Eerste rondje in nieuwe situatie in huis, hou ik hem altijd even in de gaten om te kijken of het huis robot proof is. Daarna kun je hem rustig zijn gang laten gaanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:30 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hij is binnen!
En inmiddels heeft Dirty Harry z'n eerste nachtelijke ronde door huis gemaakt.
Vanochtend trof ik hem aan in de berging, vast onder het wijnrek. Daar komt hij dus nu niet meer onder.
Bakje geleegd en wat heeft hij nog veel opgepikt! Dat terwijl gisteren ook al gewoon gezogen was.
Meneer had ik gisteravond al een proefrondje laten draaien over het grootste gedeelte van de begane grond. Alleen zat de berging niet in dat proefrondje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:47 schreef Razer het volgende:
[..]
Eerste rondje in nieuwe situatie in huis, hou ik hem altijd even in de gaten om te kijken of het huis robot proof is. Daarna kun je hem rustig zijn gang laten gaan
Maar ik neem aan dat je het ding dan elke dag laat rijden. Compenseert dat niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 07:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat een normale stofzuiger een veel sterkere motor heeft en veel harder zuigt. Dat is soms handig voor het echte schoonmaakwerk, maar voor het weghalen van een paar kruimels heb je die brute kracht helemaal niet nodig.
Niet dat het relevant is, maar hier kon ik me niks bij voorstellen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:04 schreef Tuurrr het volgende:
Vandaag mijn XV-15 binnengekregen! Eerst even een paar uur laten opladen en daarna een test gedaan. Ging prima! Hij had alleen wat moeite met mijn eetstoelen, maar die zet ik de volgende keer wel even half op de tafel! Morgen eens de bovenverdieping testen...
Natuurlijk maakt het uit hoe vaak je je robot laat rijden. Hij draait hier 4x in de week, dus niet elke dag, maar wel veel vaker dan ik een normale stofzuiger zou hanteren. Na een routinerondje is de accu van de robot echter niet volledig leeg. Dus ik denk dat 'ie in de praktijk ongeveer 2x in de week volledig wordt opgeladen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat je het ding dan elke dag laat rijden. Compenseert dat niet?
(Vergelijkbaar met de veiligheid van auto's: als ze veiliger worden gaat de eigenaar ruiger rijden. Schijnt ook op te gaan voor het verbruik.)
Ik ben een sterk aanhanger van de wet van behoud van ellende.
Ik zou bijna een vergelijking voorstellen, maar ik ben vrijgezel en stofzuig bijna nooit, dus dat zou oneerlijk zijn.
Bij ons redt de XV-21 het ook niet om in 1x de begane grond te doen. Hij moet echt opladen voor het laatste 15m2.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:33 schreef Tuurrr het volgende:
Is het normaal dat de XV-15 ongeveer een uur met zijn batterij doet en dan weer gaat opladen? Hij red bij mij de huiskamer net niet...
Ik weet niet hoe groot jouw woonkamer is, maar hier kan ik met een batterijlading zowel de zolder als de eerste verdieping doen, samen goed voor zo'n 160m2quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:33 schreef Tuurrr het volgende:
Is het normaal dat de XV-15 ongeveer een uur met zijn batterij doet en dan weer gaat opladen? Hij red bij mij de huiskamer net niet...
Interessant! Ben benieuwdquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:02 schreef crowone het volgende:
Vandaag even een meter tussen de voeding geplaatst, eens kijken wat hij per week verbruikt. Meten is Weten.
Goed idee. Ik kan wel eens kijken wat ik per keer, maand of half jaar verbruik.quote:
Beetje oneerlijk, jouw stofzuiger verzamelt op de bovenkant meer stof dan er in.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed idee. Ik kan wel eens kijken wat ik per keer, maand of half jaar verbruik.
Eigenlijk is het prijsverschil nog groter.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:28 schreef brandt het volgende:
top posts zijn dit! Heb zo goed als alles gelezen ben gelijk verkocht. Ik ga morgen een Neato bestellen.
Via dit forum heb ik geleerd dat:
De Neato XV-25 is +- 10 dB stiller dan de Neato XV-15.
Echter ik lees dat met de Pet Allergy upgrade kit de Neato XV-15 stiller wordt.
Er is 1 ding wat ik echter niet heb kunnen vinden:
Is de Neato XV-15 icm de Pet Allergy Upgrade Kit (samen nu EUR 480,- bij Coolblue) even stil als de Neato XV-25 (EUR 540,- op Coolblue). Of is de Neato XV-25 toch net iets stiller?
De Neato gaat binnenkort langs mijn slaapkamer deur en alle Decibellen minder zijn meegenomen!
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:59 schreef klipper het volgende:
[..]
Beetje oneerlijk, jouw stofzuiger verzamelt op de bovenkant meer stof dan er in.
Rolveger?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Vroeger hadden we een steel met een trommeltje aan de onderkant en 2 draaischijven zoals je die ook bij schoonmaakauto's ziet. Hoe heet dat ookweer?
Bedankt voor je scherpe observatie Klipper! Doordat de besparing groter dan de 60 euro is, voel ik me nog beter.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:11 schreef klipper het volgende:
[..]
Eigenlijk is het prijsverschil nog groter.
De XV-25 heeft geen filters bijgeleverd behalve het hepa filter uit de pet-kit en maar 1 extra gewone borstel bijgeleverd.
De XV-15 inclusief de extra kit heeft dus 8 filters en 2 gewone borstels.
Filters kosten ¤30 per 4 en de borstel ¤40 per stuk, geeft toch ¤100 extra voordeel voor de XV-15 inclusief de pet en anti allergie kit tov de XV-25
Dus wil je exact dezelfde onderdelen erbij voor de XV-25 dan kost deze ¤640 totaal.
Af en toe ook nog de hoekjes in je huis meenemenquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:51 schreef brandt het volgende:
[..]
Bedankt voor je scherpe observatie Klipper! Doordat de besparing groter dan de 60 euro is, voel ik me nog beter.![]()
Morgen komt ie binnen (was zaterdag niet thuis) en kan niet wachten om (zo goed als) nooit meer te stofzuigen! (behalve onder mijn lage bank dan..).
Zul je echt zelf even in het menu moeten kijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:55 schreef DarkSavior het volgende:
Heeft de XV-25 nu al de nieuwste software geinstalleerd of moet ik het nog upgraden
Top service.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:13 schreef Yemanja het volgende:
Samantha is na 1,5 jaar overleden
Ik had haar gekocht bij Create to Fit en krijg van hen het volledige aankoopbedrag terug.![]()
Helaas gisteren niet thuis om de stand op te nemen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:02 schreef crowone het volgende:
De VR100 loopt de benedenverdieping in één lading 64m2, Het verbruik is echter ster afhankelijk van het aantal obstakels die hij tegen komt.
Vandaag even een meter tussen de voeding geplaatst, eens kijken wat hij per week verbruikt. Meten is Weten.
Edit: VR100 neemt 4,2 watt in standby. Is gelijk aan ongeveer 37Kwh/jaar
Mijn Miele 301i neemt 1200 watt, dit is ongeveer 67 Kwh/jaar bij 52 uur stofzuigen.
Die hoef je ook niet in het stopcontact te steken.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een nieuwe dweil robot mop is uitgevonden zonder batterijen
[ afbeelding ]
Dweilpakje voor baby's AMSTERDAM - Een rompertje en een dweil in één. De Amerikaanse Mike Parker kwam op het idee door een Chinese video.
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_voor_babys__.html
Laat de commentaren maar komen![]()
quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een nieuwe dweil robot mop is uitgevonden zonder batterijen
[ afbeelding ]
Dweilpakje voor baby's AMSTERDAM - Een rompertje en een dweil in één. De Amerikaanse Mike Parker kwam op het idee door een Chinese video.
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_voor_babys__.html
Laat de commentaren maar komen![]()
Doet die van mij ook wel eensquote:Op zondag 4 november 2012 01:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
Even serieus, ik denk toch dat dit specifieke model stofveger meer nadelen heeft dan voordelen.![]()
Mijn Roomba heeft de gewoonte om hier en daar enorme dotten stof achter te laten op de vloer. Is dat normaal, of heb ik hem verkeerd geinstrueerd?
Ah, dat is dus normaal. Okee, geen biggy inderdaad.quote:Op zondag 4 november 2012 12:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Doet die van mij ook wel eensdat stof blijft hangen aan de rubberen rand onderaan. Als ie dan een vloerkleed of deurmat tegenkomt, dumpt die ie rand stof daar. Ik pak het altijd op en gooi het weg. No biggy
Heeft mijn neato geen last van, sterker nog, als ik wat stofvlokjes in de buurt leg, zie je ze gewoon weggezogen worden, nog voordat hij erover heen gaat.quote:Op zondag 4 november 2012 12:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Doet die van mij ook wel eensdat stof blijft hangen aan de rubberen rand onderaan. Als ie dan een vloerkleed of deurmat tegenkomt, dumpt die ie rand stof daar. Ik pak het altijd op en gooi het weg. No biggy
Hier is trouwens een DIY oplossing, maar ik vind die plukjes oprapen veel makkelijkerquote:Op zondag 4 november 2012 13:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah, dat is dus normaal. Okee, geen biggy inderdaad.
@Yemanja: het klinkt alsof de opvolgster van Samantha last heeft van een kapotte accu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |