Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het heel gemakkelijk is om dingen te bedenken, maar dat het veel moeilijker, zo niet onmogelijk in dit geval, is om daadwerkelijk dat te doen waar je het over hebt gehad. Je vriend wil kennelijk niet verhuizen, gewoon niet naar buiten Amsterdam.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:17 schreef Jenn82 het volgende:
nou misschien dat iedereen denkt dat ik Amstelveen heb bedacht maar dat was ik dus niet. Dat idee heeft hij aangedragen, dat is het verschil.
Maarja als hij dat 1,5 jaar geleden heeft aangedragen, dan zegt het weinig. Misschien zag hij dat toen als optie, maar nu niet meer. Mensen kunnen veranderen van mening. Zeker als het voor hen gevoel negatief uit zal pakken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:17 schreef Jenn82 het volgende:
nou misschien dat iedereen denkt dat ik Amstelveen heb bedacht maar dat was ik dus niet. Dat idee heeft hij aangedragen, dat is het verschil.
Klopt, maar dat betekent nog niet dat dat gebeurdquote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef dawg het volgende:
maar dan moet ie dat dus zeggen, ipv dat vage vrijblijvende gedoe.
Het gaat er op dit moment niet meer zo om wat er in het verleden is aangedragen door wie dan ook. Ik snap dat je 't vervelend vindt dat hij jou die hoop heeft gegeven op verhuisplannen en het is ook écht HEEL vervelend dat hij daar zo lang met jou samen in mee is gegaan, maar ik denk dat hij gewoon gaandeweg het proces meer en meer is gaan beseffen dat hij een stadsmens is, een A'dam-stadsmens, en dat het daar vertrekken vele meer impact op hem heeft dan hij wellicht in eerste instantie dacht. Ondanks dat het kut is, heeft simpen over 'maar hij zei dat, en ik zei dat' niet zoveel zin meer. Je zit met een man die verknocht is aan A'dam en er niet weg wil. Daar moet je 't mee doen, vrees ik. Voor hem is er geen compromis. Als die er voor jou ook niet is (wat ook jouw goed recht is) dan is 't wellicht einde relatie. Je kunt namelijk niet de ander verplichten tot iets wat hij/zij écht niet ziet zitten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:17 schreef Jenn82 het volgende:
wellicht. ik persoonlijk zou daar echt niet op gaan zitten wachten, maar goed.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:19 schreef Cue_ het volgende:
Klopt, maar dat betekent nog niet dat dat gebeurdWie weet denkt ie nog wel wel 2 jaar vaag te kunnen blijven voordat TS er echt een punt van maakt. Want ja ze houdt toch van hem, dat weet hij, dus hij verwacht misschien dat ze daardoor misschien zal breken met hem bv. Dus waarom dan niet uitstellen met vaagheid ipv directheid waardoor hij haar misschien kwijt kan raken
Wij zouden ook gaan verhuizen, ook naar Amstelveen, toevallig. Paar makelaars over de vloer gehad, wat leuke huisjes uitgezocht in Amstelveen, etc.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het gaat er op dit moment niet meer zo om wat er in het verleden is aangedragen door wie dan ook. Ik snap dat je 't vervelend vindt dat hij jou die hoop heeft gegeven op verhuisplannen en het is ook écht HEEL vervelend dat hij daar zo lang met jou samen in mee is gegaan, maar ik denk dat hij gewoon gaandeweg het proces meer en meer is gaan beseffen dat hij een stadsmens is, een A'dam-stadsmens, en dat het daar vertrekken vele meer impact op hem heeft dan hij wellicht in eerste instantie dacht. Ondanks dat het kut is, heeft simpen over 'maar hij zei dat, en ik zei dat' niet zoveel zin meer. Je zit met een man die verknocht is aan A'dam en er niet weg wil. Daar moet je 't mee doen, vrees ik. Voor hem is er geen compromis. Als die er voor jou ook niet is (wat ook jouw goed recht is) dan is 't wellicht einde relatie. Je kunt namelijk niet de ander verplichten tot iets wat hij/zij écht niet ziet zitten.
Natuurlijk mag dat, maar op het laatste moment is niet altijd handig... Goed daar is overheen te komen, maar in dit geval heeft TS al drie jaar tegen haar zin op de plek gewoond waar ze nu wonen, die wil landelijk wonen. Daar blijven wonen is tegen haar zin, maar erger is het feit dat hij haar daarmee dan dus drie jaar aan het lijntje heeft gehouden....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van mening veranderen kan en mag, toch?
Het hoeft toch ook totaal geen kwade wil te zijn van de vriend van TS? Zoals ik boven al zei, wellicht dat hij wel echt dat het hem met haar samen zou lukken, die plannen, landelijk wonen en alles, en dat je dan vervolgens gaandeweg het proces steeds meer tot inzicht komt over wat er echt heel belangrijk voor je is in 't leven. Relatie is niet álles, er zijn ook nog andere dingen om je heen, oa. je leefomgeving en in hoeverre dat jouw identiteit compleetmaakt/aanvult/weerspiegelt; TS heeft dat zelf ook: die wil per se naar het platteland. En zij is zélf ook degene geweest die wel het offer heeft gemaakt om een tijd in de stad te wonen. Maar dat is geen issue dat haar het recht geeft ditzelfde van haar vriend te eisen. Mensen veranderen (óf veranderen juist niet, zoals de vriend van TS wellicht dacht dat wel te doen) en soms pakt dat niet altijd even uit voor beide partijen in een relatie...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, maar op het laatste moment is niet altijd handig... Goed daar is overheen te komen, maar in dit geval heeft TS al drie jaar tegen haar zin op de plek gewoond waar ze nu wonen, die wil landelijk wonen. Daar blijven wonen is tegen haar zin, maar erger is het feit dat hij haar daarmee dan dus drie jaar aan het lijntje heeft gehouden....
Ja dat zei ik toch eerder in het topic toch ook al?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het hoeft toch ook totaal geen kwade wil te zijn van de vriend van TS? Zoals ik boven al zei, wellicht dat hij wel echt dat het hem met haar samen zou lukken, die plannen, landelijk wonen en alles, en dat je dan vervolgens gaandeweg het proces steeds meer tot inzicht komt over wat er echt heel belangrijk voor je is in 't leven. Relatie is niet álles, er zijn ook nog andere dingen om je heen, oa. je leefomgeving en in hoeverre dat jouw identiteit compleetmaakt/aanvult/weerspiegelt; TS heeft dat zelf ook: die wil per se naar het platteland. En zij is zélf ook degene geweest die wel het offer heeft gemaakt om een tijd in de stad te wonen. Maar dat is geen issue dat haar het recht geeft ditzelfde van haar vriend te eisen. Mensen veranderen (óf veranderen juist niet, zoals de vriend van TS wellicht dacht dat wel te doen) en soms pakt dat niet altijd even uit voor beide partijen in een relatie...
Door te zeggen dat hij haar aan het lijntje heeft gehouden suggereer je dat er 'opzet' in het spel was: "hij dacht dat ze wel bij zou draaien en deed maar alsof de hele tijd", een veel negatievere insteek dan dat ik hierboven 'voorstel'.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja dat zei ik toch eerder in het topic toch ook al?
Misschien moeten jullie allebei eens proberen buiten de box te denken, vooral om erachter te komen wat jullie allebei nou echt belangrijk vinden. Een pied a terre in Adam en een boerderij in de middle of nowhere, aan de rand van een ander stadje gaan wonen, een hutje op de hei erbij, uit elkaar gaan...gewoon zo veel mogelijk opties verzinnen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:43 schreef Jenn82 het volgende:
ja daarom was voor mij dat compromis een optie waarvan ik weet dat ik iets kan maken. Ik heb natuur en met mn auto ben ik overal zo, alleen mn vriend moet met de scooter op stap en hij woont in een rustigere leefomgeving dan hij zou willen (nu, als hij kinderen heeft zou hij dit misschien wel denk ik...)
Wat ik het belangrijkst vind is dat hij met mij in gesprek moet blijven en niet mijn droom afdoen als iets waar hij het niet over wilt hebben.
En zo veel mogelijk verschillende plekken in en rondom amsterdam bezoeken en bekijken. Wie weet zit daar wel iets beters tussen. Mijn zusje woont nu aan een park in een huis met een tuin en een bekroond kinderdagverblijf voor de deur in Noord - waar nu hele buurten gerenoveerd worden. De bus stopt m de hoek en is binnen 5 minuten op CS en om de hoek zit een markt, een winkelcentrum, albert heijns, toko's etc. Om maar een voorbeeld te noemen, het is niet zaligmakend hoor.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie allebei eens proberen buiten de box te denken, vooral om erachter te komen wat jullie allebei nou echt belangrijk vinden. Een pied a terre in Adam en een boerderij in de middle of nowhere, aan de rand van een ander stadje gaan wonen, een hutje op de hei erbij, uit elkaar gaan...gewoon zo veel mogelijk opties verzinnen.
Zoals ik het heb gelezen woonde ts al in Amsterdam toen ze haar vriend leerde kennen, want ze zegt dat ze al langer in Amsterdam woont dan hij. Ik neem aan dat dat niet geheel en al tegen haar zin is geweest al die jaren. Zij is echter toe aan een nieuwe stap in haar leven huisje-boompje-beestje, en dat huisje dient in haar ideale wereld niet n Amsterdam te staan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, maar op het laatste moment is niet altijd handig... Goed daar is overheen te komen, maar in dit geval heeft TS al drie jaar tegen haar zin op de plek gewoond waar ze nu wonen, die wil landelijk wonen. Daar blijven wonen is tegen haar zin, maar erger is het feit dat hij haar daarmee dan dus drie jaar aan het lijntje heeft gehouden....
Toen we elkaar leerden kennen was ik nog student en hij al aan het werk, waardoor hij op dat moment verder in ontwikkeling was. Die verschuiving is met de jaren gekomen omdat hij heel langzaam ontwikkeld en ik wat sneller.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef Mishu het volgende:
Als TS haar vriend niet eerlijk is, neemt hij haar haar toekomst af. Vrouwen kunnen namelijk maar tot hun 35e echt gezond kinderen krijgen, hij kan later op zijn 50e nog bedenken dat hij een groen blaadje wilt bezwangeren in ruil voor
een jong lichaam.
Waarschijnlijk gaat het uit en heeft hij dan over 2 jaar kinderen met iemand anders. Zoiets zul je altijd zien.
Ik snap trouwens nooit waarom vrouwen dit niet gelijk bespreken als je elkaar leert kennen. Dat voorkomt dit soort problemen. Een losbol is leuk voor het moment maar op het punt dat jij verder gaat blijven zij staan. Het zit dus ook in het type man wat je kiest.
Ik vind Amsterdam leuk maar zorg wel dat ik vooral met mannen in contact kom die dezelfde waardering/nostalgie bij een kleine stad hebben.
Is iets als Haarlem niet geschikt voor jullie? En wat is zijn plan momenteel? Weet hij dat jouw vruchtbare periode beperkingen heeft? Vergelijkt hij zichzelf te veel met zijn vrienden? Zijn deze vrienden zelf niet doodongelukkig dat ze de boot als het ware missen?
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Zeg Jenn, nu heb je inmiddels ruim 200 reacties. Hoeveel heb je er nog nodig?
Dat is toch wel een van de grootste tyfus streken die een vrouw bij je kan uithalen...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Hij heeft natuurlijk al lang en breed zijn strategie samen met zijn vrienden bepaald.
Rommel wat met de anticonceptie. Krijg een kind op een minuscuul appartementje en dan loopt het allemaal wel los. Dat zal hem wel leren.
Misschien is het goed als je beseft dat niet iedereen hetzelfde doel in het leven heeft. Wellicht begrijp je je vriend dan ook beterquote:Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is.
Het is duidelijk wat jij ontwikkeling vindt of 'de boot missen', maar bedenk wel dat niet iedereen dit zo ziet. Jouw vriend ziet dit misschien ook niet zoals jij. Wil hij wel echt kinderen of zegt hij misschien van wel om jou gerust te stellen? Heeft hij misschien twijfels over de relatie en wil hij daarom niet een grote stap zetten als verhuizen en/of kinderen? Mannen bespreken twijfels over hun relatie vaak niet en van de ene op de andere dag beëindigen ze een relatie. Been there, done that, om het zo maar te zeggen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:44 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Toen we elkaar leerden kennen was ik nog student en hij al aan het werk, waardoor hij op dat moment verder in ontwikkeling was. Die verschuiving is met de jaren gekomen omdat hij heel langzaam ontwikkeld en ik wat sneller.
Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is.
Ik begrijp je wel, maar niet iedereen is zo. Er zijn ook genoeg mannen zonder kinderenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:44 schreef Jenn82 het volgende:
Alleen nu ben ik we een beetje klaar met van het kastje naar de muur gestuurd te worden en in de wacht gezet. Ik wil echt verder.
Voor mij is een nieuw huisje stap 1.
Het krijgen van kinderen is een volgende stap waartussen zeker wel wat tijd moet zitten, omdat we dan aan het huis en de situatie gewend zijn.
Niet zo bekrompen. Er mist hier niemand de boot, het is gewoon een andere manier van leven. Misschien ook eens aan denken?quote:Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is.
Je opdringerigheid naar hem toe begint irritant te worden.quote:Ik ga proberen veel met hem te praten over hoe verder en volgende stappen. Maar dan moet hij daar wel voor openstaan. Ook voor zichzelf. Als hij niet weet wat hij wil, kan ik nooit helderheid krijgen.
En omdat ik recht heb op helderheid zal ik hem zo ver moeten krijgen dat hij echt gaat nadenken over wat hij wil. Maar dat is lastig.
Wil hij dat ook en ook nu (al)?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:44 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Toen we elkaar leerden kennen was ik nog student en hij al aan het werk, waardoor hij op dat moment verder in ontwikkeling was. Die verschuiving is met de jaren gekomen omdat hij heel langzaam ontwikkeld en ik wat sneller.
Dat het niet altijd gelijk opgaat is begrijpelijk. Daarom ook mijn geduld.
Alleen nu ben ik we een beetje klaar met van het kastje naar de muur gestuurd te worden en in de wacht gezet. Ik wil echt verder.
Voor mij is een nieuw huisje stap 1.
Het krijgen van kinderen is een volgende stap waartussen zeker wel wat tijd moet zitten, omdat we dan aan het huis en de situatie gewend zijn.
Die woning is er ook nog niet, dus kan hij daar gemakkelijk 'geen moeite'mee hebben!quote:Ik denk echt dat hij het verhuizen ook ziet als het moeten verliezen van zijn wilde haren en jeugd. Voor mij is dat vreemd, met de jaren worden we ouder daar is niets aan te doen, maar aan de andere kant zegt niemand dat je niet meer mag stappen etc. Ik snap wel dat een verhuizing uit de stad het gevoel geeft dat je hier afstand van moet doen.Door dicht bij de stad te blijven is het misschien juist rustig wennen en kan hij merken dat het leven helemaal niet voorbij hoeft te zijn.
Wat ik niet snap is dat hij uberhaubt geen problemen heeft met een eensgezinswoning op IJburg. Want dat is net zo goed de volgende stap.
Tja, is dat de boot missen, of hebben zij, in ieder geval nu nog, een heel ander idee van hoe ze hun leven willen invullen? En komt dat wellicht meer overeen met hoe jouw vriend het, in ieder geval nu nog, ziet?quote:Haarlem zou ik wel willen, maar wil hij niet. Te ver van Amsterdam, en wat stiekem ook meetelt is denk ik dat ik daar vrienden heb en hij niet. (Hoewel dit stelletjes zijn en hij ook regelmatig met ze afspreekt.)
Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is.
Het is tamelijk duidelijk dat TS nu ernstig toe is aan huisje-boompje-beestje, dus dat 'de boot missen' van vrijgezelle jongens wonend in Amsterdam van rond de 30 zou zomaar aardig in de buurt van haar eigen ideeen daaromtrent kunnen komen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:57 schreef Lienekien het volgende:
Laten we wel wezen, TS nam de frase 'de boot missen' over van de post van Mishu waar ze op reageerde. Dus het is niet gezegd dat ze het zelf zo (sterk) ziet.
Ze kan zelf een sterke wens hebben tot huisje, boompj,e beestje zonder dat ze neerkijkt op mensen die daar niet voor kiezen. En dat laatste word haar nu al een paar keer verweten, vooral om dat 'de boot missen', wat dus niet bij haar vandaan komt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is tamelijk duidelijk dat TS nu ernstig toe is aan huisje-boompje-beestje, dus dat 'de boot missen' van vrijgezelle jongens wonend in Amsterdam van rond de 30 zou zomaar aardig in de buurt van haar eigen ideeen daaromtrent kunnen komen.
Ik vind de zin: "Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is" aan alle kanten door laten schemeren dat ze er wel zo over denkt. Alleen al "doen alsof ze dat niet erg vinden" impliceert dat het wel erg is, die vrienden dat eigenlijk ook vinden, maar alleen maar doen alsof ze dat niet erg vinden omdat ze de boot missen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kan zelf een sterke wens hebben tot huisje, boompj,e beestje zonder dat ze neerkijkt op mensen die daar niet voor kiezen. En dat laatste word haar nu al een paar keer verweten, vooral om dat 'de boot missen', wat dus niet bij haar vandaan komt.
Alleen mis je dan de knipoog na die opmerking. Lijkt me toch ook iets om mee te nemen in de interpretatie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind de zin: "Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is" aan alle kanten door laten schemeren dat ze er wel zo over denkt. Alleen al "doen alsof ze dat niet erg vinden" impliceert dat het wel erg is, die vrienden dat eigenlijk ook vinden, maar alleen maar doen alsof ze dat niet erg vinden omdat ze de boot missen.
Vrij duidelijk, als je het mij vraagt.
Ja, die kun je op meerdere manieren opnemen, he. Die is wat mij betreft bedoeld als bevestigend van de ene persoon aan de andere dat ze goed zat met haar interpretatie van de boot missen; twee gelijkgestemde zielen, zeg maar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen mis je dan de knipoog na die opmerking. Lijkt me toch ook iets om mee te nemen in de interpretatie.
Ik hou maar op. Ik heb mijn punt wel gemaakt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, die kun je op meerdere manieren opnemen, he. Die is wat mij betreft bedoeld als bevestigend van de ene persoon aan de andere dat ze goed zat met haar interpretatie van de boot missen; twee gelijkgestemde zielen, zeg maar.
Daarover verschillen de meningen, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat is toch ook mogelijk?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik hou maar op. Ik heb mijn punt wel gemaakt.
Ja, dat is toch wel duidelijk?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat is toch ook mogelijk?
Dat zijn alle topics hier en op elk forum. Dat het nu van een vrouw komt en niet van een man maakt het moeilijker voor je te accepteren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:56 schreef flyguy het volgende:
Zou de andere kant van het verhaal wel willen weten... Vind het erg eenzijdig dit hele topic.
Dat is ook echt buiten Amsterdam, niet in Amsterdam. Ik denk dat de vriend van TS dat ook niet zal willen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:58 schreef Jodocus1 het volgende:
Toch is landelijk wonen binnen de stadsgrenzen mogelijk.
Weet alleen niet of je je dan nog kinderen kunt verloorloven
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2/1835257/overzicht/
De oplossing is dat je vriend moet durven verhuizen naar Amstelveen (of Almere, allebei even erg) en jij je moet neerleggen dat je niet belandt in Appelscha met hem. En je vriend (voorlopig) een kind (nu) niet ziet zitten, en wellicht nooit niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:23 schreef Jenn82 het volgende:
Hai all,
Vanaf het gedoetje om mijn knipogende opmerking van de boot missen ben ik afgehaakt, dit topic heb ik geopend omdat ik een oplossing zocht om er met mijn vriend uit te komen.
Dat er eens kans bestaat dat het niet lukt dat snappen hij en ik beide. We kijken alleen of het misschien toch ergens iets is wat we over het hoofd zien. Ik ben nou eenmaal niet zo snel een opgever en wil achteraf kunnen bedenken dat ik in ieder geval alles overwogen heb.
De tips over buitenwijken zijn superwelkom, bedankt hiervoor.
Dit. Als hij echt niet weg wil zul jij moeten kiezen; stad en relatie, maar dan ook stoppen met zeiken edrover. Of wegzwezen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Het is jammer als het daar op stuk moet lopen, maar als TS buiten de stad wil gaan wonen moet ze dat zelf doen, als hij wil blijven moet hij dat doen.
dat is zo niet waarquote:Op zondag 21 oktober 2012 08:03 schreef Tangledup het volgende:
Tenzij.. je deze woning met een enorme restschuld verkoopt. Vanaf 2013 moet je de kosten koper en dergelijke zelf betalen, dus ik hoop dat je iets van 10.000 tot 20.000 euro aan spaargeld hebt.
http://www.wegwijs.nl/art(...)s-sparen-voor-woningquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:09 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
dat is zo niet waar
Waar heb je deze wijsheid vandaan? Bron graag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |