quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:24 schreef RensAjacied het volgende:
De fout ligt allemaal bij de organisatie. Wij kwamen massaal van het station af en liepen met 1 grote groep richting dat voetbalveld, politie wilden ons daar ook hebben dus andere punten waren afgezet met hekken. Eenmaal aangekomen op dat veld stonden we daar met paar honderd man maar er was geen flikker te doen. Geen muziek, geen punten waar je drank kon halen, alleen een leeg veld vol met jongeren. Toen zijn we massaal naar het cenrum getrokken. Nou en mensen kwamen daar om te feesten en heb daar echt heel lang veel lol gehad. Overal schreeuwende mensen, muziek overal (allemaal auto's met dikke subwoofers die overal stonden, mensen die zelf een Dj stand hadden neergezet). Dikke feest. Alleen was er een heel klein groepje die met vuurwerk ging gooien en flessen in de menigte. Daar reageerden een andere groep op die werden boos. Die 2 groepen kregen ruzie en toen de politie kwam ging de menigte tegen de politie in. Waren geen hooligans niks, waren gewoon dronken jongeren. Wij waren op het moment van de rellen in de pub aan het kijken naar de live stream, toen besloten we te gaan kijken. Toen bleek dat toen we eraan kwamen het nog veel meer uit de hand liep, we wilden terug naar huis dus richting het station. Alleen de enige weg naar het station was door de rellende jeugd heen. Dus capuchon op en oppassen dat je geen glas tegen je kop aan kreeg want overal werden blikken, flessen en vuurwerk gegooid. Eenmaal op het station was erweer een feestsfeer. Iedereen weer aan het zingen, meer dan de helft ging via een andere weg (die weg die wij niet konden vinden) en had helemaal niks van de rellen meegekregen. In de trein weer een topsfeer en er werd toen nog gelachen om de foto's op twitter van lantaarnpalen die omver waren etc. Toen opeens hoorden we dat er een meisje was overleden, bleek later gelukkig niet zo te zijn.
Maar ik heb een leuke avond gehad jaja. En ik moet toegeven de rellen waren ook even spannend om te kijken, maar wij wilden geen strafblad en ook mensen die kijken worden aangepakt door de ME dus wij gingen maar weg.
Feest was gaande
broertje van kevinquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:39 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Staat ie er mooi op of staat ie er mooi op?
Jij bent inderdaad ouderwets. Wat zeg ik? Bekrompen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Noem mij ouderwets maar ik vind dat inderdaad niet kunnen nee en al helemaal niet voor de camera.
"De fout ligt allemaal bij de organisatie."quote:
Ja, de fout ligt bij de organisatiequote:
Gemeente bedoel ik daarmee, ze hadden hierop moeten inspelen. Want de massa kwam sowieso toch wel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
"De fout ligt allemaal bij de organisatie."
WTF man, er was geen feest, dus ook geen organisatie.
Nee maar als je die jongeren allemaal toelaat in het centrumquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, de fout ligt bij de organisatie
Die hadden die gasten gevraagd om vuurwerk en flessen te gooien en daarna massaal tegen de politie in te gaan.
Ze moesten helemaal niks. Er was immers helemaal niets.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:43 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nee maar als je die jongeren allemaal toelaat in het centrum. Ze hadden op het voetbalveld een alternatief moeten hebben, maar eenmaal daarheen geleid kon je er niks doen.
Van de rellen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:41 schreef RensAjacied het volgende:
Wij waren op het moment van de rellen in de pub aan het kijken naar de live stream
hier geef ik je gelijk in. ze hadden zwaarder geschut achter de hand moeten houden zodat ze meteen met een golf van 500 man me de boel aan gort konden slaan die niet wilden luisteren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:43 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Gemeente bedoel ik daarmee, ze hadden hierop moeten inspelen. Want de massa kwam sowieso toch wel.
Nee bij een hele kleine groep in de massa die teveel drank op hadden. Want van de duizenden jongeren waren het echt niet heel veel die aan het rellen waren. Alleen waren er ontzettend veel sensatiezoekers die erbij gingen kijken en/of filmen.quote:
Politie had best harder mogen ingrijpen hoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:44 schreef z0rz0r het volgende:
[..]
hier geef ik je gelijk in. ze hadden zwaarder geschut achter de hand moeten houden zodat ze meteen met een golf van 500 man me de boel aan gort konden slaan die niet wilden luisteren.
Met een waterkanon iedereen natspuiten. Dan druipen de meeste wel afquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:44 schreef z0rz0r het volgende:
[..]
hier geef ik je gelijk in. ze hadden zwaarder geschut achter de hand moeten houden zodat ze meteen met een golf van 500 man me de boel aan gort konden slaan die niet wilden luisteren.
Mooie woordspeling.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:45 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Met een waterkanon iedereen natspuiten. Dan druipen de meeste wel af
Doorgesnoven waren ze? Denk dat de drug van keuze bij deze paupers toch alcohol was.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Man, lazer op, die winkel is waarschijnlijk het hele leven van die man en het dreigt kort en klein geslagen te worden door een groep doorgesnoven idioten en de politie is niet in staat om hem te beschermen. Weet jij veel wat die winkel voor hem betekent.
"de fout ligt bij de organisatie"quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Die duizenden kneuzen en kneuzettes die koste wat het kost een feest wilden afdwingen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:44 schreef RensAjacied het volgende:
Nee bij een hele kleine groep in de massa die teveel drank op hadden. Want van de duizenden jongeren waren het echt niet heel veel die aan het rellen waren.
Ah, een zwakzinnige.quote:
Ja, dan waren er simpelweg ook 'onschuldigen' betrokken geweest en de ravage niet te overzien. Je wilde zelf nota bene ook gaan kijken. En dan wordt het achteraf nog veel meer janken...quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:45 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Politie had best harder mogen ingrijpen hoor.
ja sorry maar die duizenden jongeren en sensatiezoekers hadden thuis moeten blijvenquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:44 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nee bij een hele kleine groep in de massa die teveel drank op hadden. Want van de duizenden jongeren waren het echt niet heel veel die aan het rellen waren. Alleen waren er ontzettend veel sensatiezoekers die erbij gingen kijken en/of filmen.
Echtquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:48 schreef DeParo het volgende:
Een beetje alle verantwoordelijkheid bij een paar idioten neerleggen is ook volstrekte waanzin, het heeft ook met een soort van context te maken waarbinnen het als leuk en normaal wordt gezien om op dit soort zaken te reageren, zowel de overheid als internet zijn daar mede verantwoordelijk voor. Aan de ene kant stimuleren ze het gebruik van alles en nog wat, als het maar toegankelijk is en niet commerciële waarden schendt, aan de andere kant is alles bijna te zien en te doen via producten en diensten die worden aangeboden. Het is hypocrisie die regeert, een overheid die zichzelf volledig toelegt op straffen en niet voorkomen, en vervolgens verwacht daarmee het alsnog te kunnen voorkomen. Mensen worden gekort op van alles en nog wat, maar tegelijkertijd wel lekker gemaakt met wat ze allemaal wel of niet kunnen kopen en wat er allemaal wel en niet in de wereld gebeurt of kan gebeuren wat vet cool is (film zoals Project X). Dezelfde context ligt ten grondslag aan de rellen in Londen van een tijd terug en de overheid, de samenleving, kan daar enige verantwoordelijkheid echt niet voor uit de weg gaan hoe graag ze dat ook zouden willen doen in dit geval bijvoorbeeld.
Wat een volstrekt mislukte sociologische analysequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:48 schreef DeParo het volgende:
Een beetje alle verantwoordelijkheid bij een paar idioten neerleggen is ook volstrekte waanzin, het heeft ook met een soort van context te maken waarbinnen het als leuk en normaal wordt gezien om op dit soort zaken te reageren, zowel de overheid als internet zijn daar mede verantwoordelijk voor. Aan de ene kant stimuleren ze het gebruik van alles en nog wat, als het maar toegankelijk is en niet commerciële waarden schendt, aan de andere kant is alles bijna te zien en te doen via producten en diensten die worden aangeboden. Het is hypocrisie die regeert, een overheid die zichzelf volledig toelegt op straffen en niet voorkomen, en vervolgens verwacht daarmee het alsnog te kunnen voorkomen. Mensen worden gekort op van alles en nog wat, maar tegelijkertijd wel lekker gemaakt met wat ze allemaal wel of niet kunnen kopen en wat er allemaal wel en niet in de wereld gebeurt of kan gebeuren wat vet cool is (film zoals Project X). Dezelfde context ligt ten grondslag aan de rellen in Londen van een tijd terug en de overheid, de samenleving, kan daar enige verantwoordelijkheid echt niet voor uit de weg gaan, hoe graag ze dat ook zouden willen doen in dit geval bijvoorbeeld.
Dan heb je het niet gelezen, want ik zeg niet dat die idioten geen idioten of fout zijn, maar de oorzaak ligt echt wel wat breder dan sommige mensen zouden willen vermoeden.quote:
De gemeente had voorbereidingen getroffen en geprobeerd alles in goede banen te leiden. Dan kan je spreken van een organisatie. Wat is het nut van mensen begeleiden naar een leeg voetbalveld?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gelukkig is het wel erg leesbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef ElisaB het volgende:
Wat een volstrekt mislukte sociologische analyse
Oh ja, geef er eens argumenten voor, als je dat denkt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat een volstrekt mislukte sociologische analyse
Zij kan daar nooit voor verantwoordelijk worden gehouden. Geen rechtbank die haar hiervoor gaat veroordelen (niet dat ze dat kan betalen, maar dat terzijde....ze is 16, dus ze hoeven niet bij de ouders aan te kloppen, tenzij ze er vanuit zouden gaan dat het ten tijde van haar 15-jarige leeftijd speeldequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:49 schreef SaxoPower het volgende:
Maar ook vraag ik me af als er nog een deel van de schade verhaald kan worden op Myrte.
Het is een foutje, maar wel een met grote gevolgen.
Dan weet je waar je een bom op moet gooien.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat is het nut van mensen begeleiden naar een leeg voetbalveld?
Kom maar op met de bronnen, want je bedenkt het volgens mij terplekke en het slaat als een lul op Dirk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef DeParo het volgende:
Dan heb je het niet gelezen, want ik zeg niet dat die idioten geen idioten of fout zijn, maar de oorzaak ligt echt wel wat breder dan sommige mensen zouden willen vermoeden.
Lachwekkend, ik vroeg jou om argumenten, je hoeft de bal niet terug te kaatsen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kom maar op met de bronnen, want je bedenkt het volgens mij terplekke en het slaat als een lul op Dirk.
Is het in je opgekomen dat hij wellicht met opzet geen aantallen noemt? Nogal een zwaktebod als je moet erkennen dat het er te weinig zijnquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef Devv het volgende:
Het enige wat een beetje jammer is, is dat iedereen behalve de burgemeester rellen had verwacht. Ik vond hem tijdens de interviews ook geen sterke indruk maken. De burgemeester geeft toch leiding over brandweer en politie? Dan moet je toch wel met iets anders aankomen als, "ik weet de exacte getallen niet", op de vraag hoeveel man er op de been is om de calamiteiten te bezweren.
Maar natuurlijk!quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef MakkieR het volgende:
Als je weet dat er zoveel jongeren je dorp komt bezoeken waarvan 99% uit is op een feest, dan moet je ze die geven.
Als het bij mij om de hoek was, zou ik ook even gegaan zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:51 schreef Hathor het volgende:
Iedereen die daar gisteren naartoe is gegaan zou eens een hobby moeten zoeken of zo.
Goeie grap!quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef netletspo-ovi het volgende:
ik heb Wilders een bericht gezonden en de vraag gedaan of hij nu alle koffieshops eindelijk verboden gaat maaken! het is duidelijk dat de problemen worden veroorzaakt door stinkjunks die niet van de wiet af konden blijven en daardoor die problemen hebben veroorzaakt in haren!
julie kunen ook een bericht zenden via de PVV side: http://www.pvv.nl/index.p(...)n-geert-wilders.html
ik had snel een bericht van Geert in mijn mail dat mijn bericht was gehandeld! als julie ook bericht stuuren naar Geert dan worden de koffieshops sneller verboden gemaakt en zullen deze problemen niet meer gebeuren!
De zon, een stoplicht en een groene kikkerquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:51 schreef DeParo het volgende:
Oh ja, geef er eens argumenten voor, als je dat denkt.
Jij bent gek.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef MakkieR het volgende:
Bewijst dat ons ambtelijk apparaat weinig ondernemerschap kent. Het domste wat je namelijk kunt doen is een grote menigte op komst proberen uit je dorp te weren. Als je weet dat er zoveel jongeren je dorp komt bezoeken waarvan 99% uit is op een feest, dan moet je ze die geven. Mijn raad; neem contact op met grote organisatoren van festivals in no time kun je op een afgelegen weiland de beste party organiseren, exploiteer hier diverse consumptie mogelijkheden eten en drank en je kunt er een leuk centje mee terug verdienen. laat het feest dood bloeden tot diep in de nacht en elke bezoeker gaat met een voldaan gevoel naar huis. die overige 1 procent hou je in de gaten zoals politie daar ervaring mee heeft bij festivals, vraag raad en doe er iets mee. Dit is zo ongelooflijk triest en dom, zonde van de spirit en van de mogelijkheden. Elke ondernemer droomt van een groot publiek, waar je mee geld kunt verdienen en waar zoveel reclame voor is gemaakt, zelfs landelijk, gratis en voor niks.
Ze hadden er op z'n minst beter op in kunnen spelen, heb je daar geen dorsplein met kroegen ofzo?quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:51 schreef Hathor het volgende:
Iedereen die daar gisteren naartoe is gegaan zou eens een hobby moeten zoeken of zo.
Ja, binnen een dag een feest voor 5.000 man organiseren....quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:50 schreef MakkieR het volgende:
Bewijst dat ons ambtelijk apparaat weinig ondernemerschap kent. Het domste wat je namelijk kunt doen is een grote menigte op komst proberen uit je dorp te weren. Als je weet dat er zoveel jongeren je dorp komt bezoeken waarvan 99% uit is op een feest, dan moet je ze die geven. Mijn raad; neem contact op met grote organisatoren van festivals in no time kun je op een afgelegen weiland de beste party organiseren, exploiteer hier diverse consumptie mogelijkheden eten en drank en je kunt er een leuk centje mee terug verdienen. laat het feest dood bloeden tot diep in de nacht en elke bezoeker gaat met een voldaan gevoel naar huis. die overige 1 procent hou je in de gaten zoals politie daar ervaring mee heeft bij festivals, vraag raad en doe er iets mee. Dit is zo ongelooflijk triest en dom, zonde van de spirit en van de mogelijkheden. Elke ondernemer droomt van een groot publiek, waar je mee geld kunt verdienen en waar zoveel reclame voor is gemaakt, zelfs landelijk, gratis en voor niks.
Ik ook.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Devv het volgende:
[..]
Als het bij mij om de hoek was, zou ik ook even gegaan zijn.
of hij weet het gewoon echt nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Is het in je opgekomen dat hij wellicht met opzet geen aantallen noemt? Nogal een zwaktebod als je moet erkennen dat het er te weinig zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |