Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapenquote:'iPhonefans hebben verstand uitstaan'
AMSTERDAM - "Het denken wordt uitgeschakeld, je volgt alleen je instinct", verklaart psycholoog Anna Dijkman de enorme hype rondom de iPhone 5.
Dat er honderden fans in de rij staan om de nieuwste Apple telefoon te bemachtigen, is helemaal niet zo gek, zegt Dijkman. "Er komt dopamine vrij als je iets koopt wat je wilt hebben en daar krijg je een goed gevoel bij. Zeker als je bevangen raakt door een hype, verliezen mensen uit het oog of ze het product ook echt willen."
Dijkman noemt het typisch kuddegedrag. "Mensen zijn sociale dieren. Ze willen erbij horen. Over de gigantische rij, vrijdagochtend op het Leidseplein: "Het moet wel fantastisch zijn, want al die anderen willen het ook."
"Het rationele denken raakt uitgeschakeld. Je volgt alleen nog maar een gretig instinct dat je iets wil hebben. Dat is een heel sterk mechanisme."
bron: Telegraaf
Hoe denk je over mensen die om middernacht naar een premiere gaan of in de rij staan voor de nieuwste Call Of Duty? Is dat geen hersenspoeling?quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapen![]()
Ik begrijp nu waar al het Apple gemekker vandaan komt
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelfs als bezitter van een iPhone snap ik deze mensen niet
Hoewel, ik stond zelf ook in de rij om 7 uur sochtends toen de XBOX 360 uitkwam.
Nou, voordat de Wii normaal in de winkel lag waren we 6 maanden verder. En het heeft ook wel wat, z'n apparaat kopen op dag 1. Met de xbox 360 kon ik iig geen dag langer wachten, maargoed ik was toen ook puberquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.
Dat het dan niet meer leverbaar zou zijn is de grootste onzin van de wereld, ze hebben pakhuizen vol, maar manipuleren de vraag (basis(misleidende)marketing).
Je kon tot die tijd ook prima zonder, dus die paar weekjes wachten kan ook prima zonder imo
Laat de mens nu net geen solitair dier zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Eigenlijk zouden samenscholingen van meer dan 5 mensen altijd verboden moeten zijn. Gewoon individueel nadenken i.p.v. als kudde bisons.
Je hebt altijd mensen die een product zo snel als mogelijk willen hebben. Denk aan spel releases. Hier een mooi filmpje.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.
Dat het dan niet meer leverbaar zou zijn is de grootste onzin van de wereld, ze hebben pakhuizen vol, maar manipuleren de vraag (basis(misleidende)marketing).
Je kon tot die tijd ook prima zonder, dus die paar weekjes wachten kan ook prima zonder imo
Je kunt hem gewoon al bestellen bij je provider. Dan krijg je 'm thuisbezorgd. Alleen zit er 2 à 3 weken levertijd op. So what.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Echte Apple fanboys hebben we hier op FOK! ook niet echt. Retorbrapi misschien maar het aantal echte Apple haters is hier veel groter.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:09 schreef _GdR_ het volgende:
ik zie alleen maar nieuwsberichten/topics over de nieuwe iphone. iedereen zit altijd te 'haten' op de apple fanboys. Maar de anti-apple kindjes zijn duidelijk in de meerderheid.
serieus waar maak je je druk om?
hahaha stelletje kanslozequote:Op vrijdag 28 september 2012 11:15 schreef Jian het volgende:
Lekker laten gaan, ik vind het wel humor. Ik hoorde er net één op de radio, die had z'n telefoon bemachtigd en moest nu weer met de trein terug naar Eindhoven, echt
'ah bloobloo, wij zijn echt niet de.enige hoor e-echtquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:48 schreef Dimens het volgende:
Geldt waarschijnlijk voor heel veel producten.
dit bijvoorbeeld. waarom kansloos? die gasten schijten wel ff 800euro neer voor een speeltje. zomaar omdat het kan.quote:
Zolang er volk is dat het schuim op de bek krijgt vanwege je merk c.q. de mensen die het mooi vinden, doe je toch iets goed als fabrikant! Wanneer de onverschilligheid toeslaat is er iets mis.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Echte Apple fanboys hebben we hier op FOK! ook niet echt. Retorbrapi misschien maar het aantal echte Apple haters is hier veel groter.
Jij wilt je vergelijken met hysterische huiswijven?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:25 schreef Luigi het volgende:
Ff heel iets anders, maar moet je de H&M eens zien als er een designer z'n meuk daar verkoopt als stunt.
Of de bijenkorf tijdens de doldwaze dagen of hoe heet dat.
Mijzelf niet want ik sta niet in die rijquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij wilt je vergelijken met hysterische huiswijven?
Ik vraag mij dat dus af, of dat wel ffs lekker zo kan bij die gasten, 800 euro afschrijven. Die liggen allemaal de eerstkomende 2 maanden krom omdat al hun spaarcentjes in een telefoon zitten.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:23 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
dit bijvoorbeeld. waarom kansloos? die gasten schijten wel ff 800euro neer voor een speeltje. zomaar omdat het kan.
als ik iets graag wil hebben dan wil ik daar ook niet een week op wachten.
ja dan kan ik het me voorstellen. Dat is tijdelijk. Die iphone blijft er voorlopig nog wel. De iphone 3gs is er toch ook nog? Ik snap niet wat het nut er van is om dat kreng als eerste te hebben... Wat is daar de meerwaarde van?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:25 schreef Luigi het volgende:
Ff heel iets anders, maar moet je de H&M eens zien als er een designer z'n meuk daar verkoopt als stunt.
Of de bijenkorf tijdens de doldwaze dagen of hoe heet dat.
Zeker weten, indertijd gingen ze zelfs in de rij liggen voor die gebreide sok. Geweldige marketingmachine met perfect uitgekiende strategieën en er zijn nu eenmaal mensen die daar zeer gevoelig voor zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:25 schreef Gert het volgende:
[..]
Zolang er volk is dat het schuim op de bek krijgt vanwege je merk c.q. de mensen die het mooi vinden, doe je toch iets goed als fabrikant! Wanneer de onverschilligheid toeslaat is er iets mis.
'Die liggen allemaal de eerstkomende 2 maanden krom' uiteraard. allemaal. net zoals dat elke allochtoon crimineel is en niet werktquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:27 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik vraag mij dat dus af, of dat wel ffs lekker zo kan bij die gasten, 800 euro afschrijven. Die liggen allemaal de eerstkomende 2 maanden krom omdat al hun spaarcentjes in een telefoon zitten.
Iemand met een baan gaat geen 2 dagen in een rij staan.
Vorige keer tijdens zo'n game launch (Call of Duty ofzo? Geen idee, ben er niet zo thuis in) was er zelfs een reportage van op Radio 1 (!) met een vrij uitgebreid interview met zo'n gamer die 's nachts in de rij had gestaan, gingen ze hem 's ochtends bellen hoe het spel was, of -ie nu nog wel kon functioneren op zo'n werk, etc.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Goede conclusie man, als je dusdanig over één kam scheert dat alle 'fans' hun verstand hebben uitstaan. Met álle producten is er kuddegedrag. Games waarvoor zaken 's nachts open zijn zodat fans meteen kunnen spelen is er een voorbeeld van. Dat heeft geen flikker met rationeel of irrationeel denken van doen. Psycholoog Anna Dijkman.!!!!
ze heeft het duidelijk.over de mensen die daar in de.rij staan, blijf boos fanboyquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Goede conclusie man, als je dusdanig over één kam scheert dat alle 'fans' hun verstand hebben uitstaan. Met álle producten is er kuddegedrag. Games waarvoor zaken 's nachts open zijn zodat fans meteen kunnen spelen is er een voorbeeld van. Dat heeft geen flikker met rationeel of irrationeel denken van doen. Psycholoog Anna Dijkman.!!!!
JIJ voelt je wel erg aangevallen de hele tijd, sta je ook in de rij?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:39 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
'Die liggen allemaal de eerstkomende 2 maanden krom' uiteraard. allemaal. net zoals dat elke allochtoon crimineel is en niet werkt
Dan gaat het alsnog niet op. De meeste mensen die daar in de rij staan, hebben als referentiekader meestal een oudere iPhone. Die vinden ze fijn werken, en daarom willen ze dus graag zo snel mogelijk een nóg betere iPhone. Dat vind ik niet gek. Kuddegedrag.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
ze heeft het duidelijk.over de mensen die daar in de.rij staan, blijf boos fanboy
nee wordt er alleen zo moe van. mij kan het niet rotten dat de 'nieuwe' iphone iets groter is etc. en ik heb er het geld ook echt niet voor over. wat ik erger vindt is dat mensen helemaal gek worden omdat er een aantal mensen graag de nieuwe iphone willen hebben.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:47 schreef MPC60 het volgende:
[..]
JIJ voelt je wel erg aangevallen de hele tijd, sta je ook in de rij?
Weinig nieuws onder de zon....apple fanboys die dagen in de rij liggen om dezelfde telefoon te kopen als 100en anderen kun je nu niet echt slim noemen wel?quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapen![]()
maar 23 uur in de rij staan voor iets wat je al.hebt maar enkel iets sneller?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:48 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dan gaat het alsnog niet op. De meeste mensen die daar in de rij staan, hebben als referentiekader meestal een oudere iPhone. Die vinden ze fijn werken, en daarom willen ze dus graag zo snel mogelijk een nóg betere iPhone. Dat vind ik niet gek. Kuddegedrag.![]()
"WEEJO, GA JIJ IN DE RIJ STAAN VOOR DE IPHONE5? NOU OMDAT JIJ DAN DE IPHONE5 HEBT MOET IK HEM OOK MAAR."
Ik snap het eigenlijk ook niet, ik zou wachten met het kopen van zo'n product tot er een hoesje beschikbaar komt of in de handleiding komt te staan hoe je de telefoon moet vasthoudenquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:50 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Weinig nieuws onder de zon....apple fanboys die dagen in de rij liggen om dezelfde telefoon te kopen als 100en anderen kun je nu niet echt slim noemen wel?
Lolquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik snap het eigenlijk ook niet, ik zou wachten met het kopen van zo'n product tot er een hoesje beschikbaar komt of in de handleiding komt te staan hoe je de telefoon moet vasthouden
Wifi is een iOS6 bug, vrij gemakkelijk op te lossen. Je ziet wat er gebeurd overal, om daarom iPhone fans onder de noemer 'verstand uitstaan' te scharen lijkt me een gekke conclusie.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:52 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
maar 23 uur in de rij staan voor iets wat je al.hebt maar enkel iets sneller?
Daarnaast krast hij sneller en het heeft enorme problemen met wifi
Het is gewoon geen Apple specifiek verschijnsel. Elke marketing doelgroep kent z'n gekkies, z'n hardliners, z'n freaks. Voorbeelden genoeg in dit topic.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wifi is een iOS6 bug, vrij gemakkelijk op te lossen. Je ziet wat er gebeurd overal, om daarom iPhone fans onder de noemer 'verstand uitstaan' te scharen lijkt me een gekke conclusie.
ik verwacht sowieso niet van apple gans dat hun verstand aan staatquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wifi is een iOS6 bug, vrij gemakkelijk op te lossen. Je ziet wat er gebeurd overal, om daarom iPhone fans onder de noemer 'verstand uitstaan' te scharen lijkt me een gekke conclusie.
We hebben een Apple fanboyquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
quote:
Je kan uit dat stuk dat helemaal niet concluderenquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed voor minstens 300 postsquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:08 schreef Jian het volgende:
En daar gaan we, fasten your seatbelts everyone
of gewoon bij uitverkopen of speciale 'verkoops-happenings (bv de 'Doldwaze dagen van de Bijenkorf)..quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:48 schreef Dimens het volgende:
Geldt waarschijnlijk voor heel veel producten.
Ja echt wtfquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:09 schreef xenobinol het volgende:
Alleen al het feit dat ze je toejuichen (of uitjoelen) in zo'n Apple store
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:27 schreef ems. het volgende:
Ik vind het zulke simpele schapen die sujetten die dan uren in de rij gaan staanWacht dan gewoon een weekje ofzo, als je die rommel zo graag wil.
Ik begreep uit een ander nieuwsbericht dat deze praktijk vanuit de VS overgewaaid is naar het nuchtere Holland. Kennelijk vinden mensen het prettig om als overwinnaars gehuldigd te wordenquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja echt wtf
Hoeveel kan je houden van een product wat je niet eens kent, dat is het met Apple producten, men identificeert zich ermee (wat men ook heeft met dure auto's etc)
Dat is nu pas zo, dat de concurrent vergelijkbare of betere toestellen heeft. Apple heeft enorm vaak de toon gezet en de rest volgde. Zie de eerste iPhone's, en het wiel kan niet elke keer ontdekt worden, dat moeten de Apple fanboys nog tot zich door laten dringen en de andere producten van concurrenten leren kennen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:11 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap die Hype rond een Iphone nooit zo,elk ander merk heeft minstens een zelfde soort toestel en vaak nog betere ook. Of mensen die nu nog gaan voor de 'goedkopere' 4S, onbegrijpelijk, zo'n klein scherm kan echt niet meer.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:09 schreef xenobinol het volgende:
Alleen al het feit dat ze je toejuichen (of uitjoelen) in zo'n Apple store
![]()
[ afbeelding ]
Niet mijn ding en typisch Amerikaansquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik begreep uit een ander nieuwsbericht dat deze praktijk vanuit de VS overgewaaid is naar het nuchtere Holland. Kennelijk vinden mensen het prettig om als overwinnaars gehuldigd te worden
Dit maar dat krijg je ze toch niet uitgelegd.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heeft heeft helemaal niet de toon gezet de laatste 2 decennia, de iPhone was niet de 1e smartphone, de mp3 speler bestond al lang en de tablet ook.
Dat zeg ik met de mp3 en toch was de iPod iets nieuws en revolutionairs, zie de concurrent die het schaamteloos imiteert. Je moet mensen uitleggen dat een iPod hetzelfde is als een mp3 speler alleen van een ander bedrijf, niks voor niks zo populair en dat terwijl het duurder is (of misschien omdat?)quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heeft heeft helemaal niet de toon gezet de laatste 2 decennia, de iPhone was niet de 1e smartphone, de mp3 speler bestond al lang en de tablet ook.
Ja en apple zal het met de tijd ook weer kwijt raken. That's how it goes. De enige reden dat de iPod een succes werd terwijl het meer van hetzelfde was waren de ....... witte oordopjes. Daardoor werd het een hebbeding.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zeg ik met de mp3 en toch was de iPod iets nieuws en revolutionairs, zie de concurrent die eet schaamteloos imiteert. Je moet mensen uitleggen dat een iPod hetzelfde is als een mo3 speler alleen van een ander bedrijf
En die tablet, waarom was dat geen succes en de iPad wel? Omdat appel? Lekker makkelijk, een Suzuki Swift rijdt ook en heeft vier wielen maar men wil een Audi a6 of een BMW. Kijk intern en niet extern
En zie RIM, die hebben ook de meute geleid en raken dat ook kwijt
Mijn telefoon pakken en soepel op het veel scherpere en grotere scherm chillenquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:45 schreef Dimens het volgende:
Maar wat doen jullie als je iemand een iPhone uit zijn broekzak haalt?
Seconden lijm pakken erop gooien dat hij deze nooit meer los laat?quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:45 schreef Dimens het volgende:
Lijkt mij ook, of ze moeten binnen nu en een paar jaar weer iets geweldig nieuws op de markt brengen... Televisie?quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en apple zal het met de tijd ook weer kwijt raken. That's how it goes.
Dan ga ik lekker google mappen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:45 schreef Dimens het volgende:
Gered door microsoft zelfs.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, of ze moeten binnen nu en een paar jaar weer iets geweldig nieuws op de markt brengen... Televisie?
En Apple is al een keer van mega groot naar heel klein gegaan, faillissement was niet ver weg. Maar alles op uiterlijk en gebruikersgemak (simpelheid) gooien heeft ze gebracht waar ze nu zijn, de onbetwistbare leider (die nu al een aantal jaartjes stilstaat)
Nee joh. Buiten die oordoppen hadden zij een scrollwiel en maar twee knoppen (itt de tien of meer bij de concurrentie. Plus het besturingssysteem (playlisten kon je alleen op je pc maken) dus makkelijk bedienbaar.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en apple zal het met de tijd ook weer kwijt raken. That's how it goes. De enige reden dat de iPod een succes werd terwijl het meer van hetzelfde was waren de ....... witte oordopjes. Daardoor werd het een hebbeding.
Introductie Windows 95 en blauw schermquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:47 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Gered door microsoft zelfs.
Microsoft
iTunes was voor mij juist DE reden geen iPod te nemen. Het was gewoon een hype, er waren al lang mp3-spelers die beter waren voor minder geld verkrijgbaar. Het werd om triviale redenen een enorme hype, apple werd hip en het gaf ze de financiële armslag om die hype verder uit te melken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee joh. Buiten die oordoppen hadden zij een scrollwiel en maar twee knoppen (itt de tien of meer bij de concurrentie. Plus het besturingssysteem (playlisten kon je alleen op je pc maken) dus makkelijk bedienbaar.
Zie een kind van 4, die kan binnen een minuut aan de slag met een iPod, iPhone of iPad, en hoewel iTunes de nodige nadelen had en voor veel een reden om net geen Apple product te willen hebben, werkt alles nu perfect samen en met elkaar.
Gemak dient de mens
De hype om te haten lijkt wel veel groter te zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:53 schreef DS4 het volgende:
Is Apple bashen niet ook een vorm van kuddegedrag?
En Sony kan precies hetzelfde tussen hun Vaio's, Xperia's, Tv's en playstation met een minimaal even mooi design en lagere prijzen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee joh. Buiten die oordoppen hadden zij een scrollwiel en maar twee knoppen (itt de tien of meer bij de concurrentie. Plus het besturingssysteem (playlisten kon je alleen op je pc maken) dus makkelijk bedienbaar.
Zie een kind van 4, die kan binnen een minuut aan de slag met een iPod, iPhone of iPad, en hoewel iTunes de nodige nadelen had en voor veel een reden om net geen Apple product te willen hebben, werkt alles nu perfect samen en met elkaar.
Gemak dient de mens
Pas als de apple-bashers gillend voor winkels gaan liggen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:53 schreef DS4 het volgende:
Is Apple bashen niet ook een vorm van kuddegedrag?
Die Vaio's zijn anders ook erg prijzig vergeleken anders laptops met dezelfde specificaties. Maar daar hoor je niemand over huilen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En Sony kan precies hetzelfde tussen hun Vaio's, Xperia's, Tv's en playstation met een minimaal even mooi design en lagere prijzen.
Zegt dan ook wel iets over de concurrentie, als Apple nog leider is terwijl ze al jaren stil staan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
de onbetwistbare leider (die nu al een aantal jaartjes stilstaat)
Toch is het voor de grote massa een uitkomst. Mensen als mijn vader snapten de ballen van muziek op z'n computer, tot 'ie iTunes ontdekte. Nu is z'n hele collectie keurig op orde, synchroniseert het vanzelf met z'n iPod en kan 'ie met 1 klik de liedjes kopen die 'ie nog niet had.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
iTunes was voor mij juist DE reden geen iPod te nemen.
Maar niet het beste scherm en camera, hij is licht maar andere telefoons liggen beter in de hand en zijn valbestendiger. Niks wat de prijs waar kan maken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Zegt dan ook wel iets over de concurrentie, als Apple nog leider is terwijl ze al jaren stil staan.
Maar het is zo: het had de reputatie van Apple goed gedaan als de iPhone5 een of ander super innovatief foefje had gehad. En dat heeft het niet, wat 'm een tikkie saai maakt.
Desondanks: het is de snelste smartphone ter wereld, heeft een superscherm, sterk verbeterde camera, is licht, de accu gaat langer mee. Best goede redenen om 'm aan te schaffen! Maar niet om voor in de rij te gaan liggen.
Ik ben over gegaan van een Xperia naar de Iphone omdat de Xperia driewerf kut was. En de laatste Vaio die ik heb staat ook op de nominatie om te worden vervangen door een fatsoenlijke laptop (geen apple overigens).quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:54 schreef kurk_droog het volgende:
En Sony kan precies hetzelfde tussen hun Vaio's, Xperia's, Tv's en playstation met een minimaal even mooi design en lagere prijzen.
Kazaa en Limewire deden hetzelfde... kosteloos en 7 jaar voor die tijd.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het voor de grote massa een uitkomst. Mensen als mijn vader snapten de ballen van muziek op z'n computer, tot 'ie iTunes ontdekte. Nu is z'n hele collectie keurig op orde, synchroniseert het vanzelf met z'n iPod en kan 'ie met 1 klik de liedjes kopen die 'ie nog niet had.
Zolang er duizenden mensen in de rij staan op launch day is er natuurlijk 0,0 reden om met nieuwe foefjes te komen. Helaas, maar waar.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar het is zo: het had de reputatie van Apple goed gedaan als de iPhone5 een of ander super innovatief foefje had gehad. En dat heeft het niet, wat 'm een tikkie saai maakt.
De twee groepen doen eigenlijk hetzelfde. Applefans voelen zich verheven vanwege hun goede smaak en mooie spulletjes, Applehaters voelen zich verheven omdat ze geen meelopers zijn die zich te dure shit laten aansmeren. Allemaal gelukkig.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
De hype om te haten lijkt wel veel groter te zijn.
Mijn punt is dat er meer mensen zijn die dat niet snappen dan wel.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kazaa en Limewire deden hetzelfde... kosteloos en 7 jaar voor die tijd.
Je punt?
quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je punt?
Brakke verbinding. Daar kan Apple of Kazaa niks aan doen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:00 schreef kurk_droog het volgende:
[..]En echt super lang moeten wachten voordat 1 mp3 eindelijk binnen was
Gewoon een mappenstructuur is 1000 x eenvoudiger dan dat kut iTunes.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het voor de grote massa een uitkomst. Mensen als mijn vader snapten de ballen van muziek op z'n computer, tot 'ie iTunes ontdekte. Nu is z'n hele collectie keurig op orde, synchroniseert het vanzelf met z'n iPod en kan 'ie met 1 klik de liedjes kopen die 'ie nog niet had.
Welke van de 2 is slimmer/wijzer?quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:00 schreef Gert het volgende:
[..]
De twee groepen doen eigenlijk hetzelfde. Applefans voelen zich verheven vanwege hun goede smaak en mooie spulletjes, Applehaters voelen zich verheven omdat ze geen meelopers zijn die zich te dure shit laten aansmeren. Allemaal gelukkig.
Sorry, het is alweer ff geleden dat ik beide heb gebruikt, maar Kazaa en Limewire hebben toch geen library of sync functies? Zijn toch heel andere stukken software dan iTunes is?quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je punt?
Als je denkt dat de gemiddelde computeraar in staat is om z'n bestanden in mapjes te organiseren en georganiseerd te houden, dan overschat je mensen echt gigantisch.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gewoon een mappenstructuur is 1000 x eenvoudiger dan dat kut iTunes.
Ik denk dat het weinig uitgemaakt had of er een iPhone 5, iPhone 3 of Samsung Galaxy S plus had gelegen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:38 schreef Jian het volgende:
[..]lachen, maar een beetje treurig is het toch ook wel, het blijven toch soortgenoten
Het gaat om de optelsom van een retesnelle foon met uitstekende camera, zeer goed scherm etc.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar niet het beste scherm en camera, hij is licht maar andere telefoons liggen beter in de hand en zijn valbestendiger. Niks wat de prijs waar kan maken.
Dat iTunes er voor gezorgd heeft dat je losse nummers kon kopen en dat de prijzen van muziek gedaald zijn ondanks dat gratis jatmogelijkheid, bizarquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je punt?
Voor sommige mensen (oa hier, de wat meer tech savvy mensen dus) is dat misschien waar. Maar de meeste mensen om mij heen die ik een iPad oid zie kopen hebben zo ondertussen echt geen idee meer waar hun data staat, of waarom -ie daar staat en het boeit ze ook gewoon niks (meer).quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gewoon een mappenstructuur is 1000 x eenvoudiger dan dat kut iTunes.
Ik denk dat je wel gelijk hebt en soms denk ik ook wel zo. Dat het heerlijk zou zijn om niet te whatsappen, niet te twitteren, niet op elke straathoek en op elk dood moment dat ding te pakken en maar een beetje rond te klikken? Hoe deden we dat 5 jaar geleden? Of 10 jaar? Loop de trein of een cafe in en iedereen zit naar een klein rechthoekig schermpje te staren. Best armoedig, sociaal gezien.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:19 schreef LXIV het volgende:
Het is (geestelijke) armoede en slavernij. Het ironische is dat mensen die vaak anti-religie zijn zich helemaal overgeven aan het idoliseren van een telefoon of bedrijf.
Ik heb mijn (bedrijfs)telefoon moeten inleveren wegens functiewissel. Ik heb nu zo'n hele oude Nokia met een simkaartje van de Aldi erin. Ik overweeg als dat beltegoed op is helemaal te stoppen met mobiel bellen. Het is gewoon een leugen dat je zoiets nodig zou hebben.
Wat mensen niet inzien is dat bezit vaak de vijand is van vrijheid. Het meeste bezit is juist een beknotting van vrijheid (behalve geld).
Maar geld is dus juist een instrument van slavernij. Want de een zijn vrijheid is de ander zijn keten.quote:
Dit is gewoon zo. Ik wou net posten dat ik eigenlijk gestoord word van dat continue online zijn. Hoe heerlijk zou het niet zijn al die shit weg te mieteren. Dat vond ik nu juist vroeger op vakantie zo fijn, geen internet, niet bereikbaar, niets! Heerlijk. Helaas is tegenwoordig op iedere vakantielocatie wifi beschikbaar... en dan ben ik toch weer te zwakquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:19 schreef LXIV het volgende:
Het is (geestelijke) armoede en slavernij. Het ironische is dat mensen die vaak anti-religie zijn zich helemaal overgeven aan het idoliseren van een telefoon of bedrijf.
Ik heb mijn (bedrijfs)telefoon moeten inleveren wegens functiewissel. Ik heb nu zo'n hele oude Nokia met een simkaartje van de Aldi erin. Ik overweeg als dat beltegoed op is helemaal te stoppen met mobiel bellen. Het is gewoon een leugen dat je zoiets nodig zou hebben.
Ook waar:quote:Wat mensen niet inzien is dat bezit vaak de vijand is van vrijheid. Het meeste bezit is juist een beknotting van vrijheid (behalve geld).
Ik heb hetzelfde.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:25 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel gelijk hebt en soms denk ik ook wel zo. Dat het heerlijk zou zijn om niet te whatsappen, niet te twitteren, niet op elke straathoek en op elk dood moment dat ding te pakken en maar een beetje rond te klikken? Hoe deden we dat 5 jaar geleden? Of 10 jaar? Loop de trein of een cafe in en iedereen zit naar een klein rechthoekig schermpje te staren. Best armoedig, sociaal gezien.
Aan de andere kant ben ik er zelf net zo verslaafd aan (want dat is het denk ik, een verslaving).
Knap als je zelf wel zo ver bent al..
Als zo'n duur, niet noodzakelijk, product zo gehypt kan worden dat men er voor in de rij staat, valt het iig nog wel mee met de crisis...quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar geld is dus juist een instrument van slavernij. Want de een zijn vrijheid is de ander zijn keten.
Aan de andere kant vind ik het ook gewoon léuk, dat gepruts en gepiel. Pas nog een pulstellertje voor op de electriciteitsmeter gezet, hoort weer een appje bij, een php scriptje en databaseje, allemaal prachtig mooi nerdspul en daar kan ik aaaaaaavonden mee zoet zijn. Da's gewoon hobby.quote:
Dan doe je die smartphone toch gewoon weg en pak je ook een oude Nokia uit de la.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit is gewoon zo. Ik wou net posten dat ik eigenlijk gestoord word van dat continue online zijn. Hoe heerlijk zou het niet zijn al die shit weg te mieteren. Dat vond ik nu juist vroeger op vakantie zo fijn, geen internet, niet bereikbaar, niets! Heerlijk. Helaas is tegenwoordig op iedere vakantielocatie wifi beschikbaar... en dan ben ik toch weer te zwak
[..]
Ook waar:
Je hebt helemaal gelijk (en ik doe het op de zwemles ookquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan doe je die smartphone toch gewoon weg en pak je ook een oude Nokia uit de la.
Wat ik ook een beetje triest vind is dat sommige mensen tegenwoordig meer in hun telefoon leven dan in de echte wereld. Dan ga ik bijvoorbeeld naar zwemles toe, en dan zitten sommige ouders echt drie kwartier lang alleen nog maar op dat schermpje te kijken. Terwijl ze ook naar hun kind dat zijn best doet zouden kunnen kijken.
Of mensen die in een mooi natuurgebied ook nog druk zitten te friemelen op dat scherm. Waarom ga je daar dan uberhaubt naar toe? Blijf dan gewoon binnen. Het is gelukkig nog steeds geen verplichting of zo. Gooi het gewoon weg, leef in het nu en de echte wereld. Praat met echte mensen en maak echte vrienden.
Ik piel ook nog veel met techniek en vind dat uitdagend en leuk (wegens het puzzelen). Daar heb je geen smartphone voor nodig.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik het ook gewoon léuk, dat gepruts en gepiel. Pas nog een pulstellertje voor op de electriciteitsmeter gezet, hoort weer een appje bij, een php scriptje en databaseje, allemaal prachtig mooi nerdspul en daar kan ik aaaaaaavonden mee zoet zijn. Da's gewoon hobby.
Eigenlijk is het zelfs beter om sowieso niet te weten wat er gebeurt. Dan is het ook niet meer relevant.quote:Het is vooral dat hersenloze altijd-maar-in-contact-met-de-hele-wereld gebeuren wat me tegen begint te staan. Soms lijkt het me gewoon lekker weer 's avonds om 8 uur de tv aan te zetten, het journaal te kijken en gewoon niet te weten wat er allemaal is gebeurd die dag
Maarja, zwak he.
Je hoeft niet eens opweg te gaan naar Tibet om daar de hele dag te murmelen met vage monniken hoor. Maar idd je smartphone, auto etc eruit flikkeren (ik kan dat makkelijk, woon midden in het centrum en alles is lopend/met de fiets/met de tram te doen) en minder gaan werken. Ik snap ook niet waarom ik het niet doe eigenlijk... iets houd me toch tegen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:32 schreef Jian het volgende:
Nou ik zou zeggen, pleur je telefoon in de gracht, geef je auto weg (als het een knappe is het liefst aan mij) en op naar Tibet ......
Het is gewoon tijdverdrijf... mensen kunnen zich niet meer vervelen lijkt het. Verveling is geweldig! Ideaal om je gedachten op een rij te zetten, nieuwe dingen te bedenken, nieuwe inzichten te krijgen. Zo'n always on telefoon neemt dat allemaal weg van je.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk (en ik doe het op de zwemles ook).... maar ja, het is zo verdomd handig he....
Dat is wel een hele mooie uitspraak.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:19 schreef LXIV het volgende:
Wat mensen niet inzien is dat bezit vaak de vijand is van vrijheid. Het meeste bezit is juist een beknotting van vrijheid (behalve geld).
Als je naar Tibet gaat kun je 'm moeilijk meenemen, hè .....quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:35 schreef Luigi het volgende:
Ik zie niet in wat een auto te maken heeft met een smartphone. Een auto is gewoon een middel om mee op m'n werk te komen en om boodschappen mee te doen?
Een Smartphone is ook maar een doosje om berichtjes mee te lezen en versturenquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:35 schreef Luigi het volgende:
Ik zie niet in wat een auto te maken heeft met een smartphone. Een auto is gewoon een middel om mee op m'n werk te komen en om boodschappen mee te doen?
Ja, okay, ik heb gewoon niet zoveel met auto's, valt het op?quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een Smartphone is ook maar een doosje om berichtjes mee te lezen en versturen.
Ik vind het veel leuker om echt met mn handen te werken. Klussen, met hout ben ik erg handig en bv een oude Puch Maxi helemaal demonteren, opknappen en weer monteren. Heerlijk. 10 x beter als naar dat suffe scherm staren. Maar ja, toch doe ik het. Het is idd een verslaving.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik piel ook nog veel met techniek en vind dat uitdagend en leuk (wegens het puzzelen). Daar heb je geen smartphone voor nodig.
[..]
Eigenlijk is het zelfs beter om sowieso niet te weten wat er gebeurt. Dan is het ook niet meer relevant.
Ik snap het wel, ik denk er "regelmatig" ook zo over ... en ik mag toch enigszins trots zeggen dat ik tegenwoordig wel eens gewoon lekker niet bereikbaar ben.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hoeft niet eens opweg te gaan naar Tibet om daar de hele dag te murmelen met vage monniken hoor. Maar idd je smartphone, auto etc eruit flikkeren (ik kan dat makkelijk, woon midden in het centrum en alles is lopend/met de fiets/met de tram te doen) en minder gaan werken. Ik snap ook niet waarom ik het niet doe eigenlijk... iets houd me toch tegen.
En voor anderen is het weer een rijdende concertzaal/bioscoop met ingebouwde beach bar.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:35 schreef Luigi het volgende:
Ohnee dat kan ik dus echt nietquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het veel leuker om echt met mn handen te werken. Klussen, met hout ben ik erg handig en bv een oude Puch Maxi helemaal demonteren, opknappen en weer monteren. Heerlijk. 10 x beter als naar dat suffe scherm staren. Maar ja, toch doe ik het. Het is idd een verslaving.
Ik baal tegenwoordig eerder als die telefoon gaat dan dat ik het leuk vind. Meestal zijn het toch zeiktelefoontjes van klanten edquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik denk er "regelmatig" ook zo over ... en ik mag toch enigszins trots zeggen dat ik tegenwoordig wel eens gewoon lekker niet bereikbaar ben.
Het zijn juist de tech savvy mensen die een gevoel van controle ontlenen aan zo'n makkelijke mappenstructuur. Dat je je met een mappenhierarchie vastlegt aan één enkele insteek om die data te benaderen (terwijl bijv. muziek prima per album, artiest, genre, jaartal van uitkomen of een combinatie van die labels benaderd kan worden).quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:05 schreef Luigi het volgende:
Voor sommige mensen (oa hier, de wat meer tech savvy mensen dus) is dat misschien waar. Maar de meeste mensen om mij heen die ik een iPad oid zie kopen hebben zo ondertussen echt geen idee meer waar hun data staat, of waarom -ie daar staat en het boeit ze ook gewoon niks (meer).
Heb ik thuis ook hoor, vroeger had ik ook hele structuren, helemaal uitgedacht, voor alles, foto's, muziek, films... nu flikker ik het gewoon ergens neer en Spotlight zorgt er wel voor dat ik het vind. Ook in de Windows wereld gaan mappen structuren er gewoon aan straks, let maar op. Database based file systems (die er maar elke keer niet willen komen lijkt het) gaan daaraan bijdragen, plus de verdere ver-dummy-sering van de hele PC omgeving.
Ik heb een iPhone maar bel er dus nooooooooooooooooit mee. Bel sowieso nooit. Hekel aan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik baal tegenwoordig eerder als die telefoon gaat dan dat ik het leuk vind. Meestal zijn het toch zeiktelefoontjes van klanten ed
Of reclametroep.
Het woord slaaf zit er al in. Daarom vind ik dat het een beperking is van je vrijheid.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het veel leuker om echt met mn handen te werken. Klussen, met hout ben ik erg handig en bv een oude Puch Maxi helemaal demonteren, opknappen en weer monteren. Heerlijk. 10 x beter als naar dat suffe scherm staren. Maar ja, toch doe ik het. Het is idd een verslaving.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Daarom zijn we natuurlijk ook allemaal zo'n fan van Fight Club en kunnen we ons helemaal vinden in wat Edward Norton kut vindt aan het 'white collar leven"
Dat niet bellen is natuurlijk wel een ernstig geek-ietsquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb een iPhone maar bel er dus nooooooooooooooooit mee. Bel sowieso nooit. Hekel aan.
Een heel album gebeurt alleen nog in de auto. Anders is het van nummer naar nummer skippen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:
Of muziek luisteren. Vroeger zette ik gewoon nog een CD (of LP) op, kickte back op m'n stoel en ging *luisteren*. Wie doet dat nog?. Ik kan het geeneens meer denk ik. Binnen 10 minuten zit je te wordfeuden.
Echt alleen maar luisteren, nee. Maar dat deed ik vroeger ook al zelden. Een album achter elkaar luisteren, bijv. tijdens het werk? Probleemloos.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:
Of muziek luisteren. Vroeger zette ik gewoon nog een CD (of LP) op, kickte back op m'n stoel en ging *luisteren*. Wie doet dat nog?. Ik kan het geeneens meer denk ik. Binnen 10 minuten zit je te wordfeuden.
Mobiele telefoons kunnen net als gewone telefoons best handig zijn. Daarvoor was je altijd afhankelijk van straattelefoons. Vooral toen je op een gegeven moment bijna alleen met telefoonkaarten kon bellen. Leuk om te verzamelen, maar irritant als je er geen een had, maar wel moest bellen. De mobiele telefoon was daarvoor gewoon prima oplossing. In die opzicht is het wel een vrijheid.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:19 schreef LXIV het volgende:
Je staat versteld hoeveel mensen het niet uitmaakt (ja ja, zelfs in een Apple topic) of het nieuw en spannend en hip is.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:46 schreef LXIV het volgende:
Misschien wordt het wel een nieuwe trend om het juist niet te doen. Zelf was ik een van de eersten met een mobiel en internet. Toen was het ook nog wel nieuw en spannend en hip. Nu echt iedereen het de hele dag doet is het niks.
Facebook heb ik pas een maand of twee, omdat ik appjes daarvoor wilde gaan maken. Dan heb je ook een account nodig. Maar misschien gooi ik dat er ook wel af. Boeien.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
Ernstig offtopic trouwens maar wel veel leuker dan het oorspronkelijke topic.
Heb een tijdje terug wel Facebook eruit gedaan. Stom gedoe. Het begin is er?.
Facebook en Twitter gebruik ik allebei eigenlijk alleen maar passief. Vroeger kreeg ik meer persoonlijke mail, nu kijk ik wat er nieuw is op de facebook en twitter feeds. Op momenten dat het mij uitkomt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
Als je geen GSM had dan wist je ook niet wat je miste. Je moet je afvragen wanneer het dan echt 'nodig' is om te bellen. Misschien maar uiterst zelden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Mobiele telefoons kunnen net als gewone telefoons best handig zijn. Daarvoor was je altijd afhankelijk van straattelefoons. Vooral toen je op een gegeven moment bijna alleen met telefoonkaarten kon bellen. Leuk om te verzamelen, maar irritant als je er geen een had, maar wel moest bellen. De mobiele telefoon was daarvoor gewoon prima oplossing. In die opzicht is het wel een vrijheid.
Het punt is niet alleen dat die smartphones van tegenwoordig gewoon halve computers zijn met functies waarvan je kunt afvragen of je ze echt in het dagelijkse leven nodig hebt, maar ook dat een aantal mensen het niet meer als gebruiksvoorwerpen zien. Het is gewoon een onderdeel van hun leven geworden.
Maar goed, ik kan makkelijk praten aangezien ik geen smartphone heb en dus ook niet weet wat ik mis.
Ja, dat heb ik ook altijd zo'n kul argument gevonden. "Ja maar voor noodgevallen".quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je geen GSM had dan wist je ook niet wat je miste. Je moet je afvragen wanneer het dan echt 'nodig' is om te bellen. Misschien maar uiterst zelden.
' Vroeger' waren er nog geen GSMs. Als wij dan gingen stappen, dan spraken we op een bepaald tijdstip af op een bepaalde locatie en verzamelden ons daar. Werkte prima. Waar heb je het verder voor nodig? Voor een ongeluk om dan te bellen? Leg dan gewoon een telefoon met 0 euro beltegoed in je auto. Binnen 1 maand hoef je niet meer te bellen.
Ach, ik kreeg pas een mobiel toen ik rond de 20 was. Heb heel mn jeugd, pubertijd en halve adolescentie prima kunnen redden zonder mobiel en de keren dat ik ECHT een telefooncel moest zoeken zijn op 1 hand te tellen. Het is handig, maar alles behalve noodzakelijk.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Mobiele telefoons kunnen net als gewone telefoons best handig zijn. Daarvoor was je altijd afhankelijk van straattelefoons. Vooral toen je op een gegeven moment bijna alleen met telefoonkaarten kon bellen. Leuk om te verzamelen, maar irritant als je er geen een had, maar wel moest bellen. De mobiele telefoon was daarvoor gewoon prima oplossing. In die opzicht is het wel een vrijheid.
Het punt is niet alleen dat die smartphones van tegenwoordig gewoon halve computers zijn met functies waarvan je kunt afvragen of je ze echt in het dagelijkse leven nodig hebt, maar ook dat een aantal mensen het niet meer als gebruiksvoorwerpen zien. Het is gewoon een onderdeel van hun leven geworden.
Maar goed, ik kan makkelijk praten aangezien ik geen smartphone heb en dus ook niet weet wat ik mis.
En de andere kant van de medaille: "ik heb een mobiele telefoon dus ik MOET bereikbaar zijn". Als je je er niet toe kan brengen om niet op te nemen als je dat niet uitkomt, neem vooral geen telefoon. Ook thuis niet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook altijd zo'n kul argument gevonden. "Ja maar voor noodgevallen".. Hou toch op. Da's gewoon een slap excuus om iets te kopen.
Intussen zijn de telefooncellen ook op 1 hand te tellenquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
de keren dat ik ECHT een telefooncel moest zoeken zijn op 1 hand te tellen.
Maar dat is dan weer zo handig om smatje te hosselen na het stappen. Vroeger zag je ze dan nooit meer, nu voeg je ze toe, chat je eens en voor je het weet staat ze voor je neus dr rokje omlaag te doenquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
Ik geloof werkelijk dat er mensen zijn van tussen de 16 en de 20 die oprecht geloven dat je zonder mobiel gewoon niet KUNT leven/functioneren. Die hebben de tijd niet meegemaakt dat het niet bestond.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach, ik kreeg pas een mobiel toen ik rond de 20 was. Heb heel mn jeugd, pubertijd en halve adolescentie prima kunnen redden zonder mobiel en de keren dat ik ECHT een telefooncel moest zoeken zijn op 1 hand te tellen. Het is handig, maar alles behalve noodzakelijk.
Ik belde uiteraard gewoon naar het huis toe en als die er niet was, ja dan hield het op.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof werkelijk dat er mensen zijn van tussen de 16 en de 20 die oprecht geloven dat je zonder mobiel gewoon niet KUNT leven/functioneren. Die hebben de tijd niet meegemaakt dat het niet bestond.
Voor mijn 20-ste ofzo belde ik sowieso eigenlijk nooit. Afspreken deden we op school wel en als ik naar iemand toeging dan ging ik er gewoon naar toe.
Welk gedeelte van 'nerd-sinds-ik-me-kan-herinneren-altijd-met-pc's-zitten-rotzooien' snap je niet?quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer zo handig om smatje te hosselen na het stappen. Vroeger zag je ze dan nooit meer, nu voeg je ze toe, chat je eens en voor je het weet staat ze voor je neus dr rokje omlaag te doen
Ik fietste er gewoon naar toe, en was hij niet thuis, dan fietste ik naar iemand anders.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik belde uiteraard gewoon naar het huis toe en als die er niet was, ja dan hield het op.
Natuurlijk kan het, maar de wereld is wel wat anders... Om te beginnen verwachten mijn cliënten dat ik telefonisch bereikbaar ben. Eigenlijk is dat al weer voldoende reden voor mij.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:54 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof werkelijk dat er mensen zijn van tussen de 16 en de 20 die oprecht geloven dat je zonder mobiel gewoon niet KUNT leven/functioneren. Die hebben de tijd niet meegemaakt dat het niet bestond.
Voor mijn 20-ste ofzo belde ik sowieso eigenlijk nooit. Afspreken deden we op school wel en als ik naar iemand toeging dan ging ik er gewoon naar toe.
Voor je werk is het natuurlijk anders. Daar ben ik gewoon (over een vaste lijn) bereikbaar. In mijn vorige functie moest ik ook mobiel bereikbaar zijn, dus kreeg ik een telefoon. Nu is dat niet meer nodig. Daarom kan ik er nu ook mee stoppen als ik wil.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het, maar de wereld is wel wat anders... Om te beginnen verwachten mijn cliënten dat ik telefonisch bereikbaar ben. Eigenlijk is dat al weer voldoende reden voor mij.
Dan kun je net zo goed de tv, computer en huistelefoon uit huis flikkeren, aangezien mensen die dingen vroeger ook niet hadden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je geen GSM had dan wist je ook niet wat je miste. Je moet je afvragen wanneer het dan echt 'nodig' is om te bellen. Misschien maar uiterst zelden.
' Vroeger' waren er nog geen GSMs. Als wij dan gingen stappen, dan spraken we op een bepaald tijdstip af op een bepaalde locatie en verzamelden ons daar. Werkte prima. Waar heb je het verder voor nodig? Voor een ongeluk om dan te bellen? Leg dan gewoon een telefoon met 0 euro beltegoed in je auto. Binnen 1 maand hoef je niet meer te bellen.
Maar goed, het is dan wel lullig als je ergens achteraf midden in de nacht de ANWB nodig hebt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:58 schreef LXIV het volgende:
Voor je werk is het natuurlijk anders. Daar ben ik gewoon (over een vaste lijn) bereikbaar. In mijn vorige functie moest ik ook mobiel bereikbaar zijn, dus kreeg ik een telefoon. Nu is dat niet meer nodig. Daarom kan ik er nu ook mee stoppen als ik wil.
Het gaat er niet om geen mobiel te hebben, het gaat erom er niet de slaaf van te worden. Zoals jij dat ding gebruikt ben je dat niet denk ik. Ik neem aan dat jij ook niet genegen bent om de hele nacht in de rij te staan om als aller-allereerste een nieuwe Iphone te hebben. Dan ben jij er ook geen slaaf van en gebruik je het gewoon functioneel. Prima toch?quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:01 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de tv, computer en huistelefoon uit huis flikkeren, aangezien mensen die dingen vroeger ook niet hadden.
Prima als jij zonder mobiel wilt leven. Ik zeg ook alleen dat het handig is en niet onmisbaar. Ik gebruik mijn mobiel vrij weinig. Voor ongeveer een paar Euro per maand bel en sms ik ermee. Echter was ik wel blij met dat ding toen m'n opa op sterven lag en ik naar mijn studie moest. Natuurlijk had ik ook later gebeld kunnen worden op mijn huistelefoon, maar voor m'n ouders was het ook prettig dat ze snel hun verhaal konden doen.
Jongen, dat jij er niet mee om kan gaan, betekent nog niet dat het aan de mobiele telefoon ligt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook altijd zo'n kul argument gevonden. "Ja maar voor noodgevallen".. Hou toch op. Da's gewoon een slap excuus om iets te kopen.
Oké, dan zijn we het met elkaar eens.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om geen mobiel te hebben, het gaat erom er niet de slaaf van te worden. Zoals jij dat ding gebruikt ben je dat niet denk ik. Ik neem aan dat jij ook niet genegen bent om de hele nacht in de rij te staan om als aller-allereerste een nieuwe Iphone te hebben. Dan ben jij er ook geen slaaf van en gebruik je het gewoon functioneel. Prima toch?
Dat zeg ik toch ook niet. Maar 9 jarigen krijgen tegenwoordig een mobiel mee 'voor noodgevallen'. Hou toch op.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:12 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Jongen, dat jij er niet mee om kan gaan, betekent nog niet dat het aan de mobiele telefoon ligt.
Kansloos inderdaadquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet. Maar 9 jarigen krijgen tegenwoordig een mobiel mee 'voor noodgevallen'. Hou toch op..
Dat is inderdaad wel een beetje kansloos. Ik dacht dat je het over volwassenen had.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet. Maar 9 jarigen krijgen tegenwoordig een mobiel mee 'voor noodgevallen'. Hou toch op..
En een fiets helmquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het meest trieste vind ik de verslaving.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik las wat meer een "mik al je spulletjes weg en je bent gelukkiger" in een van jouw posts...quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:12 schreef LXIV het volgende:
Het gaat er niet om geen mobiel te hebben, het gaat erom er niet de slaaf van te worden. Zoals jij dat ding gebruikt ben je dat niet denk ik. Ik neem aan dat jij ook niet genegen bent om de hele nacht in de rij te staan om als aller-allereerste een nieuwe Iphone te hebben. Dan ben jij er ook geen slaaf van en gebruik je het gewoon functioneel. Prima toch?
Dat is inderdaad wel zonde... Stok pakken en die hond een beetje beweging geven zeg ik.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:21 schreef 3-voud het volgende:
Het meest trieste vind ik de verslaving.
Ik zie ze savonds wel eens lopen als ik een wandelingetje maak met de hond. Ze vallen gelijk op omdat de lichtbundel van die krengen vol in hun snufferd schijnt. En daar is enkel de aandacht op. Zelfs als ze in groepjes staan.
Het lijkt wel of ze een afbeelding van ene boom op internet moeten bekijken hoe dat eruit ziet terwijl ze er tegenaan staan te leunen.
Maarja, op die manier contact leggen is lekker plat en onpersoonlijk. In face-to-face communicatie gaan ze dan ook glad onderuit. Vandaar dat ze op internet de grootste bek hebben en zichzelf heel wat vinden maar in elkaar kruipen als dat ding uit staat.
Ik smijt ze de stok naar hun harses. Eens kijken of ze nog besef hebben van de wereld om hun heen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel zonde... Stok pakken en die hond een beetje beweging geven zeg ik.
No you dontquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik smijt ze de stok naar hun harses. Eens kijken of ze nog besef hebben van de wereld om hun heen.
Already didquote:
Waarom zie ik nu een beeld voor me van een schuw ventje dat met een grote cirkel rond elke vreemdeling heen loopt?quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik smijt ze de stok naar hun harses. Eens kijken of ze nog besef hebben van de wereld om hun heen.
Waarschijnlijk omdat je jezelf herkent in die smartphonedwazen...quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Waarom zie ik nu een beeld voor me van een schuw ventje dat met een grote cirkel rond elke vreemdeling heen loopt?
Ik denk dat jij geheel ten onrechte meent dat er een aan-knop zit op haar brein...quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:33 schreef HQ-Design het volgende:
Deze heeft echt het verstand uitstaan
http://www.flabber.nl/lin(...)r-een-iphone-5-12624
Ergens bijhoren geeft ook invulling aan je leven, hoe triest ook.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:07 schreef venomsnake het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom die stakkers niet even een paar dagen wachten met het product aan te schaffen. Je gaat toch niet als een josti midden in de nacht voor een winkel liggen...
Nou, eerlijk gezegd heb ik toch voor een iPad 2 in de rij gestaan. Maar dat was meer omdat mijn vrouw die dag jarig was en ik wist dat ze die zelf wilde gaan halen (kwam dus eigenlijk wel goed uit dat dat kreng niet al 2 weken op de markt was, want dan had ik weer iets anders moeten verzinnen).quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:07 schreef venomsnake het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom die stakkers niet even een paar dagen wachten met het product aan te schaffen. Je gaat toch niet als een josti midden in de nacht voor een winkel liggen...
Nee hoor. Ik zou zelf van mijn leven niet in zo'n rij gaan staan. Vind het daarentegen wel onzin wat psycholoog Anna denkt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We hebben een Apple fanboy![]()
Cognitieve dissonantie all the way
quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:13 schreef Chadi het volgende:
Stelletje idioten ook. Een hele nacht doorbrengen om 800 euro neer te mogen kwakken voor een telefoon. Ben je dan helemaal de weg kwijt of niet?
Een telefoon waar ook gewoon Samsung, Hitachi en LG onderdelen in zitten... Zo bijzonder is Apple niet. Het is misschien wel goede kwaliteit maar mensen kleven nog aan de Apple hype die aantal jaren geleden is ontstaan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:52 schreef dawg het volgende:
ik vind het eigenlijk best wel triest als je zo je prioriteiten hebt dat je in een ongelooflijk lange rij gaat staan wachten voor een fucking telefoon.
om het even wat voor telefoon. ik vind het gewoon zielig.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:05 schreef Jordony het volgende:
[..]
Een telefoon waar ook gewoon Samsung, Hitachi en LG onderdelen in zitten... Zo bijzonder is Apple niet. Het is misschien wel goede kwaliteit maar mensen kleven nog aan de Apple hype die aantal jaren geleden is ontstaan.
Of concertkaartjes. Of een voetbalwedstrijd. Of een handtekening van je idool.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:52 schreef dawg het volgende:
ik vind het eigenlijk best wel triest als je zo je prioriteiten hebt dat je in een ongelooflijk lange rij gaat staan wachten voor een fucking telefoon.
jup, ik ook.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of concertkaartjes. Of een voetbalwedstrijd. Of een handtekening van je idool.
Ik vind het altijd weer knap hoe alle Apple fans dezelfde motivatie hebben. En ook hoe iedereen die kent behalve de Apple fans zelf.
Concertkaartjes snap ik nog wel. Als je niet in die rij staat is uitverkocht.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vind het altijd weer knap hoe alle Apple fans dezelfde motivatie hebben. En ook hoe iedereen die kent behalve de Apple fans zelf.
Wacht maar tot er een nieuwe Call of Duty uitkomt dan liggen er ook een hoop mensen voor de deur.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:52 schreef dawg het volgende:
Goeie site ook, oogt erg betrouwbaar.quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:16 schreef 3-voud het volgende:
Hier de kloon van dat appel-ding. Nog beter ook, voor 230 euro.
http://www.fastcardtech.c(...)a-Android-Phone.html
die telefoon blijft nog jaaaaaren te koop. Een concert, voetbalwedstrijd of die handtekening is eenmalig. Als je dan voor de deur bivakkeert - dan is dat logisch. Voor zo'n telefoon een week kamperen voor de winkel vind ik onzin.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus jij stond voor heel iets anders in de rij, dan is het misschien nog enigzins gerechtvaardigd. Twijfelgevalletjequote:Op vrijdag 28 september 2012 15:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
maar ik heb een erg leuke vrouw die ook erg dankbaar kan zijn.
Ik zou het geen twijfelgeval noemen maar ik ken dan ook mijn vrouw...quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:01 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dus jij stond voor heel iets anders in de rij, dan is het misschien nog enigzins gerechtvaardigd. Twijfelgevalletje.
Niks mis mee. Van websdesign hebben ze geen kaas gegeten inderdaad, maar je leveren netjes en betrouwbaar.quote:Op zaterdag 29 september 2012 01:19 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Goeie site ook, oogt erg betrouwbaar.
Ik ben eigenlijk tot op heden zeer tevreden. Natuurlijk is de 4S geen straf, maar de 5 is een stikkie lichter en het scherm is ook prettig...quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
In een slaapzak voor de deur liggen om een produkt te kopen dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog bol staat van de kinderziektes. Iemand met een beetje verstand in zijn hoofd wacht tot een paar maanden na de releasedatum met de aanschaf van consumentenelektronica. En wie nóg slimmer is, koopt de vorige generatie topmodel van een produkt tegen dumpprijzen, omdat het gros van de consumenten zich wijs laat maken dat alleen het nieuwste van het nieuwste voldoet. Maar blijkbaar is dat een gedachtengang die voornamelijk techneuten er op na houden...
Eerlijk is eerlijk. Ik ben momenteel op de Nexus 7 tablet aan het azen, maar de aanschaf daarvan kan ik prima voor me uit schuiven en dat is niet alleen omdat dat ding constant uitverkocht is.quote:Op zaterdag 29 september 2012 14:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk tot op heden zeer tevreden. Natuurlijk is de 4S geen straf, maar de 5 is een stikkie lichter en het scherm is ook prettig...
"Je moet met je tijd meegaan" hoor ik dan meestal als ik zoiets ter sprake breng. Net alsof ze daar als individu geen vrije keuze in hebben. Ik denk dat op een bepaalde manier een hoop mensen dat ook niet hebben, want in alles is terug te zien dat mensen doen wat de ander ook doet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:32 schreef LXIV het volgende:
Dan doe je die smartphone toch gewoon weg en pak je ook een oude Nokia uit de la.
Wat ik ook een beetje triest vind is dat sommige mensen tegenwoordig meer in hun telefoon leven dan in de echte wereld. Dan ga ik bijvoorbeeld naar zwemles toe, en dan zitten sommige ouders echt drie kwartier lang alleen nog maar op dat schermpje te kijken. Terwijl ze ook naar hun kind dat zijn best doet zouden kunnen kijken.
Of mensen die in een mooi natuurgebied ook nog druk zitten te friemelen op dat scherm. Waarom ga je daar dan uberhaubt naar toe? Blijf dan gewoon binnen. Het is gelukkig nog steeds geen verplichting of zo. Gooi het gewoon weg, leef in het nu en de echte wereld. Praat met echte mensen en maak echte vrienden.
Als dat de gedachtegang van de techneuten is, ga ik toch erg twijfelen aan de kwaliteit van het product. Ze gaan er dus vanuit dat de gebruikers maar een jaar hun telefoon gebruiken, dus hoeven die telefoons ook max 1,5 jaar goed te werken. En geef ze groot gelijk. Waarom moeite steken om een duurzaam product te maken, als je weet dat de gebruikers ze toch weer na een jaar verruilen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
In een slaapzak voor de deur liggen om een produkt te kopen dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog bol staat van de kinderziektes. Iemand met een beetje verstand in zijn hoofd wacht tot een paar maanden na de releasedatum met de aanschaf van consumentenelektronica. En wie nóg slimmer is, koopt de vorige generatie topmodel van een produkt tegen dumpprijzen, omdat het gros van de consumenten zich wijs laat maken dat alleen het nieuwste van het nieuwste voldoet. Maar blijkbaar is dat een gedachtengang die voornamelijk techneuten er op na houden...
Sterker nog, als je het product te goed maakt, koopt niemand meer de nieuwe versie.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:51 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Als dat de gedachtegang van de techneuten is, ga ik toch erg twijfelen aan de kwaliteit van het product. Ze gaan er dus vanuit dat de gebruikers maar een jaar hun telefoon gebruiken, dus hoeven die telefoons ook max 1,5 jaar goed te werken. En geef ze groot gelijk. Waarom moeite steken om een duurzaam product te maken, als je weet dat de gebruikers ze toch weer na een jaar verruilen.
Het is ook dat ik in aanmerking kwam voor verlenging abbo, anders had ik net als met de 4S gewoon bij Apple besteld. Zoveel handiger, het kost alleen een paar weekjes.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Ik ben momenteel op de Nexus 7 tablet aan het azen, maar de aanschaf daarvan kan ik prima voor me uit schuiven en dat is niet alleen omdat dat ding constant uitverkocht is.
Haha apple fanboyquote:Op zaterdag 29 september 2012 14:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk tot op heden zeer tevreden. Natuurlijk is de 4S geen straf, maar de 5 is een stikkie lichter en het scherm is ook prettig...
Integendeel. Alleen de iphone vind ik erg prettig. Voor de rest heb ik niets van apple.quote:
Als Apple liefhebber van het eerste uur schaam ik mij voor wat nu als Apple fanboys doorgaat.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelfs als bezitter van een iPhone snap ik deze mensen niet
Dus ben jij een XBox fanboy?quote:Hoewel, ik stond zelf ook in de rij om 7 uur sochtends toen de XBOX 360 uitkwam.
Ik ben niet echt een xbox fanboy (hoewel ik wel erg te spreken ben over Xbox Live). Ik ben meer een game fanboy (zeker toen). Ik had gewoon enorm zin om eindelijk next-gen games te kunnen spelen en de Xbox was de eerste next-gen console die uitkwam. Uiteindelijk zou ik nog maanden gewacht moeten hebben voor de PS3.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:05 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als Apple liefhebber van het eerste uur schaam ik mij voor wat nu als Apple fanboys doorgaat.
[ afbeelding ]
[..]
Dus ben jij een XBox fanboy?Echte bazen hebben ook onderstaand en hoeven nooit in de rij te staan daar er altijd genoeg is voor de verkoop.
[ afbeelding ]
Enkel mijn velg is al duurder dan jouw iphone, maagdje.quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:54 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen die Apple haten zijn gewoon jaloerse sloebers.
The fuck! Hofstadboefje is een negert!quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Enkel mijn velg is al duurder dan jouw iphone, maagdje.
Mijn iPhone kostte dan ook niks.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Enkel mijn velg is al duurder dan jouw iphone, maagdje.
DS4 izzz razzzizt!quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
The fuck! Hofstadboefje is een negert!
Nee hoor.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:30 schreef Lavenderr het volgende:
Is het vloeken in de kerk als ik de Samsung Galaxy S3 ook erg mooi vind?
Nee, jij (althans, xenofoob). Daarom is het ook grappig!quote:
Wat lul je dan over sloeber, appartementbewoner uit de boerenbiblepauperbelt?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn iPhone kostte dan ook niks.
Paupertoestelletje dus...quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
Is nog ietsepietsie goedkoper ook.
Waarom voelde jij je aangesproken, Vinex-tokkie?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat lul je dan over sloeber, appartementbewoner uit de boerenbiblepauperbelt?
Je had toch hoop ik wel door dat het niet serieus bedoeld was?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
Oh is dat zo? Hoor je er dan niet bij?
Zal me echt jeuken
Dat weet je met jou nooitquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je had toch hoop ik wel door dat het niet serieus bedoeld was?
Eigenlijk wel hoor...quote:
Maar goed, wat heeft deze nieuwe iPhone meer dan de nieuwe Samsung Galaxy?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, wat zou een knipogende PI nou betekenen, he
Wat heeft een PlayStation meer dan een Xbox?quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar goed, wat heeft deze nieuwe iPhone meer dan de nieuwe Samsung Galaxy?
Geen idee eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heeft een PlayStation meer dan een Xbox?
Het is een onzinnige vraag. Het is anders, niet een kwestie van de een heeft meer dan de ander.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
Daarom vraag ik het ook aan jullie. Jullie hebben er verstand van.
Oh, sorry hoor, zal je niet meer lastigvallen met onzinnige vragen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een onzinnige vraag. Het is anders, niet een kwestie van de een heeft meer dan de ander.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:06 schreef Lavenderr het volgende:
Maar goed, wat heeft deze nieuwe iPhone meer dan de nieuwe Samsung Galaxy?
quote:
Zal ook geen straf zijn...quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat ik voor de Samsung ga.
Nog even sparen. Vind hem zo mooi, die blauwe
Ik vind de Galaxy wat vrouwelijker, dus voor een vrouw zeker.quote:
Wat vind je daar niet prettig aan?quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind de Galaxy wat vrouwelijker, dus voor een vrouw zeker.
Mijn grootste probleem met de Galaxy is dat deze draait op Android en ik vond dat niet prettig werken.
Kleine dingen. Niet intuïtief, de apps die ik wilde waren steeds weer alleen op de iPhone verkrijgbaar, minder stabiel...quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:59 schreef Lavenderr het volgende:
Wat vind je daar niet prettig aan?
En dat kan een Samsung niet?quote:Op zaterdag 29 september 2012 23:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kleine dingen. Niet intuïtief, de apps die ik wilde waren steeds weer alleen op de iPhone verkrijgbaar, minder stabiel...
Daarnaast kan de iPhone natuurlijk erg makkelijk aangesloten worden op je auto. Ja, behalve de 5 natuurlijk...
Andere connector. Voor bellen in de auto met bt is er geen verschil natuurlijk.quote:
Allemaal gelul dus. "intuitief"quote:Op zaterdag 29 september 2012 23:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kleine dingen. Niet intuïtief, de apps die ik wilde waren steeds weer alleen op de iPhone verkrijgbaar, minder stabiel...
Daarnaast kan de iPhone natuurlijk erg makkelijk aangesloten worden op je auto. Ja, behalve de 5 natuurlijk...
Dat laatste moet je helemaal zelf weten, maar een s3 op een ipoddock? Vertel!quote:Op zondag 30 september 2012 00:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik zou voor de S3 en Android gaan
Een android fanboy... Wil jij in het vervolg niet meer vooraan staan met kritiek over applefanboys, want je bent minstens zo erg.quote:Op zondag 30 september 2012 07:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Allemaal gelul dus. "intuitief"
Maar veel succes met je ripdeal.
Lijkt het af en toe wel opquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:30 schreef Lavenderr het volgende:
Is het vloeken in de kerk als ik de Samsung Galaxy S3 ook erg mooi vind?
Nee hoor fuck android en je smartphone. Ik ga echt niet in de rij staan, blind het nieuwste van het nieuwste kopen om er bij te horen hoor en eeuwig bij hetzelfde merk blijven omdat het zo hip is.quote:Op zondag 30 september 2012 08:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een android fanboy... Wil jij in het vervolg niet meer vooraan staan met kritiek over applefanboys, want je bent minstens zo erg.
Nee, mijn abbo kwam in aanmerking voor verlenging en ik heb even gewacht op de 5.quote:Op zondag 30 september 2012 09:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee hoor fuck android en je smartphone. Ik ga echt niet in de rij staan, blind het nieuwste van het nieuwste kopen om er bij te horen hoor en eeuwig bij hetzelfde merk blijven omdat het zo hip is.
Je had zeker net heel toevallig deze week een nieuwe telefoon nodig?
Wat dan? Ik heb jaren met mac gewerkt en het was precies hetzelfde: bommetje, kernal panic en een kutmuis. Maar ja de omkasting was zo hip. Tja.quote:Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef kazing het volgende:
Wat een domme uitspraak.
Ik heb juist bewust gekozen voor apple, omdat een MBA icm met Mac OS gewoon het beste is wat je kunt krijgen. Na 15 jaar windows en andere hardware merken is apple een verademing.
Strak, stevig design, lange accuduur en licht. No nonsense, dat wat je nodig hebt zit erop (dus geen achterlijke optische drive die normale mensen niet meer gebruiken).quote:Op zondag 30 september 2012 10:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat dan? Ik heb jaren met mac gewerkt en het was precies hetzelfde: bommetje, kernal panic en een kutmuis. Maar ja de omkasting was zo hip. Tja.
Dus het ontbreken van functionaliteit is een pre?quote:Op zondag 30 september 2012 10:19 schreef kazing het volgende:
[..]
Strak, stevig design, lange accuduur en licht. No nonsense, dat wat je nodig hebt zit erop (dus geen achterlijke optische drive die normale mensen niet meer gebruiken).
Maakt geen tot nauwelijks geluid. Mac-os is gewoon makkelijk en blijft snel.
Jij komt niet van de gebaande paden af, is het wel?quote:
De meeste mensen die ik ken gebruiken de optische drive om hun os te installeren en daarna nooit meer.quote:Op zondag 30 september 2012 10:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus het ontbreken van functionaliteit is een pre?
En ieder ding met ssd maakt geen geluid.
Wij kregen later ook x, maar toen was ik al redelijk klaar met die macpoep ja.quote:Op zondag 30 september 2012 10:37 schreef Litpho het volgende:
Kazing, Hofstadgroepje baseert zijn Apple haat op pre-OSX modellen. Als iemand Windows 8 afkraakt "want DOS heeft zulke belabberde muisondersteunig", dan houd je toch ook op met de discussie? Rollende ogen optioneel.
Toen keek je er duidelijk onbevangen naar, jaquote:Op zondag 30 september 2012 10:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wij kregen later ook x, maar toen was ik al redelijk klaar met die macpoep ja.
Tja, je kunt een product nog zo fantastisch maken maar als de gebruiker een complete josti is dan gaat niks fatsoenlijk werken he.quote:Op zondag 30 september 2012 10:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wij kregen later ook x, maar toen was ik al redelijk klaar met die macpoep ja.
Os was josti materiaal: duur, slecht, weinig software. Bij ons installeerde men massaal virual pc... Zegt toch wel wat.quote:Op zondag 30 september 2012 10:52 schreef kazing het volgende:
[..]
Tja, je kunt een product nog zo fantastisch maken maar als de gebruiker een complete josti is dan gaat niks fatsoenlijk werken he.
Wellicht koop ik ooit wel weer een windows machine. windows 7 was al een goede verbetering maar windows 8 is zoals de trend weer ruk.
Windows 9 zal wellicht weer een pareltje zijn die wel met OSX kan concurreren.
Gek he als er nieuwe hardware en een nieuw os komt dat niet alle software boeren direct voor dat platform een versie maken.quote:Op zondag 30 september 2012 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Os was josti materiaal: duur, slecht, weinig software. Bij ons installeerde men massaal virual pc... Zegt toch wel wat.
Maar ja, als je te maken hebt met mensen die denken dat er zonder drive geen stof in je bak komt en dat dat een argument moet zijn, tja
Dat 'gepost vanaf' is al een klacht op zich waard.quote:Op zondag 30 september 2012 11:09 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso Apple met hun overpriced hardware shit![]()
Gepost vanaf mijn iPad
Stof noemde ik als een van de redenen. En ja dat is irritant, je CPU fan slijt er harder door en werkt minder goed.quote:Op zondag 30 september 2012 11:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja. Heel erg die stof in je machine.
Behuizing steviger??quote:Op zondag 30 september 2012 11:18 schreef kazing het volgende:
[..]
Stof noemde ik als een van de redenen. En ja dat is irritant, je CPU fan slijt er harder door en werkt minder goed.
bij de rest, dat het minder ruimte inneemt en de behuizing steviger word sta je niet stil?
CPU fan kost nietsquote:Op zondag 30 september 2012 11:18 schreef kazing het volgende:
[..]
Stof noemde ik als een van de redenen. En ja dat is irritant, je CPU fan slijt er harder door en werkt minder goed.
bij de rest, dat het minder ruimte inneemt en de behuizing steviger word sta je niet stil?
Ja behuizing steviger. Is het moeilijk te snappen dat als je een stuk uit de behuizing zaagt om een optische drive in te voegen dit ten koste gaat van oa de stevigheid?quote:Op zondag 30 september 2012 11:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Behuizing steviger??
En ach, dan is hij 2 mm dunner. Wouw.
Merk en type specifiek wel, bovendien is het gruwelijk irritant als dat ding gaat ratelen en je hem moet vervangen. Daarbij komt dat na x aantal jaar de specifieke fan moeilijk na te bestellen is en je vaak een heel component inclusief heatsink moet kopen.quote:
Daarom is een auto zonder deuren veel handiger! Lekker stevig.quote:Op zondag 30 september 2012 11:21 schreef kazing het volgende:
[..]
Ja behuizing steviger. Is het moeilijk te snappen dat als je een stuk uit de behuizing zaagt om een optische drive in te voegen dit ten koste gaat van oa de stevigheid?
en 2mm dunner...heb je ooit een MBA in handen gehad?
'merk' is altijd duurderquote:Op zondag 30 september 2012 11:22 schreef kazing het volgende:
[..]
Merk en type specifiek wel, bovendien is het gruwelijk irritant als dat ding gaat ratelen en je hem moet vervangen. Daarbij komt dat na x aantal jaar de specifieke fan moeilijk na te bestellen is en je vaak een heel component inclusief heatsink moet kopen.
Eens. Als je dan toch wil klagen, dan zijn het wel de Apple eigenaars die het je bij elk mailtje, tweetje of forumpostje MOETEN laten weten.quote:Op zondag 30 september 2012 11:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat 'gepost vanaf' is al een klacht op zich waard.
Inderdaad.quote:Op zondag 30 september 2012 11:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Eens. Als je dan toch wil klagen, dan zijn het wel de Apple eigenaars die het je bij elk mailtje, tweetje of forumpostje MOETEN laten weten.
Ik werk zelf nog steeds met deze:quote:
Er zijn genoeg plastic laptops waarbij het moederbod haarscheurtjes gaat vertonen wanneer je 'em vaak op niet-platte oppervlakken gebruikt (op schoot bv), omdat de behuizing gewoon niet stevig genoeg is.quote:Op zondag 30 september 2012 11:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een slappe laptop meegemaakt man.
Dit en de app 'smsen'quote:Op zondag 30 september 2012 11:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik werk zelf nog steeds met deze:
[ afbeelding ]
Doet alles wat het doen moet:
1. Kan bellen
2. Kan gebeld worden.
Das namelijk ook de definitie van een telefoon volgens mij. Voor al die andere meuk met traag internet heb ik toch geen tijd voor. De hele dag met je bakkies naar dat scherm kijken met je vrienden sms'en/whatsappen terwijl ze naast je staan is een beetje zoals een pistool kopen en in je eigen voeten schieten.
En al die andere "apps" waar je na 5 minuten het wel gezien hebt... als dat je leven invulling moet geven ben je wel verdomd van het padje.
Omg, jij bent echt niet slim he.quote:Op zondag 30 september 2012 11:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daarom is een auto zonder deuren veel handiger! Lekker stevig.
Dit is echt dat typerende fanboy gedrag door recht te lullen wat krom is. Ik heb nog nooit een slappe laptop meegemaakt man.
Alsnog de stevigste laptops die ik ken waren de Thinkpads en en die hadden toch echt een optische drive.quote:Op zondag 30 september 2012 11:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daarom is een auto zonder deuren veel handiger! Lekker stevig.
Dit is echt dat typerende fanboy gedrag door recht te lullen wat krom is. Ik heb nog nooit een slappe laptop meegemaakt man.
Een N73 is helemaal geen telefoon die alleen maar kan bellen, het is bijna een smartphone met een browser en alles. Echter ook vreselijk traag en de betrouwbaarheid laat ook te wensen over.quote:Op zondag 30 september 2012 11:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1. Kan bellen
2. Kan gebeld worden.
Das namelijk ook de definitie van een telefoon volgens mij. Voor al die andere meuk met traag internet heb ik toch geen tijd voor. De hele dag met je bakkies naar dat scherm kijken met je vrienden sms'en/whatsappen terwijl ze naast je staan is een beetje zoals een pistool kopen en in je eigen voeten schieten.
En al die andere "apps" waar je na 5 minuten het wel gezien hebt... als dat je leven invulling moet geven ben je wel verdomd van het padje.
Heb die ooit aan een ex gegeven en toen zelf een htc diamond gehaald.quote:Op zondag 30 september 2012 11:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1. Kan bellen
2. Kan gebeld worden.
Nooit meegemaakt, en ik heb al 7 jaar of zo een cheap ass acer ding die grove mishandelingen heeft overleeft. Aspire 3503.quote:Op zondag 30 september 2012 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn genoeg plastic laptops waarbij het moederbod haarscheurtjes gaat vertonen wanneer je 'em vaak op niet-platte oppervlakken gebruikt (op schoot bv), omdat de behuizing gewoon niet stevig genoeg is.
Ik heb hem ook gehad maar nadeel was dat hij na een tijd ontzettend traag werd.quote:Op zondag 30 september 2012 11:34 schreef kazing het volgende:
[..]
Heb die ooit aan een ex gegeven en toen zelf een htc diamond gehaald.
Heb er nog steeds spijt van, die N73 is echt een mooi toestel en had die graag als back-up gehad.
Ik heb deze:quote:Op zondag 30 september 2012 11:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1. Kan bellen
2. Kan gebeld worden.
Toch is het zo en algemeen bekend dat zoiets de constructie verzwakt.quote:Op zondag 30 september 2012 11:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nooit meegemaakt, en ik heb al 7 jaar of zo een cheap ass acer ding die grove mishandelingen heeft overleeft. Aspire 3503.
Tja, dat was wel zo maar voor die tijd was het een top toestel.quote:Op zondag 30 september 2012 11:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gehad maar nadeel was dat hij na een tijd ontzettend traag werd.
Gast het is gewoon geen argument! Ja zonder deuren is hij steviger maar het is niet handig! En niet nodig want met deuren is hij ook stevig genoeg. Zelfde geldt voor je laptopje.quote:Op zondag 30 september 2012 11:33 schreef kazing het volgende:
[..]
Omg, jij bent echt niet slim he.
Waarom worden bij een rally auto de deuren dicht gelast en een rolkooi toegevoegd.
Waarom denk je dat een cabrio vaak zwaarder is dan de normale versie?
Echt, hoe dom kun je zijn?
Ik vind een laptop die kraakt en slap aanvoelt niks.quote:Op zondag 30 september 2012 11:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gast het is gewoon geen argument! Ja zonder deuren is hij steviger maar het is niet handig! En niet nodig want met deuren is hij ook stevig genoeg. Zelfde geldt voor je laptopje.
Voortaan scherm weg laten. Verzwakt alleen maar de constructie.quote:Op zondag 30 september 2012 11:38 schreef kazing het volgende:
[..]
Toch is het zo en algemeen bekend dat zoiets de constructie verzwakt.
Ik vond het echt een draak van een telefoon. Dat ik een paar jaar met een N73 heb rondgelopen is een van de redenen dat ik m'n iPhone als een verademing heb ervaren.quote:Op zondag 30 september 2012 11:38 schreef kazing het volgende:
[..]
Tja, dat was wel zo maar voor die tijd was het een top toestel.
kerel, waarvoor gebruik jij je optische drive nog?quote:Op zondag 30 september 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Voortaan scherm weg laten. Verzwakt alleen maar de constructie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |