abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117350206
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:19 schreef LXIV het volgende:
Het is (geestelijke) armoede en slavernij. Het ironische is dat mensen die vaak anti-religie zijn zich helemaal overgeven aan het idoliseren van een telefoon of bedrijf.

Ik heb mijn (bedrijfs)telefoon moeten inleveren wegens functiewissel. Ik heb nu zo'n hele oude Nokia met een simkaartje van de Aldi erin. Ik overweeg als dat beltegoed op is helemaal te stoppen met mobiel bellen. Het is gewoon een leugen dat je zoiets nodig zou hebben.

Wat mensen niet inzien is dat bezit vaak de vijand is van vrijheid. Het meeste bezit is juist een beknotting van vrijheid (behalve geld).
Dat is wel een hele mooie uitspraak. :)
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:37:06 #122
241662 Jian
Well, well, well
pi_117350228
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:35 schreef Luigi het volgende:
Ik zie niet in wat een auto te maken heeft met een smartphone. Een auto is gewoon een middel om mee op m'n werk te komen en om boodschappen mee te doen?
Als je naar Tibet gaat kun je 'm moeilijk meenemen, hè .....
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:37:18 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117350237
quote:
Ik zie niet in wat een auto te maken heeft met een smartphone. Een auto is gewoon een middel om mee op m'n werk te komen en om boodschappen mee te doen?
Een Smartphone is ook maar een doosje om berichtjes mee te lezen en versturen :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_117350277
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Een Smartphone is ook maar een doosje om berichtjes mee te lezen en versturen :P.
Ja, okay, ik heb gewoon niet zoveel met auto's, valt het op? ;).
pi_117350304
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik piel ook nog veel met techniek en vind dat uitdagend en leuk (wegens het puzzelen). Daar heb je geen smartphone voor nodig.

[..]

Eigenlijk is het zelfs beter om sowieso niet te weten wat er gebeurt. Dan is het ook niet meer relevant.
Ik vind het veel leuker om echt met mn handen te werken. Klussen, met hout ben ik erg handig en bv een oude Puch Maxi helemaal demonteren, opknappen en weer monteren. Heerlijk. 10 x beter als naar dat suffe scherm staren. Maar ja, toch doe ik het. Het is idd een verslaving.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:40:33 #126
241662 Jian
Well, well, well
pi_117350376
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je hoeft niet eens opweg te gaan naar Tibet om daar de hele dag te murmelen met vage monniken hoor. Maar idd je smartphone, auto etc eruit flikkeren (ik kan dat makkelijk, woon midden in het centrum en alles is lopend/met de fiets/met de tram te doen) en minder gaan werken. Ik snap ook niet waarom ik het niet doe eigenlijk... iets houd me toch tegen.
Ik snap het wel, ik denk er "regelmatig" ook zo over ... en ik mag toch enigszins trots zeggen dat ik tegenwoordig wel eens gewoon lekker niet bereikbaar ben.
pi_117350385
quote:
En voor anderen is het weer een rijdende concertzaal/bioscoop met ingebouwde beach bar.
pi_117350415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik vind het veel leuker om echt met mn handen te werken. Klussen, met hout ben ik erg handig en bv een oude Puch Maxi helemaal demonteren, opknappen en weer monteren. Heerlijk. 10 x beter als naar dat suffe scherm staren. Maar ja, toch doe ik het. Het is idd een verslaving.
Ohnee dat kan ik dus echt niet :D. Ben altijd nerd geweest, vanaf 10 jaar oud (en daarvoor waarschijnlijk) al. Maar er is een verschil idd in met techniek bezig zijn en dingen bedenken (puzzelen, idd!) en dood naar een 4 inch schermpje staren.
pi_117350419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik snap het wel, ik denk er "regelmatig" ook zo over ... en ik mag toch enigszins trots zeggen dat ik tegenwoordig wel eens gewoon lekker niet bereikbaar ben.
Ik baal tegenwoordig eerder als die telefoon gaat dan dat ik het leuk vind. Meestal zijn het toch zeiktelefoontjes van klanten ed
Of reclametroep.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117350422
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:05 schreef Luigi het volgende:
Voor sommige mensen (oa hier, de wat meer tech savvy mensen dus) is dat misschien waar. Maar de meeste mensen om mij heen die ik een iPad oid zie kopen hebben zo ondertussen echt geen idee meer waar hun data staat, of waarom -ie daar staat en het boeit ze ook gewoon niks (meer).

Heb ik thuis ook hoor, vroeger had ik ook hele structuren, helemaal uitgedacht, voor alles, foto's, muziek, films... nu flikker ik het gewoon ergens neer en Spotlight zorgt er wel voor dat ik het vind. Ook in de Windows wereld gaan mappen structuren er gewoon aan straks, let maar op. Database based file systems (die er maar elke keer niet willen komen lijkt het) gaan daaraan bijdragen, plus de verdere ver-dummy-sering van de hele PC omgeving.
Het zijn juist de tech savvy mensen die een gevoel van controle ontlenen aan zo'n makkelijke mappenstructuur. Dat je je met een mappenhierarchie vastlegt aan één enkele insteek om die data te benaderen (terwijl bijv. muziek prima per album, artiest, genre, jaartal van uitkomen of een combinatie van die labels benaderd kan worden).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_117350453
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik baal tegenwoordig eerder als die telefoon gaat dan dat ik het leuk vind. Meestal zijn het toch zeiktelefoontjes van klanten ed
Of reclametroep.
Ik heb een iPhone maar bel er dus nooooooooooooooooit mee. Bel sowieso nooit. Hekel aan.
pi_117350471
Daarom zijn we natuurlijk ook allemaal zo'n fan van Fight Club en kunnen we ons helemaal vinden in wat Edward Norton kut vindt aan het 'white collar leven"
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:43:38 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117350506
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het woord slaaf zit er al in. Daarom vind ik dat het een beperking is van je vrijheid.
The End Times are wild
pi_117350515
Of muziek luisteren. Vroeger zette ik gewoon nog een CD (of LP) op, kickte back op m'n stoel en ging *luisteren*. Wie doet dat nog? :D. Ik kan het geeneens meer denk ik. Binnen 10 minuten zit je te wordfeuden.
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:44:46 #135
241662 Jian
Well, well, well
pi_117350560
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Daarom zijn we natuurlijk ook allemaal zo'n fan van Fight Club en kunnen we ons helemaal vinden in wat Edward Norton kut vindt aan het 'white collar leven"
:Y ik wel!
pi_117350599
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:42 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik heb een iPhone maar bel er dus nooooooooooooooooit mee. Bel sowieso nooit. Hekel aan.
Dat niet bellen is natuurlijk wel een ernstig geek-iets :P

Ik merk dat de 'jongere generatie' (onder de 30) echt NOOIT meer belt, alles via de mail, ook bij bv afspraakjes of klachten. Dat werkt niet mi, ik bel toch liever. Je mist anders altijd die intonatie.
pi_117350613
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:
Of muziek luisteren. Vroeger zette ik gewoon nog een CD (of LP) op, kickte back op m'n stoel en ging *luisteren*. Wie doet dat nog? :D. Ik kan het geeneens meer denk ik. Binnen 10 minuten zit je te wordfeuden.
Een heel album gebeurt alleen nog in de auto. Anders is het van nummer naar nummer skippen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:46:49 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117350658
Misschien wordt het wel een nieuwe trend om het juist niet te doen. Zelf was ik een van de eersten met een mobiel en internet. Toen was het ook nog wel nieuw en spannend en hip. Nu echt iedereen het de hele dag doet is het niks. Je kunt je dan nog onderscheiden door de hele nacht in de rij te gaan staan om de eerste met een nieuwe Iphone te zijn. Dat duurt dan een paar weken en dan is dat ook weer normaal.

Hier op FOK! vinden sommigen het toch niet zo'n gek idee om gewoon niet meer mee te doen. Dat verbaast me wel een beetje. Anderzijds denk ik dat juist op dit soort fora vaak de trendsetters zitten!
The End Times are wild
pi_117350662
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:
Echt alleen maar luisteren, nee. Maar dat deed ik vroeger ook al zelden. Een album achter elkaar luisteren, bijv. tijdens het werk? Probleemloos.
pi_117350676
Ernstig offtopic trouwens maar wel veel leuker dan het oorspronkelijke topic.

Heb een tijdje terug wel Facebook eruit gedaan. Stom gedoe. Het begin is er? ;).
pi_117350701
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:19 schreef LXIV het volgende:
Het is (geestelijke) armoede en slavernij. Het ironische is dat mensen die vaak anti-religie zijn zich helemaal overgeven aan het idoliseren van een telefoon of bedrijf.

Ik heb mijn (bedrijfs)telefoon moeten inleveren wegens functiewissel. Ik heb nu zo'n hele oude Nokia met een simkaartje van de Aldi erin. Ik overweeg als dat beltegoed op is helemaal te stoppen met mobiel bellen. Het is gewoon een leugen dat je zoiets nodig zou hebben.

Wat mensen niet inzien is dat bezit vaak de vijand is van vrijheid. Het meeste bezit is juist een beknotting van vrijheid (behalve geld).
Mobiele telefoons kunnen net als gewone telefoons best handig zijn. Daarvoor was je altijd afhankelijk van straattelefoons. Vooral toen je op een gegeven moment bijna alleen met telefoonkaarten kon bellen. Leuk om te verzamelen, maar irritant als je er geen een had, maar wel moest bellen. De mobiele telefoon was daarvoor gewoon prima oplossing. In die opzicht is het wel een vrijheid.

Het punt is niet alleen dat die smartphones van tegenwoordig gewoon halve computers zijn met functies waarvan je kunt afvragen of je ze echt in het dagelijkse leven nodig hebt, maar ook dat een aantal mensen het niet meer als gebruiksvoorwerpen zien. Het is gewoon een onderdeel van hun leven geworden.

Maar goed, ik kan makkelijk praten aangezien ik geen smartphone heb en dus ook niet weet wat ik mis. :@
signatuurloos
pi_117350715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:46 schreef LXIV het volgende:
Misschien wordt het wel een nieuwe trend om het juist niet te doen. Zelf was ik een van de eersten met een mobiel en internet. Toen was het ook nog wel nieuw en spannend en hip. Nu echt iedereen het de hele dag doet is het niks.
Je staat versteld hoeveel mensen het niet uitmaakt (ja ja, zelfs in een Apple topic) of het nieuw en spannend en hip is.
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:48:19 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117350727
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:

Heb een tijdje terug wel Facebook eruit gedaan. Stom gedoe. Het begin is er? ;).
Facebook heb ik pas een maand of twee, omdat ik appjes daarvoor wilde gaan maken. Dan heb je ook een account nodig. Maar misschien gooi ik dat er ook wel af. Boeien.

FOK! blijf ik wel leuk vinden trouwens!
The End Times are wild
pi_117350798
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:

Facebook en Twitter gebruik ik allebei eigenlijk alleen maar passief. Vroeger kreeg ik meer persoonlijke mail, nu kijk ik wat er nieuw is op de facebook en twitter feeds. Op momenten dat het mij uitkomt.
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:50:38 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117350859
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Mobiele telefoons kunnen net als gewone telefoons best handig zijn. Daarvoor was je altijd afhankelijk van straattelefoons. Vooral toen je op een gegeven moment bijna alleen met telefoonkaarten kon bellen. Leuk om te verzamelen, maar irritant als je er geen een had, maar wel moest bellen. De mobiele telefoon was daarvoor gewoon prima oplossing. In die opzicht is het wel een vrijheid.

Het punt is niet alleen dat die smartphones van tegenwoordig gewoon halve computers zijn met functies waarvan je kunt afvragen of je ze echt in het dagelijkse leven nodig hebt, maar ook dat een aantal mensen het niet meer als gebruiksvoorwerpen zien. Het is gewoon een onderdeel van hun leven geworden.

Maar goed, ik kan makkelijk praten aangezien ik geen smartphone heb en dus ook niet weet wat ik mis. :@
Als je geen GSM had dan wist je ook niet wat je miste. Je moet je afvragen wanneer het dan echt 'nodig' is om te bellen. Misschien maar uiterst zelden.

' Vroeger' waren er nog geen GSMs. Als wij dan gingen stappen, dan spraken we op een bepaald tijdstip af op een bepaalde locatie en verzamelden ons daar. Werkte prima. Waar heb je het verder voor nodig? Voor een ongeluk om dan te bellen? Leg dan gewoon een telefoon met 0 euro beltegoed in je auto. Binnen 1 maand hoef je niet meer te bellen.
The End Times are wild
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:50:45 #146
241662 Jian
Well, well, well
pi_117350870
Facebook heb ik een tijd geleden al gedumpt, dat vond ik overigens echt niet moeilijk, bagger :{w
pi_117350921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je geen GSM had dan wist je ook niet wat je miste. Je moet je afvragen wanneer het dan echt 'nodig' is om te bellen. Misschien maar uiterst zelden.

' Vroeger' waren er nog geen GSMs. Als wij dan gingen stappen, dan spraken we op een bepaald tijdstip af op een bepaalde locatie en verzamelden ons daar. Werkte prima. Waar heb je het verder voor nodig? Voor een ongeluk om dan te bellen? Leg dan gewoon een telefoon met 0 euro beltegoed in je auto. Binnen 1 maand hoef je niet meer te bellen.
Ja, dat heb ik ook altijd zo'n kul argument gevonden. "Ja maar voor noodgevallen". :'). Hou toch op. Da's gewoon een slap excuus om iets te kopen.
pi_117350982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ach, ik kreeg pas een mobiel toen ik rond de 20 was. Heb heel mn jeugd, pubertijd en halve adolescentie prima kunnen redden zonder mobiel en de keren dat ik ECHT een telefooncel moest zoeken zijn op 1 hand te tellen. Het is handig, maar alles behalve noodzakelijk.
pi_117350993
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:51 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook altijd zo'n kul argument gevonden. "Ja maar voor noodgevallen". :'). Hou toch op. Da's gewoon een slap excuus om iets te kopen.
En de andere kant van de medaille: "ik heb een mobiele telefoon dus ik MOET bereikbaar zijn". Als je je er niet toe kan brengen om niet op te nemen als je dat niet uitkomt, neem vooral geen telefoon. Ook thuis niet.
pi_117351014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
de keren dat ik ECHT een telefooncel moest zoeken zijn op 1 hand te tellen.
Intussen zijn de telefooncellen ook op 1 hand te tellen :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')