Ja hoor. Hier begint ie in de woonkamer, en we laten gewoon de deuren openstaan. Hij neemt vaak automatisch de slaapkamer+badkamer mee, en de gang. Als we thuiskomen staat ie altijd weer in zijn basisstation, met een bak vol stof.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:12 schreef Beijtje het volgende:
Ik ben er trouwens van uit gegaan dat als ik mijn deuren open laat en het docking station in één van de kamers zet, hij ook de andere kamers zuigt en daarna de weg weer terug vindt naar de kamer met z'n opladertje, dat klopt toch wel he?
Haha, ja idd, dat moet ik zien!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja hoor. Hier begint ie in de woonkamer, en we laten gewoon de deuren openstaan. Hij neemt vaak automatisch de slaapkamer+badkamer mee, en de gang. Als we thuiskomen staat ie altijd weer in zijn basisstation, met een bak vol stof.
Wij hebben een leuk appartement, bij ons kun je een rondje lopen. Dus van de woonkamer naar de slaapkamer naar de badkamer naar de tweede kamer naar de keuken naar de gang naar de woonkamer. In theorie zou Roomba dus een complete ronde moeten kunnen maken, maar vaak doen we de deur van de keuken en de tweede kamer dicht.
Het duurt soms even voor hij zijn weg terug heeft gevonden, het is natuurlijk random. En soms doet ie ook wel eens een keertje de slaapkamer niet. Geen probleem, doet ie dat de volgende ronde weer.
Kost nog altijd minder tijd dan wanneer je het zelf moet doen. En wanneer je toch niet thuis bent, maakt het ook niet uit hoe lang ie erover doet. [/qoute]
Ja idd. Ok mooi.
[qoute] Hoewel het de eerste paar keer ontzettend boeiend is om het aan te zetten als je wel thuis bent. En te kijken wat ie aan het doen is
Ooh, de stofzuiger staat hier al anderhalve maand werkloos in de voorraadkast. Ik mis m nietquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:41 schreef DennisMoore het volgende:
Hier thuis lopen geen langharige wezens rond, dus gelukkig hoeft zó grondig schoonmaken niet zo vaak .
Ik heb (raar genoeg?) een gewone stofzuiger vlak naast het basisstation staan, en daar zuig ik voor iedere ronde eerst even het balkje mee leeg.
Ik zit nu ook even een aantal "random" reviews van de clenmate 365 te lezen maar tot zover is iedereen nog enthousiast? En aardig goedkoop (139 dollar ongeveer) t.o.v de roomba!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:38 schreef loveli het volgende:
[..]
http://www4.shopping.com/xPP-vacuums-cleanmate_qq_shop
In dollars issie nog goedkoper.
Zo te lezen moet je de roomba kiezen als je vloerbedekking hebt, maar met een harde vloer is de cleanmate een prima apparaat:
http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?p=5769#p5769
Ongeveer een 600watt stofzuigerquote:Op maandag 10 mei 2010 20:02 schreef lezzer het volgende:
Zo'n ding moet ik hebben
Waar ik me alleen wat zorgen over maak is over het geluid dat het ding maakt.
Waar ik kan ik zo'n werkende Roomba bijvoorbeeld mee vergelijken qua geluid?
Ja, die keek echt van: wat doe je me aan!? Inmiddels zijn ze er wel aan gewend dat ie door het huis kart.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:53 schreef Guppyfriend het volgende:
die voorste!! Buiten dat het een beauty is, kijkt ie wel heel verschrikt!
Overal veren achterlatend?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had mijn oranje veren-boa van Koninginnedag nog niet opgeruimd... Dat kan ik geweten, Roomba heeft m vakkundig te grazen genomen
Volgens mij zijn alle Roomba's ongeveer identiek, maar is het verschil de timer-functie, en de hoeveelheid toebehoren je erbij krijgt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:07 schreef static het volgende:
Ga denk ik de 581 bestellen, heeft iemand die?
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:40 schreef HaerdenC het volgende:
Ik ken ook iemand die er 1 heeft ... zeer leuk toestel. Hij WAS er erg fier op ... tot de dag dat zijn hond een grote boodschap binnen had gedaan terwijl hij werken was ... de stofzuiger heeft alles meesterlijk verspreid met een geweldige verrassing als eindresultaat toen hij terug thuis kwam
Ik heb er redelijk hard om moeten lachen toen
Ik besef me ineens dat ik al sinds maart niet meer gestofzuigd heb met de echte stofzuigert dan hequote:Op zondag 20 juni 2010 23:59 schreef mascarpone het volgende:
Roomba bevalt bij ons perfect. Elke nacht om 2 uur doet ie z'n ding en twee keer per week maken we hem schoon. Nooit last van gehad dat ik er wakker van werd. Ik stofzuig vrijwel nooit meer (m.u.v. spinneraggen weghalen).
Roomba is modulair opgebouwd, allemaal losse (evt te vervangen) onderdelen, borstels etc.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 07:01 schreef lezzer het volgende:
Stel, een scenario als boven beschreven vindt plaats (dat van die hond ), krijg je dan die roomba nog fatsoenlijk schoon? Kan je dat allemaal afspoelen o.i.d.?
Ik heb twee katten, en eerlijk gezegd sluit ik niet helemaal uit dat er eens ergens een beetje kots gedeponeerd wordt als ik niet thuis ben en tegelijkertijd die roomba aan zou staan.
Maar het lijkt me wel een pokkewerk... Je hoort wel eens van die berichten, hahaha. Moet er niet aan denken. Maar goed, ik heb dan ook geen hond/kat. Alleen konijntjes, maar die is zindelijk. En konijnenkeuteltjes zijn anders nog geen onoverkomelijk probleem.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 07:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Roomba is modulair opgebouwd, allemaal losse (evt te vervangen) onderdelen, borstels etc.
Dus ik vermoed dat schoonmaken dan ook best prima kan.
als je ze laat opzetten kotsen ze niet, maken ze niks stuk en zijn ze perfect zindelijk ... is ook weer stukken makkelijker als je op vakantie wil :-)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:39 schreef lezzer het volgende:
Ja, als dat ding de boel prima schoonhoudt en ik daarvoor 1x in de drie maanden wat kots uit dat ding moet spoelen, dan heb ik dat er wel voor over Als het goed schoon te maken is in ieder geval.
Liever dat mijn katten niet kotsen, maar ja, dat gaat niet dus.
Wat ik eigenlijk niet snap, dat dat ding over die hondentroep heen gereden is. Doet die sensor daar niks mee?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:47 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
als je ze laat opzetten kotsen ze niet, maken ze niks stuk en zijn ze perfect zindelijk ... is ook weer stukken makkelijker als je op vakantie wil :-)
Ik heb het ook al een keer mee mogen maken. (katten)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 07:01 schreef lezzer het volgende:
Stel, een scenario als boven beschreven vindt plaats (dat van die hond ), krijg je dan die roomba nog fatsoenlijk schoon? Kan je dat allemaal afspoelen o.i.d.?
Ik heb twee katten, en eerlijk gezegd sluit ik niet helemaal uit dat er eens ergens een beetje kots gedeponeerd wordt als ik niet thuis ben en tegelijkertijd die roomba aan zou staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |