abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:04:09 #251
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118181635
Osdorp wordt ook veel gebouwd.
pi_118186541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:04 schreef Mishu het volgende:
Osdorp wordt ook veel gebouwd.
Dat is weer te ver fietsen. We willen wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
pi_118220652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:23 schreef Jenn82 het volgende:
Hai all,

Vanaf het gedoetje om mijn knipogende opmerking van de boot missen ben ik afgehaakt, dit topic heb ik geopend omdat ik een oplossing zocht om er met mijn vriend uit te komen.
Dat er eens kans bestaat dat het niet lukt dat snappen hij en ik beide. We kijken alleen of het misschien toch ergens iets is wat we over het hoofd zien. Ik ben nou eenmaal niet zo snel een opgever en wil achteraf kunnen bedenken dat ik in ieder geval alles overwogen heb.
De tips over buitenwijken zijn superwelkom, bedankt hiervoor.
De oplossing is dat je vriend moet durven verhuizen naar Amstelveen (of Almere, allebei even erg) en jij je moet neerleggen dat je niet belandt in Appelscha met hem. En je vriend (voorlopig) een kind (nu) niet ziet zitten, en wellicht nooit niet.

Als dit niet mogelijk is, moet je of nog een jaar w8en, of je wacht tot je tegen een man aanloopt die dit wel wil...

Ohja, en hij loopt sociaal niet achter :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_118220838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Het is jammer als het daar op stuk moet lopen, maar als TS buiten de stad wil gaan wonen moet ze dat zelf doen, als hij wil blijven moet hij dat doen.
Dit. Als hij echt niet weg wil zul jij moeten kiezen; stad en relatie, maar dan ook stoppen met zeiken edrover. Of wegzwezen.
Whatever...
pi_118233905
Hoe ziet het financiële plaatje er uit? Kunnen jullie wel goed een woning kopen?

Het is nogal een verantwoordelijkheid.. eenmaal die stap genomen, zeker als je een woning op 2 salarissen koopt, is dat in de huidige markt wel een definitieve stap.

Hierbij doemscenario:
- Je koopt op 2 inkomens een woning van 250.000 euro buiten de stad.
- Het gaat niet goed met de relatie en jullie gaan na een jaar uit elkaar.
- Woning staat vervolgens te koop en je komt er niet meer vanaf.

Tenzij.. je deze woning met een enorme restschuld verkoopt. Vanaf 2013 moet je de kosten koper en dergelijke zelf betalen, dus ik hoop dat je iets van 10.000 tot 20.000 euro aan spaargeld hebt. Daarnaast is de woning volgend jaar waarschijnlijk alweer 10% minder waard, bij een woning van 250.000 euro een waardeverlies van 25.000 euro. Omdat je er met spoed uit moet, verkoop je hem voor 210.000 euro.

Resultaat: spaargeld weg, en 40.000 euro restschuld.

Een woning kopen is fucking eng :P

Desondanks wil ik zelf ook verhuizen uit de stad.. maar dan koop ik wel een betaalbaar appartement in een buitenwijk dat ik op 1 salaris kan betalen en zien we wel verder :)

Maar goed.. hoe staat hij tegenover dit? Wat vindt hij van de financiële verantwoordelijkheid?

Even losstaand van het hele vrienden in de stad verhaal etc.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_118326938
Nou TS Jenn, zijn jullie uit elkaar of gaat ie gezellig mee naar A'veen? :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_118329663
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 08:03 schreef Tangledup het volgende:
Tenzij.. je deze woning met een enorme restschuld verkoopt. Vanaf 2013 moet je de kosten koper en dergelijke zelf betalen, dus ik hoop dat je iets van 10.000 tot 20.000 euro aan spaargeld hebt.
dat is zo niet waar :')

Waar heb je deze wijsheid vandaan? Bron graag :)
pi_118456089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

dat is zo niet waar :')

Waar heb je deze wijsheid vandaan? Bron graag :)
http://www.wegwijs.nl/art(...)s-sparen-voor-woning

Staat wel op meer sites en is volgens het bezuinigingsakkoord.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:27:00 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118456453
Datzelfde bezuinigingsakkoord waarin ook stond dat de reiskostenvergoeding belast zou worden?
Nee okay, dan is het duidelijk.

Welk deel van "geleidelijk" uit je eigen link snap je trouwens niet?
Het is simpelweg niet waar dat je vanaf 2013 de kosten koper niet meer kunt meefinancieren, die beperking tot 100% is pas later, zo rond 2018
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')