abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 6 september 2012 @ 12:18:32 #201
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116454813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:12 schreef rival het volgende:

[..]

hou je dan eens bezig met waar je mee bezig bent :')
Soms heb je het te druk met het andere verkeer, als je dan ook nog je weg zoekt... ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 6 september 2012 @ 12:19:25 #202
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116454841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:08 schreef Marco001 het volgende:
Dat flitsen stel ik zelf altijd wel op prijs, vandaar dat ik het ook doe..
Hand uit het raam op en neer werkt net zo goed, maar is niet onnodig seinen (en dus niet strafbaar, i.t.t. seinen).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116456114
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik wel, ben je gewoon even met je gedachte ergens anders oid.
Nope, gewoon niet (goed) in spiegels gekeken. Heb zelfde gehad. ABS op snelweg is niet grappig...
  donderdag 6 september 2012 @ 13:03:23 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_116456213
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik wel, ben je gewoon even met je gedachte ergens anders oid.
Niet bewust bezig zijn met autorijden is natuurlijk oorzaak #1 van irritaties op de weg.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:31:08 #205
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_116456923
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad, Mijn werkgever is zelfs wel eens uitgestapt en tegen zo iemand die niet bedankte flink tekeer gegaan, terwijl er cliënten in zijn bus zaten..

Vandaag toen ik even naar de supermarkt ging, ben ik op de 4 rotondes die ik tegenkom(heen en terug) zeker 3 andere automobilisten tegen gekomen die OF niet wisten waar het linker hendeltje achter het stuur voor dient, OF gewoonweg de optie "knipperlichten" niet aan hadden gevinkt op de optielijst..
Volgens mij dus echt tijd voor een politie actie gericht op het juiste gebruik van knipperlichten, want ik heb het idee dat het steeds erger word, en dan niet alleen rotonde's, maar ook snelwegen en kruispunten( Laatst eens gewoon 5 minuten staan wachten bij een t-splitsing bij een treinspoor nadat er net een trein voorbij was geweest, terwijl ruim de helft van de auto's mijn kant op wou, en ik dus zeker 100 keer gewoon had kunnen doorrijden, ware het niet dat van die helft weer 3/4e geen knipperlichten gebruikten, terwijl dat daar wel moet.
Net toen ik de auto er gewoon tussen wou zetten, kwam er een vrachtwagen van de andere kant, die mijn `route` blokkeerde. :( (en die stond gewoon goed voorgesorteerd, met knipperlichten aan, zoals het hoorde)
Bedenk eens hoe veel het voor een vrachtwagen kost om tot stilstand te komen en weer op snelheid te komen..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_116457009
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:31 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Bedenk eens hoe veel het voor een vrachtwagen kost om tot stilstand te komen en weer op snelheid te komen..
Oh, dat weet ik wel(okay, niet precies, maar ongeveer; int. transportbedrijf in de familie), maar dat was de klacht niet.. Ik stond die vrachtwagen niet in de weg(eerder andersom).
Punt was meer dat dus 3/4 van de mensen die afsloegen hun knipperlichten niet gebruikten, waardoor ik steeds moest wachten terwijl ik allang had kunnen oversteken..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 6 september 2012 @ 13:41:18 #207
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_116457204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:34 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Oh, dat weet ik wel(okay, niet precies, maar ongeveer; int. transportbedrijf in de familie), maar dat was de klacht niet.. Ik stond die vrachtwagen niet in de weg(eerder andersom).
Punt was meer dat dus 3/4 van de mensen die afsloegen hun knipperlichten niet gebruikten, waardoor ik steeds moest wachten terwijl ik allang had kunnen oversteken..
Ik begreep jouw situatie, maar mijn voorbeeld stond los van jouw situatie. Misschien beetje ongelukkig geciteerd..

Maar goed.. maak het zelf té vaak mee...
Leer spaties gebruiken!
  donderdag 6 september 2012 @ 18:08:38 #208
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_116467253
Bij ons in de straat is het wat lastig parkeren...gevolg is dat regelmatig iemand zijn auto net-wel-net-niet voor onze oprit prakt.

Gevolg is:
-De kont/neus van zo'n wagen steekt een halve meter voor onze oprit
-Wij moeten vrij krap indraaien
-Bij uitrijden zien we geen klap, gelukkig nooit brokken mee gemaakt

En dan wordt het nog mooier: Een hele rij huizen aan de straat heeft gewoon een oprit. Maar 80-90% van die opritten is gewoon al-tijd leeg! }:|

Flikker dan op met die kut wagens half voor onze oprit! En dan gaan ze ook nog in de straat vaak met de auto half op de stoep parkeren omdat de straat vrij smal is :')

Ik wil best begrijpen dat hier en daar iemand af en toe even de oprit vrij wil houden. Maar als je zo'n dijk van een parkeer probleem hebt in je straat gebruik je normaal toch samen met zijn allen bij voorkeur je eigen opritten :')
  donderdag 6 september 2012 @ 18:11:01 #209
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_116467350
Welke rasmongool heeft bedacht om langs de witte streep in de breedte een soort strepen met verhogingen te trekken in de tunnel op de N.14..? Tegen de muur met die sukkel....
Leer spaties gebruiken!
  donderdag 6 september 2012 @ 18:14:22 #210
14320 TR08
pi_116467478
Dinsdag trouwens weer op en neer geweest naar Utrecht. Met motorrijders in de file was het weer raak hoor....

Heb er een stuk of 20 voorbij zien komen en er was er welgeteld 1 8)7 die onder de 50km/u weer netjes een plekje in het overige verkeer zocht. De rest vond het bij circa 80 nog prima om door optrekkend en remmend verkeer heen te slalommen :')
pi_116467831
quote:
99s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:08 schreef TR08 het volgende:
Bij ons in de straat is het wat lastig parkeren...gevolg is dat regelmatig iemand zijn auto net-wel-net-niet voor onze oprit prakt.

Gevolg is:
-De kont/neus van zo'n wagen steekt een halve meter voor onze oprit
-Wij moeten vrij krap indraaien
-Bij uitrijden zien we geen klap, gelukkig nooit brokken mee gemaakt

En dan wordt het nog mooier: Een hele rij huizen aan de straat heeft gewoon een oprit. Maar 80-90% van die opritten is gewoon al-tijd leeg! }:|

Flikker dan op met die kut wagens half voor onze oprit! En dan gaan ze ook nog in de straat vaak met de auto half op de stoep parkeren omdat de straat vrij smal is :')

Ik wil best begrijpen dat hier en daar iemand af en toe even de oprit vrij wil houden. Maar als je zo'n dijk van een parkeer probleem hebt in je straat gebruik je normaal toch samen met zijn allen bij voorkeur je eigen opritten :')
Je mag niet eens voor een op/afrit parkeren, volgende keer dus gewoon even de politie waarschuwen.. :)
  donderdag 6 september 2012 @ 20:14:20 #212
14320 TR08
pi_116473433
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:24 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Je mag niet eens voor een op/afrit parkeren, volgende keer dus gewoon even de politie waarschuwen.. :)
Dat punt hebben we laatst wel bereikt ja...een of andere bal die de achterste 1m van zijn volvo voor onze oprit liet uitsteken :')
Het is dat hij hem meteen opzij zette omdat we hem nog zagen uit stappen maar de volgende is de lul.
  donderdag 6 september 2012 @ 20:47:22 #213
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_116475430
Het is machtig druk op 's Heerens (snel)weegen de laatste tijd.. :{

Het rijgedrag wat dit blijkbaar veroorzaakt is irritanter dan de drukte zelf; ik noem ff:
- Rechts inhalen terwijl men links (met een autoo-tje of 5) een vrachtwagen aan t inhalen is en dan denken dat je richtingaanwijzer -als ze die al gebruiken- betekent: Ik mag er tussen! (Tja, dát moet je met je Ibiza jaren 90 koekblik dus ff NIET proberen bij mij en mn 1500 kg Zweedsche deegelijckheidt.... :Y)
- Ja, ik heb een mooie bumper hé; maar ja, ik kan ook moeilijk door mn voorganger heen. P.s. had je die trekhaak al gezien die op 10 centimeter na, jouw bumper 20 a 30 cm je auto in gaat vouwen??
- En de eeuwige 100 is hard genoeg inhalers.... }:|

Maar ach; het was lekker weer.... dat was dan ook wel weer zo. :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_116477185
Even voor die opa en oma op de A7 gisteren: daar mag je 130. En 130 is beduidend harder dan 80.

En vanmiddag kwam ik weer iemand tegen die met 60 invoegde op de snelweg. Echt, waarom doen die mensen dat....
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116481391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even voor die opa en oma op de A7 gisteren: daar mag je 130. En 130 is beduidend harder dan 80.

En vanmiddag kwam ik weer iemand tegen die met 60 invoegde op de snelweg. Echt, waarom doen die mensen dat....
zodra de blokken op de weg beginnen moet je invoegen, dat weet je toch...

tenminste, dat denk ik dat ze dat denken, want echt heel veel mensen gebruiken invoegstrook niet om op snelheid te komen. soms ga ik er zelfs rechts voorbij nog. En dan is mijn auto echt niet snel in optrekken...
pi_116485214
Vandaag op de N3 (A15 richting Dordrecht) ook weer een geweldige automobilist gezien.
Er is een stuk waarbij je door de geluidswal kan kijken en het verkeer wat vanuit Papendrecht de N3 opkomt kan zien rijden.

De auto achter mij rijd op een dusdanige afstand dat ik rustig mijn gas iets los kan laten om de afstand met mijn voorganger te vergroten om de invoegers de kans te geven in te voegen op de korte invoegstrook.

Meneer de automobilist dacht schijnbaar dat je moet afremmen als er genoeg ruimte is om in te voegen (om degene die je de ruimte geeft te dwingen ook af te remmen want een baan opschuiven lukt niet als er een auto rijd), daarna de auto naar links te gooien (en gebruik je de knipperlicht pas als je met 2 wielen op de gewenste rijstrook rijd).
Na deze geslaagde invoeging rij je natuurlijk verder met 70 (waar 80 de max is en op dat moment ook te doen is).

En als je ziet dat het verkeer ruim voor je langzaam aan het afremmen is omdat de brug verderop open staat moet je natuurlijk op je remmen gaan staan zodat de motorrijder welke net achter je (na het reeds aangeven van richting) van de linkbaan naar de rechterbaan wil invoegen ook moet remmen omdat hij anders bovenop je kofferbak ligt.

Ik denk dat deze automobilist niet eens in de gaten heeft gehad dat er een auto op de rechterbaan reed toen hij wilde invoegen en die motorrijder heeft hij al helemaal niet gezien.
pi_116497004
Geleend uit een ander topic:

De gevolgen van niet knipperen en niet opletten.
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:50:18 #218
14320 TR08
pi_116499646
Die voorste knippert toch ook gewoon?

Dat die achterste hem er perse als eerste voorbij moet jakkeren is ook niet je van het.
pi_116499823
Vandaag op de A28 reed ik in zo'n rijtje links om een vrachtwagen in te halen, er komt een Mercedes aangestoven vanachter, ook linkerbaan, en die had blijkbaar geen zin om te wachten, meteen naar rechts maar reed zich direct klem achter die vrachtwagen natuurlijk. Knipperlicht aan, wou die zich voor mij wurmen.

Dan heb je aan mij dus de verkeerde, even naar binnen gekeken toen 'ie weer naast me reed omdat hij er niet tussen kwam en was weer zo'n typische leaserijder in pak, steekt z'n middelvinger naar me op, en ik lach vriendelijk terug. Reed die later alsnog helemaal achteraan, en een paar kilometer later komt 'ie me demonstratief met 180 voorbij om even te laten zien wie de krachtpatser is, haha.

Wat een gare types man, denken dat ze alles zijn in hun geleende auto.
pi_116500139
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:50 schreef TR08 het volgende:
Die voorste knippert toch ook gewoon?

Dat die achterste hem er perse als eerste voorbij moet jakkeren is ook niet je van het.
volgens mij is dat het zijn linker remlicht en niet zijn knipperlicht (rechter remlicht is volgens mij defect) kijk maar naar het 3e remlicht.

En het opletten deden ze samen niet.
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:34:18 #221
14320 TR08
pi_116501188
Ja nu zie ik het ook :)
pi_116504453
Moeders die hun kinderwagen half op een 50km/u weg hebben staan... ik dacht eerst mevrouw drukt zo die kinderwagen voor mijn auto.

Had eigenlijk terug moeten rijden en die vrouw een schop onder de reed moeten geven.
pi_116506063
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:59 schreef -Erick- het volgende:
Moeders die hun kinderwagen half op een 50km/u weg hebben staan... ik dacht eerst mevrouw drukt zo die kinderwagen voor mijn auto.

Had eigenlijk terug moeten rijden en die vrouw een schop onder de reed moeten geven.
Waar zit je reed :')?
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 7 september 2012 @ 17:52:55 #224
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116506126
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Waar zit je reed :')?

Reed ^O^
pi_116506470
Wielrenners in het algemeen. Godsklere, laatst bijna een aanrijding gehad omdat er een, terwijl hij me aankijkt, doorfietst terwijl ik voorrang had, duidelijke haaientanden op de weg.

Het is dat je met een motor zelf waarschijnlijk ook onderuit gaat....
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
pi_116507364
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Magic-IRC het volgende:
[ afbeelding ]
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
pi_116507427
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:02 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

volgens mij is dat het zijn linker remlicht en niet zijn knipperlicht (rechter remlicht is volgens mij defect) kijk maar naar het 3e remlicht.

En het opletten deden ze samen niet.
nope is gewoon knipperlicht, remlicht zit eronder die zie je aan einde goed
pi_116507460
wauw, die motorrijder is blij met zijn bakkie!
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:04:01 #229
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116514563
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef spoorrails het volgende:

[..]

achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
Waarom zit die achterste fout? Hij geeft richting aan en terwijl hij inhaalt gat zijn voorganger naar links.

Ok, hij haalt wel in als een malloot, dat wel.
pi_116516101
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:28 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier in de buurt is een weg veranderd van rechts parkeren en links rijden naar een zigzagweg met verkeersvakken om en om aan beide zijden van de weg. Nu moet ik daar eigenlijk altijd wel door op weg naar het werk, en als ik zie dat er een tegenligger aankomt en ik genoeg ruimte heb om te stoppen dan ga ik netjes aan de kant en maak ik een gebaar van "Komt u maar hoor!" of ik knipper even met het licht.

Is het dan godverdomme te veel gevraagd om even te lachen of je hand op te steken om mij even vriendelijk te bedanken dat ik geheel vrijwillig ruimte voor je maak...?

Negen van de tien blijven strak voor zich uit kijken om volgas door te rijden...
Even mijzelf quoten...

Vanavond op dezelfde plek, tegemoetkomend taxibus stopt netjes aan het einde van de straat om mij voorrang te verlenen, ik rij door, komt er achter het busje een ouwe lul in een stationcar vandaan die mij bijna van de weg drukt....
pi_116516803
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:25 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Even mijzelf quoten...

Vanavond op dezelfde plek, tegemoetkomend taxibus stopt netjes aan het einde van de straat om mij voorrang te verlenen, ik rij door, komt er achter het busje een ouwe lul in een stationcar vandaan die mij bijna van de weg drukt....
Wij hebben ook zo'n straat in de buurt en ook elke keer passen en meten vaak met andere tegemoet komende bestuurders. Wat ik dan minder begrijp is dat je je auto daar überhaupt neerzet. Dan kun je toch niet met een fijn gevoel binnen zitten...
pi_116516884
Tsja, weinig keus als dat de enige parkeervakken in de straat zijn..
pi_116517154
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:06 schreef Masque-Obscura het volgende:
Wielrenners in het algemeen. Godsklere, laatst bijna een aanrijding gehad omdat er een, terwijl hij me aankijkt, doorfietst terwijl ik voorrang had, duidelijke haaientanden op de weg.

Het is dat je met een motor zelf waarschijnlijk ook onderuit gaat....
Dan was je waarschijnlijk zelf te afwachtend en kwam je dus onzeker over.
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:26:40 #234
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116520143
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:35 schreef dester_martijn het volgende:
Wat ik dan minder begrijp is dat je je auto daar überhaupt neerzet. Dan kun je toch niet met een fijn gevoel binnen zitten...
Mensen zijn zo dom, die denken daar echt niet bij na.

Irritatie hier is dat een vent met zijn A6 op een plek met 2 vakken naast elkaar vrij, de auto midden op die twee plekken neerzet, zodat hij lekker ruim uit kan stappen. egoist.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_116520366
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Waarom zit die achterste fout? Hij geeft richting aan en terwijl hij inhaalt gat zijn voorganger naar links.

Ok, hij haalt wel in als een malloot, dat wel.
omdat degene die voor hem zat ook aangaf in te gaan halen, zodra je licht kan zien, knippert tie.
degene die voor je rijd moet je voorrang geven
pi_116520723
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Magic-IRC het volgende:
[ afbeelding ]
wel een ontzettende baas op die zijspanmotor door gewoon door te rijden :7
  zaterdag 8 september 2012 @ 00:11:12 #237
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116524702
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:29 schreef spoorrails het volgende:

[..]

omdat degene die voor hem zat ook aangaf in te gaan halen, zodra je licht kan zien, knippert tie.
degene die voor je rijd moet je voorrang geven
Dat klopt, maar je weet niet hoe lang die al knippert. En die voorste let aan zijn reactie te zien ook niet echt op. .
pi_116535077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Ferry_76 het volgende:
Tsja, weinig keus als dat de enige parkeervakken in de straat zijn..
Er zijn opritten, maar omdat ieder huishouden meerdere auto's heeft kun je het niet voorkomen. Dan nog zou ik een alternatief zoeken.
pi_116536834
1. De bejaarde die het nodig vond om op een snelweg op de rechterbaan bumper te kleven omdat ie 2km harder ging...maar inhalen is natuurlijk veeeeeeeeels te eng dus dan kleven we maar gewoon.

2. Wegversmalling met bord wat voorrang regelde ( kant waar ik vandaan kwam had geen voorrang). Er kwamen auto's van de andere kant dus ik sloot in het rijtje aan om die voor te laten. Vervolgens is de weg vrij en kunnen we gaan. Iedereen, ook ik, trek op echter besluit de bejaarde achter mij dat ze wel even om/langs mij heen kon :') nou mooi niet vrouw. Ohja en dan vervolgens daarna natuurlijk gaan kleven. Maar het stoplicht was rood en ik ga geen 50 rijden om 60m later te wachten.
pi_116541121
Mensen die te lui zijn op een knipperlicht te bedienen en dus pas als ze hun stuur draaien die hendel meepakken...
pi_116546431
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan was je waarschijnlijk zelf te afwachtend en kwam je dus onzeker over.
Nee, ik kwam met redelijke vaart aanrijden...
  Spellchecker zaterdag 8 september 2012 @ 23:30:43 #242
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116550560
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:46 schreef Masque-Obscura het volgende:

[..]

Nee, ik kwam met redelijke vaart aanrijden...
Dan reed je waarschijnlijk te hard.
Tevens -purist.
pi_116556619
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:34 schreef H-D het volgende:
2. Wegversmalling met bord wat voorrang regelde ( kant waar ik vandaan kwam had geen voorrang). Er kwamen auto's van de andere kant dus ik sloot in het rijtje aan om die voor te laten. Vervolgens is de weg vrij en kunnen we gaan. Iedereen, ook ik, trek op echter besluit de bejaarde achter mij dat ze wel even om/langs mij heen kon :') nou mooi niet vrouw.
Bij Zevenhuizen zit een smal bruggetje, daar sta ik ook vaak vol verbazing te kijken hoe blind sommige automobilisten zijn. Ik had voorrang, maar ik zie aan de andere kant een auto zo onhandig dicht op de brug staan dat ik er maar net langs zou kunnen. Maar de brede landbouwtrekker erachter was daar echt niet te passeren. Dus ik stop een stukje van de brug vandaan waar t nog aardig breed is, geef tegenligger een seintje dat 'ie op mag rijden, netjes sociaal en gemakkelijker voor iedereen. Komt er zo'n midlife crisis geval aan die niet snapt waarom ik stilsta, mij dus nog inhaalt met de nodige kwade gebaren, de brug op dendert, en vervolgens de hele boel blokkeert en luid toeterend probeert om die landbouwtrekker met twee aanhangers aan de kant te duwen. Ja sufkut, dat kan 'ie dus niet. En dan staan er ineens een hoop auto's stil. Toen kwam de verrassing - mevrouw kan niet achteruitrijden :-( Heeft r echt een kwartier gekost om achteruit de brug weer op te rijden zonder schade.
Okee, dus we rijden weer. Dan denk je dat ze haast heeft. Maar nee, ze gaat keurig 30 rijden. Midden op een dijk waar je 60 mag :-( AARGGGH!!!
pi_116556779
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 09:35 schreef JF_ het volgende:

[..]

Bij Zevenhuizen zit een smal bruggetje, daar sta ik ook vaak vol verbazing te kijken hoe blind sommige automobilisten zijn. Ik had voorrang, maar ik zie aan de andere kant een auto zo onhandig dicht op de brug staan dat ik er maar net langs zou kunnen. Maar de brede landbouwtrekker erachter was daar echt niet te passeren. Dus ik stop een stukje van de brug vandaan waar t nog aardig breed is, geef tegenligger een seintje dat 'ie op mag rijden, netjes sociaal en gemakkelijker voor iedereen. Komt er zo'n midlife crisis geval aan die niet snapt waarom ik stilsta, mij dus nog inhaalt met de nodige kwade gebaren, de brug op dendert, en vervolgens de hele boel blokkeert en luid toeterend probeert om die landbouwtrekker met twee aanhangers aan de kant te duwen. Ja sufkut, dat kan 'ie dus niet. En dan staan er ineens een hoop auto's stil. Toen kwam de verrassing - mevrouw kan niet achteruitrijden :-( Heeft r echt een kwartier gekost om achteruit de brug weer op te rijden zonder schade.
Okee, dus we rijden weer. Dan denk je dat ze haast heeft. Maar nee, ze gaat keurig 30 rijden. Midden op een dijk waar je 60 mag :-( AARGGGH!!!
Echt he dat soort mensen :') onbegrijpelijk. Sowieso teveel irritante bejaarden gister :{ . Want op datzelfde punt kwam ik eerder van de andere kant, ik had dus voorrang deze keer. Ik nader de versmalling maar van de andere kant komt een oude man in Rover die natuurlijk gewoon door dendert. Ok prima kan ik nog wel mee leven. Dus ik hou in en rol heel zachtjes een beetje door dat ik meteen weer kan rijden als hij terug naar rechts gaat. Maar terugsturen is natuurlijk erg lastig en hij blijft gewoon een heel stuk op mijn helft en schiet op het laatste moment terug :{

[ Bericht 17% gewijzigd door H-D op 09-09-2012 09:57:45 ]
pi_116557745
Dat achteruit rijden voor sommige vrouwen erg moeilijk is maakte ik laatst ook mee.
Was een keer een taxibus bij mijn werk, maar die kon daar niet rechtdoor(was markt) en moest dus achteruit zelfde weg terug.. Chauffeuse was helemaal in de stress omdat ze niet achteruit durfde te rijden want dan zou ze miscchien tegen een luifel aanrijden.
Maarja, vooruit kon ook niet, was 1 andere methode, namelijk een smal zijstraatje in waar zij met de bus ook niet indurfde.. (scherpe haakse bocht)..
Na een kwartier wachten heb ik de bus maar even achteruit de straat uitgereden voor haar, omdat ik ook graag weg wou.
pi_116581730
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:30 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dan reed je waarschijnlijk te hard.
Redelijke vaart. Das niet te hard, zat net op een rotonde. :)
Nope, typisch geval van : hey, fuck you, ik heb een stoere fiets en ik wil lekker doorrijden, dus dat ga ik ook doen, en je hebt maar op tijd de stoppen ondanks de haaientanden op mijn weg.. Niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak. Of fietsers die op een willekeurige plek de weg oversteken zonder ook maar om zich heen te kijken, compleet oblivious voor hun omgeving.

Achja, mensen... Ik rijd ook echt niet perfect, iedereen maakt fouten, maar met zulk gedrag zoek je het op.
pi_116581771
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Masque-Obscura op 09-09-2012 21:51:49 ]
  zondag 9 september 2012 @ 21:52:43 #248
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116581866
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant: Middenstrook rijders (met 110), zo'n grijze duif, in haar blauwe Nissan Micra. Ga je er links voorbij en dan direct voor haar de 2 stroken overstekend naar rechts, in de hoop dat ze de hint zou snappen.. Er waren 6 auto's achter me die precies datzelfde ook deden: inhalen, en direct van links naar rechts... maar ze (een vrouw ja) had oogkleppen van die van een paard op, het kwartje viel totaal niet. kliklijn waar ben je? Ik vind dat soort stommelingen mogen een beste straf hebben, ze frustreren het hele verkeersbeeld en de doorstroming.

Mensen die met 0.2km uur verschil gaan inhalen, en dat zonder blozen of opkijken ruim 4 km lang doen "want ik mag maar 120" .... GRRRRRRR o|O }) En vervolgens de afslag nemen...

Die 'dure meneer' in zijn Audi Q7, beste man, je mag niet met 110 langs wegwerkzaamheden.
En is je richtingsaanwijzer stuk? Ofnee, geeft ook niet, je blijft toch altijd links plakken....
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Spellchecker maandag 10 september 2012 @ 02:20:56 #249
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116591248
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant:
[..]

Mensen die met 0.2km uur verschil gaan inhalen, en dat zonder blozen of opkijken ruim 4 km lang doen "want ik mag maar 120" .... GRRRRRRR o|O }) En vervolgens de afslag nemen...

[..]
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Tevens -purist.
  maandag 10 september 2012 @ 02:28:20 #250
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116591265
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 02:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')