geen, die dingen hebben nauwelijks zuigkracht en intelligentie en trappen kunnen ze niet op, noch zichzelf legen; alsof dat kleine beetje extra inspanning van jouw zijnde nou echt zo'n probleem isquote:Op woensdag 12 september 2007 01:13 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Yo, zag net op teleshop een stofzuigerrobot, ding op accu's die terwijl je op de bank zit, het hele huis stofzuigt.
Welke is aan te raden?
Zijn er ook enkele die onder de bank kunnen??
Heeft iemand hier zo'n apparaat??!?
Hieronder link van bestekeus.nl
http://www.bestekeus.nl/s(...)71916a9253e5d4bb86cc
Ja, hij keert er terug als de zak vol is. Maar die moet jij vervolgens zelf leeg gooien. Dat betekent dus dat als hij de halve kamer gehad heeft, jij hem leeg moet gaan gooien en opnieuw aanzetten. Dat is al meer werk dan even zelf met de stofzuiger door de kamer heen lopen.....quote:Op woensdag 12 september 2007 02:24 schreef RoodWitBlauw het volgende:
trappen op hoeft niet, maar zie nu dat eens siemens, dat ie een eigen dockingstation heeft. hier gaat ie ook automatisch heen om te laden, en zijn "zak" legen. mar die is ook wel 1600 eurootjes.
heb je er zelf wel een echte gezien, voordat je conclusies gaat trekken. Mijn irobot doet per etage van m/n huis a 50m2 anderhalf uur over en komt overal 3x langs.quote:Op woensdag 12 september 2007 03:05 schreef Pulsy het volgende:
aangezien die dingen nauwelijks zuigkracht hebben moet je er rekening mee houden dat ze de hele dag aan het werk zijn. Neem dus vooral een stille en eentje die intelligent genoeg is om niet elk half uur te moeten teruggezet worden. Kortom: er is een reden waarom sommige 150 en sommige 1500 euro kosten. De goedkopere versie is nauwelijks een alternatief te noemen voor handmatig stofzuigen.
1 seconde met een echte stofzuiger maakt beter schoon..... Dus......quote:Op woensdag 12 september 2007 09:00 schreef athlonkmf het volgende:
Wat maakt beter schoon? 1 seconde snel over een plek met een stofzuiger, of 3x2 seconde met 3 borstels en zuiger?
quote:Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef Croga het volgende:
[..]
1 seconde met een echte stofzuiger maakt beter schoon..... Dus......
Wat dus bewijst dat je nog nooit een echte roomba hebt meegemaakt.quote:Op woensdag 12 september 2007 06:06 schreef Croga het volgende:
[..]
Ja, hij keert er terug als de zak vol is. Maar die moet jij vervolgens zelf leeg gooien. Dat betekent dus dat als hij de halve kamer gehad heeft, jij hem leeg moet gaan gooien en opnieuw aanzetten. Dat is al meer werk dan even zelf met de stofzuiger door de kamer heen lopen.....
Ik heb genoeg tests gezien van de Roomba. Die vertelden allemaal dat een apparaat van 1500 euro in 3 keer 2 seconden minder vuil ophaalt dan een apparaat van 150 euro in 1 seconde.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef athlonkmf het volgende:
Wat dus bewijst dat je nog nooit een echte roomba hebt meegemaakt.![]()
quote:Op woensdag 12 september 2007 03:09 schreef Jappr het volgende:
een werkster doet ook het hele huis terwijl je op de bank zit..
Oh, laat die tests eens zien dan? Ik heb juist het tegenovergestelde gezien.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:52 schreef Croga het volgende:
[..]
Ik heb genoeg tests gezien van de Roomba. Die vertelden allemaal dat een apparaat van 1500 euro in 3 keer 2 seconden minder vuil ophaalt dan een apparaat van 150 euro in 1 seconde.
Weer een andere aanname. Als de roomba voor het eerst heb gekocht en gebruikt dan kan het zijn dat de bak volraakt. Maar daarna doet ie enkel aan onderhoud en op een miniem laagje stof na, hoeft hij niks op te zuigen; DAAROM raakt ie nauwelijks vol.quote:Dan is het dus niet zo raar dat jij pas na 14 keer het apparaat hoeft leeg te halen. Daar zit dan namelijk maar de helft van het vuil in wat de normale stofzuiger opgehaalt zou hebben....
Nou maak je weer aannames. Het HOEFT niet iedere dag aan te staan, maar ik heb het wel zo geprogrammeerd dat ie elke dag een ronde doet als ik uit huis ga.quote:Daarnaast zegt het mij ook wel wat dat dat ding iedere dag aan moet staan....
Weer een bewijs dat je niks van een robotstofzuiger heb begrepen. Denk je nou dat dat ding constant aan een draad hangt en 2000watt opslurpt? Zoals al eerder verteld, gebruikt de roomba 3 borstels om het grove vuil op te borstelen en een kleine zuiger om het fijne stof op te zuigen. Deze gebruikt dus gewoon een accu, welke opgeladen wordt als hij weer terugzit in zijn homebase.quote:Als ik 1 of 2 keer per week stofzuig is het huis de rest van de tijd schoon genoeg, blijkbaar niet met zo'n robot.... Dan gaat de grote vraag worden: 1500 euro aanschafkosten, hoeveel betaal je nog bij om dat ding te laten draaien (aan electriciteit)? Als hij iedere dag 4.5 uur staat te stofzuigen gaat daar heel veel electriciteit in om.....
Is wel een erg kort door de bocht verhaal - gebruikers ervaring lijkt me best relevantquote:
Ik heb de borstels al een half jaar niet meer schoongemaakt eerlijk gezegd, hoewel mijn vriendin lange haren heeft en deze wel eens in de eerste harige borstel terechtkomen, maar ze verminderen de werking niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef Aplus het volgende:
[..]
Is wel een erg kort door de bocht verhaal - gebruikers ervaring lijkt me best relevant![]()
Zo'n robot klink erg aanlokkelijk eigenlijk![]()
Wat ik zo links en rechts lees over met name de Roomba iRobot (rond de 300E) is dat veel gebruikers zo enthousiast zijn dat ze de negatieve dingen voor lief nemen.
Vrijelijk geconcludeerd zijn de minpunten uit die verhalen: de batterij levensduur, meer dan gemiddelde kans op stukgaan /uitvallen van het apparaat en het schoonmaken van de borstel.
Hij laat een ruimte van 1-2cm2 vrij bij kamerhoeken idd. Maar daarentegen komt het wel op plaatsen waar de stofzuiger niet bij kan (onder banken, kasten, als ze maar 10cm ruimte hebben.quote:Maar lees geen enkel verhaal over dat het schoonmaken niet zou voldoen, eerder dat ie alles beter schoonhoud dan met de hand. Maar een volledige vervanging van het zelf stofzuigen schijnt het ook niet te zijn - in hoekjes komt ie niet bv.
Siemens/karcher presteren minder met schoonmaken en hebben te weinig vermogen. De trybolite schijnt wel weer goed te zijn voor huisdierhaartjes.quote:Van de veel duurdere alternatieven Siemens / Karcher (1100E-1400E) heb ik geen ervaringen kunnen vinden. Dus of die beter presteren en/of duurzamer zijn weet ik niet.
Zoals iemand anders ook al vroeg, kun je laten weten hoe 'ie je bevalt als je hem binnen hebt? Lijkt mij ook wel een goed idee namelijkquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:52 schreef DennisMoore het volgende:
Zojuist een Roomba 530 besteld voor 285 eurootjes.
Hoop wel dat ie onder m'n bank past (9 komma nogwat centimeter)... En ik word er nog druk mee om de vloer leeg te maken en kabelzooi weg te werken. 'k Heb namelijk de gewoonte om overal rommel te laten slingeren.
Redenen dat ik 'm heb besteld:
- mezelf dwingen op te ruimen
- gadgets zijn leuk
- 't ding kost geen drol
- wie weet werkt 't echt goed
Niet heel veel meer dan een forse kruimeldief geloof ik. Voor het grotere vuil gebruikt ie de borstel, het stof wordt opgezogen. In reviews lees ik regelmatig dat men als test eerst de kamer normaal stofzuigt, en dat de Roomba daarna tóch nog een hoop vuil weet te verwijderen. Dus qua schoonmaak-kracht zit 't wel goed genoeg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |