Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapenquote:'iPhonefans hebben verstand uitstaan'
AMSTERDAM - "Het denken wordt uitgeschakeld, je volgt alleen je instinct", verklaart psycholoog Anna Dijkman de enorme hype rondom de iPhone 5.
Dat er honderden fans in de rij staan om de nieuwste Apple telefoon te bemachtigen, is helemaal niet zo gek, zegt Dijkman. "Er komt dopamine vrij als je iets koopt wat je wilt hebben en daar krijg je een goed gevoel bij. Zeker als je bevangen raakt door een hype, verliezen mensen uit het oog of ze het product ook echt willen."
Dijkman noemt het typisch kuddegedrag. "Mensen zijn sociale dieren. Ze willen erbij horen. Over de gigantische rij, vrijdagochtend op het Leidseplein: "Het moet wel fantastisch zijn, want al die anderen willen het ook."
"Het rationele denken raakt uitgeschakeld. Je volgt alleen nog maar een gretig instinct dat je iets wil hebben. Dat is een heel sterk mechanisme."
bron: Telegraaf
Hoe denk je over mensen die om middernacht naar een premiere gaan of in de rij staan voor de nieuwste Call Of Duty? Is dat geen hersenspoeling?quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapen![]()
Ik begrijp nu waar al het Apple gemekker vandaan komt
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelfs als bezitter van een iPhone snap ik deze mensen niet
Hoewel, ik stond zelf ook in de rij om 7 uur sochtends toen de XBOX 360 uitkwam.
Nou, voordat de Wii normaal in de winkel lag waren we 6 maanden verder. En het heeft ook wel wat, z'n apparaat kopen op dag 1. Met de xbox 360 kon ik iig geen dag langer wachten, maargoed ik was toen ook puberquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.
Dat het dan niet meer leverbaar zou zijn is de grootste onzin van de wereld, ze hebben pakhuizen vol, maar manipuleren de vraag (basis(misleidende)marketing).
Je kon tot die tijd ook prima zonder, dus die paar weekjes wachten kan ook prima zonder imo
Laat de mens nu net geen solitair dier zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Eigenlijk zouden samenscholingen van meer dan 5 mensen altijd verboden moeten zijn. Gewoon individueel nadenken i.p.v. als kudde bisons.
Je hebt altijd mensen die een product zo snel als mogelijk willen hebben. Denk aan spel releases. Hier een mooi filmpje.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.
Dat het dan niet meer leverbaar zou zijn is de grootste onzin van de wereld, ze hebben pakhuizen vol, maar manipuleren de vraag (basis(misleidende)marketing).
Je kon tot die tijd ook prima zonder, dus die paar weekjes wachten kan ook prima zonder imo
Je kunt hem gewoon al bestellen bij je provider. Dan krijg je 'm thuisbezorgd. Alleen zit er 2 à 3 weken levertijd op. So what.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Echte Apple fanboys hebben we hier op FOK! ook niet echt. Retorbrapi misschien maar het aantal echte Apple haters is hier veel groter.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:09 schreef _GdR_ het volgende:
ik zie alleen maar nieuwsberichten/topics over de nieuwe iphone. iedereen zit altijd te 'haten' op de apple fanboys. Maar de anti-apple kindjes zijn duidelijk in de meerderheid.
serieus waar maak je je druk om?
hahaha stelletje kanslozequote:Op vrijdag 28 september 2012 11:15 schreef Jian het volgende:
Lekker laten gaan, ik vind het wel humor. Ik hoorde er net één op de radio, die had z'n telefoon bemachtigd en moest nu weer met de trein terug naar Eindhoven, echt
'ah bloobloo, wij zijn echt niet de.enige hoor e-echtquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:48 schreef Dimens het volgende:
Geldt waarschijnlijk voor heel veel producten.
dit bijvoorbeeld. waarom kansloos? die gasten schijten wel ff 800euro neer voor een speeltje. zomaar omdat het kan.quote:
Zolang er volk is dat het schuim op de bek krijgt vanwege je merk c.q. de mensen die het mooi vinden, doe je toch iets goed als fabrikant! Wanneer de onverschilligheid toeslaat is er iets mis.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Echte Apple fanboys hebben we hier op FOK! ook niet echt. Retorbrapi misschien maar het aantal echte Apple haters is hier veel groter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |