maar 'ooit' is nou heel anders dan 'nu'quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:53 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
maar wel al 3 jaar 'afgesproken/gepland' snap je. Het is niet iets nieuws voor hem of zo he
Nee, het is niet nieuw, maar nu wel pas concreet. Tuurlijk had ie toen al eerlijk moeten zijn en niet maar mee lullen. Maar moet ie daarom nu maar zijn gevoel geweld aan doen en voor de komende twintig jaar verhuizen naar een buurt die hem niet ligt?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:53 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
maar wel al 3 jaar 'afgesproken/gepland' snap je. Het is niet iets nieuws voor hem of zo he
Kijk even op de kaart hoe lang Amstelveen is.. Wij hebben het over de buurt bij het amsterdamse bos.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Een van mijn beste vrienden woonde daar en deed er 45 minuten over om in de stad te komen. Met de fiets is het zeker een half uur, lekker door de regen
Die vriend kon ook niet snel genoeg daar wegkomen overigens, omdat ie het stadsleven zo miste.Het is gewoon een hele saaie buurt, zonder leuke winkels, kroegjes en restaurantjes en met veel expats waar je ookw einig contact eme hebt. Dan valt er echt wel wat beters te verzinnen.
Precies, dat is het het. Ik snap dat ooit makkelijk is. En over drie jaar. En over 1 jaar. Maar nu die tijd om is... moet er natuurlijk wel een plan komen. En dat hoeft niet a la minute maar een plan moet er komen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
maar 'ooit' is nou heel anders dan 'nu'
Dan moet hij dat wel kunnenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:50 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je moet je ook ergens overheen kunnen zetten, ik zal mij zelf maar als voorbeeld nemen. Ik kom uit een achterstandswijk, uit een familie waar het altijd rommelen was en ben voor mijn 10de wel 11x verhuist. Uiteindelijk op mijzelf en daar had ik buren die het liefst elkaar de haren uit de kop trokken en zo kan ik nog wel even verder gaan.
Waar ik nu woon zou ik ook nooit weg willen maar als mijn vriendin ergens wil gaan wonen waar het rustiger is voor de kinderen dan zal ik mij daar naar schikken, omdat ik van haar hou en voor onze relatie wil gaan.
Als ik ts haar verhaal lees heeft zij zichzelf genoeg aan de kant gezet en mag het wel eens van zijn kant komen. Eerlijk gezegd als ik tussen de regels door lees willen ze allebei totaal iets anders en is ts alleen bereid te schikken.
Dat heet buitenveldert? ah, nee ik dacht aan amstelpark sorry.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:55 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Kijk even op de kaart hoe lang Amstelveen is.. Wij hebben het over de buurt bij het amsterdamse bos.
En dat is nou precies waaromhet een compromis moest heten.. een leefgebied voor mij (jaren 30 woningen en knus) en dicht bij de stad voor hem.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:58 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat heet buitenveldert? ah, nee ik dacht aan amstelpark sorry.
Maar je gaat compleet voorbij aan het leefgevoel in die buurt dat ik omschrijf.
moet ts dat? ik vind dat je het wel erg omdraait, waarschijnlijk door je persoonlijke mening over a'dam. nofi overigens.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:55 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, het is niet nieuw, maar nu wel pas concreet. Tuurlijk had ie toen al eerlijk moeten zijn en niet maar mee lullen. Maar moet ie daarom nu maar zijn gevoel geweld aan doen en voor de komende twintig jaar verhuizen naar een buurt die hem niet ligt?
Maar de praktijk is dat je na je werk vaak in je buurtje zit of wil zitten en niet eerst een half uur wil fietsen. Dat is al een stuk fijner qua gevoel als er dan een beetje leven in de brouwerij is waar je zit. Amstelveen is echt dood en ook niet knus of gezellig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:02 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
En dat is nou precies waaromhet een compromis moest heten.. een leefgebied voor mij (jaren 30 woningen en knus) en dicht bij de stad voor hem.
Zonder in detail te hoeven treden hoe zie je dat financieel allemaal voor je?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:02 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
En dat is nou precies waaromhet een compromis moest heten.. een leefgebied voor mij (jaren 30 woningen en knus) en dicht bij de stad voor hem.
Nee hoor, ik zeg ook nietd at zij in het centrum moet blijven wonen toch? Ik geef alleen aan dat ik zijn bezwaren wel begrijp en me er in in kan leven en dat het waarschijnlijk beter voor alle partijen is om een ander compromis te zoeken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:02 schreef dawg het volgende:
[..]
moet ts dat? ik vind dat je het wel erg omdraait, waarschijnlijk door je persoonlijke mening over a'dam. nofi overigens.
ja, maar ik vind dat je compleet voorbij gaat aan ts' haar gevoel en het feit dat haar vriend het niet eerlijk speelt, in plaats daarvan hamer je nogal op hoe kut het voor hem zou zijn want het centrum van a'dam is geweldig en als je daar weggaat is je leven over. ze heeft zich al genoeg ingeleefd in haar vriend, dat schreef ik al eerder.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:06 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg ook nietd at zij in het centrum moet blijven wonen toch? Ik geef alleen aan dat ik zijn bezwaren wel begrijp en me er in in kan leven en dat het waarschijnlijk beter voor alle partijen is om een ander compromis te zoeken.
Misschien moet zij zelf dan ook duidelijker worden. Als zij vraagt wil jij ooit kinderen en hij zegt denk het wel en vervolgens einde gesprek dan is het niet zo dat hij perse onwaarheden verkondigd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:09 schreef dawg het volgende:
[..]
ja, maar ik vind dat je compleet voorbij gaat aan ts' haar gevoel en het feit dat haar vriend het niet eerlijk speelt, in plaats daarvan hamer je nogal op hoe kut het voor hem zou zijn want het centrum van a'dam is geweldig en als je daar weggaat is je leven over. ze heeft zich al genoeg ingeleefd in haar vriend, dat schreef ik al eerder.
Dat vind jij. Ik zie dat ze toen ze eind twintig was en waarschijnlijk nog in de stapperiode was en nog niet enorm gesettled was in hartje amsterdam heeft gewoond en dat ze nu verwacht dat hij andersom voor de komende tien of vijftien jaar (want kinderen) ergens gaat wonen waar hij niet wil wonen. Dat is een heel andere mate van je aanpassen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:09 schreef dawg het volgende:
[..]
ja, maar ik vind dat je compleet voorbij gaat aan ts' haar gevoel en het feit dat haar vriend het niet eerlijk speelt, in plaats daarvan hamer je nogal op hoe kut het voor hem zou zijn want het centrum van a'dam is geweldig en als je daar weggaat is je leven over. ze heeft zich al genoeg ingeleefd in haar vriend, dat schreef ik al eerder.
heb je het weer over hem. ik hou ermee op.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:16 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik zie dat ze toen ze eind twintig was en waarschijnlijk nog in de stapperiode was en nog niet enorm gesettled was in hartje amsterdam heeft gewoond en dat ze nu verwacht dat hij andersom voor de komende tien of vijftien jaar (want kinderen) ergens gaat wonen waar hij niet wil wonen. Dat is een heel andere mate van je aanpassen.
Ik heb ook niet gezegd dat het centrum van Amsterdam geweldig is, maar dat hij de sfeer van de stad kennelijk wel belangrijk vindt end at ik dat begreep en dat er compromissen te bedenken zijn waarin je een tuin en wat natuur om je heen kunt hebben, maar ook nog een stadsgevoel in je omgeving kunt hebben. Leg me dus niet in de mond wat je vooroordeel over mij is.
Precies. Amstelveen is echt duur, zeker bij het Amsterdamse Bos. Wie wil daar nou niet zitten? In het groen én bij Amsterdam.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:05 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zonder in detail te hoeven treden hoe zie je dat financieel allemaal voor je?
Mijn ouders hebben een 40m2 appartement in Amstelveen gekocht (Amsteldijk Zuid) dat was al 211k .
Als je een mooie jaren 30 woning wilt met voldoende slaapkamers voor je kindje(s) kijk je makkelijk naar het dubbele in die contreien. Dan heb je ook nog de extra kosten voor een kind + de dagelijkse extra reiskosten naar Amsterdam.. Kortom het moet wel op te brengen zijn.
Is hij dan wel klaar voor kinderen? Het schijnt dat er vier zaken zijn die je nooit binnen een jaar van elkaar moeten overkomen omdat de stress je dan teveel wordt: geboorte, rouw, verhuizing en nieuwe baan/ontslag.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:20 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Hij wil wel verhuizen binnen Amsterdam en kinderen over een paar jaar zou hij ook willen.
(Hij vind veranderingen sowieso altijd moeilijk en spannend.)
We plannen ook nu nog geen kinderen, dat willen we pas over een jaar of 3.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Is hij dan wel klaar voor kinderen? Het schijnt dat er vier zaken zijn die je nooit binnen een jaar van elkaar moeten overkomen omdat de stress je dan teveel wordt: geboorte, rouw, verhuizing en nieuwe baan/ontslag.
Plan een kind en een verhuizing dus sowieso een jaar van elkaar (als dat mogelijk is).
Overwegen we ook, vind ik ook prima.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:20 schreef tjoptjop het volgende:
En de Nieuwendam/Schellingwoude kant van Noord?
Ja zijn vrienden wonen hier in de stad. Deel van mijn vriendinnen ook. Maar bij mij gaan ze uiteindelijk ook met hun partner buiten de stad wonen, en de meiden die zullen blijven zoek ik in Adam op. Dit s voor mij niet zo een probleem. Bij hem telt het bij de spanning om een fijne stek te verlaten op. Wat ook meetelt is dat zijn vrienden ook niet zo ver zijn, vooral vrijgezellen. En dat is nou eenmaal anders dan hem aangezien wij al ruim 5 jaar een relatie hebben.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:27 schreef tjoptjop het volgende:
Maar goed, even een stapje terug doen van de discussie wel of niet Amsterdam. Kijk wat hem bind aan de stad? Is dat omdat al z'n vrienden er wonen (wat zijn hun toekomstplannen?), of omdat hij het fijn vind om geregeld 's avonds een drankje in de stad te doen, de reuring en dynamiek van het stedelijke, etc etc Is het vooral een nostalgisch gevoel of is het écht een stadsmens?
en vanaf daar kun je imho productiever verder gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |