Voor een camera aan de kant van de weg maakt het niet uit wat je op dat moment aan het doen bent. Te snel=flits=prent.quote:Op maandag 10 september 2012 02:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...quote:Op maandag 10 september 2012 02:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Ja dat dus. Het komt zo dwarsliggerig over.quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).
Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
Och, zo had ik er vanochtend eentje die, nadat ik hem had ingehaald, van de meest rechtse strook naar de meest linkse strook ging om daar te blijven hangen. En dat terwijl de weg voor de rest helemaal leeg was.quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant: Middenstrook rijders (met 110), zo'n grijze duif, in haar blauwe Nissan Micra. Ga je er links voorbij en dan direct voor haar de 2 stroken overstekend naar rechts, in de hoop dat ze de hint zou snappen.. Er waren 6 auto's achter me die precies datzelfde ook deden: inhalen, en direct van links naar rechts... maar ze (een vrouw ja) had oogkleppen van die van een paard op, het kwartje viel totaal niet. kliklijn waar ben je? Ik vind dat soort stommelingen mogen een beste straf hebben, ze frustreren het hele verkeersbeeld en de doorstroming.
Sterker nog: zo heeft mijn rij-instructeur het destijds me ook aangeleerd. Inhalen en verwisselen van baan zijn bijzondere verrichtingen die het beste zo vlug mogelijk kunnen gebeuren. Als je verwisselt van baan is dat dus een bijzondere verrichting die geen voorrang heeft op een auto die in zijn baan blijft, oftewel het is hinderen.quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).
Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
je mag niet inhalen als je ingehaald wordt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef spoorrails het volgende:
[..]
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
Welke Volvo?quote:Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef vannelle het volgende:
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die Volvobestuurder?
[ afbeelding ]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
Omdat van rijstrook wisselen een bijzondere verrichting is waarbij je dus al het overig verkeer voor moet laten gaan.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Je begrijpt het concept van doorstroming in het verkeer niet? Zoals vannelle ook zegt: het is een bijzondere verrichting en daarbij moet je het overige verkeer voorrang verlenen. Net zoals jij ook netjes moet wachten op het overige verkeer als jij in een straat wilt keren.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Had die auto dan op de plek van die Suzuki neergezet, die stond er toen toch niet. Ik parkeer altijd in een vak, omdat ik niet wil dat als die 'schuinparkeerder' naast me weg is, ik raar staat en iedereen denkt dat ik de 'vals' parkeerder ben...quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
De richtingaanwijzers zaten boven zijn budget...quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Die 'dure meneer' in zijn Audi Q7, beste man, je mag niet met 110 langs wegwerkzaamheden.
En is je richtingsaanwijzer stuk? Ofnee, geeft ook niet, je blijft toch altijd links plakken....
Die ander kan toch ook ongehinderd inhalen als ie gewoon met de snelheid van de rest even meerijdt ipv stoïcijns door blijven rollen met 110 ofzo.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Waarom parkeer je dan niet achteruit in?quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
Ik had hem er ook zo naast gezet, doe ik regelmatig in dit soort situaties. Moet jij hem maar niet buiten het vak zetten.quote:Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef vannelle het volgende:
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die VolvoSuzukibestuurder?
[ afbeelding ]
En dan netjes in het vak gaan staan zodat ik zelf niet uit kan stappen?quote:Op maandag 10 september 2012 21:11 schreef Light het volgende:
[..]
Waarom parkeer je dan niet achteruit in?
Ik sta IETS buiten het vak omdat ik rekening houd met die ene die er al stond.quote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik had hem er ook zo naast gezet, doe ik regelmatig in dit soort situaties. Moet jij hem maar niet buiten het vak zetten.
Nee, natuurlijk niet. Wel rekening houden met degene die er al staat, maar als die vooruit heeft geparkeerd en jij parkeert achteruit, dan gebruik je allebei dezelfde ruimte voor het in- en uitstappen.quote:Op maandag 10 september 2012 21:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan netjes in het vak gaan staan zodat ik zelf niet uit kan stappen?
Niet als ik links van hem ga staan, zitten beide bestuurdersportieren aan dezelfde kant.quote:Op maandag 10 september 2012 22:04 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Wel rekening houden met degene die er al staat, maar als die vooruit heeft geparkeerd en jij parkeert achteruit, dan gebruik je allebei dezelfde ruimte voor het in- en uitstappen.
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.quote:Op maandag 10 september 2012 02:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
Misschein omdat het gewoon sociaal is om even rekening te houden met anderen die aankomen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.
En als je gewoon 120 wilt rijden; waarom zou je je dan laten klemrijden achter een vrachtwagen, omdat iemand anders vindt dat hij/zij 130 moet rijden?
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..quote:Op maandag 10 september 2012 22:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Misschein omdat het gewoon sociaal is om even rekening te houden met anderen die aankomen.
Als je zolang wacht met opschuiven tot je je bijna klem rijdt hinder je wss iemand die met 120 aankomt ook...quote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je zolang wacht met opschuiven tot je je bijna klem rijdt hinder je wss iemand die met 120 aankomt ook...
Tenzij je op een geijkte teller rijdt, is het heel lastig om te weten of je 120 rijdt. Het is heel goed mogelijk dat je denkt 120 te rijden omdat je teller dat aangeeft en toch iemand hindert die sneller dan jij aankomt en ook denkt 120 te rijden, omdat zijn teller dat aangeeft.quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..
Ooh zo had een andere situatie in gedachten. Dat zou kunnen maar dan nog zou ik denken van wacht gewoon even. Gruwelijk irritant als mensen naar links komen en je daar weer voor moet remmen omdat ze niet eventjes kunne wachten.quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..
Ik ga in dit geval uit van geijkte tellers, anders blijf je aan het discussiërenquote:Op maandag 10 september 2012 23:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tenzij je op een geijkte teller rijdt, is het heel lastig om te weten of je 120 rijdt.
Toch is dat ook wel een grote bron van ergernis op de weg denk ik. Het gebeurt best vaak dat mensen links rijden met het idee dat ze zich aan de maximumsnelheid houden, maar toch mensen die achterop komen ophouden omdat zij een andere snelheid aanhouden, maar ook met het idee dat dat de maximumsnelheid is.quote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik ga in dit geval uit van geijkte tellers, anders blijf je aan het discussiëren
Nou ja, goed. Soms is het in het algemene belang verstandiger om niet overal moeilijk over te doen; ik hou er dus wel degelijk rekening mee en als ik mezelf anders klem dreig te rijden, als er een snellere rijder aan komt, ga ik dermate vroeg naar links, dat hij/zij zat ruimte heeft om zijn snelheid, zonder gebruik van de rem, aan te passen. Kan het niet op die manier, dan gebeurt het niet.quote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh zo had een andere situatie in gedachten. Dat zou kunnen maar dan nog zou ik denken van wacht gewoon even. Gruwelijk irritant als mensen naar links komen en je daar weer voor moet remmen omdat ze niet eventjes kunne wachten.
Sorry maar dan kan je echt totaal niet anticiperenquote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..
Wellicht moet je ook mijn andere posts eens lezen. En over mijn verkeersinzicht hoef je je écht geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 11 september 2012 00:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Sorry maar dan kan je echt totaal niet anticiperen
Misschien moet je niet eerst helemaal tot aan de vrachtwagen rijden of al veel eerder je snelheid aanpassen of al eerder naar links en dan versnellen, etc.
En dát is inderdaad ook voor degene die inhaalt een kwestie van rekening houden met...quote:Op maandag 10 september 2012 22:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.
En als je gewoon 120 wilt rijden; waarom zou je je dan laten klemrijden achter een vrachtwagen, omdat iemand anders vindt dat hij/zij 130 moet rijden?
Kijk als je m nu achterstevoren had geparkeerd had je dit probleem niet.quote:Op maandag 10 september 2012 17:45 schreef vannelle het volgende:
Het was hoe dan ook een irritatie, ongeacht wat de oorzaak was.
precies wat bij mij gebeurde vandaag. een of andere domme kut in haar gare clio met tienduizend deuken. Ik loop naar m'n auto, mevrouw zit in haar auto met 3 vriendinnen te beppen. Deur open.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef gebrokenglas het volgende:
... zonder schade open kunt zwaaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |