Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapenquote:'iPhonefans hebben verstand uitstaan'
AMSTERDAM - "Het denken wordt uitgeschakeld, je volgt alleen je instinct", verklaart psycholoog Anna Dijkman de enorme hype rondom de iPhone 5.
Dat er honderden fans in de rij staan om de nieuwste Apple telefoon te bemachtigen, is helemaal niet zo gek, zegt Dijkman. "Er komt dopamine vrij als je iets koopt wat je wilt hebben en daar krijg je een goed gevoel bij. Zeker als je bevangen raakt door een hype, verliezen mensen uit het oog of ze het product ook echt willen."
Dijkman noemt het typisch kuddegedrag. "Mensen zijn sociale dieren. Ze willen erbij horen. Over de gigantische rij, vrijdagochtend op het Leidseplein: "Het moet wel fantastisch zijn, want al die anderen willen het ook."
"Het rationele denken raakt uitgeschakeld. Je volgt alleen nog maar een gretig instinct dat je iets wil hebben. Dat is een heel sterk mechanisme."
bron: Telegraaf
Hoe denk je over mensen die om middernacht naar een premiere gaan of in de rij staan voor de nieuwste Call Of Duty? Is dat geen hersenspoeling?quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapen![]()
Ik begrijp nu waar al het Apple gemekker vandaan komt
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelfs als bezitter van een iPhone snap ik deze mensen niet
Hoewel, ik stond zelf ook in de rij om 7 uur sochtends toen de XBOX 360 uitkwam.
Nou, voordat de Wii normaal in de winkel lag waren we 6 maanden verder. En het heeft ook wel wat, z'n apparaat kopen op dag 1. Met de xbox 360 kon ik iig geen dag langer wachten, maargoed ik was toen ook puberquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.
Dat het dan niet meer leverbaar zou zijn is de grootste onzin van de wereld, ze hebben pakhuizen vol, maar manipuleren de vraag (basis(misleidende)marketing).
Je kon tot die tijd ook prima zonder, dus die paar weekjes wachten kan ook prima zonder imo
Laat de mens nu net geen solitair dier zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Eigenlijk zouden samenscholingen van meer dan 5 mensen altijd verboden moeten zijn. Gewoon individueel nadenken i.p.v. als kudde bisons.
Je hebt altijd mensen die een product zo snel als mogelijk willen hebben. Denk aan spel releases. Hier een mooi filmpje.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.
Dat het dan niet meer leverbaar zou zijn is de grootste onzin van de wereld, ze hebben pakhuizen vol, maar manipuleren de vraag (basis(misleidende)marketing).
Je kon tot die tijd ook prima zonder, dus die paar weekjes wachten kan ook prima zonder imo
Je kunt hem gewoon al bestellen bij je provider. Dan krijg je 'm thuisbezorgd. Alleen zit er 2 à 3 weken levertijd op. So what.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Echte Apple fanboys hebben we hier op FOK! ook niet echt. Retorbrapi misschien maar het aantal echte Apple haters is hier veel groter.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:09 schreef _GdR_ het volgende:
ik zie alleen maar nieuwsberichten/topics over de nieuwe iphone. iedereen zit altijd te 'haten' op de apple fanboys. Maar de anti-apple kindjes zijn duidelijk in de meerderheid.
serieus waar maak je je druk om?
hahaha stelletje kanslozequote:Op vrijdag 28 september 2012 11:15 schreef Jian het volgende:
Lekker laten gaan, ik vind het wel humor. Ik hoorde er net één op de radio, die had z'n telefoon bemachtigd en moest nu weer met de trein terug naar Eindhoven, echt
'ah bloobloo, wij zijn echt niet de.enige hoor e-echtquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:48 schreef Dimens het volgende:
Geldt waarschijnlijk voor heel veel producten.
dit bijvoorbeeld. waarom kansloos? die gasten schijten wel ff 800euro neer voor een speeltje. zomaar omdat het kan.quote:
Zolang er volk is dat het schuim op de bek krijgt vanwege je merk c.q. de mensen die het mooi vinden, doe je toch iets goed als fabrikant! Wanneer de onverschilligheid toeslaat is er iets mis.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Echte Apple fanboys hebben we hier op FOK! ook niet echt. Retorbrapi misschien maar het aantal echte Apple haters is hier veel groter.
Jij wilt je vergelijken met hysterische huiswijven?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:25 schreef Luigi het volgende:
Ff heel iets anders, maar moet je de H&M eens zien als er een designer z'n meuk daar verkoopt als stunt.
Of de bijenkorf tijdens de doldwaze dagen of hoe heet dat.
Mijzelf niet want ik sta niet in die rijquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij wilt je vergelijken met hysterische huiswijven?
Ik vraag mij dat dus af, of dat wel ffs lekker zo kan bij die gasten, 800 euro afschrijven. Die liggen allemaal de eerstkomende 2 maanden krom omdat al hun spaarcentjes in een telefoon zitten.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:23 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
dit bijvoorbeeld. waarom kansloos? die gasten schijten wel ff 800euro neer voor een speeltje. zomaar omdat het kan.
als ik iets graag wil hebben dan wil ik daar ook niet een week op wachten.
ja dan kan ik het me voorstellen. Dat is tijdelijk. Die iphone blijft er voorlopig nog wel. De iphone 3gs is er toch ook nog? Ik snap niet wat het nut er van is om dat kreng als eerste te hebben... Wat is daar de meerwaarde van?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:25 schreef Luigi het volgende:
Ff heel iets anders, maar moet je de H&M eens zien als er een designer z'n meuk daar verkoopt als stunt.
Of de bijenkorf tijdens de doldwaze dagen of hoe heet dat.
Zeker weten, indertijd gingen ze zelfs in de rij liggen voor die gebreide sok. Geweldige marketingmachine met perfect uitgekiende strategieën en er zijn nu eenmaal mensen die daar zeer gevoelig voor zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:25 schreef Gert het volgende:
[..]
Zolang er volk is dat het schuim op de bek krijgt vanwege je merk c.q. de mensen die het mooi vinden, doe je toch iets goed als fabrikant! Wanneer de onverschilligheid toeslaat is er iets mis.
'Die liggen allemaal de eerstkomende 2 maanden krom' uiteraard. allemaal. net zoals dat elke allochtoon crimineel is en niet werktquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:27 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik vraag mij dat dus af, of dat wel ffs lekker zo kan bij die gasten, 800 euro afschrijven. Die liggen allemaal de eerstkomende 2 maanden krom omdat al hun spaarcentjes in een telefoon zitten.
Iemand met een baan gaat geen 2 dagen in een rij staan.
Vorige keer tijdens zo'n game launch (Call of Duty ofzo? Geen idee, ben er niet zo thuis in) was er zelfs een reportage van op Radio 1 (!) met een vrij uitgebreid interview met zo'n gamer die 's nachts in de rij had gestaan, gingen ze hem 's ochtends bellen hoe het spel was, of -ie nu nog wel kon functioneren op zo'n werk, etc.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Goede conclusie man, als je dusdanig over één kam scheert dat alle 'fans' hun verstand hebben uitstaan. Met álle producten is er kuddegedrag. Games waarvoor zaken 's nachts open zijn zodat fans meteen kunnen spelen is er een voorbeeld van. Dat heeft geen flikker met rationeel of irrationeel denken van doen. Psycholoog Anna Dijkman.!!!!
ze heeft het duidelijk.over de mensen die daar in de.rij staan, blijf boos fanboyquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Goede conclusie man, als je dusdanig over één kam scheert dat alle 'fans' hun verstand hebben uitstaan. Met álle producten is er kuddegedrag. Games waarvoor zaken 's nachts open zijn zodat fans meteen kunnen spelen is er een voorbeeld van. Dat heeft geen flikker met rationeel of irrationeel denken van doen. Psycholoog Anna Dijkman.!!!!
JIJ voelt je wel erg aangevallen de hele tijd, sta je ook in de rij?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:39 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
'Die liggen allemaal de eerstkomende 2 maanden krom' uiteraard. allemaal. net zoals dat elke allochtoon crimineel is en niet werkt
Dan gaat het alsnog niet op. De meeste mensen die daar in de rij staan, hebben als referentiekader meestal een oudere iPhone. Die vinden ze fijn werken, en daarom willen ze dus graag zo snel mogelijk een nóg betere iPhone. Dat vind ik niet gek. Kuddegedrag.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
ze heeft het duidelijk.over de mensen die daar in de.rij staan, blijf boos fanboy
nee wordt er alleen zo moe van. mij kan het niet rotten dat de 'nieuwe' iphone iets groter is etc. en ik heb er het geld ook echt niet voor over. wat ik erger vindt is dat mensen helemaal gek worden omdat er een aantal mensen graag de nieuwe iphone willen hebben.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:47 schreef MPC60 het volgende:
[..]
JIJ voelt je wel erg aangevallen de hele tijd, sta je ook in de rij?
Weinig nieuws onder de zon....apple fanboys die dagen in de rij liggen om dezelfde telefoon te kopen als 100en anderen kun je nu niet echt slim noemen wel?quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapen![]()
maar 23 uur in de rij staan voor iets wat je al.hebt maar enkel iets sneller?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:48 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dan gaat het alsnog niet op. De meeste mensen die daar in de rij staan, hebben als referentiekader meestal een oudere iPhone. Die vinden ze fijn werken, en daarom willen ze dus graag zo snel mogelijk een nóg betere iPhone. Dat vind ik niet gek. Kuddegedrag.![]()
"WEEJO, GA JIJ IN DE RIJ STAAN VOOR DE IPHONE5? NOU OMDAT JIJ DAN DE IPHONE5 HEBT MOET IK HEM OOK MAAR."
Ik snap het eigenlijk ook niet, ik zou wachten met het kopen van zo'n product tot er een hoesje beschikbaar komt of in de handleiding komt te staan hoe je de telefoon moet vasthoudenquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:50 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Weinig nieuws onder de zon....apple fanboys die dagen in de rij liggen om dezelfde telefoon te kopen als 100en anderen kun je nu niet echt slim noemen wel?
Lolquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik snap het eigenlijk ook niet, ik zou wachten met het kopen van zo'n product tot er een hoesje beschikbaar komt of in de handleiding komt te staan hoe je de telefoon moet vasthouden
Wifi is een iOS6 bug, vrij gemakkelijk op te lossen. Je ziet wat er gebeurd overal, om daarom iPhone fans onder de noemer 'verstand uitstaan' te scharen lijkt me een gekke conclusie.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:52 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
maar 23 uur in de rij staan voor iets wat je al.hebt maar enkel iets sneller?
Daarnaast krast hij sneller en het heeft enorme problemen met wifi
Het is gewoon geen Apple specifiek verschijnsel. Elke marketing doelgroep kent z'n gekkies, z'n hardliners, z'n freaks. Voorbeelden genoeg in dit topic.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wifi is een iOS6 bug, vrij gemakkelijk op te lossen. Je ziet wat er gebeurd overal, om daarom iPhone fans onder de noemer 'verstand uitstaan' te scharen lijkt me een gekke conclusie.
ik verwacht sowieso niet van apple gans dat hun verstand aan staatquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wifi is een iOS6 bug, vrij gemakkelijk op te lossen. Je ziet wat er gebeurd overal, om daarom iPhone fans onder de noemer 'verstand uitstaan' te scharen lijkt me een gekke conclusie.
We hebben een Apple fanboyquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
quote:
Je kan uit dat stuk dat helemaal niet concluderenquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed voor minstens 300 postsquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:08 schreef Jian het volgende:
En daar gaan we, fasten your seatbelts everyone
of gewoon bij uitverkopen of speciale 'verkoops-happenings (bv de 'Doldwaze dagen van de Bijenkorf)..quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:48 schreef Dimens het volgende:
Geldt waarschijnlijk voor heel veel producten.
Ja echt wtfquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:09 schreef xenobinol het volgende:
Alleen al het feit dat ze je toejuichen (of uitjoelen) in zo'n Apple store
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:27 schreef ems. het volgende:
Ik vind het zulke simpele schapen die sujetten die dan uren in de rij gaan staanWacht dan gewoon een weekje ofzo, als je die rommel zo graag wil.
Ik begreep uit een ander nieuwsbericht dat deze praktijk vanuit de VS overgewaaid is naar het nuchtere Holland. Kennelijk vinden mensen het prettig om als overwinnaars gehuldigd te wordenquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja echt wtf
Hoeveel kan je houden van een product wat je niet eens kent, dat is het met Apple producten, men identificeert zich ermee (wat men ook heeft met dure auto's etc)
Dat is nu pas zo, dat de concurrent vergelijkbare of betere toestellen heeft. Apple heeft enorm vaak de toon gezet en de rest volgde. Zie de eerste iPhone's, en het wiel kan niet elke keer ontdekt worden, dat moeten de Apple fanboys nog tot zich door laten dringen en de andere producten van concurrenten leren kennen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:11 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap die Hype rond een Iphone nooit zo,elk ander merk heeft minstens een zelfde soort toestel en vaak nog betere ook. Of mensen die nu nog gaan voor de 'goedkopere' 4S, onbegrijpelijk, zo'n klein scherm kan echt niet meer.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:09 schreef xenobinol het volgende:
Alleen al het feit dat ze je toejuichen (of uitjoelen) in zo'n Apple store
![]()
[ afbeelding ]
Niet mijn ding en typisch Amerikaansquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik begreep uit een ander nieuwsbericht dat deze praktijk vanuit de VS overgewaaid is naar het nuchtere Holland. Kennelijk vinden mensen het prettig om als overwinnaars gehuldigd te worden
Dit maar dat krijg je ze toch niet uitgelegd.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heeft heeft helemaal niet de toon gezet de laatste 2 decennia, de iPhone was niet de 1e smartphone, de mp3 speler bestond al lang en de tablet ook.
Dat zeg ik met de mp3 en toch was de iPod iets nieuws en revolutionairs, zie de concurrent die het schaamteloos imiteert. Je moet mensen uitleggen dat een iPod hetzelfde is als een mp3 speler alleen van een ander bedrijf, niks voor niks zo populair en dat terwijl het duurder is (of misschien omdat?)quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heeft heeft helemaal niet de toon gezet de laatste 2 decennia, de iPhone was niet de 1e smartphone, de mp3 speler bestond al lang en de tablet ook.
Ja en apple zal het met de tijd ook weer kwijt raken. That's how it goes. De enige reden dat de iPod een succes werd terwijl het meer van hetzelfde was waren de ....... witte oordopjes. Daardoor werd het een hebbeding.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zeg ik met de mp3 en toch was de iPod iets nieuws en revolutionairs, zie de concurrent die eet schaamteloos imiteert. Je moet mensen uitleggen dat een iPod hetzelfde is als een mo3 speler alleen van een ander bedrijf
En die tablet, waarom was dat geen succes en de iPad wel? Omdat appel? Lekker makkelijk, een Suzuki Swift rijdt ook en heeft vier wielen maar men wil een Audi a6 of een BMW. Kijk intern en niet extern
En zie RIM, die hebben ook de meute geleid en raken dat ook kwijt
Mijn telefoon pakken en soepel op het veel scherpere en grotere scherm chillenquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:45 schreef Dimens het volgende:
Maar wat doen jullie als je iemand een iPhone uit zijn broekzak haalt?
Seconden lijm pakken erop gooien dat hij deze nooit meer los laat?quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:45 schreef Dimens het volgende:
Lijkt mij ook, of ze moeten binnen nu en een paar jaar weer iets geweldig nieuws op de markt brengen... Televisie?quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en apple zal het met de tijd ook weer kwijt raken. That's how it goes.
Dan ga ik lekker google mappen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:45 schreef Dimens het volgende:
Gered door microsoft zelfs.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, of ze moeten binnen nu en een paar jaar weer iets geweldig nieuws op de markt brengen... Televisie?
En Apple is al een keer van mega groot naar heel klein gegaan, faillissement was niet ver weg. Maar alles op uiterlijk en gebruikersgemak (simpelheid) gooien heeft ze gebracht waar ze nu zijn, de onbetwistbare leider (die nu al een aantal jaartjes stilstaat)
Nee joh. Buiten die oordoppen hadden zij een scrollwiel en maar twee knoppen (itt de tien of meer bij de concurrentie. Plus het besturingssysteem (playlisten kon je alleen op je pc maken) dus makkelijk bedienbaar.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en apple zal het met de tijd ook weer kwijt raken. That's how it goes. De enige reden dat de iPod een succes werd terwijl het meer van hetzelfde was waren de ....... witte oordopjes. Daardoor werd het een hebbeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |