En dat ook. Alsof het een pretje is om in die wachtkamers en op die bedden te wachten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:45 schreef ErikT het volgende: [..] Je krijgt ervoor terug dat essnhills naar het ziekenhuis mocht en nu weer vrolijk meedraait in de maatschappij.
Diervriendelijkheid is iets voor sentimentele linkse huisvrouwen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:43 schreef ElisaB het volgende:
Geachte meneer Zijlstra,
Welkom
Ik was altijd een verstokte VVD'er, maar ik kwam er een aantal weken geleden tot mijn schrik achter de de VVD werkelijk helemaal niets lijkt te doen aan (of lijkt te geven om) dierenwelzijn. Dit beeld is bij mij ontstaan toen ik de kieswijzer van Stem Diervriendelijk deed.
Kunt u dit beeld wegnemen?
Brandverzekering betalen voor een ander?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Brandverzekering ook maar niet meer betalen als je zeker weet dat je huis nooit in de fik zal gaan?
Wat jij wilt hoorquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:47 schreef Friek_ het volgende:
Diervriendelijkheid is iets voor sentimentele linkse huisvrouwen.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way in which its animals are treated."quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Diervriendelijkheid is iets voor sentimentele linkse huisvrouwen.
Nee het is geen liegen. Technisch gezien is het allemaal juist wat hij zegt. Maar iedereen kan wel verzinnen dat lagere inkomens procentueel meer kwijt zijn aan een woning, en dat het daar dus procentueel harder aankomt bij totale afschaffing. Duh.quote:
Strakke TTquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:49 schreef betyar het volgende:
He fuck, ik dacht een goede TT te hebben aangemaakt, gooi die maar op slot erik.
Oké, het verdraaien van een vraag in het antwoord. Niet netjes en behoorlijk triest. Toch vind ik het een soort vorm van liegen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:52 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee het is geen liegen. Technisch gezien is het allemaal juist wat hij zegt. Maar iedereen kan wel verzinnen dat lagere inkomens procentueel meer kwijt zijn aan een woning, en dat het daar dus procentueel harder aankomt bij totale afschaffing. Duh.
Maar het is doen alsof ik een achterlijke idioot ben. Alsof ik niet kan zien dat het geen antwoord op m'n vraag is.
Het is uit de hoogte en het is een poging om te verbloemen waar de VVD echt voor staat. Namelijk: de rijken rijk houden. Kijk, ik vind t best dat de VVD dat wil, want ze zijn rijk. En daar hebben ze voor gewerkt (of niet), en dat mag allemaal. En ze mogen die verworvenheden best verdedigen.
Maar ga dan niet lopen doen alsof je het beste voor hebt met lagere inkomens en hun relatieve mini hra-tje. Dat is echt treurig.
Jij kan in de toekomst kijken? Tja, dan hoef je ook niet te verzekeren als je weet dat je nooit ziek gaat worden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Brandverzekering betalen voor een ander?
Ach, het VVD electoraat heeft het weinig op met waarheden. Gezien de peilingen...quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:52 schreef betyar het volgende:
Maar goed, Zijlstra heeft laten zien dat hij prima in het straatje van beroepsleugenaar Rutte past.
Een halve waarheid is natuurlijk net zo goed een leugen. De suggestie die hij wekte is dat mensen niet meer aan eigen bijdragen gaan betalen als het aan de VVD zou liggen. De werkelijkheid is natuurlijk nogal anders, zeker als je voor de huisarts ook al een eigen bijdragen moet gaan betalen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Oké, het verdraaien van een vraag in het antwoord. Niet netjes en behoorlijk triest. Toch vind ik het een soort vorm van liegen.
De VVD-kiezer is nogal ondoorgrondelijk. Ik begrijp het ook niet. Of men is gewoon dom en/of masochistisch.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:55 schreef Stranger het volgende:
Nou dat was een interessant topic om te lezen. Na het zien van de antwoorden en de onwerkelijke aannames snap ik nog minder dat een partij als de VVD zo hoog in de peilingen staat. Vraag me af wie er nou wereldvreemd is, de VVD of ik.
Ja maar, de hardwerkende Nederlander is bij Rutte beter af.....quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een halve waarheid is natuurlijk net zo goed een leugen. De suggestie die hij wekte is dat mensen niet meer aan eigebn bijdragen gaan betalen als het aan de VVD zou liggen. DFe werkelijkheid is natuurlijk nogal anders, zeker als je vor de huisarts ook al een eigen bijdragen moet gaan betalen.
Rutte gaf verder aan dat de uitkeringen NIET op koopkracht achteruit zouden gaan, echter het tegendeel is waar. (is uitgezocht bij RTL Wart kiest Ned. ).
Dat is gewoon keihard liegen.
Dat wil hij door zijn demagogisch optreden wel erg doen geloven. Maar zelfs de hardwerkende Nederlander staan bij hen gewoon keihard op de nullijn.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja maar, de hardwerkende Nederlander is bij Rutte beter af.....
Ga weg met je laster, als er 1 groep precies weet waarop ze stemmen is het de VVDer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De VVD-kiezer is nogal ondoorgrondelijk. Ik begrijp het ook niet. Of men is gewoon dom en/of masochistisch.
Laster? Heb je Rutte de afgelopen dagen gehoord? Over laster gesproken............quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ga weg met je laster, als er 1 groep precies weet waarop ze stemmen is het de VVDer.
Dat is geen laster maar een opvatting die ik heb. Ik kan mij niet indenken dat meer dan 20% van de kiezers echt beter af zou zijn met het snoeiharde VVD-beleid. Ik kan dat niet anders verklaren dan pure onwetenheid bij menig kiezer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ga weg met je laster, als er 1 groep precies weet waarop ze stemmen is het de VVDer.
Dat mag. Hij gaf gewoon geen antwoord op je vraag.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:20 schreef ErikT het volgende:
Ik blijf erbij dat meneer Zijlstra in zijn reactie op mijn vraag niet loog!
Laster is die KUTposter van de VVD "Liever handen uit de mouwen dan handen ophouden"quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Laster? Heb je Rutte de afgelopen dagen gehoord? Over laster gesproken............
VVDers kiezen niet alleen in hun eigen straatje, niet voor een paar tientjes die ze beloofd worden door de SP oid, maar die kiezen voor een landelijk beleid waar het hele land op vooruit gaat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is geen laster maar een opvatting die ik heb. Ik kan mij niet indenken dat meer dan 20% van de kiezers echt beter af zou zijn met het snoeiharde VVD-beleid. Ik kan dat niet anders verklaren dan pure onwetenheid bij menig kiezer.
handen ophouden gaat niet over mensen die het ECHT nodig hebben, die worden keihard genaaid door de handen ophouders, niet door de VVD.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laster is die KUTposter van de VVD "Liever handen uit de mouwen dan handen ophouden"
Hij schopt hier de mensen die ongewild aan de kant staan snoeihard in het gezicht
Ja, dat is pas laster!
Ik weet een ding zeker: het Rutte effect....zijn gladde verkooppraatjes dat trekt vele kiezers over de streep.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
VVDers kiezen niet alleen in hun eigen straatje, niet voor een paar tientjes die ze beloofd worden door de SP oid, maar die kiezen voor een landelijk beleid waar het hele land op vooruit gaat.
Niet voor "ja maar bij de SP hoef ik 20 euro minder per maand te betalen, daar stem ik op" DAT is pas puur egoisme,iets waar men VVDers altijd zo lekker makkelijk van beticht.
Ja, en dat werkt niet zo bij de PvdA? Die Samsom steeg ook opeens na het debat, is hun partijprogramma veranderd?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet een ding zeker: het Rutte effect....zijn gladde verkooppraatjes dat trekt vele kiezers over de streep.
Mensen trappen gewoon in zijn gladde praatjes.
Of men wil gewoon minder invloed van de overheid. Iedereen zit te zeiken op de overheid maar gaat wel stemmen op partijen als pvda en sp, de grote burger pamperpartijen. Laat mamma overheid ieders handje vasthouden en verzorgen. Wat al eerder is gezegd er zijn gewoon grenzen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De VVD-kiezer is nogal ondoorgrondelijk. Ik begrijp het ook niet. Of men is gewoon dom en/of masochistisch.
Met zo'n poster wordt natuurlijk iedereen over een kam geschoren. Arbeidsongeschikten lezen zo'n poster ook. Dat is toch ronduit kwetsend?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
handen ophouden gaat niet over mensen die het ECHT nodig hebben, die worden keihard genaaid door de handen ophouders, niet door de VVD.
Hij is wel erg selectief met zijn handen uit de mouwenquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:26 schreef komrad het volgende:
tsja als je kritisch ben krijg je geen antwoord, laat dus verder maar
quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
handen ophouden gaat niet over mensen die het ECHT nodig hebben, die worden keihard genaaid door de handen ophouders, niet door de VVD.
Dat zegt vooral veel over de kiezer, daar is veel over te klagen inderdaad.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en dat werkt niet zo bij de PvdA? Die Samsom steeg ook opeens na het debat, is hun partijprogramma veranderd?
Nee, het geeft aan dat het jankerds zijn, ik word hier ook de hele dag als asociale graaier neergezet omdat ik VVD stem, is dat dan niet kwetsend?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met zo'n poster wordt natuurlijk iedereen over een kam geschoren. Arbeidsongeschikten lezen zo'n poster ook. Dat is toch ronduit kwetsend?
De VVD praat die groep een schuldgevoel aan! Ze worden door de VVD slechts als onkostenpost gezien!
Goede post.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:26 schreef ssebass het volgende:
[..]
Of men wil gewoon minder invloed van de overheid. Iedereen zit te zeiken op de overheid maar gaat wel stemmen op partijen als pvda en sp, de grote burger pamperpartijen. Laat mamma overheid ieders handje vasthouden en verzorgen. Wat al eerder is gezegd er zijn gewoon grenzen.
Het land moet een sterke economie hebben anders kunnen we al die uitkeringen, subsidies e.d. niet eens betalen. Daar wordt NL niet socialer van.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het geeft aan dat het jankerds zijn, ik word hier ook de hele dag als asociale graaier neergezet omdat ik VVD stem, is dat dan niet kwetsend?
De mensen die terecht leven van een uitkering oid weten zelf ook wel dat ze genaaid worden door de buurman die de hele dag DVDtjes kijkt. Dus die zullen hier ook gewoon achter staan.
Niemand die iets nodig heeft zal tekort komen, maar degene die misbruik maken, ja die hebben een probleem. Waardoor er meer geld is voor de echte armen etc.
Even kort door de bocht, maar de SP heeft gewoon nog steeds communistische ideen. Dat is dus idd richting totale controle van de staat. handjes vasthouden ipv zelf iets doen. En dat is gewoon eng.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:26 schreef ssebass het volgende:
[..]
Of men wil gewoon minder invloed van de overheid. Iedereen zit te zeiken op de overheid maar gaat wel stemmen op partijen als pvda en sp, de grote burger pamperpartijen. Laat mamma overheid ieders handje vasthouden en verzorgen. Wat al eerder is gezegd er zijn gewoon grenzen.
Het land moet een sterke economie hebben anders kunnen we al die uitkeringen, subsidies e.d. niet eens betalen. Daar wordt NL niet socialer van.
Alleen jammer dat de VVD denkt dat iedereen die in een uitkering zit misbruik maakt van de situatie....quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het geeft aan dat het jankerds zijn, ik word hier ook de hele dag als asociale graaier neergezet omdat ik VVD stem, is dat dan niet kwetsend?
De mensen die terecht leven van een uitkering oid weten zelf ook wel dat ze genaaid worden door de buurman die de hele dag DVDtjes kijkt. Dus die zullen hier ook gewoon achter staan.
Niemand die iets nodig heeft zal tekort komen, maar degene die misbruik maken, ja die hebben een probleem. Waardoor er meer geld is voor de echte armen etc.
De VVD denkt onterecht het monopoly te hebben op de mantra dat "iedereen die kan werken moet werken" Dat vindt iedere partij tegenwoordig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en alle allochtonen stelen!quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de VVD denkt dat iedereen die in een uitkering zit misbruik maakt van de situatie....
Sterker nog....er zijn zelfs mensen die onbewust misbruik maken van het stelsel. Zitten weg te kwijnen thuis omdat ze het echt niet weten en/ of kunnen. Nee joh, gewoon geld blijven geven en het probleem niet oplossen. Wordt iedereen beter vanquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de VVD denkt dat iedereen die in een uitkering zit misbruik maakt van de situatie....
Dat doe ik niet. Waarom worden alle uitkeringen dan aangepakt i.p.v. dat men individueel gaat kijken?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en alle allochtonen stelen!.
Lul niet zo achterlijk slap.
Zo fijn als ik zelf mijn posts niet meer hoef te tikkenquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar willen die mensen wel het werk doen wat aangeboden wordt?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De VVD denkt onterecht het monopoly te hebben op de mantra dat "iedereen die kan werken moet werken" Dat vind iedere partij tegenwoordig.
Maar zo'n poster waar naar ik net verwees - die wel erg ongenuanceerd is - is een vuistslag in het gezicht van allen die wel willen maar niet kunnen werken.
Dan zet je mensen in een hoek en geeft hen het gevoel dat ze "teveel"zijn. Want de VVD ziet ze puur als een kosten post ipv mensen die graag ook mee hadden gedaan.
Ik heb het over de groep, en ja die bestaat echt, die ECHT NIET kan werken....Dat is een andere groep waar jij op doelt...quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar willen die mensen wel het werk doen wat aangeboden wordt?
Want dat is naar mijn mening nog een groot probleem, bepaalde soorten werk als "te min" zien (deze opvatting komt deels uit de WGR reeks van werkzoekenden - al dan niet met beperkingen).
Zelfs Stephen Hawking kan werken met al zijn beperkingen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb het over de groep, en ja die bestaat echt, die ECHT NIET kan werken....Dat is een andere groep waar jij op doelt...
Maar zo'n poster wordt wel door iedereen gezien. En als je dat weet, hang dan zo'n onding niet op. Want je schopt dan mensen keihard in het gezicht.
Grootste goed wat een mens kan hebben: de WIL om iets te doen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zelfs Stephen Hawking kan werken met al zijn beperkingen.
Ja iedereen is even begadigd als Hawking.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zelfs Stephen Hawking kan werken met al zijn beperkingen.
Dus alle arbeidsongeschikten zijn lamzakken die niet WILLEN?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Grootste goed wat een mens kan hebben: de WIL om iets te doen.
Ik ben meer huiverig voor de groep die wil werken, maar daar begeleiding bij nodig heeft. Dat die dus bij een werkgever komen...en wanneer die er geen subsidie meer voor krijgt, hij toch gaat kiezen voor waar voor zijn geld en de gehandicapte met achterstand zal ontslaan. De werkplekken die er dan toch voor hun waren....zijn gesloten, dus achter de geraniums. Liet hij duidelijk merken door te doen alsof deze mensen niet de moeite waard zijn want werken maar half of minder (ook al doen ze misschien wel meer hun best dan menig werknemer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb het over de groep, en ja die bestaat echt, die ECHT NIET kan werken....Dat is een andere groep waar jij op doelt...
Maar zo'n poster wordt wel door iedereen gezien. En als je dat weet, hang dan zo'n onding niet op. Want je schopt dan mensen keihard in het gezicht.
Walgelijk....mensen met een beperking werken vaak harder en hebben meer inzet dan menig werkende hier die tijdens werk tijd hebben om te internettenquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Grootste goed wat een mens kan hebben: de WIL om iets te doen.
Mijn vraag is meer of ze willen wat mogelijk en realistisch is.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus alle arbeidsongeschikten zijn lamzakken die niet WILLEN?
Ja, dat klopt. En omdat mensen voor elk wissewasje naar de dokter gaan hebben die mensen minder geld tot hun beschikking.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:43 schreef De_Guidance het volgende:
Hawking is wel een uitzondering , meeste mensen met ALS gaan best snel de pijp uit.
Makkelijk hè, mensen woorden in de mond leggen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat we met zijn allen toch wel willen dat het gaat om het stimuleren en motiveren van mensen die in deze situatie zitten, of ze nu wel heel graag willen of niet? Dat doe je niet met zomaar geld blijven geven. En daar gaat het om. Wat ik dan in dit geval wel weer mis is de manier waarop er dan wel gestimuleerd kan worden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Werken harder en met meer inzet om meer, minder of hetzelfde te bereiken aan het eind van de dag in vergelijking tot de werknemer die af en toe een pauze op internet neemt omdat het kan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:44 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Walgelijk....mensen met een beperking werken vaak harder en hebben meer inzet dan menig werkende hier die tijdens werk tijd hebben om te internetten
Het gaat mij om de gevolgen..wanneer werkgever geen subsidie meer krijgt en (begrijpelijk) liever een tussenhaakjes (productieve) zonder die extra zorg aan het werk heeft...want geen subsidie meer. Maar de dagopvang/werkplekken voor deze mensen...zijn dan al geslotenquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mijn vraag is meer of ze willen wat mogelijk en realistisch is.
Dat suggereer je anders wel met die opmerking. En bovendien is dat wel een logische implicatie.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Makkelijk hè, mensen woorden in de mond leggen?
Ah, jij doet mee met het woorden in de mond leggen. Dát vind ik pas walgelijk.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:44 schreef paddy het volgende:
[..]
Walgelijk....mensen met een beperking werken vaak harder en hebben meer inzet dan menig werkende hier die tijdens werk tijd hebben om te internetten
Dat is jouw mening, niet de mijne. Binnenkort zal ik hier misschien eens een discussie over openen. Ik zou graag willen weten in welke mate de HRA de inkomensafhankelijke belasting compenseert. Zijn hier interessante artikelen over?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat zit je nou toch weer te miemelen jongen? Solidariteit kent een grens, het is nu al inkomensafhankelijk genoeg.
Natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nogmaals, tov de boete an sich: daar kan iedereen zich op zich wel in vinden. Het terugwerkende kracht is waar men over valt, want die mensen hebben dus niet eens meer om de kans te pakken het zonder tijdsoverschrijding te doen.
Zeg dan gewoon wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
Daar bedoel ik dát mee wat ik zeg.
Als ik voor mijn wissewasje niet naar de dokter was geweest dan was het anders heel verkeerd afgelopen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. En omdat mensen voor elk wissewasje naar de dokter gaan hebben die mensen minder geld tot hun beschikking.
Dat zei ik. Jij impliceert alleen heel andere dingen omdat je al besloten hebt mij niet te mogen. Zonde, in zo'n discussie als deze. Jammer dat je er als VVD-stemmer sowieso van wordt beticht geen moer om je medemens te geven. Maar soit, het leven van een kiezer gaat niet over rozen.quote:
Aan de andere kant is het geloof in de markt bij de VVD ook wel redelijk eng. Het is een blind fanatisme wat ik daar zie, terwijl er genoeg voorbeelden zijn van problemen veroorzaakt door de vrije markt / het loslaten van controle. Ik noem een economische crisis in de jaren '30. En eentje in 2009.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Even kort door de bocht, maar de SP heeft gewoon nog steeds communistische ideen. Dat is dus idd richting totale controle van de staat. handjes vasthouden ipv zelf iets doen. En dat is gewoon eng.
Waar ligt volgens jou de grens tussen het misbruik maken van en het gebruik maken van? Dat is vaak bepaald niet eenvoudig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zeg: de wil om iets te doen is een zeer groot goed. Daar bedoel ik dát mee wat ik zeg. Bewondering voor die beste meneer Hawking en er zijn veel handenophouders die daar wat van kunnen leren. Daarmee zeg ik niet dat élke arbeidsongeschikte persoon onterecht in de uitkering hangt of problemen ondervindt door zijn lichamelijke of geestelijke beperkingen. Ik vind wel dat de mensen die er misbruik van maken het verpesten voor de mensen die daadwerkelijk steun nodig hebben, voor de mensen die inderdaad wél willen maar tegenwoorden gehouden door vooroordelen over de groep arbeidsongeschikten als geheel die worden gecreëerd door de groep die er (voor een deel) onterecht in zit en de wil NIET heeft om aan de slag te kunnen.
Ik las dat er ook niet uit. en hoe bedoel je ..niet mogen! Ik mag je zelfs graag!quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat zei ik. Jij impliceert alleen heel andere dingen omdat je al besloten hebt mij niet te mogen. Zonde, in zo'n discussie als deze.
Slechts een minderheid van de mensen. Zelf ga ik enkel naar de huisarts wanneer ik een goede reden heb, als ik merk dat het probleem te ingewikkeld is voor hem dan regel ik een doorverwijzing naar de specialist.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. En omdat mensen voor elk wissewasje naar de dokter gaan hebben die mensen minder geld tot hun beschikking.
Dat deed ze. Het is maar met hoe je het wilt lezen, positief of negatief.quote:
Nog naar de tandarts binnenkort?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:54 schreef ErikT het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het geloof in de markt bij de VVD ook wel redelijk eng. Het is een blind fanatisme wat ik daar zie, terwijl er genoeg voorbeelden zijn van problemen veroorzaakt door de vrije markt / het loslaten van controle. Ik noem een economische crisis in de jaren '30. En eentje in 2009.
Daarvoor hebben we de VVD-spierballenretoriek. Veel geschreeuw en weinig wol.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waar ligt volgens jou de grens tussen het misbruik maken van en het gebruik maken van? Dat is vaak bepaald niet eenvoudig.
Sorry, maar nu generaliseer je vreselijk. Ja ik zit tijdens mijn werk op internet en ben hier vanochtend al de hele ochtend bij vlagen bezig. En dat gebeurt me regelmatig. Heet verantwoordelijkheid nemen voor de andere verplichting die ik ben aangegaan naast mijn werk, genaamd FOK!.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:44 schreef paddy het volgende:
Om het simpel te stellen en bij deze discussie te blijven: bij de wil, waar ik het eerder over had.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waar ligt volgens jou de grens tussen het misbruik maken van en het gebruik maken van? Dat is vaak bepaald niet eenvoudig.
Wees nu gewoon realistisch. Ik heb het niet over het internet in de pauzes. Elke minuut die je aan internet gaat besteden, hou jij je niet bezig met het werk die door je werkgever betaald is. Heel vaak doen die andere mensen met geestelijke/lichamelijke beperking dit wel. Werken ook gewoon onbetaald in eigen tijd door (zal jij vast ook wel eens doen, maar de gemiddelde werknemer wil er voor betaald hebben) Werd zelfs gezegd in duscussies (wel eerlijk trouwens)quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:50 schreef HeatWave het volgende:
Ja, lekker bijdehand, dus omdat ik hier kan posten ben ik niets aan het doen? Ja, dat pikt mijn baas al 10 jaar natuurlijk.
Ja, dat vind ik ook echtquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:04 schreef Nelded het volgende:
Ik weet niet of dit al eerder is genoemd en het heeft geen betrekking op de inhoud, maar het is toch wel schokkend om te zien dat een staatssecretaris - van Onderwijs nota bene - bepaald en betaald schrijft in plaats van bepaalt en betaalt.............
Ik ben hier niet de offtopicdiscussie begonnen, als het aan mij zou liggen dan zou die worden afgesplitst naar een nog te openen draad.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Om het simpel te stellen en bij deze discussie te blijven: bij de wil, waar ik het eerder over had.
De wil om te werken en (voor een deel) aan te slag te kunnen toont meestal aan hoe zeer mensen proberen hun beperkingen te 'overkomen' (weet het Nederlandse woord even niet). De mensen die ík ken met een beperking, een échte beperking, werken zich alsnog een slag in de rondte, ook op vlakken waar ze niet voor betaald krijgen (vrijwilligerswerk bijvoorbeeld) om maar aan te tonen dat ze hun hand niet op houden. De frustratie van mensen die zich er lastig bij neer kunnen leggen dat ze (voor een deel) arbeidsongeschikt verklaard zijn en daar bij het solliciteren problemen bij ondervinden toont in die gevallen aan dat het niet zomaar een 'label' is dat ze graag opgeplakt hebben willen krijgen om wat extra geld te vangen en minder te hoeven werken.
Tegelijk ken ik mensen die maar al te snel naar de dokter zijn gerend om aan te tonen 'dat ze echt niet zoveel konden werken', hun best hebben gedaan dit hard te maken maar tegelijk wel 20 uur in de week zwart er naast werken. Kun je zeggen 'die hebben de wil om (zwart) te werken', maar houden tegelijkertijd wel de staatskas 'voor de gek'.
Ik ben al jaren niet geweest eigenlijk...quote:
Menselijkheid is niet iets wat de VVD op plek 1 heeft staan. VVD heeft het vrijwel altijd over economie en geld. Eerlijk zijn!quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat zei ik. Jij impliceert alleen heel andere dingen omdat je al besloten hebt mij niet te mogen. Zonde, in zo'n discussie als deze. Jammer dat je er als VVD-stemmer sowieso van wordt beticht geen moer om je medemens te geven. Maar soit, het leven van een kiezer gaat niet over rozen.
dan had hij ergens in een verzorgingsthehuis 1 week moeten wachten voor een douche...quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat betreft Stephen Hawking, hij mag dan een voorbeeld zijn van doorzettingsvermogen maar wat als hij toevallig niet intelligenter zou zijn geweest dan 99-100% van de wereldbevolking?
Ja hoor, je hebt gelijk. Ben je nu tevreden?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Menselijkheid is niet iets wat de VVD op plek 1 heeft staan. VVD heeft het vrijwel altijd over economie en geld. Eerlijk zijn!
Als je het daar mee eens bent, dan moet je dat toch aan het denken zetten? Dat beeld van een kille partij over cijfers ipv mensen ontstaat toch niet uit het niets?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja hoor, je hebt gelijk. Ben je nu tevreden?
Waar Halbe een duidelijk antwoord op gaf. Uitkeringtrekkers moeten maar PVDA gaan stemmen. Hij antwoorde echt op die vraag die Re daar over steldequote:Op vrijdag 7 september 2012 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Het is geen discussie puur over onderwijs, deze discussie, waar ik naar verwees, ging over arbeid, arbeidsongeschikten en uitkeringen.
Dat ís toch ook belangrijk?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Menselijkheid is niet iets wat de VVD op plek 1 heeft staan. VVD heeft het vrijwel altijd over economie en geld. Eerlijk zijn!
Het onderwijs is vaak het beste middel om uiteindelijk een gepaste baan te krijgen, vandaar dat ik voor dit voorbeeld heb gekozen. Waar het om gaat is dat het onmogelijk is om objectief een grens te trekken, uiteindelijk blijft het toch een kwestie van de menselijke maat toepassen als je het goed wil doen en ja, dan worden er helaas fouten gemaakt. Soms in het voordeel van een individue, soms in het nadeel van het individu. Het is echter beter dan het alternatief: strak met regels alles afbakenen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Het is geen discussie puur over onderwijs, deze discussie, waar ik naar verwees, ging over arbeid, arbeidsongeschikten en uitkeringen.
Sarcasme herkennen, leer het.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het daar mee eens bent, dan moet je dat toch aan het denken zetten? Dat beeld van een kille partij over cijfers ipv mensen ontstaat toch niet uit het niets?
Als iemand tijdens het studeren al niet normaal kan functioneren, denk je echt dat het beter gaat worden als deze persoon met de echte volwassen wereld om moet leren gaan? Of stel je voor dat iedereen met een diagnose (welke dan ook) een eigen oppasser gedurende het hele leven moet krijgen? Laat mensen doen wat ze zelf zonder hulp aankunnen, daar win je veel meer mee dan de wereld voor ze te buigen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben hier niet de offtopicdiscussie begonnen, als het aan mij zou liggen dan zou die worden afgesplitst naar een nog te openen draad.
Laat ik een voorbeeld noemen wat complexer van aard is. Stel dat iemand doordat hij autisme heeft vast is gelopen tijdens het studeren. Het studeren op zichzelf ging wel maar de studie leed onder allerlei dagelijkse problemen: het sociaal moeilijk hebben binnen en buiten de opleiding, het op kamers moeten wonen enz.
Er zijn mensen die een hoge intelligentie hebben en die deze problemen hebben, het een hangt niet samen met het ander. Is het dan onredelijk dat aan en voor zo'n persoon tijdelijk wat extra geld wordt besteed zodat hij onder die omstandigheden kan studeren waarmee hij het wel aankan?
Dit is typisch een voorbeeld wat niet zwartwit is en waarbij de een (VVD) zal stellen dat hij pech heeft gehad terwijl de ander (PvdA en SP) zal stellen dat beter voor deze persoon gedurende een jaar of 5 wat extra wordt geïnvesteerd.
Waar m.i. mee bedoeld wordt de uitkeringsTREKKERS, de mensen zónder de wil om te werken. Voor mij is de VVD de partij voor mensen die aantoonbaar wíllen bijdragen aan de maatschappij, LOS van of ze dit lichamelijk/geestelijk ook kunnen. De écht 'schrijnende' gevallen met zware mentale of lichamelijke problemen waarbij ongeschiktheid 100% duidelijk is daargelaten uiteraard. Anders had had er denk ik wel uitkeringsgerechtigden gestaanquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar Halbe een duidelijk antwoord op gaf. Uitkering trekkers moeten maar PVDA gaan stemmen. Hij antwoorde echt op die vraag die Re daar over stelde
quote:Ja, ik reageerde ook verkeerd op je ene zin. Mijn excuses
Met alle respect, verdiep je eerst in een onderwerp alvorens je erover meepraat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als iemand tijdens het studeren al niet normaal kan functioneren, denk je echt dat het beter gaat worden als deze persoon met de echte volwassen wereld om moet leren gaan? Of stel je voor dat iedereen met een diagnose (welke dan ook) een eigen oppasser gedurende het hele leven moet krijgen? Laat mensen doen wat ze zelf zonder hulp aankunnen, daar win je veel meer mee dan de wereld voor ze te buigen.
Dat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar willen die mensen wel het werk doen wat aangeboden wordt?
Want dat is naar mijn mening nog een groot probleem, bepaalde soorten werk als "te min" zien (deze opvatting komt deels uit de WGR reeks van werkzoekenden - al dan niet met beperkingen).
Ik maakte er gebruik van om een serieus punt te maken. Je klaagt over het beeld wat sommige mensen van de VVD hebben. Maar dan nog een keer: hebben ze dat gewoon niet aan hun beleid te danken?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sarcasme herkennen, leer het.
er kunnen zeer valide redenen zijn waarom je niet geschikt bent voor bepaald werk... Dus hoe wilde je dat per persoon gaan bepalen, dat kost ook miljoenen aan resources natuurlijkquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:18 schreef BrandX het volgende:
Ik heb dat ook nooit gesnapt, dat je je te goed voelt voor bepaalt werk. Zeker niet wanneer je zelf de luxe hebt om het als tijdelijk/overbrugging te kunnen doen tot je weer een baan gevonden hebt 'op jouw niveau' met een (veel) hoger salaris. die luxe hebben mensen met minder opleiding veelal niet en blijven doorgaans jaren werk doen wat ze wellicht liever ook niet doen, en nog tegen een (veel) lagere vergoeding.
Hij doelde toch echt als antwoord op de reactie van Re en mij. Dat was nl de vraag...en wij hadden het niet over de zwaardere gevallen, maar over de mensen die gesubsidieerd (met handicap en verstandelijke beperking) aan het werk gaan. Die instanties zijn niet terug te draaien want zit al tientallen jaren werk in. Deze mensen komen achter de geraniums te zitten wanneer subsidiepotje stopt waardoor werkgever welwillend is. (ik begrijp werkgever heel goed wanneer ontslag volgt wanneer ze er geen geld meer voor krijgen) Op de vraag wat er dan met deze mensen moest gebeuren na ontslag kwam zijn antwoord.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waar m.i. mee bedoeld wordt de uitkeringsTREKKERS, de mensen zónder de wil om te werken. Voor mij is de VVD de partij voor mensen die aantoonbaar wíllen bijdragen aan de maatschappij, LOS van of ze dit lichamelijk/geestelijk ook kunnen. De écht 'schrijnende' gevallen met zware mentale of lichamelijke problemen waarbij ongeschiktheid 100% duidelijk is daargelaten uiteraard. Anders had had er denk ik wel uitkeringsgerechtigden gestaan
Mooiquote:Prima hoor!
Je bent niet verplicht op kamers te wonen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met alle respect, verdiep je eerst in een onderwerp alvorens je erover meepraat.
Het is niet de opleiding zelf waardoor zo iemand niet kan functioneren maar de massaliteit van de opleiding (bij lang niet alle banen het probleem) en het zelfstandig op kamers moeten wonen.
Verder maar jij er een parodie van. Een deel van de huidige mensen met een etiket had 20 jaar geleden ook dat etiket gekregen, er moet onderscheid worden gemaakt tussen die mensen en mensen die een ADHD- of ADD-etiketje krijgen omdat ze als kind wat druk waren of een asperger-etiketje krijgen omdat ze enkel zwakke sociale vaardigheden hebben.
Staatssecretaris van onderwijsquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:37 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:
[..]
In crisistijd vragen we van iedereen een bijdrage. Aan ouderen, zieken, werkenden en dus ook studenten. In Nederland betaald een student nog steeds relatief weinig bij aan de eigen studie en daarmee aan de eigen toekomst. In landen waar men een hogere bijdrage van studenten heeft gevraagd (bijvoorbeeld Australie), heeft dat niet geleid tot lagere studiedeelname. In Nederland werd bij de invoering van de prestatiebeurs ook voorspeld dat het aantal studenten sterk zou afnemen en sindsdien is het aantal studenten explosief gegroeid. Een studie is en blijft namelijk de beste investering die je in je toekomst kunt doen!
quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Staatssecretaris van onderwijs
Ik denk dat de meeste VVD stemmende mensen wel snappen dat de baas gewoon voor 40/36 uur betaalt. Veel VVD stemmende mensen zijn alleen ook in staat om hun werk zo in te delen dat ze niet perce van 9 tot 5 hoeven te werken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Wees nu gewoon realistisch. Ik heb het niet over het internet in de pauzes. Elke minuut die je aan internet gaat besteden, hou jij je niet bezig met het werk die door je werkgever betaald is. Heel vaak doen die andere mensen met geestelijke/lichamelijke beperking dit wel. Werken ook gewoon onbetaald in eigen tijd door (zal jij vast ook wel eens doen, maar de gemiddelde werknemer wil er voor betaald hebben) Werd zelfs gezegd in duscussies (wel eerlijk trouwens)
Maar we dwalen af. Wat ik bedoelde te zeggen was....Deze mensen werken vaak keihard voor het geld wat gift van de samenleving heet. dat de VVD als antwoord gaf....voor uitkeringtrekkers moet je bij de PVDA zijn (dus de mensen die keihard werken voor een uitkering)
De hele VVD heeft dus totaal niet nagedacht over de gevolgen van de stopgezette subsidies (potjes geloof ik niet in) en dus locaties....arbeidsplekken waar de gehandicapte 18 euro van de 500 euro aan meebetaald verdwijnen en zullen niet terug keren. Dus enorm veel ontslagen van mensen die daar werken. Daarbij ook nog eens de mensen wegstoppen omdat ze uiteraard niet die instanties weer zullen gaan openen. tientallen jaren aan verworven locaties en werkplekken weg die niet terug zullen komen.
Heb het niet over de zwaargehandicapten nu hè.
True, ik heb het dan ook niet over geschiktheid, maar over in staat zijn tot. Het punt ging over mensen die zich te goed voelen om werk 'onder hun niveau' te doen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:20 schreef Re het volgende:
[..]
er kunnen zeer valide redenen zijn waarom je niet geschikt bent voor bepaald werk... Dus hoe wilde je dat per persoon gaan bepalen, dat kost ook miljoenen aan resources natuurlijk
Er zijn toch werkplaatsen voor dit soort "gevallen" (ik kan even geen beter woord bedenken, ik bedoel het niet negatief). Of gaan juist die sluiten?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Hij doelde toch echt als antwoord op de reactie van Re en mij. Dat was nl de vraag...en wij hadden het niet over de zwaardere gevallen, maar over de mensen die gesubsidieerd (met handicap en verstandelijke beperking) aan het werk gaan. Die instanties zijn niet terug te draaien want zit al tientallen jaren werk in. Deze mensen komen achter de geraniums te zitten wanneer subsidiepotje stopt waardoor werkgever welwillend is. (ik begrijp werkgever heel goed wanneer ontslag volgt wanneer ze er geen geld meer voor krijgen) Op de vraag wat er dan met deze mensen moest gebeuren na ontslag kwam zijn antwoord.
[..]
[..]
Mooi
Die wil de VVD juist sluitenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er zijn toch werkplaatsen voor dit soort "gevallen" (ik kan even geen beter woord bedenken, ik bedoel het niet negatief). Of gaan juist die sluiten?
jawel, maar als je als persoon zelf al roept: 'daar voel ik me te goed voor, dat ga ik niet doen" of 'dat is beneden mijn niveau, dat ga ik niet doen', dat vind ik nogal walgelijk. Doorgaans zijn deze mensen namelijk prima in staat om dat andere werk dus gewoon te doen, alleen willen ze bij voorbaat al niet. Naar mijn mening een heel kortzichtig wereldbeeld van dat soort mensen. Die vervoglens korten zou ik nog niet zo'n probleem vindenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:29 schreef Re het volgende:
maar het is redelijk subjectief te bepalen wat precies "je te goed voelen" zou moeten betekenen per geval, dat het voor de een wat duidelijker is dan de ander is waar het misschien wat wringt
Desnoods zouden sommige mensen misschien op sociaal vlak iets kunnen betekenen? Een bakje koffie drinken met mensen in een bejaarde/verzorgingstehuis of ouderen die alleen wonen en niet veel naasten meer hebben, met ze naar de kapper, Naar de stembus! of gewoon eens wat tijd voor die mensen nemen. Dat zouden zelfs moeders in de bijstand kunnen doen met hun kinderen toch?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
jawel, maar als je als persoon zelf al roept: 'daar voel ik me te goed voor, dat ga ik niet doen" of 'dat is beneden mijn niveau, dat ga ik niet doen', dat vind ik nogal walgelijk. Doorgaans zijn deze mensen namelijk prima in staat om dat andere werk dus gewoon te doen, alleen willen ze bij voorbaat al niet. Naar mijn mening een heel kortzichtig wereldbeeld van dat soort mensen. Die vervoglens korten zou ik nog niet zo'n probleem vinden.
Feit is wel weer dat het verplicht aan het werk zetten van totaal ongemotiveerde mensen ook weer verre van handy is. Aan de andere kant: mensen die niet anders kunnen dan plantsoenschoffelen vanwege hun gebrek aan opleiding, hebben vaak ook geen motivatie anders dan dat ze echt wel moeten en geen andere keus hebben.
ja dat kan idd, maar dan kom je dus op hetgeen Re terecht zegt: wie is waarvoor geschikt. Wat jij nu voorstelt zou ik prima kunnen, doch zorg-zorg geven? Daar zou ik drama in zijn.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Desnoods zouden sommige mensen misschien op sociaal vlak iets kunnen betekenen? Een bakje koffie drinken met mensen in een bejaarde/verzorgingstehuis of ouderen die alleen wonen en niet veel naasten meer hebben, met ze naar de kapper, Naar de stembus! of gewoon eens wat tijd voor die mensen nemen. Dat zouden zelfs moeders in de bijstand kunnen doen met hun kinderen toch?
Verplegend personeel heeft daar vaak geen tijd voor en de mensen vereenzamen en kwijnen weg. Lijkt mij een win-win situatie.
ik zou het ook kunnen maar als het me opgedrongen word zou ik de kantjes erbij aflopenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja dat kan idd, maar dan kom je dus op hetgeen Re terecht zegt: wie is waarvoor geschikt. Wat jij nu voorstelt zou ik prima kunnen, doch zorg-zorg geven? Daar zou ik drama in zijn.
maar goed, punt blijft dat wanneer iemand in de 'no-way in hell i'm gonna do that!' zone zit, dan is het enorm lastig bepalen wat zo'n iemand wel kan. Iemand moet zelf wel bereid zijn eerlijk en realistisch mee te denken over wat hij wel of niet kan.
Is ook waar, bovendien zijn oudere mensen, vooral alleenwonenden ook best een kwetsbare groep mensen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou het ook kunnen maar als het me opgedrongen word zou ik de kantjes erbij aflopen
in de zorg moet je gemotiveerde mensen hebben die daar zelf voor kiezen
precies, onze oma is ook afhankelijk van thuiszorg ... kwam er zo'n meisje net van school af met enorme tetters en alle mannen waren positief maar toen ze eerst de bijsluiters wilde lezen voor ze de pilletjes kon uitdelen had een van de ooms haar opvolger al aan de lijn voor ze klaar wasquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Is ook waar, bovendien zijn oudere mensen, vooral alleenwonenden ook best een kwetsbare groep mensen.
dat is wat ik aan probeer te geven idd. Dat kan anders goed fout lopen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou het ook kunnen maar als het me opgedrongen word zou ik de kantjes erbij aflopen
in de zorg moet je gemotiveerde mensen hebben die daar zelf voor kiezen
OK, als ze die gaan sluiten krijgen ze inderdaad een groter probleem.quote:
Door al dat gepraat van de VVD over al de banen die we over 28 jaar zullen hebben dankzij hen, begin ik te denken dat het niet de politici zijn die niet vooruit kunnen denken, maar wij --het kiesvolk-- degenen zijn die niet verder dan vier jaar kunnen kijken. Maarja, nu is vooruitdenken gelukkig weer even populair. Vooruit dan maar.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
OK, als ze die gaan sluiten krijgen ze inderdaad een groter probleem.
Maargoed, als politici vooruit hadden kunnen denken, waren ze nooit de politiek in gegaan
Ik heb wel meer fouten gespot, maar ben lekker op mijn handen gaan zitten, want mijn reacties zouden vast weggemod wordenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oe, don't you just love Requote:Op vrijdag 7 september 2012 11:50 schreef Re het volgende:
[info] De vragen waar geen antwoord op is gegeven door de heer Zijlstra zullen nog doorgemaild worden naar hem, mochten er antwoorden op komen dan zullen deze hier komen te staan[/info]
Nou ja, eigenlijk is het simpel: het wordt enerzijds bepaald door je capaciteiten, maar anderzijds door de noodzaak. En échte noodzaak is er in Nederland niet. Of imho in elk geval te weinig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:29 schreef Re het volgende:
maar het is redelijk subjectief te bepalen wat precies "je te goed voelen" zou moeten betekenen per geval, dat het voor de een wat duidelijker is dan de ander is waar het misschien wat wringt
ik ben afgehaakt in dit topic, gewoon omdat enige vorm van kritiek door deze politicus stelselmatig genegeerd wordt en alleen maar campagnepraatjes uitgekraamd worden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:21 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben weer te laat; jullie zitten allemaal al weer buiten in de zon
Niet iedereen stemt op een partij puur omdat hij/zij daardoor direct meer geld overhoud of krijgt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is geen laster maar een opvatting die ik heb. Ik kan mij niet indenken dat meer dan 20% van de kiezers echt beter af zou zijn met het snoeiharde VVD-beleid. Ik kan dat niet anders verklaren dan pure onwetenheid bij menig kiezer.
de kans op een compleet tegenovergestelde politieke richting over max 4 (ik zeg 2 jaar, ongeacht wie er wint) goed mogelijk is!quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Door al dat gepraat van de VVD over al de banen die we over 28 jaar zullen hebben dankzij hen, begin ik te denken dat het niet de politici zijn die niet vooruit kunnen denken, maar wij --het kiesvolk-- degenen zijn die niet verder dan vier jaar kunnen kijken. Maarja, nu is vooruitdenken gelukkig weer even populair. Vooruit dan maar.
De overheid gaat dan ook over niks anders dan cijfers.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het daar mee eens bent, dan moet je dat toch aan het denken zetten? Dat beeld van een kille partij over cijfers ipv mensen ontstaat toch niet uit het niets?
^^quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuwd of Halbe mijn postings gaat beantwoorden.
Dan heb je een raar beeld van de overheid.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:39 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De overheid gaat dan ook over niks anders dan cijfers.
Dat socialisten de staat als een soort van vaderfiguur zien is pas kil en eng.
Brrrr socialisme brrrrquote:
Ik denk het niet, volgens mij had hij er niet zo heel veel zin in.quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar GS, denk jij dat Halbe nog met antwoorden komt?
Die indruk had ik ook al.quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik denk het niet, volgens mij had hij er niet zo heel veel zin in.
Ik vind het vervelend om het te zeggen maar ook dit is een gevalletje van spreken over zaken waar je geen verstand van hebt. Ik druk me hier zacht uit.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht op kamers te wonen.
Welke beperking het is maakt me weinig uit eigenlijk. Heb je zelf een van deze diagnoses waardoor je hier zo fel op reageert en steeds nieuwe irrelevante zaken erbij haalt?
In de echte grotemensenwereld (een samenstelling, dus dat schrijf je aan elkaar) is er beschaving. Dat woord ken jij blijkbaar niet.quote:De echte grote mensen wereld zit nu eenmaal zo in elkaar dat je zoveel mogelijk je eigen boontjes moet doppen, of je dat nu wil of niet.
Ook hiermee laat jij blijken echt niets van autisme te begrijpen. Deze mensen hebben een levenslange handicap op meerdere terreinen, vaak ook nog eens gepaard met ADD, ADHD, een concentratiestoornis, depressie, obesitas enz.quote:Gewoon in het spreekwoordelijke diepe gooien en onderweg leren zwemmen bereik je naar mijn mening veel meer mee dan iemand jarenlang in een beschermende "bubbel" te laten leven.
Die fout viel mij ook op. Het mag niet maar ik liet het maar eventjes gaan omdat ik hem het voordeel van de twijfel geef dat het ook kwam doordat hij probeerde met een grote snelheid de vragen te beantwoorden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij zou via de mail nog antwoorden geven, die vervolgens hier zouden worden gepost.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:31 schreef GSbrder het volgende:
Goh. Wat snap je niet aan de tijden in de OP?
Waarschijnlijk. De PR-stunt is voorbij. Bovendien zitten daar vragen tussen die hij liever niet beantwoordt, als hij nog verdere vragen beantwoordt dan moet hij ze of allemaal beantwoorden of geen van allen. Ik hoop dat Zijlstra mijn ongelijk bewijst.quote:Ik geloof dat we kunnen fluiten naar de rest van de antwoorden.
Hij is wmb volledig door het ijs gezakt. Een politicus met ballen loopt niet voor lastige vragen weg en winkelt niet selectief met vragenquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. De PR-stunt is voorbij. Bovendien zitten daar vragen tussen die hij liever niet beantwoordt, als hij nog verdere vragen beantwoordt dan moet hij ze of allemaal beantwoorden of geen van allen. Ik hoop dat Zijlstra mijn ongelijk bewijst.
Ik heb de hoop op Fred Teeven al lang geleden opgegevenquote:Op zondag 9 september 2012 10:52 schreef Stefan het volgende:
Niemand die gevraagd heeft naar de leugens die Fred Teeven hier in 2010 verspreide inzake het downloaden?
Het ziet er goed uit. Als voldoende SP- , Groenlinks- en D66-sympathisanten hun verantwoordelijkheid nemen dan zal de PvdA waarschijnlijk de grootste partij worden volgens Maurice de Hond.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij is wmb volledig door het ijs gezakt. Een politicus met ballen loopt niet voor lastige vragen weg en winkelt niet selectief met vragen
Als de VVD a.s. woensdag compleet door het ijs zakt, dan komt het misschien nog ooit goed met land
Ik begrijp echt niet dat een partij als de VVD nog zo populair kan zijn als er zo wordt gemarchandeerd met zoiets basaal als waarheden. Dat over de krimp van de economie door PvdA en dat uitkeringen bij de VVD niet op koopkracht zouden achteruit gaan...allemaal weerlegt door de feiten check.quote:Op zondag 9 september 2012 13:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het ziet er goed uit. Als voldoende SP- , Groenlinks- en D66-sympathisanten hun verantwoordelijkheid nemen dan zal de PvdA waarschijnlijk de grootste partij worden volgens Maurice de Hond.
Ik twijfel nog of dat ik wel of niet de uitslag ga volgen. Ik heb nog een beetje een kater van de laatste twee keer toen de VVD op het laatste moment, de volgende ochtend, toch nog die extra zetel kreeg die de partij nodig had.
De VVD heeft heel erg goed afgekeken van de USA hoe je effectief campagne voert, dat is de reden dat tal van mensen die geen belang hebben bij een sterke VVD toch op die partij stemmen.quote:Op zondag 9 september 2012 13:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet dat een partij als de VVD nog zo populair kan zijn als er zo wordt gemarchandeerd met zoiets basaal als waarheden.
Nou nee...ik denk dat hij het aardig goed zietquote:Op zondag 9 september 2012 20:18 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Beetje simplistisch vind jij het niet??
Dat speelt inderdaad ook mee.quote:Op zondag 9 september 2012 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik voeg toe: het teflon effect van de lijsttrekker en hij pakt haast iedereen in met zijn innemende mooipraterij.
Een komma halverwege deze zin zou de zin heel wat leesbaarder maken.quote:Op zondag 9 september 2012 20:18 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Beetje simplistisch vind jij het niet??
iets minder jij en deze zin was veel prettiger leesbaar ...quote:Op zondag 9 september 2012 23:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij mag dat rustig zeggen hoor maar onderbouw dat dan wel. Breid jij maar rustig die analyse uit en laat jij maar zien dat jij het beter kan.
quote:Op zondag 9 september 2012 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
iets minder jij en deze zin was veel prettiger leesbaar ...
true story, moeten er minstens 2 weg imoquote:
Ja, dat is echt van dezelfde orde. /sarcasmequote:Op zondag 9 september 2012 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
iets minder jij en deze zin was veel prettiger leesbaar ...
Wat ik dacht, een grote mond maar weinig inhoud.quote:
Ik zou het niet met je oneens durven zijn; je bent mij te groot en te sterkquote:Op zondag 9 september 2012 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
true story, moeten er minstens 2 weg imo
Zo is datquote:Op zondag 9 september 2012 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat ik dacht, een grote mond maar weinig inhoud.
mee eens!quote:Op zondag 9 september 2012 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat is echt van dezelfde orde. /sarcasme
ook mee eens!quote:Op zondag 9 september 2012 23:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou het niet met je oneens durven zijn; je bent mij te groot en te sterk
Oke.quote:Op maandag 10 september 2012 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Als dit land a.s. woensdag Rutte's partij weer tot de grootste maakt...dan is het land wat mij betreft voorgoed reddeloos verloren.
Top!quote:Op maandag 10 september 2012 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Als dit land a.s. woensdag Rutte's partij weer tot de grootste maakt...dan is het land wat mij betreft voorgoed reddeloos verloren.
Want het is zo slecht hier hé. Oh wat een drama.quote:Op maandag 10 september 2012 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Je kunt daar wel lacherig over doen, maar de (huidige) crisis is juist ontstaan door gebrek aan moraal.
En als een leider - die zo marchandeert - met feiten en waarheden, en het volk geeft deze weer het mandaat om het voortouw te nemen, dan verdient het land ook gewoon niet beter.
Nog steeds, ja, maar dat is geen verdienste van de VVD. Als die haar zin krijgt, dan krijgt de samenleving meer en meer Amerikaanse trekken.quote:Op maandag 10 september 2012 11:12 schreef Re het volgende:
we zitten nog steeds bij de top qua zorgstelsel etc. dus ik geloof niet dat we voorgoed reddeloos verloren zijn, dat het er een stuk minder prettig op wordt voor mensen die bezorg nodig hebben is wel een feit, en daarnaast vind ik zelf alle privacybeperkende maatregelen eigenlijk veel belangrijker qua issue
Dat we het gelukkig hier niet zo slecht hebben, is voor de gewone man bepaald niet aan de VVD te danken, nee.quote:Op maandag 10 september 2012 11:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Want het is zo slecht hier hé. Oh wat een drama.
De invloed van politici wordt dan ook flink overschat. Geen enkele partij, groepering of wat dan ook heeft Nederland "gebracht" waar we nu zijn, dat is een proces van vele honderden jaren.quote:Op maandag 10 september 2012 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat we het gelukkig hier niet zo slecht hebben, is voor de gewone man bepaald niet aan de VVD te danken, nee.
Ik ben het wel met je eens dat het jaren duurt voor beleid echt doorwerkt in de samenleving. En als je ziet dat we 5 kabinetten in tien jaar hebben versleten...quote:Op maandag 10 september 2012 11:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De invloed van politici wordt dan ook flink overschat. Geen enkele partij, groepering of wat dan ook heeft Nederland "gebracht" waar we nu zijn, dat is een proces van vele honderden jaren.
Dan is het nog maar de vraag wat Paars nu "misdaan" heeft.quote:Op maandag 10 september 2012 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat het jaren duurt voor beleid echt doorwerkt in de samenleving. En als je ziet dat we 5 kabinetten in tien jaar hebben versleten...
Tja. We zullen het niet makkelijk te weet komen, vrees ik...quote:Op maandag 10 september 2012 11:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan is het nog maar de vraag wat Paars nu "misdaan" heeft.
Het is sowieso de vraag wat de alternative costs zouden zijn; was Marijnissen, als hij regeringsverantwoordelijkheid had genomen in 2006, een doorslaggevend succes geweest of had hij de crisis aangegrepen om nog meer geld te lenen?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Zelfs met het complimentje want in tijden van leugens koos hij er voor om daar niet aan mee te doen. Inmiddels moet ik er ook niet aan denken dat er met terugwerkende kracht een leenstelsel wordt ingevoerd. Enige wat ik hem kwalijk neem is dat hij studenten die hier geen keuze voor gehad hebben en zijn aangemoedigd om bestuursjaren te doen en veel dingen buiten de studie te doen, nu achteraf naait. Voor de rest heb ik zelfs een beetje respect voor zijn keuze om de bagger over zich heen te laten komen, hier op FOK te verschijnen en vooral niet mee te doen aan de "holle verkiezingsretoriek" . Ikquote:Op zaterdag 29 september 2012 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inmiddels kunnen we vaststellen dat we geen antwoorden meer gaan krijgen van Halbe Zijlstra. Jammer maar ik had het verwacht.
Hopelijk krijgt hij niet nog een keer een functie als staatssecretaris of minister, hij heeft de afgelopen twee jaar te slecht gepresteerd om nog een keer dat vertrouwen te verdienen. Hij verdient wel een complimentje voor het feit dat hij duidelijk liet weten dat het afschaffen van de Halbeheffing voor de studenten van 2012-2013 verkiezingsretoriek was. Hopelijk wordt die heffing later in 2012 of anders in 2013 wel afgeschaft.
Ja, maar dat is een sprookje. It is how it is en liever dit dan dat er nu opeens voor iedereen een leenstelsel geldt. Met terugwerkende kracht. Verder wederom met je eens.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb wel goede hoop dat deze heffing binnen enkele jaren zal zijn afgeschaft, de vraag is alleen wat ervoor terugkomt. Ik heb het al vaker aangegeven, ik heb liever een leenstelsel voor de masterfase dan deze heffing. Het liefst heb ik echter dat deze heffing verdwijnt, dat het collegegeld fors zou dalen en dat het instellingstarief zou worden afgeschaft. Of dat studenten dan moeten lenen voor de masterfase van hun opleiding interesseert mij in dat geval eerlijk gezegd niet meer zoveel aangezien het dan voor iedereen haalbaar is om te studeren wat hij wil, hoeveel hij wil en wanneer hij wil. Desnoods in combinatie met een deeltijdbaan.
De verkiezingen zijn dan ook voorbij. Politici hoeven geen zieltjes meer te winnen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inmiddels kunnen we vaststellen dat we geen antwoorden meer gaan krijgen van Halbe Zijlstra. Jammer maar ik had het verwacht.
Natuurlijk is het jammer. Een goede discussie en nog betere antwoorden verkoopt vanzelf zou ik zeggen. Tja, oproepen als "wij van wc-eend...." komen bij mij nooit sterk over. Dat is te doorzichtig. Maar het past in een tijd waarin oppervlakkigheid en schreeuwerigheid aan de orde van de dag is. Het is teveel een "idols-show" geworden. De meeste politici maken zich daar in meer of mindere mate schuldig aan. Zich manifesteren in verkiezingstijd, van alles en nog wat roepen en als de buit eenmaal binnen is , dan zie je ze niet meer. Dat zie je niet alleen bij de VVD.quote:Op zondag 30 september 2012 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daarom was het te verwachten. Desalniettemin vind ik het spijtig dat Zijlstra ondanks het verzoek van Fok om nog even te reageren dit niet doet.
Hij negeerde de lastigere vragen tijdens de chat, het had hem gesierd als hij na de chat alsnog antwoord wilde geven. Het feit dat hij dat niet heeft gedaan illustreert dat Zijlstra nooit de intentie had om serieus antwoorden te geven maar dat hij louter zieltjes wilde winnen met een VVD-goednieuws-show. Dat bleek ook uit zijn laatste opmerking waarin hij mensen verzocht om massaal op de VVD te stemmen. Halbe Zijlstra is door de mand gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |