En daar kan de Nederlandse automobilist ook nog niet mee omgaan.quote:
ergo: jij bent geen (soort) mens.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:49 schreef Pikkebaas het volgende:
Er zijn twee soorten mensen op de weg. Slome rijders die langzamer rijden dan ik en jakkeraars die harder willen dan ik.
Klopt. Ik ben Pikkebaas.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:56 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ergo: jij bent geen (soort) mens.
Lange rechte weg. Hooguit een flauwe bocht. En op het punt waar hij reed kon hij zien dat het nog een flink stuk recht was.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:31 schreef Daeron het volgende:
[..]
Misschien op het rechte stuk ja, maar wat als verderop een bocht komt en hij drukt een of andere blonde bimbo van de weg die dacht dat ze er nog wel tussen paste?
Niet handig voor jou, misschien wel handig voor hemquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:02 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Lange rechte weg. Hooguit een flauwe bocht. En op het punt waar hij reed kon hij zien dat het nog een flink stuk recht was.
Maar goed, maakt verder niet uit waarom, hij deed het. En het was niet handig
Ik vind het inderdaad iets te makkelijk om de schuld af te schuiven op de chauffeur. Zoals vele verhalen kent dit verhaal ook een andere kant.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:07 schreef Daeron het volgende:
[..]
Niet handig voor jou, misschien wel handig voor hem
Waarschijnlijk. Misschien vond hij de auto's die achter hem zaten wel irritant. Maar hij post hier niet blijkbaarquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:07 schreef Daeron het volgende:
[..]
Niet handig voor jou, misschien wel handig voor hem
????quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:10 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad iets te makkelijk om de schuld af te schuiven op de chauffeur. Zoals vele verhalen kent dit verhaal ook een andere kant.
Nee, mooie witte.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:04 schreef Descendent het volgende:
[..]
Een middenbaanrijder met gele kentekenplaten offe??![]()
Waarom ben je dan incapabel?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het was weer genieten vanavond om te zien hoe de vele incapabele bestuurders bumper aan bumper met z'n allen continu in de rem schieten
Omdat 40% van de verkeersongevallen uit een kopstaartbotsing bestaat waarvan 90% wordt veroorzaakt door onvoldoende afstand houden.quote:
Ja nja als het druk is rij je vaak wat dichter op elkaar. Ben je toch niet meteen incapabelquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Omdat 40% van de verkeersongevallen uit een kopstaartbotsing bestaat waarvan 90% wordt veroorzaakt door onvoldoende afstand houden.
Begrijp me niet verkeerd ik ben zeker geen heilige en ik rij graag fors door (als de ruimte er is) maar ik vind afstand houden enorm belangrijk. Alleen zijn er veel mensen die rijden met een soort van bangheid dat er mogelijk een auto de ruimte voor hun in gaat nemen.
Wel als je bumper aan bumper gaat rijden ja.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja nja als het druk is rij je vaak wat dichter op elkaar. Ben je toch niet meteen incapabel
Wat dichter op elkaar in drukte vind ik vrij normaal. Weet niet of jij dat meteen bumper aan bumper vind.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wel als je bumper aan bumper gaat rijden ja.
Ik ben tegen bumperkleven, maar geloof me, als er ruimte is, wordt 'ie genomen ook. Het is alleen kwestie van tijd.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Omdat 40% van de verkeersongevallen uit een kopstaartbotsing bestaat waarvan 90% wordt veroorzaakt door onvoldoende afstand houden.
Begrijp me niet verkeerd ik ben zeker geen heilige en ik rij graag fors door (als de ruimte er is) maar ik vind afstand houden enorm belangrijk. Alleen zijn er veel mensen die rijden met een soort van bangheid dat er mogelijk een auto de ruimte voor hun in gaat nemen.
Dat dacht ik ook... Totdat ik van de week voor het Coenplein reed, liet constant ruimte en niemand die het gebruikt. Mensen met hun knipper aan, gas los en ruimte geven, neehoor. Nou, dan niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben tegen bumperkleven, maar geloof me, als er ruimte is, wordt 'ie genomen ook. Het is alleen kwestie van tijd.
Damn...waar woon jij?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:15 schreef RainofDeath het volgende:
Pff, waar moet ik beginnen? Automobilisten die kleven op een 60 weg waar je al 75 rijdt? Wielrenners op een 80 weg? Landbouw vuil ( mest, graan, mais, weet ik veel) op de weg? Oliesporen die al 5 weken lang op de weg liggen? Een vrachtwagenband die op de weg ligt in een bocht?
Allemaal sinds maandag...
Nou, ik heb er hier wel eens van op me kop gekregen als verklikker en verkeersn*zi en meer van dat soort kreten, maar ik zeg het maar weer eens: het zou mooi zijn als je een kliklijn kon bellen om dit soort asociaal gedrag te melden aan, weet ik het, KLPD of politie of rijkswaterstaat.... kenteken en lokatie doorgeven, en hopen dat ze er wat mee doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:24 schreef Bootje84 het volgende:
Ik reed gisteren op de A13 in de file vanuit DH richting Rotterdam. Na de afrit bij de McDonalds, heb je uiteraard de oprit vanaf de McDonalds. Ongeveer 100 meter achter mij komt er een dikke Audi uit de file, rijdt over de invoegstroom helemaal naar voren, om hem er daar weer tussen te smijten...
Asociale eikel
wat kan de politie doen als jij zegt dat iemand anders iets fout doet in het verkeer? Precies, helemaal niks.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, ik heb er hier wel eens van op me kop gekregen als verklikker en verkeersn*zi en meer van dat soort kreten, maar ik zeg het maar weer eens: het zou mooi zijn als je een kliklijn kon bellen om dit soort asociaal gedrag te melden aan, weet ik het, KLPD of politie of rijkswaterstaat.... kenteken en lokatie doorgeven, en hopen dat ze er wat mee doen.
jouw woord tegen de zijne, doen ze niets aan, of je moet het filmen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, ik heb er hier wel eens van op me kop gekregen als verklikker en verkeersn*zi en meer van dat soort kreten, maar ik zeg het maar weer eens: het zou mooi zijn als je een kliklijn kon bellen om dit soort asociaal gedrag te melden aan, weet ik het, KLPD of politie of rijkswaterstaat.... kenteken en lokatie doorgeven, en hopen dat ze er wat mee doen.
0800-8844. Daar kan dat. En ze doen er wat mee, ik ben namelijk al eens gebeld geworden omdat ik mij asociaal gedragen zou hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, ik heb er hier wel eens van op me kop gekregen als verklikker en verkeersn*zi en meer van dat soort kreten, maar ik zeg het maar weer eens: het zou mooi zijn als je een kliklijn kon bellen om dit soort asociaal gedrag te melden aan, weet ik het, KLPD of politie of rijkswaterstaat.... kenteken en lokatie doorgeven, en hopen dat ze er wat mee doen.
Ik heb van een bevriende agent begrepen dat ze geen bekeuring kunnen geven puur op basis van vidoemateriaal van bijvoorbeeld een dashcam ivm fraudegevoeligheid door video-editing....quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:06 schreef gebrokenglas het volgende:
ja, filmen kan, als je een dashcam hebt meelopen heb je in elk geval wat.
Maar dan wordt het alweer zo'n gedoe met het uploaden van het videomateriaal enzo. Moet de overtreding al wel heel erg zijn wil je daar zoveel energie in stoppen.
Misschien is hij wel linksaf gegaan waar jij hem inhaalde?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:28 schreef spoorrails het volgende:
van de week op provinciale weg, oude lul voor me, reed 60 ofzo (mag 80) elke keer op rem bij minste of geringste (als iemand weg overstak, al had je 120 gereden had je hem nog niet geraakt)
Als klap op vuurpijl, remmen voor groen verkeerslicht.
Ben er toen maar voorbij gereden op baan voor linksaf. (weet het illegaal en asociaal, maar was volkomen veilig)
kilometer verderop sta ik voor rood licht, ik rij weg en die auto was in nog geen velden of wegen te bekennen
Nope of moet tie dat na verkeerslicht gedaan hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien is hij wel linksaf gegaan waar jij hem inhaalde?
Echter een dashcam kan jou wel helpen in een schadegeval of in het ontkrachten van een boete.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:09 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb van een bevriende agent begrepen dat ze geen bekeuring kunnen geven puur op basis van vidoemateriaal van bijvoorbeeld een dashcam ivm fraudegevoeligheid door video-editing....
Neuh, niet beter.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Valt niet veel aan af te maken. Keurig naar rechts gaan en verder constant rijden is alles wat we vragen. Maargoed, zo iets beter?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Er komen auto's aan op de binnenste rijstrook. Wat doet u?
Nee, dat is een nieuw deel, de inleiding van stelling 3 en 4.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Neuh, niet beter.
Is geen stelling, je eindigt met een vraag.
[..]
Dan moet je dat niet aan het einde van stelling 2 als een vraag neerzetten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, dat is een nieuw deel, de inleiding van stelling 3 en 4.
Daarom staat er ook daar een witregel tussen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan moet je dat niet aan het einde van stelling 2 als een vraag neerzetten.
Ah, nú snap ik em!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom staat er ook daar een witregel tussen.
En nu, Flip?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ah, nú snap ik em!
Doe dan ff extra witregels na stelling 2 en maak je nieuwe case vetgedrukt of zo.
Tip van Flip.
Kun jij niet eens met mijn zusje gaan praten? Die klaagt zodra ze bij mij in de auto stapt en we rijden de spits inquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben tegen bumperkleven, maar geloof me, als er ruimte is, wordt 'ie genomen ook. Het is alleen kwestie van tijd.
Kennelijk begrijpen maar weinig mensen jouw post. Jammer.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:49 schreef Pikkebaas het volgende:
Er zijn twee soorten mensen op de weg. Slome rijders die langzamer rijden dan ik en jakkeraars die harder willen dan ik.
Vind ze dat je kleeft ofzo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:21 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Kun jij niet eens met mijn zusje gaan praten? Die klaagt zodra ze bij mij in de auto stapt en we rijden de spits in(ze heeft geen file ervaring).
Laat haar anders een keer rijden in de file, dan leert ze het welquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:56 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ze vind dat ik te dicht op rij ja.
Ze snapt mijn argument niet..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Laat haar anders een keer rijden in de file, dan leert ze het wel
En vooral in de stad zeker dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:58 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ze snapt mijn argument niet..
Ze rijd nu per dag 5 tot 10 kilometer tops en gaat met mij een discussie aan terwijl ik nu 84 km rij enkele reis.
Stad of een stukje ringweg van Den Bosch, daar is het over het algemeen nooit heel erg druk (heb hetzelfde stuk gereden voor korte tijd).quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:59 schreef H-D het volgende:
[..]
En vooral in de stad zeker dan?
Nja daarom zeg ik laat haar dan een lang stuk rijden. Dan snapt ze je argumenten daarna denk ik wel.
Nee dat klopt rij daar zelf ook weleens. Is meestal goed te overzienquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:06 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Stad of een stukje ringweg van Den Bosch, daar is het over het algemeen nooit heel erg druk (heb hetzelfde stuk gereden voor korte tijd).
Oja en haar vriend mocht wel met 240 knallen. Oooow de hypocritie soms
Een keer heeft geen zin, dan gaat ze rechts 90 rijdenquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee dat klopt rij daar zelf ook weleens. Is meestal goed te overzien![]()
Maar daarom haar laten rijden. Dan snapt ze het wel
Oh nee dat heeft geen zin dan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:11 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Een keer heeft geen zin, dan gaat ze rechts 90 rijden. Ik heb al gezegd dat ze maar terug moest komen als ze 5 jaar file heeft gereden
. Vond ze toch niet zo leuk.
In het begin niet, nu valt het wel meequote:Op zaterdag 1 september 2012 00:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh nee dat heeft geen zin dan.Vind je het wel relax bij haar in de auto dan als zij rijdt?
Hhaha kan me voorstellen dat je daar even aan moet wennen jaquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:14 schreef muhahaha het volgende:
[..]
In het begin niet, nu valt het wel mee.
Ze is het type wat ontzettend snel schrikt en dan zo een geluid produceert waar ik een hartverlamming van krijg. Rij ik stapvoets een parkeerplaats af en er komt een fietser aan. Gilt ze al voordat ik kan remmen
. Ik probeer het te negeren maar ze blijft het doen ook al is er echt niets aan de hand en heb ik de fietser al gezien voordat zij hem zag.
Ik rij al 12 jaar en ze is zelf 29quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Hhaha kan me voorstellen dat je daar even aan moet wennen ja
quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:14 schreef muhahaha het volgende:
[..]
In het begin niet, nu valt het wel mee.
Ze is het type wat ontzettend snel schrikt en dan zo een geluid produceert waar ik een hartverlamming van krijg. Rij ik stapvoets een parkeerplaats af en er komt een fietser aan. Gilt ze al voordat ik kan remmen
. Ik probeer het te negeren maar ze blijft het doen ook al is er echt niets aan de hand en heb ik de fietser al gezien voordat zij hem zag.
file is idd een ander verhaal...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:21 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Kun jij niet eens met mijn zusje gaan praten? Die klaagt zodra ze bij mij in de auto stapt en we rijden de spits in(ze heeft geen file ervaring).
Hmm ja preciesquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:19 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik rij al 12 jaar en ze is zelf 29. Dat gaat er niet meer uit
.
Ach ja, dan moet ze zelf maar gaan rijden ipv steeds meeliften en zeuren
Daarom waarschijnlijk die dikke kont.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:17 schreef gebrokenglas het volgende:
2 vrouwen die van de ene kant van de woonboulevard (Tuinland) naar de andere kant (Kwantum) willen (nog geen 150 meter), en daarvoor in de auto stappen.![]()
Ze stappen in, steken in 15 seconden het parkeerterrein over, parkeren daar weer, en stappen uit. Hoe onzinnig. Loop dat stukkie nou effe zeg. Gezien je dikke kont ook niet verkeerd
Er zijn zulke gevallen. Met mijn koekblik duw ik die karretjes overigens zo weg, heb wel eens een karretje verneukt met deze actie.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Ondanks dat het 50 ct tot 2 euro statiegeld kost? Soms moet er 2 euro in die karren.
"Bek houden of lopen; kies maar". Is dat zo moeilijk?quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:19 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik rij al 12 jaar en ze is zelf 29. Dat gaat er niet meer uit
.
Ach ja, dan moet ze zelf maar gaan rijden ipv steeds meeliften en zeuren
Hoeveel heeft het vervangende karretje je gekost? Of konden ze hem nog maken?quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Er zijn zulke gevallen. Met mijn koekblik duw ik die karretjes overigens zo weg, heb wel eens een karretje verneukt met deze actie.
Karretjes zijn helaas overleden. Het koekblik was sterker.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hoeveel heeft het vervangende karretje je gekost? Of konden ze hem nog maken?
We zijn iets beschaafder dan datquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
"Bek houden of lopen; kies maar". Is dat zo moeilijk?
Netjes. Ik kan ook niet tegen meerijders. Dat gezeik de hele tijd aan je hoofd: "pasop die fietser" "Het is roohoood". "Je mag hier maar vijftig hoor".quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:58 schreef muhahaha het volgende:
[..]
We zijn iets beschaafder dan dat
Over het algemeen hebben mijn bijrijders geen commentaarquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Netjes. Ik kan ook niet tegen meerijders. Dat gezeik de hele tijd aan je hoofd: "pasop die fietser" "Het is roohoood". "Je mag hier maar vijftig hoor".
En dan parkeren, waarbij die medepassagier de hele tijd staat te wijzen "daar kun je wel in" "ja hier is een gat" "je kunt beter daar gaan staan".
Gaan me nekharen van overeind staan.
Ik wacht meestal paar 10tal meter, zodat ik de volgende vrije kan pakken, komt er zo;n aso die dan gewoon achter een auto zet omdat er precies iemand uit de winkel komt lopen...quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:04 schreef H-D het volgende:
Of mensen die als het een beetje druk is bij een tankstation besluiten te wachten pal in/net achter de inrit. Compleet onbewust van àlles wat er om hen heen gebeurd. Kijk dan keer om je heen en rij wat verder door man.
Meerijders zijn schijt irritant. Ik heb, inmiddels een tijd terug, iemand in de auto gehad die het allemaal beter wist. Redelijke mistbank, maar zicht meer dan 200 meter, dus ik mompel in mijzelf dat alle sjonnies hun mistlichten wel mogen uitzetten, want dat mag pas bij zicht minder dan 50 meter. Bijrijder: "Ik vind het zicht minder dan 50 meter hoor." Ik: "Hier zien we een hectometerpaaltje en verderop zijn er nog 2 te zien. Tussen 2 van die paaltjes zit 100 meter en wij zien ruim 3 paaltjes, dat betekent dus dat we meer dan 200 meter zicht hebben." Bijrijder: "En toch vind ik het zicht minder dan 50 meter."quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Netjes. Ik kan ook niet tegen meerijders. Dat gezeik de hele tijd aan je hoofd: "pasop die fietser" "Het is roohoood". "Je mag hier maar vijftig hoor".
En dan parkeren, waarbij die medepassagier de hele tijd staat te wijzen "daar kun je wel in" "ja hier is een gat" "je kunt beter daar gaan staan".
Gaan me nekharen van overeind staan.
Dat is ook exact, waarom ik die vraag stelde. Door zijn respons heb ik alleen het idee gekregen, dat Gummiebeer niet zo mans is geweest om ook voor die kosten op te draaien, gezien zijn respons.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Die winkelkarren zijn reteduur. Je snapt niet waar het geld in moet zitten maar ze kosten vele honderden euro's. Maar we dwalen iets af.
Het gaat om wát je wilt zeggen (dus "the message"), niet om hóe je het precies brengt, smartass..quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:58 schreef muhahaha het volgende:
[..]
We zijn iets beschaafder dan dat
Aha jij bent er zo een. Bij een druk benzine station een paar meter voor alle pompen staan te wachten. En dan ook nog zeiken als er iemand wel meteen aansluit en dan toevallig ook nog de pomp heeft die snel vrij is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ik wacht meestal paar 10tal meter, zodat ik de volgende vrije kan pakken, komt er zo;n aso die dan gewoon achter een auto zet omdat er precies iemand uit de winkel komt lopen...
fatsoenlijk wachten kennen we niet in NL lijkt het wel.
Gast, je spreekt jezelf hier nogal tegen... Kies een rij, sluit aan, *dat* is fatsoenlijk wachten. In de supermarkt ga je toch ook niet bij de vriezers staan wachten tot er ergens een kassa vrij is? Ga gewoon in de rij staan zoals iedereen, en als je t echt slecht treft kun je altijd wisselen. En ja, dat kan met de auto ook als je een metertje ruimte laat.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ik wacht meestal paar 10tal meter, zodat ik de volgende vrije kan pakken, komt er zo;n aso die dan gewoon achter een auto zet omdat er precies iemand uit de winkel komt lopen...
fatsoenlijk wachten kennen we niet in NL lijkt het wel.
Daarom onbemande pompen, hoef je niet meer op mensen die nog even iets anders gaan doen te wachten.quote:Op zondag 2 september 2012 08:53 schreef JF_ het volgende:
[..]
Gast, je spreekt jezelf hier nogal tegen... Kies een rij, sluit aan, *dat* is fatsoenlijk wachten. In de supermarkt ga je toch ook niet bij de vriezers staan wachten tot er ergens een kassa vrij is? Ga gewoon in de rij staan zoals iedereen, en als je t echt slecht treft kun je altijd wisselen. En ja, dat kan met de auto ook als je een metertje ruimte laat.
Soms heb je pech dat je niet makkelijk meer kunt switchen en net zo'n domme doos treft die eerst koffie en broodje wil, even toilet stop, en dan pas terugkomt. So what? Alsof die paar minuten iets uitmaken... 9 van de 10 keer draai je daarna toch de snelweg op en sta je een half uur in de file.
Het gaat er wel om hoe je het brengt... Als je het op jou manier brengt stuit je vaak direct op weerstandquote:Op zondag 2 september 2012 02:24 schreef NoBody122 het volgende:
Het gaat om wát je wilt zeggen (dus "the message"), niet om hóe je het precies brengt, smartass..
Ja wat is er aso aan om netjes in 1 rij te wachten tot er een plek vrij is? dan is iedereen het snelst geholpen.quote:Op zondag 2 september 2012 08:19 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Aha jij bent er zo een. Bij een druk benzine station een paar meter voor alle pompen staan te wachten. En dan ook nog zeiken als er iemand wel meteen aansluit en dan toevallig ook nog de pomp heeft die snel vrij is.
Nou geef mij maar zo'n systeem zoals in VS of spanje, waar gewoon 1 rij is en als er een kassa vrij komt gaat de eerst volgende in de rij. Perfect systeem. (nu is dat met autos niet echt makkelijk, maar ok)quote:Op zondag 2 september 2012 08:53 schreef JF_ het volgende:
[..]
Gast, je spreekt jezelf hier nogal tegen... Kies een rij, sluit aan, *dat* is fatsoenlijk wachten. In de supermarkt ga je toch ook niet bij de vriezers staan wachten tot er ergens een kassa vrij is? Ga gewoon in de rij staan zoals iedereen, en als je t echt slecht treft kun je altijd wisselen. En ja, dat kan met de auto ook als je een metertje ruimte laat.
Soms heb je pech dat je niet makkelijk meer kunt switchen en net zo'n domme doos treft die eerst koffie en broodje wil, even toilet stop, en dan pas terugkomt. So what? Alsof die paar minuten iets uitmaken... 9 van de 10 keer draai je daarna toch de snelweg op en sta je een half uur in de file.
De doorstroming. Ga gewoon achter de kortste rij staan en als er iemand die na jou op is gereden eerder aan de beurt is: so what!quote:Op zondag 2 september 2012 11:47 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ja wat is er aso aan om netjes in 1 rij te wachten tot er een plek vrij is? dan is iedereen het snelst geholpen.
[..]
Nou geef mij maar zo'n systeem zoals in VS of spanje, waar gewoon 1 rij is en als er een kassa vrij komt gaat de eerst volgende in de rij. Perfect systeem. (nu is dat met autos niet echt makkelijk, maar ok)
Het gaat mij gewoon om het fatsoen, wat in NL ver te zoeken is. Ook als het duidelijk is dat mensen staan te wachten dringen ze nog voor. Maakt niet uit waar.
ik heb het ook helemaal niet op de weg, maar over tankstations langs de a15 die terreinen hebben van 200 meter lang...quote:Op zondag 2 september 2012 12:09 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
De doorstroming. Ga gewoon achter de kortste rij staan en als er iemand die na jou op is gereden eerder aan de beurt is: so what!
Ik woon tegen Belgie aan en ga daar altijd tanken. Het is er altijd druk en ik sta daar liever niet op de weg te wachten (waar je dus met 90 mag rijden).
Al heb je het over de A7 in Frankrijk. Ga niet zo paniekerig doen als er iemand is die wel gewoon een stekkie kiest in de rij en misschien wel eerder wel kan zijn, dat is een ramp!quote:Op zondag 2 september 2012 12:10 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ik heb het ook helemaal niet op de weg, maar over tankstations langs de a15 die terreinen hebben van 200 meter lang...
je bent goed in bevooroordelen, dat zie ik alquote:Op zondag 2 september 2012 12:15 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Al heb je het over de A7 in Frankrijk. Ga niet zo paniekerig doen als er iemand is die wel gewoon een stekkie kiest in de rij en misschien wel eerder wel kan zijn, dat is een ramp!
Als jij iemand die normale dingen doet, aso's noemt vind ik dat paniekerig of bang hoe je het noemen wiltquote:Op zondag 2 september 2012 12:16 schreef spoorrails het volgende:
[..]
je bent goed in bevooroordelen, dat zie ik al
want ik doe nergens paniekerig, ik vind het niet een ramp.
maar heajij je zin
Ik vind jouw manier van wachten niet fatsoenlijk. Kies gewoon een pomp en ga daar wachten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ik wacht meestal paar 10tal meter, zodat ik de volgende vrije kan pakken, komt er zo;n aso die dan gewoon achter een auto zet omdat er precies iemand uit de winkel komt lopen...
fatsoenlijk wachten kennen we niet in NL lijkt het wel.
dus netjes in de rij wachten is asociaal?quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind jouw manier van wachten niet fatsoenlijk. Kies gewoon een pomp en ga daar wachten.
En niet huilie huilie gaan doen als er iemand is die dan om je heen gaat en dat wel doet. Wat zij doen is tenminste fatsoenlijk, jij bent aso omdat je iedereen achter je wilt laten wachten.
Als een tankstation zo is ingericht, is daar niks mis mee. Maar zo is het niet ingericht. Dus je kiest gewoon een pomp en daar doe je het maar mee. Alsof het zo erg is om even te moeten wachten tot je aan de beurt bentquote:Op zondag 2 september 2012 11:47 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ja wat is er aso aan om netjes in 1 rij te wachten tot er een plek vrij is?
Zelf een rij creëren op een plek die de pomphouder daar niet voor heeft gereserveerd is asociaal, ja.quote:Op zondag 2 september 2012 12:54 schreef spoorrails het volgende:
[..]
dus netjes in de rij wachten is asociaal?
ik deed het ook alleen waar het mogelijk was, ga geen gevaarlijke stunts uithalen natuurlijkquote:Op zondag 2 september 2012 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als een tankstation zo is ingericht, is daar niks mis mee. Maar zo is het niet ingericht. Dus je kiest gewoon een pomp en daar doe je het maar mee. Alsof het zo erg is om even te moeten wachten tot je aan de beurt bent
Maar sowieso, wie tankt er nou langs de snelweg?
Hiero is een liter diesel aan de snelweg 1.56 euro.... 1 km verder de snelweg af en daar zit vlakbij hetzelfde merk tankstation, waar je maar 1.43 de liter tankt. Echt een flink verschil, dat loont wel op een tank van 60 liter.quote:Op zondag 2 september 2012 12:56 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ik deed het ook alleen waar het mogelijk was, ga geen gevaarlijke stunts uithalen natuurlijk
tankpas van de zaak, dus ben gelimiteerd verder waar ik kan tanken, omrijden is vaak duurder (tijd technisch gesproken)
Soms heb je gewoon geen keus en moet je wel langs de snelweg tanken....quote:Op zondag 2 september 2012 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als een tankstation zo is ingericht, is daar niks mis mee. Maar zo is het niet ingericht. Dus je kiest gewoon een pomp en daar doe je het maar mee. Alsof het zo erg is om even te moeten wachten tot je aan de beurt bent
Maar sowieso, wie tankt er nou langs de snelweg?
Oneens. Ik heb echt nog nooit langs de snelweg getankt. En ja, ik rij meer dan 3 km per dag.quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Soms heb je gewoon geen keus en moet je wel langs de snelweg tanken....
Gezien je avatar ben ik niet heel verbaasd, zo kan ik ook heel ver rijden zonder ooit aan de snelweg te tanken.quote:Op zondag 2 september 2012 16:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Oneens. Ik heb echt nog nooit langs de snelweg getankt. En ja, ik rij meer dan 3 km per dag.
Die 3x per jaar wacht je dan maar gewoon even netjes tot degene voor je weg is, in plaats van als een maniak tientallen meters achter de pompen te gaan wachten op een gaatje.quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Soms heb je gewoon geen keus en moet je wel langs de snelweg tanken....
Vorige keer kwam het door de warmte volgens hun, die smoes gaat nu niet op.quote:Op zondag 2 september 2012 14:33 schreef NoBody122 het volgende:
De Ketelbrug vormt op dit moment ook een behoorlijke irritatie..
In Nederland? Meestal heb ik de tank niet leeg voor ik op mijn bestemming ben. Als ik langs de snelweg tank is het in het buitenland.quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Soms heb je gewoon geen keus en moet je wel langs de snelweg tanken....
Het was ook niet de brug zelf, maar de spoorbomen die niet meer omhoog wildenquote:Op zondag 2 september 2012 17:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vorige keer kwam het door de warmte volgens hun, die smoes gaat nu niet op.
Noem eens een voorbeeld van zo'n situatie?quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Soms heb je gewoon geen keus en moet je wel langs de snelweg tanken....
Oh? Ik las dat de brug niet volledig sloot....quote:Op zondag 2 september 2012 17:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het was ook niet de brug zelf, maar de spoorbomen die niet meer omhoog wilden
Het is inderdaad wel vaker raak. Gewoon naar beneden houden die brug en alleen op een select paar gezette tijden op laten komen, ver buiten spitstijden. Die pleziervaarders zorgen maar dat ze er dan bij zijn, en als dat ze niet bevalt zorgen ze maar voor een lagere boot of men gaat maar elders spelevaren..
Als je vergeet te tanken ofzo voor je weg gaat.quote:Op zondag 2 september 2012 17:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In Nederland? Meestal heb ik de tank niet leeg voor ik op mijn bestemming ben. Als ik langs de snelweg tank is het in het buitenland.
Zie boven.quote:Op zondag 2 september 2012 18:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van zo'n situatie?
Bij te laat vertrekken dus? Erg matige reden.quote:Op zondag 2 september 2012 18:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je vergeet te tanken ofzo voor je weg gaat.
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig.quote:Op zondag 2 september 2012 18:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bij te laat vertrekken dus? Erg matige reden.
Ik doe het wel elke keer, maar dat komt ook doordat die auto dat aangeeft hoeveel je nog kan rijdenquote:Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig.
Jawel, en dan nog, als je het niet haalt kun je toch nog steeds gaan tanken buiten de snelweg..quote:Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig.
Voor zover ik het terplekke begreep, van een mede-Wazer, die vooraan stond, ging het om de slagbomen. Maar wellicht heeft hij niet in de gaten gehad dat de brug ook nog op een kier stondquote:Op zondag 2 september 2012 18:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh? Ik las dat de brug niet volledig sloot....
Nou, als je éénmaal op de snelweg zit, begrijp ik het nog wel. Het is dan amper goedkoper om van de snelweg af te gaan, een pompstation te zoeken en daar te tanken. Dat kost namelijk alweer extra brandstof en ook tijd.quote:Op zondag 2 september 2012 18:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jawel, en dan nog, als je het niet haalt kun je toch nog steeds gaan tanken buiten de snelweg..
Oh op die manier ja dat klopt. Maar meestal neem ik die extra moeite niet. Moet ik helemaal weer de snelweg af, pomp zoeken, snelweg op...teveel werk.quote:Op zondag 2 september 2012 18:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jawel, en dan nog, als je het niet haalt kun je toch nog steeds gaan tanken buiten de snelweg..
Ik ga wel denken als ik nog maar 2 of 3 streepjes op m'n dashboard heb staan "Goh, ik zal binnenkort eens tanken". Dan heb ik nog zeker een rit of 5 voordat het ook echt moet. Daarvoor ben ik over het algemeen allang een keer langs een onbemande pomp in de bebouwde kom gereden.quote:Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig.
Als ik een lange rit ga maken gooi ik de tank altijd vol.quote:Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig.
Ik als het uitkomt. Meestal wel maar soms ook niet.quote:Op zondag 2 september 2012 22:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik een lange rit ga maken gooi ik de tank altijd vol.
Wat voor mensen doen dat bij jou dan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Netjes. Ik kan ook niet tegen meerijders. Dat gezeik de hele tijd aan je hoofd: "pasop die fietser" "Het is roohoood". "Je mag hier maar vijftig hoor".
En dan parkeren, waarbij die medepassagier de hele tijd staat te wijzen "daar kun je wel in" "ja hier is een gat" "je kunt beter daar gaan staan".
Gaan me nekharen van overeind staan.
Maar meestal weet je van tevoren wanneer je een lange rit gaat maken, is mij nog nooit overkomen dat het als verrassing kwam.quote:Op zondag 2 september 2012 22:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik als het uitkomt. Meestal wel maar soms ook niet.
Je vergeet de 30, 50, 60 en 80 km/h stukken te melden.quote:Op maandag 3 september 2012 01:41 schreef Eenskijken het volgende:
mijn irritatie is tegenwoordig al die wisselende snelheidslimieten op een traject dat ik rijd. Was eerst 100 en daarna 120 een stuk en daarna weer 100, maar nu mag je op bepaalde stukken ook 130 en soms weer 120 in de middag (staat niet bij hoe hard je dan 's avonds mag).. echt heel irritant.
dus dan heb je 100-130-100-120-100 >.<....
70 en stapvoets komen ook voor. Maar ik zie het probleem niet echt.quote:Op maandag 3 september 2012 07:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je vergeet de 30, 50, 60 en 80 km/h stukken te melden.
En voor in de avond hoeft er geen snelheid te staan. Als er geen beperking is mag je namelijk gewoon 130.
Dat klopt maar ook dan denk ik er niet altijd over na.quote:Op maandag 3 september 2012 00:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar meestal weet je van tevoren wanneer je een lange rit gaat maken, is mij nog nooit overkomen dat het als verrassing kwam.
quote:Op zondag 2 september 2012 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die 3x per jaar wacht je dan maar gewoon even netjes tot degene voor je weg is, in plaats van als een maniak tientallen meters achter de pompen te gaan wachten op een gaatje.
Wie was hier de asoquote:Op maandag 3 september 2012 10:23 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ik word per kwartier betaald, dus als ik lang moet wachten krijg ik extra geld
Ik heb er laatst een uur gestaan omdat alleen de rode lampen aan bleven. Bomen stonden gewoon open en de brug zat potdicht. Uiteindelijk kwam de pliesie en een RWS-weginspecteur de mensen met de welbekende armbeweging over de brug jagen.quote:Op zondag 2 september 2012 18:10 schreef NoBody122 het volgende:
Voor zover ik het terplekke begreep, van een mede-Wazer, die vooraan stond, ging het om de slagbomen. Maar wellicht heeft hij niet in de gaten gehad dat de brug ook nog op een kier stond
Dit^^quote:Op maandag 3 september 2012 17:11 schreef Bootje84 het volgende:
Iets wat ik ook altijd stom vind, zijn mensen die pech hebben, die doodleuk in hun auto blijven zitten die op de vluchtstrook staat..
Alsof je enige kans van overleven hebt, als je ff met een gangetje van 100+ wordt geraakt..
Leuk en aardig, tot aan de andere kant van de vangrails een andere snelweg ligt. Laatst een keer gespot, een paar mensen die dus aan de andere kant van de vangrail dan hun auto stonden te kijken naar het overige verkeer dat met 120 langsraasde. Dan heb je in je auto toch iets meer overlevingskans dan als je daar zo staat.quote:Op maandag 3 september 2012 17:11 schreef Bootje84 het volgende:
Iets wat ik ook altijd stom vind, zijn mensen die pech hebben, die doodleuk in hun auto blijven zitten die op de vluchtstrook staat..
Alsof je enige kans van overleven hebt, als je ff met een gangetje van 100+ wordt geraakt..
dan ga je paar 100 meter voor je auto staan, zodoende vangt je auto een eventuele klap op en sta jij veiligquote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Daeron het volgende:
[..]
Leuk en aardig, tot aan de andere kant van de vangrails een andere snelweg ligt. Laatst een keer gespot, een paar mensen die dus aan de andere kant van de vangrail dan hun auto stonden te kijken naar het overige verkeer dat met 120 langsraasde. Dan heb je in je auto toch iets meer overlevingskans dan als je daar zo staat.
De situaties die ik beschrijf, zijn waarbij je achter de vangrail 100% veilig staat.. Ik begrijp jouw situatie, maar nogmaals, mijn situatie lag dus zo, dat je wél veiliger achter de vangrail stond..quote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Daeron het volgende:
[..]
Leuk en aardig, tot aan de andere kant van de vangrails een andere snelweg ligt. Laatst een keer gespot, een paar mensen die dus aan de andere kant van de vangrail dan hun auto stonden te kijken naar het overige verkeer dat met 120 langsraasde. Dan heb je in je auto toch iets meer overlevingskans dan als je daar zo staat.
Ik zit elke dag in de vrachtwaggel, regelmatig zie je dus zulke kamikazepiloten staan. Soms kán ik geen baan opschuiven, als bijvoorbeeld een auto links van je zit. Dan is het soms beetje billenknijpen, maar kan ik er helaas weinig aan doen. Het kan dan ook zelfs nóg linker, als het een vrachtwagen met pech is, terwijl ik door een vrachtwagen ingehaald word.. Dan kan de wagen links van mij niet zien dat er iets op de vluchtstrook staat, terwijl ik niet al teveel naar links kan...quote:Op maandag 3 september 2012 18:20 schreef spoorrails het volgende:
[..]
dan ga je paar 100 meter voor je auto staan, zodoende vangt je auto een eventuele klap op en sta jij veilig
ik probeer trouwens van baan te wisselen als ik auto zie staan op vluchtstrook. zou maar precies uitstappen op moment dat ik aan kom rijden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
De twee punten waar ik die borden tegen kom is als er geen of een versmalde vluchtstrook is..quote:Op maandag 3 september 2012 19:50 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb een nieuw irritatiepuntje, of eigenlijk meer een vraag. Er staan al een tijdje borden op de snelweg waarop staat om ruimte te maken als de alarmdiensten erdoor moeten. Waarom gebruiken die alarmdiensten niet gewoon de vluchtstrook, daar zijn die dingen toch voor gemaakt?
Ja, daar was wat mee, met die vluchtstrook. Heeft Koos Spee een keer uitgelegd volgens mij bij wegmisbruikers.quote:Op maandag 3 september 2012 19:50 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb een nieuw irritatiepuntje, of eigenlijk meer een vraag. Er staan al een tijdje borden op de snelweg waarop staat om ruimte te maken als de alarmdiensten erdoor moeten. Waarom gebruiken die alarmdiensten niet gewoon de vluchtstrook, daar zijn die dingen toch voor gemaakt?
Goed voor het milieu ook.quote:Op maandag 3 september 2012 01:41 schreef Eenskijken het volgende:
mijn irritatie is tegenwoordig al die wisselende snelheidslimieten op een traject dat ik rijd. Was eerst 100 en daarna 120 een stuk en daarna weer 100, maar nu mag je op bepaalde stukken ook 130 en soms weer 120 in de middag (staat niet bij hoe hard je dan 's avonds mag).. echt heel irritant.
dus dan heb je 100-130-100-120-100 >.<....
Wat denk je van aangereden worden door een niet oplettende vrachtwagenchauffeur die te dicht achter zijn voorganger zit en even een shaggie draait, daarbij af en toe over de vluchtstrook rijdend.quote:Op maandag 3 september 2012 17:11 schreef Bootje84 het volgende:
Iets wat ik ook altijd stom vind, zijn mensen die pech hebben, die doodleuk in hun auto blijven zitten die op de vluchtstrook staat..
Alsof je enige kans van overleven hebt, als je ff met een gangetje van 100+ wordt geraakt..
Ben ik ook benieuwd naar!quote:Op maandag 3 september 2012 19:50 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb een nieuw irritatiepuntje, of eigenlijk meer een vraag. Er staan al een tijdje borden op de snelweg waarop staat om ruimte te maken als de alarmdiensten erdoor moeten. Waarom gebruiken die alarmdiensten niet gewoon de vluchtstrook, daar zijn die dingen toch voor gemaakt?
Inderdaad. Vandaar dat tegenwoordig vaak de rechter rijstrook wordt afgesloten zodra er iemand op de vluchtstrook stilstaat.quote:Op maandag 3 september 2012 20:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat denk je van aangereden worden door een niet oplettende vrachtwagenchauffeur die te dicht achter zijn voorganger zit en even een shaggie draait, daarbij af en toe over de vluchtstrook rijdend.
Daarom rook ik ook nietquote:Op maandag 3 september 2012 20:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat denk je van aangereden worden door een niet oplettende vrachtwagenchauffeur die te dicht achter zijn voorganger zit en even een shaggie draait, daarbij af en toe over de vluchtstrook rijdend.
Ik ook niet, en daarom houd ik afstand.quote:
En als vrachtwagens dat doen, schiet er een auto tussen...quote:Op maandag 3 september 2012 21:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ook niet, en daarom houd ik afstand.
Ik heb het in de gaten gehouden en er zat wel ergens een stuk waar de vluchtstrook even ophield maar dan nog lijkt het mij sneller via de vluchtstrook dan jezelf tussen een file door wurmen zeg maar.quote:Op maandag 3 september 2012 20:00 schreef Koepert het volgende:
[..]
De twee punten waar ik die borden tegen kom is als er geen of een versmalde vluchtstrook is..
En Vmax naar 70.quote:Op maandag 3 september 2012 21:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Inderdaad. Vandaar dat tegenwoordig vaak de rechter rijstrook wordt afgesloten zodra er iemand op de vluchtstrook stilstaat.
Ja, maar daar kan ik overheen kijken, dat lukt me bij een trailer niet.quote:Op maandag 3 september 2012 22:36 schreef spoorrails het volgende:
[..]
En als vrachtwagens dat doen, schiet er een auto tussen...
Ik doe sowieso altijd even knipper aan oid om mensen achter me te waarschuwen.quote:Op maandag 3 september 2012 18:20 schreef spoorrails het volgende:
[..]
dan ga je paar 100 meter voor je auto staan, zodoende vangt je auto een eventuele klap op en sta jij veilig
ik probeer trouwens van baan te wisselen als ik auto zie staan op vluchtstrook. zou maar precies uitstappen op moment dat ik aan kom rijden...
Jij plaagt je vriendin nooit? Wat saai...quote:Op woensdag 5 september 2012 10:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister iets grappigs gezien: een jongen op een scooter rijdt naast een meisje op een fiets. Ze moesten vanaf een fietstunnel omhoog, en die jongen roept tegen dat meisje 'kom fiets wat door'...
Kan hij makkelijk zeggen, met zijn luie ass op zo'n scooter...
Als je een man bent help je je vrouwtje even die helling op, met je pimpscooter man.
Ook irritant inderdaad.. Meestal tik ik, als ik toch langzamer moet rijden, even de rem aan zodat de auto achter me weet dat ik afrem..quote:Op woensdag 5 september 2012 13:28 schreef SimtekF1 het volgende:
De laatste tijd heb ik steeds vaker mensen voor me zitten die in werkelijk elke bocht hun gas loslaten zodat je er bijna tegen aan rijdt als je je gewoon aan de snelheid houdt.
Dat is juist gruwelijk irritant als mensen dat doen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ook irritant inderdaad.. Meestal tik ik, als ik toch langzamer moet rijden, even de rem aan zodat de auto achter me weet dat ik afrem..
Is ook niet jouw verantwoordelijkheid toch. Moeten die mensen zelf weten wie ze in die Sprinters laten rijden.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:44 schreef Anne het volgende:
Vandaag ook weer een irritatie waar ik eigenlijk geen last van had, maar wat ik niet normaal vond:
Mercedes Sprinter (met een broekkie van een jaar of 19-20) voor me op de snelweg die zo'n 140-150 km/h rijdt (moet ie zelf weten), maar ik heb hem 1x de berm zien raken, 3x tegelijkertijd op de rechter- als linkerrijbaan zien rijden. En 2x heeft ie bijna een andere vrachtwagen geraakt, maar dankzij de oplettende vrachtwagen die steeds maar uitweek naar de vluchtstrook gebeurde er niks (en ik baal echt dat ie niet ff naar 'm toeterde ofzo).
Uiteindelijk kreeg ik de kans om 'm in te halen, want ik kon het niet meer aanzien, maar jammer genoeg moesten we natuurlijk dezelfde afslag hebben en dus zat ie op mijn bumper te hangen. Toevallig "ken" ik het bedrijf en ik krijg de neiging om ze te mailen of bellen. Maar gezien ik ze vanuit mijn baan ken, laat ik het maar zitten.. Dadelijk vatten ze m'n kritiek zo negatief op en veroorzaak ik gezeik; Geen zin in.
Niet mijn verantwoordelijkheid nee, maar als je er ongelukken mee kunt voorkomenquote:Op woensdag 5 september 2012 16:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Is ook niet jouw verantwoordelijkheid toch. Moeten die mensen zelf weten wie ze in die Sprinters laten rijden.
Inderdaad, Mijn werkgever is zelfs wel eens uitgestapt en tegen zo iemand die niet bedankte flink tekeer gegaan, terwijl er cliënten in zijn bus zaten..quote:Op woensdag 5 september 2012 16:28 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier in de buurt is een weg veranderd van rechts parkeren en links rijden naar een zigzagweg met verkeersvakken om en om aan beide zijden van de weg. Nu moet ik daar eigenlijk altijd wel door op weg naar het werk, en als ik zie dat er een tegenligger aankomt en ik genoeg ruimte heb om te stoppen dan ga ik netjes aan de kant en maak ik een gebaar van "Komt u maar hoor!" of ik knipper even met het licht.
Is het dan godverdomme te veel gevraagd om even te lachen of je hand op te steken om mij even vriendelijk te bedanken dat ik geheel vrijwillig ruimte voor je maak...? Vandaag trouwens weer een aantal keer meegemaakt dat men de knipperlichten niet goed gebruikte op rotonde's.. Volgens mij hoog tijd voor een politie actie, net als toendertijd met b.v. het mobiel bellen, want het word steeds erger.
Negen van de tien blijven strak voor zich uit kijken om volgas door te rijden...
Knipperlichtje ofzo volgende keer, dat ziet 'ie wel.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:22 schreef Cybje het volgende:
Laatst reed ik op een redelijk smalle geasfalteerde weg net buiten de bebouwde kom en zat er een tractor voor me, die natuurlijk niet bepaald snel reed. De bestuurder van de tractor had door dat ik erachter zat, dus hij ging echt helemaal aan de rechterkant rijden. Met een beetje exact sturen van zijn kant en een beetje precisiewerk van mijn kant, kon ik 'm zo net aan inhalen en op wat hogere snelheid mijn weg vervolgen, wat natuurlijk zeer prettig was. Ik stak toen mijn hand op om 'm te bedanken.
Mijn irritatie hierbij: grote kans dat heeft hij mijn bedankje niet heeft gezien, omdat een personenauto zo belachelijk laag is en de bestuurder van de tractor waarschijnlijk alleen m'n dak ziet.
Algemene bedanksignaal op de weg is dan ook knipperlichtjes beide kanten eens (of twee maal) gebruiken. Dus links rechts links ofzo.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Knipperlichtje ofzo volgende keer, dat ziet 'ie wel.
Dat is wel een goed idee inderdaad, gewoon de vrachtwagenchauffeur-methodequote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Knipperlichtje ofzo volgende keer, dat ziet 'ie wel.
Ik doe het met de auto ook hoor. Of met een aanhanger.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:32 schreef Cybje het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee inderdaad, gewoon de vrachtwagenchauffeur-methode
Ik dacht zelf aan het raampje even open doen en dan m'n hand opsteken, maar dat bedacht ik me natuurlijk veel te laat.
Ja ik wist niet of het echt voor iedereen duidelijk zou zijn. Maar het valt wel op natuurlijk en er is niks negatief aan, dus dat is wel goed.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik doe het met de auto ook hoor. Of met een aanhanger.
Je geeft een reactie. Als jij een hand uit het raam steekt kan dat ook bedoelt zijn als: lazer toch een end heen met je trekker.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:42 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja ik wist niet of het echt voor iedereen duidelijk zou zijn. Maar het valt wel op natuurlijk en er is niks negatief aan, dus dat is wel goed.
Eigenlijk is dan de beste oplossing om zo'n bord op m'n achterruit te plakken waar ik allemaal teksten op kan laten zien. Dan laat ik gewoon 'Bedankt!' zien.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je geeft een reactie. Als jij een hand uit het raam steekt kan dat ook bedoelt zijn als: lazer toch een end heen met je trekker.Je geeft reactie, dat wordt vaak al gewaardeerd.
Dat wil ik echt graag hebben, ook om mensen erop te wijzen dat hun knipperlicht nog aanstaat, het niet mistig is of dat ze maar 1 koplamp hebben die werkt. Of dat bellen niet mag, dat soort dingenquote:Op woensdag 5 september 2012 23:48 schreef Cybje het volgende:
[..]
Eigenlijk is dan de beste oplossing om zo'n bord op m'n achterruit te plakken waar ik allemaal teksten op kan laten zien. Dan laat ik gewoon 'Bedankt!' zien.
De meeste dingen die je zegt helpen 9 van de 10 keer echt niet.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
Knipperlicht dat nog aan staat is heel simpel: Ervoor rijden en ook knipperen. Kapotte verlichting weet men meestal wel en telefoneren is toeteren, immers zijn ze een gevaar. Mensen die met mistachterlicht rijden, letten vaak zo goed op dat ze je bord ook niet zullen zien/snappen.
Zit het soms ook te overwegen. En dan bij een klever dat bordje "Houd afstand" ineens laten knipperen.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gewoon zo'n bordje zoals de politie heeft, die ook omhoog kan komen... Kan je mensen nog laten schrikken ook
Veel leuker is dan om er een tekst als "we kunnen ook carpoolen hoor" op te zetten.quote:Op donderdag 6 september 2012 08:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zit het soms ook te overwegen. En dan bij een klever dat bordje "Houd afstand" ineens laten knipperen.
Schrikken ze zich het apenzuur.
Iemand die zijn knipper vergeten is uit te zetten, waar je voor gaat zitten en dan ook even knippert is nagenoeg altijd effectief.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De meeste dingen die je zegt helpen 9 van de 10 keer echt niet.
Maar ik snap dat sowieso niet, hoe kun je je knipperlichten vergeten uit te zetten? Je hoort ze, en als het goed is, zie je het ook bij je kilometerteller wat knipperen als ze aanstaan..quote:Op donderdag 6 september 2012 09:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Iemand die zijn knipper vergeten is uit te zetten, waar je voor gaat zitten en dan ook even knippert is nagenoeg altijd effectief.
En toch, is mijn ervaring, merk je niet altijd dat je knippertje aan staat. Gebeurt mij ook wel eens. En die andere dingen doe ik ook niet altijd hoor...quote:Op donderdag 6 september 2012 09:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Maar ik snap dat sowieso niet, hoe kun je je knipperlichten vergeten uit te zetten? Je hoort ze, en als het goed is, zie je het ook bij je kilometerteller wat knipperen als ze aanstaan..
Overigens geld hier hetzelfde, seinen dat licht b.v. kapot is snapt men vaak niet, en als ik mijn mistachterlicht gebruik om aan te geven dat iemand z'n mistlampen aan heeft staan, zette de auto achter me meestal gewoon z'n groot licht aan, waardoor ik weer niks zag in de spiegels..
Nadat i kdat een keer of 4 heb gehad, ben ik gestopt met het seinen.. Ze bekijken het maar.
Vreemd, dat ding gaat bij mij sowieso vrijwel altijd automatisch uit..quote:Op donderdag 6 september 2012 10:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch, is mijn ervaring, merk je niet altijd dat je knippertje aan staat. Gebeurt mij ook wel eens. En die andere dingen doe ik ook niet altijd hoor...
Veel oudere auto's hebben dat niet.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vreemd, dat ding gaat bij mij sowieso vrijwel altijd automatisch uit..
Maar goed, ik heb dan ook een auto die, als je 1 keer het hendeltje beweegt, direct 3 keer knippert, waardoor ik hem op de snelweg ook niet vast hoef te houden of volledig aan hoef te zetten..
klopt, maar wat mij opvalt is dat het vaak vrij nieuwe auto's zijn die hun knipperlichten aan laten staan..quote:Op donderdag 6 september 2012 10:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel oudere auto's hebben dat niet.
Let ik niet eens op, eigenlijk. Als ik een wagen zie die zijn knipper aan laat en ik ervoor weer moet invoegen, knipper ik nog eens.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
klopt, maar wat mij opvalt is dat het vaak vrij nieuwe auto's zijn die hun knipperlichten aan laten staan..
Waarom wil je datquote:Op woensdag 5 september 2012 23:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat wil ik echt graag hebben, ook om mensen erop te wijzen dat hun knipperlicht nog aanstaat, het niet mistig is of dat ze maar 1 koplamp hebben die werkt. Of dat bellen niet mag, dat soort dingen.
hou je dan eens bezig met waar je mee bezig bentquote:Op donderdag 6 september 2012 10:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch, is mijn ervaring, merk je niet altijd dat je knippertje aan staat. Gebeurt mij ook wel eens. En die andere dingen doe ik ook niet altijd hoor...
Dat ben ik met je eens... Als je dat niet in de gaten hebt, ben je volgens mij niet echt bezig met het autorijden zelf. Ik zelf heb het echt nog nooit gehad dat het "ongemerkt" aan bleef staan.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:12 schreef rival het volgende:
[..]
hou je dan eens bezig met waar je mee bezig bent
Dat inderdaad. Ik laat die mensen altijd gewoon.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:06 schreef Tijn het volgende:
Dat bij iemand een lamp stuk is probeer ik ook wel duidelijk te maken, want ik vind het zelf ook irritant als ik een tijdje rondrijd met kapot licht. Maar dat iemand niet mag bellen, dat begrijpen ze zelf ook wel neem aan. Ik voel me niet geroepen om als een soort burgerpolitie daar wat van te gaan zeggen.
Ik wel, ben je gewoon even met je gedachte ergens anders oid.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens... Als je dat niet in de gaten hebt, ben je volgens mij niet echt bezig met het autorijden zelf. Ik zelf heb het echt nog nooit gehad dat het "ongemerkt" aan bleef staan.
Gisteren ook weer zo'n badmuts met een Fiat Panda. Hij rijdt met een snelheid van net geen 100 op de rechterbaan achter een vrachtwagen en niets wijst erop dat hij deze wil gaan inhalen, ik kom er gewoon aan met 120/130 en zit al bijna naast hem. Ineens zet meneer zijn knipperlicht aan en gooit op datzelfde moment de "auto" naar links, ik kan dus weer vol in de remmen, maar meneer badmuts blijft gewoon stug met een snelheid van nog geen 100 de vrachtwagen met moeite inhalen. Ik sein nog even met mijn lichten om aan te geven dat hij vreselijk hindert, maar dat lijkt hem niets te doen. Als hij erna weer naar rechts gaat en ik even mijn gaspedaal vol intrap, kijkt hij mij ook nog eens aan alsof ik degene ben die fout is in deze... Echt, sommige mensen snappen het principe van de doorstroming van het verkeer niet.
Gewoon bezig zijn met andere dingen of met je gedachten niet met het verkeer bezig zijn. Levensgevaarlijk... En dan hebben het nog niet eens over dat er verkeerde signalen gegeven worden, wat de gevaarzetting nog eens groter maakt.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Maar ik snap dat sowieso niet, hoe kun je je knipperlichten vergeten uit te zetten? Je hoort ze, en als het goed is, zie je het ook bij je kilometerteller wat knipperen als ze aanstaan..
Signaleren bij flitsers doe ik dus absoluut nooit en ik apprecieer het ook niet wanneer iemand naar mij knippert voor een flitser. Zit ik weer m'n hele dashboard langs te kijken of er niet ergens lampjes branden....quote:Enige keren dat ik nog sein is als ik eraan kom, en iemand wil inhalen(groot licht, soms gecombineerd met de claxon) of als er een flitser staat, en ik zie dat het tegemoetkomend verkeer hard rijd..
Mij ook. En dan ben ik te druk bezig met om me heen kijken ipv te rijden...quote:Op donderdag 6 september 2012 10:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch, is mijn ervaring, merk je niet altijd dat je knippertje aan staat. Gebeurt mij ook wel eens.
Soms heb je het te druk met het andere verkeer, als je dan ook nog je weg zoekt...quote:Op donderdag 6 september 2012 11:12 schreef rival het volgende:
[..]
hou je dan eens bezig met waar je mee bezig bent
Hand uit het raam op en neer werkt net zo goed, maar is niet onnodig seinen (en dus niet strafbaar, i.t.t. seinen).quote:Op donderdag 6 september 2012 12:08 schreef Marco001 het volgende:
Dat flitsen stel ik zelf altijd wel op prijs, vandaar dat ik het ook doe..
Nope, gewoon niet (goed) in spiegels gekeken. Heb zelfde gehad. ABS op snelweg is niet grappig...quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik wel, ben je gewoon even met je gedachte ergens anders oid.
Niet bewust bezig zijn met autorijden is natuurlijk oorzaak #1 van irritaties op de weg.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik wel, ben je gewoon even met je gedachte ergens anders oid.
Bedenk eens hoe veel het voor een vrachtwagen kost om tot stilstand te komen en weer op snelheid te komen..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, Mijn werkgever is zelfs wel eens uitgestapt en tegen zo iemand die niet bedankte flink tekeer gegaan, terwijl er cliënten in zijn bus zaten..
Vandaag toen ik even naar de supermarkt ging, ben ik op de 4 rotondes die ik tegenkom(heen en terug) zeker 3 andere automobilisten tegen gekomen die OF niet wisten waar het linker hendeltje achter het stuur voor dient, OF gewoonweg de optie "knipperlichten" niet aan hadden gevinkt op de optielijst..
Volgens mij dus echt tijd voor een politie actie gericht op het juiste gebruik van knipperlichten, want ik heb het idee dat het steeds erger word, en dan niet alleen rotonde's, maar ook snelwegen en kruispunten( Laatst eens gewoon 5 minuten staan wachten bij een t-splitsing bij een treinspoor nadat er net een trein voorbij was geweest, terwijl ruim de helft van de auto's mijn kant op wou, en ik dus zeker 100 keer gewoon had kunnen doorrijden, ware het niet dat van die helft weer 3/4e geen knipperlichten gebruikten, terwijl dat daar wel moet.
Net toen ik de auto er gewoon tussen wou zetten, kwam er een vrachtwagen van de andere kant, die mijn `route` blokkeerde.(en die stond gewoon goed voorgesorteerd, met knipperlichten aan, zoals het hoorde)
Oh, dat weet ik wel(okay, niet precies, maar ongeveer; int. transportbedrijf in de familie), maar dat was de klacht niet.. Ik stond die vrachtwagen niet in de weg(eerder andersom).quote:Op donderdag 6 september 2012 13:31 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Bedenk eens hoe veel het voor een vrachtwagen kost om tot stilstand te komen en weer op snelheid te komen..
Ik begreep jouw situatie, maar mijn voorbeeld stond los van jouw situatie. Misschien beetje ongelukkig geciteerd..quote:Op donderdag 6 september 2012 13:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik wel(okay, niet precies, maar ongeveer; int. transportbedrijf in de familie), maar dat was de klacht niet.. Ik stond die vrachtwagen niet in de weg(eerder andersom).
Punt was meer dat dus 3/4 van de mensen die afsloegen hun knipperlichten niet gebruikten, waardoor ik steeds moest wachten terwijl ik allang had kunnen oversteken..
Je mag niet eens voor een op/afrit parkeren, volgende keer dus gewoon even de politie waarschuwen..quote:Op donderdag 6 september 2012 18:08 schreef TR08 het volgende:
Bij ons in de straat is het wat lastig parkeren...gevolg is dat regelmatig iemand zijn auto net-wel-net-niet voor onze oprit prakt.
Gevolg is:
-De kont/neus van zo'n wagen steekt een halve meter voor onze oprit
-Wij moeten vrij krap indraaien
-Bij uitrijden zien we geen klap, gelukkig nooit brokken mee gemaakt
En dan wordt het nog mooier: Een hele rij huizen aan de straat heeft gewoon een oprit. Maar 80-90% van die opritten is gewoon al-tijd leeg!![]()
Flikker dan op met die kut wagens half voor onze oprit! En dan gaan ze ook nog in de straat vaak met de auto half op de stoep parkeren omdat de straat vrij smal is
Ik wil best begrijpen dat hier en daar iemand af en toe even de oprit vrij wil houden. Maar als je zo'n dijk van een parkeer probleem hebt in je straat gebruik je normaal toch samen met zijn allen bij voorkeur je eigen opritten
Dat punt hebben we laatst wel bereikt ja...een of andere bal die de achterste 1m van zijn volvo voor onze oprit liet uitstekenquote:Op donderdag 6 september 2012 18:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Je mag niet eens voor een op/afrit parkeren, volgende keer dus gewoon even de politie waarschuwen..
zodra de blokken op de weg beginnen moet je invoegen, dat weet je toch...quote:Op donderdag 6 september 2012 21:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even voor die opa en oma op de A7 gisteren: daar mag je 130. En 130 is beduidend harder dan 80.
En vanmiddag kwam ik weer iemand tegen die met 60 invoegde op de snelweg. Echt, waarom doen die mensen dat....
volgens mij is dat het zijn linker remlicht en niet zijn knipperlicht (rechter remlicht is volgens mij defect) kijk maar naar het 3e remlicht.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:50 schreef TR08 het volgende:
Die voorste knippert toch ook gewoon?
Dat die achterste hem er perse als eerste voorbij moet jakkeren is ook niet je van het.
Waar zit je reedquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:59 schreef -Erick- het volgende:
Moeders die hun kinderwagen half op een 50km/u weg hebben staan... ik dacht eerst mevrouw drukt zo die kinderwagen voor mijn auto.
Had eigenlijk terug moeten rijden en die vrouw een schop onder de reed moeten geven.
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Magic-IRC het volgende:
Geleend uit een ander topic:
[ afbeelding ]
De gevolgen van niet knipperen en niet opletten.
nope is gewoon knipperlicht, remlicht zit eronder die zie je aan einde goedquote:Op vrijdag 7 september 2012 15:02 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
volgens mij is dat het zijn linker remlicht en niet zijn knipperlicht (rechter remlicht is volgens mij defect) kijk maar naar het 3e remlicht.
En het opletten deden ze samen niet.
Waarom zit die achterste fout? Hij geeft richting aan en terwijl hij inhaalt gat zijn voorganger naar links.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef spoorrails het volgende:
[..]
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
Even mijzelf quoten...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:28 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier in de buurt is een weg veranderd van rechts parkeren en links rijden naar een zigzagweg met verkeersvakken om en om aan beide zijden van de weg. Nu moet ik daar eigenlijk altijd wel door op weg naar het werk, en als ik zie dat er een tegenligger aankomt en ik genoeg ruimte heb om te stoppen dan ga ik netjes aan de kant en maak ik een gebaar van "Komt u maar hoor!" of ik knipper even met het licht.
Is het dan godverdomme te veel gevraagd om even te lachen of je hand op te steken om mij even vriendelijk te bedanken dat ik geheel vrijwillig ruimte voor je maak...?
Negen van de tien blijven strak voor zich uit kijken om volgas door te rijden...
Wij hebben ook zo'n straat in de buurt en ook elke keer passen en meten vaak met andere tegemoet komende bestuurders. Wat ik dan minder begrijp is dat je je auto daar überhaupt neerzet. Dan kun je toch niet met een fijn gevoel binnen zitten...quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Even mijzelf quoten...
Vanavond op dezelfde plek, tegemoetkomend taxibus stopt netjes aan het einde van de straat om mij voorrang te verlenen, ik rij door, komt er achter het busje een ouwe lul in een stationcar vandaan die mij bijna van de weg drukt....
Dan was je waarschijnlijk zelf te afwachtend en kwam je dus onzeker over.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:06 schreef Masque-Obscura het volgende:
Wielrenners in het algemeen. Godsklere, laatst bijna een aanrijding gehad omdat er een, terwijl hij me aankijkt, doorfietst terwijl ik voorrang had, duidelijke haaientanden op de weg.
Het is dat je met een motor zelf waarschijnlijk ook onderuit gaat....
Mensen zijn zo dom, die denken daar echt niet bij na.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:35 schreef dester_martijn het volgende:
Wat ik dan minder begrijp is dat je je auto daar überhaupt neerzet. Dan kun je toch niet met een fijn gevoel binnen zitten...
omdat degene die voor hem zat ook aangaf in te gaan halen, zodra je licht kan zien, knippert tie.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarom zit die achterste fout? Hij geeft richting aan en terwijl hij inhaalt gat zijn voorganger naar links.
Ok, hij haalt wel in als een malloot, dat wel.
wel een ontzettende baas op die zijspanmotor door gewoon door te rijdenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Magic-IRC het volgende:
Geleend uit een ander topic:
[ afbeelding ]
De gevolgen van niet knipperen en niet opletten.
Dat klopt, maar je weet niet hoe lang die al knippert. En die voorste let aan zijn reactie te zien ook niet echt op. .quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:29 schreef spoorrails het volgende:
[..]
omdat degene die voor hem zat ook aangaf in te gaan halen, zodra je licht kan zien, knippert tie.
degene die voor je rijd moet je voorrang geven
Er zijn opritten, maar omdat ieder huishouden meerdere auto's heeft kun je het niet voorkomen. Dan nog zou ik een alternatief zoeken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Ferry_76 het volgende:
Tsja, weinig keus als dat de enige parkeervakken in de straat zijn..
Nee, ik kwam met redelijke vaart aanrijden...quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan was je waarschijnlijk zelf te afwachtend en kwam je dus onzeker over.
Dan reed je waarschijnlijk te hard.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:46 schreef Masque-Obscura het volgende:
[..]
Nee, ik kwam met redelijke vaart aanrijden...
Bij Zevenhuizen zit een smal bruggetje, daar sta ik ook vaak vol verbazing te kijken hoe blind sommige automobilisten zijn. Ik had voorrang, maar ik zie aan de andere kant een auto zo onhandig dicht op de brug staan dat ik er maar net langs zou kunnen. Maar de brede landbouwtrekker erachter was daar echt niet te passeren. Dus ik stop een stukje van de brug vandaan waar t nog aardig breed is, geef tegenligger een seintje dat 'ie op mag rijden, netjes sociaal en gemakkelijker voor iedereen. Komt er zo'n midlife crisis geval aan die niet snapt waarom ik stilsta, mij dus nog inhaalt met de nodige kwade gebaren, de brug op dendert, en vervolgens de hele boel blokkeert en luid toeterend probeert om die landbouwtrekker met twee aanhangers aan de kant te duwen. Ja sufkut, dat kan 'ie dus niet. En dan staan er ineens een hoop auto's stil. Toen kwam de verrassing - mevrouw kan niet achteruitrijden :-( Heeft r echt een kwartier gekost om achteruit de brug weer op te rijden zonder schade.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:34 schreef H-D het volgende:
2. Wegversmalling met bord wat voorrang regelde ( kant waar ik vandaan kwam had geen voorrang). Er kwamen auto's van de andere kant dus ik sloot in het rijtje aan om die voor te laten. Vervolgens is de weg vrij en kunnen we gaan. Iedereen, ook ik, trek op echter besluit de bejaarde achter mij dat ze wel even om/langs mij heen konnou mooi niet vrouw.
Echt he dat soort mensenquote:Op zondag 9 september 2012 09:35 schreef JF_ het volgende:
[..]
Bij Zevenhuizen zit een smal bruggetje, daar sta ik ook vaak vol verbazing te kijken hoe blind sommige automobilisten zijn. Ik had voorrang, maar ik zie aan de andere kant een auto zo onhandig dicht op de brug staan dat ik er maar net langs zou kunnen. Maar de brede landbouwtrekker erachter was daar echt niet te passeren. Dus ik stop een stukje van de brug vandaan waar t nog aardig breed is, geef tegenligger een seintje dat 'ie op mag rijden, netjes sociaal en gemakkelijker voor iedereen. Komt er zo'n midlife crisis geval aan die niet snapt waarom ik stilsta, mij dus nog inhaalt met de nodige kwade gebaren, de brug op dendert, en vervolgens de hele boel blokkeert en luid toeterend probeert om die landbouwtrekker met twee aanhangers aan de kant te duwen. Ja sufkut, dat kan 'ie dus niet. En dan staan er ineens een hoop auto's stil. Toen kwam de verrassing - mevrouw kan niet achteruitrijden :-( Heeft r echt een kwartier gekost om achteruit de brug weer op te rijden zonder schade.
Okee, dus we rijden weer. Dan denk je dat ze haast heeft. Maar nee, ze gaat keurig 30 rijden. Midden op een dijk waar je 60 mag :-( AARGGGH!!!
Redelijke vaart. Das niet te hard, zat net op een rotonde.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan reed je waarschijnlijk te hard.
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant:
[..]
Mensen die met 0.2km uur verschil gaan inhalen, en dat zonder blozen of opkijken ruim 4 km lang doen "want ik mag maar 120" .... GRRRRRRR![]()
En vervolgens de afslag nemen...
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.quote:Op maandag 10 september 2012 02:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Voor een camera aan de kant van de weg maakt het niet uit wat je op dat moment aan het doen bent. Te snel=flits=prent.quote:Op maandag 10 september 2012 02:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...quote:Op maandag 10 september 2012 02:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Ja dat dus. Het komt zo dwarsliggerig over.quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).
Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
Och, zo had ik er vanochtend eentje die, nadat ik hem had ingehaald, van de meest rechtse strook naar de meest linkse strook ging om daar te blijven hangen. En dat terwijl de weg voor de rest helemaal leeg was.quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant: Middenstrook rijders (met 110), zo'n grijze duif, in haar blauwe Nissan Micra. Ga je er links voorbij en dan direct voor haar de 2 stroken overstekend naar rechts, in de hoop dat ze de hint zou snappen.. Er waren 6 auto's achter me die precies datzelfde ook deden: inhalen, en direct van links naar rechts... maar ze (een vrouw ja) had oogkleppen van die van een paard op, het kwartje viel totaal niet. kliklijn waar ben je? Ik vind dat soort stommelingen mogen een beste straf hebben, ze frustreren het hele verkeersbeeld en de doorstroming.
Sterker nog: zo heeft mijn rij-instructeur het destijds me ook aangeleerd. Inhalen en verwisselen van baan zijn bijzondere verrichtingen die het beste zo vlug mogelijk kunnen gebeuren. Als je verwisselt van baan is dat dus een bijzondere verrichting die geen voorrang heeft op een auto die in zijn baan blijft, oftewel het is hinderen.quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).
Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
je mag niet inhalen als je ingehaald wordt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef spoorrails het volgende:
[..]
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
Welke Volvo?quote:Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef vannelle het volgende:
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die Volvobestuurder?
[ afbeelding ]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
Omdat van rijstrook wisselen een bijzondere verrichting is waarbij je dus al het overig verkeer voor moet laten gaan.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Je begrijpt het concept van doorstroming in het verkeer niet? Zoals vannelle ook zegt: het is een bijzondere verrichting en daarbij moet je het overige verkeer voorrang verlenen. Net zoals jij ook netjes moet wachten op het overige verkeer als jij in een straat wilt keren.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Had die auto dan op de plek van die Suzuki neergezet, die stond er toen toch niet. Ik parkeer altijd in een vak, omdat ik niet wil dat als die 'schuinparkeerder' naast me weg is, ik raar staat en iedereen denkt dat ik de 'vals' parkeerder ben...quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
De richtingaanwijzers zaten boven zijn budget...quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Die 'dure meneer' in zijn Audi Q7, beste man, je mag niet met 110 langs wegwerkzaamheden.
En is je richtingsaanwijzer stuk? Ofnee, geeft ook niet, je blijft toch altijd links plakken....
Die ander kan toch ook ongehinderd inhalen als ie gewoon met de snelheid van de rest even meerijdt ipv stoïcijns door blijven rollen met 110 ofzo.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Waarom parkeer je dan niet achteruit in?quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
Ik had hem er ook zo naast gezet, doe ik regelmatig in dit soort situaties. Moet jij hem maar niet buiten het vak zetten.quote:Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef vannelle het volgende:
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die VolvoSuzukibestuurder?
[ afbeelding ]
En dan netjes in het vak gaan staan zodat ik zelf niet uit kan stappen?quote:Op maandag 10 september 2012 21:11 schreef Light het volgende:
[..]
Waarom parkeer je dan niet achteruit in?
Ik sta IETS buiten het vak omdat ik rekening houd met die ene die er al stond.quote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik had hem er ook zo naast gezet, doe ik regelmatig in dit soort situaties. Moet jij hem maar niet buiten het vak zetten.
Nee, natuurlijk niet. Wel rekening houden met degene die er al staat, maar als die vooruit heeft geparkeerd en jij parkeert achteruit, dan gebruik je allebei dezelfde ruimte voor het in- en uitstappen.quote:Op maandag 10 september 2012 21:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan netjes in het vak gaan staan zodat ik zelf niet uit kan stappen?
Niet als ik links van hem ga staan, zitten beide bestuurdersportieren aan dezelfde kant.quote:Op maandag 10 september 2012 22:04 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Wel rekening houden met degene die er al staat, maar als die vooruit heeft geparkeerd en jij parkeert achteruit, dan gebruik je allebei dezelfde ruimte voor het in- en uitstappen.
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.quote:Op maandag 10 september 2012 02:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
Misschein omdat het gewoon sociaal is om even rekening te houden met anderen die aankomen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.
En als je gewoon 120 wilt rijden; waarom zou je je dan laten klemrijden achter een vrachtwagen, omdat iemand anders vindt dat hij/zij 130 moet rijden?
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..quote:Op maandag 10 september 2012 22:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Misschein omdat het gewoon sociaal is om even rekening te houden met anderen die aankomen.
Als je zolang wacht met opschuiven tot je je bijna klem rijdt hinder je wss iemand die met 120 aankomt ook...quote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je zolang wacht met opschuiven tot je je bijna klem rijdt hinder je wss iemand die met 120 aankomt ook...
Tenzij je op een geijkte teller rijdt, is het heel lastig om te weten of je 120 rijdt. Het is heel goed mogelijk dat je denkt 120 te rijden omdat je teller dat aangeeft en toch iemand hindert die sneller dan jij aankomt en ook denkt 120 te rijden, omdat zijn teller dat aangeeft.quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..
Ooh zo had een andere situatie in gedachten. Dat zou kunnen maar dan nog zou ik denken van wacht gewoon even. Gruwelijk irritant als mensen naar links komen en je daar weer voor moet remmen omdat ze niet eventjes kunne wachten.quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..
Ik ga in dit geval uit van geijkte tellers, anders blijf je aan het discussiërenquote:Op maandag 10 september 2012 23:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tenzij je op een geijkte teller rijdt, is het heel lastig om te weten of je 120 rijdt.
Toch is dat ook wel een grote bron van ergernis op de weg denk ik. Het gebeurt best vaak dat mensen links rijden met het idee dat ze zich aan de maximumsnelheid houden, maar toch mensen die achterop komen ophouden omdat zij een andere snelheid aanhouden, maar ook met het idee dat dat de maximumsnelheid is.quote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik ga in dit geval uit van geijkte tellers, anders blijf je aan het discussiëren
Nou ja, goed. Soms is het in het algemene belang verstandiger om niet overal moeilijk over te doen; ik hou er dus wel degelijk rekening mee en als ik mezelf anders klem dreig te rijden, als er een snellere rijder aan komt, ga ik dermate vroeg naar links, dat hij/zij zat ruimte heeft om zijn snelheid, zonder gebruik van de rem, aan te passen. Kan het niet op die manier, dan gebeurt het niet.quote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh zo had een andere situatie in gedachten. Dat zou kunnen maar dan nog zou ik denken van wacht gewoon even. Gruwelijk irritant als mensen naar links komen en je daar weer voor moet remmen omdat ze niet eventjes kunne wachten.
Sorry maar dan kan je echt totaal niet anticiperenquote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..
Wellicht moet je ook mijn andere posts eens lezen. En over mijn verkeersinzicht hoef je je écht geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 11 september 2012 00:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Sorry maar dan kan je echt totaal niet anticiperen
Misschien moet je niet eerst helemaal tot aan de vrachtwagen rijden of al veel eerder je snelheid aanpassen of al eerder naar links en dan versnellen, etc.
En dát is inderdaad ook voor degene die inhaalt een kwestie van rekening houden met...quote:Op maandag 10 september 2012 22:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.
En als je gewoon 120 wilt rijden; waarom zou je je dan laten klemrijden achter een vrachtwagen, omdat iemand anders vindt dat hij/zij 130 moet rijden?
Kijk als je m nu achterstevoren had geparkeerd had je dit probleem niet.quote:Op maandag 10 september 2012 17:45 schreef vannelle het volgende:
Het was hoe dan ook een irritatie, ongeacht wat de oorzaak was.
precies wat bij mij gebeurde vandaag. een of andere domme kut in haar gare clio met tienduizend deuken. Ik loop naar m'n auto, mevrouw zit in haar auto met 3 vriendinnen te beppen. Deur open.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef gebrokenglas het volgende:
... zonder schade open kunt zwaaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |