Hier rijd hij iedere nacht over de beneden verdieping, ongeveer 68 m2 plavuizen. Boven rijd hij 2x per week. (plavuizen, vinyl en vloerbedekking) Maak het bakje 2x per week schoon en de gehele machine + borstels 1x per maand. Heb geen huisdieren.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:47 schreef Razer het volgende:
Hoe vaak rijdt jullie robot eigenlijk door jullie huis, en hoe vaak maken jullie het stofbakje schoon? Ikzelf heb een appartement van ongever 90 vierkante meter, waarvan mijn Neato XV-21 ongeveer 80 vierkante meter schoonmaakt. Ik laat hem ongeveer twee keer per week zijn rondje maken. Meestal is 1x in de week het bakje leeg gooien voldoende
Ik ga er elke paar weken een keer met de stofzuigermond over. Dan is de filter ook weer kraakhelder.quote:
Heb hem zojuist besteld en betaald, ik kan niet wachten!!!!quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Die ga ik even mailen! We hebben besloten een XV-21 te kopen.
De meeste van die dingen (in ieder geval mijn roomba) hebben een zwiepend kwastje aan de zijkant, als-ie zijn rondjes draait in een hoek, dan zwiept dat kwastje het vuil en stof naar binnen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:11 schreef Woep het volgende:
Ik vraag me af hoe die ronde robots in de hoekjes schoonmaken? Er is hier vast iemand die daar wat info over kan geven
Vandaag nog weer getest, Het klimmen heeft te maken met de vloer plinten, Deze zijn te laag waardoor de laser de afstand fout inschat. Alle hoeken zonder plint gaan perfect. De precisie heeft zijn keerzijde.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:55 schreef crowone het volgende:
Hij zuigt met de nieuwe versie in de hoeken perfect maar het weg draaien is niet goed en verdient een aanpassing.
Misschien moet jij je eens afvragen wat die maaiers van jou vinden als je langs komt rijden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik het al gezegd?
Ik kom vaak langs een of twee huizen waar ze een automatische grasmaaier hebben. Geen gezicht, zo'n groen, bolrond ding dat zacht zoemend een beetje willekeurig rond lijkt te rijden.
Het gaat toch om de functionaliteit... Dat je niet hoeft te grasmaaien, maar dat het voor je wordt gedaan. Bovendien zou het mij niet boeien wat een willekeurig persoon die voorbij komt rijden er van vindquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik het al gezegd?
Ik kom vaak langs een of twee huizen waar ze een automatische grasmaaier hebben. Geen gezicht, zo'n groen, bolrond ding dat zacht zoemend een beetje willekeurig rond lijkt te rijden.
Handleiding heeft het geloof ik over ca 3-6 mnd. Afhankelijk van je gebruik.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:27 schreef Tuurrr het volgende:
Hoe vaak moet je nou dat filter van de XV-15 ongeveer vervangen?
Dat is te doen. Toch maar een XV-15 aangeschaft!quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:22 schreef Lolhozer het volgende:
[..]
Handleiding heeft het geloof ik over ca 3-6 mnd. Afhankelijk van je gebruik.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:09 schreef crowone het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eens afvragen wat die maaiers van jou vinden als je langs komt rijden.![]()
Rij een blokje om, stress is dodelijk.
Maar heb je ook een stofzuigrobot of wil je er iets over weten of zeggen? Want dat is het onderwerp van dit topic namelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ben (meestal) niet gespannen als ik lang kom rijden. Dus dat omrijden hoeft niet.
Ik mis wel de varkentjes in de tuin van het huis ernaast.
Gisteren zag ik iemand naar buiten komen en op een paar knoppen op het (stilstaande) ding drukken.
Ik heb er al iets over gezegd, zij het via een omweg.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar heb je ook een stofzuigrobot of wil je er iets over weten of zeggen? Want dat is het onderwerp van dit topic namelijk.
OK.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:41 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Het gaat toch om de functionaliteit... Dat je niet hoeft te grasmaaien, maar dat het voor je wordt gedaan. Bovendien zou het mij niet boeien wat een willekeurig persoon die voorbij komt rijden er van vindt
Mijn probleem met jouw posts is dat je het niet over stofzuigrobots hebt in het stofzuigrobottopic.quote:
Jawel hoor: een stofzuigerrobot is heel goed te vergelijken met een grasmaairobot, alleen is de laatste te zien en de eerste niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn probleem met jouw posts is dat je het niet over stofzuigrobots hebt in het stofzuigrobottopic.
Wat je met zo'n ding moet is leven in een huis zonder kruimels op de vloer zonder dat je elke dag met de stofzuiger aan de gang hoeft. Ik begrijp niet dat je daar de meerwaarde niet van inziet, want het is toch vrij duidelijk dat dit een enorm gemak is zonder echte nadelen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van robots door particulieren volslagen onzin. Wat moet je in godsnaam met zo'n ding?
OK, je geeft een serieus antwoord, dus ik ook.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat je met zo'n ding moet is leven in een huis zonder kruimels op de vloer zonder dat je elke dag met de stofzuiger aan de gang hoeft. Ik begrijp niet dat je daar de meerwaarde niet van inziet, want het is toch vrij duidelijk dat dit een enorm gemak is zonder echte nadelen.
Daar ging het mij om: het is uiteindelijk een kwestie van wormen en naarden, de gustibus disputandum est, over smaak dient getwist te worden.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:43 schreef Tijn het volgende:
Die paar dagen dat je moet werken om zo'n apparaat te betalen weegt wat mij betreft bij lange na niet op tegen het gemak van het hebben van een kruimelvrije vloer zonder daar verder moeite voor te hoeven doen. Van grote invloed is natuurlijk de tijd dat zo'n ding meegaat, maar ik heb de mijne nu bijna een jaar en heb nog geen tekenen van slijtage kunnen ontdekken, dus ik heb goede hoop dat ik nog wel een paar jaar kan doen. Daarmee is m'n investering er ruimschoots uitgehaald wat mij betreft.
Maar dat zal per persoon verschillen. Als je je niet stoort aan dingen op de grond en het ook niet erg vindt om met een stofzuiger aan de slag te gaan op het moment dat het je wel stoort, dan heb je natuurlijk weinig profijt van zo'n apparaat. Maar ik ben er echt erg gelukkig mee.
M'n schoonmoeder heeft er trouwens ook een. Ze heeft last van haar rug en stofzuigen is dan een vervelend klusje. Doordat ze nu haar stofzuigrobot af en toe rond laat gaan, hoeft ze lang niet zo vaak zelf te stofzuigen wat haar veel ellende bespaart. Zeker geen onzin dus wat mij betreft, een robot voor consumenten.
Je dient wel te reageren op het onderwerp van dit topic.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb er al iets over gezegd, zij het via een omweg.
Ik hoef er niks over te weten, want ik weet er al royaal genoeg over.
Wat is jouw probleem eigenlijk.
Ik zeur nergens over. Ik zou een stuk meer CO2 aan de dampkring toevoegen als ik twee keer per week op en neer zou rijden en de stofzuiger zou hanteren dan de vervuiling die optreedt door het kleine beetje stroom dat zo'n robot verbruikt. Het volledig opladen van een Roomba staat qua energieverbruik ongeveer gelijk aan 4 minuten je magnetron laten draaien. Niet dat het niets is, maar ik kan ernstigere verspilling bedenken. Een normale stofzuiger verbruikt om te beginnen al meer stroom dan zo'n robot.quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar ging het mij om: het is uiteindelijk een kwestie van wormen en naarden, de gustibus disputandum est, over smaak dient getwist te worden.
Maar over de uiteindelijke prijs moet je dan ook niet meer zeuren. Je realiseert je vast wel dat je behoorlijk bijdraagt aan de opwarming van de aarde?
Ik heb geen kinderen, dus na mij de zondvloed. Maar geldt dat ook voor jou?
En je schoonmoeder?
Waarom ga jij niet af en toe stofzuigen bij haar?
Hoe lang doet zo'n stofzuiger robot er dan over voor de hele klus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:22 schreef Tijn het volgende:
Hoi DeParo,
Ik stel voor: laat de robot stofzuigen terwijl jij de hond uitlaat.
Groetjes,
Tijn
Wij hebben er vooral een aangeschaft omdat mijn vrouw MS heeft en domweg gewoon last van haar hele lichaam heeft als ze met de stofzuiger is rond geweest.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van robots door particulieren volslagen onzin. Wat moet je in godsnaam met zo'n ding?
Jij hebt dus ook geen: vaatwasser, wasmachine, wasdroger, magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat, ...?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel hoor: een stofzuigerrobot is heel goed te vergelijken met een grasmaairobot, alleen is de laatste te zien en de eerste niet.
Het verbaast me niet dat die boodschap niet opgepikt wordt in dit topic, maar je verwijt aan mijn adres is dus niet terecht.
bij 10,- euro per uur zo'n 65 uur voor de VR100. Dat is minder dan de tijd die je jaarlijks besteed aan stofzuigen. Met een uurtje meer werken in de week heb ik meer fun dan met het stofzuigen. appeltje eitje dus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:28 schreef Kees22 het volgende:
Bijvoorbeeld: hoeveel uren heb je moeten werken om het ding te betalen? En hoeveel uren moet je werken om het energieverbruik te betalen?
OK, je hebt punten!quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeur nergens over. Ik zou een stuk meer CO2 aan de dampkring toevoegen als ik twee keer per week op en neer zou rijden en de stofzuiger zou hanteren dan de vervuiling die optreedt door het kleine beetje stroom dat zo'n robot verbruikt. Het volledig opladen van een Roomba staat qua energieverbruik ongeveer gelijk aan 4 minuten je magnetron laten draaien. Niet dat het niets is, maar ik kan ernstigere verspilling bedenken. Een normale stofzuiger verbruikt om te beginnen al meer stroom dan zo'n robot.
niet, wel, niet, niet, niet, wel.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:23 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook geen: vaatwasser, wasmachine, wasdroger, magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat, ...?
Ik hou ook niet zo van stofzuigen, maar ik heb wel genoeg vrije tijd.quote:Zo'n robot neemt wat werk uit handen net als zoveel huishoudelijke apparaten. Die spaarzame vrije tijd die ik heb besteed ik liever niet aan stofzuigen, dus dan is zo'n stofzuigrobot ideaal. En mijn stofzuigrobot is overigens prima te zien, mensen die op bezoek zijn willen hem maar al te graag even aan het werk zien
Voornamelijk omdat een normale stofzuiger een veel sterkere motor heeft en veel harder zuigt. Dat is soms handig voor het echte schoonmaakwerk, maar voor het weghalen van een paar kruimels heb je die brute kracht helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat een normale stofzuiger meer stroom verbruikt dan een robot?
Hij is binnen!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:48 schreef ueberduitser het volgende:
De onze is onderweg! Maandag wordt hij geleverd!
Eerste rondje in nieuwe situatie in huis, hou ik hem altijd even in de gaten om te kijken of het huis robot proof is. Daarna kun je hem rustig zijn gang laten gaanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:30 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hij is binnen!
En inmiddels heeft Dirty Harry z'n eerste nachtelijke ronde door huis gemaakt.
Vanochtend trof ik hem aan in de berging, vast onder het wijnrek. Daar komt hij dus nu niet meer onder.
Bakje geleegd en wat heeft hij nog veel opgepikt! Dat terwijl gisteren ook al gewoon gezogen was.
Meneer had ik gisteravond al een proefrondje laten draaien over het grootste gedeelte van de begane grond. Alleen zat de berging niet in dat proefrondje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:47 schreef Razer het volgende:
[..]
Eerste rondje in nieuwe situatie in huis, hou ik hem altijd even in de gaten om te kijken of het huis robot proof is. Daarna kun je hem rustig zijn gang laten gaan
Maar ik neem aan dat je het ding dan elke dag laat rijden. Compenseert dat niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat een normale stofzuiger een veel sterkere motor heeft en veel harder zuigt. Dat is soms handig voor het echte schoonmaakwerk, maar voor het weghalen van een paar kruimels heb je die brute kracht helemaal niet nodig.
Niet dat het relevant is, maar hier kon ik me niks bij voorstellen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:04 schreef Tuurrr het volgende:
Vandaag mijn XV-15 binnengekregen! Eerst even een paar uur laten opladen en daarna een test gedaan. Ging prima! Hij had alleen wat moeite met mijn eetstoelen, maar die zet ik de volgende keer wel even half op de tafel! Morgen eens de bovenverdieping testen...
Natuurlijk maakt het uit hoe vaak je je robot laat rijden. Hij draait hier 4x in de week, dus niet elke dag, maar wel veel vaker dan ik een normale stofzuiger zou hanteren. Na een routinerondje is de accu van de robot echter niet volledig leeg. Dus ik denk dat 'ie in de praktijk ongeveer 2x in de week volledig wordt opgeladen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat je het ding dan elke dag laat rijden. Compenseert dat niet?
(Vergelijkbaar met de veiligheid van auto's: als ze veiliger worden gaat de eigenaar ruiger rijden. Schijnt ook op te gaan voor het verbruik.)
Ik ben een sterk aanhanger van de wet van behoud van ellende.
Ik zou bijna een vergelijking voorstellen, maar ik ben vrijgezel en stofzuig bijna nooit, dus dat zou oneerlijk zijn.
Bij ons redt de XV-21 het ook niet om in 1x de begane grond te doen. Hij moet echt opladen voor het laatste 15m2.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:33 schreef Tuurrr het volgende:
Is het normaal dat de XV-15 ongeveer een uur met zijn batterij doet en dan weer gaat opladen? Hij red bij mij de huiskamer net niet...
Ik weet niet hoe groot jouw woonkamer is, maar hier kan ik met een batterijlading zowel de zolder als de eerste verdieping doen, samen goed voor zo'n 160m2quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:33 schreef Tuurrr het volgende:
Is het normaal dat de XV-15 ongeveer een uur met zijn batterij doet en dan weer gaat opladen? Hij red bij mij de huiskamer net niet...
Interessant! Ben benieuwdquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:02 schreef crowone het volgende:
Vandaag even een meter tussen de voeding geplaatst, eens kijken wat hij per week verbruikt. Meten is Weten.
Goed idee. Ik kan wel eens kijken wat ik per keer, maand of half jaar verbruik.quote:
Beetje oneerlijk, jouw stofzuiger verzamelt op de bovenkant meer stof dan er in.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed idee. Ik kan wel eens kijken wat ik per keer, maand of half jaar verbruik.
Eigenlijk is het prijsverschil nog groter.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:28 schreef brandt het volgende:
top posts zijn dit! Heb zo goed als alles gelezen ben gelijk verkocht. Ik ga morgen een Neato bestellen.
Via dit forum heb ik geleerd dat:
De Neato XV-25 is +- 10 dB stiller dan de Neato XV-15.
Echter ik lees dat met de Pet Allergy upgrade kit de Neato XV-15 stiller wordt.
Er is 1 ding wat ik echter niet heb kunnen vinden:
Is de Neato XV-15 icm de Pet Allergy Upgrade Kit (samen nu EUR 480,- bij Coolblue) even stil als de Neato XV-25 (EUR 540,- op Coolblue). Of is de Neato XV-25 toch net iets stiller?
De Neato gaat binnenkort langs mijn slaapkamer deur en alle Decibellen minder zijn meegenomen!
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:59 schreef klipper het volgende:
[..]
Beetje oneerlijk, jouw stofzuiger verzamelt op de bovenkant meer stof dan er in.
Rolveger?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Vroeger hadden we een steel met een trommeltje aan de onderkant en 2 draaischijven zoals je die ook bij schoonmaakauto's ziet. Hoe heet dat ookweer?
Bedankt voor je scherpe observatie Klipper! Doordat de besparing groter dan de 60 euro is, voel ik me nog beter.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:11 schreef klipper het volgende:
[..]
Eigenlijk is het prijsverschil nog groter.
De XV-25 heeft geen filters bijgeleverd behalve het hepa filter uit de pet-kit en maar 1 extra gewone borstel bijgeleverd.
De XV-15 inclusief de extra kit heeft dus 8 filters en 2 gewone borstels.
Filters kosten ¤30 per 4 en de borstel ¤40 per stuk, geeft toch ¤100 extra voordeel voor de XV-15 inclusief de pet en anti allergie kit tov de XV-25
Dus wil je exact dezelfde onderdelen erbij voor de XV-25 dan kost deze ¤640 totaal.
Af en toe ook nog de hoekjes in je huis meenemenquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:51 schreef brandt het volgende:
[..]
Bedankt voor je scherpe observatie Klipper! Doordat de besparing groter dan de 60 euro is, voel ik me nog beter.![]()
Morgen komt ie binnen (was zaterdag niet thuis) en kan niet wachten om (zo goed als) nooit meer te stofzuigen! (behalve onder mijn lage bank dan..).
Zul je echt zelf even in het menu moeten kijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:55 schreef DarkSavior het volgende:
Heeft de XV-25 nu al de nieuwste software geinstalleerd of moet ik het nog upgraden
Top service.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:13 schreef Yemanja het volgende:
Samantha is na 1,5 jaar overleden
Ik had haar gekocht bij Create to Fit en krijg van hen het volledige aankoopbedrag terug.![]()
Helaas gisteren niet thuis om de stand op te nemen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:02 schreef crowone het volgende:
De VR100 loopt de benedenverdieping in één lading 64m2, Het verbruik is echter ster afhankelijk van het aantal obstakels die hij tegen komt.
Vandaag even een meter tussen de voeding geplaatst, eens kijken wat hij per week verbruikt. Meten is Weten.
Edit: VR100 neemt 4,2 watt in standby. Is gelijk aan ongeveer 37Kwh/jaar
Mijn Miele 301i neemt 1200 watt, dit is ongeveer 67 Kwh/jaar bij 52 uur stofzuigen.
Die hoef je ook niet in het stopcontact te steken.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een nieuwe dweil robot mop is uitgevonden zonder batterijen
[ afbeelding ]
Dweilpakje voor baby's AMSTERDAM - Een rompertje en een dweil in één. De Amerikaanse Mike Parker kwam op het idee door een Chinese video.
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_voor_babys__.html
Laat de commentaren maar komen![]()
quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een nieuwe dweil robot mop is uitgevonden zonder batterijen
[ afbeelding ]
Dweilpakje voor baby's AMSTERDAM - Een rompertje en een dweil in één. De Amerikaanse Mike Parker kwam op het idee door een Chinese video.
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_voor_babys__.html
Laat de commentaren maar komen![]()
Doet die van mij ook wel eensquote:Op zondag 4 november 2012 01:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
Even serieus, ik denk toch dat dit specifieke model stofveger meer nadelen heeft dan voordelen.![]()
Mijn Roomba heeft de gewoonte om hier en daar enorme dotten stof achter te laten op de vloer. Is dat normaal, of heb ik hem verkeerd geinstrueerd?
Ah, dat is dus normaal. Okee, geen biggy inderdaad.quote:Op zondag 4 november 2012 12:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Doet die van mij ook wel eensdat stof blijft hangen aan de rubberen rand onderaan. Als ie dan een vloerkleed of deurmat tegenkomt, dumpt die ie rand stof daar. Ik pak het altijd op en gooi het weg. No biggy
Heeft mijn neato geen last van, sterker nog, als ik wat stofvlokjes in de buurt leg, zie je ze gewoon weggezogen worden, nog voordat hij erover heen gaat.quote:Op zondag 4 november 2012 12:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Doet die van mij ook wel eensdat stof blijft hangen aan de rubberen rand onderaan. Als ie dan een vloerkleed of deurmat tegenkomt, dumpt die ie rand stof daar. Ik pak het altijd op en gooi het weg. No biggy
Hier is trouwens een DIY oplossing, maar ik vind die plukjes oprapen veel makkelijkerquote:Op zondag 4 november 2012 13:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah, dat is dus normaal. Okee, geen biggy inderdaad.
@Yemanja: het klinkt alsof de opvolgster van Samantha last heeft van een kapotte accu.
Als de Neato zijn stroom verliest en weer herpakt gaat hij eerst naar de lader om zijn accu te herkennen en op 100% brengen. Misschien even de stekkers van de accu checken of deze goed zijnquote:Op zondag 4 november 2012 08:42 schreef Yemanja het volgende:
Het is alleen of de duvel er mee speelt. Na drie uur laden gisteren laten draaien onder toezicht. Het huis was natuurlijk al Samantha proef, maar de baas was ook wel nieuwsgierig hoe deze nu werkt.
Alleen tot onze verbazing verkondigde ze na een kwartier dat ze een lege batterij had en terugkeerde naar haar station. Daar bleef ze een kwartier staan laden en ging toen weer van start, weer voor een kwartier, weer terug naar station. Dit heeft ze drie keer herhaald toen ze ergens gewoon strandde.Vannacht weer de hele nacht geladen en vanochtend hetzelfde verhaal.
1e keer misschien niet via laadstation opladen maar rechtstreeks.quote:Op zondag 4 november 2012 18:57 schreef Yemanja het volgende:
Te vroeg gejuigd, lampje is alweer stabiel groen en indicator geeft vol aan en het laden is gestopt.![]()
Het kan toch niet zijn dat ik 2 defecte machines achter elkaar tref?
Iemand ervaring met het eerste keer opladen van deze machine? Help ik hoop dat ik niet weer terug hoef. Dan weet ik niet zeker of het weer een Neato wordt.
Dan zou ik als ik jouw was maar helemaal beven, met dat bedorven internet.quote:Op zondag 4 november 2012 19:08 schreef Kees22 het volgende:
Dat is de straf van god omdat je op zondag gaat winkelen!
Ieder voor zich en god voor ons allenquote:Op zondag 4 november 2012 19:08 schreef Kees22 het volgende:
Dat is de straf van god omdat je op zondag gaat winkelen!
Heb je vaker pech met dingen die je koopt?quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Yemanja het volgende:
Ik heb hem ook al rechtstreeks aangesloten, maar ook dan geen knipperend lampje en indicatie dat er geladen wordt.
Zet haar aan het laadstation en zet haar softwarematig uit. start hem daarna opnieuw.quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Yemanja het volgende:
Ik heb hem ook al rechtstreeks aangesloten, maar ook dan geen knipperend lampje en indicatie dat er geladen wordt.
Nee, Samantha had een slechte accu maar een kapot moederbord (was al 2 maal vervangen) is haar fataal gewordenquote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Samantha had meerdere problemen dan alleen accu-troubles dacht ik?
Hoe dan ook, volledig laden lijkt me sowieso geen kwaad kunnen. Hopelijk is alles alsnog goed!
Hij heeft vannacht meer dan 10 uur aan de lader gestaan. Toen gestart en toen draaide ze precies 15 minuten, ging 15 minuten laden en weer van start, en toen weer 15 minuten rijden.quote:Op zondag 4 november 2012 19:50 schreef AnkeV het volgende:
Nee, die stopt niet. Geloof mij maar. Zet hem tot morgenochtend aan de basis en hij rijdt al langer.
Nadien wederom en dit zal de eerste 20x steeds langer zijn tot +/- 50min.
En ik heb er al enkelen gehad met de uitleg van de specialisten ter zake van een "grote vakhandel".
Met de XV-15 is dit anders omdat de software anders ingesteld is. Zijladen kan daar.
Niettemin met de XV-25 enkel de basis.
Werkt de machine morgen niet perfect, dan reset je deze.
Dit is simpel: beide batterijen 2 min loskoppelen en heel de neato reïnitialiseert. Moet je hem wel weer 10u laten laden.
Reden is dat er een batterij counter inzit. Maw, het is steeds een goed idee om dit na enkele maanden even te doen.
(staat allemaal perfect uitgelegd op robotreviews.com).
Nee, natuurlijk niet, dat deed ik bij de Samsung ook nooit. Was ze ook zo leeg.quote:Op zondag 4 november 2012 19:56 schreef AnkeV het volgende:
en je trekt NOOIT de basis uit neem ik aan. Dan ontladen de batterijen.
Dit laat ze niet toe, krijg de melding "(vertaald) kan niet uitgeschakeld worden aan het basisstation"quote:Op zondag 4 november 2012 19:34 schreef crowone het volgende:
[..]
Zet haar aan het laadstation en zet haar softwarematig uit. start hem daarna opnieuw.
Volgens de specificatie moet ze 100 minuten kunnen rijden (op een gladde vloer)quote:Op zondag 4 november 2012 20:06 schreef AnkeV het volgende:
ja... op de fora staat identiek hetzelfde gedrag. Na 5 laadbeurten gaat die naar 45-50 min en na 20 ladingen kan je rechtstreeks laden.
Heeft u deze problemen niet gehad met uw machine?quote:Op zondag 4 november 2012 19:34 schreef crowone het volgende:
[..]
Zet haar aan het laadstation en zet haar softwarematig uit. start hem daarna opnieuw.
Nee, Ik heb de VR100 bij een service center van Vorwerk gehaald. Zij hebben hem geladen en van de laatste update voorzien. Na 2 uurtjes in het winkelcentrum heb ik hem afgehaald en bij thuiskomst het huis laten stofzuigen. Ik heb beneden echter maar 68m2 dus hoeft hij tussentijds niet te ladenquote:Op zondag 4 november 2012 20:11 schreef Yemanja het volgende:
Heeft u deze problemen niet gehad met uw machine?
Deze Vorwerk is toch niet in Nederland verkrijgbaar?quote:Op zondag 4 november 2012 20:44 schreef crowone het volgende:
[..]
Nee, Ik heb de VR100 bij een service center van Vorwerk gehaald. Zij hebben hem geladen en van de laatste update voorzien. Na 2 uurtjes in het winkelcentrum heb ik hem afgehaald en bij thuiskomst het huis laten stofzuigen. Ik heb beneden echter maar 68m2 dus hoeft hij tussentijds niet te laden
De VR100 heeft echter een andere accu techniek dus misschien zit daar het verschil. Hoop dat je er morgen veel plezier van hebt.
Klopt, Ik zie ook de meerwaarde van de zij borstel maar de meer prijs is ook behoorlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Yemanja het volgende:
Deze Vorwerk is toch niet in Nederland verkrijgbaar?
Het lijkt mij de ideale combinatie van veel zuigkracht met het voordeel van de zijborstel.
Moet lukken ze kan uren luister en doet wat je van haar kan verwachten.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:05 schreef mara25 het volgende:
Ik ga er nu al vanuit dat ze m'n beste vriendin zal worden ;-)
Magneetstrip kun je nog goedkoper krijgen, gewoon via google zoeken op magneetstrip op rol.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:29 schreef crowone het volgende:
Lijkt mij lastig oprollen als je hem smaller knipt, ik weet ook niet of hij dan nog werkt of dat hij er te snel over heen rijd. Bij Vorwerk kost de band maar 15 euro dus ik zou er één extra halen. Heb er zelf ook 2.
De filters zijn bij Vorwerk ook goedkoper.
Onderdelen Vorwerk
quote:Op woensdag 7 november 2012 21:38 schreef Tamara123123 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb behoorlijk wat pagina`s terug gelezen en dat heeft velevragen beantwoord maar ook enkele vragen opgeleverd...
1) is de vorwerk, vr100 beter of gelijk aan de neato. Afgezien van zijn extra zijborstel, en klopt het dat deze welerg duur is in vergelijking met de xv-25?
En even terugkomen op dat oplaten. Je moet de xv-25 opladen via zijn basisstation, minstens 24 uur de eerste keer... de aanbevolen 19x erna ook 24uur lang? Daarna ook direct via het net op te laden, wat is daar het voordeel aan? Hij moet toch gewoon lekker automatisch zijn ingestlde ding doen en automatisch weer opladen?
een volle goedwerkende accu gaat dus 50 minuten mee? gelijk aan hoeveel m2 is dat ongeveer?
verder werd er gezegd dat accesoires via vorwerk goedkoper zijn, maar zijn deze filters net zo goed als de speciale HEPA ilters of vergelijkbaar met de xv-15 filters?
En kan je deze filters ook los erbij kopen (xv-15 wel maar die van de xv-25 kan ik
iet vinden). Te nieuw? Komt met de tijdop de markt (los zonder borstel)
Dat waren de vragen wel, waarschijnlijk ben ik binnenkort ook een trotse eigennaar van een robotstofzuiger...!
Ik ben heel benieuwd naar uw ervaringen met het opladen en hoelang ze dan de eerste keer loopt.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:05 schreef mara25 het volgende:
Na enkele maanden dit topic al meegelezen te hebben, heb ik zojuist op Internet (bij Redcoon) ook maar de Neato xv-25 besteld. Ik wilde eigenlijk wachten tot begin volgend jaar (dan krijgen we onze nieuwe woning) maar ik kon het met deze prijs niet laten. Bij Redcoon is ie nu namelijk 449 euro! Best netjes dacht ik zo.
Ik ga er nu al vanuit dat ze m'n beste vriendin zal worden ;-) Kan niet wachten!
Unterschiede:quote:Op woensdag 7 november 2012 21:38 schreef Tamara123123 het volgende:
1) is de vorwerk, vr100 beter of gelijk aan de neato. Afgezien van zijn extra zijborstel, en klopt het dat deze welerg duur is in vergelijking met de xv-25?
Lijkt op deze maar dan met dweildoek. ECOGENIC Mod AA3400quote:Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef JorY_JorY het volgende:
aankomende woensdag weer 1 bij de aldi voor 129.... ishet wat voor die prijs?
Het zal nooit altijd perfect gaan maar ze komt altijd terug om het af te maken.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:56 schreef Yemanja het volgende:
Even een updatje:
Ik laat haar nu even de bovenverdieping doen.
Ze zou kamer voor kamer moeten doen, maar dat doet ze niet!.
Ze lijkt de deuropeningen niet als zodanig te herkennen. Gaat nu langs alle kamers op de bovenverdieping, alleen maar voor de helft in iedere kamer.
Eens opletten of ze de overgeslagen delen later alsnog gaat doen.
En van de Ecogenic lees ik dat deze te vergelijken is met de roomba 500... Iemand die dat enigzins kan bevestigen? 129 is niet duur maar wel weggegooid geld als hij zijn werk niet goed doet.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:59 schreef crowone het volgende:
[..]
Lijkt op deze maar dan met dweildoek. ECOGENIC Mod AA3400
Het desinfecteren met een lamp geeft op sommige kunststoffen een verkleuring.
Gelukkig is het bij de Aldi en kan hij zo retour als hij niet bevalt.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:07 schreef JorY_JorY het volgende:
129 is niet duur maar wel weggegooid geld als hij zijn werk niet goed doet.
quote:Op donderdag 8 november 2012 15:34 schreef Yemanja het volgende:
dat was bij de Navibot wel eens een zielig gezicht hoe ze haar weg terug vond.
Dat heeft onze Neato hier ook hoor, vooral op de verdieping. Op de begane grond "vergeet" hij vaak de helft van de berging, maar als ik dan later terug kom zie ik wel dat het gesmeerde kattegrind weg is, dus de berging is later afgemaakt.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:56 schreef Yemanja het volgende:
Even een updatje:
Ik laat haar nu even de bovenverdieping doen.
Ze zou kamer voor kamer moeten doen, maar dat doet ze niet!.
Ze lijkt de deuropeningen niet als zodanig te herkennen. Gaat nu langs alle kamers op de bovenverdieping, alleen maar voor de helft in iedere kamer.
Eens opletten of ze de overgeslagen delen later alsnog gaat doen.
Dat werkt hier prima, na opladen zet hem boven op dezelfde vertrekplaats neer en hij gaat verder waar hij gebleven was.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:56 schreef Yemanja het volgende:
kan ik ook uitproberen of ze dan ook als de batterij low is en terug geladen ze (als ze weer boven gezet wordt) verder gaat waar ze gebleven is.
Goed om te weten, echter nog niet nodig geweest.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:11 schreef ueberduitser het volgende:
Dat werkt hier prima, na opladen zet hem boven op dezelfde vertrekplaats neer en hij gaat verder waar hij gebleven was.
http://pluselektro.de/xtc(...)ecogenic::12180.htmlquote:Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef JorY_JorY het volgende:
Neequote:Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef JorY_JorY het volgende:
quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dit topic is mijn graadmeter voor de economische crisis. ik zeg, het gaat nog retegoed
die foto in je fobo he (ik hoopte op wat andere pics maar vooruit), da's niet de lekkerste vrucht. wel de mooistequote:
Ik vind m ook heel lekkerquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die foto in je fobo he (ik hoopte op wat andere pics maar vooruit), da's niet de lekkerste vrucht. wel de mooiste
vrouwenlogica.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind m ook heel lekker P+
Weet je wat een werkster kost? Robozuiger heb je er zo uit.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dit topic is mijn graadmeter voor de economische crisis. ik zeg, het gaat nog retegoed
stofzuigen kost maar heel weinig tijd relatief. veel meer tijd ben je kwijt aan het afstoffen van van alles en nog wat, sanitair cleanen etc.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je wat een werkster kost? Robozuiger heb je er zo uit.
Neem sanitair met het lotus effect, blijft langer schoon omdat het zo glad isquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
stofzuigen kost maar heel weinig tijd relatief. veel meer tijd ben je kwijt aan het afstoffen van van alles en nog wat, sanitair cleanen etc.
Ik heb d'r (het is een meisje) gisteren ontvangen! toen na circa 2,5 uur gaf ze aan dat de batterij vol was en heeft ze een kwartiertje gelopen en toen moest ik weg dus hem ik 'm stopgezetquote:Op zaterdag 10 november 2012 16:41 schreef Yemanja het volgende:
@Mara25
Neato inmiddels ontvangen?
Wat zijn de ervaringen?
Sorrie... had per ongeluk op invoeren gedrukt. inmiddels staat de Neato weer op zijn oplader, hij was nog niet klaar helaas, maar na circa 40 minuten gaf ze aan dat ze een lege accu had. Ik zal eens kijken of het me lukt een filmpje te uploadenquote:
Welke software versie staat er op?quote:Op zondag 11 november 2012 12:00 schreef mara25 het volgende:
[..]
Sorrie... had per ongeluk op invoeren gedrukt. inmiddels staat de Neato weer op zijn oplader, hij was nog niet klaar helaas, maar na circa 40 minuten gaf ze aan dat ze een lege accu had. Ik zal eens kijken of het me lukt een filmpje te uploaden
het moet wel echt een hobby zijn, zo'n zuigrobot, of niet?quote:Op zondag 11 november 2012 19:19 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Welke software versie staat er op?
Als ik de Amerikaanse fora goed begrijp geeft versie 3 de korte looptijden
Moet je hier maar eens lezen: http://www.robotreviews.c(...)30a75cb03f92687461b1quote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het moet wel echt een hobby zijn, zo'n zuigrobot, of niet?
geniaalquote:Op zondag 11 november 2012 19:22 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Moet je hier maar eens lezen: http://www.robotreviews.c(...)30a75cb03f92687461b1
sommigen gaan wel heel erg ver.
Bij een zuigrobot denk ik aan een japans product wat geleverd wordt met een schoolmeisjesuniformquote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
klinkt ook leuk. open er een topic over dan doe ik tvp kay ?quote:Op zondag 11 november 2012 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij een zuigrobot denk ik aan een japans product wat geleverd wordt met een schoolmeisjesuniform
Hoeft natuurlijk niet.quote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je kan voor een dag een taak cancelen. Je moet dan later die dag wel weer even invoeren.quote:Op maandag 12 november 2012 00:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Yemanja, zeker. Mijn vragen zijn beantwoord!
Ik ben ook benieuwd welke software mara25 erop heeftstaan want van de berichten dat hij maar 20 minuten het doet op software 3.0 zijn niet echt positief.
Als je neato voor elke dag hebt ingesteld maar je wilt dat hij een keertje niet stofzuigt kan je dit dan ook voor die dag stopoen terwijl je niet het hele systeem hoeft te herprogrammeren?
Ik heb software versie 2.6 er op staan. dus dan zou software 3.0 inderdaad weleens het probleem kunnen zijn. Ik heb hem gisteren trouwens nog een keer laten lopen (was niet echt nodig, maar ik vond het gewoon leuk) en toen stopte ie weer na ongeveer 3 kwartier.quote:Op maandag 12 november 2012 00:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Ik ben ook benieuwd welke software mara25 erop heeftstaan want van de berichten dat hij maar 20 minuten het doet op software 3.0 zijn niet echt positief.
Als je neato voor elke dag hebt ingesteld maar je wilt dat hij een keertje niet stofzuigt kan je dit dan ook voor die dag stopoen terwijl je niet het hele systeem hoeft te herprogrammeren?
Bij de Vorwerk kan ik de timer aan/uit schakelen zonder de tijden aan te passen, volgende dag dus gewoon weer inschakelen en klaar. Ik neem aan dat dat bij de Neato ook kan!quote:Op maandag 12 november 2012 07:09 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Je kan voor een dag een taak cancelen. Je moet dan later die dag wel weer even invoeren.
Maar het programmeren van de Neato is super simpel, gaat per dag en is zo gebeurt.
Ja, al dat gedoe met die software enzo gaat ook wel een beetje te ver vind ik. Je hebt zo'n ding voor het gemak. Als ik bezig zou moeten zijn met het onderhouden van m'n robot, ging ik wel gewoon stofzuigenquote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik heb er niets op tegen iets gratis te krijgen wat de stofzuiger nog beter maakt dan dat hij nu al is.quote:Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, al dat gedoe met die software enzo gaat ook wel een beetje te ver vind ik. Je hebt zo'n ding voor het gemak. Als ik bezig zou moeten zijn met het onderhouden van m'n robot, ging ik wel gewoon stofzuigen
Volgens mij kan je hem het beste online kopen. Zou geen enkele "gewone" winkel weten die hem verkoopt.quote:Op maandag 12 november 2012 23:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Weet iemand of er in Amsterdam een winkel is,die de Neato verkoopt? Zoja, welke en/of waar?
Als je Naarden niet te ver vind kan je hem daar bekijken.quote:Op zondag 18 november 2012 03:02 schreef Tamara123123 het volgende:
Mja, ik wilde hem even bekijken en ik schatte de kans dat dat ergens in Amsterdam wel kon hoog in. Niet dus, helaas...
De meeste mensen hebben dat issue ook met vaatwassers, als je hem niet hebt dan mis je hem niet, maar heb je er eenmaal 1 dan moet er gelijk een nieuwe komen als de oude defect gaat, zo is het met robotstofzuigers ook.quote:Op maandag 19 november 2012 22:25 schreef JohnB52 het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste verschillen?
http://www.wehkamp.nl/hui(...)L=&SM=1&F=2_1_19_17_
Hier staan er n heleboel.
http://www.wehkamp.nl/hui(...)2&F=1&F=19&F=17&SM=1
En bijvoorbeeld deze:
http://www.wehkamp.nl/hui(...)2&F=1&F=19&F=17&SM=1
Wat zijn de verschillen dat ze dit prijsverschil waarmaken? Tevens zoek ik hier ook n antwoord om mijn vrouw te overtuigen een robot te nemen, behalve dat mn dochtertje doodsbang is van de stofzuiger die we nu hebben :-)
Geheel mee eens, heb ook een roomba getest en deze werkte prima. Ik heb echter voor de Vorwerk gekozen omdat deze veel minder bots. Hier staat de vloer vol met vazen en planten trolleys die dan in de morgen op een andere plaatst stonden. De Vorwerk laat de kamer intact maar dat mag dan ook wel voor dit prijs verschil.quote:Op maandag 19 november 2012 23:08 schreef klipper het volgende:
Bij Roomba zou ik gewoon het instapmodel nemen, lekker goedkoop.
Wil je toch duurder dan kun je beter de neato nemen of vorwerk.
Op de Duitse fora's zijn behoorlijk wat negatieve reacties op de nieuwe software voor de Vorwerk, Goede kans dat de Neato dit gebruikt voor verbeteringen.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:56 schreef Coelho het volgende:
Het duurt wel lang voor de nieuwe corner clever software voor Neato gelauncht wordt...
Ik kan deze instelling niet vinden op de Neato xv 25, misschien een ideetje bij een update.quote:Op maandag 12 november 2012 19:14 schreef crowone het volgende:
[..]
Bij de Vorwerk kan ik de timer aan/uit schakelen zonder de tijden aan te passen, volgende dag dus gewoon weer inschakelen en klaar. Ik neem aan dat dat bij de Neato ook kan!
Bij Vorwerk heeft het timer menu 3 regels.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:37 schreef Yemanja het volgende:
Ik kan deze instelling niet vinden op de Neato xv 25, misschien een ideetje bij een update.
Niet bij de Vorwerk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:53 schreef Yemanja het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 12 november 2012 00:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Je kan onder support zien hoe vaak ze geladen heeft).
Yey!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:30 schreef AnkeV het volgende:
De neato update komt week 2 van december. hij zal anders zijn dan de vorwerk update.
Ik weet het van een grote retailer....
Dat deze de 3v sofware heeft betekend ook dat het een nieuwere machine is. Er schijnt nl ook hardware matig het een en ander veranderd/verbeterd te zijn. Er is een Amerikaanse website waar je e.e.a. kunt volgen, daar zitten ook mensen van Neato op. (http://www.robotreviews.c(...)30a75cb03f92687461b1)quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:55 schreef Tamara123123 het volgende:
@yemanja: JA! Sinds gisteravond ben ik de trotse bezitter van een Neato xv25! Na gister een testrondje te hebben gedaan, staat hij nu aan de lader en laat ik hem doorladen tot morgen ochtend... Helaas staat wel al de 3.0software erop maar dat is niet anders.
Mijn nieuwe Neato xv 25 met software versie 3 heeft een mini usb poort (dezelfde die ik op mijn windows telefoon gebruik)quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:18 schreef Shapeshifter het volgende:
Check, alleen zie ik al dat enkel http://www.robostofzuiger.nl/, http://www.robotstofzuigerstore.nl/ en http://www.robotshop.com/ de upgradekit verkopen voor 90, 90 en 55 euro. Waardoor het totaal voor de XV-15 met upgrade uitkomt op 530, 590 en 555 euro. Het is dus altijd voordeliger om de XV-25 te halen (hierbij heb ik redcoon en die Belgische winkel niet meegenomen).
Ik denk dat het dan een XV-25 wordt bij Dealbird. Op tweakers heeft deze winkel een aantal goede reviews, dus volgens mij zit het wel snor.
Trouwens, kan iemand met de XV-25 even controleren of er nu wel of geen USB-poort opzit? Ik wil graag de robot zelf ook commando's gaan sturen en kijken of ik de LIDAR kan hacken.
Thanksquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:23 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Mijn nieuwe Neato xv 25 met software versie 3 heeft een mini usb poort (dezelfde die ik op mijn windows telefoon gebruik)
Ik heb hem hier gekocht: http://www.stofzuigerdisc(...)-robotics-xv-25.htmlquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:26 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
ThanksMag ik vragen waar jij hem gekocht hebt en hoe duur hij daar was?
Haha, ik las het al ja, wat een frustratie, maar inderdaad niet bijzonder intuïtief. Ik ga hem denk ik toch halen bij dealbird, want het scheelt toch weer 80 euro. Kun je toch weer een keer van uit etenquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:31 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Ik heb hem hier gekocht: http://www.stofzuigerdisc(...)-robotics-xv-25.html
Hier kwam mijn Navibot ook vandaan. Toen deze voor de derde keer in anderhalf jaar tijd stuk ging heb ik het aankoop bedrag geheel teruggehad.
Toen ik mijn Neato gehaald had en de eerste keren maar 15 minuten liep heb ik ze gebeld en kon ik hem meteen komen ruilen.
Achteraf blijkt dat dit een kwestie is van "inrijden". Het had handig geweest als Neoto iets als een foldertje bijgevoegd had met de mededeling dat dit normaal is voor de machines met versie 3 software.
80 euro is een hoop geld, maar ik denk dat het dan net als van Mara een machine is met 2.6 software is en met de andere "oudere" hardware.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:35 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Haha, ik las het al ja, wat een frustratie, maar inderdaad niet bijzonder intuïtief. Ik ga hem denk ik toch halen bij dealbird, want het scheelt toch weer 80 euro. Kun je toch weer een keer van uit etenIk post mijn ervaringen dan later nog wel als ik tot koop overga
Maar wat rechtvaardigt dat bedrag dan precies, want ik lees niet bijzonder veel positieve reacties over de nieuwe software en erg concreet is "nieuwe" hardware ook nietquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:38 schreef Yemanja het volgende:
[..]
80 euro is een hoop geld, maar ik denk dat het dan net als van Mara een machine is met 2.6 software is en met de andere "oudere" hardware.
Je kunt dat toch eenvoudig oplossen door iets voor die opening te plaatsen of hangen, of door zo'n magnetische strip ervoor te plakken of door iets te bevestigen op je Neato zodat de bumpersensoren getriggered worden...quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:12 schreef -Spring het volgende:
Mijn Neato rijdt zich steeds muurvast onder het dressoir, de commode en de kledingkast. Zó vast dat ik de kast moet optillen om m te bevrijden. Dus ik moet elke keer de boel afzetten met boeken. Zo stom dat ie dat niet kan inschatten.
Bij ons kon ie net niet onder het kinderledikantje op de logeerkamer (voor de kleinkinderen). Heeft mijn man opgelost door een klein strookje hout onder de poten te lijmenquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:12 schreef -Spring het volgende:
Mijn Neato rijdt zich steeds muurvast onder het dressoir, de commode en de kledingkast. Zó vast dat ik de kast moet optillen om m te bevrijden. Dus ik moet elke keer de boel afzetten met boeken. Zo stom dat ie dat niet kan inschatten.
Niet compleet een eerlijke vergelijking.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:18 schreef Shapeshifter het volgende:
Check, alleen zie ik al dat enkel http://www.robostofzuiger.nl/, http://www.robotstofzuigerstore.nl/ en http://www.robotshop.com/ de upgradekit verkopen voor 90, 90 en 55 euro. Waardoor het totaal voor de XV-15 met upgrade uitkomt op 530, 590 en 555 euro. Het is dus altijd voordeliger om de XV-25 te halen (hierbij heb ik redcoon en die Belgische winkel niet meegenomen).
Ik denk dat het dan een XV-25 wordt bij Dealbird. Op tweakers heeft deze winkel een aantal goede reviews, dus volgens mij zit het wel snor.
Trouwens, kan iemand met de XV-25 even controleren of er nu wel of geen USB-poort opzit? Ik wil graag de robot zelf ook commando's gaan sturen en kijken of ik de LIDAR kan hacken.
Dat mag dan wel waar zijn, maar waarom zou je de normale filters gebruiken als je hem koopt voor de HEPA-filters... Die zijn voor mij dus niet boeiend, zelfde verhaal met de borstels, ik wil er juist een die haren opveegt en dat doet die bristle beter dan de standaad. Ik mag dan wel meer stukjes plastic hebben, maar het zijn dan wel stukjes die ik niet van plan ben te gebruiken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:46 schreef klipper het volgende:
[..]
Niet compleet een eerlijke vergelijking.
Zie mijn eerdere posting:
De XV-25 heeft geen filters bijgeleverd behalve het hepa filter uit de pet-kit en maar 1 extra gewone borstel bijgeleverd.
De XV-15 inclusief de extra kit heeft dus 8 filters en 2 gewone borstels.
Filters kosten ¤30 per 4 en de borstel ¤40 per stuk, geeft toch ¤100 extra voordeel welke je bij de XV-25 moet optellen, net als je de kit bij de XV-15 moet optellen.
Klopt ook, maar als je hepa filter vervangen moet worden is het misschien wel handig als je toch nog filters hebt liggen, 1 filter erbij is gewoon weinig.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:49 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Dat mag dan wel waar zijn, maar waarom zou je de normale filters gebruiken als je hem koopt voor de HEPA-filters... Die zijn voor mij dus niet boeiend, zelfde verhaal met de borstels, ik wil er juist een die haren opveegt en dat doet die bristle beter dan de standaad. Ik mag dan wel meer stukjes plastic hebben, maar het zijn dan wel stukjes die ik niet van plan ben te gebruiken.
Maar technisch gezien heb je gelijk
Point taken, ik moest even zoeken, maar er is wel een winkel die ze los verkoopt: http://www.robotshop.com/eu/neato-pet-allergy-filters-4.htmlquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Klopt ook, maar als je hepa filter vervangen moet worden is het misschien wel handig als je toch nog filters hebt liggen, 1 filter erbij is gewoon weinig.
En de hepafilters zijn niet veral los verkrijgbaar.
Je kan natuurlijk altijd als sommige gebruikers doen en dat is een stukje afzuigkapfilter ervoor doen om er langer plezier van te hebben.
Zelf heb ik de XV-15, zonder kit.
Wel een hond.
Het schoonmaken doet deze perfect, grotendeels hardhouten vloer en een klein stukje tapijt, geluid heb ik geen last van aangezien deze werkt als ik weg ben, en het is nu al zo ontzettend schoon dat ik de meerwaarde er niet van inziet.
Ik geloof niet dat je je daar druk om hoeft te maken (tenzij je een echte 'robotstofzuigergeek' bentquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:38 schreef Yemanja het volgende:
[..]
80 euro is een hoop geld, maar ik denk dat het dan net als van Mara een machine is met 2.6 software is en met de andere "oudere" hardware.
Komt omdat hij lager kijkt dan dat hij hoog is, hij moet de laser toch beschermen met een kapje.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:12 schreef -Spring het volgende:
Dus...? De xv21 is gelijk aan de 25, de pet uitvoering? (neem ik aan). Dus een nieuw toestel heeft de 3.0versie maar iemand met een ouder xv25 toestel kan deze nog niet naar 3.0 upgraden en heeft dus de 2.6 versie.quote:Op zondag 25 november 2012 20:42 schreef AnkeV het volgende:
er is enkel de 2.6 nu. 3.0 is er alleen standaard op de XV-21. Weldra kunnen wij XV-15 bezitters ook upgraden.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 26 november 2012 00:01 schreef Tamara123123 het volgende:
[..]
Dus...? De xv21 is gelijk aan de 25, de pet uitvoering? (neem ik aan). Dus een nieuw toestel heeft de 3.0versie maar iemand met een ouder xv25 toestel kan deze nog niet naar 3.0 upgraden en heeft dus de 2.6 versie.
Begrijp ik dit goed?
Dan heb je geen robotzuiger nodigquote:Op maandag 26 november 2012 12:53 schreef Shapeshifter het volgende:
Zou echt een uitkomst zijn in verband met een kleine die binnen afzienbare tijd gaat kruipen......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is al gepost op pag 2![]()
quote:Op maandag 26 november 2012 13:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan heb je geen robotzuiger nodigmaar iets anders
Volgens mij stonden er genoeg opmerkingen na dat bericht over dat zoiets niet goed werkt. Bovendien, ik ben een man. Ik los problemen op met dure apparaten, dat is hoe ik rolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is al gepost op pag 2
Transforming into a new existence...
Dan zal je zeker heel blij zijn met deze aankoop.quote:Op maandag 26 november 2012 12:53 schreef Shapeshifter het volgende:
Heb met dealbird gebeld en zij konden bevestigen dat het de nieuwste versie betreft, dus ik heb hem gelijk besteldBen benieuwd. Zou echt een uitkomst zijn in verband met een kleine die binnen afzienbare tijd gaat kruipen en een vrouw die licht allergisch is...
Thanks. Ik zet er pootjes onder van 12cm en dan moet het goed gaan komen! Die van mij komt vandaag binnen. Zijn er meerdere Neato gebruikers die bij de stof filter een stukje wc-papier doen, zoals in deze video staat?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:18 schreef Tamara123123 het volgende:
@mystikal321, de exacte hoogte is 10,1cm zoals op vele sites ook staat aangegeven (bij specificaties van de neato). Dus ik zou zeggen dat hij onder alles doorrijdt dat hoger is 😋
Persoonlijk zou ik de bank maken op 10,5 zodat als die eens ergens overheen rijd hij niet meteen vast zit en om krassen op de kap te voorkomen (is niet erg maar zou wel zonde zijn, vind ik dan...)
goed uitkloppen in de vuilnisbak en af en toe met de "gewone" stofzuiger afdoen helpt ook.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:25 schreef Tamara123123 het volgende:
Nee ik doe er geen wc papiertje voor. Ik heb gelezen dat er soms ook een stukje bakpapier wordt gebruikt?
Wel is het een goed idee want mijn Neato rijdt nog maar 4dagen rond en het filter ziet eruit alsof die al 6maanden oud isIk heb dan ook 2 grote honden...
Ik vind de rubberen borstel beter werken, mijn vriendin heeft langer haren, en in de andere borstel blijven alle haren hangen. Dit heb je niet met rubberen borstel. Alleen maakt deze wat meer herrie.quote:Op donderdag 29 november 2012 08:02 schreef Mystikal321 het volgende:
rg goed. Al heb ik het vervangen door een tissue wat in mijn ogen nog beter werkt. Tissue is wat
De borstel met alleen rubberen flappen is de standaard borstel, de borstel met haren is de pet borstel.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:56 schreef Mystikal321 het volgende:
Ah, daar kwam ik gisteren ook al achter. Ik had ook al wat haren uit de borstel moeten halen.
Ik zal hem vanavond eens omwisselen dan.
Druk het eens uit in Euro's. Dat heb je vast zelf ook uitgerekend?quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:38 schreef crowone het volgende:
Na exact 5 weken is het verbruik van de Vorwerk VR100 4,512 Kwh / 2500m2
Beneden loopt hij 6x per week en boven 2x per week. Dit komt neer op een jaar verbruik van ongeveer 47 Kwh voor 26000m2![]()
Stel dat het stofzuigen normaal 1 uur per week kost en je zou dit uur gaan werken.Tel uit je winst.
Bij mij loopt het in de nacht. Hoezo slapend rijk worden.
Wat moet jij dan een bende in je huis hebben.quote:Op zondag 2 december 2012 13:07 schreef Yemanja het volgende:
Vanochtend maar even de bak van de stofzuiger gecontroleerd en ik schrok ervan hoeveel daar in zat. Niet te geloven, nog aan mijn man gevraagd of hij de stofzuiger soms gebruikt had om te stofzuigen maar dat was niet het geval.
Een Neato is toch geen kloon roomba?quote:
Nee, het ging niet om je verdien geld, maar om het stroom verbruik? Dat was je toch aan het meten?quote:Op zondag 2 december 2012 21:20 schreef crowone het volgende:
[..]
Wat moet jij dan een bende in je huis hebben.
Je zal wel een duur stukje toilet papier gebruiken want ik heb die van de Aldi en merk geen verschil in zuigkracht.Nu heb je van dit papier ook 5 lagen nodig om er niet met de vingers door te schieten maar daar ging het niet om.
Als bij mij de melding komt dat het bakje geleegd moet worden klik ik hem er direct weer in en wacht op de volgende melding want anders is het de moeite niet.
Het vraagt wel om een meting dus dat gaan wij de komende week maar eens doen.
@Mystikal321 ik heb het nog niet uitgerekend want ik heb nog geen baas gevonden die wil betalen wat ik verdien.
quote:Op maandag 3 december 2012 07:54 schreef Mystikal321 het volgende:
Nee, het ging niet om je verdien geld, maar om het stroom verbruik? Dat was je toch aan het meten?
Kwam slecht uit de bus, tenminste wat ik op diverse review sites gelezen hebt.quote:Op maandag 3 december 2012 17:30 schreef ook_gek het volgende:
Je kan via shell sparen voor 50% korting op een philips robot stofzuiger.
Is dat wat, die philips?
Kwam slecht uit de bus, tenminste wat ik op diverse review sites gelezen hebt.quote:Op maandag 3 december 2012 17:30 schreef ook_gek het volgende:
Je kan via shell sparen voor 50% korting op een philips robot stofzuiger.
Is dat wat, die philips?
Dit wil niet zeggen dat de batterij leeg was maar wel te weinig om aan de volgende klus te beginnen.quote:Op maandag 10 december 2012 07:33 schreef Yemanja het volgende:
Toen wilde ik nog de hal beneden laten doen, maar kreeg de melding dat de batterij laag was en geladen moest worden.
Dat werkt niet, hij weet nl niet dat er halverwege ook nog een laadstation staat.quote:Op maandag 10 december 2012 10:46 schreef Tamara123123 het volgende:
zijn er hier ook mensen die 2 laadstations tegelijk in gebruik hebben op 1 verdieping? (voor als je veel vierkante meters hebt, of verschillende ruimtes waardoor de afstand tussen laadstation en terug rijden wanneer de batterij leeg is te groot wordt).
Ik denk dat het 2e laadstation wordt gebruikt om een 2 verdieping te doen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:19 schreef Tamara123123 het volgende:
Ze worden juist los aangeboden, schijnbaar voor dit soort gevallen. Ik vraag me af of iemand hier op het forum dat ook heeft en mij kan vertellen of het echt effectief is...
Hij weet toch alleen waar de lader is, omdat hij begonnen is bij de lader. Niet omdat de lader een signaal uitzend? Dat weet ik bijna zeker, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:19 schreef Tamara123123 het volgende:
Welnee ik vind de Dyson ook top! Die filters hoef je helemaal niet vaak te vervangen, ik doe nu al 4jaar met dezelfde. Ziet er nog uit als nieuw!
Ik stofzoog met de Dyson 3/4x per week. Nu natuurlijk niet meer omdat mijn geweldige aanwinst, de Neato hem dagelijks ondersteunt.
Problemen met oprollen anier nog nooit gehad. Tuurlijk wel geheel uitrollen maargoed dat is niet heel raar bij een stekker snoer. Wel maakt die veel geluid echter ben je dan ook aan het stofzuigen en niet aan het ontspannen, so how cares...
@mystikal, maar als die leeg raakt in de ruimte met het 2de laadstation dan "ziet" hij deze toch eerder dan dat hij met bochten nog 8-10meter moet rijden...? Ze worden juist los aangeboden, schijnbaar voor dit soort gevallen. Ik vraag me af of iemand hier op het forum dat ook heeft en mij kan vertellen of het echt effectief is...