Wij hebben er vooral een aangeschaft omdat mijn vrouw MS heeft en domweg gewoon last van haar hele lichaam heeft als ze met de stofzuiger is rond geweest.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van robots door particulieren volslagen onzin. Wat moet je in godsnaam met zo'n ding?
Jij hebt dus ook geen: vaatwasser, wasmachine, wasdroger, magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat, ...?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel hoor: een stofzuigerrobot is heel goed te vergelijken met een grasmaairobot, alleen is de laatste te zien en de eerste niet.
Ik vind het gebruik van robots door particulieren volslagen onzin. Wat moet je in godsnaam met zo'n ding?
Het verbaast me niet dat die boodschap niet opgepikt wordt in dit topic, maar je verwijt aan mijn adres is dus niet terecht.
bij 10,- euro per uur zo'n 65 uur voor de VR100. Dat is minder dan de tijd die je jaarlijks besteed aan stofzuigen. Met een uurtje meer werken in de week heb ik meer fun dan met het stofzuigen. appeltje eitje dus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:28 schreef Kees22 het volgende:
Bijvoorbeeld: hoeveel uren heb je moeten werken om het ding te betalen? En hoeveel uren moet je werken om het energieverbruik te betalen?
OK, je hebt punten!quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeur nergens over. Ik zou een stuk meer CO2 aan de dampkring toevoegen als ik twee keer per week op en neer zou rijden en de stofzuiger zou hanteren dan de vervuiling die optreedt door het kleine beetje stroom dat zo'n robot verbruikt. Het volledig opladen van een Roomba staat qua energieverbruik ongeveer gelijk aan 4 minuten je magnetron laten draaien. Niet dat het niets is, maar ik kan ernstigere verspilling bedenken. Een normale stofzuiger verbruikt om te beginnen al meer stroom dan zo'n robot.
niet, wel, niet, niet, niet, wel.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:23 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook geen: vaatwasser, wasmachine, wasdroger, magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat, ...?
Ik hou ook niet zo van stofzuigen, maar ik heb wel genoeg vrije tijd.quote:Zo'n robot neemt wat werk uit handen net als zoveel huishoudelijke apparaten. Die spaarzame vrije tijd die ik heb besteed ik liever niet aan stofzuigen, dus dan is zo'n stofzuigrobot ideaal. En mijn stofzuigrobot is overigens prima te zien, mensen die op bezoek zijn willen hem maar al te graag even aan het werk zien
Voornamelijk omdat een normale stofzuiger een veel sterkere motor heeft en veel harder zuigt. Dat is soms handig voor het echte schoonmaakwerk, maar voor het weghalen van een paar kruimels heb je die brute kracht helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat een normale stofzuiger meer stroom verbruikt dan een robot?
Hij is binnen!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:48 schreef ueberduitser het volgende:
De onze is onderweg! Maandag wordt hij geleverd!
Eerste rondje in nieuwe situatie in huis, hou ik hem altijd even in de gaten om te kijken of het huis robot proof is. Daarna kun je hem rustig zijn gang laten gaanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:30 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hij is binnen!
En inmiddels heeft Dirty Harry z'n eerste nachtelijke ronde door huis gemaakt.
Vanochtend trof ik hem aan in de berging, vast onder het wijnrek. Daar komt hij dus nu niet meer onder.
Bakje geleegd en wat heeft hij nog veel opgepikt! Dat terwijl gisteren ook al gewoon gezogen was.
Meneer had ik gisteravond al een proefrondje laten draaien over het grootste gedeelte van de begane grond. Alleen zat de berging niet in dat proefrondje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:47 schreef Razer het volgende:
[..]
Eerste rondje in nieuwe situatie in huis, hou ik hem altijd even in de gaten om te kijken of het huis robot proof is. Daarna kun je hem rustig zijn gang laten gaan
Maar ik neem aan dat je het ding dan elke dag laat rijden. Compenseert dat niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat een normale stofzuiger een veel sterkere motor heeft en veel harder zuigt. Dat is soms handig voor het echte schoonmaakwerk, maar voor het weghalen van een paar kruimels heb je die brute kracht helemaal niet nodig.
Niet dat het relevant is, maar hier kon ik me niks bij voorstellen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:04 schreef Tuurrr het volgende:
Vandaag mijn XV-15 binnengekregen! Eerst even een paar uur laten opladen en daarna een test gedaan. Ging prima! Hij had alleen wat moeite met mijn eetstoelen, maar die zet ik de volgende keer wel even half op de tafel! Morgen eens de bovenverdieping testen...
Natuurlijk maakt het uit hoe vaak je je robot laat rijden. Hij draait hier 4x in de week, dus niet elke dag, maar wel veel vaker dan ik een normale stofzuiger zou hanteren. Na een routinerondje is de accu van de robot echter niet volledig leeg. Dus ik denk dat 'ie in de praktijk ongeveer 2x in de week volledig wordt opgeladen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat je het ding dan elke dag laat rijden. Compenseert dat niet?
(Vergelijkbaar met de veiligheid van auto's: als ze veiliger worden gaat de eigenaar ruiger rijden. Schijnt ook op te gaan voor het verbruik.)
Ik ben een sterk aanhanger van de wet van behoud van ellende.
Ik zou bijna een vergelijking voorstellen, maar ik ben vrijgezel en stofzuig bijna nooit, dus dat zou oneerlijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |