Maar dat is dan weer zo handig om smatje te hosselen na het stappen. Vroeger zag je ze dan nooit meer, nu voeg je ze toe, chat je eens en voor je het weet staat ze voor je neus dr rokje omlaag te doenquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
Ernstig offtopic trouwens maar wel veel leuker dan het oorspronkelijke topic.
Heb een tijdje terug wel Facebook eruit gedaan. Stom gedoe. Het begin is er?.
Ik geloof werkelijk dat er mensen zijn van tussen de 16 en de 20 die oprecht geloven dat je zonder mobiel gewoon niet KUNT leven/functioneren. Die hebben de tijd niet meegemaakt dat het niet bestond.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach, ik kreeg pas een mobiel toen ik rond de 20 was. Heb heel mn jeugd, pubertijd en halve adolescentie prima kunnen redden zonder mobiel en de keren dat ik ECHT een telefooncel moest zoeken zijn op 1 hand te tellen. Het is handig, maar alles behalve noodzakelijk.
Ik belde uiteraard gewoon naar het huis toe en als die er niet was, ja dan hield het op.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof werkelijk dat er mensen zijn van tussen de 16 en de 20 die oprecht geloven dat je zonder mobiel gewoon niet KUNT leven/functioneren. Die hebben de tijd niet meegemaakt dat het niet bestond.
Voor mijn 20-ste ofzo belde ik sowieso eigenlijk nooit. Afspreken deden we op school wel en als ik naar iemand toeging dan ging ik er gewoon naar toe.
Welk gedeelte van 'nerd-sinds-ik-me-kan-herinneren-altijd-met-pc's-zitten-rotzooien' snap je niet?quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer zo handig om smatje te hosselen na het stappen. Vroeger zag je ze dan nooit meer, nu voeg je ze toe, chat je eens en voor je het weet staat ze voor je neus dr rokje omlaag te doen
Ik fietste er gewoon naar toe, en was hij niet thuis, dan fietste ik naar iemand anders.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik belde uiteraard gewoon naar het huis toe en als die er niet was, ja dan hield het op.
Natuurlijk kan het, maar de wereld is wel wat anders... Om te beginnen verwachten mijn cliënten dat ik telefonisch bereikbaar ben. Eigenlijk is dat al weer voldoende reden voor mij.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:54 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof werkelijk dat er mensen zijn van tussen de 16 en de 20 die oprecht geloven dat je zonder mobiel gewoon niet KUNT leven/functioneren. Die hebben de tijd niet meegemaakt dat het niet bestond.
Voor mijn 20-ste ofzo belde ik sowieso eigenlijk nooit. Afspreken deden we op school wel en als ik naar iemand toeging dan ging ik er gewoon naar toe.
Voor je werk is het natuurlijk anders. Daar ben ik gewoon (over een vaste lijn) bereikbaar. In mijn vorige functie moest ik ook mobiel bereikbaar zijn, dus kreeg ik een telefoon. Nu is dat niet meer nodig. Daarom kan ik er nu ook mee stoppen als ik wil.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het, maar de wereld is wel wat anders... Om te beginnen verwachten mijn cliënten dat ik telefonisch bereikbaar ben. Eigenlijk is dat al weer voldoende reden voor mij.
Dan kun je net zo goed de tv, computer en huistelefoon uit huis flikkeren, aangezien mensen die dingen vroeger ook niet hadden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je geen GSM had dan wist je ook niet wat je miste. Je moet je afvragen wanneer het dan echt 'nodig' is om te bellen. Misschien maar uiterst zelden.
' Vroeger' waren er nog geen GSMs. Als wij dan gingen stappen, dan spraken we op een bepaald tijdstip af op een bepaalde locatie en verzamelden ons daar. Werkte prima. Waar heb je het verder voor nodig? Voor een ongeluk om dan te bellen? Leg dan gewoon een telefoon met 0 euro beltegoed in je auto. Binnen 1 maand hoef je niet meer te bellen.
Maar goed, het is dan wel lullig als je ergens achteraf midden in de nacht de ANWB nodig hebt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:58 schreef LXIV het volgende:
Voor je werk is het natuurlijk anders. Daar ben ik gewoon (over een vaste lijn) bereikbaar. In mijn vorige functie moest ik ook mobiel bereikbaar zijn, dus kreeg ik een telefoon. Nu is dat niet meer nodig. Daarom kan ik er nu ook mee stoppen als ik wil.
Het gaat er niet om geen mobiel te hebben, het gaat erom er niet de slaaf van te worden. Zoals jij dat ding gebruikt ben je dat niet denk ik. Ik neem aan dat jij ook niet genegen bent om de hele nacht in de rij te staan om als aller-allereerste een nieuwe Iphone te hebben. Dan ben jij er ook geen slaaf van en gebruik je het gewoon functioneel. Prima toch?quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:01 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de tv, computer en huistelefoon uit huis flikkeren, aangezien mensen die dingen vroeger ook niet hadden.
Prima als jij zonder mobiel wilt leven. Ik zeg ook alleen dat het handig is en niet onmisbaar. Ik gebruik mijn mobiel vrij weinig. Voor ongeveer een paar Euro per maand bel en sms ik ermee. Echter was ik wel blij met dat ding toen m'n opa op sterven lag en ik naar mijn studie moest. Natuurlijk had ik ook later gebeld kunnen worden op mijn huistelefoon, maar voor m'n ouders was het ook prettig dat ze snel hun verhaal konden doen.
Jongen, dat jij er niet mee om kan gaan, betekent nog niet dat het aan de mobiele telefoon ligt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook altijd zo'n kul argument gevonden. "Ja maar voor noodgevallen".. Hou toch op. Da's gewoon een slap excuus om iets te kopen.
Oké, dan zijn we het met elkaar eens.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om geen mobiel te hebben, het gaat erom er niet de slaaf van te worden. Zoals jij dat ding gebruikt ben je dat niet denk ik. Ik neem aan dat jij ook niet genegen bent om de hele nacht in de rij te staan om als aller-allereerste een nieuwe Iphone te hebben. Dan ben jij er ook geen slaaf van en gebruik je het gewoon functioneel. Prima toch?
Dat zeg ik toch ook niet. Maar 9 jarigen krijgen tegenwoordig een mobiel mee 'voor noodgevallen'. Hou toch op.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:12 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Jongen, dat jij er niet mee om kan gaan, betekent nog niet dat het aan de mobiele telefoon ligt.
Kansloos inderdaadquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet. Maar 9 jarigen krijgen tegenwoordig een mobiel mee 'voor noodgevallen'. Hou toch op..
Dat is inderdaad wel een beetje kansloos. Ik dacht dat je het over volwassenen had.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet. Maar 9 jarigen krijgen tegenwoordig een mobiel mee 'voor noodgevallen'. Hou toch op..
En een fiets helmquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het meest trieste vind ik de verslaving.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik las wat meer een "mik al je spulletjes weg en je bent gelukkiger" in een van jouw posts...quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:12 schreef LXIV het volgende:
Het gaat er niet om geen mobiel te hebben, het gaat erom er niet de slaaf van te worden. Zoals jij dat ding gebruikt ben je dat niet denk ik. Ik neem aan dat jij ook niet genegen bent om de hele nacht in de rij te staan om als aller-allereerste een nieuwe Iphone te hebben. Dan ben jij er ook geen slaaf van en gebruik je het gewoon functioneel. Prima toch?
Dat is inderdaad wel zonde... Stok pakken en die hond een beetje beweging geven zeg ik.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:21 schreef 3-voud het volgende:
Het meest trieste vind ik de verslaving.
Ik zie ze savonds wel eens lopen als ik een wandelingetje maak met de hond. Ze vallen gelijk op omdat de lichtbundel van die krengen vol in hun snufferd schijnt. En daar is enkel de aandacht op. Zelfs als ze in groepjes staan.
Het lijkt wel of ze een afbeelding van ene boom op internet moeten bekijken hoe dat eruit ziet terwijl ze er tegenaan staan te leunen.
Maarja, op die manier contact leggen is lekker plat en onpersoonlijk. In face-to-face communicatie gaan ze dan ook glad onderuit. Vandaar dat ze op internet de grootste bek hebben en zichzelf heel wat vinden maar in elkaar kruipen als dat ding uit staat.
Ik smijt ze de stok naar hun harses. Eens kijken of ze nog besef hebben van de wereld om hun heen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel zonde... Stok pakken en die hond een beetje beweging geven zeg ik.
No you dontquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik smijt ze de stok naar hun harses. Eens kijken of ze nog besef hebben van de wereld om hun heen.
Already didquote:
Waarom zie ik nu een beeld voor me van een schuw ventje dat met een grote cirkel rond elke vreemdeling heen loopt?quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik smijt ze de stok naar hun harses. Eens kijken of ze nog besef hebben van de wereld om hun heen.
Waarschijnlijk omdat je jezelf herkent in die smartphonedwazen...quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Waarom zie ik nu een beeld voor me van een schuw ventje dat met een grote cirkel rond elke vreemdeling heen loopt?
Ik denk dat jij geheel ten onrechte meent dat er een aan-knop zit op haar brein...quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:33 schreef HQ-Design het volgende:
Deze heeft echt het verstand uitstaan
http://www.flabber.nl/lin(...)r-een-iphone-5-12624
Ergens bijhoren geeft ook invulling aan je leven, hoe triest ook.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:07 schreef venomsnake het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom die stakkers niet even een paar dagen wachten met het product aan te schaffen. Je gaat toch niet als een josti midden in de nacht voor een winkel liggen...
Nou, eerlijk gezegd heb ik toch voor een iPad 2 in de rij gestaan. Maar dat was meer omdat mijn vrouw die dag jarig was en ik wist dat ze die zelf wilde gaan halen (kwam dus eigenlijk wel goed uit dat dat kreng niet al 2 weken op de markt was, want dan had ik weer iets anders moeten verzinnen).quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:07 schreef venomsnake het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom die stakkers niet even een paar dagen wachten met het product aan te schaffen. Je gaat toch niet als een josti midden in de nacht voor een winkel liggen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |