De spanning van het live volgen van die sprong was er bij die documentaire wel af natuurlijk. Live vond ik het ongelofelijk spannend, omdat het ook live volkomen mis had kunnen gaan. Het moment dat dit man die capsule uitstapte en sprong. Ongelofelijk dat je dat durft terwijl je de aarde als een halve bol onder je ziet liggen...
Wat ik uiteindelijk niet zo begreep uit die documentaire is waarom hij ineens een jaar er niet mee verder wilde gaan en de rest bleef gewoon door knutselen en oefenen. Dat vond ik maar een rare situatie en behalve dat geëmmer om dat pak, werd niet zo duidelijk waarom hij van de ene dag op de andere verdween.
Dat stuk van dat beslagen vizier en het spinnen hebben we inderdaad live niet gehoord/gezien. Raar eigenlijk, je laat mensen live meekijken maar toch 'knip' je er nog in.
Ik betwijfel eigenlijk een beetje of dat gedoe over dat vizier niet een beetje in scene is gezet om die documentaire nog enigszins interessant te maken. Want de afloop was bekend en alles is eigenlijk van een leien dakje gegaan. Dus dan moet je toch wat hebben om die documentaire spannend te maken?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.