abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118076951
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:16 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja maar hij vind deze situatie wel prima, hij zit waar hij wil en hij heeft mij. Dus hij komt zelf nergens mee. Ik bedenk het niet zozeer voor hem, maar voor ons. Met een beetje van allebei onze wensen. Maargoed ik wil ook nog meer naar zijn wensen luisteren maar die houden nu op bij; in amsterdam...
Juist, hij zit waar hij wil, maar hij heeft jou straks dus niet meer aangezien jij iets gaat doen met je leven.

Heb je het nooit met hem over hoe hij het leven ziet? Er moet toch wel íets zijn wat hem interesseert en wat hij eventueel verder zou willen uitbouwen?
Vindt hij z'n werk leuk? Wil hij daarmee verder, en zoja, is er een plek te vinden op deze wereld waar hij dat nog beter kan doen?
Hij moet voor zichzelf concreet maken wat hij wil. Hij 'moet' ja, als hij jullie relatie belangrijk vindt.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_118077589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:27 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Juist, hij zit waar hij wil, maar hij heeft jou straks dus niet meer aangezien jij iets gaat doen met je leven.

Heb je het nooit met hem over hoe hij het leven ziet? Er moet toch wel íets zijn wat hem interesseert en wat hij eventueel verder zou willen uitbouwen?
Vindt hij z'n werk leuk? Wil hij daarmee verder, en zoja, is er een plek te vinden op deze wereld waar hij dat nog beter kan doen?
Hij moet voor zichzelf concreet maken wat hij wil. Hij 'moet' ja, als hij jullie relatie belangrijk vindt.
Eens!
Al maakt het mij wel aardig onzeker dat hij het zo moeilijk vind om onze toekomst concreet te maken. Het moet toch ook leuk zijn om verder te gaan met het leven.
Heel erg bedankt voor al het meedenken!!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:46:44 #153
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118077668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:27 schreef Toolshed het volgende:

[..]

...
:')
Ik dacht dat alleen vrouwen de werkelijkheid zo gruwelijk konden draaien en manipuleren.

Ergens moet je toch ook beseffen dat we de werkelijkheid vanuit TS haar mond en brein hier lezen. En daar gaan dit soort reacties wel erg makkelijk in mee. Als mijn partner dit op zo'n manier tegen me zou stellen, zou ik extra mijn kont tegen de krib gooien. Tevreden zijn met het nu is ook een optie, en in die zin lees ik dit topic zoals iemand anders al eerder schreef als een klassiek man-vrouw probleem. In mijn ervaring zijn mannen meer gehecht aan een status quo, en zijn vrouwen altijd vooruit aan het denken en plannen naar de toekomst. No way dat ik me als vriend van TS zou laten vertellen dat ik mee "moet" veranderen als ik zelf de directe aanleiding niet zie. Ik snap van TS best haar toekomstvisie, maar omdat de kinderwens pas in de toekomst ligt snap ik niet waarom de verhuiswens persee nu moet plaats vinden. En zoals TS hier in dit topic redeneert, snap ik best dat je als vriend soms in sommige beloftes rolt in bepaalde discussies, waarvan je pas achteraf snapt dat je je er een beetje in hebt laten lullen.

Ik vind overigens de dromen en wensen van TS best legitiem. Maar wat die vriend allemaal zou "moeten" zou ik nooit zo stellig durven beweren zonder het verhaal van die jongen te horen. Als ik de laatste rits reacties van jou op een rijtje zet, vind ik je in ieder geval maar een kwispelend hondje in de manier waarop je meegaat in TS haar verhaal. En zo zie ik er wel meer in dit topic. Maar ik zie echt teveel vrouwengeredeneer waarvan ik echt ook de mannenkant weleens zou willen horen voordat ik TS voer met de reacties die ze graag wil horen. Dat ze gelijk heeft enzo. Kwispelkwispel, likkerdelik.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_118077990
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:46 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik dacht dat alleen vrouwen de werkelijkheid zo gruwelijk konden draaien en manipuleren.

Ergens moet je toch ook beseffen dat we de werkelijkheid vanuit TS haar mond en brein hier lezen. En daar gaan dit soort reacties wel erg makkelijk in mee. Als mijn partner dit op zo'n manier tegen me zou stellen, zou ik extra mijn kont tegen de krib gooien. Tevreden zijn met het nu is ook een optie, en in die zin lees ik dit topic zoals iemand anders al eerder schreef als een klassiek man-vrouw probleem. In mijn ervaring zijn mannen meer gehecht aan een status quo, en zijn vrouwen altijd vooruit aan het denken en plannen naar de toekomst. No way dat ik me als vriend van TS zou laten vertellen dat ik mee "moet" veranderen als ik zelf de directe aanleiding niet zie. Ik snap van TS best haar toekomstvisie, maar omdat de kinderwens pas in de toekomst ligt snap ik niet waarom de verhuiswens persee nu moet plaats vinden. En zoals TS hier in dit topic redeneert, snap ik best dat je als vriend soms in sommige beloftes rolt in bepaalde discussies, waarvan je pas achteraf snapt dat je je er een beetje in hebt laten lullen.

Ik vind overigens de dromen en wensen van TS best legitiem. Maar wat die vriend allemaal zou "moeten" zou ik nooit zo stellig durven beweren zonder het verhaal van die jongen te horen. Als ik de laatste rits reacties van jou op een rijtje zet, vind ik je in ieder geval maar een kwispelend hondje in de manier waarop je meegaat in TS haar verhaal. En zo zie ik er wel meer in dit topic. Maar ik zie echt teveel vrouwengeredeneer waarvan ik echt ook de mannenkant weleens zou willen horen voordat ik TS voer met de reacties die ze graag wil horen. Dat ze gelijk heeft enzo. Kwispelkwispel, likkerdelik.
najaaa...

Even voor de duidelijkheid, het gaat niet om mij gelijk geven.
Onze wensen liggen op dit moment uit elkaar en ik vraag tips hoe mijn vriend en ik hierin tot elkaar kunnen komen om er allebei gelukkig in te zijn.
pi_118078225
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:07 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja deels zal het vast wel zo zijn (al heb ik geen haast maar wel behoefte aan duidelijkheid, aangezien dit bepalend is voor de toekomst). Maar mijn vraag was wat nu en hoe aan te pakken.
Dan moet je wel eerst vaststellen met welk probleem je nu eigenlijk precies te maken hebt, om tot een goede aanpak te komen. Maar je zou hem eens kunnen vragen of dat hij gewoon niet aan het tegenstribbelen is en zich vastklampt aan een levensfase die zo goed als voorbij is. Ik weet niet in wat soort situatie zijn vrienden zitten, maar het zou voor hem allemaal wat luchtiger kunnen worden wanneer ze het erover hebben en gezamenlijk berusten in hun lot. Het relativeren van dat soort dingen wordt nou eenmaal niet geholpen met zwijgen erover.

Tegelijkertijd zou je je eigen wensen ook wat kunnen relativeren als je de onderliggende kwestie herkent. Daarnaast denk ik dat Toolshed wel een punt heeft dat het niet helpt als hij zich niet betrokken voelt bij het vormgeven van die toekomst, maar dat het iets is wat hij opgedrongen krijgt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:06:32 #156
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118078403
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:55 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

najaaa...

Even voor de duidelijkheid, het gaat niet om mij gelijk geven.
Onze wensen liggen op dit moment uit elkaar en ik vraag tips hoe mijn vriend en ik hierin tot elkaar kunnen komen om er allebei gelukkig in te zijn.
Mijn tip: neem een volkstuintje. De klassieke manier voor Amsterdammers om een "buiten" te hebben. Hij hoeft niet te verhuizen, jij hebt je escape naar het landelijke leven.
pi_118078414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan moet je wel eerst vaststellen met welk probleem je nu eigenlijk precies te maken hebt, om tot een goede aanpak te komen. Maar je zou hem eens kunnen vragen of dat hij gewoon niet aan het tegenstribbelen is en zich vastklampt aan een levensfase die zo goed als voorbij is. Ik weet niet in wat soort situatie zijn vrienden zitten, maar het zou voor hem allemaal wat luchtiger kunnen worden wanneer ze het erover hebben en gezamenlijk berusten in hun lot. Het relativeren van dat soort dingen wordt nou eenmaal niet geholpen met zwijgen erover.

Tegelijkertijd zou je je eigen wensen ook wat kunnen relativeren als je de onderliggende kwestie herkent. Daarnaast denk ik dat Toolshed wel een punt heeft dat het niet helpt als hij zich niet betrokken voelt bij het vormgeven van die toekomst, maar dat het iets is wat hij opgedrongen krijgt.
ja dat vind ik ook minder leuk. Ik ga proberen er achter te komen wat hij allemaal graag wil in de toekomst even los van het waar te wonen. Misschien dat hij door gesprekken er meer over na gaat denken. Wil ook graag iemand met een eigen mening, hij hoeft niet als een mak schaapje mij te volgen naar mijn droomboerderij.
Ik ben me bewust van geven en nemen. Maar als ik dat wil doen dan moet ik wel weten waar ik iets kan geven. (Moet hij wel eerst weten wat hij wilt.)
Ik zal ook vragen of hij met ideeën wil komen, op dit moment ziet hij wel het probleem maar geen oplossing.
pi_118078466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:06 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Mijn tip: neem een volkstuintje. De klassieke manier voor Amsterdammers om een "buiten" te hebben. Hij hoeft niet te verhuizen, jij hebt je escape naar het landelijke leven.
Leuk idee voor sommige mensen. Ik wil echter totaal iets anders; wonen in rust en ruimte.
pi_118078487
quote:

[..]

Mee eens. Fijn dat ik 't niet meer hoef te verwoorden! ^O^
Ja doei.
pi_118078503
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:08 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Leuk idee voor sommige mensen. Ik wil echter totaal iets anders; wonen in rust en ruimte.
Ja, jij dus, hij niet. En als 't daar op stuk zou lopen is dat jammer, maar hij MOET niets.
Ik krijg het idee dus dat hij een beetje mee is gesleurd in jouw enthousiasme en in eerste instantie vooral jou gelukkig heeft willen maken door mee te gaan in het maken van plannen maar naarmate die plannen bijna realiteit worden beseft hij zich dat 't vooral JOUW dromen zijn, en niet de zijne.

[ Bericht 19% gewijzigd door motorbloempje op 17-10-2012 13:14:23 ]
Ja doei.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:17:22 #161
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118078813
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:08 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja, dat is jouw wens, en de wens van je vriend lijkt het tegenovergestelde. Zoek je nou een compromis, of zoek je een manier om je vriend mee te krijgen in jouw wensen?
pi_118078842
Hallo dat compromis is toch Amstelveen (of whatever) en met instemming aanvankelijk van de vriend van TS, lees eerst ff het hele topic door svp.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:22:40 #163
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118079038
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:18 schreef zatoichi het volgende:
Hallo dat compromis is toch Amstelveen (of whatever) en met instemming aanvankelijk van de vriend van TS, lees eerst ff het hele topic door svp.
Sorrie, maar in Amstelveen wonen, is weinig anders dan buiten Amsterdam wonen, en belangrijker: aan het randje van het Amsterdamse bos wonen hangt een stevig prijskaartje, dus ik denk dat TS zich niet werkelijk heeft verdiept in de huizenmarkt op die plek. Het lijkt mij een utopisch idee van een compromis, tenzij TS en vriend redelijk kapitaalkrachtig zijn.
pi_118079354
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:22 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Sorrie, maar in Amstelveen wonen, is weinig anders dan buiten Amsterdam wonen, en belangrijker: aan het randje van het Amsterdamse bos wonen hangt een stevig prijskaartje, dus ik denk dat TS zich niet werkelijk heeft verdiept in de huizenmarkt op die plek. Het lijkt mij een utopisch idee van een compromis, tenzij TS en vriend redelijk kapitaalkrachtig zijn.
Precies wat ik eerder ook schreef, een compromis waarvan beiden ongelukkig worden, daarom moet TS maar eens vragen wat haar vriend echt wil.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:38:23 #165
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118079554
Ik snap hem wel, moet er zelf niet aan denken om de winkels, kroegen theaters etc niet meer op loopafstand te hebben :{
En doorzeuren heeft geen zin, hij zal het je later kwalijk gaan nemen.
Aan de andere kant heb je zelf ook recht op een fijne woning. Misschien een groot huis met tuin midden in de stad kopen?
Dat kost net zoveel als een boerderij op het platteland :P
pi_118079628
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:38 schreef Flow3r het volgende:
Ik snap hem wel, moet er zelf niet aan denken om de winkels, kroegen theaters etc niet meer op loopafstand te hebben :{
En doorzeuren heeft geen zin, hij zal het je later kwalijk gaan nemen.
Aan de andere kant heb je zelf ook recht op een fijne woning. Misschien een groot huis met tuin midden in de stad kopen?
Dat kost net zoveel als een boerderij op het platteland :P
Als je dit echt wil waarom moet je dat dan maar terzijde schuiven, en waarom zou meneer je dit kwalijk mogen nemen?
Als zij straks haar kinderwens moet gaan opgeven dan is de relatie ook compleet verziekt.
pi_118079816
Hebben jullie nog wel ruimte dan voor kinderen?

Ts schrijft dat ze over 3/4 jaar aan kinderen willen beginnen , natuurlijk ga je dan NU opzoek naar een geschikt huis om je kinderwens te verwezenlijken. Lijkt mij meer dan logisch .

Zoals ik het lees is jouw vriend redenen/excuses aan het verzinnen om zijn "veilige" thuishaven met kroeg en vrienden op loopafstand niet te hoeven verlaten.
Ik vraag mij af ; Wil je vriend überhaupt wel samen een huis kopen en kinderen krijgen? Krijg een beetje het idee dat -al zou hij voor 2ton een boerderij in A' dam kunnen kopen - hij het nog niet zou doen.
Bindingsangst dus.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:46:30 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118079848
Ga gewoon wonen waar je wilt wonen, als hij dan blijft waar hij zit is het sowieso de moeite niet.
Als hij dan wel een compromis kan sluiten doen jullie dat.

Oh, en ga eerst maar een tijdje huren, met zulke "ik wil daar niet wonen" drama's kun ker er beter niet gelijk aan vastzitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118079943
quote:

[..]

Nee dude, ik zeg alleen maar dat hij zijn wensen duidelijker moet maken voor zichzelf en dit communiceren wil hij z'n relatie redden. Hoe kan ik de waarheid verdraaien als we niet weten wat de waarheid is?

Als hij niet weet wat hij wil en hij stopt er ook geen energie in, ook prima, maar dan kan hij beter een jongere vriendin zoeken die in hetzelfde stadium zit als hij.

Ik zeg niet dat hij moet veranderen, ik zeg alleen maar dat hij een knoop moet doorhakken. Of met een plan komen, of eerlijk zijn en zeggen dat hij niet met haar verder wil om een toekomst op te bouwen.
Dat heeft te maken met een man worden.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:56:57 #170
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_118080275
Zou de andere kant van het verhaal wel willen weten... Vind het erg eenzijdig dit hele topic.
The more debt, the better
pi_118080488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:18 schreef zatoichi het volgende:
In amstelveen woon je en niet landelijk en niet stad, terwijl er wel locaties hebt waar je beide woongevoelens een stuk beter kan combineren.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_118080924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef Leandra het volgende:
Ga gewoon wonen waar je wilt wonen, als hij dan blijft waar hij zit is het sowieso de moeite niet.
Ja tuurlijk, gewoon je eigen zin doordrijven, en als je vriend dan niet mee gaat is hij de moeite niet waard.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:16:45 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118080980
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, gewoon je eigen zin doordrijven, en als je vriend dan niet mee gaat is hij de moeite niet waard.

Doet hij toch ook?!
Waarom moet zij blijven waar ze niet gelukkig is terwijl de afspraak was dat ze elders zouden gaan wonen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118081092
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doet hij toch ook?!
Waarom moet zij blijven waar ze niet gelukkig is terwijl de afspraak was dat ze elders zouden gaan wonen?
Eigenlijk wel he. :D

Maar om dan maar direct te zeggen : ''ga wonen waar je wilt, als ie niet mee gaat is ie de moeite niet waard'', terwijl ze al tig keer heeft aangegeven kinderen met m te willen, dat doe je ook niet zo even 123 toch ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:23:07 #175
103012 Nies
Die hekse
pi_118081205
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel he. :D

Maar om dan maar direct te zeggen : ''ga wonen waar je wilt, als ie niet mee gaat is ie de moeite niet waard'', terwijl ze al tig keer heeft aangegeven kinderen met m te willen, dat doe je ook niet zo even 123 toch ?
Nee, aan hem blijven plakken en over tien jaar nog steeds op hetzelfde appartementje in Amsterdam zitten, zonder kinderen, en hem dan verwijten gaan maken, dát schiet op.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')