abonnement Unibet Coolblue
pi_119719348
Nee ik doe er geen wc papiertje voor. Ik heb gelezen dat er soms ook een stukje bakpapier wordt gebruikt?

Wel is het een goed idee want mijn Neato rijdt nog maar 4dagen rond en het filter ziet eruit alsof die al 6maanden oud is :') Ik heb dan ook 2 grote honden...
  woensdag 28 november 2012 @ 20:23:57 #252
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_119724992
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:25 schreef Tamara123123 het volgende:
Nee ik doe er geen wc papiertje voor. Ik heb gelezen dat er soms ook een stukje bakpapier wordt gebruikt?

Wel is het een goed idee want mijn Neato rijdt nog maar 4dagen rond en het filter ziet eruit alsof die al 6maanden oud is :') Ik heb dan ook 2 grote honden...
goed uitkloppen in de vuilnisbak en af en toe met de "gewone" stofzuiger afdoen helpt ook.
pi_119725231
Ik heb het met een tissue gedaan, werkt beter dan wc-papier. Overtollige papier eraf scheuren, nadat het bakje weer vastzit. Inmiddels zijn eerste kamertje gedaan en het werkt super!

Morgenvroeg om 09:00 mag ze weer.
  Boks-Chick woensdag 28 november 2012 @ 20:49:25 #254
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_119726194
Ik heb - en ik vind het een luxe - twee weken terug de Roomba 564 Pet gekocht.
2 katten in huis, laminaatvloer in de gewone kamers, keuken heeft tegels.

Durven kopen omdat er een 30 dagen no questions asked teruggeef garantie op zat. Een van mijn twee katten is nagenoeg blind, dus wist ik neit of dat wel goed zou gaan.

maar dat gaat het!

elke keer als ik hem aan zet is het feest. Beide katten zitten gefascineerd naar dat ding te kijken/luisteren, ze snapper er de ballen van _O-
maar eng vinden ze hem iig niet. ze snappen het gewoon alleen niet.

En ik? ik ben er happy mee! Zeker nu, nu de katten nog enorm verharen is het heerlijk om de roomba om de dag door het huis te laten gaan. Scheelt mij bergen met tijd en moeite _O_
lolwut
pi_119737340
Inmiddels heeft die van mij gisterenavond 2 slaapkamers en de overloop gedaan (allemaal vloerbedekking). Geen vastlopers gehad, de kamers zijn bij ons allemaal redelijk leeg. Behalve op de kleedkamer, maar die is hij nu aan het doen. Daar even wat zaakjes omhoog getild en goed neergezet.
Voordeel (voor ons) is dat hij net onder het bed rijdt, waar we zelf lastig kunnen stofzuigen.

Tijdens de eerste run, had hij al een redelijk vol stofbakje en dat geeft een goed gevoel. Wat in het bakje zit, ligt niet meer op de vloer :). De kamer van de kleine had hij een kwart bakje naar boven getoverd. Alle slaapkamers zijn redelijk groot overigens tussen de 15 en 20m2.

Ik heb hem overigens niet 24 uur laten opladen, zag ik nergens in de folder staan. Dus gewoon opgeladen en laten rijden en later op de avond nog een keer hetzelfde.

De wc-papier werkt erg goed. Al heb ik het vervangen door een tissue wat in mijn ogen nog beter werkt. Tissue is wat groter, die leg je over het filter heen. Vervolgens klepje vastklemmen en het overtollige tissue eraf trekken. Zo zijn de zijkanten ook wat beter beschermd tegen stof en is het schoonmaken van het filter een eitje _O_ . Simpel, je moet er alleen even opkomen!

Al met al meer dan tevreden. Vanavond eens kijken naar de woonkamer en keuken. We hebben een split leven woning, dus dat is wel jammer dat hij die 2 ruimtes niet in 1 keer kan doen. Maar goed, dat wisten we van te voren natuurlijk.

Er zaten 2 borstels bij. Eentje met een borstel :P en eentje met rubbers. Welke is nu het beste? Of is dat afhankelijk van de ondergrond? Ik heb er nu de borstel op zitten voor op de vloerbedekking. Iemand daar ervaring mee?

[ Bericht 5% gewijzigd door Mystikal321 op 29-11-2012 09:08:44 ]
pi_119738388
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:02 schreef Mystikal321 het volgende:
rg goed. Al heb ik het vervangen door een tissue wat in mijn ogen nog beter werkt. Tissue is wat
Ik vind de rubberen borstel beter werken, mijn vriendin heeft langer haren, en in de andere borstel blijven alle haren hangen. Dit heb je niet met rubberen borstel. Alleen maakt deze wat meer herrie.
pi_119738925
Ah, daar kwam ik gisteren ook al achter. Ik had ook al wat haren uit de borstel moeten halen :P.

Ik zal hem vanavond eens omwisselen dan.
pi_119750359
Hier heeft hij zijn tweede rondje gedaan, nu ook inclusief de keuken en onder de trap. Van kamer naar keuken ging wel, maar toen hij weer terug moest lukte het hem niet om op de gladde tegelvloer over de drempel heen te komen, dus ik denk dat ik daar even een stukje hout oid tegen de drempel plak (de drempel is van de woonkamer naar de keuken ook lager dan andersom). Onder de trap reed hij in een inham die ongeveer even groot is als hijzelf, dus het was even wurmen voordat hij zichzelf daaruit had gewerkt. Wel gelukt uiteindelijk.

Verder weer een goed resultaat, zeker voor iets dat je zelf niet hoeft te doen. Zal hem morgen eens aan de bovenverdieping wagen. Vooral onder het bed zal wel het een en ander liggen. Ben benieuwd hoe hij omgaat met de vrij stugge vloerbedekking die daar ligt.

Wat me wel opvalt is dat hij grote ruimtes lijkt te verdelen in kleinere vlakken. In onze woonkamer gaat hij niet eerst langs alle wanden, maar hij volgt eerst min of meer de zithoek en daarna de eethoek. Ook lijkt het alsof hij extra zijn best doet op het gebied vlak bij het basisstation.
Transforming into a new existence...
pi_119751923
Ik heb sinds een half jaar ongeveer een neato xv 15 in gebruik (inmiddels tweede, eerste had een critical error en was niet meer te repareren) en bij deze merk ik dat de klok op een gegeven moment sneller gaat lopen. Ik stel de klok in, en na een paar dagen, week of langer loopt de klok ineens een paar minuten, een half uur of langer voor. Ik heb gemerkt dat ze waarschijnlijk vooruit gaat lopen als hij bijvoorbeeld een tijd van het basisstation is geweest en en niet heeft gestofzuigd. Dit gebeurd als ik haar boven heb laten stofzuigen en nog niet heb opgeruimd.

Het is vooral vervelend wanneer je een tijd heb geprogrammeerd. De stofzuiger gaat dan soms een uur of twee uur eerder stofzuigen, omdat ik dan niet gezien heb dat de tijd weer is veranderd. Ik vind het nogal raar, omdat ik eerder zou denken dat de tijd dan of gereset zou worden of juist stil zou staan. Ik kan er op forums niets over vinden.

Iemand enig idee waar dit aan ligt of er zelf ervaring mee?
pi_119753624
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:56 schreef Mystikal321 het volgende:
Ah, daar kwam ik gisteren ook al achter. Ik had ook al wat haren uit de borstel moeten halen :P.

Ik zal hem vanavond eens omwisselen dan.
De borstel met alleen rubberen flappen is de standaard borstel, de borstel met haren is de pet borstel.

Wat filter betreft, de oranje is de standaard en de paarse de hepa of allergy type.
pi_119759026
Bij het gewone type filter schijnt de Neato meer geluid te maken, klopt dit?

@buck, ik heb begrepen dat het niet goed is om de neato gewoon "uit" te hebben staan maar wel op standby en dan zonder stroom. Deze moet of netjes aan het netstroom staan of volledig uitgeschakeld (via menu, shutt down)...
pi_119776011
Na exact 5 weken is het verbruik van de Vorwerk VR100 4,512 Kwh / 2500m2
Beneden loopt hij 6x per week en boven 2x per week. Dit komt neer op een jaar verbruik van ongeveer 47 Kwh voor 26000m2 :P

Stel dat het stofzuigen normaal 1 uur per week kost en je zou dit uur gaan werken. :) Tel uit je winst.

Bij mij loopt het in de nacht. Hoezo slapend rijk worden. _O_
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_119779410
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:38 schreef crowone het volgende:
Na exact 5 weken is het verbruik van de Vorwerk VR100 4,512 Kwh / 2500m2
Beneden loopt hij 6x per week en boven 2x per week. Dit komt neer op een jaar verbruik van ongeveer 47 Kwh voor 26000m2 :P

Stel dat het stofzuigen normaal 1 uur per week kost en je zou dit uur gaan werken. :) Tel uit je winst.

Bij mij loopt het in de nacht. Hoezo slapend rijk worden. _O_
Druk het eens uit in Euro's. Dat heb je vast zelf ook uitgerekend?
  zondag 2 december 2012 @ 13:07:27 #264
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_119839305
Eergisteren ook laten lopen met een stukje wc papier voor het filter.
Dit ga ik niet meer doen. Het zuigvermogen loopt aanzienlijk terug.
Rand langs het aanrecht was niet schoon.
Vannacht weer zonder en nu was alles weer smetteloos schoon. *)

Wel maak ik elke dag het bakje even leeg en stofzuig ik het filter uit nadat ik het met het borsteltje, dat ik nog van de Navibot heb, uitgeborsteld heb. (is de stofzuiger toch nog ergens goed voor en staat toch naast de prullenbak in de bijkeuken.
Het is een beetje jammer dat er geen schoonmaak setje bij de Neato zit.

Vanochtend maar even de bak van de stofzuiger gecontroleerd en ik schrok ervan hoeveel daar in zat :@ . Niet te geloven, nog aan mijn man gevraagd of hij de stofzuiger soms gebruikt had om te stofzuigen maar dat was niet het geval.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_119856029
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:07 schreef Yemanja het volgende:
Vanochtend maar even de bak van de stofzuiger gecontroleerd en ik schrok ervan hoeveel daar in zat :@ . Niet te geloven, nog aan mijn man gevraagd of hij de stofzuiger soms gebruikt had om te stofzuigen maar dat was niet het geval.
Wat moet jij dan een bende in je huis hebben. ;)

Je zal wel een duur stukje toilet papier gebruiken want ik heb die van de Aldi en merk geen verschil in zuigkracht. :) Nu heb je van dit papier ook 5 lagen nodig om er niet met de vingers door te schieten maar daar ging het niet om. :)

Als bij mij de melding komt dat het bakje geleegd moet worden klik ik hem er direct weer in en wacht op de volgende melding want anders is het de moeite niet.

Het vraagt wel om een meting dus dat gaan wij de komende week maar eens doen.

@Mystikal321 ik heb het nog niet uitgerekend want ik heb nog geen baas gevonden die wil betalen wat ik verdien. ;)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_119862994
Hm, ik ga het toch eens proberen. Met een tissue ervoor, een dunne 😜

Hier wordt het bakje elke dag geleegd. En dat is nodig! Omdat hij waarschijnlijk geen 2 x stofzuigen red op 1bakje... (voordat mensen denken dat het hier een grote zwijnenstal is, val ik nog maar even in de herhaling: ik heb 2 grote honden)
Maar dat het bakje elke dag geleegd moet worden bevestigd mijn enorme enthousiaste over de Neato en mijn grote dank aan de uitvinder ervan!
  maandag 3 december 2012 @ 07:37:55 #267
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_119868925
Het bakje is ook niet vol, ik denk dat ik haar een week kan laten draaien en dat het dan nog niet vol is.
Maar omdat de zuigkracht zo groot is, gaat alles echt in het filter zitten.
Omdat het hier echt (fijn) stofvrij moet zijn, maak ik dat elke dag schoon.
In de bak van de stofzuiger (een LG met hepafilters 2500W) zat dan ook "alleen "maar een hele laag fijn stof, net alsof je een betonvloer had gestofzuigd. (ik dacht heel even dat mijn man de garage had gestofzuigd :Y ).
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_119869012
Nog steeds mensen met kloon roomba's :{
pi_119869039
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 07:52 schreef ZetaOS het volgende:
Nog steeds mensen met kloon roomba's :{
Een Neato is toch geen kloon roomba?


quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:20 schreef crowone het volgende:


[..]

Wat moet jij dan een bende in je huis hebben. ;)

Je zal wel een duur stukje toilet papier gebruiken want ik heb die van de Aldi en merk geen verschil in zuigkracht. :) Nu heb je van dit papier ook 5 lagen nodig om er niet met de vingers door te schieten maar daar ging het niet om. :)

Als bij mij de melding komt dat het bakje geleegd moet worden klik ik hem er direct weer in en wacht op de volgende melding want anders is het de moeite niet.

Het vraagt wel om een meting dus dat gaan wij de komende week maar eens doen.

@Mystikal321 ik heb het nog niet uitgerekend want ik heb nog geen baas gevonden die wil betalen wat ik verdien. ;)
Nee, het ging niet om je verdien geld, maar om het stroom verbruik? Dat was je toch aan het meten?
pi_119886419
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 07:54 schreef Mystikal321 het volgende:

Nee, het ging niet om je verdien geld, maar om het stroom verbruik? Dat was je toch aan het meten?
:)

Klopt, Ik heb echter geen idee wat ik op dit moment betaal voor de stroom betaal maar stel dat dit ongeveer 22ct is dan komt het dus op 47 x 0,22= 10,34 euro.

Voor dit geld staat hij dus dag en nacht aan de lader.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  maandag 3 december 2012 @ 17:30:58 #271
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_119886528
Je kan via shell sparen voor 50% korting op een philips robot stofzuiger.

Is dat wat, die philips?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_119889838
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:30 schreef ook_gek het volgende:
Je kan via shell sparen voor 50% korting op een philips robot stofzuiger.

Is dat wat, die philips?
Kwam slecht uit de bus, tenminste wat ik op diverse review sites gelezen hebt.
Overigens maakt philips deze niet zelf, ze plakken alleen hun naam erop.
pi_119890081
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:30 schreef ook_gek het volgende:
Je kan via shell sparen voor 50% korting op een philips robot stofzuiger.

Is dat wat, die philips?
Kwam slecht uit de bus, tenminste wat ik op diverse review sites gelezen hebt.
Overigens maakt philips deze niet zelf, ze plakken alleen hun naam erop.

Philips Homerun of iClebo?

De Homerun FC9910 lijkt door Philips te worden ingekocht bij het Koreaanse Yujin Robot, want vrijwel exact hetzelfde apparaat wordt sinds vorig jaar door die fabrikant op de markt gebracht onder de naam iClebo Smart. Beide apparaten zien er identiek uit en bieden dezelfde functionaliteit, al wordt de iClebo Smart als extraatje geleverd met een dweil-mechanisme zodat deze vloeren ook kan dweilen, een functie die Philips bij de Homerun achterwege heeft gelaten. Yujin Robot verkoopt haar producten niet in Europa, dus op zich bijten beide producten elkaar niet, maar weet dus wel dat je met de Homerun geen stukje Neerlands vernuft in huis haalt.
pi_119890772
Wat is nou het verschil tussen deze:

http://www.wehkamp.nl/hui(...)000&F=2,1,19,17&SM=1

en deze:

http://www.wehkamp.nl/hui(...)2&F=1&F=19&F=17&SM=1

Ik zie t verschil niet?
pi_119902350
Het verschil is duidelijk: de prijs! 8-)

Ok even serieus: De duurdere heeft een grotere inhoud (stofopvangbak?) en de duurdere heeft ook HEPA filters. Althans ik zie niet bij de goedkopere erbij staan dat die deze heeft.
pi_119920116
Paniek!

Mn vrouw belde net: stofzuiger is kapot!

(De oude dan he)

Nu op zoek naar n nieuwe.
pi_119927695
Geen garantie? Wat voor een was het eigenlijk?
pi_119930548
Een gewone Samsung stofzuiger. Niks bijzonders.
3 jaar oud.

Denk dat t deze gaat worden:


http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)id=WEH&VIEW=Grid&F=1

Omdat de bank ook nog gestofzuigd moet worden :-)
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:22:18 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119931176
Dyson is heel fijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:23:40 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119931247
De Aldi heeft trouwens ook stofzuigers in de aanbieding, een zakloze dysoncloon en een robotzuiger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120111940
Vandaag mijn bank in de woonkamer op hogere pootjes gezet en daar kan 'Patty' nu ook erg mooi onder door. Voor de rest kon hij al onder alle kasten en tafeltjes. Weer wat meer zorgeloos stofzuigen :P
  maandag 10 december 2012 @ 07:33:09 #283
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_120139074
Dit weekend even tijd gehad om op te letten hoe lang "Netty" er boven over doet.
Na 50 minuten stond ze weer boven aan de trap met de mededeling dat ze klaar was.
Toen wilde ik nog de hal beneden laten doen, maar kreeg de melding dat de batterij laag was en geladen moest worden.
Maar 50 minuten is nu toch een mooie tijd.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_120141930
zijn er hier ook mensen die 2 laadstations tegelijk in gebruik hebben op 1 verdieping? (voor als je veel vierkante meters hebt, of verschillende ruimtes waardoor de afstand tussen laadstation en terug rijden wanneer de batterij leeg is te groot wordt).
pi_120153281
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 07:33 schreef Yemanja het volgende:
Toen wilde ik nog de hal beneden laten doen, maar kreeg de melding dat de batterij laag was en geladen moest worden.
Dit wil niet zeggen dat de batterij leeg was maar wel te weinig om aan de volgende klus te beginnen.
Je hebt gewoon de bovenverdieping te klein anders had zij wel langer gezogen. :P
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_120163074
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:46 schreef Tamara123123 het volgende:
zijn er hier ook mensen die 2 laadstations tegelijk in gebruik hebben op 1 verdieping? (voor als je veel vierkante meters hebt, of verschillende ruimtes waardoor de afstand tussen laadstation en terug rijden wanneer de batterij leeg is te groot wordt).
Dat werkt niet, hij weet nl niet dat er halverwege ook nog een laadstation staat.

Die van mij heeft nu al kuren. Hij zoekt, rijdt 2 minuten zuigt wat en stopt er dan weer mee. Filters schoon en geen foutmeldingen. Iemand suggesties?
pi_120176437
Welnee ik vind de Dyson ook top! Die filters hoef je helemaal niet vaak te vervangen, ik doe nu al 4jaar met dezelfde. Ziet er nog uit als nieuw!

Ik stofzoog met de Dyson 3/4x per week. Nu natuurlijk niet meer omdat mijn geweldige aanwinst, de Neato hem dagelijks ondersteunt.

Problemen met oprollen anier nog nooit gehad. Tuurlijk wel geheel uitrollen maargoed dat is niet heel raar bij een stekker snoer. Wel maakt die veel geluid echter ben je dan ook aan het stofzuigen en niet aan het ontspannen, so how cares...

@mystikal, maar als die leeg raakt in de ruimte met het 2de laadstation dan "ziet" hij deze toch eerder dan dat hij met bochten nog 8-10meter moet rijden...? Ze worden juist los aangeboden, schijnbaar voor dit soort gevallen. Ik vraag me af of iemand hier op het forum dat ook heeft en mij kan vertellen of het echt effectief is...
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:28:33 #289
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_120179074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:19 schreef Tamara123123 het volgende:
Ze worden juist los aangeboden, schijnbaar voor dit soort gevallen. Ik vraag me af of iemand hier op het forum dat ook heeft en mij kan vertellen of het echt effectief is...
Ik denk dat het 2e laadstation wordt gebruikt om een 2 verdieping te doen.
Mocht deze zo groot zijn dat ze het niet redt in een loop. Dat was in het begin bij mij het geval. Dan stond ze bij de trap met de mededeling dat ze het werk onderbroken had om geladen te worden.
Als ik haar dan op de lader zette, dan startte ze na verloop van tijd weer, ging iets van het station af en gaf de mededeling dat ze graag weer op het vorige startpunt gezet wilde worden. Ik zette haar dan weer boven aan de trap en ze ging terug naar waar ze gebleven was. (schitterend gezicht overigens hoe zeker ze dan op haar doel af gaat).
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_120179403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:19 schreef Tamara123123 het volgende:
Welnee ik vind de Dyson ook top! Die filters hoef je helemaal niet vaak te vervangen, ik doe nu al 4jaar met dezelfde. Ziet er nog uit als nieuw!

Ik stofzoog met de Dyson 3/4x per week. Nu natuurlijk niet meer omdat mijn geweldige aanwinst, de Neato hem dagelijks ondersteunt.

Problemen met oprollen anier nog nooit gehad. Tuurlijk wel geheel uitrollen maargoed dat is niet heel raar bij een stekker snoer. Wel maakt die veel geluid echter ben je dan ook aan het stofzuigen en niet aan het ontspannen, so how cares...

@mystikal, maar als die leeg raakt in de ruimte met het 2de laadstation dan "ziet" hij deze toch eerder dan dat hij met bochten nog 8-10meter moet rijden...? Ze worden juist los aangeboden, schijnbaar voor dit soort gevallen. Ik vraag me af of iemand hier op het forum dat ook heeft en mij kan vertellen of het echt effectief is...
Hij weet toch alleen waar de lader is, omdat hij begonnen is bij de lader. Niet omdat de lader een signaal uitzend? Dat weet ik bijna zeker, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Die van mij is echt stuk. Wel vervelend pas na 3 weken. Hij komt van de dock af, begint een beetje doelloos in de buurt van de dock te rijden, rondjes draaien, weer wat rijden en na 1,5 minuut gaat hij weer terug naar de dock. Iemand met deze ervaring?
pi_120179903
Mijn probleem ook gevonden...

Bron:

Neato XV-21 was working great for a week or so, then I noticed the cat hair was piling up again.

After a few tests it became apparent something was wrong. It would start cleaning, doing short circles not far from the dock, exclaiming it was finished! and was returning to the dock. It would do some clumsy circles again, and die not far from the dock. After a quick search on the net I began to suspect a dodgy wall sensor.

I confirmed this with an IR capable camera, there was no visible light coming from the wall sensor. Confirmed confirmed with a USB debug.

This is what I did:

Plugged it in to my mac, ran a terminal program, in this case CoolTerm (free), selected the right com port, hit connect (typing help should confirm that it's connected).

Testmode on <- fires up the sensors, don't forget to type Testmode off when you're done!
GetAnalogSensors <- gets reading from the analog sensors

My wall sensor reading was -24. It shouldn't be a negative figure. I work with analog sensors and the ones I'm used to work on a range of 4-20mA, 4mA being zero and 20mA being 100, i'm guessing Neato does something similar. If you get a negative figure it means it's getting 0mA through the circuit, ie no signal. Could be a broken return wire but the lack of any IR glow from the sensor suggests it wasn't getting power.

I had to disassemble the entire unit to get at the sensor in the front bumper, don't do this if you have a chance of warranty return, you have to break the seals to get in. I jiggled the wires and checked the readings again. It was good.

I suspect that the wall sensor wires take a bit of a beating when it runs into things as they seem to hang in mid air from the plug to the main body of the Neato. I doubled the wires back on themselves and hot glued them to the sensor body itself to take any strain off of them, then ran them back the way they were in the first place. I put it back together, checked the sensors, slapped it round a bit, checked, slapped it again, checked. So far so good.

It's been working well for almost a week now, I know it's a bandaid fix but I'm in Australia so getting spares or organising a warranty return are a bit of a headache. If it dies in the arse again I'll order a new sensor.

Ps. I've read elsewhere you can substitue a cliff sensor for the wall sensor, you'd probably have to put a resistor in the circuit of the snavelled cliff sensor to fool it into thinking it's ok. But then, I'm not sure how Neato would like a trip down the stairs.
pi_120199500
Nou ik heb mijn Neato de eerste dag in de keuken aangezet, vervolgens terwijl deze stond te stofzuigen het laadstation geplaatst. Toen die klaar was stond de neato gewoon netjes aan zijn station terwijl deze eerst in de keuken gestart was!

Dus ik weet niet beter dat die een laadstation detecteerd...

Mystikal, wat zegt de winkel ervan? Ik denk dat je meteen een nieuwe krijgt? Waar kwam die ook alweer vandaan?

[ Bericht 16% gewijzigd door Tamara123123 op 11-12-2012 18:44:17 (Toevoeging) ]
pi_120221127
Ik verwacht elk moment een reactie van Dealbird. Zojuist even gebeld, maar ze hadden nog geen tijd gehad om de mail te beantwoorden ivm eindejaars drukte. Maar zou elk moment gaan gebeuren. Ben blij dat ik de doos bewaard heb in ieder geval..
pi_120240418
Je moet de doos ten alle tijden bewaren, je hebt 2jaar garantie op het toestel. Deze moet echter wel voorzien zijn van de orginele verpakking...
pi_120257289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:41 schreef Tamara123123 het volgende:
Je moet de doos ten alle tijden bewaren, je hebt 2jaar garantie op het toestel. Deze moet echter wel voorzien zijn van de orginele verpakking...
Volgens mij staat er nergens in de wet dat je originele verpakking moet bewaren en ook niet in de algemene voorwaarden. Dit laten winkeliers je echter wel vaak geloven, maar ik bewaar in principe nooit mijn dozen en heb geen enkel probleem met garantie!

Maar goed, dat is nu verder niet aan de orde.
  donderdag 13 december 2012 @ 08:32:29 #296
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_120257380
|:( ... 2e ochtend deze week al dat ik beneden kom en Harry heeft een muisje van de poezen in de borstel vast zitten.
Toch 's avonds beter opletten. :@
pi_120261700
M.b.t. de doos bewaren: Mijn Neato ging na 2 maand kapot en het was een heel gepruts om hem een beetje veilig weer retour te sturen naar de leverancier. Met deze ervaring in het achterhoofd bewaar van mijn nieuwe exemplaar toch maar even de verpakking een tijdje.
pi_120264358
http://www.wehkamp.nl/hui(...)000&F=2,1,19,17&SM=5

Besteld!

En deze er maar gelijk bij:

http://www.wehkamp.nl/hui(...)000&F=1,10,2,17&SM=5

(Klagen tegen je moeder dat je stofzuiger stuk is kan helpen! Bedankt ;-))
pi_120314302
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:43 schreef Tamara123123 het volgende:
Nou ik heb mijn Neato de eerste dag in de keuken aangezet, vervolgens terwijl deze stond te stofzuigen het laadstation geplaatst. Toen die klaar was stond de neato gewoon netjes aan zijn station terwijl deze eerst in de keuken gestart was!

Dus ik weet niet beter dat die een laadstation detecteerd...
Als hij niet vanaf het station is vertrokken kijkt hij in de ruimte of deze er wel is, Als hij wel vanaf het station is vertrokken rijd hij er naar toe zonder te zoeken.

Ik denk als je boven ook een station plaats en daar laat vertrekken hij deze ook zal terug vinden.
Dus imo. kan je gewoon 2 laders gebruiken, ze worden tenslotte ook niet voor niets los verkocht. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_120367910
Mooi. Het ding doet prima zijn werk!

Zijn hier nog meer eigenaren van een Roomba?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')