geen, die dingen hebben nauwelijks zuigkracht en intelligentie en trappen kunnen ze niet op, noch zichzelf legen; alsof dat kleine beetje extra inspanning van jouw zijnde nou echt zo'n probleem isquote:Op woensdag 12 september 2007 01:13 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Yo, zag net op teleshop een stofzuigerrobot, ding op accu's die terwijl je op de bank zit, het hele huis stofzuigt.
Welke is aan te raden?
Zijn er ook enkele die onder de bank kunnen??
Heeft iemand hier zo'n apparaat??!?
Hieronder link van bestekeus.nl
http://www.bestekeus.nl/s(...)71916a9253e5d4bb86cc
Ja, hij keert er terug als de zak vol is. Maar die moet jij vervolgens zelf leeg gooien. Dat betekent dus dat als hij de halve kamer gehad heeft, jij hem leeg moet gaan gooien en opnieuw aanzetten. Dat is al meer werk dan even zelf met de stofzuiger door de kamer heen lopen.....quote:Op woensdag 12 september 2007 02:24 schreef RoodWitBlauw het volgende:
trappen op hoeft niet, maar zie nu dat eens siemens, dat ie een eigen dockingstation heeft. hier gaat ie ook automatisch heen om te laden, en zijn "zak" legen. mar die is ook wel 1600 eurootjes.
heb je er zelf wel een echte gezien, voordat je conclusies gaat trekken. Mijn irobot doet per etage van m/n huis a 50m2 anderhalf uur over en komt overal 3x langs.quote:Op woensdag 12 september 2007 03:05 schreef Pulsy het volgende:
aangezien die dingen nauwelijks zuigkracht hebben moet je er rekening mee houden dat ze de hele dag aan het werk zijn. Neem dus vooral een stille en eentje die intelligent genoeg is om niet elk half uur te moeten teruggezet worden. Kortom: er is een reden waarom sommige 150 en sommige 1500 euro kosten. De goedkopere versie is nauwelijks een alternatief te noemen voor handmatig stofzuigen.
1 seconde met een echte stofzuiger maakt beter schoon..... Dus......quote:Op woensdag 12 september 2007 09:00 schreef athlonkmf het volgende:
Wat maakt beter schoon? 1 seconde snel over een plek met een stofzuiger, of 3x2 seconde met 3 borstels en zuiger?
quote:Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef Croga het volgende:
[..]
1 seconde met een echte stofzuiger maakt beter schoon..... Dus......
Wat dus bewijst dat je nog nooit een echte roomba hebt meegemaakt.quote:Op woensdag 12 september 2007 06:06 schreef Croga het volgende:
[..]
Ja, hij keert er terug als de zak vol is. Maar die moet jij vervolgens zelf leeg gooien. Dat betekent dus dat als hij de halve kamer gehad heeft, jij hem leeg moet gaan gooien en opnieuw aanzetten. Dat is al meer werk dan even zelf met de stofzuiger door de kamer heen lopen.....
Ik heb genoeg tests gezien van de Roomba. Die vertelden allemaal dat een apparaat van 1500 euro in 3 keer 2 seconden minder vuil ophaalt dan een apparaat van 150 euro in 1 seconde.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef athlonkmf het volgende:
Wat dus bewijst dat je nog nooit een echte roomba hebt meegemaakt.![]()
quote:Op woensdag 12 september 2007 03:09 schreef Jappr het volgende:
een werkster doet ook het hele huis terwijl je op de bank zit..
Oh, laat die tests eens zien dan? Ik heb juist het tegenovergestelde gezien.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:52 schreef Croga het volgende:
[..]
Ik heb genoeg tests gezien van de Roomba. Die vertelden allemaal dat een apparaat van 1500 euro in 3 keer 2 seconden minder vuil ophaalt dan een apparaat van 150 euro in 1 seconde.
Weer een andere aanname. Als de roomba voor het eerst heb gekocht en gebruikt dan kan het zijn dat de bak volraakt. Maar daarna doet ie enkel aan onderhoud en op een miniem laagje stof na, hoeft hij niks op te zuigen; DAAROM raakt ie nauwelijks vol.quote:Dan is het dus niet zo raar dat jij pas na 14 keer het apparaat hoeft leeg te halen. Daar zit dan namelijk maar de helft van het vuil in wat de normale stofzuiger opgehaalt zou hebben....
Nou maak je weer aannames. Het HOEFT niet iedere dag aan te staan, maar ik heb het wel zo geprogrammeerd dat ie elke dag een ronde doet als ik uit huis ga.quote:Daarnaast zegt het mij ook wel wat dat dat ding iedere dag aan moet staan....
Weer een bewijs dat je niks van een robotstofzuiger heb begrepen. Denk je nou dat dat ding constant aan een draad hangt en 2000watt opslurpt? Zoals al eerder verteld, gebruikt de roomba 3 borstels om het grove vuil op te borstelen en een kleine zuiger om het fijne stof op te zuigen. Deze gebruikt dus gewoon een accu, welke opgeladen wordt als hij weer terugzit in zijn homebase.quote:Als ik 1 of 2 keer per week stofzuig is het huis de rest van de tijd schoon genoeg, blijkbaar niet met zo'n robot.... Dan gaat de grote vraag worden: 1500 euro aanschafkosten, hoeveel betaal je nog bij om dat ding te laten draaien (aan electriciteit)? Als hij iedere dag 4.5 uur staat te stofzuigen gaat daar heel veel electriciteit in om.....
Is wel een erg kort door de bocht verhaal - gebruikers ervaring lijkt me best relevantquote:
Ik heb de borstels al een half jaar niet meer schoongemaakt eerlijk gezegd, hoewel mijn vriendin lange haren heeft en deze wel eens in de eerste harige borstel terechtkomen, maar ze verminderen de werking niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef Aplus het volgende:
[..]
Is wel een erg kort door de bocht verhaal - gebruikers ervaring lijkt me best relevant![]()
Zo'n robot klink erg aanlokkelijk eigenlijk![]()
Wat ik zo links en rechts lees over met name de Roomba iRobot (rond de 300E) is dat veel gebruikers zo enthousiast zijn dat ze de negatieve dingen voor lief nemen.
Vrijelijk geconcludeerd zijn de minpunten uit die verhalen: de batterij levensduur, meer dan gemiddelde kans op stukgaan /uitvallen van het apparaat en het schoonmaken van de borstel.
Hij laat een ruimte van 1-2cm2 vrij bij kamerhoeken idd. Maar daarentegen komt het wel op plaatsen waar de stofzuiger niet bij kan (onder banken, kasten, als ze maar 10cm ruimte hebben.quote:Maar lees geen enkel verhaal over dat het schoonmaken niet zou voldoen, eerder dat ie alles beter schoonhoud dan met de hand. Maar een volledige vervanging van het zelf stofzuigen schijnt het ook niet te zijn - in hoekjes komt ie niet bv.
Siemens/karcher presteren minder met schoonmaken en hebben te weinig vermogen. De trybolite schijnt wel weer goed te zijn voor huisdierhaartjes.quote:Van de veel duurdere alternatieven Siemens / Karcher (1100E-1400E) heb ik geen ervaringen kunnen vinden. Dus of die beter presteren en/of duurzamer zijn weet ik niet.
Zoals iemand anders ook al vroeg, kun je laten weten hoe 'ie je bevalt als je hem binnen hebt? Lijkt mij ook wel een goed idee namelijkquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:52 schreef DennisMoore het volgende:
Zojuist een Roomba 530 besteld voor 285 eurootjes.
Hoop wel dat ie onder m'n bank past (9 komma nogwat centimeter)... En ik word er nog druk mee om de vloer leeg te maken en kabelzooi weg te werken. 'k Heb namelijk de gewoonte om overal rommel te laten slingeren.
Redenen dat ik 'm heb besteld:
- mezelf dwingen op te ruimen
- gadgets zijn leuk
- 't ding kost geen drol
- wie weet werkt 't echt goed
Niet heel veel meer dan een forse kruimeldief geloof ik. Voor het grotere vuil gebruikt ie de borstel, het stof wordt opgezogen. In reviews lees ik regelmatig dat men als test eerst de kamer normaal stofzuigt, en dat de Roomba daarna tóch nog een hoop vuil weet te verwijderen. Dus qua schoonmaak-kracht zit 't wel goed genoeg.quote:
ok thanks. Ik zoek me kleurendoof naar de specs van dat ding. Ook de iRobot site is niet echt duidelijk.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:25 schreef DennisMoore het volgende:
Niet heel veel meer dan een forse kruimeldief geloof ik. Voor het grotere vuil gebruikt ie de borstel, het stof wordt opgezogen. In reviews lees ik regelmatig dat men als test eerst de kamer normaal stofzuigt, en dat de Roomba daarna tóch nog een hoop vuil weet te verwijderen. Dus qua schoonmaak-kracht zit 't wel goed genoeg.
Nouja, in alle reviews en gebruikersfora zie ik eigenlijk niemand klagen over gebrekkige zuigkracht. Klachten gaan eigenlijk alleen maar over dat onderdelen kapot gaan, wieltjes, asjes, borsteltjes etc. En over 't feit dat je nog steeds 'druk' bent met het schoonmaken van het ding, haren van de wieltjes peuteren enzo. Maar de nieuwste Roomba's schijnen dusdanig ontworpen te zijn, dat alle onderdelen eenvoudiger te vervangen zijn. En als je geen harige beesten in huis hebt, zal 't met dat schoonmaken van het ding ook wel meevallen gok ik.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:30 schreef SjonLok het volgende:
ok thanks. Ik zoek me kleurendoof naar de specs van dat ding. Ook de iRobot site is niet echt duidelijk.
Op zich vind ik 't okee als je voor de eerste keer de kamer goed moet stofzuigen, en dat dat ding vervolgens alles bijhoudt. Alleen als je dan nog steeds iedere week met de stofzuiger aan de gang moet, dan is een zwaarder model misschien handiger.
Ik ben wel erg geinteresseerd in de gebruikerservaringen want ik wil er al jaren eentje.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:21 schreef DennisMoore het volgende: Ook zijn er nogal wat fans die 'm aan 't modden en programmeren zijn, met bluetooth enzo.
http://www.roombareview.com/chat/viewtopic.php?t=10237quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:33 schreef SjonLok het volgende:
Waarom heb je niet gekozen voor de 610?
Ja kan ik me voorstellen. Misschien dat je 'm kan instellen om overdag aan de slag te gaan, als je naar school of aan 't werk bent.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:44 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik kan je iig. vertellen dat zelf stofzuigen tien keer sneller is dan zo'n robotje.
te klein, bedoel je? Anders snap ik 't niet.quote:Het doet zijn werk goed, maar afentoe heeft het een zetje nodig. En waar het te groot is om doorheen te komen (tafels aangeschoven onder de eettafel) zal hij niet schoonmaken uiteraard
http://www.myroombud.com/itsalive.htmlquote:
http://www.roombadevtools.com/ Bluetooth, USB en Serial Interfacequote:The myRoomBud Is Alive Dashboard or MIAD (pronounced 'maid') allows Roomba owners with a RooTooth interface or other bluetooth connection to add personality to their Roomba. Clicking on any of the RoomBud pictures will start the Roomba off from it's homebase, act like it's a real live frog, tiger ... or French Maid and then proceed to vacuum your floor. With a RoomBud costume, your Roomba can run around the house without being naked. With RoomBud Personalities, your Roomba can hop, growl or wiggle it's way to a clean house. As an added bonus, you can drive your Roomba around by just clicking around the edge of the picture! There is also voice recognition and speech synthesis using the Microsoft Text to Speech engine so you can talk to your Roomba and it talks back!
Wij gooien de bak na een weekje leeg. Heb zelfs nog 3 schone filters die ik nooit heb gebruiktquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:38 schreef DennisMoore het volgende:
Nouja, in alle reviews en gebruikersfora zie ik eigenlijk niemand klagen over gebrekkige zuigkracht. Klachten gaan eigenlijk alleen maar over dat onderdelen kapot gaan, wieltjes, asjes, borsteltjes etc. En over 't feit dat je nog steeds 'druk' bent met het schoonmaken van het ding, haren van de wieltjes peuteren enzo. Maar de nieuwste Roomba's schijnen dusdanig ontworpen te zijn, dat alle onderdelen eenvoudiger te vervangen zijn. En als je geen harige beesten in huis hebt, zal 't met dat schoonmaken van het ding ook wel meevallen gok ik.
Alleen zelf stofzuigen heeft bij mij niet zo'n goed resultaat als wat miepje aflevert. Elke plek wordt 2-3x geborsteld. Na afloop VOELT de vloer gewoon schoon aan. Geen stofje. Na een normale stofzuigbeurt voel je toch wel wat stof.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:44 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ah een vriend van mij, zijn vader, heeft een robotica-bedrijf. En is dermate gek op gadgets.
Ik kan je iig. vertellen dat zelf stofzuigen tien keer sneller is dan zo'n robotje. Het doet zijn werk goed, maar afentoe heeft het een zetje nodig. En waar het te groot is om doorheen te komen (tafels aangeschoven onder de eettafel) zal hij niet schoonmaken uiteraard
Stoelen bedoel je waarschijnlijk? Dat kon miepje prima. Ze draait simpelweg om de poten heen. Als je massieve stoelen heb, tja...quote:En waar het te groot is om doorheen te komen (tafels aangeschoven onder de eettafel) zal hij niet schoonmaken uiteraard
Wat een uitermate trieste onzinquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
http://www.myroombud.com/itsalive.html
[..]
http://www.roombadevtools.com/ Bluetooth, USB en Serial Interface
"miepje"quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:55 schreef athlonkmf het volgende:
Alleen zelf stofzuigen heeft bij mij niet zo'n goed resultaat als wat miepje aflevert. Elke plek wordt 2-3x geborsteld. Na afloop VOELT de vloer gewoon schoon aan. Geen stofje. Na een normale stofzuigbeurt voel je toch wel wat stof.
ja inderdaad. als je huisdieren hebt. op welk moment kreeg je het idee het een naam te geven?quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:53 schreef Sleeve het volgende:Ik vind het echt een uitkomst, vanwege mijn hond en kat moet er echt elke dag gestofzuigd worden en dat deed de roomba, mijne heet overigens 'Data', altijd heel netjes voor mij.
ik heb net een accu besteld via internet. Helaas is het miepje die kapot is en niet meer wilt laden.... interesse?quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:53 schreef Sleeve het volgende:
Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe. Ik kan ook wel een nieuwe batterij kopen, maar die dingen zijn ontzettend duur, en ik wil ook wel graag zo'n luxe Roomba die ik kan programmeren enzo!
welke kiertjes? achter meubilair zal ie niet komen, onder meubilair weer wel. Mijn meeste meubels hebben poten hoger dan 10 cm, daar komt ie dus prima terecht.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:40 schreef Man-E-Faces het volgende:
"miepje"![]()
![]()
En hoe zit het met kiertjes en achter meubulair ed.?
Dat is precies de reden dat het mij wel wat lijkt. Kan zo'n stofzuigerrobot wat met een vloerkleed of slaat ie dat over?quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:53 schreef Sleeve het volgende:
Ik vind het echt een uitkomst, vanwege mijn hond en kat moet er echt elke dag gestofzuigd worden en dat deed de roomba, mijne heet overigens 'Data', altijd heel netjes voor mij.
Volgens de filmpjes op de website is dat geen probleemquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:24 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat het mij wel wat lijkt. Kan zo'n stofzuigerrobot wat met een vloerkleed of slaat ie dat over?
http://www.shikake.nl/2008/02/20/roomba-robot-stofzuiger-review/quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:24 schreef Raissa het volgende:
Dat is precies de reden dat het mij wel wat lijkt. Kan zo'n stofzuigerrobot wat met een vloerkleed of slaat ie dat over?
Het slimme zit 'm in het borstelen. Een normale stofzuiger zuigt alleen maar. De Roomba zuigt enkel het opgeborstelde vuil op, hoeft ie niet krachtig voor te zijn. Daardoor heeft ie helaas wel problemen als ie er met de borstels niet bij kan:quote:De overgang van laminaat naar kleed levert ook weinig problemen op. Zonder problemen rijdt de Roomba het kleed op en doet ook daar zijn werk. De borstels blijken bijzonder effectief op het kleed… Geen stofzuiger had dit vervuilde kleed ooit schoongekregen, de Roomba laat echter geen vuiltje achter!
quote:Houten vloer met gleuven tussen de planken bevuild met stof, etensresten en een stukje draad. Schoongemaakt met de stand “Max”: Het merendeel van het stof wordt zonder problemen schoongemaakt, behalve het stof in de gleuven tussen de planken. De borstels konden hier niet goed bij en de zuigkracht bleek onvoldoende om het geheel op te zuigen.
Al snel nadat ik 'm voor het eerst had gebruikt. Het is gewoon leuk om te kijken hoe een roomba je huis schoon maakt. Je bent ook elke keer als je thuiskomt en je woonkamer is schoon helemaal blij met dat ding. Daarom verdient een roomba een naam. Aangezien ik een grote Star Trek fan ben heb ik 'm Data genoemd....quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:15 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
op welk moment kreeg je het idee het een naam te geven?
Hmm, dat valt nog mee inderdaad. Maar als ik er een koop wil ik de 560. In Amerika is het prijsverschil t.o.v. de 530 62 dollar, hier 100 euro..quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:04 schreef DennisMoore het volgende:
285 euro voor de 530 is toch niet duur?
Als robot moet 'ie natuurlijk wel robot-dingen kunnenquote:Op maandag 27 oktober 2008 14:42 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, ik zie het nut eigenlijk niet zo van de 100 euro duurdere 560. Waarom zou je willen programmeren wanneer het ding aan de slag moet? Je kunt toch gewoon op de knop drukken zodra je de deur uit stapt?
Ja, dat boeit me ook niet zo. Zo groot is m'n appartement niet.quote:En die virtual walls ook niet eigenlijk, waarom zou het ding eerst de ene kamer moeten afmaken voordat ie de volgende kamer in mag?
Een scheduler is best handig. het valt vies tegen, om niet te vergeten hem aan te zetten tijdens een slaperige ochtend.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:42 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, ik zie het nut eigenlijk niet zo van de 100 euro duurdere 560. Waarom zou je willen programmeren wanneer het ding aan de slag moet? Je kunt toch gewoon op de knop drukken zodra je de deur uit stapt?
athlonkmf: ik heb je een PM gestuurd over die accuquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:14 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Een scheduler is best handig. het valt vies tegen, om niet te vergeten hem aan te zetten tijdens een slaperige ochtend.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:32 schreef DennisMoore het volgende:
Chauffeur is onderweg - 28-10-2008 - Utrecht , pakkettendistributie
Miepje heeft het drie jaar uitgehouden. In de tussentijd heb ik 1x de accu moeten vervangen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:04 schreef DaFrenk het volgende:
Goed punt ja Coelho. Wat is de levensduur, je leest voornamelijk verhalen dat dingen als die borsteltjes (snel) slijten en dat de accu het begeeft. Dat zijn dingen die dus zelf makkelijk kan vervangen, maar als je in die 5 jaar 2 keer een accu moet vervangen, dan wordt het al gauw een duur ding.
Het is inderdaad verstandig om hem schoon te maken. Dit is en kwestie van het bakkie eruit, boven de prullenbak en het bakkie er weer in.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:52 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt ook zo'n dure Kärcher nemen natuurlijk, daar heb je helemaal geen omkijken meer naar, die leegt zichzelf ook in de grote stofzak in 't oplaadstation.
Als je sommige lui leest over de Roomba, moet je 'm na iedere zuigbeurt uitgebreid 20 minuten schoonmaken... lijkt me wat overdreven.
Ging dan ook meer om 't lospeuteren van haren en stof rond de wieltjes en asjes enzo.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:12 schreef B.. het volgende:
Het is inderdaad verstandig om hem schoon te maken. Dit is en kwestie van het bakkie eruit, boven de prullenbak en het bakkie er weer in.
Als je hem echt netjes wil houden kan je inderdaad de borstels eruit halen en die schoonmaken, maar hier ben geen 20 min. mee bezig.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:49 schreef DennisMoore het volgende:
...deze week ophalen bij 't postkantoor.
Voor de levensduur van je accu is het belangrijk om hem de eerste keer volledig op te laden.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:18 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, hij was al voldoende opgeladen.
Heb 'm nu losgelaten onder m'n bed. 'k Hoop niet dat ie stikt.
In 't boekje stond dat ie de eerste keer 16 uur zou opladen, en dat 't oranje lampje dan snel zou knipperen. Normaal oranje knipperen is standaard opladen. En hij ging niét in de 16-uurs cyclus, dus blijkbaar had ie die 'eerste keer' al gehadquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:24 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor de levensduur van je accu is het belangrijk om hem de eerste keer volledig op te laden.
'k Wens m'n parkiet daarmee veel succesquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:09 schreef Dipkip het volgende:
Voor alle mensen met huisdieren, ik vraag me af of de huisdieren in kwestie niet met de robot aan de haal gaan?
* herinnert zich een aibo die een pijnlijke dood stierf toen onze herder de concurrentie zat was *
whaha gaaf man!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:34 schreef DennisMoore het volgende:
Onder m'n bed kan ie overal bij en tussendoor. Hij weet ook de drempel van slaapkamer naar gang te nemen, en de drempel van gang naar wc. Alleen daar komt ie niet meer uit, da's dan te hoog. Dus voor die drempel moet ik een latje oid bevestigen. Losse luidsprekerkabels onder de bank moet ik ook maar vastmaken ofzo, want die wil ie graag meenemen onder de bank vandaan.
Het is nog leuker dan kijken hoe je harde schijf wordt gedefragmenteerd.
'k Weet nog niet precies hoe ie werkt. Het lijkt random, maar soms volgt ie ook bewust de randen en draait ie om een stoelpoot heen. Geen idee of ie in z'n geheugen een soort plattegrond opbouwt oid.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:27 schreef SjonLok het volgende:
whaha gaaf man!
Zuigt de robot ook echt de hele kamer, of zoekt ie random zijn weg?
Kan hij ook overweg met een vloerkleed op een houten vloer? (jeweetwel, zo'n harig wit tapijt)
Ik heb ergens een filmje gezien met een plattegrond waarbij het spoor van roomba ingekleurd werd. Uiteindelijk werd alles geraakt, er blijkt een of ander logaritmisch rekenmodel aan ten grondslag te liggen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
whaha gaaf man!
Zuigt de robot ook echt de hele kamer, of zoekt ie random zijn weg?
Kan hij ook overweg met een vloerkleed op een houten vloer? (jeweetwel, zo'n harig wit tapijt)
De roomba heeft geen geheugen en mapped ook niks. Maar je zal merken dat ie elke keer de hoek veranderd, eerst maakt ie bij elke botsing grote hoeken van rond de 90'. En die hoek wordt steeds kleiner.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Weet nog niet precies hoe ie werkt. Het lijkt random, maar soms volgt ie ook bewust de randen en draait ie om een stoelpoot heen. Geen idee of ie in z'n geheugen een soort plattegrond opbouwt oid.
Bevalt hij nu na een maand nog steeds?quote:Op maandag 17 november 2008 12:18 schreef DennisMoore het volgende:
Prima ding.
Heb kabelzooi wat bijeengebonden met dat speciale klitteband, dus nu neemt ie de kabels niet meer mee. Drempels in huis neemt ie met gemak. Als ik 's ochtends 't huis uit ga, druk ik op de knop, en 's avonds vind ik 'm netjes opgeladen in z'n basisstation terug, met een hoop opgezogen zooi in z'n bakje.
quote:Op woensdag 17 december 2008 19:15 schreef DaFrenk het volgende:
Bevalt hij nu na een maand nog steeds?
Ah! Kijkquote:
En voor 1600 euro naakt......quote:Op woensdag 12 september 2007 03:09 schreef Jappr het volgende:
quote:Roombas Were The Future In 1959
This is it, folks. We’ve made it to the future. According to RCA (remember them? I don’t) waaaay back in 1959, the future would have little robots that would scurry around and vacuum your floors. After finishing, the robot “returns to niche, readies itself for next job.” Sound familiar? It should. The form factor of this “mechanical maid” is very similar to that of the Roomba, albeit with a slightly less rotund personality. Not bad for a 40-odd year prediction… Now where's my jetpack?
quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:50 schreef DennisMoore het volgende:
Niet zoveel te zien eigenlijk.
Een volgende keer moet ik eens een half uur filmen en dan op versnelde snelheid afspelen.
Schattigquote:
quote:Op zaterdag 27 december 2008 20:38 schreef Jegorex het volgende:
Je zou je camera boven op de stofzuiger moeten zetten
Hmm, en vandaag merk ik dat er een tweede borsteltje is 'afgebroken'.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:29 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
En van het zijborsteltje is nu één van de zes pootjes afgebroken. Maar er zat nog een reserveborsteltje bij en die dingen kosten een paar euro geloof ik. Geen probleem.
quote:Fixing Roomba 500/570 side brushes with stitches
The Roomba 500 series side brush is infamous for amputating itself. Over time, the arms of the side brush weaken and break off very near the center hub. It's very hard to glue the arms back on since the surface area of the breakge point is very small but it looks like you could simple stich the arm back on using a small needle and thread.
Here's some pictures of a side brush with an arm reattached using stitches!
Van wie is die uber vette muziek?????quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:50 schreef DennisMoore het volgende:
Een volgende keer moet ik eens een half uur filmen en dan op versnelde snelheid afspelen.
Ahja!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Staat in de omschrijving erbij, André Popp - Perles de Cristal.
Even reclame gemaakt voor je liedje!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Staat in de omschrijving erbij, André Popp - Perles de Cristal.
Wow!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:10 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
The shot was taken by shutting off all the lights in the room for 30 minutes and taking a long exposure of the path the Roomba took while cleaning up.
Over de scooba zijn gedeelde meningen te vinden. Komt er op neer dat ie heel picky is wat betreft schoonmaakmiddel, en dat een schoongemaakte vloer heel nat blijft. En je moet het na elke beurt schoonmaken (maar dat zeggen ze ook van de roomba)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:55 schreef vosss het volgende:
Die Roomba's heb je toch ook een dweilversie van als ik me niet vergis?
Ik heb een tyfushekel aan dweilen en stofzuigen. Dweilt dat ding ook echt goed, want hier gaat nog we leens wat over de vloer tijdens feestjes en dat word dan niet opgemerkt en blijft dan liggen.
Dus het zijn wel hardnekkige vlekken zegmaar.
Iemand ervaring met dat dweilding?
Neuh, hij heeft een sensor zodat ie nergens vanaf rijdtquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:28 schreef Merel het volgende:
Ooooooh ik wil er ook eentje!! Alleen heb ik hier een hoop op- en afstapjes, dan valt het ding natuurlijk van de trap?
Ohw? Dat zou wel interessant zijn! Waar heb je dat gelezen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:01 schreef DennisMoore het volgende:
En de Roomba gaat binnenkort verbeterd (?) worden las ik.
quote:Op zondag 1 november 2009 10:02 schreef DaFrenk het volgende:
Ohw? Dat zou wel interessant zijn! Waar heb je dat gelezen?
omgquote:
Ah ok!quote:Op zondag 1 november 2009 10:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
iRobot Adds Minor Upgrades To New Roombas
Het idiote is dat ze de handige draaghendel hebben weggehaald...
Twee keer de helft.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:10 schreef loveli het volgende:
Dat past prima bij mijn huisvrouw-schap. Wat kost zoiets?
?quote:Op zondag 1 november 2009 11:35 schreef static het volgende:
Waar kun je zo'n ding kopen? Alleen online? Word niet veel wijzer van die website,
het ziet er wel een beetje random uit hoorquote:
quote:Op woensdag 4 november 2009 07:05 schreef Manono het volgende:
[..]
het ziet er wel een beetje random uit hoor
geen wonder dat er van alles afbreekt, heeft niet echt een geavanceerde sensor zo te zien
als een werkster zo zou stofzuigen zou je dr ontslaan
doe het liever lekker zelf - snel en goed
ah zo..quote:Op woensdag 4 november 2009 07:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
De algoritmes zijn slimmer geprogrammeerd dan je denkt.
De hoek van inval en uitval wordt steeds wijder waardoor er steeds meer oppervlakte wordt schoongemaakt.
Als ie meer botst binnen een korte tijd, dan is het een plaats met meubels, dus meer leefruimte, dus viezer, dus gaat ie meer aandacht aan besteden.
Als ie ergens omheen kan draaien, dan is het een tafel/stoelpoot, dus leefruimte, dus langer blijven.
Maar het heeft wel meer tijd nodig om schoon te maken. Maar het maakt ook schoner dan een blinde werkster.
Dat doe ik zelf ook nietquote:Op woensdag 4 november 2009 07:23 schreef Manono het volgende:
ah zo..
kan ie ook het tapijt optillen?
Ik heb de mijne via Marktplaats gevonden via iemand in Arnhem die ze verkoopt. Daar heb ik hem zelf opgehaald. Compleet met demonstratie, garantie enz. De service moet erg goed zijn van Roomba (nog niet nodig gehad, gelukkigquote:
Nee, wel opeten.quote:Op woensdag 4 november 2009 07:23 schreef Manono het volgende:
[..]
ah zo..
kan ie ook het tapijt optillen?
Hij heeft geen enorme zuigkracht en moet het vooral hebben van het 'opborstelen' van stof richting zijn zuigmond. Dus stof dat bijvoorbeeld in groeven tussen houten vloerplanken ligt, zal ie minder goed kunnen opzuigen. Hoe dat met grind zit, weet ik niet.quote:Op woensdag 4 november 2009 07:28 schreef Raiko het volgende:
Weet iemand hier of zo'n Roomba ook goed werkt op een grindvloer?
Bedankt voor de reply! Waarschijnlijk schaf ik er volgende maand een aan (zo'n 530), m'n bevindingen post ik dan in dit topicquote:Op woensdag 4 november 2009 11:53 schreef DennisMoore het volgende:Hij heeft geen enorme zuigkracht en moet het vooral hebben van het 'opborstelen' van stof richting zijn zuigmond. Dus stof dat bijvoorbeeld in groeven tussen houten vloerplanken ligt, zal ie minder goed kunnen opzuigen. Hoe dat met grind zit, weet ik niet.
dubbeltje... eerste rang...quote:Op woensdag 4 november 2009 16:49 schreef loveli het volgende:
Vind een paar honderd euro wel aardig aan de prijs. Heeft iemand ervaring met een goedkoper ding?
Hoef niet op de eerste rang. Wil best een paar tientjes uitgeven aan een ding dat terwijl ik op m'n werk ben een groot deel van de vloer langsloopt. Een paar honderd euro gaat me te ver. Je kunt het te slotte maar een keer uitgeven.quote:
Precies... en met een beetje mazzel kun je die ook nog stokkenquote:Op woensdag 12 september 2007 03:09 schreef Jappr het volgende:
En is 3x duurderquote:Op woensdag 16 december 2009 22:47 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.akihabaranews.com/en/news_details.php?id=19598
De RoboKing van LG is platter dan de Roomba, en gebruikt 2 camera's om z'n omgeving te scannen en een optimale route te bepalen.
Maar je kunt 'm bedienen met een joystickquote:
De roomba heeft ook een remote hoor.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maar je kunt 'm bedienen met een joystick.
brought to you by the creators of the EEEPCquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:34 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is dat voor ding? Kan er met Google niets over vinden...
Aha, ASUS, geinigquote:Op woensdag 23 december 2009 09:17 schreef athlonkmf het volgende:
brought to you by the creators of the EEEPC
http://www.itechnews.net/(...)otic-vacuum-cleaner/
Goed dat er eens wat concurrenten voor de Roomba lijken te komenquote:
Samsung Furot II
The robot comes with a built-in camera for avoiding obstables. The Visionary Mapping System also allows the Furot II to known where it is. Instead of rollong around your home, the Furot is able to see, remember the floor plan of your home and where have been cleaned.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:07 schreef aloe_vera het volgende:
Wie heeft er eentje? En hoe gaat ie met drempels om?
Hier neemt die van mij af en toe een bescheiden drempeltje naar de keuken.quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:50 schreef DennisMoore het volgende:
Pittig muziekjequote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[..]
Hier neemt die van mij af en toe een bescheiden drempeltje naar de keuken.
Voor een te hoge drempel zou je evt een glaslatje kunnen plakken, zodat ie 'm alsnog kan nemen.
Als je het oplaadstation mee sleept dan kun je hem altijd overal neerzetten volgens mij.quote:Je kunt ze geloof ik niet de ene dag boven en de andere dag beneden zetten toch?
Leuk om naar te kijken in 't beginquote:Op maandag 29 maart 2010 11:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Sinds zaterdag woont er ook een Roomba bij ons thuisIk ben nu al verliefd
Zeker! M'n vriend en ik samen met de knieen op de bank om te kijken waar ie heengaatquote:Op maandag 29 maart 2010 15:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Leuk om naar te kijken in 't begin.
Ik heb de 563 PET, die heeft geen handvat.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:41 schreef DennisMoore het volgende:
Welke heb je? Zo'n nieuwe zonder handvat of nog een ouwe?
Met zo'n infrarood-station erbij waarmee je een onzichtbare barriere kunt neerzetten?
De 530.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb de 563 PET, die heeft geen handvat.
We hebben er ook een viruele muur bij, dus die barriere kunnen we ook zetten. Er zitten alleen nog geen batterijen in, dus die hebben we nog niet getest.
Welke heb jij dan?
Ja, het kan op zich wel handig zijn denk ik. Als ik wil pak ik hem anders wel op. Maar in ons appartement kan je een rondje lopen, en dat heeft de Roomba ook ontdektquote:Op maandag 29 maart 2010 17:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De 530.
Onbegrijpelijk dat ze nu 't handvat hebben weggelaten. Zo ideaal om 'm even ergens anders naartoe te sjouwen.
Ja, wat dat betreft is ie harstikke slim modulair ontworpen, ook handig als je eens onderdelen moet vervangen. Van concurrerende stofzuigers moet je dat nog maar afwachten...quote:Op maandag 29 maart 2010 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb hem trouwens gisteren ook eens aan een schoonmaak onderworpen, om te kijken of het moeilijk was. Maar dat was hardstikke simpel
Ja klopt, het ziet er allemaal erg makkelijk te onderhouden uit. Natuurlijk hoop ik niet vaak iets te hoeven vervangen. Heb jij al vaak iets moeten vervangen in de tijd dat je m hebt dan?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft is ie harstikke slim modulair ontworpen, ook handig als je eens onderdelen moet vervangen. Van concurrerende stofzuigers moet je dat nog maar afwachten...
Ik ben het schroefje van de die 5-sterrige zijborstel kwijtgeraakt bij het vervangen...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja klopt, het ziet er allemaal erg makkelijk te onderhouden uit. Natuurlijk hoop ik niet vaak iets te hoeven vervangen. Heb jij al vaak iets moeten vervangen in de tijd dat je m hebt dan?
Alleen de zijborsteltjes. Dat waren eerst rode, met vijf armpjes geloof ik. En die braken toch redelijk snel af. Heb voor een paar euro via Amazon nieuwe besteld, een nieuwer type met minder armpjes. En die lijken het idd langer vol te houden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja klopt, het ziet er allemaal erg makkelijk te onderhouden uit. Natuurlijk hoop ik niet vaak iets te hoeven vervangen. Heb jij al vaak iets moeten vervangen in de tijd dat je m hebt dan?
Is dat niet gewoon een heel standaard schroefje? Gewoon effe naar de Gammaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:14 schreef athlonkmf het volgende:
Ik ben het schroefje van de die 5-sterrige zijborstel kwijtgeraakt bij het vervangen...
Mijn Roomba heeft inderdaad een gele, met 3 armpjes. Die zijn dan vast verbeterd. Wel netjes dan toch. Want jij hebt 'm toch alweer meer dan een jaarquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alleen de zijborsteltjes. Dat waren eerst rode, met vijf armpjes geloof ik. En die braken toch redelijk snel af. Heb voor een paar euro via Amazon nieuwe besteld, een nieuwer type met minder armpjes. En die lijken het idd langer vol te houden.
http://www.robotwebshop.nl/irobot-c-64.html <-- wat uitlegquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:04 schreef static het volgende:
Ga er eentje kopen, maar welke moet ik nou nemen? Die hier genoemd worden staan niet meer op de site, maar om nou meteen voor de duurste te gaan vind ik ook wat overdreven.
Smart Robot Vacuum Cleaner with Virtual Wall + Charging Stationquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:17 schreef Qwea het volgende:omg, ik wil een roomba!
http://www.google.com/search?q=chinavasion+scamquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Smart Robot Vacuum Cleaner with Virtual Wall + Charging Station
Veel goedkoper dan een roomba117.94 ¤
![]()
[ afbeelding ]
http://www.chinavasion.co(...)ll-charging-station/
Alstublieft eentje met cameraquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:58 schreef DennisMoore het volgende:
...... Of er een grijper en camera op monteren zodat ie een biertje uit de koelkast kan pakken.....
Ik heb deze ook. Ooit gekocht voor 60 pond om het werk van de roomba te verlichten (oftewel, een andere etage). Maar werkt echt slecht. Het ontwerp zorgt ervoor dat ie vast blijft zitten op drempels/randen/draden van 0.5cm. En is helemaal niet grondig zoals de roomba.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Smart Robot Vacuum Cleaner with Virtual Wall + Charging Station
Veel goedkoper dan een roomba117.94 ¤
![]()
[ afbeelding ]
http://www.chinavasion.co(...)ll-charging-station/
Hij kan bij mij overal onderdoor, dus voor mij zou het perfect werken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:19 schreef Manono het volgende:
ja misschien een goeie voor grote rechte bedrijfsruimtes maar zolang je nog zelf het tapijt/stoelen/kastjes moet optillen doe ik het zelf sneller en beter in de helft van de tijd
Haha, zo goed is de Roomba nou ook weer niet hoorquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:45 schreef GSP het volgende:
Een alternatief is een schoonmaker, maar daar ben ik minder enthousiat over vanwege de privacy.
haha, als ze er zo eentje uitvinden koop ik die ook. Maar vloeren vind ik het belangrijkste, dus dat mag hij de komende tijd vaak gaan doen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Haha, zo goed is de Roomba nou ook weer niet hoor. Hij kan niet effe een stofdoekje over de tv halen of de wc schrobben bijvoorbeeld.
Maar stof van de vloer happen doe ie prima. Inhoud van bakje na een rondje zuigen:
[ afbeelding ]
Ja, daar zou ik ook wel voor gaan sparenquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:36 schreef GSP het volgende:
haha, als ze er zo eentje uitvinden koop ik die ook. Maar vloeren vind ik het belangrijkste, dus dat mag hij de komende tijd vaak gaan doen.
Neuh, dat niet. Ik ben nogal rommelig aangelegd, en moet dus iedere keer effe opruimen (of iig de vloer leegruimen) voordat ie kan rondrijden. Dat was ook een stok achter de deur voor me. Dus ik denk ehm... eens per week ofzo.quote:Laat jij hem iedere dag zijn ronde doen? Ik las namelijk op de website dat hij zo'n 250 sessies kan doen op de accu voordat er een nieuwe accu in moet.
Die katquote:Op donderdag 1 april 2010 09:14 schreef Jegorex het volgende:
Katten gebruiken de Roomba tegenwoordig als aanvalswapen om honden mee aan te vallen
Wantquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb mijn Roomba nu een week en ik ben er zooo blij mee! Dit had ik echt eerder moeten doen
Ik haat de stofzuiger! Dat ding is zwaar, onhandig, maakt herrie, stoot alles om, gewoon alles is kut aan stofzuigen.quote:
Ik denk er precies hetzelfde over. Mijn 555 snort eens per 2 weken door mijn huis.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik haat de stofzuiger! Dat ding is zwaar, onhandig, maakt herrie, stoot alles om, gewoon alles is kut aan stofzuigen.
Stofzuigen an sich is ook klote, je hebt haast geen eer van je werk, want voor je het weet ligt er weer van alles. Tenzij je het om de dag of zo doet, dan houd je het bij. Maar dat deed ik natuurlijk niet.
Maar nu doet Roomba het om de dag voor me als ik wegbenIk hoef alleen maar het bakje leeg te gooien en 'm even schoon te maken. Maar dat doe ik met liefde!
quote:Op zondag 4 april 2010 10:56 schreef Redcoon het volgende:
Misschien is dit wat?
http://www.lely.com/movies/_dairy/lely-discovery-nl.html
Die van ons is pas gekocht bij Roboti. Daar was hij het goedkoopste, en de verzending was gratis. Helaas ontvingen wij een defecte Roomba, maar deze werd probleemloos omgeruild voor een werkend exemplaar. Goede service dus.quote:Op zondag 4 april 2010 11:54 schreef Knavia het volgende:
Ik wil ook een Roomba!![]()
Iemand nog tips over welke webwinkel je het beste kan nemen, niet alleen w.b. prijs maar ook service?
Nee, kabels waren al weg, want we hebben een konijn in huis. En verder is het eigenlijk vooral zooi opruimen voor ie gaat rijden. Denk aan sokken, pennen, papiertjes enz.quote:Op maandag 5 april 2010 12:47 schreef DennisMoore het volgende:
Heb je nog veel moeten aanpassen eerst? Kabels wegwerken enzo?
Hier pakt ie de stukjes hooi en zo van het konijn wel. Als er veel hooi en stro ligt, bijvoorbeeld na het hok verschonen, dan laat ik hem rondrijden met de grote vuilcontainer. Die zuigt niet, maar veegt wel al het grove werk naar binnen. En zit niet zo snel volquote:Op maandag 5 april 2010 13:30 schreef Sorella het volgende:
Er liggen hier veel veertjes en vogelzaadjes op de vloer, neemt dat ding dat ook mee ?
Eh? Hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 5 april 2010 13:46 schreef Guppyfriend het volgende:
..dan laat ik hem rondrijden met de grote vuilcontainer. Die zuigt niet, maar veegt wel al het grove werk naar binnen. En zit niet zo snel vol![]()
De 563 PET, die ik heb, heeft ook nog een andere vuilbak. Daar zit niet de stofzuigmotor en het stoffilter in, maar is gewoon alleen een grote opvangbak. Daarin worden dus alleen dingen opgeveegd.quote:
Die kat! Fantastisch!quote:Op donderdag 1 april 2010 09:14 schreef Jegorex het volgende:
Katten gebruiken de Roomba tegenwoordig als aanvalswapen om honden mee aan te vallen
Zie:quote:Op maandag 5 april 2010 16:00 schreef Beijtje het volgende:
Maar even een vraagje: ik heb nogal hoge dorpels hier, kan ie daar overheen?
Maarja, als het een te hoge smalle drempel is, dan stel ik me zo voor dat ie zou kunnen blijven hangen in 't midden, ook al maak je een 'schans'. Misschien kwestie van uitproberen, afspraak maken met winkel dat je 'm mag terugbrengen als ie de drempels niet kan nemen?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[..]
Hier neemt die van mij af en toe een bescheiden drempeltje naar de keuken.
Voor een te hoge drempel zou je evt een glaslatje kunnen plakken, zodat ie 'm alsnog kan nemen.
Ze hebben er ook eentje van een ander merk voor 219 euro. Scheelt toch weer een paar biertjes.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 07:09 schreef Pek het volgende:
Tip: de Roomba 555 is in de aanbieding bij Pixmania
Maar daar lees ik wel meer slechte recenties over...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:43 schreef Pek het volgende:
Is dit wat? Een stuk goedkoper dan die Roomba: Infinuvo
Hij heeft een hightech UV-beam om bacteriën te zappen![]()
[ afbeelding ]
Valt meequote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
En als er dan wat mee is, dan moet je bellen naar een duur callcenter in Frankrijk oid?
Ik koop er regelmatig, maar heb ze nog niet hoeven bellen (= niets stuk binnen de garantietermijn), gaan die zuigbots zo snel kapot dan?quote:Telefoonnummer: 0900 040 1669 (0.0357¤ / min.)
Gezien de shopreviews op Tweakers, durf ik niets bij Pixmania te kopenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:59 schreef Pek het volgende:
Ik koop er regelmatig, maar heb ze nog niet hoeven bellen (= niets stuk binnen de garantietermijn), gaan die zuigbots zo snel kapot dan?
Heb jij die die nu in de aanbieding is? Kan ie dorpels van 2 cm over, denk je? Ik wil ook heeeel graag zo'n ding, maar moet eigenlijk zuinig doen i.v.m. van alles en nog wat, maar zit te denken dat ik misschien deel van mijn vakantiegeld er aan kan besteden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb mijn digitale spiegelreflex bij Pixmania gekocht, maar die zit inmiddels allang niet meer in de garantie. Zou dus ook niet weten hoe hun afhandeling is.
De Roomba daarentegen, daar ben ik nog steeds heel gelukkig meeIk heb hem nu iets meer dan een maand in huis, en mijn huis is nog nooit zo schoon geweest. Hij doet op maandag, woensdag en vrijdag een rondje, en in het weekend als het nodig is. Als ik me bedenk dat ik eerder één keer in de week stofzuigde, en ik nu kijk wat Roomba opveegt
![]()
We were dirty people
Ik heb één versie hoger, de 563 PET editie. Maar die is feitelijk hetzelfde als de 555, alleen beschikt de 563 PET over een tweede afvaltank die je in plaats van de eerste kunt gebruiken. Die is wat groter en veegt het grovere werk op.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:36 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Heb jij die die nu in de aanbieding is? Kan ie dorpels van 2 cm over, denk je? Ik wil ook heeeel graag zo'n ding, maar moet eigenlijk zuinig doen i.v.m. van alles en nog wat, maar zit te denken dat ik misschien deel van mijn vakantiegeld er aan kan besteden.
Ik bedoel de shopreview dus: http://tweakers.net/shopreview/?Naam=pixmaniaquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:08 schreef Pek het volgende:
Tweakers![]()
Zoals gezegd, nog geen problemen gehad. Snelle levering, gunstige prijs. Het zijn Fransen, ja. Standaard een minpunt natuurlijk
Koop gewoon de 520: http://www.robotwebshop.nl/roomba520-p-586.html die is maar 295 euro incl verzenden. Kun je er altijd later nog een losse virtual wall van drie tientjes bij kopen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:36 schreef Beijtje het volgende:
Heb jij die die nu in de aanbieding is? Kan ie dorpels van 2 cm over, denk je? Ik wil ook heeeel graag zo'n ding, maar moet eigenlijk zuinig doen i.v.m. van alles en nog wat, maar zit te denken dat ik misschien deel van mijn vakantiegeld er aan kan besteden.
O als je dat zou willen doen, heel graag!!!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb één versie hoger, de 563 PET editie. Maar die is feitelijk hetzelfde als de 555, alleen beschikt de 563 PET over een tweede afvaltank die je in plaats van de eerste kunt gebruiken. Die is wat groter en veegt het grovere werk op.
In de praktijk moet ik zeggen dat ik die extra afvalcontainer zelden tot nooit gebruik... Wellicht is dat dus een beetje overkill geweest. De 555 had waarschijnlijk ook prima voldaan.
Bij mij thuis zijn de dorpels laag, ik zal eens meten hoe hoog ze zijn. Volgens mij geen 2 cm, maar ik kan wel eens iets van 2 cm voor 'm leggen en eens kijken of hij eroverheen gaan?
Ja maar die kan je niet programmeren, toch? Dat lijkt me juist het mooie: dat ik het zo instel dat ie zuigt als ik op mijn werk ben...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Koop gewoon de 520: http://www.robotwebshop.nl/roomba520-p-586.html die is maar 295 euro incl verzenden. Kun je er altijd later nog een losse virtual wall van drie tientjes bij kopen.
Je kunt voordat je de deur achter je dicht trekt gewoon op de start-knop drukken en dan erbij weglopen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:54 schreef Beijtje het volgende:
Ja maar die kan je niet programmeren, toch? Dat lijkt me juist het mooie: dat ik het zo instel dat ie zuigt als ik op mijn werk ben...
http://www4.shopping.com/xPP-vacuums-cleanmate_qq_shopquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:49 schreef Pek het volgende:
Ja, de Infinuvo, had ik een pagina terug al gepost![]()
[..]
Maar daar lees ik wel meer slechte recenties over...
Nou ja, die van mij is wel instelbaar, en die functie vind ik dan wel weer fijn. En het zorgt er ook voor dat ik wat opgeruimder ben. Ik weet dat ie op maandag, woensdag en vrijdag rondgaat, dus ruim ik op die dagen even snel de zooi op de grond op voor ik naar mn werk ga. Sokken van vriendlief oprapen, folders op de stapel enz enz. Eerder liet ik het gewoon liggenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je kunt voordat je de deur achter je dicht trekt gewoon op de start-knop drukken en dan erbij weglopen?
Voor mijzelf geldt dat ik vóór een Roomba-ronde sowieso eerst alle obstakels moet opruimen, sokken rapen enzo. Vrijgezel he? Programmeren zou voor mij dus nutteloos zijn.
Oja klopt! En verzendkosten is geen probleem natuurlijk...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:50 schreef DennisMoore het volgende:
Bij internetaankopen mag je sowieso altijd retourneren.
Wel de verzendkosten zelf betalen uiteraard.
Ja hoor. Hier begint ie in de woonkamer, en we laten gewoon de deuren openstaan. Hij neemt vaak automatisch de slaapkamer+badkamer mee, en de gang. Als we thuiskomen staat ie altijd weer in zijn basisstation, met een bak vol stof.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:12 schreef Beijtje het volgende:
Ik ben er trouwens van uit gegaan dat als ik mijn deuren open laat en het docking station in één van de kamers zet, hij ook de andere kamers zuigt en daarna de weg weer terug vindt naar de kamer met z'n opladertje, dat klopt toch wel he?
Haha, ja idd, dat moet ik zien!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja hoor. Hier begint ie in de woonkamer, en we laten gewoon de deuren openstaan. Hij neemt vaak automatisch de slaapkamer+badkamer mee, en de gang. Als we thuiskomen staat ie altijd weer in zijn basisstation, met een bak vol stof.
Wij hebben een leuk appartement, bij ons kun je een rondje lopen. Dus van de woonkamer naar de slaapkamer naar de badkamer naar de tweede kamer naar de keuken naar de gang naar de woonkamer. In theorie zou Roomba dus een complete ronde moeten kunnen maken, maar vaak doen we de deur van de keuken en de tweede kamer dicht.
Het duurt soms even voor hij zijn weg terug heeft gevonden, het is natuurlijk random. En soms doet ie ook wel eens een keertje de slaapkamer niet. Geen probleem, doet ie dat de volgende ronde weer.
Kost nog altijd minder tijd dan wanneer je het zelf moet doen. En wanneer je toch niet thuis bent, maakt het ook niet uit hoe lang ie erover doet. [/qoute]
Ja idd. Ok mooi.
[qoute] Hoewel het de eerste paar keer ontzettend boeiend is om het aan te zetten als je wel thuis bent. En te kijken wat ie aan het doen is
Ooh, de stofzuiger staat hier al anderhalve maand werkloos in de voorraadkast. Ik mis m nietquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:41 schreef DennisMoore het volgende:
Hier thuis lopen geen langharige wezens rond, dus gelukkig hoeft zó grondig schoonmaken niet zo vaak.
Ik heb (raar genoeg?) een gewone stofzuiger vlak naast het basisstation staan, en daar zuig ik voor iedere ronde eerst even het balkje mee leeg.
Ik zit nu ook even een aantal "random" reviews van de clenmate 365 te lezen maar tot zover is iedereen nog enthousiast? En aardig goedkoop (139 dollar ongeveer) t.o.v de roomba!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:38 schreef loveli het volgende:
[..]
http://www4.shopping.com/xPP-vacuums-cleanmate_qq_shop
In dollars issie nog goedkoper.
Zo te lezen moet je de roomba kiezen als je vloerbedekking hebt, maar met een harde vloer is de cleanmate een prima apparaat:
http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?p=5769#p5769
Ongeveer een 600watt stofzuigerquote:Op maandag 10 mei 2010 20:02 schreef lezzer het volgende:
Zo'n ding moet ik hebben
Waar ik me alleen wat zorgen over maak is over het geluid dat het ding maakt.
Waar ik kan ik zo'n werkende Roomba bijvoorbeeld mee vergelijken qua geluid?
Ja, die keek echt van: wat doe je me aan!?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:53 schreef Guppyfriend het volgende:die voorste!! Buiten dat het een beauty is, kijkt ie wel heel verschrikt!
Overal veren achterlatend?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had mijn oranje veren-boa van Koninginnedag nog niet opgeruimd... Dat kan ik geweten, Roomba heeft m vakkundig te grazen genomen
Volgens mij zijn alle Roomba's ongeveer identiek, maar is het verschil de timer-functie, en de hoeveelheid toebehoren je erbij krijgt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:07 schreef static het volgende:
Ga denk ik de 581 bestellen, heeft iemand die?
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:40 schreef HaerdenC het volgende:
Ik ken ook iemand die er 1 heeft ... zeer leuk toestel. Hij WAS er erg fier op ... tot de dag dat zijn hond een grote boodschap binnen had gedaan terwijl hij werken was ... de stofzuiger heeft alles meesterlijk verspreid met een geweldige verrassing als eindresultaat toen hij terug thuis kwam![]()
Ik heb er redelijk hard om moeten lachen toen
Ik besef me ineens dat ik al sinds maart niet meer gestofzuigd hebquote:Op zondag 20 juni 2010 23:59 schreef mascarpone het volgende:
Roomba bevalt bij ons perfect. Elke nacht om 2 uur doet ie z'n ding en twee keer per week maken we hem schoon. Nooit last van gehad dat ik er wakker van werd. Ik stofzuig vrijwel nooit meer (m.u.v. spinneraggen weghalen).
Roomba is modulair opgebouwd, allemaal losse (evt te vervangen) onderdelen, borstels etc.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 07:01 schreef lezzer het volgende:
Stel, een scenario als boven beschreven vindt plaats (dat van die hond), krijg je dan die roomba nog fatsoenlijk schoon? Kan je dat allemaal afspoelen o.i.d.?
Ik heb twee katten, en eerlijk gezegd sluit ik niet helemaal uit dat er eens ergens een beetje kots gedeponeerd wordt als ik niet thuis ben en tegelijkertijd die roomba aan zou staan.
Maar het lijkt me wel een pokkewerk... Je hoort wel eens van die berichten, hahaha. Moet er niet aan denken. Maar goed, ik heb dan ook geen hond/kat. Alleen konijntjes, maar die is zindelijk. En konijnenkeuteltjes zijn anders nog geen onoverkomelijk probleem.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 07:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Roomba is modulair opgebouwd, allemaal losse (evt te vervangen) onderdelen, borstels etc.
Dus ik vermoed dat schoonmaken dan ook best prima kan.
als je ze laat opzetten kotsen ze niet, maken ze niks stuk en zijn ze perfect zindelijk ... is ook weer stukken makkelijker als je op vakantie wil :-)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:39 schreef lezzer het volgende:
Ja, als dat ding de boel prima schoonhoudt en ik daarvoor 1x in de drie maanden wat kots uit dat ding moet spoelen, dan heb ik dat er wel voor overAls het goed schoon te maken is in ieder geval.
Liever dat mijn katten niet kotsen, maar ja, dat gaat niet dus.
Wat ik eigenlijk niet snap, dat dat ding over die hondentroep heen gereden is. Doet die sensor daar niks mee?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:47 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
als je ze laat opzetten kotsen ze niet, maken ze niks stuk en zijn ze perfect zindelijk ... is ook weer stukken makkelijker als je op vakantie wil :-)
Ik heb het ook al een keer mee mogen maken. (katten)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 07:01 schreef lezzer het volgende:
Stel, een scenario als boven beschreven vindt plaats (dat van die hond), krijg je dan die roomba nog fatsoenlijk schoon? Kan je dat allemaal afspoelen o.i.d.?
Ik heb twee katten, en eerlijk gezegd sluit ik niet helemaal uit dat er eens ergens een beetje kots gedeponeerd wordt als ik niet thuis ben en tegelijkertijd die roomba aan zou staan.