quote:HAREN - Burgemeester van Haren Rob Bats noemt het "ongekend" wat vrijdagavond is gebeurd in Haren. Volgens hem heeft "tuig huisgehouden in de gemeente".
Dat zei Bats zaterdagochtend tijdens een persconferentie in het gemeentehuis van Haren naar aanleiding van de rellen in de gemeente vrijdagavond. Hij noemde de rellen "buitensporig".
"De agressie tegen politie en andere hulpverleners was ongekend groot", voegde hoofdcommissaris Oscar Dros toe.
In totaal zijn 34 aanhoudingen verricht, waarvan het merendeel voor openlijke geweldpleging. De verdachten, overwegend jong meerderjarigen, komen uit het hele land.
Voor de verdachten zal snelrecht worden toegepast. "Wat ons betreft gaat er geen verdachte weg zonder dat er streng strafrecht is toegepast", stelt Hessel Schut, hoofd-officier van Justitie in Groningen.
De politie heeft vrijdagavond in eerste instantie niet ingegrepen om zodoende te voorkomen dat de situatie zou escaleren. Toen er vernielingen werden aangericht is besloten om alsnog in te grijpen.
In totaal zijn 500 mensen ingezet, waaronder 250 leden van de mobiele eenheid. Daarnaast waren 75 agenten en 40 man van arrestatieteams ter plaatse om te voorkomen dat de boel nog verder uit de hand liep.
De politie had van tevoren contact gehad met de Duitse politie, die eerder een vergelijkbare situatie met een Facebook-feest had meegemaakt. Daarop werd rekening gehouden met alle mogelijke scenario’s, waaronder ook rellen. Tijdens de gebeurtenissen zijn ook sociale media in de gaten gehouden.
De gemeente is een grootschalig onderzoek gestart naar de rellen. Hierbij zijn 25 rechercheurs betrokken. Dat team verzamelt zoveel mogelijk informatie om aanhoudingen te kunnen verrichten.
De politie heeft ook zelf beeldmateriaal verzameld. Ook roept het Openbaar Ministerie mensen op om beeldmateriaal te sturen.
"Het is niet veroorzaakt door scholieren die afkomen op een feestje, maar eerder door georganiseerde raddraaiers", stelt de korpschef. "Er is ongelofelijk veel beeldmateriaal van publiek, van journalisten. De kans is groot dat je gepakt wordt op een moment dat het je niet uitkomt. Dus meld je maar zelf."
Burgemeester Bats heeft contact gehad met de familie van het meisje dat had opgeroepen voor het Facebook-feestje. Inmiddels is de familie ondergedoken op een ander adres en is door de gebeurtenissen volgens Bats zwaar geėmotioneerd.
Samenvatting avond en nacht en volgende ochtend van 4:30 tot 11:30:twitter:Politie twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 23:05:43pls RT Foto's of filmpjes van #Haren #projectX? Upload ze op http://t.co/mj1Ic9Bp. Help ons relschoppers te herkennen. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor hetzelfde geld was er maar een handje vol pubers heengegaan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk het is natuurlijk niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ik denk juist dat de burgemeester wat vaker achter een computer moet gaan zitten. In de essentie begint het verhaal en eindigt het allemaal met een gebrek aan computer kennis, Wat op een ironische manier wel grappig is natuurlijk.
Heb je een link naar die facebook pagina van Gouda? Zag hem gisteren hier al voorbij komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:55 schreef RemcoW23 het volgende:
Waarom hebben ze dat hele dorp niet gewoon afgesloten. Echt een aardige faal allemaal.
Gouda loopt bij soft optreden net zo makkelijk uit de klauwen.
Ik moest lachen om die kerel bij RTV Noord.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:55 schreef Pakspul het volgende:
Stiekem vind ik het wel bijzonder grappig
Loopt beter.quote:Er was eens een meisje uit #Haren.
Die wilde opvallend verjaren.
Ze plaatste een linkje
maar miste 1 vinkje,
en nu zit heel Haren op de blaren!
Geen idee, is er al een poosje uit. Mooi zo laten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:57 schreef Caland het volgende:
Waar is Humberto Tan gebleven in de OP?
Ja behoorlijk. Is goed aangepakt.quote:
idd, en halen ze het straatnaam bordje wegquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:55 schreef RemcoW23 het volgende:
Waarom hebben ze dat hele dorp niet gewoon afgesloten. Echt een aardige faal allemaal.
Gouda loopt bij soft optreden net zo makkelijk uit de klauwen.
Kan even niks vinden, mijn event-zooi loopt ook vast.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:56 schreef YazooW het volgende:
[..]
Heb je een link naar die facebook pagina van Gouda? Zag hem gisteren hier al voorbij komen.
Tegenwoordig heeft ook niemand google maps en GPS op zijn telefoon.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:59 schreef Darklight het volgende:
[..]
idd, en halen ze het straatnaam bordje wegMaar sluiten wel de straat zelf af, weet je alsnog waar je moet zijn
Hoe liep dat Project Clean X? Dat zag ik vannacht nog ff snel voorbij komen voor het slapenquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:59 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja behoorlijk. Is goed aangepakt.
Gewoon negeren man. En dan maar hopen dat de media het nu ook negeert.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:00 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Kan even niks vinden, mijn event-zooi loopt ook vast.
https://twitter.com/ProjectXGouda1
Heb wel dat
Een paar flinke cellphone jammers op strategische punten ophangen en dat euvel is ook verholpen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Tegenwoordig heeft ook niemand google maps en GPS op zijn telefoon.
Ik ben rond half 11 die kant opgegaan en toen was het al vrij opgeruimd. Clean X heeft er omdat al veel spul is opgeruimd maar voor gezorgd dat de Praxis een dikke zoot bloemen aanleverde en dat hebben ze met de vrijwilligers in plekken in Haren geplant, om de buurt weer wat op te vrolijken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:01 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoe liep dat Project Clean X? Dat zag ik vannacht nog ff snel voorbij komen voor het slapen
Trofee, sukkel begrijp dat dan....quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:59 schreef Darklight het volgende:
[..]
idd, en halen ze het straatnaam bordje wegMaar sluiten wel de straat zelf af, weet je alsnog waar je moet zijn
Jij maakt het helemaal spannend.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:01 schreef Murdera het volgende:
[..]
Een paar flinke cellphone jammers op strategische punten ophangen en dat euvel is ook verholpen.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:01 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoe liep dat Project Clean X? Dat zag ik vannacht nog ff snel voorbij komen voor het slapen
Of iedereen T-Mobile laten nemen. Die doen namelijk niet aan internet als er meer dan 5 mensen op 10 vierkant meter staan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:01 schreef Murdera het volgende:
[..]
Een paar flinke cellphone jammers op strategische punten ophangen en dat euvel is ook verholpen.
ja, echt grappig man, andermans spul slopen. Als het jouw huis of auto was dacht je er wel anders over.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:55 schreef Pakspul het volgende:
Stiekem vind ik het wel bijzonder grappig
Ze waren in ieder geval zo slim om zich te realiseren dat zo'n straatnaambord een prooi wordt, in tegenstelling tot menige internetslimmerik.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:59 schreef Darklight het volgende:
[..]
Er werden 's ochtends al straatborden weggehaald door de politie zodat niemand wist waar het nou was.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:02 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Trofee, sukkel begrijp dat dan....
quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Of iedereen T-Mobile laten nemen. Die doen namelijk niet aan internet als er meer dan 5 mensen op 10 vierkant meter staan.
Met apps als NavFree kun je gewoon van te voren kaarten downloaden. Daar heb je tijdens het gebruik geen bereik voor nodig.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:01 schreef Murdera het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Er werden 's ochtends al straatborden weggehaald door de politie zodat niemand wist waar het nou was.
Ik schat de overgrote meerderheid van het tuig niet slim genoeg in om daar aan te denken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Met apps als NavFree kun je gewoon van te voren kaarten downloaden. Daar heb je tijdens het gebruik geen bereik voor nodig.
Het tuig hoeft de kleine minderheid die daar wel aan denkt alleen maar te volgen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:04 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik schat de overgrote meerderheid van het tuig niet slim genoeg in om daar aan te denken.Jij wel?
quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)eg_naar_Haren__.htmlquote:De gemeente heeft verschillende straatbordjes in de buurt van het huis weggehaald, in de hoop dat jongeren niet weten waar ze heen moeten.
Dat perkje was nog heel en moest ook stuk? Wat planten ze daar, het facebooklogo?quote:
Een swastika.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat perkje was nog heel en moest ook stuk? Wat planten ze daar, het facebooklogo?
is gezegd op rtv noordquote:
Tuurlijk, zo hypocriet ben ik wel, maar dat is dus niet het geval. Dus vind ik het grappigquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:03 schreef stijn_ het volgende:
[..]
ja, echt grappig man, andermans spul slopen. Als het jouw huis of auto was dacht je er wel anders over.
Leuk man, maar daar gaat maandag natuurlijk gewoon een maaimachine van de gemeente overheen.quote:
precies. Er komen dagelijks open events voorbij.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:04 schreef Asphias het volgende:
overigens staan evenementen die ik op facebook maak altijd op `iedereen die gaat kan andere uitnodigen`, wat erg handig is als iemand is die een vriend mee wilt nemen, of als ik voor mn studentenvereniging iets moet organiseren zodat iemand die ik vergeten ben ook makkelijk uitgenodigd kan worden.
dat gaat bij mij altijd goed, en zo hoort het ook te gaan.
dat er blijkbaar mensen zijn die de mogelijkheid tot het uitnodigen van anderen als een opdracht beschouwen, is te idioot voor woorden, en als het een keer fout gaat, is niet diegene die het evenement heeft aangemaakt aansprakelijk, maar alle idioten die besluiten naar een feestje te komen waar ze niet welkom zijn.
een Xquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat perkje was nog heel en moest ook stuk? Wat planten ze daar, het facebooklogo?
het is een leuk gebaar iigquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat die stemmen eerder naar de piratenpartij waren gegaan, die wat meer van social media begrijpen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:06 schreef Caland het volgende:
Toch jammer voor de 50+ partij dat die verkiezingen niet een paar weken later waren. Had ze weer een paar extra zetels opgeleverd.
Dat inderdaad. Ze hadden ze beter aan buurtbewoners kunnen aanbieden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Leuk man, maar daar gaat maandag natuurlijk gewoon een maaimachine van de gemeente overheen.
is in eerste instantie ook gedaanquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Ze hadden ze beter aan buurtbewoners kunnen aanbieden.
want de tuinman van de gemeente heeft natuurlijk nooit eerder om leuke bloemperkjes heen moeten maaien?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Ze hadden ze beter aan buurtbewoners kunnen aanbieden.
Die wilden het niet hebben?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:08 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
is in eerste instantie ook gedaan
Dat is wel heel erg naļefquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)eg_naar_Haren__.html
ze hebben een busje vol planten gekregen.. beetje lastig verdelen lijkt mequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die wilden het niet hebben?
ik zou mijn buik heel ff vol hebben van onbekenden in mijn dorpje zelfs als ze wel met de beste bedoelingen komenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die wilden het niet hebben?
Zo werkt dat niet in een wereld waarin gemeenten met bestemmingsplannen en dergelijke ongein werken. Jan en alleman kan echt niet naar hartelust shit gaan planten in gemeentetuintjes.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:09 schreef Asphias het volgende:
[..]
want de tuinman van de gemeente heeft natuurlijk nooit eerder om leuke bloemperkjes heen moeten maaien?
Het is wel jammer dat die vieze dorpse houding ten opzichte van buitenstaanders in Haren alleen maar is versterkt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou mijn buik heel ff vol hebben van onbekenden in mijn dorpje zelfs als ze wel met de beste bedoelingen komen
Op zich wel, maar als je komt helpen dan kijk je wat voor anderen kunt doen. Dit komt me meer over als mensen die iets voor zichzelf aan het doen zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een leuk gebaar iig
als er strax een (paar) hovenier(s) aan de slag gaan dan gaat alles toch letterlijk en figuurlijk op de schop
Is niet te doen bij zo'n perkje. Beetje ondoordachte actie.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:09 schreef Asphias het volgende:
[..]
want de tuinman van de gemeente heeft natuurlijk nooit eerder om leuke bloemperkjes heen moeten maaien?
mij ookquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich wel, maar als je komt helpen dan kijk je wat voor anderen kunt doen. Dit komt me meer over als mensen die iets voor zichzelf aan het doen zijn.
Het is Haren he, daar gaat de plantsoenendienst met een schaartje op de knieen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Is niet te doen bij zo'n perkje. Beetje ondoordachte actie.
Gewoon submitten, mooi opladen die gastjes..quote:
Daar zit ook wel weer wat in. Eens per jaar is hier een jaarmarkt en dan zijn er zo'n 150.000 bezoekers,. heel gezellig, maar het is toch wel fijn als ze allemaal weer weg zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou mijn buik heel ff vol hebben van onbekenden in mijn dorpje zelfs als ze wel met de beste bedoelingen komen
Hij is ook nog zelf aan het reagerenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:15 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Gewoon submitten, mooi opladen die gastjes..
Het bericht is alweer weg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:15 schreef Darklight het volgende:
[..]
ff politie informeren
https://www.facebook.com/nick.bouwknegt?ref=ts
Link redirect naar algemene eventpagequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hij is ook nog zelf aan het reageren![]()
https://www.facebook.com/(...)ink/175998572525017/
ik zou banger zijn voor mama dan voor politiequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:16 schreef sp3c het volgende:
ik snap echt niet dat die idioten daar vervolgens tof over gaan lopen doen op internet en zich niet onder het bed kapot liggen te schamen uit angst voor de politie (of mama)
Daar zijn ze een beetje te dom voor, denk ik.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:16 schreef sp3c het volgende:
ik snap echt niet dat die idioten daar vervolgens tof over gaan lopen doen op internet en zich niet onder het bed kapot liggen te schamen uit angst voor de politie (of mama)
ik ook, damn wat zou ik blij zijn als ze me eindelijk bij het bureau uit de auto had getraptquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:17 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
ik zou banger zijn voor mama dan voor politie
Hier niet hoor, zie gewoon dat bericht incl screenshot en reacties.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:17 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Link redirect naar algemene eventpage
Ik voor mijn vader. Het is een hele lieve man, maar als ik dit soort dingen zou flikken kreeg ik wel gigantisch op mijn donder.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:17 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
ik zou banger zijn voor mama dan voor politie
Ik gun hem een infectie.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:18 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/events/172851989506342/
Dat hele eventpaginagedoe staat vol met 'slachtoffers'-fotos
bij mij wel maar ik snap facebook nog niet en ik durf nix te klikken want voor je het weet staat mijn straat vol h00lies blijkbaarquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier niet hoor, zie gewoon dat bericht incl screenshot en reacties.
huh? ik nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier wordt ik gewoon naar de /list geredirect, ook met de andere link.. Fucking facebook, wat een faalpage is het toch..quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
zoo... echt wel... ik gok dat ik niet eens meer kan zitten...quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook, damn wat zou ik blij zijn als ze me eindelijk bij het bureau uit de auto had getrapt
Slachtoffer fotos? Wel lief dat ze de mensen die daar wonen allemaal op die pagina zetten dan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:18 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
hier niet...quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja en ditquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
en ik durf nix te klikken want voor je het weet staat mijn straat vol h00lies blijkbaar
Plaats ze hier ook eventjes.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:22 schreef einschtein het volgende:
Vandaag mijn foto's maar even organiseren en de foto's waar mensen duidelijk opstaan zal ik even naar de politie sturen.
Echt hé. Allemaal van die petjesmannetjes. Nike jasje, petje bovenop het hoofd. klein rugzakjequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:18 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.rtl.nl/compone(...)ere_privacy_tips.xmlquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
bij mij wel maar ik snap facebook nog niet en ik durf nix te klikken want voor je het weet staat mijn straat vol h00lies blijkbaar
Dan was het stormfornt al gemobiliseerd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:23 schreef PKRChamp het volgende:
Die Jacco Smit met zijn tranen is echt te zielig voor woorden.![]()
Ik ben iedergeval blij dat het gewoon Nederlanders waren anders waren er wel andere berichten te lezen in dit topic.
denk dat het stormfront zijn roes ligt uit te slapen nuquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan was het stormfornt al gemobiliseerd.
Zou mooi zijn als de media hier ook aan meehelpt. Ze hebben de boel zelf ook lopen opkloppen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:22 schreef Mistress_X het volgende:
Ik hoop dat mensen massaal de politie en het OM gaan helpen om dat tuig achter de tralies te krijgen.
En hadden we kamervragen van Wilders kunnen verwachten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan was het stormfornt al gemobiliseerd.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat het stormfront zijn roes ligt uit te slapen nu
quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:25 schreef Robus het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de media hier ook aan meehelpt. Ze hebben de boel zelf ook lopen opkloppen.
Die man is tijdelijk getraumatiseerd (althans, ik hoop tijdelijk voor mquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:23 schreef PKRChamp het volgende:
Die Jacco Smit met zijn tranen is echt te zielig voor woorden.![]()
Ik ben iedergeval blij dat het gewoon Nederlanders waren anders waren er wel andere berichten te lezen in dit topic.
RTL eigen huis in puinquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:25 schreef Robus het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de media hier ook aan meehelpt. Ze hebben de boel zelf ook lopen opkloppen.
mjah de media doet gewoon zijn/haar werkquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:25 schreef Robus het volgende:
[..]
De marketeers die erop ingesprongen waren kunnen ook een andere baan gaan zoeken, hoop ikquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah de media doet gewoon zijn/haar werk
ik vind dat al die BN'ers die opriepen er naar toe te gaan (en zelf niet op kwamen dagen) zich een stuk harder achter de oren mogen krabbelen
imo stellen ze wat geld beschikbaar
Dat inderdaad,quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:27 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Die man is tijdelijk getraumatiseerd (althans, ik hoop tijdelijk voor m) omdat hij de hele avond in angst heeft gezeten. Jouw reactie is nog zieliger dan zijn gedrag....
Het is gewoon triest als je als een volwassen man zit te huilen omdat er een relletje is geweest voor de deur. Als hij een kind is geweest oke, maar hij zat in de zaak met een brandblusser en een stalen pijp in een hoekje te poepen. Dan ben je gewoon geen man maar een zielige lafaard.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:27 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Die man is tijdelijk getraumatiseerd (althans, ik hoop tijdelijk voor m) omdat hij de hele avond in angst heeft gezeten. Jouw reactie is nog zieliger dan zijn gedrag....
iemand die foto van die dikke airsofter from the internetz bij de hand toevalligquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het is gewoon triest als je als een volwassen man zit te huilen omdat er een relletje is geweest voor de deur. Als hij een kind is geweest oke, maar hij zat in de zaak met een brandblusser en een stalen pijp in een hoekje te poepen. Dan ben je gewoon geen man maar een zielige lafaard.
Ik spreek je graag nog eens als je zelf eens bang bent geweest om alles waar je hard voor gewerkt hebt te verliezenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:29 schreef PKRChamp het volgende:
Het is gewoon triest als je als een volwassen man zit te huilen omdat er een relletje is geweest voor de deur. Als hij een kind is geweest oke, maar hij zat in de zaak met een brandblusser en een stalen pijp in een hoekje te poepen. Dan ben je gewoon geen man maar een zielige lafaard.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Tuurlijk, internetheld.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Man, lazer op, die winkel is waarschijnlijk het hele leven van die man en het dreigt kort en klein geslagen te worden door een groep doorgesnoven idioten en de politie is niet in staat om hem te beschermen. Weet jij veel wat die winkel voor hem betekent.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
das een nieuwe volgens mij de andere had al 1000 likes ofzoquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:30 schreef Pino112 het volgende:
Iemand vroeg naar de link van het event in Gouda poosje geleden: https://www.facebook.com/events/284517674990625/
Jij stormt natuurlijk meteen naar buiten en mept in je eentje zo'n heel plein leeg, niet?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hij is toch verzekerd of niet soms, en er was ook nog eens een rolluik voor de deur. Om dan vervolgens voor de camera te gaan zitten janken alsof hij een bombardement heeft overleefd is gewoon te triest voor woorden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik spreek je graag nog eens als je zelf eens bang bent geweest om alles waar je hard voor gewerkt hebt te verliezen
Nee hoor, ik had precies hetzelfde gedaan als hij alleen was ik niet als een klein kind aan het huilen geweest voor de camera. Toon eens een beetje mannelijkheid zeg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:31 schreef Murdera het volgende:
[..]
Jij was als stoere boii voor je winkel gaan staan en cool gaan doen he?
Wat moet ie dan? Als ze bij jou voor de hut rennen en vanalles om je heen insmijten dan kun je toch weinig anders dan (bewapend) blijven zitten waar je zit, of kun jij 1000 op hol geslagen idioten wel aanquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Had 'ie z'n broek moeten laten zakken?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:33 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had precies hetzelfde gedaan als hij alleen was ik niet als een klein kind aan het huilen geweest voor de camera. Toon eens een beetje mannelijkheid zeg.
Volgens mij vallen volksoproeren niet onder de verzekering. Vandalisme ook niet trouwens.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hij is toch verzekerd of niet soms, en er was ook nog eens een rolluik voor de deur. Om dan vervolgens voor de camera te gaan zitten janken alsof hij een bombardement heeft overleefd is gewoon te triest voor woorden.
En zo is 't maar net.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Man, lazer op, die winkel is waarschijnlijk het hele leven van die man en het dreigt kort en klein geslagen te worden door een groep doorgesnoven idioten en de politie is niet in staat om hem te beschermen. Weet jij veel wat die winkel voor hem betekent.
ontlading is het iddquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:33 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Wat moet ie dan? Als ze bij jou voor de hut rennen en vanalles om je heen insmijten dan kun je toch weinig anders dan (bewapend) blijven zitten waar je zit, of kun jij 1000 op hol geslagen idioten wel aan?
Dat ie daarvan geschrokken is, is eigenlijk normaal. Daarom jankt ie nu ook, puur schrik. Lijkt me eerder een vorm van PTSS wat ie nu heeft.
Wie weet. En wat dan nog?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:34 schreef PKRChamp het volgende:
Als meneer het hier al spaans benauwd van krijgt dan wil ik niet weten wat er gebeurt als hij word overvallen door een junk met een mes. Waarschijnlijk kun je hem dan afvoeren naar het ziekenhuis vanwege een hartaanval.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Volgens mij vallen volksoproeren niet onder de verzekering. Vandalisme ook niet trouwens.
Dat was nog beter dan dit ballenverschrompelende optreden van meneer Smit.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Had 'ie z'n broek moeten laten zakken?
Trollololol....quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:34 schreef PKRChamp het volgende:
Als meneer het hier al spaans benauwd van krijgt dan wil ik niet weten wat er gebeurt als hij word overvallen door een junk met een mes. Waarschijnlijk kun je hem dan afvoeren naar het ziekenhuis vanwege een hartaanval.
Je typetje wordt steeds minder 'grappig'quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:35 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat was nog beter dan dit ballenverschrompelende optreden van meneer Smit.
Het is Haren... geen Amsterdam...quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:34 schreef PKRChamp het volgende:
wat een leven heb jijquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:36 schreef RensAjacied het volgende:
Gisteren mooiste avond gehad sinds tijden!
Was het leuk, 'Waar is dat feestje' en 'Merthe bedankt' scanderen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:36 schreef RensAjacied het volgende:
Ow ja, want mannen mogen niet huilen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:33 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had precies hetzelfde gedaan als hij alleen was ik niet als een klein kind aan het huilen geweest voor de camera. Toon eens een beetje mannelijkheid zeg.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:36 schreef RensAjacied het volgende:
Zeg eens eerlijk: wat heb jij in je leven al voor heldhaftige dingen gedaan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:34 schreef PKRChamp het volgende:
Eén persoon is wat anders dan een hele menigte.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:34 schreef PKRChamp het volgende:
Liever een junk met een mes dan zo'n rellende ontspoorde menigte.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:34 schreef PKRChamp het volgende:
Echte mannen niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ow ja, want mannen mogen niet huilen.
nee joh de ME heeft het gedaan, die moeten niet aanwezig zijn als er grote groepen mensen op de been zijn want die kunnen niets anders dan ermee vechten en er bloemen tegenaan proberen te smijtenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:36 schreef RensAjacied het volgende:
Maar alleen de rellen zullen onthouden worden uiteraard. En natuurlijk geven ze voetbalfans de schuld
Noem mij ouderwets maar ik vind dat inderdaad niet kunnen nee en al helemaal niet voor de camera.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ow ja, want mannen mogen niet huilen.
Dat vond ik ook allemaal triest, daarom zijn we ook naar huis gegaan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee joh de ME heeft het gedaan, die moeten niet aanwezig zijn als er grote groepen mensen op de been zijn want die kunnen niets anders dan ermee vechten en er bloemen tegenaan proberen te smijten
Nee, die slaan het even lekker van zich af.quote:
dan nogquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:37 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Niet gereld man. Was een gewoon dik feest gaande in het begin.
Dat is niet ouderwets hoorquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Noem mij ouderwets maar ik vind dat inderdaad niet kunnen nee en al helemaal niet voor de camera.
Denken al die kneuzen dat je alleen herkend kan worden aan je kapsel ofzoquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:39 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Staat ie er mooi op of staat ie er mooi op?
nee vroeger ging een dergelijke mening ook al helemaal nergens overquote:
Slim van 'm dat hij handschoenen aanhad. Zo laat hij geen vingerafdrukken achter.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:39 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hadden het koudquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:39 schreef -0- het volgende:
[..]
Denken al die kneuzen dat je alleen herkend kan worden aan je kapsel ofzo
Die niet eens in zijn zaak zijn gekomen laat staan dat zijn ruiten zijn ingegooid. De kapper notabene stond er nog redelijk normaal bij evenals de slager die beide trouwens wel flinke schade hadden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Eén persoon is wat anders dan een hele menigte.
nou okquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:38 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Dat vond ik ook allemaal triest, daarom zijn we ook naar huis gegaan.
Oftewel; voorbedachte rade.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:40 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Slim van 'm dat hij handschoenen aanhad. Zo laat hij geen vingerafdrukken achter.
Hoi mam, ik ben op TVquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:39 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:24 schreef RensAjacied het volgende:
De fout ligt allemaal bij de organisatie. Wij kwamen massaal van het station af en liepen met 1 grote groep richting dat voetbalveld, politie wilden ons daar ook hebben dus andere punten waren afgezet met hekken. Eenmaal aangekomen op dat veld stonden we daar met paar honderd man maar er was geen flikker te doen. Geen muziek, geen punten waar je drank kon halen, alleen een leeg veld vol met jongeren. Toen zijn we massaal naar het cenrum getrokken. Nou en mensen kwamen daar om te feesten en heb daar echt heel lang veel lol gehad. Overal schreeuwende mensen, muziek overal (allemaal auto's met dikke subwoofers die overal stonden, mensen die zelf een Dj stand hadden neergezet). Dikke feest. Alleen was er een heel klein groepje die met vuurwerk ging gooien en flessen in de menigte. Daar reageerden een andere groep op die werden boos. Die 2 groepen kregen ruzie en toen de politie kwam ging de menigte tegen de politie in. Waren geen hooligans niks, waren gewoon dronken jongeren. Wij waren op het moment van de rellen in de pub aan het kijken naar de live stream, toen besloten we te gaan kijken. Toen bleek dat toen we eraan kwamen het nog veel meer uit de hand liep, we wilden terug naar huis dus richting het station. Alleen de enige weg naar het station was door de rellende jeugd heen. Dus capuchon op en oppassen dat je geen glas tegen je kop aan kreeg want overal werden blikken, flessen en vuurwerk gegooid. Eenmaal op het station was erweer een feestsfeer. Iedereen weer aan het zingen, meer dan de helft ging via een andere weg (die weg die wij niet konden vinden) en had helemaal niks van de rellen meegekregen. In de trein weer een topsfeer en er werd toen nog gelachen om de foto's op twitter van lantaarnpalen die omver waren etc. Toen opeens hoorden we dat er een meisje was overleden, bleek later gelukkig niet zo te zijn.
Maar ik heb een leuke avond gehad jaja. En ik moet toegeven de rellen waren ook even spannend om te kijken, maar wij wilden geen strafblad en ook mensen die kijken worden aangepakt door de ME dus wij gingen maar weg.
Feest was gaande
broertje van kevinquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:39 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Jij bent inderdaad ouderwets. Wat zeg ik? Bekrompen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Noem mij ouderwets maar ik vind dat inderdaad niet kunnen nee en al helemaal niet voor de camera.
"De fout ligt allemaal bij de organisatie."quote:
Ja, de fout ligt bij de organisatiequote:
Gemeente bedoel ik daarmee, ze hadden hierop moeten inspelen. Want de massa kwam sowieso toch wel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
"De fout ligt allemaal bij de organisatie."
WTF man, er was geen feest, dus ook geen organisatie.
Nee maar als je die jongeren allemaal toelaat in het centrumquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, de fout ligt bij de organisatie
Die hadden die gasten gevraagd om vuurwerk en flessen te gooien en daarna massaal tegen de politie in te gaan.
Ze moesten helemaal niks. Er was immers helemaal niets.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:43 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nee maar als je die jongeren allemaal toelaat in het centrum. Ze hadden op het voetbalveld een alternatief moeten hebben, maar eenmaal daarheen geleid kon je er niks doen.
Van de rellen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:41 schreef RensAjacied het volgende:
Wij waren op het moment van de rellen in de pub aan het kijken naar de live stream
hier geef ik je gelijk in. ze hadden zwaarder geschut achter de hand moeten houden zodat ze meteen met een golf van 500 man me de boel aan gort konden slaan die niet wilden luisteren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:43 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Gemeente bedoel ik daarmee, ze hadden hierop moeten inspelen. Want de massa kwam sowieso toch wel.
Nee bij een hele kleine groep in de massa die teveel drank op hadden. Want van de duizenden jongeren waren het echt niet heel veel die aan het rellen waren. Alleen waren er ontzettend veel sensatiezoekers die erbij gingen kijken en/of filmen.quote:
Politie had best harder mogen ingrijpen hoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:44 schreef z0rz0r het volgende:
[..]
hier geef ik je gelijk in. ze hadden zwaarder geschut achter de hand moeten houden zodat ze meteen met een golf van 500 man me de boel aan gort konden slaan die niet wilden luisteren.
Met een waterkanon iedereen natspuiten. Dan druipen de meeste wel afquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:44 schreef z0rz0r het volgende:
[..]
hier geef ik je gelijk in. ze hadden zwaarder geschut achter de hand moeten houden zodat ze meteen met een golf van 500 man me de boel aan gort konden slaan die niet wilden luisteren.
Mooie woordspeling.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:45 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Met een waterkanon iedereen natspuiten. Dan druipen de meeste wel af
Doorgesnoven waren ze? Denk dat de drug van keuze bij deze paupers toch alcohol was.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Man, lazer op, die winkel is waarschijnlijk het hele leven van die man en het dreigt kort en klein geslagen te worden door een groep doorgesnoven idioten en de politie is niet in staat om hem te beschermen. Weet jij veel wat die winkel voor hem betekent.
"de fout ligt bij de organisatie"quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Die duizenden kneuzen en kneuzettes die koste wat het kost een feest wilden afdwingen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:44 schreef RensAjacied het volgende:
Nee bij een hele kleine groep in de massa die teveel drank op hadden. Want van de duizenden jongeren waren het echt niet heel veel die aan het rellen waren.
Ah, een zwakzinnige.quote:
Ja, dan waren er simpelweg ook 'onschuldigen' betrokken geweest en de ravage niet te overzien. Je wilde zelf nota bene ook gaan kijken. En dan wordt het achteraf nog veel meer janken...quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:45 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Politie had best harder mogen ingrijpen hoor.
ja sorry maar die duizenden jongeren en sensatiezoekers hadden thuis moeten blijvenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:44 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nee bij een hele kleine groep in de massa die teveel drank op hadden. Want van de duizenden jongeren waren het echt niet heel veel die aan het rellen waren. Alleen waren er ontzettend veel sensatiezoekers die erbij gingen kijken en/of filmen.
Echtquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:48 schreef DeParo het volgende:
Een beetje alle verantwoordelijkheid bij een paar idioten neerleggen is ook volstrekte waanzin, het heeft ook met een soort van context te maken waarbinnen het als leuk en normaal wordt gezien om op dit soort zaken te reageren, zowel de overheid als internet zijn daar mede verantwoordelijk voor. Aan de ene kant stimuleren ze het gebruik van alles en nog wat, als het maar toegankelijk is en niet commerciėle waarden schendt, aan de andere kant is alles bijna te zien en te doen via producten en diensten die worden aangeboden. Het is hypocrisie die regeert, een overheid die zichzelf volledig toelegt op straffen en niet voorkomen, en vervolgens verwacht daarmee het alsnog te kunnen voorkomen. Mensen worden gekort op van alles en nog wat, maar tegelijkertijd wel lekker gemaakt met wat ze allemaal wel of niet kunnen kopen en wat er allemaal wel en niet in de wereld gebeurt of kan gebeuren wat vet cool is (film zoals Project X). Dezelfde context ligt ten grondslag aan de rellen in Londen van een tijd terug en de overheid, de samenleving, kan daar enige verantwoordelijkheid echt niet voor uit de weg gaan hoe graag ze dat ook zouden willen doen in dit geval bijvoorbeeld.
Wat een volstrekt mislukte sociologische analysequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:48 schreef DeParo het volgende:
Een beetje alle verantwoordelijkheid bij een paar idioten neerleggen is ook volstrekte waanzin, het heeft ook met een soort van context te maken waarbinnen het als leuk en normaal wordt gezien om op dit soort zaken te reageren, zowel de overheid als internet zijn daar mede verantwoordelijk voor. Aan de ene kant stimuleren ze het gebruik van alles en nog wat, als het maar toegankelijk is en niet commerciėle waarden schendt, aan de andere kant is alles bijna te zien en te doen via producten en diensten die worden aangeboden. Het is hypocrisie die regeert, een overheid die zichzelf volledig toelegt op straffen en niet voorkomen, en vervolgens verwacht daarmee het alsnog te kunnen voorkomen. Mensen worden gekort op van alles en nog wat, maar tegelijkertijd wel lekker gemaakt met wat ze allemaal wel of niet kunnen kopen en wat er allemaal wel en niet in de wereld gebeurt of kan gebeuren wat vet cool is (film zoals Project X). Dezelfde context ligt ten grondslag aan de rellen in Londen van een tijd terug en de overheid, de samenleving, kan daar enige verantwoordelijkheid echt niet voor uit de weg gaan, hoe graag ze dat ook zouden willen doen in dit geval bijvoorbeeld.
Dan heb je het niet gelezen, want ik zeg niet dat die idioten geen idioten of fout zijn, maar de oorzaak ligt echt wel wat breder dan sommige mensen zouden willen vermoeden.quote:
De gemeente had voorbereidingen getroffen en geprobeerd alles in goede banen te leiden. Dan kan je spreken van een organisatie. Wat is het nut van mensen begeleiden naar een leeg voetbalveld?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gelukkig is het wel erg leesbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef ElisaB het volgende:
Wat een volstrekt mislukte sociologische analyse
Oh ja, geef er eens argumenten voor, als je dat denkt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat een volstrekt mislukte sociologische analyse
Zij kan daar nooit voor verantwoordelijk worden gehouden. Geen rechtbank die haar hiervoor gaat veroordelen (niet dat ze dat kan betalen, maar dat terzijde....ze is 16, dus ze hoeven niet bij de ouders aan te kloppen, tenzij ze er vanuit zouden gaan dat het ten tijde van haar 15-jarige leeftijd speeldequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:49 schreef SaxoPower het volgende:
Maar ook vraag ik me af als er nog een deel van de schade verhaald kan worden op Myrte.
Het is een foutje, maar wel een met grote gevolgen.
Dan weet je waar je een bom op moet gooien.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat is het nut van mensen begeleiden naar een leeg voetbalveld?
Kom maar op met de bronnen, want je bedenkt het volgens mij terplekke en het slaat als een lul op Dirk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef DeParo het volgende:
Dan heb je het niet gelezen, want ik zeg niet dat die idioten geen idioten of fout zijn, maar de oorzaak ligt echt wel wat breder dan sommige mensen zouden willen vermoeden.
Lachwekkend, ik vroeg jou om argumenten, je hoeft de bal niet terug te kaatsen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kom maar op met de bronnen, want je bedenkt het volgens mij terplekke en het slaat als een lul op Dirk.
Is het in je opgekomen dat hij wellicht met opzet geen aantallen noemt? Nogal een zwaktebod als je moet erkennen dat het er te weinig zijnquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef Devv het volgende:
Het enige wat een beetje jammer is, is dat iedereen behalve de burgemeester rellen had verwacht. Ik vond hem tijdens de interviews ook geen sterke indruk maken. De burgemeester geeft toch leiding over brandweer en politie? Dan moet je toch wel met iets anders aankomen als, "ik weet de exacte getallen niet", op de vraag hoeveel man er op de been is om de calamiteiten te bezweren.
Maar natuurlijk!quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef MakkieR het volgende:
Als je weet dat er zoveel jongeren je dorp komt bezoeken waarvan 99% uit is op een feest, dan moet je ze die geven.
Als het bij mij om de hoek was, zou ik ook even gegaan zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:51 schreef Hathor het volgende:
Iedereen die daar gisteren naartoe is gegaan zou eens een hobby moeten zoeken of zo.
Goeie grap!quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef netletspo-ovi het volgende:
ik heb Wilders een bericht gezonden en de vraag gedaan of hij nu alle koffieshops eindelijk verboden gaat maaken! het is duidelijk dat de problemen worden veroorzaakt door stinkjunks die niet van de wiet af konden blijven en daardoor die problemen hebben veroorzaakt in haren!
julie kunen ook een bericht zenden via de PVV side: http://www.pvv.nl/index.p(...)n-geert-wilders.html
ik had snel een bericht van Geert in mijn mail dat mijn bericht was gehandeld! als julie ook bericht stuuren naar Geert dan worden de koffieshops sneller verboden gemaakt en zullen deze problemen niet meer gebeuren!
De zon, een stoplicht en een groene kikkerquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:51 schreef DeParo het volgende:
Oh ja, geef er eens argumenten voor, als je dat denkt.
Jij bent gek.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef MakkieR het volgende:
Bewijst dat ons ambtelijk apparaat weinig ondernemerschap kent. Het domste wat je namelijk kunt doen is een grote menigte op komst proberen uit je dorp te weren. Als je weet dat er zoveel jongeren je dorp komt bezoeken waarvan 99% uit is op een feest, dan moet je ze die geven. Mijn raad; neem contact op met grote organisatoren van festivals in no time kun je op een afgelegen weiland de beste party organiseren, exploiteer hier diverse consumptie mogelijkheden eten en drank en je kunt er een leuk centje mee terug verdienen. laat het feest dood bloeden tot diep in de nacht en elke bezoeker gaat met een voldaan gevoel naar huis. die overige 1 procent hou je in de gaten zoals politie daar ervaring mee heeft bij festivals, vraag raad en doe er iets mee. Dit is zo ongelooflijk triest en dom, zonde van de spirit en van de mogelijkheden. Elke ondernemer droomt van een groot publiek, waar je mee geld kunt verdienen en waar zoveel reclame voor is gemaakt, zelfs landelijk, gratis en voor niks.
Ze hadden er op z'n minst beter op in kunnen spelen, heb je daar geen dorsplein met kroegen ofzo?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:51 schreef Hathor het volgende:
Iedereen die daar gisteren naartoe is gegaan zou eens een hobby moeten zoeken of zo.
Ja, binnen een dag een feest voor 5.000 man organiseren....quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef MakkieR het volgende:
Bewijst dat ons ambtelijk apparaat weinig ondernemerschap kent. Het domste wat je namelijk kunt doen is een grote menigte op komst proberen uit je dorp te weren. Als je weet dat er zoveel jongeren je dorp komt bezoeken waarvan 99% uit is op een feest, dan moet je ze die geven. Mijn raad; neem contact op met grote organisatoren van festivals in no time kun je op een afgelegen weiland de beste party organiseren, exploiteer hier diverse consumptie mogelijkheden eten en drank en je kunt er een leuk centje mee terug verdienen. laat het feest dood bloeden tot diep in de nacht en elke bezoeker gaat met een voldaan gevoel naar huis. die overige 1 procent hou je in de gaten zoals politie daar ervaring mee heeft bij festivals, vraag raad en doe er iets mee. Dit is zo ongelooflijk triest en dom, zonde van de spirit en van de mogelijkheden. Elke ondernemer droomt van een groot publiek, waar je mee geld kunt verdienen en waar zoveel reclame voor is gemaakt, zelfs landelijk, gratis en voor niks.
Ik ook.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Devv het volgende:
[..]
Als het bij mij om de hoek was, zou ik ook even gegaan zijn.
of hij weet het gewoon echt nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Is het in je opgekomen dat hij wellicht met opzet geen aantallen noemt? Nogal een zwaktebod als je moet erkennen dat het er te weinig zijn
Wat mij betreft waren het er ook te veel, want ik had 's nachts politie nodig op de spoedhulp, maar die waren niet beschikbaar want zaten in Harenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:52 schreef ElisaB het volgende:
Is het in je opgekomen dat hij wellicht met opzet geen aantallen noemt? Nogal een zwaktebod als je moet erkennen dat het er te weinig zijn
Vraag je dat aan mij? Ik ben namelijk niet zo bekend met het platteland.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hadden er op z'n minst beter op in kunnen spelen, heb je daar geen dorsplein met kroegen ofzo?
niet met een capaciteit die groter is dan het aantal inwoners van het hele dorp gok ikquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hadden er op z'n minst beter op in kunnen spelen, heb je daar geen dorsplein met kroegen ofzo?
Dit bedoel ik dus, als je niet kan onderbouwen waarom je het niet met iemand eens bent, reageer dan voortaan gewoon niet want dan zeg je net zo veel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De zon, een stoplicht en een groene kikker
Dat moet je gewoon doen. Die kosten van zo'n organisatie zijn immers peanuts vergeleken bij de kosten die nu zijn gemaakt. Het volk wil brood en spelen? Meteen aan toegeven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, binnen een dag een feest voor 5.000 man organiseren....
Nee, hooguit een snackbar, een Chinees en een paar hangouts voor oudjes. Haren is namelijk een zeer vergrijsd dorp.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Feest?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef MakkieR het volgende:
Als je weet dat er zoveel jongeren je dorp komt bezoeken waarvan 99% uit is op een feest,
das iets anders, maar ik ga echt geen uur in de trein zitten voor iets waarvan je weet dat je er niet eens welkom bent. Sorry, maar dan heb je echt een plaat voor je kop.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Devv het volgende:
[..]
Als het bij mij om de hoek was, zou ik ook even gegaan zijn.
Challenge accepted.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk uit te voeren op zo'n korte termijn. Daarbij komt dat je geen zekerheid hebt over of er daadwerkelijk grote aantallen feestgangers op komen dagen. Ten derde kun je niet na elk gerucht een feest organiseren als gemeente.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef MakkieR het volgende:
en een patatkraam!quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:55 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Nee, hooguit een snackbar, een Chinees en een paar hangouts voor oudjes. Haren is namelijk een zeer vergrijsd dorp.
Dan moet je daar als ME'er toch ook moeite doen om je lachen in te houden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:56 schreef WebHawkjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe heette deze plant ookalweer?
Elk weekend een ander Project X Gehuchtquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:55 schreef Copycat het volgende:
Dat moet je gewoon doen. Die kosten van zo'n organisatie zijn immers peanuts vergeleken bij de kosten die nu zijn gemaakt. Het volk wil brood en spelen? Meteen aan toegeven.
Anders is het je eigen schuld!
Daardoor werd de hype alleen maar groter. Dat was toch ook de hele opzet? We pakken een dorp dat niemand kent en gaan daar een feest bouwen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
das iets anders, maar ik ga echt geen uur in de trein zitten voor iets waarvan je weet dat je er niet eens welkom bent. Sorry, maar dan heb je echt een plaat voor je kop.
Nu is het de schuld van de samenleving?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:48 schreef DeParo het volgende:
Een beetje alle verantwoordelijkheid bij een paar idioten neerleggen is ook volstrekte waanzin, het heeft ook met een soort van context te maken waarbinnen het als leuk en normaal wordt gezien om op dit soort zaken te reageren, zowel de overheid als internet zijn daar mede verantwoordelijk voor. Aan de ene kant stimuleren ze het gebruik van alles en nog wat, als het maar toegankelijk is en niet commerciėle waarden schendt, aan de andere kant is alles bijna te zien en te doen via producten en diensten die worden aangeboden. Het is hypocrisie die regeert, een overheid die zichzelf volledig toelegt op straffen en niet voorkomen, en vervolgens verwacht daarmee het alsnog te kunnen voorkomen. Mensen worden gekort op van alles en nog wat, maar tegelijkertijd wel lekker gemaakt met wat ze allemaal wel of niet kunnen kopen en wat er allemaal wel en niet in de wereld gebeurt of kan gebeuren wat vet cool is (film zoals Project X). Dezelfde context ligt ten grondslag aan de rellen in Londen van een tijd terug en zowel de overheid als de samenleving kunnen daar enige verantwoordelijkheid echt niet voor uit de weg gaan, hoe graag ze dat ook zouden willen doen in dit geval bijvoorbeeld.
een buxus zo te zienquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:56 schreef WebHawkjuh het volgende:
[ afbeelding ]
En dan dat SBS de rechten koopt. PROJECT X OP VRIJDAG! HET PROGRAMMA WAAR HEEL NEDERAND HET OVER HEEFT!!!111!!!!11quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Elk weekend een ander Project X GehuchtParty On!
Gister hoorde ik ook van die droeftoeters die de politie de schuld gavenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu is het de schuld van de samenleving?
En de vergelijking met Londen gaat al helemaal mank.
Volgens mij was hier een smiley voor uitgevonden.
Buxus heeft kleinere bladerenquote:
Beargumenteer het eens zou ik zeggen, waarom is er geen vergelijking mogelijk, waarom zou het niet de schuld zijn van de samenleving? Wat vind je van de rol van de overheid?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu is het de schuld van de samenleving?
En de vergelijking met Londen gaat al helemaal mank.
Volgens mij was hier een smiley voor uitgevonden.
Cactus.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:56 schreef WebHawkjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verplaats het topic even naar F&Fquote:
Opstelten heeft ook schuld, de machocultuur binnen de politie heeft ook schuld, maar die vallen binnen die brede context onder meer. Het is belangrijk om die onderliggende emoties te onderzoeken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:58 schreef Darklight het volgende:
[..]
Gister hoorde ik ook van die droeftoeters die de politie de schuld gaven
Artikel komt uit 2011.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:56 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.speld.nl/2011/(...)kfeest-op-het-plein/
Die reacties ook.
Jawel, een buxus.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:00 schreef koffiekoekje het volgende:
En niemand die een cadeautje bij zich had hč
Een dag heeft 24 uur, je kunt ongelooflijk veel doen met een dag voorbereiding, Natuurlijk hoeft het geen Lowlands te zijn waar alles tot in zijn nopjes is georganiseerd, maar je probeert iets tenminste. De bezoeker weet zelf ook wel dat dit geļmproviseerd is en zal heus wel met wat minder genoegen nemen. sluit een paar bandjes af die bij twotone werkzaam zijn, daar is het ook crisis en wil iedereen wel aan het werk. lef durven tonen en ondernemerschap, erg jammer en triest dat het hier aan ontbrak.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, dat inderdaad! De gemeente heeft hoe dan ook geen schuld, alleen de idioten die op kwamen dagen. Oók de mensen die niet op rellen uit waren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:59 schreef Asphias het volgende:
probleem is dat zodra je wél iets gaat neerzetten als gemeente, je dan ook verantwoordelijkheid op je neemt. en verantwoording op je nemen voor een feest van 5000 man zonder toiletten, EHBO, etc. is gewoon onverstandig.
plus, als dit een "mooi feestje" was geworden, dan weet je dat over 2 maanden het volgende project X geval wordt gehouden omdat iedereen denkt dat het dan zo werkt.
nee, zorg gewoon dat iedereen die hierheen komt het zwaar kut heeft, zodat ze het niet nog een keer flikken.
Dit was al een paar weken bekend.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je niet tegen drank kan, drink dan nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:59 schreef RensAjacied het volgende:
Mensen die er niet waren snappen het niet. De relschoppers waren paar straten verderop dan de massa, door de ME charges werd die enorm kleine groep relschoppers geleid naar de grote massa op het plein. Ja en dan heb je veel jongeren met drank op die ermee gaan bemoeien.
Onzin.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef Copycat het volgende:
Het is gewoon een suffe me-too-actie geweest van voornamelijk opgeschoten jeugd en zwakzinnigen.
Men wist dat prima. Er liepen door het hele dorp agenten in burger.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:59 schreef RensAjacied het volgende:
Mensen die er niet waren snappen het niet. De relschoppers waren paar straten verderop dan de massa, door de ME charges werd die enorm kleine groep relschoppers geleid naar de grote massa op het plein. Ja en dan heb je veel jongeren met drank op die ermee gaan bemoeien. Ze hadden die relschoppers moeten isoleren van de massa, want er waren 2 straten tussen de markt en het begin van de rellen. Dus gewoon enorm slecht bedacht. Maar ja de ME wist natuurlijk ook niet wat ze konden verwachten op de markt, denk niet dat ze wisten dat daar duizenden mensen zich bevonden.
Right back at ya.quote:
Heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef Darklight het volgende:
[..]
Als je niet tegen drank kan, drink dan niet
Even afgezien van het feit dat je dus echt niet weet wat hier allemaal bij komt kijken; waarom moet er ineens vreselijk veel geld op tafel worden gelegd omdat een paar domme kinderen en masse naar een plek gaan? En dan nog: kan niet; werkt niet...quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een dag heeft 24 uur, je kunt ongelooflijk veel doen met een dag voorbereiding, Natuurlijk hoeft het geen Lowlands te zijn waar alles tot in zijn nopjes is georganiseerd, maar je probeert iets tenminste. De bezoeker weet zelf ook wel dat dit geļmproviseerd is en zal heus wel met wat minder genoegen nemen. sluit een paar bandjes af die bij twotone werkzaam zijn, daar is het ook crisis en wil iedereen wel aan het werk. lef durven tonen en ondernemerschap, erg jammer en triest dat het hier aan ontbrak.
Ik zou best wel eens willen onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om binnen 24 uur een feest voor ongeveer 5000 mensen te organiseren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een dag heeft 24 uur, je kunt ongelooflijk veel doen met een dag voorbereiding, Natuurlijk hoeft het geen Lowlands te zijn waar alles tot in zijn nopjes is georganiseerd, maar je probeert iets tenminste. De bezoeker weet zelf ook wel dat dit geļmproviseerd is en zal heus wel met wat minder genoegen nemen. sluit een paar bandjes af die bij twotone werkzaam zijn, daar is het ook crisis en wil iedereen wel aan het werk. lef durven tonen en ondernemerschap, erg jammer en triest dat het hier aan ontbrak.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Opstelten heeft ook schuld, de machocultuur binnen de politie heeft ook schuld, maar die vallen binnen die brede context onder meer. Het is belangrijk om die onderliggende emoties te onderzoeken.
Zou kunnen, was er idd niet bij, ze hadden gewoon totaal geen grip op die groepen heb ik begrepenquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:03 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Maar je mist mijn punt dat de ME die relschoppers nooit had moeten drijven naar de massa, want die mensen waren gewoon aan het feesten en wisten niks van de rellen paar straten verderop. Het was denk ik niet uit de hand gelopen als er niet een groepje van 40 man was begonnen met rellen en toen bij de grote massa kwam. Want het was eerst heel gezellig, maar ja dat weet je alleen als je erbij was.
Ja, maar daar hebben ze een week de tijd voor gehad. Dat is genoeg om flink wat dixies, een EHBO-post etc. neer te zetten. Ze waren echter op donderdagquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:59 schreef Asphias het volgende:
probleem is dat zodra je wél iets gaat neerzetten als gemeente, je dan ook verantwoordelijkheid op je neemt. en verantwoording op je nemen voor een feest van 5000 man zonder toiletten, EHBO, etc. is gewoon onverstandig.
plus, als dit een "mooi feestje" was geworden, dan weet je dat over 2 maanden het volgende project X geval wordt gehouden omdat iedereen denkt dat het dan zo werkt.
nee, zorg gewoon dat iedereen die hierheen komt het zwaar kut heeft, zodat ze het niet nog een keer flikken.
Wat snap je niet aan "er is geen feest".quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:04 schreef kiezer het volgende:
Ja, maar daar hebben ze een week de tijd voor gehad. Dat is genoeg om flink wat dixies, een EHBO-post etc. neer te zetten. Ze waren echter op donderdagnog aan het overleggen wat ze nou moesten doen. Dat had je dinsdag al geregeld/duidelijk moeten hebben. Op het ergste voorbereiden en niet gaan afwachten en zelfs tegenstrijdige berichten uitgeven, zoals ze nu gedaan hebben.
Naast dat men een tijdje terug niet had kunnen voorzien dat dit zo'n vlucht zou nemen (dat is echt pas iets van de afgelopen dagen) kun je zoiets niet zomaar regelen (naast dat het te debiel voor woorden is dat er *ineens* wat geregeld moet worden, omdat ze besluiten ergens met 5000 man heen te gaan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit was al een paar weken bekend.
Als je dit soort dingen als gemeente gaat faciliteren blijf je bezig. Dan denkt iedereen dat hij een feest kan organiseren waarbij de gemeente wel voor de nodige voorzieningen zorgt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:04 schreef kiezer het volgende:
[..]
Ja, maar daar hebben ze een week de tijd voor gehad. Dat is genoeg om flink wat dixies, een EHBO-post etc. neer te zetten. Ze waren echter op donderdagnog aan het overleggen wat ze nou moesten doen. Dat had je dinsdag al geregeld/duidelijk moeten hebben. Op het ergste voorbereiden en niet gaan afwachten en zelfs tegenstrijdige berichten uitgeven, zoals ze nu gedaan hebben.
Beste stuurlui staan weer eens aan wal. Compleet kansloos dit. Dit is gewoon onmogelijk als gemeente.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:04 schreef kiezer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die liggen binnen die bredere context die ik eerder heb beschreven, dat maakt verder niet uit maar politiegeweld vind ik net zo verwerpelijk, op een zo'n filmpje zie je hoe de politie een jongen die op de grond ligt maar met stokken blijft slaan terwijl er verder niemand direct in de buurt ligt, arresteer hem dan maar nee dat doen ze dan ook niet en blijven gewoon slaan op absurde wijze.quote:
Heel Haren is praktisch villa-wijkquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:05 schreef Caland het volgende:
Of je organiseert iets als ondernemers in dat dorp of je kondigt als gemeente een noodverordening af.
In plaats daarvan lieten ze de meute naar een villawijk gaan waar geen fuck te doen was totdat het mis liep. Tsja...
Deze stond er ook:quote:
komt idd bij dat ze gewoonweg niet welkom waren met hun feestquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:04 schreef Isabeau het volgende:
"Heel gezellig"
Met een stel mede-idioten in de kou op straat staan in een dorp wat niet op je aanwezigheid zit te wachten voor een afgelast feest waar je überhaupt niet welkom was.
Gelukkig komt het met de meeste puberbreinen nog goed.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat snap je niet aan "er is geen feest".
Omdat jij graag een feest wilde moet het maar worden georganiseerd? Echt, herseninhoud van een walnoot.
Dit dus. De grootste vertrager voor organisatoren zijn de overleggen en vergunningen bij de gemeente.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik was nooit zo simpel als puberquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:06 schreef Copycat het volgende:
Gelukkig komt het met de meeste puberbreinen nog goed.
Valt ook wel weer meequote:Op zaterdag 22 september 2012 16:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel Haren is praktisch villa-wijkSeriously.
Overdreven zeg, in elk ander land was die gast wel wat harder aangepakt. Hij kreeg slechts een paar tikken met de wapenstok, die hij waarschijnlijk wel verdient had. Verder kan je moeilijk als je in linie staat iemand op gaan pakken want dan heb je een gat in je linie.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die liggen binnen die bredere context die ik eerder heb beschreven, dat maakt verder niet uit maar politiegeweld vind ik net zo verwerpelijk, op een zo'n filmpje zie je hoe de politie een jongen die op de grond ligt maar met stokken blijft slaan terwijl er verder niemand direct in de buurt ligt, arresteer hem dan maar nee dat doen ze dan ook niet en blijven gewoon slaan op absurde wijze.
Nou, half Haren danquote:
zelfde filmpje als met die jongen die daarna opstaat, zichzelf wat afklopt en wegloopt?quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die liggen binnen die bredere context die ik eerder heb beschreven, dat maakt verder niet uit maar politiegeweld vind ik net zo verwerpelijk, op een zo'n filmpje zie je hoe de politie een jongen die op de grond ligt maar met stokken blijft slaan terwijl er verder niemand direct in de buurt ligt, arresteer hem dan maar nee dat doen ze dan ook niet en blijven gewoon slaan op absurde wijze.
Maar jij viel dan ook niet ten prooi aan de verlokkingen van de moderne maatschappij!quote:
Als je niks doet gebeurd het ook weer, veranderd niets aan de situatie, mede omdat de commotie gecreėerd werd door Facebook en het journaal.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:05 schreef YazooW het volgende:
Je kan als gemeente toch niet toegeven aan de jeugd die zo graag een feestje wilt? Als Haren hier een feest had georganiseerd hadden die kutkinderen volgende week in een ander dorp weer een ander feest opgeėist.
Ze stonden bijna in een cirkel om hem heen, je maakt mij niet wijs dat er niemand vanachter de linie hem had kunnen grijpen als hij daar achter was geduwd of ze er overheen waren gestapt, daarnaast zeg je dat politiegeweld wel verschilt met andere landen, genoeg voorbeelden de laatste tijd dat dat verschil steeds kleiner aan het worden is, een gevolg is dan een gebeurtenis als deze bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:07 schreef YazooW het volgende:
[..]
Overdreven zeg, in elk ander land was die gast wel wat harder aangepakt. Hij kreeg slechts een paar tikken met de wapenstok, die hij waarschijnlijk wel verdient had. Verder kan je moeilijk als je in linie staat iemand op gaan pakken want dan heb je een gat in je linie.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
wat was het probleem met het ZELF organiseren? jij wou zo graag een feestje, er was een mooi voetbalveld beschikbaar gesteld. drank had iedereen blijkbaar toch wel, fix zelf een geluidsinstalatie, en je hebt nog wat.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:04 schreef kiezer het volgende:
[..]
Plant weet ik niet, maar die gozer heet Bjorn Horlings, uit Ten Boer.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:56 schreef WebHawkjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat juist hard optreden een effectiever precedent schept dan toegeven aan die kinderachtige chantage.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:08 schreef MakkieR het volgende:
Als je niks doet gebeurd het ook weer, veranderd niets aan de situatie, mede omdat de commotie gecreėerd werd door Facebook en het journaal.
Ik zag die jongen daarna wegstrompelen, en niet gewoon wegloopt, maar als jij nu stelt dat het een tweede keer is gebeurd dan wordt het verhaal alleen nog maar verwerpelijker vanuit het oogpunt van de politie. Daarnaast zou het me niet verbazen als politiegeweld de trigger is geweest van wat er in Haren is gebeurd inderdaad, politie wordt steeds verwerpelijker, echt opmerkelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
zelfde filmpje als met die jongen die daarna opstaat, zichzelf wat afklopt en wegloopt?
niets gezien dat niet door de beugel kon, imo verdienen die gasten een pluim
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Plant weet ik niet, maar die gozer heet Bjorn Horlings, uit Ten Boer.
ik durf wel te stellen dat het ook een derde en een vierde keer is gebeurtquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zag die jongen daarna wegstrompelen, en niet gewoon wegloopt, maar als jij nu stelt dat het een tweede keer is gebeurd dan wordt het verhaal alleen nog maar verwerpelijker vanuit het oogpunt van de politie. Daarnaast zou het me niet verbazen als politiegeweld de trigger is geweest van wat er in Haren is gebeurd inderdaad, politie wordt steeds verwerpelijker, echt opmerkelijk.
Je hebt de 'goede kant' en de 'slechte kant' van het spoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:11 schreef PoliSplash het volgende:
[..]
Het is 1 straat met villa's de rest zijn volgens mij huurwoningen ongeveer
Dat is gewoon verwerpelijk, daarmee ga je het geweld niet verminderen, mensen die op de grond liggen blijven slaan terwijl ze nauwelijks reageren is geen normaal beleid als je dat soms vermoed.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik durf wel te stellen dat het ook een derde en een vierde keer is gebeurt
zo werkt het bestrijden van relletjes nu eenmaal en dat is echt niet iets van de laatste tijd
komende weken/maanden zal het wel rustig zijn, maar dat neemt niet weg dat het probleem Haren hiermee is opgelost, anders zaten we nu niet te discussiėrenquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat juist hard optreden een effectiever precedent schept dan toegeven aan die kinderachtige chantage.
Heeft iemand hem al aangegeven bij de politie?quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:13 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien, iemand had zijn naam getwitterd of zo?
Zo werkt het bestrijden van relletjes niet. Doorslaan terwijl iemand op de grond ligt is puur voor eigen genot.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik durf wel te stellen dat het ook een derde en een vierde keer is gebeurt
zo werkt het bestrijden van relletjes nu eenmaal en dat is echt niet iets van de laatste tijd
hij heeft 2, 3 seconden een paar tikken gehadquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is gewoon verwerpelijk, daarmee ga je het geweld niet verminderen, mensen die op de grond liggen blijven slaan terwijl ze nauwelijks reageren is geen normaal beleid als je dat soms vermoed.
Goed artikel, goed onderzoek van de telegraafquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:10 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ep_Gouda__weg__.html
Gouda evenement is verwijdert op Facebook.
ja ze genieten ervanquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo werkt het bestrijden van relletjes niet. Doorslaan terwijl iemand op de grond ligt is puur voor eigen genot.
Het valt mee, maar ik snap de beweegredenen van de ME/politie niet om iemand die al op de grond ligt nog meer tikken te geven. Je jaagt er de agressieve opgejaagde relschoppers ook niet mee wegquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij heeft 2, 3 seconden een paar tikken gehad
stel je niet aan
Vast wel, waarom zou je het werk anders doen, omdat je het kut vind?quote:
Geen enkele twijfel daarover, inderdaad. Te vaak gezien dat soort dingen.quote:
Kennelijk weet jij niet hoe dat voelt, nogmaals het politiegeweld in Nederland neemt bijna met het uur toe, maar zoals ik al zei een bredere context ligt daar aan ten grondslag.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij heeft 2, 3 seconden een paar tikken gehad
stel je niet aan
die kijken wel toe en er zitten er altijd mensen tussen die nog een beetje helder zijn en denkenquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het valt mee, maar ik snap de beweegredenen van de ME/politie niet om iemand die al op de grond ligt nog meer tikken te geven. Je jaagt er de agressieve opgejaagde relschoppers ook niet mee weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |