Tja. We zullen het niet makkelijk te weet komen, vrees ik...quote:Op maandag 10 september 2012 11:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan is het nog maar de vraag wat Paars nu "misdaan" heeft.
Het is sowieso de vraag wat de alternative costs zouden zijn; was Marijnissen, als hij regeringsverantwoordelijkheid had genomen in 2006, een doorslaggevend succes geweest of had hij de crisis aangegrepen om nog meer geld te lenen?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Zelfs met het complimentje want in tijden van leugens koos hij er voor om daar niet aan mee te doen. Inmiddels moet ik er ook niet aan denken dat er met terugwerkende kracht een leenstelsel wordt ingevoerd. Enige wat ik hem kwalijk neem is dat hij studenten die hier geen keuze voor gehad hebben en zijn aangemoedigd om bestuursjaren te doen en veel dingen buiten de studie te doen, nu achteraf naait. Voor de rest heb ik zelfs een beetje respect voor zijn keuze om de bagger over zich heen te laten komen, hier op FOK te verschijnen en vooral niet mee te doen aan de "holle verkiezingsretoriek" . Ikquote:Op zaterdag 29 september 2012 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inmiddels kunnen we vaststellen dat we geen antwoorden meer gaan krijgen van Halbe Zijlstra. Jammer maar ik had het verwacht.
Hopelijk krijgt hij niet nog een keer een functie als staatssecretaris of minister, hij heeft de afgelopen twee jaar te slecht gepresteerd om nog een keer dat vertrouwen te verdienen. Hij verdient wel een complimentje voor het feit dat hij duidelijk liet weten dat het afschaffen van de Halbeheffing voor de studenten van 2012-2013 verkiezingsretoriek was. Hopelijk wordt die heffing later in 2012 of anders in 2013 wel afgeschaft.
Ja, maar dat is een sprookje. It is how it is en liever dit dan dat er nu opeens voor iedereen een leenstelsel geldt. Met terugwerkende kracht. Verder wederom met je eens.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb wel goede hoop dat deze heffing binnen enkele jaren zal zijn afgeschaft, de vraag is alleen wat ervoor terugkomt. Ik heb het al vaker aangegeven, ik heb liever een leenstelsel voor de masterfase dan deze heffing. Het liefst heb ik echter dat deze heffing verdwijnt, dat het collegegeld fors zou dalen en dat het instellingstarief zou worden afgeschaft. Of dat studenten dan moeten lenen voor de masterfase van hun opleiding interesseert mij in dat geval eerlijk gezegd niet meer zoveel aangezien het dan voor iedereen haalbaar is om te studeren wat hij wil, hoeveel hij wil en wanneer hij wil. Desnoods in combinatie met een deeltijdbaan.
De verkiezingen zijn dan ook voorbij. Politici hoeven geen zieltjes meer te winnen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inmiddels kunnen we vaststellen dat we geen antwoorden meer gaan krijgen van Halbe Zijlstra. Jammer maar ik had het verwacht.
Natuurlijk is het jammer. Een goede discussie en nog betere antwoorden verkoopt vanzelf zou ik zeggen. Tja, oproepen als "wij van wc-eend...." komen bij mij nooit sterk over. Dat is te doorzichtig. Maar het past in een tijd waarin oppervlakkigheid en schreeuwerigheid aan de orde van de dag is. Het is teveel een "idols-show" geworden. De meeste politici maken zich daar in meer of mindere mate schuldig aan. Zich manifesteren in verkiezingstijd, van alles en nog wat roepen en als de buit eenmaal binnen is , dan zie je ze niet meer. Dat zie je niet alleen bij de VVD.quote:Op zondag 30 september 2012 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daarom was het te verwachten. Desalniettemin vind ik het spijtig dat Zijlstra ondanks het verzoek van Fok om nog even te reageren dit niet doet.
Hij negeerde de lastigere vragen tijdens de chat, het had hem gesierd als hij na de chat alsnog antwoord wilde geven. Het feit dat hij dat niet heeft gedaan illustreert dat Zijlstra nooit de intentie had om serieus antwoorden te geven maar dat hij louter zieltjes wilde winnen met een VVD-goednieuws-show. Dat bleek ook uit zijn laatste opmerking waarin hij mensen verzocht om massaal op de VVD te stemmen. Halbe Zijlstra is door de mand gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |