Nog naar de tandarts binnenkort?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:54 schreef ErikT het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het geloof in de markt bij de VVD ook wel redelijk eng. Het is een blind fanatisme wat ik daar zie, terwijl er genoeg voorbeelden zijn van problemen veroorzaakt door de vrije markt / het loslaten van controle. Ik noem een economische crisis in de jaren '30. En eentje in 2009.
Daarvoor hebben we de VVD-spierballenretoriek. Veel geschreeuw en weinig wol.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waar ligt volgens jou de grens tussen het misbruik maken van en het gebruik maken van? Dat is vaak bepaald niet eenvoudig.
Sorry, maar nu generaliseer je vreselijk. Ja ik zit tijdens mijn werk op internet en ben hier vanochtend al de hele ochtend bij vlagen bezig. En dat gebeurt me regelmatig. Heet verantwoordelijkheid nemen voor de andere verplichting die ik ben aangegaan naast mijn werk, genaamd FOK!.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:44 schreef paddy het volgende:
Walgelijk....mensen met een beperking werken vaak harder en hebben meer inzet dan menig werkende hier die tijdens werk tijd hebben om te internetten
Om het simpel te stellen en bij deze discussie te blijven: bij de wil, waar ik het eerder over had.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waar ligt volgens jou de grens tussen het misbruik maken van en het gebruik maken van? Dat is vaak bepaald niet eenvoudig.
Wees nu gewoon realistisch. Ik heb het niet over het internet in de pauzes. Elke minuut die je aan internet gaat besteden, hou jij je niet bezig met het werk die door je werkgever betaald is. Heel vaak doen die andere mensen met geestelijke/lichamelijke beperking dit wel. Werken ook gewoon onbetaald in eigen tijd door (zal jij vast ook wel eens doen, maar de gemiddelde werknemer wil er voor betaald hebben) Werd zelfs gezegd in duscussies (wel eerlijk trouwens)quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:50 schreef HeatWave het volgende:
Ja, lekker bijdehand, dus omdat ik hier kan posten ben ik niets aan het doen? Ja, dat pikt mijn baas al 10 jaar natuurlijk.
Ja, dat vind ik ook echtquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:04 schreef Nelded het volgende:
Ik weet niet of dit al eerder is genoemd en het heeft geen betrekking op de inhoud, maar het is toch wel schokkend om te zien dat een staatssecretaris - van Onderwijs nota bene - bepaald en betaald schrijft in plaats van bepaalt en betaalt.............
Ik ben hier niet de offtopicdiscussie begonnen, als het aan mij zou liggen dan zou die worden afgesplitst naar een nog te openen draad.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Om het simpel te stellen en bij deze discussie te blijven: bij de wil, waar ik het eerder over had.
De wil om te werken en (voor een deel) aan te slag te kunnen toont meestal aan hoe zeer mensen proberen hun beperkingen te 'overkomen' (weet het Nederlandse woord even niet). De mensen die ík ken met een beperking, een échte beperking, werken zich alsnog een slag in de rondte, ook op vlakken waar ze niet voor betaald krijgen (vrijwilligerswerk bijvoorbeeld) om maar aan te tonen dat ze hun hand niet op houden. De frustratie van mensen die zich er lastig bij neer kunnen leggen dat ze (voor een deel) arbeidsongeschikt verklaard zijn en daar bij het solliciteren problemen bij ondervinden toont in die gevallen aan dat het niet zomaar een 'label' is dat ze graag opgeplakt hebben willen krijgen om wat extra geld te vangen en minder te hoeven werken.
Tegelijk ken ik mensen die maar al te snel naar de dokter zijn gerend om aan te tonen 'dat ze echt niet zoveel konden werken', hun best hebben gedaan dit hard te maken maar tegelijk wel 20 uur in de week zwart er naast werken. Kun je zeggen 'die hebben de wil om (zwart) te werken', maar houden tegelijkertijd wel de staatskas 'voor de gek'.
Ik ben al jaren niet geweest eigenlijk...quote:
Menselijkheid is niet iets wat de VVD op plek 1 heeft staan. VVD heeft het vrijwel altijd over economie en geld. Eerlijk zijn!quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat zei ik. Jij impliceert alleen heel andere dingen omdat je al besloten hebt mij niet te mogen. Zonde, in zo'n discussie als deze. Jammer dat je er als VVD-stemmer sowieso van wordt beticht geen moer om je medemens te geven. Maar soit, het leven van een kiezer gaat niet over rozen.
dan had hij ergens in een verzorgingsthehuis 1 week moeten wachten voor een douche...quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat betreft Stephen Hawking, hij mag dan een voorbeeld zijn van doorzettingsvermogen maar wat als hij toevallig niet intelligenter zou zijn geweest dan 99-100% van de wereldbevolking?
Ja hoor, je hebt gelijk. Ben je nu tevreden?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Menselijkheid is niet iets wat de VVD op plek 1 heeft staan. VVD heeft het vrijwel altijd over economie en geld. Eerlijk zijn!
Als je het daar mee eens bent, dan moet je dat toch aan het denken zetten? Dat beeld van een kille partij over cijfers ipv mensen ontstaat toch niet uit het niets?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja hoor, je hebt gelijk. Ben je nu tevreden?
Waar Halbe een duidelijk antwoord op gaf. Uitkeringtrekkers moeten maar PVDA gaan stemmen. Hij antwoorde echt op die vraag die Re daar over steldequote:Op vrijdag 7 september 2012 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Het is geen discussie puur over onderwijs, deze discussie, waar ik naar verwees, ging over arbeid, arbeidsongeschikten en uitkeringen.
Dat ís toch ook belangrijk?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Menselijkheid is niet iets wat de VVD op plek 1 heeft staan. VVD heeft het vrijwel altijd over economie en geld. Eerlijk zijn!
Het onderwijs is vaak het beste middel om uiteindelijk een gepaste baan te krijgen, vandaar dat ik voor dit voorbeeld heb gekozen. Waar het om gaat is dat het onmogelijk is om objectief een grens te trekken, uiteindelijk blijft het toch een kwestie van de menselijke maat toepassen als je het goed wil doen en ja, dan worden er helaas fouten gemaakt. Soms in het voordeel van een individue, soms in het nadeel van het individu. Het is echter beter dan het alternatief: strak met regels alles afbakenen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Het is geen discussie puur over onderwijs, deze discussie, waar ik naar verwees, ging over arbeid, arbeidsongeschikten en uitkeringen.
Sarcasme herkennen, leer het.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het daar mee eens bent, dan moet je dat toch aan het denken zetten? Dat beeld van een kille partij over cijfers ipv mensen ontstaat toch niet uit het niets?
Als iemand tijdens het studeren al niet normaal kan functioneren, denk je echt dat het beter gaat worden als deze persoon met de echte volwassen wereld om moet leren gaan? Of stel je voor dat iedereen met een diagnose (welke dan ook) een eigen oppasser gedurende het hele leven moet krijgen? Laat mensen doen wat ze zelf zonder hulp aankunnen, daar win je veel meer mee dan de wereld voor ze te buigen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben hier niet de offtopicdiscussie begonnen, als het aan mij zou liggen dan zou die worden afgesplitst naar een nog te openen draad.
Laat ik een voorbeeld noemen wat complexer van aard is. Stel dat iemand doordat hij autisme heeft vast is gelopen tijdens het studeren. Het studeren op zichzelf ging wel maar de studie leed onder allerlei dagelijkse problemen: het sociaal moeilijk hebben binnen en buiten de opleiding, het op kamers moeten wonen enz.
Er zijn mensen die een hoge intelligentie hebben en die deze problemen hebben, het een hangt niet samen met het ander. Is het dan onredelijk dat aan en voor zo'n persoon tijdelijk wat extra geld wordt besteed zodat hij onder die omstandigheden kan studeren waarmee hij het wel aankan?
Dit is typisch een voorbeeld wat niet zwartwit is en waarbij de een (VVD) zal stellen dat hij pech heeft gehad terwijl de ander (PvdA en SP) zal stellen dat beter voor deze persoon gedurende een jaar of 5 wat extra wordt geïnvesteerd.
Waar m.i. mee bedoeld wordt de uitkeringsTREKKERS, de mensen zónder de wil om te werken. Voor mij is de VVD de partij voor mensen die aantoonbaar wíllen bijdragen aan de maatschappij, LOS van of ze dit lichamelijk/geestelijk ook kunnen. De écht 'schrijnende' gevallen met zware mentale of lichamelijke problemen waarbij ongeschiktheid 100% duidelijk is daargelaten uiteraard. Anders had had er denk ik wel uitkeringsgerechtigden gestaanquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar Halbe een duidelijk antwoord op gaf. Uitkering trekkers moeten maar PVDA gaan stemmen. Hij antwoorde echt op die vraag die Re daar over stelde
quote:Ja, ik reageerde ook verkeerd op je ene zin. Mijn excuses
Met alle respect, verdiep je eerst in een onderwerp alvorens je erover meepraat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als iemand tijdens het studeren al niet normaal kan functioneren, denk je echt dat het beter gaat worden als deze persoon met de echte volwassen wereld om moet leren gaan? Of stel je voor dat iedereen met een diagnose (welke dan ook) een eigen oppasser gedurende het hele leven moet krijgen? Laat mensen doen wat ze zelf zonder hulp aankunnen, daar win je veel meer mee dan de wereld voor ze te buigen.
Dat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar willen die mensen wel het werk doen wat aangeboden wordt?
Want dat is naar mijn mening nog een groot probleem, bepaalde soorten werk als "te min" zien (deze opvatting komt deels uit de WGR reeks van werkzoekenden - al dan niet met beperkingen).
Ik maakte er gebruik van om een serieus punt te maken. Je klaagt over het beeld wat sommige mensen van de VVD hebben. Maar dan nog een keer: hebben ze dat gewoon niet aan hun beleid te danken?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sarcasme herkennen, leer het.
er kunnen zeer valide redenen zijn waarom je niet geschikt bent voor bepaald werk... Dus hoe wilde je dat per persoon gaan bepalen, dat kost ook miljoenen aan resources natuurlijkquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:18 schreef BrandX het volgende:
Ik heb dat ook nooit gesnapt, dat je je te goed voelt voor bepaalt werk. Zeker niet wanneer je zelf de luxe hebt om het als tijdelijk/overbrugging te kunnen doen tot je weer een baan gevonden hebt 'op jouw niveau' met een (veel) hoger salaris. die luxe hebben mensen met minder opleiding veelal niet en blijven doorgaans jaren werk doen wat ze wellicht liever ook niet doen, en nog tegen een (veel) lagere vergoeding.
Hij doelde toch echt als antwoord op de reactie van Re en mij. Dat was nl de vraag...en wij hadden het niet over de zwaardere gevallen, maar over de mensen die gesubsidieerd (met handicap en verstandelijke beperking) aan het werk gaan. Die instanties zijn niet terug te draaien want zit al tientallen jaren werk in. Deze mensen komen achter de geraniums te zitten wanneer subsidiepotje stopt waardoor werkgever welwillend is. (ik begrijp werkgever heel goed wanneer ontslag volgt wanneer ze er geen geld meer voor krijgen) Op de vraag wat er dan met deze mensen moest gebeuren na ontslag kwam zijn antwoord.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waar m.i. mee bedoeld wordt de uitkeringsTREKKERS, de mensen zónder de wil om te werken. Voor mij is de VVD de partij voor mensen die aantoonbaar wíllen bijdragen aan de maatschappij, LOS van of ze dit lichamelijk/geestelijk ook kunnen. De écht 'schrijnende' gevallen met zware mentale of lichamelijke problemen waarbij ongeschiktheid 100% duidelijk is daargelaten uiteraard. Anders had had er denk ik wel uitkeringsgerechtigden gestaan
Mooiquote:Prima hoor!
Je bent niet verplicht op kamers te wonen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met alle respect, verdiep je eerst in een onderwerp alvorens je erover meepraat.
Het is niet de opleiding zelf waardoor zo iemand niet kan functioneren maar de massaliteit van de opleiding (bij lang niet alle banen het probleem) en het zelfstandig op kamers moeten wonen.
Verder maar jij er een parodie van. Een deel van de huidige mensen met een etiket had 20 jaar geleden ook dat etiket gekregen, er moet onderscheid worden gemaakt tussen die mensen en mensen die een ADHD- of ADD-etiketje krijgen omdat ze als kind wat druk waren of een asperger-etiketje krijgen omdat ze enkel zwakke sociale vaardigheden hebben.
Staatssecretaris van onderwijsquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:37 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:
[..]
In crisistijd vragen we van iedereen een bijdrage. Aan ouderen, zieken, werkenden en dus ook studenten. In Nederland betaald een student nog steeds relatief weinig bij aan de eigen studie en daarmee aan de eigen toekomst. In landen waar men een hogere bijdrage van studenten heeft gevraagd (bijvoorbeeld Australie), heeft dat niet geleid tot lagere studiedeelname. In Nederland werd bij de invoering van de prestatiebeurs ook voorspeld dat het aantal studenten sterk zou afnemen en sindsdien is het aantal studenten explosief gegroeid. Een studie is en blijft namelijk de beste investering die je in je toekomst kunt doen!
quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Staatssecretaris van onderwijs
Ik denk dat de meeste VVD stemmende mensen wel snappen dat de baas gewoon voor 40/36 uur betaalt. Veel VVD stemmende mensen zijn alleen ook in staat om hun werk zo in te delen dat ze niet perce van 9 tot 5 hoeven te werken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Wees nu gewoon realistisch. Ik heb het niet over het internet in de pauzes. Elke minuut die je aan internet gaat besteden, hou jij je niet bezig met het werk die door je werkgever betaald is. Heel vaak doen die andere mensen met geestelijke/lichamelijke beperking dit wel. Werken ook gewoon onbetaald in eigen tijd door (zal jij vast ook wel eens doen, maar de gemiddelde werknemer wil er voor betaald hebben) Werd zelfs gezegd in duscussies (wel eerlijk trouwens)
Maar we dwalen af. Wat ik bedoelde te zeggen was....Deze mensen werken vaak keihard voor het geld wat gift van de samenleving heet. dat de VVD als antwoord gaf....voor uitkeringtrekkers moet je bij de PVDA zijn (dus de mensen die keihard werken voor een uitkering)
De hele VVD heeft dus totaal niet nagedacht over de gevolgen van de stopgezette subsidies (potjes geloof ik niet in) en dus locaties....arbeidsplekken waar de gehandicapte 18 euro van de 500 euro aan meebetaald verdwijnen en zullen niet terug keren. Dus enorm veel ontslagen van mensen die daar werken. Daarbij ook nog eens de mensen wegstoppen omdat ze uiteraard niet die instanties weer zullen gaan openen. tientallen jaren aan verworven locaties en werkplekken weg die niet terug zullen komen.
Heb het niet over de zwaargehandicapten nu hè.
True, ik heb het dan ook niet over geschiktheid, maar over in staat zijn tot. Het punt ging over mensen die zich te goed voelen om werk 'onder hun niveau' te doen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:20 schreef Re het volgende:
[..]
er kunnen zeer valide redenen zijn waarom je niet geschikt bent voor bepaald werk... Dus hoe wilde je dat per persoon gaan bepalen, dat kost ook miljoenen aan resources natuurlijk
Er zijn toch werkplaatsen voor dit soort "gevallen" (ik kan even geen beter woord bedenken, ik bedoel het niet negatief). Of gaan juist die sluiten?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Hij doelde toch echt als antwoord op de reactie van Re en mij. Dat was nl de vraag...en wij hadden het niet over de zwaardere gevallen, maar over de mensen die gesubsidieerd (met handicap en verstandelijke beperking) aan het werk gaan. Die instanties zijn niet terug te draaien want zit al tientallen jaren werk in. Deze mensen komen achter de geraniums te zitten wanneer subsidiepotje stopt waardoor werkgever welwillend is. (ik begrijp werkgever heel goed wanneer ontslag volgt wanneer ze er geen geld meer voor krijgen) Op de vraag wat er dan met deze mensen moest gebeuren na ontslag kwam zijn antwoord.
[..]
[..]
Mooi
Die wil de VVD juist sluitenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er zijn toch werkplaatsen voor dit soort "gevallen" (ik kan even geen beter woord bedenken, ik bedoel het niet negatief). Of gaan juist die sluiten?
jawel, maar als je als persoon zelf al roept: 'daar voel ik me te goed voor, dat ga ik niet doen" of 'dat is beneden mijn niveau, dat ga ik niet doen', dat vind ik nogal walgelijk. Doorgaans zijn deze mensen namelijk prima in staat om dat andere werk dus gewoon te doen, alleen willen ze bij voorbaat al niet. Naar mijn mening een heel kortzichtig wereldbeeld van dat soort mensen. Die vervoglens korten zou ik nog niet zo'n probleem vindenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:29 schreef Re het volgende:
maar het is redelijk subjectief te bepalen wat precies "je te goed voelen" zou moeten betekenen per geval, dat het voor de een wat duidelijker is dan de ander is waar het misschien wat wringt
Desnoods zouden sommige mensen misschien op sociaal vlak iets kunnen betekenen? Een bakje koffie drinken met mensen in een bejaarde/verzorgingstehuis of ouderen die alleen wonen en niet veel naasten meer hebben, met ze naar de kapper, Naar de stembus! of gewoon eens wat tijd voor die mensen nemen. Dat zouden zelfs moeders in de bijstand kunnen doen met hun kinderen toch?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
jawel, maar als je als persoon zelf al roept: 'daar voel ik me te goed voor, dat ga ik niet doen" of 'dat is beneden mijn niveau, dat ga ik niet doen', dat vind ik nogal walgelijk. Doorgaans zijn deze mensen namelijk prima in staat om dat andere werk dus gewoon te doen, alleen willen ze bij voorbaat al niet. Naar mijn mening een heel kortzichtig wereldbeeld van dat soort mensen. Die vervoglens korten zou ik nog niet zo'n probleem vinden.
Feit is wel weer dat het verplicht aan het werk zetten van totaal ongemotiveerde mensen ook weer verre van handy is. Aan de andere kant: mensen die niet anders kunnen dan plantsoenschoffelen vanwege hun gebrek aan opleiding, hebben vaak ook geen motivatie anders dan dat ze echt wel moeten en geen andere keus hebben.
ja dat kan idd, maar dan kom je dus op hetgeen Re terecht zegt: wie is waarvoor geschikt. Wat jij nu voorstelt zou ik prima kunnen, doch zorg-zorg geven? Daar zou ik drama in zijn.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Desnoods zouden sommige mensen misschien op sociaal vlak iets kunnen betekenen? Een bakje koffie drinken met mensen in een bejaarde/verzorgingstehuis of ouderen die alleen wonen en niet veel naasten meer hebben, met ze naar de kapper, Naar de stembus! of gewoon eens wat tijd voor die mensen nemen. Dat zouden zelfs moeders in de bijstand kunnen doen met hun kinderen toch?
Verplegend personeel heeft daar vaak geen tijd voor en de mensen vereenzamen en kwijnen weg. Lijkt mij een win-win situatie.
ik zou het ook kunnen maar als het me opgedrongen word zou ik de kantjes erbij aflopenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja dat kan idd, maar dan kom je dus op hetgeen Re terecht zegt: wie is waarvoor geschikt. Wat jij nu voorstelt zou ik prima kunnen, doch zorg-zorg geven? Daar zou ik drama in zijn.
maar goed, punt blijft dat wanneer iemand in de 'no-way in hell i'm gonna do that!' zone zit, dan is het enorm lastig bepalen wat zo'n iemand wel kan. Iemand moet zelf wel bereid zijn eerlijk en realistisch mee te denken over wat hij wel of niet kan.
Is ook waar, bovendien zijn oudere mensen, vooral alleenwonenden ook best een kwetsbare groep mensen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou het ook kunnen maar als het me opgedrongen word zou ik de kantjes erbij aflopen
in de zorg moet je gemotiveerde mensen hebben die daar zelf voor kiezen
precies, onze oma is ook afhankelijk van thuiszorg ... kwam er zo'n meisje net van school af met enorme tetters en alle mannen waren positief maar toen ze eerst de bijsluiters wilde lezen voor ze de pilletjes kon uitdelen had een van de ooms haar opvolger al aan de lijn voor ze klaar wasquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Is ook waar, bovendien zijn oudere mensen, vooral alleenwonenden ook best een kwetsbare groep mensen.
dat is wat ik aan probeer te geven idd. Dat kan anders goed fout lopen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou het ook kunnen maar als het me opgedrongen word zou ik de kantjes erbij aflopen
in de zorg moet je gemotiveerde mensen hebben die daar zelf voor kiezen
OK, als ze die gaan sluiten krijgen ze inderdaad een groter probleem.quote:
Door al dat gepraat van de VVD over al de banen die we over 28 jaar zullen hebben dankzij hen, begin ik te denken dat het niet de politici zijn die niet vooruit kunnen denken, maar wij --het kiesvolk-- degenen zijn die niet verder dan vier jaar kunnen kijken. Maarja, nu is vooruitdenken gelukkig weer even populair. Vooruit dan maar.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
OK, als ze die gaan sluiten krijgen ze inderdaad een groter probleem.
Maargoed, als politici vooruit hadden kunnen denken, waren ze nooit de politiek in gegaan
Ik heb wel meer fouten gespot, maar ben lekker op mijn handen gaan zitten, want mijn reacties zouden vast weggemod wordenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oe, don't you just love Requote:Op vrijdag 7 september 2012 11:50 schreef Re het volgende:
[info] De vragen waar geen antwoord op is gegeven door de heer Zijlstra zullen nog doorgemaild worden naar hem, mochten er antwoorden op komen dan zullen deze hier komen te staan[/info]
Nou ja, eigenlijk is het simpel: het wordt enerzijds bepaald door je capaciteiten, maar anderzijds door de noodzaak. En échte noodzaak is er in Nederland niet. Of imho in elk geval te weinig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:29 schreef Re het volgende:
maar het is redelijk subjectief te bepalen wat precies "je te goed voelen" zou moeten betekenen per geval, dat het voor de een wat duidelijker is dan de ander is waar het misschien wat wringt
ik ben afgehaakt in dit topic, gewoon omdat enige vorm van kritiek door deze politicus stelselmatig genegeerd wordt en alleen maar campagnepraatjes uitgekraamd worden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:21 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben weer te laat; jullie zitten allemaal al weer buiten in de zon
Niet iedereen stemt op een partij puur omdat hij/zij daardoor direct meer geld overhoud of krijgt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is geen laster maar een opvatting die ik heb. Ik kan mij niet indenken dat meer dan 20% van de kiezers echt beter af zou zijn met het snoeiharde VVD-beleid. Ik kan dat niet anders verklaren dan pure onwetenheid bij menig kiezer.
de kans op een compleet tegenovergestelde politieke richting over max 4 (ik zeg 2 jaar, ongeacht wie er wint) goed mogelijk is!quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Door al dat gepraat van de VVD over al de banen die we over 28 jaar zullen hebben dankzij hen, begin ik te denken dat het niet de politici zijn die niet vooruit kunnen denken, maar wij --het kiesvolk-- degenen zijn die niet verder dan vier jaar kunnen kijken. Maarja, nu is vooruitdenken gelukkig weer even populair. Vooruit dan maar.
De overheid gaat dan ook over niks anders dan cijfers.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het daar mee eens bent, dan moet je dat toch aan het denken zetten? Dat beeld van een kille partij over cijfers ipv mensen ontstaat toch niet uit het niets?
^^quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuwd of Halbe mijn postings gaat beantwoorden.
Dan heb je een raar beeld van de overheid.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:39 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De overheid gaat dan ook over niks anders dan cijfers.
Dat socialisten de staat als een soort van vaderfiguur zien is pas kil en eng.
Brrrr socialisme brrrrquote:
Ik denk het niet, volgens mij had hij er niet zo heel veel zin in.quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar GS, denk jij dat Halbe nog met antwoorden komt?
Die indruk had ik ook al.quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik denk het niet, volgens mij had hij er niet zo heel veel zin in.
Ik vind het vervelend om het te zeggen maar ook dit is een gevalletje van spreken over zaken waar je geen verstand van hebt. Ik druk me hier zacht uit.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht op kamers te wonen.
Welke beperking het is maakt me weinig uit eigenlijk. Heb je zelf een van deze diagnoses waardoor je hier zo fel op reageert en steeds nieuwe irrelevante zaken erbij haalt?
In de echte grotemensenwereld (een samenstelling, dus dat schrijf je aan elkaar) is er beschaving. Dat woord ken jij blijkbaar niet.quote:De echte grote mensen wereld zit nu eenmaal zo in elkaar dat je zoveel mogelijk je eigen boontjes moet doppen, of je dat nu wil of niet.
Ook hiermee laat jij blijken echt niets van autisme te begrijpen. Deze mensen hebben een levenslange handicap op meerdere terreinen, vaak ook nog eens gepaard met ADD, ADHD, een concentratiestoornis, depressie, obesitas enz.quote:Gewoon in het spreekwoordelijke diepe gooien en onderweg leren zwemmen bereik je naar mijn mening veel meer mee dan iemand jarenlang in een beschermende "bubbel" te laten leven.
Die fout viel mij ook op. Het mag niet maar ik liet het maar eventjes gaan omdat ik hem het voordeel van de twijfel geef dat het ook kwam doordat hij probeerde met een grote snelheid de vragen te beantwoorden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij zou via de mail nog antwoorden geven, die vervolgens hier zouden worden gepost.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:31 schreef GSbrder het volgende:
Goh. Wat snap je niet aan de tijden in de OP?
Waarschijnlijk. De PR-stunt is voorbij. Bovendien zitten daar vragen tussen die hij liever niet beantwoordt, als hij nog verdere vragen beantwoordt dan moet hij ze of allemaal beantwoorden of geen van allen. Ik hoop dat Zijlstra mijn ongelijk bewijst.quote:Ik geloof dat we kunnen fluiten naar de rest van de antwoorden.
Hij is wmb volledig door het ijs gezakt. Een politicus met ballen loopt niet voor lastige vragen weg en winkelt niet selectief met vragenquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. De PR-stunt is voorbij. Bovendien zitten daar vragen tussen die hij liever niet beantwoordt, als hij nog verdere vragen beantwoordt dan moet hij ze of allemaal beantwoorden of geen van allen. Ik hoop dat Zijlstra mijn ongelijk bewijst.
Ik heb de hoop op Fred Teeven al lang geleden opgegevenquote:Op zondag 9 september 2012 10:52 schreef Stefan het volgende:
Niemand die gevraagd heeft naar de leugens die Fred Teeven hier in 2010 verspreide inzake het downloaden?
Het ziet er goed uit. Als voldoende SP- , Groenlinks- en D66-sympathisanten hun verantwoordelijkheid nemen dan zal de PvdA waarschijnlijk de grootste partij worden volgens Maurice de Hond.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij is wmb volledig door het ijs gezakt. Een politicus met ballen loopt niet voor lastige vragen weg en winkelt niet selectief met vragen
Als de VVD a.s. woensdag compleet door het ijs zakt, dan komt het misschien nog ooit goed met land
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |