abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118088047
Waar precies heb ik verkeerd begrepen dat de vriend van TS terugkomt op 'hun' plannen?
Het is duidelijk dat hij niet meer wil, TS wil er over praten, hij niet omdat hij gewoon niet wil verhuizen (hij vindt dat hij van haar niet in de stad 'mag' wonen, immers). Dat het niet fijn is dat er geen gesprek/discussie (meer) mogelijk is, ook niet over compromissen, is natuurlijk zeer klote voor TS, maar het zou mij zeer duidelijk zijn dat je als je voor de vriend van TS kiest, dat je dan ook gewoon voor A'dam stad kiest.

[ Bericht 24% gewijzigd door motorbloempje op 17-10-2012 17:18:04 ]
Ja doei.
pi_118088348
nou misschien dat iedereen denkt dat ik Amstelveen heb bedacht maar dat was ik dus niet. Dat idee heeft hij aangedragen, dat is het verschil.
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 17:19:33 #203
5428 crew  miss_sly
pi_118088410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:17 schreef Jenn82 het volgende:
nou misschien dat iedereen denkt dat ik Amstelveen heb bedacht maar dat was ik dus niet. Dat idee heeft hij aangedragen, dat is het verschil.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het heel gemakkelijk is om dingen te bedenken, maar dat het veel moeilijker, zo niet onmogelijk in dit geval, is om daadwerkelijk dat te doen waar je het over hebt gehad. Je vriend wil kennelijk niet verhuizen, gewoon niet naar buiten Amsterdam.

zoals ik al vroeg: wellicht is er geen compromis mogelijk, heb je daar al aan gedacht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:19:47 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_118088419
quote:
Maarja als hij dat 1,5 jaar geleden heeft aangedragen, dan zegt het weinig. Misschien zag hij dat toen als optie, maar nu niet meer. Mensen kunnen veranderen van mening. Zeker als het voor hen gevoel negatief uit zal pakken.

quote:
19s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef dawg het volgende:
maar dan moet ie dat dus zeggen, ipv dat vage vrijblijvende gedoe.
Klopt, maar dat betekent nog niet dat dat gebeurd ;) Wie weet denkt ie nog wel wel 2 jaar vaag te kunnen blijven voordat TS er echt een punt van maakt. Want ja ze houdt toch van hem, dat weet hij, dus hij verwacht misschien dat ze daardoor misschien zal breken met hem bv. Dus waarom dan niet uitstellen met vaagheid ipv directheid waardoor hij haar misschien kwijt kan raken
pi_118088423
quote:
Het gaat er op dit moment niet meer zo om wat er in het verleden is aangedragen door wie dan ook. Ik snap dat je 't vervelend vindt dat hij jou die hoop heeft gegeven op verhuisplannen en het is ook écht HEEL vervelend dat hij daar zo lang met jou samen in mee is gegaan, maar ik denk dat hij gewoon gaandeweg het proces meer en meer is gaan beseffen dat hij een stadsmens is, een A'dam-stadsmens, en dat het daar vertrekken vele meer impact op hem heeft dan hij wellicht in eerste instantie dacht. Ondanks dat het kut is, heeft simpen over 'maar hij zei dat, en ik zei dat' niet zoveel zin meer. Je zit met een man die verknocht is aan A'dam en er niet weg wil. Daar moet je 't mee doen, vrees ik. Voor hem is er geen compromis. Als die er voor jou ook niet is (wat ook jouw goed recht is) dan is 't wellicht einde relatie. Je kunt namelijk niet de ander verplichten tot iets wat hij/zij écht niet ziet zitten.
Ja doei.
pi_118088492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:19 schreef Cue_ het volgende:

Klopt, maar dat betekent nog niet dat dat gebeurd ;) Wie weet denkt ie nog wel wel 2 jaar vaag te kunnen blijven voordat TS er echt een punt van maakt. Want ja ze houdt toch van hem, dat weet hij, dus hij verwacht misschien dat ze daardoor misschien zal breken met hem bv. Dus waarom dan niet uitstellen met vaagheid ipv directheid waardoor hij haar misschien kwijt kan raken
wellicht. ik persoonlijk zou daar echt niet op gaan zitten wachten, maar goed.

misschien moet inderdaad ts zelf eens de knoop doorhakken en een keuze maken.
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 17:22:44 #207
5428 crew  miss_sly
pi_118088531
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het gaat er op dit moment niet meer zo om wat er in het verleden is aangedragen door wie dan ook. Ik snap dat je 't vervelend vindt dat hij jou die hoop heeft gegeven op verhuisplannen en het is ook écht HEEL vervelend dat hij daar zo lang met jou samen in mee is gegaan, maar ik denk dat hij gewoon gaandeweg het proces meer en meer is gaan beseffen dat hij een stadsmens is, een A'dam-stadsmens, en dat het daar vertrekken vele meer impact op hem heeft dan hij wellicht in eerste instantie dacht. Ondanks dat het kut is, heeft simpen over 'maar hij zei dat, en ik zei dat' niet zoveel zin meer. Je zit met een man die verknocht is aan A'dam en er niet weg wil. Daar moet je 't mee doen, vrees ik. Voor hem is er geen compromis. Als die er voor jou ook niet is (wat ook jouw goed recht is) dan is 't wellicht einde relatie. Je kunt namelijk niet de ander verplichten tot iets wat hij/zij écht niet ziet zitten.
Wij zouden ook gaan verhuizen, ook naar Amstelveen, toevallig. Paar makelaars over de vloer gehad, wat leuke huisjes uitgezocht in Amstelveen, etc.
Op de avond voor de volgende dag de makelaar die wij hadden uitgezocht om ons huis te verkopen langs zou komen om het in de verkoop te zetten, zei mijn vriend: "Ja maar....ik wil helemaal niet hier weg!! Ik wil hier blijven wonen! "

Van mening veranderen kan en mag, toch?
pi_118088787
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Van mening veranderen kan en mag, toch?
Natuurlijk mag dat, maar op het laatste moment is niet altijd handig... Goed daar is overheen te komen, maar in dit geval heeft TS al drie jaar tegen haar zin op de plek gewoond waar ze nu wonen, die wil landelijk wonen. Daar blijven wonen is tegen haar zin, maar erger is het feit dat hij haar daarmee dan dus drie jaar aan het lijntje heeft gehouden....
pi_118088952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, maar op het laatste moment is niet altijd handig... Goed daar is overheen te komen, maar in dit geval heeft TS al drie jaar tegen haar zin op de plek gewoond waar ze nu wonen, die wil landelijk wonen. Daar blijven wonen is tegen haar zin, maar erger is het feit dat hij haar daarmee dan dus drie jaar aan het lijntje heeft gehouden....
Het hoeft toch ook totaal geen kwade wil te zijn van de vriend van TS? Zoals ik boven al zei, wellicht dat hij wel echt dat het hem met haar samen zou lukken, die plannen, landelijk wonen en alles, en dat je dan vervolgens gaandeweg het proces steeds meer tot inzicht komt over wat er echt heel belangrijk voor je is in 't leven. Relatie is niet álles, er zijn ook nog andere dingen om je heen, oa. je leefomgeving en in hoeverre dat jouw identiteit compleetmaakt/aanvult/weerspiegelt; TS heeft dat zelf ook: die wil per se naar het platteland. En zij is zélf ook degene geweest die wel het offer heeft gemaakt om een tijd in de stad te wonen. Maar dat is geen issue dat haar het recht geeft ditzelfde van haar vriend te eisen. Mensen veranderen (óf veranderen juist niet, zoals de vriend van TS wellicht dacht dat wel te doen) en soms pakt dat niet altijd even uit voor beide partijen in een relatie...
Ja doei.
pi_118089069
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het hoeft toch ook totaal geen kwade wil te zijn van de vriend van TS? Zoals ik boven al zei, wellicht dat hij wel echt dat het hem met haar samen zou lukken, die plannen, landelijk wonen en alles, en dat je dan vervolgens gaandeweg het proces steeds meer tot inzicht komt over wat er echt heel belangrijk voor je is in 't leven. Relatie is niet álles, er zijn ook nog andere dingen om je heen, oa. je leefomgeving en in hoeverre dat jouw identiteit compleetmaakt/aanvult/weerspiegelt; TS heeft dat zelf ook: die wil per se naar het platteland. En zij is zélf ook degene geweest die wel het offer heeft gemaakt om een tijd in de stad te wonen. Maar dat is geen issue dat haar het recht geeft ditzelfde van haar vriend te eisen. Mensen veranderen (óf veranderen juist niet, zoals de vriend van TS wellicht dacht dat wel te doen) en soms pakt dat niet altijd even uit voor beide partijen in een relatie...
Ja dat zei ik toch eerder in het topic toch ook al?
pi_118089185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:36 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja dat zei ik toch eerder in het topic toch ook al?
Door te zeggen dat hij haar aan het lijntje heeft gehouden suggereer je dat er 'opzet' in het spel was: "hij dacht dat ze wel bij zou draaien en deed maar alsof de hele tijd", een veel negatievere insteek dan dat ik hierboven 'voorstel'.
Ja doei.
pi_118089189
Dat snap ik jongens, ik zei al als het onoverkomelijk is dan gaat het niet werken. maar dat is mijn laatste doomscenario. Liever zie ik ons iets vinden wat te doen is qua afstand en gevoel. En anders helder afspreken wanneer dan wel. Probleem is dat wel dat ik erop moet vertrouwen. Ik denk dat we ook die plekken beter moeten leren kennen en mogelijkheden bekijken. Mijn vriend wil mij ook niet kwijt dus hij hier ik daar is niet alleen voor mij erg.
pi_118089241
Maar, als jij toegeeft dan geef jij jouw droom op voor zijn droom. Los van het feit dat ik het zijn goed recht vind om van mening te veranderen en voet bij stuk te houden is dat ook jouw goed recht. Wil jij echt puur en alleen voor hem jouw droom opgeven en denk je niet dat je hem dat wellicht later nog zal gaan verwijten, straks als het 'te laat' is en die kinderen er zijn en je met een gezin ongelukkig in de grote stad zit?
Ja doei.
pi_118089327
ja daarom was voor mij dat compromis een optie waarvan ik weet dat ik iets kan maken. Ik heb natuur en met mn auto ben ik overal zo, alleen mn vriend moet met de scooter op stap en hij woont in een rustigere leefomgeving dan hij zou willen (nu, als hij kinderen heeft zou hij dit misschien wel denk ik...)
Wat ik het belangrijkst vind is dat hij met mij in gesprek moet blijven en niet mijn droom afdoen als iets waar hij het niet over wilt hebben.
pi_118089371
Maar wat verwacht je dan dat er gebeurt als jullie het over JOUW droom hebben? Ik denk dat hij je gewoon vooral niet weer/meer hoop wil geven dat die droom (met hem) in vervulling zal gaan.
Ja doei.
pi_118089456
dat huizen bekijken was vorige maand.. hij is gewoon heel erg onduidelijk en wisselvallig. Hij wil mij niet kwijt dus misschien zou hij het wel doen maar laat me merken dat ik het hem aandoe. En dat wil ik ook niet. Natuurlijk hoop ik dat er iets mogelijk is. Je gooit een fijne relatie echt niet weg. Een normaal mens niet.
pi_118090424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:43 schreef Jenn82 het volgende:
ja daarom was voor mij dat compromis een optie waarvan ik weet dat ik iets kan maken. Ik heb natuur en met mn auto ben ik overal zo, alleen mn vriend moet met de scooter op stap en hij woont in een rustigere leefomgeving dan hij zou willen (nu, als hij kinderen heeft zou hij dit misschien wel denk ik...)
Wat ik het belangrijkst vind is dat hij met mij in gesprek moet blijven en niet mijn droom afdoen als iets waar hij het niet over wilt hebben.
Misschien moeten jullie allebei eens proberen buiten de box te denken, vooral om erachter te komen wat jullie allebei nou echt belangrijk vinden. Een pied a terre in Adam en een boerderij in de middle of nowhere, aan de rand van een ander stadje gaan wonen, een hutje op de hei erbij, uit elkaar gaan...gewoon zo veel mogelijk opties verzinnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118090922
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien moeten jullie allebei eens proberen buiten de box te denken, vooral om erachter te komen wat jullie allebei nou echt belangrijk vinden. Een pied a terre in Adam en een boerderij in de middle of nowhere, aan de rand van een ander stadje gaan wonen, een hutje op de hei erbij, uit elkaar gaan...gewoon zo veel mogelijk opties verzinnen.
En zo veel mogelijk verschillende plekken in en rondom amsterdam bezoeken en bekijken. Wie weet zit daar wel iets beters tussen. Mijn zusje woont nu aan een park in een huis met een tuin en een bekroond kinderdagverblijf voor de deur in Noord - waar nu hele buurten gerenoveerd worden. De bus stopt m de hoek en is binnen 5 minuten op CS en om de hoek zit een markt, een winkelcentrum, albert heijns, toko's etc. Om maar een voorbeeld te noemen, het is niet zaligmakend hoor.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:48:57 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_118091903
Ik snap wel waar de angst van de vriend van TS vandaan komt. Maar ik moet zeggen dat TS toch welk behoorlijk redelijk overkomt. In de periferie van Amsterdam gaan wonen lijkt me geen onoverkomelijk iets om toch je vrienden voldoende te kunnen blijven zien. Misschien is hij bang voor iets anders? Wellicht moet je eens vragen wat er zo erg is aan in een aangrenzende gemeente te wonen?

Het zou wat anders zijn geweest als TS ineens in een dorp in Overijssel wilde gaan wonen ofzo.
pi_118092278
-nee-

[ Bericht 96% gewijzigd door motorbloempje op 17-10-2012 18:59:42 ]
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 22:00:03 #221
5428 crew  miss_sly
pi_118102131
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Zoals ik het heb gelezen woonde ts al in Amsterdam toen ze haar vriend leerde kennen, want ze zegt dat ze al langer in Amsterdam woont dan hij. Ik neem aan dat dat niet geheel en al tegen haar zin is geweest al die jaren. Zij is echter toe aan een nieuwe stap in haar leven huisje-boompje-beestje, en dat huisje dient in haar ideale wereld niet n Amsterdam te staan.

Ik vind wel dat hij duidelijkheid moet scheppen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:06:47 #222
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118102467
Als TS haar vriend niet eerlijk is, neemt hij haar haar toekomst af. Vrouwen kunnen namelijk maar tot hun 35e echt gezond kinderen krijgen, hij kan later op zijn 50e nog bedenken dat hij een groen blaadje wilt bezwangeren in ruil voor
een jong lichaam.

Waarschijnlijk gaat het uit en heeft hij dan over 2 jaar kinderen met iemand anders. Zoiets zul je altijd zien.

Ik snap trouwens nooit waarom vrouwen dit niet gelijk bespreken als je elkaar leert kennen. Dat voorkomt dit soort problemen. Een losbol is leuk voor het moment maar op het punt dat jij verder gaat blijven zij staan. Het zit dus ook in het type man wat je kiest.

Ik vind Amsterdam leuk maar zorg wel dat ik vooral met mannen in contact kom die dezelfde waardering/nostalgie bij een kleine stad hebben.

Is iets als Haarlem niet geschikt voor jullie? En wat is zijn plan momenteel? Weet hij dat jouw vruchtbare periode beperkingen heeft? Vergelijkt hij zichzelf te veel met zijn vrienden? Zijn deze vrienden zelf niet doodongelukkig dat ze de boot als het ware missen?

[ Bericht 61% gewijzigd door Mishu op 17-10-2012 22:34:17 ]
pi_118117649
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef Mishu het volgende:
Als TS haar vriend niet eerlijk is, neemt hij haar haar toekomst af. Vrouwen kunnen namelijk maar tot hun 35e echt gezond kinderen krijgen, hij kan later op zijn 50e nog bedenken dat hij een groen blaadje wilt bezwangeren in ruil voor
een jong lichaam.

Waarschijnlijk gaat het uit en heeft hij dan over 2 jaar kinderen met iemand anders. Zoiets zul je altijd zien.

Ik snap trouwens nooit waarom vrouwen dit niet gelijk bespreken als je elkaar leert kennen. Dat voorkomt dit soort problemen. Een losbol is leuk voor het moment maar op het punt dat jij verder gaat blijven zij staan. Het zit dus ook in het type man wat je kiest.

Ik vind Amsterdam leuk maar zorg wel dat ik vooral met mannen in contact kom die dezelfde waardering/nostalgie bij een kleine stad hebben.

Is iets als Haarlem niet geschikt voor jullie? En wat is zijn plan momenteel? Weet hij dat jouw vruchtbare periode beperkingen heeft? Vergelijkt hij zichzelf te veel met zijn vrienden? Zijn deze vrienden zelf niet doodongelukkig dat ze de boot als het ware missen?

Toen we elkaar leerden kennen was ik nog student en hij al aan het werk, waardoor hij op dat moment verder in ontwikkeling was. Die verschuiving is met de jaren gekomen omdat hij heel langzaam ontwikkeld en ik wat sneller.
Dat het niet altijd gelijk opgaat is begrijpelijk. Daarom ook mijn geduld.
Alleen nu ben ik we een beetje klaar met van het kastje naar de muur gestuurd te worden en in de wacht gezet. Ik wil echt verder.
Voor mij is een nieuw huisje stap 1.
Het krijgen van kinderen is een volgende stap waartussen zeker wel wat tijd moet zitten, omdat we dan aan het huis en de situatie gewend zijn.

Ik denk echt dat hij het verhuizen ook ziet als het moeten verliezen van zijn wilde haren en jeugd. Voor mij is dat vreemd, met de jaren worden we ouder daar is niets aan te doen, maar aan de andere kant zegt niemand dat je niet meer mag stappen etc. Ik snap wel dat een verhuizing uit de stad het gevoel geeft dat je hier afstand van moet doen.Door dicht bij de stad te blijven is het misschien juist rustig wennen en kan hij merken dat het leven helemaal niet voorbij hoeft te zijn.

Wat ik niet snap is dat hij uberhaubt geen problemen heeft met een eensgezinswoning op IJburg. Want dat is net zo goed de volgende stap.

Haarlem zou ik wel willen, maar wil hij niet. Te ver van Amsterdam, en wat stiekem ook meetelt is denk ik dat ik daar vrienden heb en hij niet. (Hoewel dit stelletjes zijn en hij ook regelmatig met ze afspreekt.)

Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is. ;)

Het is lastig want hij geeft aan de stap te willen zetten. Hij zegt dat zijn problemen alleen door de locatie komen, maar ik weet dat hij moeite heeft met ouder worden en het hebben van meer verantwoordelijkheden dus ik denk ook dat dat er achter zit.

Dan kan ik ook niet uit zijn angsten over mijn wensen stappen. Ik ga proberen veel met hem te praten over hoe verder en volgende stappen. Maar dan moet hij daar wel voor openstaan. Ook voor zichzelf. Als hij niet weet wat hij wil, kan ik nooit helderheid krijgen.
En omdat ik recht heb op helderheid zal ik hem zo ver moeten krijgen dat hij echt gaat nadenken over wat hij wil. Maar dat is lastig.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:19:47 #224
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118120939
Zeg Jenn, nu heb je inmiddels ruim 200 reacties. Hoeveel heb je er nog nodig? :D
pi_118122100
Hij heeft natuurlijk al lang en breed zijn strategie samen met zijn vrienden bepaald.
Rommel wat met de anticonceptie. Krijg een kind op een minuscuul appartementje en dan loopt het allemaal wel los. Dat zal hem wel leren.
pi_118122205
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Zeg Jenn, nu heb je inmiddels ruim 200 reacties. Hoeveel heb je er nog nodig? :D
pi_118122223
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Hij heeft natuurlijk al lang en breed zijn strategie samen met zijn vrienden bepaald.
Rommel wat met de anticonceptie. Krijg een kind op een minuscuul appartementje en dan loopt het allemaal wel los. Dat zal hem wel leren.
Dat is toch wel een van de grootste tyfus streken die een vrouw bij je kan uithalen...
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_118124803
Tsja, als je qua ambities/levenswensen niet op één lijn ligt leidt dit vaak tot een breuk. Het is lastig om als een 'team' samen te werken wanneer de doelen van elkaar verschillen. Dan kom je tot halfbakken compromissen waar eigenlijk niemand gelukkig mee is.

Dat je vriend zo twijfelachtig doet over dergelijke besluiten vind ik persoonlijk wat verdacht. Een beetje vent maakt keuzes en voert deze door; geen halve antwoorden en uitstelgedrag. Wat me daarnaast opvalt is dat je bijzonder veel moet gissen naar zijn motieven (en deze ook af en toe zelf invult). Praat je wel genoeg met hem? Confronteer je hem wel eens?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 14:07:45 ]
pi_118125571
Zodra een vrouw begint over iets dat op huisje, boompje, beestje lijkt dan weet je dat je als man snel aan de beurt bent. Ga dan niet de naïeve lul uithangen, maar geef haar gelijk duidelijkheid.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:29:00 #230
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_118157845
quote:
Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is. ;)
Misschien is het goed als je beseft dat niet iedereen hetzelfde doel in het leven heeft. Wellicht begrijp je je vriend dan ook beter ;)
pi_118158344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:44 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Toen we elkaar leerden kennen was ik nog student en hij al aan het werk, waardoor hij op dat moment verder in ontwikkeling was. Die verschuiving is met de jaren gekomen omdat hij heel langzaam ontwikkeld en ik wat sneller.

Het is duidelijk wat jij ontwikkeling vindt of 'de boot missen', maar bedenk wel dat niet iedereen dit zo ziet. Jouw vriend ziet dit misschien ook niet zoals jij. Wil hij wel echt kinderen of zegt hij misschien van wel om jou gerust te stellen? Heeft hij misschien twijfels over de relatie en wil hij daarom niet een grote stap zetten als verhuizen en/of kinderen? Mannen bespreken twijfels over hun relatie vaak niet en van de ene op de andere dag beëindigen ze een relatie. Been there, done that, om het zo maar te zeggen.
pi_118162507
quote:
Alleen nu ben ik we een beetje klaar met van het kastje naar de muur gestuurd te worden en in de wacht gezet. Ik wil echt verder.
Het krijgen van kinderen is een volgende stap waartussen zeker wel wat tijd moet zitten, omdat we dan aan het huis en de situatie gewend zijn.
Ik begrijp je wel, maar niet iedereen is zo. Er zijn ook genoeg mannen zonder kinderen :D
quote:
Niet zo bekrompen. Er mist hier niemand de boot, het is gewoon een andere manier van leven. Misschien ook eens aan denken?

quote:
Ik ga proberen veel met hem te praten over hoe verder en volgende stappen. Maar dan moet hij daar wel voor openstaan. Ook voor zichzelf. Als hij niet weet wat hij wil, kan ik nooit helderheid krijgen.
En omdat ik recht heb op helderheid zal ik hem zo ver moeten krijgen dat hij echt gaat nadenken over wat hij wil. Maar dat is lastig.
Je opdringerigheid naar hem toe begint irritant te worden.

Hij zal niet zomaar veranderen voor jou.
2 mogelijkheden dus: of je wacht tot hij er wel aan toe is (mannen kennende pas als hij rond de 35-40 is), of je zoekt verder naar een man die wel jouw dromen deelt.

Suc6 en slaap lekker :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:43:29 #233
5428 crew  miss_sly
pi_118162820
quote:

[..]

Dat het niet altijd gelijk opgaat is begrijpelijk. Daarom ook mijn geduld.
Wil hij dat ook en ook nu (al)?
Het hele tpic gaat over jouw wensen en dromen, en dat is logisch, maar het is niet zo dat jouw vriend zich maar naar jouw wensen en dromen moet voegen! Je kunt samen kijken of je (uiteindelijk) op dezelfde wensen en dromen uit kunt komen, maar een zekerheid heb je niet en het is ook niet dat er geen andere wensen en dromen mogelijk zijn.
quote:
Ik denk echt dat hij het verhuizen ook ziet als het moeten verliezen van zijn wilde haren en jeugd. Voor mij is dat vreemd, met de jaren worden we ouder daar is niets aan te doen, maar aan de andere kant zegt niemand dat je niet meer mag stappen etc. Ik snap wel dat een verhuizing uit de stad het gevoel geeft dat je hier afstand van moet doen.Door dicht bij de stad te blijven is het misschien juist rustig wennen en kan hij merken dat het leven helemaal niet voorbij hoeft te zijn.

Wat ik niet snap is dat hij uberhaubt geen problemen heeft met een eensgezinswoning op IJburg. Want dat is net zo goed de volgende stap.
Die woning is er ook nog niet, dus kan hij daar gemakkelijk 'geen moeite'mee hebben!
quote:
Haarlem zou ik wel willen, maar wil hij niet. Te ver van Amsterdam, en wat stiekem ook meetelt is denk ik dat ik daar vrienden heb en hij niet. (Hoewel dit stelletjes zijn en hij ook regelmatig met ze afspreekt.)

Tja, is dat de boot missen, of hebben zij, in ieder geval nu nog, een heel ander idee van hoe ze hun leven willen invullen? En komt dat wellicht meer overeen met hoe jouw vriend het, in ieder geval nu nog, ziet?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:57:41 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118163188
Laten we wel wezen, TS nam de frase 'de boot missen' over van de post van Mishu waar ze op reageerde. Dus het is niet gezegd dat ze het zelf zo (sterk) ziet.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:00:33 #235
5428 crew  miss_sly
pi_118163272
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:57 schreef Lienekien het volgende:
Laten we wel wezen, TS nam de frase 'de boot missen' over van de post van Mishu waar ze op reageerde. Dus het is niet gezegd dat ze het zelf zo (sterk) ziet.
Het is tamelijk duidelijk dat TS nu ernstig toe is aan huisje-boompje-beestje, dus dat 'de boot missen' van vrijgezelle jongens wonend in Amsterdam van rond de 30 zou zomaar aardig in de buurt van haar eigen ideeen daaromtrent kunnen komen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:02:53 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118163344
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is tamelijk duidelijk dat TS nu ernstig toe is aan huisje-boompje-beestje, dus dat 'de boot missen' van vrijgezelle jongens wonend in Amsterdam van rond de 30 zou zomaar aardig in de buurt van haar eigen ideeen daaromtrent kunnen komen.
Ze kan zelf een sterke wens hebben tot huisje, boompj,e beestje zonder dat ze neerkijkt op mensen die daar niet voor kiezen. En dat laatste word haar nu al een paar keer verweten, vooral om dat 'de boot missen', wat dus niet bij haar vandaan komt.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:05:31 #237
5428 crew  miss_sly
pi_118163415
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze kan zelf een sterke wens hebben tot huisje, boompj,e beestje zonder dat ze neerkijkt op mensen die daar niet voor kiezen. En dat laatste word haar nu al een paar keer verweten, vooral om dat 'de boot missen', wat dus niet bij haar vandaan komt.
Ik vind de zin: "Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is" aan alle kanten door laten schemeren dat ze er wel zo over denkt. Alleen al "doen alsof ze dat niet erg vinden" impliceert dat het wel erg is, die vrienden dat eigenlijk ook vinden, maar alleen maar doen alsof ze dat niet erg vinden omdat ze de boot missen.

Vrij duidelijk, als je het mij vraagt.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:10:09 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118163590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind de zin: "Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is" aan alle kanten door laten schemeren dat ze er wel zo over denkt. Alleen al "doen alsof ze dat niet erg vinden" impliceert dat het wel erg is, die vrienden dat eigenlijk ook vinden, maar alleen maar doen alsof ze dat niet erg vinden omdat ze de boot missen.

Vrij duidelijk, als je het mij vraagt.
Alleen mis je dan de knipoog na die opmerking. Lijkt me toch ook iets om mee te nemen in de interpretatie.
pi_118163747
Ik weet verder niets over de stad Amsterdam (behalve toeristische bezoekjes) maar ik ken wel het dilemma 'waar te wonen'. Niet bij mij, maar wel bij mijn moeder. Zij hoeft het niet uit te zoeken met haar partner, maar met zichzelf.
Ze is haar hele leven veel verhuisd. Ze zou het liefst op een schip wonen en dan nooit op dezelfde plek zijn. Helaas zijn scheepjes, maar vooral ligplekken behoorlijk prijzig. Ze woont nu in een behoorlijk huis in een stad bijna op het marktplein. Het huis heeft twee patio's maar geen tuin. Ondanks dat het een groene stad is, is er weinig natuur daar.
Zij heeft er lang mee gezeten; ik kan toch niet altijd maar blijven verhuizen?
Concluderend: Zij wil graag een stacaravan of bungalow woning buitenaf, hier verblijft zij dan 's avonds na een heftige werkdag. Voor het weekend wil zij een klein huurappartementje in de stad, op die manier mist ze niets van het bruisende stadsleven, concertjes en kroegjes.

Ik kan me voorstellen dat het met kinderen iets lastiger is, maar er zijn toch meer gezinnen die een caravan of iets dergelijks hebben en daar (veel) weekenden heen gaan?
And the druids turn to stone...
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:17:42 #240
5428 crew  miss_sly
pi_118163841
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen mis je dan de knipoog na die opmerking. Lijkt me toch ook iets om mee te nemen in de interpretatie.
Ja, die kun je op meerdere manieren opnemen, he. Die is wat mij betreft bedoeld als bevestigend van de ene persoon aan de andere dat ze goed zat met haar interpretatie van de boot missen; twee gelijkgestemde zielen, zeg maar.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:21:50 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118164003
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, die kun je op meerdere manieren opnemen, he. Die is wat mij betreft bedoeld als bevestigend van de ene persoon aan de andere dat ze goed zat met haar interpretatie van de boot missen; twee gelijkgestemde zielen, zeg maar.
Ik hou maar op. Ik heb mijn punt wel gemaakt.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:23:02 #242
5428 crew  miss_sly
pi_118164052
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik hou maar op. Ik heb mijn punt wel gemaakt.
Daarover verschillen de meningen, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat is toch ook mogelijk?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:23:37 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118164072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarover verschillen de meningen, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat is toch ook mogelijk?
Ja, dat is toch wel duidelijk?
pi_118164498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:56 schreef flyguy het volgende:
Zou de andere kant van het verhaal wel willen weten... Vind het erg eenzijdig dit hele topic.
Dat zijn alle topics hier en op elk forum. Dat het nu van een vrouw komt en niet van een man maakt het moeilijker voor je te accepteren.

En hier doet de TS nog moeite om zich in de man te verplaatsen. Heel wat anders dan bepaalde 'die bitch wil me niet' topics.
pi_118167320
En een woonwijk in Amsterdam is geen optie als compromis? Iets als Elzenhagen?
pi_118167759
Toch is landelijk wonen binnen de stadsgrenzen mogelijk.
Weet alleen niet of je je dan nog kinderen kunt verloorloven
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2/1835257/overzicht/
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:21:17 #247
5428 crew  miss_sly
pi_118168574
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:58 schreef Jodocus1 het volgende:
Toch is landelijk wonen binnen de stadsgrenzen mogelijk.
Weet alleen niet of je je dan nog kinderen kunt verloorloven
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2/1835257/overzicht/
Dat is ook echt buiten Amsterdam, niet in Amsterdam. Ik denk dat de vriend van TS dat ook niet zal willen.
pi_118169327
Zijn beslissing is allang gemaakt. Hij wil je wel zo lang mogelijk bij zich houden, dus pakt hij het zo aan. Op zich wil hij je niet kwijt, maar hij wil je ook niet graag genoeg houden om met jouw plannen mee te gaan. Als jij bij hem blijft is het voor hem prima en mooi meegenomen. Misschien onbewust, misschien niet.

Helaas pindakaas, maar de beslissing ligt bij jou, en die is of je bij hem blijft in Amsterdam wellicht zonder ooit kinderen te krijgen, of om verder te gaan met je plannen zonder hem.

Dwingen wil je toch nooit, één van jullie zal ongelukkig zijn met de situatie. Het gaat dan uiteindelijk mis en de verwijten van 'beste jaren' etc. vliegen dan in het rond. Eén van jullie gaat spijt krijgen, in welk scenario dan ook.
pi_118178104
Hai all,

Vanaf het gedoetje om mijn knipogende opmerking van de boot missen ben ik afgehaakt, dit topic heb ik geopend omdat ik een oplossing zocht om er met mijn vriend uit te komen.
Dat er eens kans bestaat dat het niet lukt dat snappen hij en ik beide. We kijken alleen of het misschien toch ergens iets is wat we over het hoofd zien. Ik ben nou eenmaal niet zo snel een opgever en wil achteraf kunnen bedenken dat ik in ieder geval alles overwogen heb.
De tips over buitenwijken zijn superwelkom, bedankt hiervoor.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:02:37 #250
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118181593
In Noord (wordt heel hip) worden heel veel nieuwe woningen gebouwd en je hebt daar van die oude Zaanse huisjes. Binnen 5 minuten in het centrum.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:04:09 #251
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118181635
Osdorp wordt ook veel gebouwd.
pi_118186541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:04 schreef Mishu het volgende:
Osdorp wordt ook veel gebouwd.
Dat is weer te ver fietsen. We willen wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
pi_118220652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:23 schreef Jenn82 het volgende:
Hai all,

Vanaf het gedoetje om mijn knipogende opmerking van de boot missen ben ik afgehaakt, dit topic heb ik geopend omdat ik een oplossing zocht om er met mijn vriend uit te komen.
Dat er eens kans bestaat dat het niet lukt dat snappen hij en ik beide. We kijken alleen of het misschien toch ergens iets is wat we over het hoofd zien. Ik ben nou eenmaal niet zo snel een opgever en wil achteraf kunnen bedenken dat ik in ieder geval alles overwogen heb.
De tips over buitenwijken zijn superwelkom, bedankt hiervoor.
De oplossing is dat je vriend moet durven verhuizen naar Amstelveen (of Almere, allebei even erg) en jij je moet neerleggen dat je niet belandt in Appelscha met hem. En je vriend (voorlopig) een kind (nu) niet ziet zitten, en wellicht nooit niet.

Als dit niet mogelijk is, moet je of nog een jaar w8en, of je wacht tot je tegen een man aanloopt die dit wel wil...

Ohja, en hij loopt sociaal niet achter :')
pi_118220838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Het is jammer als het daar op stuk moet lopen, maar als TS buiten de stad wil gaan wonen moet ze dat zelf doen, als hij wil blijven moet hij dat doen.
Dit. Als hij echt niet weg wil zul jij moeten kiezen; stad en relatie, maar dan ook stoppen met zeiken edrover. Of wegzwezen.
Whatever...
pi_118233905
Hoe ziet het financiële plaatje er uit? Kunnen jullie wel goed een woning kopen?

Het is nogal een verantwoordelijkheid.. eenmaal die stap genomen, zeker als je een woning op 2 salarissen koopt, is dat in de huidige markt wel een definitieve stap.

Hierbij doemscenario:
- Je koopt op 2 inkomens een woning van 250.000 euro buiten de stad.
- Het gaat niet goed met de relatie en jullie gaan na een jaar uit elkaar.
- Woning staat vervolgens te koop en je komt er niet meer vanaf.

Tenzij.. je deze woning met een enorme restschuld verkoopt. Vanaf 2013 moet je de kosten koper en dergelijke zelf betalen, dus ik hoop dat je iets van 10.000 tot 20.000 euro aan spaargeld hebt. Daarnaast is de woning volgend jaar waarschijnlijk alweer 10% minder waard, bij een woning van 250.000 euro een waardeverlies van 25.000 euro. Omdat je er met spoed uit moet, verkoop je hem voor 210.000 euro.

Resultaat: spaargeld weg, en 40.000 euro restschuld.

Een woning kopen is fucking eng :P

Desondanks wil ik zelf ook verhuizen uit de stad.. maar dan koop ik wel een betaalbaar appartement in een buitenwijk dat ik op 1 salaris kan betalen en zien we wel verder :)

Maar goed.. hoe staat hij tegenover dit? Wat vindt hij van de financiële verantwoordelijkheid?

Even losstaand van het hele vrienden in de stad verhaal etc.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_118326938
Nou TS Jenn, zijn jullie uit elkaar of gaat ie gezellig mee naar A'veen? :D
pi_118329663
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 08:03 schreef Tangledup het volgende:
Tenzij.. je deze woning met een enorme restschuld verkoopt. Vanaf 2013 moet je de kosten koper en dergelijke zelf betalen, dus ik hoop dat je iets van 10.000 tot 20.000 euro aan spaargeld hebt.
dat is zo niet waar :')

Waar heb je deze wijsheid vandaan? Bron graag :)
pi_118456089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

dat is zo niet waar :')

Waar heb je deze wijsheid vandaan? Bron graag :)
http://www.wegwijs.nl/art(...)s-sparen-voor-woning

Staat wel op meer sites en is volgens het bezuinigingsakkoord.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:27:00 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118456453
Datzelfde bezuinigingsakkoord waarin ook stond dat de reiskostenvergoeding belast zou worden?
Nee okay, dan is het duidelijk.

Welk deel van "geleidelijk" uit je eigen link snap je trouwens niet?
Het is simpelweg niet waar dat je vanaf 2013 de kosten koper niet meer kunt meefinancieren, die beperking tot 100% is pas later, zo rond 2018
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')