quote:We gaan om 18:00 uur de lucht in!
Deze man lijkt het woord hoogtevrees noch angst te kennen: de skydiver Felix Baumgartner. Hij zal vandaag de hoogste sprong ooit maken, van 36 kilometer hoog.quote:AMSTERDAM - De Oostenrijkse stuntman Felix Baumgartner doet dinsdag een poging om het record parachutespringen van grote hoogte te breken.
Het oude record staat op naam van de Amerikaan Joe Kittinger, die op 16 augustus 1960 op een hoogte 31 kilometer uit zijn capsule sprong en in een ruim vier minuten durende val net niet door de geluidsbarrière ging.
De 43-jarige Baumgartner maakte al twee oefensprongen in het Amerikaanse Roswell, van 24 en 29 kilometer hoogte. In zijn werelrecordpoging is de voormalige militair-parachutist van plan om op 37 kilometer hoogte uit zijn capsule te springen. Hij kan de eerste 'skydiver' worden die door de geluidsbarrière gaat.
De capsule wordt hoog in de atmosfeer gebracht door een enorme heliumballon van 130 meter breed en 102 meter hoog.
Een speciaal pak moet Baumgarnter beschermen tegen de omstandigheden. Hij loopt bijvoorbeeld de kans dat er door het snel wisselende drukverschil luchtbelletjes in zijn bloed ontstaan, wat een dodelijke afloop kan hebben.
Tollen
Ook bestaat de mogelijkheid dat Baumgartner tijdens zijn val de controle verliest en razendsnel gaat tollen. Door de daarbij optredende middelpuntvliegende kracht kan hij buiten bewustzijn raken.
Baumgartner begint om 14.30 uur Nederlandse tijd aan zijn recordpoging, die live is te volgen op de website van zijn sponsor Red Bull.
idd. google legt het loodje. wtf is dit dan...quote:
Ze hebben al 400 bomen omgekapt voor dat ding, maar een lantaarnpaal gaat ze natuurlijk te verquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:31 schreef tralalala het volgende:
Iemand die nog naar de CBS stream kijkt?
http://www.ustream.tv/cbsnews
Lantaarnpaal staat in de weg
Dat en ik had het over het Gifje zelf.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
LittleRabbit kan aardig springen, weet ik toevallig.
RACIST!!!!!!!!quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:33 schreef Oerbeer het volgende:
Vroeg mij ook al af waarom die negert in de OP staat.
Hij werkt als een virus, soms verschijnt hij gewoon.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:33 schreef Oerbeer het volgende:
Vroeg mij ook al af waarom die negert in de OP staat.
Dacht dat ie wel wat ¨problemen had met het ruim drie minuten op de kop dalenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoogste sprong, langste vrije val en door de geluidsbarrière dacht ik
Ik zie een rookpluimpje boven Eemshaven hangenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft deze stream nou echt Youtube op z'n knieën gekregen, of is dit gewoon toeval?
Op het hoogtepunt keken er bijna 8 miljoen mensen, record voor youtube werd bij 4 miljoen gehaald en toen had hij het er al moeilijk meequote:Op zondag 14 oktober 2012 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft deze stream nou echt Youtube op z'n knieën gekregen, of is dit gewoon toeval?
Wel gehaald.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:36 schreef PicoMMP het volgende:
Geluidsbarrière dus niet gehaald, maar wel een hele mooie sprong! Gaaf om mee te maken. Die man is multi-miljonair nu.
Hij heeft geen vinkje, hartstikke nep dus.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:37 schreef Pino112 het volgende:
"Mission accomplished!"
https://twitter.com/FelixBaumgart/statuses/257550424989650944
BBC en CNN schijnen het gemeld te hebben. Als die meter tijdens de sprong klopte kan het haast niet anders.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:39 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Heb niets gehoord? Wordt ook nergens vermeld.
BBC en CNNquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:39 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Was dat niet dat muntstuk wat die eerst gooide?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
BBC en CNN schijnen het gemeld te hebben. Als die meter tijdens de sprong klopte kan het haast niet anders.
Ja, maar dat is een estimated speed he.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
BBC en CNN schijnen het gemeld te hebben. Als die meter tijdens de sprong klopte kan het haast niet anders.
Dat zeg ik.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een estimated speed he.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:42 schreef PicoMMP het volgende:
Maar dan hadden we toch een knal moeten horen? Bovendien hadden ze wel compleet uit hun dak moeten gaan, maar de commentatoren bleven wel erg rustig.
Alsof er niks gebeurd isquote:
Nee.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:39 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hij heeft geen vinkje, hartstikke nep dus.
Er zijn binnenkort 2 docu's, zullen de beelden wel in voor komenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:46 schreef tralalala het volgende:
Wanneer komen de beelden vrij denken jullie?
Die van CBS en ?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:47 schreef Darklight het volgende:
[..]
Er zijn binnenkort 2 docu's, zullen de beelden wel in voor komen
Nep, maar toch...twitter:FeIixBaumgartnr twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:26:29Still not received my pint, cigarette or blow job. I'm cracking open a can of Monster in protest. reageer retweet
Die is ook al gelandquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:20 schreef Parafernalia het volgende:
wat gaat er met die capsule gebeuren? valt die terug naar aarde?
En die is dus wel fake.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:50 schreef iBenny het volgende:
twitter:FeIixBaumgartnr twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:26:29Still not received my pint, cigarette or blow job. I'm cracking open a can of Monster in protest. reageer retweet
Drie.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:50 schreef j0rdiiii het volgende:
Hoeveel records heeft hij nu gehaald?
[ afbeelding ]
twitter:FeIixBaumgartnr twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:43:42I hope Luis Suarez was watching. THAT is how you dive. reageer retweet
quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:50 schreef iBenny het volgende:
Nep, maar toch...twitter:FeIixBaumgartnr twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:26:29Still not received my pint, cigarette or blow job. I'm cracking open a can of Monster in protest. reageer retweet
Wat een geforceerde grappen op die Twitter zegquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:50 schreef iBenny het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:50 schreef mrstylo het volgende:
twitter:FeIixBaumgartnr twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:43:42I hope Luis Suarez was watching. THAT is how you dive. reageer retweet
dat wil ik nou ook weten..quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:50 schreef j0rdiiii het volgende:
Hoeveel records heeft hij nu gehaald?
[ afbeelding ]
twitter:FeIixBaumgartnr twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:34:48On a side note, I found the ball from Chris Waddle's penalty in 1990 when I was up there. reageer retweet
Ja? Dus.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Lees de rest van zijn tweets eventjes.
Dan geloof je het maar niet. Eigenwijsje.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:52 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ja? Dus.
Hij wordt geen een keer gementioned door die Redbull-accounts.
Gelukkig kwam hij erachter.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hoe heet het nieuwe nummer van Lady Gaga?
quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan geloof je het maar niet. Eigenwijsje.
benieuwd of de soep al klaar isquote:
Jij denkt werkelijk dat een Twitter account nu nog niet geverifieerd na al de media en nog komende media aandacht echt is?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan geloof je het maar niet. Eigenwijsje.
twitter:FeIixBaumgartnr twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:53:19It took 2 hours to get up, and I was down in just 8 minutes. A painfully accurate metaphor for my sex life. reageer retweet
Ik ook...quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:51 schreef Montelly het volgende:
[..]
dat wil ik nou ook weten..
[ afbeelding ]
Spuit 11quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:55 schreef Montelly het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:55 schreef Montelly het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:50 schreef mrstylo het volgende:
Dus?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:00 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ramos zijn strafschop was in de halve finale
En dat is niet Felixquote:
Wat is er feitelijk onjuist volgens jou?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:04 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik houd van feitelijk juiste plaatjes anders slaap ik een nacht niet.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:04 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Wat is er feitelijk onjuist volgens jou?
Staat "Finale" op de bal, terwijl de strafschop in de halve finale was.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:04 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dit is de finale bal daar waar Ramos zijn strafschop in de halve finale namquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:04 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Finale staat op alle CL-ballen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:05 schreef Maraten het volgende:
[..]
Staat "Finale" op de bal, terwijl de strafschop in de halve finale was.
Oke, ten eerste is dit een bal uit een heel ander seizoen en vorig jaar werden de halve en 'hele' finale met dezelfde bal gespeeld.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:05 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit is de finale bal daar waar Ramos zijn strafschop in de halve finale nam
Oooh shit.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:07 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Finale staat op alle CL-ballen.
[..]
Oke, ten eerste is dit een bal uit een heel ander seizoen en vorig jaar werden de halve en 'hele' finale met dezelfde bal gespeeld.
Ah dus wat je eigenlijk zegt is dat ik onrustig werd doordat de bal uit een verkeerd seizoen komt en niet perse omdat er Finale op de bal staat?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:07 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Finale staat op alle CL-ballen.
[..]
Oke, ten eerste is dit een bal uit een heel ander seizoen en vorig jaar werden de halve en 'hele' finale met dezelfde bal gespeeld.
Wat ik wil duidelijk maken is dat jij dacht dat het een finale-bal was omdat er Finale op staat, wat onterecht is. (en dat vorig seizoen de halve finale met de finalebal werd gespeeld.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:08 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ah dus wat je eigenlijk zegt is dat ik onrustig werd doordat de bal uit een verkeerd seizoen komt en niet perse omdat er Finale op de bal staat?
SPOILER: plaatje trainingsmissieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door knep op 14-10-2012 21:25:50 ]♫
wat een baasquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:09 schreef Doodloper het volgende:
https://twitter.com/FeIixBaumgartnr
zal wel al tig keer zijn gepost, maar die tweets
Ik dacht al, dit lijkt niet zo hoogquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was al van een eerdere sprong hè, zo'n half jaar geleden.
Volgens twitter niet maar goed, is sowieso een mooie fotoquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was al van een eerdere sprong hè, zo'n half jaar geleden.
Zijn sowieso totaal andere camera'squote:Op zondag 14 oktober 2012 21:15 schreef knep het volgende:
[..]
Volgens twitter niet maar goed, is sowieso een mooie foto.
Zo goed had ik die capsule nog niet bekekenquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zijn sowieso totaal andere camera's
quote:CAPSULE
Nine high-definition cameras
Three 4K (4,000 x 2,000-pixel) digital cinematography cameras
Three high-resolution digital still cameras
Pressurized electronics "keg" containing more than 125 electronic components and approximately two miles of wiring
PRESSURE SUIT
Three small high-definition video cameras: one on each thigh and one on Felix's chest pack
Binnenkort dus nog wel wat bijzondere beelden te zien... hopelijk dat ze openbaar worden.quote:
Natuurlijk worden die openbaar. Red Bull en meneer Baumgartner gaan hier een flink slaatje uit slaan natuurlijk.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Binnenkort dus nog wel wat bijzondere beelden te zien... hopelijk dat ze openbaar worden.
twitter:anthonypermal twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:28:04Not to be outdone, Pepsi is about to announce a stratosphere jump featuring Justin Bieber. Without a parachute. #livejump reageer retweet
Wil ik zien Wil ik zien Wil ik zien Wil ik zienquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:28 schreef knep het volgende:
twitter:anthonypermal twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:28:04Not to be outdone, Pepsi is about to announce a stratosphere jump featuring Justin Bieber. Without a parachute. #livejump reageer retweet
Er komen 2 docu's, daarin zullen die beelden wel te zien zijnquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Binnenkort dus nog wel wat bijzondere beelden te zien... hopelijk dat ze openbaar worden.
Een droom die werkelijkheid wordtquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:28 schreef knep het volgende:
Gefeliciteerd, je bent een echte fokkerquote:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:39 schreef Soury het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent een echte fokker
Onmogelijk, de ballon was al bezig met dalen omdat hij zijn toppunt had bereikt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:56 schreef onlogisch het volgende:
Maarre, geen speed of sound record dus?
Waarom gingen ze niet hoger dan 39km? Was dat niet mogelijk?
Onzin, ze lieten helium ontsnappen omdat ie op de (blijkbaar) gewenste kruishoogte was gekomen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Onmogelijk, de ballon was al bezig met dalen omdat hij zijn toppunt had bereikt.
Niet helemaal waar, de ballon daalde en steeg een beetje heen en weer. Zo tussen 38.500 en 39.100quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Onmogelijk, de ballon was al bezig met dalen omdat hij zijn toppunt had bereikt.
Nee, omdat de ballon te bol werd, teveel spanning eropquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Onzin, ze lieten helium ontsnappen omdat ie op de (blijkbaar) gewenste kruishoogte was gekomen.
Die knal was voor ons op aarde ook niet hoorbaar.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:39 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)0/felix_springt.htmlquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er ergens op YT al een samenvatting? Heb niks kunnen zien ivm werken om alle topics door te scrollen op mobiel is ook niet fijn
Mijn BB vindt Dumpert niet lief en loopt dan vastquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:20 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)0/felix_springt.html
Wut?quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:22 schreef borbit het volgende:
BREAKING!!! Een paar farmers uit new mexico hebben een lijk in een zelfde type ruimte achtige pak als Felix aan zou hebben gehad. Lijkt er dus op dat er een er ook andere man gesprongen is of misschien iemand in de plaats van Felix is gegaan.
Dan geloof je het toch niet...quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:22 schreef borbit het volgende:
BREAKING!!! Een paar farmers uit new mexico hebben een lijk in een zelfde type ruimte achtige pak als Felix aan zou hebben gehad. Lijkt er dus op dat er een er ook andere man gesprongen is of misschien iemand in de plaats van Felix is gegaan.
Alu-hoedjes!quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:22 schreef borbit het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:22 schreef borbit het volgende:
Niet te vinden. Onder welke tag?quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:26 schreef borbit het volgende:
[..]
Kijk maar op twitter, ongeveer 10 berichten vanaf bovenaan de pagina.
Ja opvallend maar de berichtjes daar over zijn kennelijk van twitter verwijderd. Ik kan ze ook niet meer vinden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Niet te vinden. Onder welke tag?
Twitter-berichtjes kun je hier ook plaatsen trouwens
Heel geloofwaardig, ga maar in BNW spelenquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:32 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja opvallend maar de berichtjes daar over zijn kennelijk van twitter verwijderd. Ik kan ze ook niet meer vinden.
Record van 500.000 naar 8.000.000.quote:Ook YouTube-record voor parachutestunt Baumgartner
Het kan niet op vandaag voor de Oostenrijker Felix Baumgartner. Aan het rijtje hoogste parachutesprong - hoogste man in een luchtballon - eerste man die in een vrije val de geluidsbarrière doorbrak - kan nu worden toegevoegd: populairste-live-webvideo-aller-tijden.
Op het spannendste moment van zijn recordpoging, het moment dat hij daadwerkelijk uit een luchtballon stapte op 39 kilometer hoogte, bekeken 8 miljoen mensen tegelijkertijd de stunt. Dat is werkelijk een verpulvering van het oude record. Dat werd gevestigd tijdens de Olympische Spelen van Londen, en stond op 500.000, meldt All Things D.
De originaliteit van de stunt en het feit dat op weinig televisiezenders wereldwijd werd uitgezonden, zullen hebben bijgedragen aan het succes. Sponsor Red Bull zal tevreden zijn.
Dan ga je accelereer je sneller dan de valversnelling?quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Gewoon vanaf 39 km naar beneden springen..
Komt er weer een fitie???quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oke, dat bedoel ik. En dat snap jij ook wel.
Onbegrijpelijk die lui idd. Fearless Felix een faalhaas noemen vanaf je zolderkamertje.:')quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:40 schreef DeeBee het volgende:
Haters die hier weer binnen de kortste keren hun oordeel klaar hadden en het als een 'FAAAAAL!!!' bestempelden, terwijl hij 'gewoon' Mach 1.24 gehaald heeft...
Ehm, fogged up.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:46 schreef TwyLight het volgende:
Oh dit zullen ze leuk vinden in de US "fucked up bla bla"
Schattig dat je daar nu achter komt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dus Mission Control-ouwe vent was Kittinger zelf? Da's wel cool van hem
Ik ben pas na de jump in dit topic gaan kijken en halverwege het omhoog gaan de stream gaan volgen. Er stond volgens mij geen naambordje bij hem. Nu welquote:
Free to tryquote:Op zondag 14 oktober 2012 23:12 schreef kurk_droog het volgende:
Maar buiten die records, wat is hier nou zo interessant aan? Gooi een willekeurig persoon in dat pak uit die capsule en hij behaalt hetzelfde..
Haha dat denk je maar sukkelquote:Op zondag 14 oktober 2012 23:12 schreef kurk_droog het volgende:
Maar buiten die records, wat is hier nou zo interessant aan? Gooi een willekeurig persoon in dat pak uit die capsule en hij behaalt hetzelfde..
Uhm nee.. Over 4 weken zul je zien bij een docu van BBC, die werken al 5 jaar aan die docuquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:28 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Natuurlijk worden die openbaar. Red Bull en meneer Baumgartner gaan hier een flink slaatje uit slaan natuurlijk.
Ja daarom traint hij al 5 jaarquote:Op zondag 14 oktober 2012 23:12 schreef kurk_droog het volgende:
Foutmarge volgens mij, als er iets zo zijn met de main parachute dat hij genoeg tijd zou hebben om zijn reserve te gebruiken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 23:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Heb de uitzending gekeken via Servus TV op de sat maar heb uiteindelijk niet meegekregen waarom hij eerder de parachute opende. (en daardoor het record "aantal seconden vrije val" niet behaalde) Is daar nog iets over gezegd?
Over een maand op Discovery of NG zeiden ze op de stream.quote:Op maandag 15 oktober 2012 07:28 schreef StateOfMind het volgende:
Wanneer (en waar) komen die documentaires op TV?
Op het journaal vanmorgen waren er inderdaad beelden vanaf zijn helm pak:Yquote:Op maandag 15 oktober 2012 01:55 schreef hearmeout het volgende:
Zijn er ook filmpjes te zien vanuit zijn helm camera ofzo?
Dat is gelukkig best snel al, kan niet wachten.quote:Op maandag 15 oktober 2012 07:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Over een maand op Discovery of NG zeiden ze op de stream.
quote:Op maandag 15 oktober 2012 01:55 schreef hearmeout het volgende:
Zijn er ook filmpjes te zien vanuit zijn helm camera ofzo?
"I know the whole world is watching now, and I wish the world could see what I see," Baumgartner said just before the leap. "And sometimes you have to go up really high to see how small you really are."quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:53 schreef Ener-G het volgende:
Staat er nog ergens een transcript van wat Felix sprak voordat hij sprong? Iets in de trant van "It takes a person real high to see how small we actually are" en "I'm going home now"
"....I'm going home now."quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:11 schreef mstx het volgende:
[..]
"I know the whole world is watching now, and I wish the world could see what I see," Baumgartner said just before the leap. "And sometimes you have to go up really high to see how small you really are....."
Ik weet niet of dit wel het juiste moment was voor dat soort coffeeshopteksten. Ik zat meer te denken aan teksten als:' That's one giant jump for a man, but not really any step for mankind.'quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:11 schreef mstx het volgende:
[..]
"I know the whole world is watching now, and I wish the world could see what I see," Baumgartner said just before the leap. "And sometimes you have to go up really high to see how small you really are."
quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit wel het juiste moment was voor dat soort coffeeshopteksten. Ik zat meer te denken aan teksten als:' That's one giant jump for a man, but not really any step for mankind.'
Hoe kom je er op?quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit wel het juiste moment was voor dat soort coffeeshopteksten. Ik zat meer te denken aan teksten als:' That's one giant jump for a man, but not really any step for mankind.'
Inderdaad, deze man is voor de ruimtevaart wat de grote Evel Knievel was voor het gemotoriseerd transport.quote:
Heb live gekeken en ook geen gil gehoord. Nou ja, ze zullen een stagair wel de schuld geven want de NOS doet zoiets natuurlijk niet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:28 schreef borisz het volgende:
Iemand die lollig probeert te doen bij de NOS ? Luistert allen naar het begin
http://nos.nl/video/42934(...)ingt-uit-ballon.html
Vanaf 5:45 op
Is de gil er niet.
geenstijl.nl gaat er met jouw opmerkzaamheid vandoor (ervan uitgaande dat jij de eerste was die het opmerktequote:Op maandag 15 oktober 2012 11:28 schreef borisz het volgende:
Iemand die lollig probeert te doen bij de NOS ? Luistert allen naar het begin
http://nos.nl/video/42934(...)ingt-uit-ballon.html
Vanaf 5:45 op
Is de gil er niet.
Ik was niet de eerstequote:Op maandag 15 oktober 2012 14:50 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
geenstijl.nl gaat er met jouw opmerkzaamheid vandoor (ervan uitgaande dat jij de eerste was die het opmerkte)..
twitter:elger twitterde op maandag 15-10-2012 om 15:05:29@brusselmans Het mysterie is opgelost! In ruimte waar stream wordt opgepikt stond een microfoon open en een collega was was enthousiast... reageer retweet
Staat al ondertussen 2 keer op deze paginaquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:16 schreef waaromniet1988 het volgende:
Heeft iemand een filmpje voorbij zien gaan van de camera die op het pak van Felix bevestigd was?
Lijkt mij gaaf om te zien
Wat een slechte smoes.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik was niet de eerste. Maar we hebben een antwoord
twitter:elger twitterde op maandag 15-10-2012 om 15:05:29@brusselmans Het mysterie is opgelost! In ruimte waar stream wordt opgepikt stond een microfoon open en een collega was was enthousiast... reageer retweet
Helemaal niet. Ik heb het over beelden uit de camera die op Felix is bevestigdquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:17 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Staat al ondertussen 2 keer op deze pagina
joehoequote:Op maandag 15 oktober 2012 15:18 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik heb het over beelden uit de camera die op Felix is bevestigd
quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef computergirl het volgende:
al gepost? Headcam beelden
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Baumgartner__.html
Senk Joequote:
quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:28 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Volgens de Stentor bereikte hij wel 1342 km per uur. Weet niet of dit voorbij is gekomen, dit zou op de persconferentie bekend zijn gemaakt. Ik las hier nl in ander topic dat hij dat record niet verbroken had.
Klopt dusquote:
Toch wel, dus. Mijn vriend liep te zeiken dat onze held dat record ook had willen breken, maar dat dat niet gelukt was. Kan ik hem daarmee toch nog even om de oortjes zwiepenquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
[..]
Klopt dus
(nahja, bijna, 1324, niet 1342)
Heeft dus ook als eerste mens zonder machine de geluidsbarriere doorbroken
Enige record wat hem niet is gelukt is langste tijd in freefall.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:54 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Toch wel, dus. Mijn vriend liep te zeiken dat onze held dat record ook had willen breken, maar dat dat niet gelukt was. Kan ik hem daarmee toch nog even om de oortjes zwiepen.
Damn, zoveel onjuistheden zit hij daar te vertellen. Het gaat maar doorquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:11 schreef tralalala het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)baumgartnerjump.html
De verkeerde kant op![]()
Als je struikelt tuimel je zo het heelal inquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:11 schreef tralalala het volgende:
quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:11 schreef tralalala het volgende:
quote:Ik heb ook gekeken. Ik had namelijk gehoord dat Felix uit elkaar kon ploffen.
Zou het waar zijn dat op het moment dat Felix Baumgartner van 39 kilometer naar beneden sprong, zeven miljoen mensen via internet zijn vrije val volgden?
Op tv zou dat in de hele wereld een enorm kijkcijfer zijn.
Zouden er BN'ers zijn die dit tegen een aanzienlijke vergoeding ook durven doen? Een Patty Brard of een Gerard Joling, of iemand anders uit de krochten en riolen van de publieke bekendheid?
Ik denk dat ze in de rij zullen staan. Het zou me niets verbazen als John de Mol dit idee gisteren al heeft geclaimd: springen in de ruimte! Presentatie Frits Sissing. En Maarten van Rossem in de jury om koddig commentaar te leveren.
Ik heb ook gekeken. Ik had namelijk gehoord dat Felix uit elkaar kon ploffen, dat zijn bloed kon koken, dat zijn parachute kon scheuren, zodat hij op aarde te pletter zou slaan, dat zijn ogen uit hun kassen konden knallen: allemaal kijkcijferverhogend en een goede reden om dicht tegen het scherm aan te kuipen. Van de hoge in het water springen is geen kunst, maar van 39 kilometer springen ... ja, dat is pas iets.
Maar als we dat dan in Nederland doen, moeten er wel wat nekken breken; anders wordt het al heel gauw saai.
Ik had dat gisteren al. Na twee minuten verveelde ik me. En daarom lijkt het mij zo goed als dat Bekende Nederlanderstuig meedoet - en dat dan iets fout gaat.
Wat me opviel, is dat Baumgartner van 39 kilometer sprong. Waarom haalt zo'n ballon de veertig kilometer niet?
En zal ooit iemand van de maan springen? Dat lijkt me pas poëzie.
Kijk ... daar komt Felix! Zijn naam betekent gelukkig. En gelukkig komt hij uit de ruimte. Hoe is het mogelijk! Hij is een half uur geleden van de maan gesprongen, hij doet z'n helm af ... en ... en ... hij is een oude man. Hij lijkt wel honderd.
'Ik ben in een zwart gat gevallen en dertig lichtjaren weg geweest,' zegt hij. 'Toen ik van de aarde vertrok, woonden er nog dinosaurussen.'
'Hij is gek,' roepen de mensen, 'volslagen geschift.'
Dat roepen dezelfde mensen die het nu niet gek vinden dat iemand van 39 kilometer hoogte naar de aarde springt.
(Door: Theodor Holman)
quote:Presentatrice: "Op internet is er veel discussie over het commentaar van Hans de Herdt op de sprong van Baumgartner, hij zei namelijk dit:"
- Wat had er allemaal fout kunnen gaan in deze sprong Hans? .... Om te beginnen, de gewichtsloosheid, struikel je even, dan ga je de verkeerde kant op!
"Wacht even, dat gaan we even terugluisteren, zei hij dat echt???"
- Wat had er allemaal fout kunnen gaan in deze sprong Hans? .... Om te beginnen, de gewichtsloosheid, struikel je even, dan ga je de verkeerde kant op!
"Hahaha dat ga ik zo even nog een keer terugluisteren om er zeker van te zijn dat hij dat echt zei, nu eerst reclame"
Wat een kutcolumn...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:13 schreef Karina het volgende:
Leuke column van Theodor Holman in het Parool hierover:
[..]
Je bent het leuke gedeelte vergetenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Die column laat eigenlijk alleen de domheid van de schrijver zien, meer niet...quote:
Ik vind het geen leuke column.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Hij sprong 52 jaar geleden!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:05 schreef Madame_Paon het volgende:
Die Kittinger is gewoon al 84.Had ik niet verwacht.
Lol, wat is dat voor een retard.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Die schrijft altijd zoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, wat is dat voor een retard.
Ik dacht 75 of zo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:24 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Hij sprong 52 jaar geleden!
Dat slaat natuurlijk nergens op he. Of hebben ze in de studio een speaker die de stream afspeelt. En daar tegen over een microfoon die het geluid opneemt en naar haar website streamt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik was niet de eerste. Maar we hebben een antwoord
Op 39.000 kilometerquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:11 schreef tralalala het volgende:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:26 schreef Ethanolic het volgende:
Uit respect voor deze stunt koop ik al de hele week elke dag een blikje Red Bull
Vanavond dus inderdaad, Nederland 3 om 21:00 uur:quote:Op maandag 12 november 2012 23:10 schreef rene90 het volgende:
Aankomende donderdag volgens mij de documentaire Space Dive (origineel BBC). Waarin het achter de schermen gedeelte te zien is en dat het bijna fout ging tijdens de sprong. Ned 3 dacht ik maar de tvgids.nl gaat nog niet zo ver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |