Record van 500.000 naar 8.000.000.quote:Ook YouTube-record voor parachutestunt Baumgartner
Het kan niet op vandaag voor de Oostenrijker Felix Baumgartner. Aan het rijtje hoogste parachutesprong - hoogste man in een luchtballon - eerste man die in een vrije val de geluidsbarrière doorbrak - kan nu worden toegevoegd: populairste-live-webvideo-aller-tijden.
Op het spannendste moment van zijn recordpoging, het moment dat hij daadwerkelijk uit een luchtballon stapte op 39 kilometer hoogte, bekeken 8 miljoen mensen tegelijkertijd de stunt. Dat is werkelijk een verpulvering van het oude record. Dat werd gevestigd tijdens de Olympische Spelen van Londen, en stond op 500.000, meldt All Things D.
De originaliteit van de stunt en het feit dat op weinig televisiezenders wereldwijd werd uitgezonden, zullen hebben bijgedragen aan het succes. Sponsor Red Bull zal tevreden zijn.
Dan ga je accelereer je sneller dan de valversnelling?quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Gewoon vanaf 39 km naar beneden springen..
Komt er weer een fitie???quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oke, dat bedoel ik. En dat snap jij ook wel.
Onbegrijpelijk die lui idd. Fearless Felix een faalhaas noemen vanaf je zolderkamertje.:')quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:40 schreef DeeBee het volgende:
Haters die hier weer binnen de kortste keren hun oordeel klaar hadden en het als een 'FAAAAAL!!!' bestempelden, terwijl hij 'gewoon' Mach 1.24 gehaald heeft...
Ehm, fogged up.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:46 schreef TwyLight het volgende:
Oh dit zullen ze leuk vinden in de US "fucked up bla bla"
Schattig dat je daar nu achter komt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dus Mission Control-ouwe vent was Kittinger zelf? Da's wel cool van hem
Ik ben pas na de jump in dit topic gaan kijken en halverwege het omhoog gaan de stream gaan volgen. Er stond volgens mij geen naambordje bij hem. Nu welquote:
Free to tryquote:Op zondag 14 oktober 2012 23:12 schreef kurk_droog het volgende:
Maar buiten die records, wat is hier nou zo interessant aan? Gooi een willekeurig persoon in dat pak uit die capsule en hij behaalt hetzelfde..
Haha dat denk je maar sukkelquote:Op zondag 14 oktober 2012 23:12 schreef kurk_droog het volgende:
Maar buiten die records, wat is hier nou zo interessant aan? Gooi een willekeurig persoon in dat pak uit die capsule en hij behaalt hetzelfde..
Uhm nee.. Over 4 weken zul je zien bij een docu van BBC, die werken al 5 jaar aan die docuquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:28 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Natuurlijk worden die openbaar. Red Bull en meneer Baumgartner gaan hier een flink slaatje uit slaan natuurlijk.
Ja daarom traint hij al 5 jaarquote:Op zondag 14 oktober 2012 23:12 schreef kurk_droog het volgende:
Foutmarge volgens mij, als er iets zo zijn met de main parachute dat hij genoeg tijd zou hebben om zijn reserve te gebruiken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 23:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Heb de uitzending gekeken via Servus TV op de sat maar heb uiteindelijk niet meegekregen waarom hij eerder de parachute opende. (en daardoor het record "aantal seconden vrije val" niet behaalde) Is daar nog iets over gezegd?
Over een maand op Discovery of NG zeiden ze op de stream.quote:Op maandag 15 oktober 2012 07:28 schreef StateOfMind het volgende:
Wanneer (en waar) komen die documentaires op TV?
Op het journaal vanmorgen waren er inderdaad beelden vanaf zijn helm pak:Yquote:Op maandag 15 oktober 2012 01:55 schreef hearmeout het volgende:
Zijn er ook filmpjes te zien vanuit zijn helm camera ofzo?
Dat is gelukkig best snel al, kan niet wachten.quote:Op maandag 15 oktober 2012 07:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Over een maand op Discovery of NG zeiden ze op de stream.
quote:Op maandag 15 oktober 2012 01:55 schreef hearmeout het volgende:
Zijn er ook filmpjes te zien vanuit zijn helm camera ofzo?
"I know the whole world is watching now, and I wish the world could see what I see," Baumgartner said just before the leap. "And sometimes you have to go up really high to see how small you really are."quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:53 schreef Ener-G het volgende:
Staat er nog ergens een transcript van wat Felix sprak voordat hij sprong? Iets in de trant van "It takes a person real high to see how small we actually are" en "I'm going home now"
"....I'm going home now."quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:11 schreef mstx het volgende:
[..]
"I know the whole world is watching now, and I wish the world could see what I see," Baumgartner said just before the leap. "And sometimes you have to go up really high to see how small you really are....."
Ik weet niet of dit wel het juiste moment was voor dat soort coffeeshopteksten. Ik zat meer te denken aan teksten als:' That's one giant jump for a man, but not really any step for mankind.'quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:11 schreef mstx het volgende:
[..]
"I know the whole world is watching now, and I wish the world could see what I see," Baumgartner said just before the leap. "And sometimes you have to go up really high to see how small you really are."
quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit wel het juiste moment was voor dat soort coffeeshopteksten. Ik zat meer te denken aan teksten als:' That's one giant jump for a man, but not really any step for mankind.'
Hoe kom je er op?quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit wel het juiste moment was voor dat soort coffeeshopteksten. Ik zat meer te denken aan teksten als:' That's one giant jump for a man, but not really any step for mankind.'
Inderdaad, deze man is voor de ruimtevaart wat de grote Evel Knievel was voor het gemotoriseerd transport.quote:
Heb live gekeken en ook geen gil gehoord. Nou ja, ze zullen een stagair wel de schuld geven want de NOS doet zoiets natuurlijk niet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:28 schreef borisz het volgende:
Iemand die lollig probeert te doen bij de NOS ? Luistert allen naar het begin
http://nos.nl/video/42934(...)ingt-uit-ballon.html
Vanaf 5:45 op
Is de gil er niet.
geenstijl.nl gaat er met jouw opmerkzaamheid vandoor (ervan uitgaande dat jij de eerste was die het opmerktequote:Op maandag 15 oktober 2012 11:28 schreef borisz het volgende:
Iemand die lollig probeert te doen bij de NOS ? Luistert allen naar het begin
http://nos.nl/video/42934(...)ingt-uit-ballon.html
Vanaf 5:45 op
Is de gil er niet.
Ik was niet de eerstequote:Op maandag 15 oktober 2012 14:50 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
geenstijl.nl gaat er met jouw opmerkzaamheid vandoor (ervan uitgaande dat jij de eerste was die het opmerkte)..
twitter:elger twitterde op maandag 15-10-2012 om 15:05:29@brusselmans Het mysterie is opgelost! In ruimte waar stream wordt opgepikt stond een microfoon open en een collega was was enthousiast... reageer retweet
Staat al ondertussen 2 keer op deze paginaquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:16 schreef waaromniet1988 het volgende:
Heeft iemand een filmpje voorbij zien gaan van de camera die op het pak van Felix bevestigd was?
Lijkt mij gaaf om te zien
Wat een slechte smoes.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik was niet de eerste. Maar we hebben een antwoord
twitter:elger twitterde op maandag 15-10-2012 om 15:05:29@brusselmans Het mysterie is opgelost! In ruimte waar stream wordt opgepikt stond een microfoon open en een collega was was enthousiast... reageer retweet
Helemaal niet. Ik heb het over beelden uit de camera die op Felix is bevestigdquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:17 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Staat al ondertussen 2 keer op deze pagina
joehoequote:Op maandag 15 oktober 2012 15:18 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik heb het over beelden uit de camera die op Felix is bevestigd
quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef computergirl het volgende:
al gepost? Headcam beelden
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Baumgartner__.html
Senk Joequote:
quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:28 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Volgens de Stentor bereikte hij wel 1342 km per uur. Weet niet of dit voorbij is gekomen, dit zou op de persconferentie bekend zijn gemaakt. Ik las hier nl in ander topic dat hij dat record niet verbroken had.
Klopt dusquote:
Toch wel, dus. Mijn vriend liep te zeiken dat onze held dat record ook had willen breken, maar dat dat niet gelukt was. Kan ik hem daarmee toch nog even om de oortjes zwiepenquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
[..]
Klopt dus
(nahja, bijna, 1324, niet 1342)
Heeft dus ook als eerste mens zonder machine de geluidsbarriere doorbroken
Enige record wat hem niet is gelukt is langste tijd in freefall.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:54 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Toch wel, dus. Mijn vriend liep te zeiken dat onze held dat record ook had willen breken, maar dat dat niet gelukt was. Kan ik hem daarmee toch nog even om de oortjes zwiepen.
Damn, zoveel onjuistheden zit hij daar te vertellen. Het gaat maar doorquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:11 schreef tralalala het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)baumgartnerjump.html
De verkeerde kant op![]()
Als je struikelt tuimel je zo het heelal inquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:11 schreef tralalala het volgende:
quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:11 schreef tralalala het volgende:
quote:Ik heb ook gekeken. Ik had namelijk gehoord dat Felix uit elkaar kon ploffen.
Zou het waar zijn dat op het moment dat Felix Baumgartner van 39 kilometer naar beneden sprong, zeven miljoen mensen via internet zijn vrije val volgden?
Op tv zou dat in de hele wereld een enorm kijkcijfer zijn.
Zouden er BN'ers zijn die dit tegen een aanzienlijke vergoeding ook durven doen? Een Patty Brard of een Gerard Joling, of iemand anders uit de krochten en riolen van de publieke bekendheid?
Ik denk dat ze in de rij zullen staan. Het zou me niets verbazen als John de Mol dit idee gisteren al heeft geclaimd: springen in de ruimte! Presentatie Frits Sissing. En Maarten van Rossem in de jury om koddig commentaar te leveren.
Ik heb ook gekeken. Ik had namelijk gehoord dat Felix uit elkaar kon ploffen, dat zijn bloed kon koken, dat zijn parachute kon scheuren, zodat hij op aarde te pletter zou slaan, dat zijn ogen uit hun kassen konden knallen: allemaal kijkcijferverhogend en een goede reden om dicht tegen het scherm aan te kuipen. Van de hoge in het water springen is geen kunst, maar van 39 kilometer springen ... ja, dat is pas iets.
Maar als we dat dan in Nederland doen, moeten er wel wat nekken breken; anders wordt het al heel gauw saai.
Ik had dat gisteren al. Na twee minuten verveelde ik me. En daarom lijkt het mij zo goed als dat Bekende Nederlanderstuig meedoet - en dat dan iets fout gaat.
Wat me opviel, is dat Baumgartner van 39 kilometer sprong. Waarom haalt zo'n ballon de veertig kilometer niet?
En zal ooit iemand van de maan springen? Dat lijkt me pas poëzie.
Kijk ... daar komt Felix! Zijn naam betekent gelukkig. En gelukkig komt hij uit de ruimte. Hoe is het mogelijk! Hij is een half uur geleden van de maan gesprongen, hij doet z'n helm af ... en ... en ... hij is een oude man. Hij lijkt wel honderd.
'Ik ben in een zwart gat gevallen en dertig lichtjaren weg geweest,' zegt hij. 'Toen ik van de aarde vertrok, woonden er nog dinosaurussen.'
'Hij is gek,' roepen de mensen, 'volslagen geschift.'
Dat roepen dezelfde mensen die het nu niet gek vinden dat iemand van 39 kilometer hoogte naar de aarde springt.
(Door: Theodor Holman)
quote:Presentatrice: "Op internet is er veel discussie over het commentaar van Hans de Herdt op de sprong van Baumgartner, hij zei namelijk dit:"
- Wat had er allemaal fout kunnen gaan in deze sprong Hans? .... Om te beginnen, de gewichtsloosheid, struikel je even, dan ga je de verkeerde kant op!
"Wacht even, dat gaan we even terugluisteren, zei hij dat echt???"
- Wat had er allemaal fout kunnen gaan in deze sprong Hans? .... Om te beginnen, de gewichtsloosheid, struikel je even, dan ga je de verkeerde kant op!
"Hahaha dat ga ik zo even nog een keer terugluisteren om er zeker van te zijn dat hij dat echt zei, nu eerst reclame"
Wat een kutcolumn...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:13 schreef Karina het volgende:
Leuke column van Theodor Holman in het Parool hierover:
[..]
Je bent het leuke gedeelte vergetenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Die column laat eigenlijk alleen de domheid van de schrijver zien, meer niet...quote:
Ik vind het geen leuke column.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Hij sprong 52 jaar geleden!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:05 schreef Madame_Paon het volgende:
Die Kittinger is gewoon al 84.Had ik niet verwacht.
Lol, wat is dat voor een retard.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Die schrijft altijd zoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, wat is dat voor een retard.
Ik dacht 75 of zo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:24 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Hij sprong 52 jaar geleden!
Dat slaat natuurlijk nergens op he. Of hebben ze in de studio een speaker die de stream afspeelt. En daar tegen over een microfoon die het geluid opneemt en naar haar website streamt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik was niet de eerste. Maar we hebben een antwoord
Op 39.000 kilometerquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:11 schreef tralalala het volgende:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:26 schreef Ethanolic het volgende:
Uit respect voor deze stunt koop ik al de hele week elke dag een blikje Red Bull
Vanavond dus inderdaad, Nederland 3 om 21:00 uur:quote:Op maandag 12 november 2012 23:10 schreef rene90 het volgende:
Aankomende donderdag volgens mij de documentaire Space Dive (origineel BBC). Waarin het achter de schermen gedeelte te zien is en dat het bijna fout ging tijdens de sprong. Ned 3 dacht ik maar de tvgids.nl gaat nog niet zo ver.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |