Soms heb je het te druk met het andere verkeer, als je dan ook nog je weg zoekt...quote:Op donderdag 6 september 2012 11:12 schreef rival het volgende:
[..]
hou je dan eens bezig met waar je mee bezig bent
Hand uit het raam op en neer werkt net zo goed, maar is niet onnodig seinen (en dus niet strafbaar, i.t.t. seinen).quote:Op donderdag 6 september 2012 12:08 schreef Marco001 het volgende:
Dat flitsen stel ik zelf altijd wel op prijs, vandaar dat ik het ook doe..
Nope, gewoon niet (goed) in spiegels gekeken. Heb zelfde gehad. ABS op snelweg is niet grappig...quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik wel, ben je gewoon even met je gedachte ergens anders oid.
Niet bewust bezig zijn met autorijden is natuurlijk oorzaak #1 van irritaties op de weg.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik wel, ben je gewoon even met je gedachte ergens anders oid.
Bedenk eens hoe veel het voor een vrachtwagen kost om tot stilstand te komen en weer op snelheid te komen..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, Mijn werkgever is zelfs wel eens uitgestapt en tegen zo iemand die niet bedankte flink tekeer gegaan, terwijl er cliënten in zijn bus zaten..
Vandaag toen ik even naar de supermarkt ging, ben ik op de 4 rotondes die ik tegenkom(heen en terug) zeker 3 andere automobilisten tegen gekomen die OF niet wisten waar het linker hendeltje achter het stuur voor dient, OF gewoonweg de optie "knipperlichten" niet aan hadden gevinkt op de optielijst..
Volgens mij dus echt tijd voor een politie actie gericht op het juiste gebruik van knipperlichten, want ik heb het idee dat het steeds erger word, en dan niet alleen rotonde's, maar ook snelwegen en kruispunten( Laatst eens gewoon 5 minuten staan wachten bij een t-splitsing bij een treinspoor nadat er net een trein voorbij was geweest, terwijl ruim de helft van de auto's mijn kant op wou, en ik dus zeker 100 keer gewoon had kunnen doorrijden, ware het niet dat van die helft weer 3/4e geen knipperlichten gebruikten, terwijl dat daar wel moet.
Net toen ik de auto er gewoon tussen wou zetten, kwam er een vrachtwagen van de andere kant, die mijn `route` blokkeerde.(en die stond gewoon goed voorgesorteerd, met knipperlichten aan, zoals het hoorde)
Oh, dat weet ik wel(okay, niet precies, maar ongeveer; int. transportbedrijf in de familie), maar dat was de klacht niet.. Ik stond die vrachtwagen niet in de weg(eerder andersom).quote:Op donderdag 6 september 2012 13:31 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Bedenk eens hoe veel het voor een vrachtwagen kost om tot stilstand te komen en weer op snelheid te komen..
Ik begreep jouw situatie, maar mijn voorbeeld stond los van jouw situatie. Misschien beetje ongelukkig geciteerd..quote:Op donderdag 6 september 2012 13:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik wel(okay, niet precies, maar ongeveer; int. transportbedrijf in de familie), maar dat was de klacht niet.. Ik stond die vrachtwagen niet in de weg(eerder andersom).
Punt was meer dat dus 3/4 van de mensen die afsloegen hun knipperlichten niet gebruikten, waardoor ik steeds moest wachten terwijl ik allang had kunnen oversteken..
Je mag niet eens voor een op/afrit parkeren, volgende keer dus gewoon even de politie waarschuwen..quote:Op donderdag 6 september 2012 18:08 schreef TR08 het volgende:
Bij ons in de straat is het wat lastig parkeren...gevolg is dat regelmatig iemand zijn auto net-wel-net-niet voor onze oprit prakt.
Gevolg is:
-De kont/neus van zo'n wagen steekt een halve meter voor onze oprit
-Wij moeten vrij krap indraaien
-Bij uitrijden zien we geen klap, gelukkig nooit brokken mee gemaakt
En dan wordt het nog mooier: Een hele rij huizen aan de straat heeft gewoon een oprit. Maar 80-90% van die opritten is gewoon al-tijd leeg!![]()
Flikker dan op met die kut wagens half voor onze oprit! En dan gaan ze ook nog in de straat vaak met de auto half op de stoep parkeren omdat de straat vrij smal is
Ik wil best begrijpen dat hier en daar iemand af en toe even de oprit vrij wil houden. Maar als je zo'n dijk van een parkeer probleem hebt in je straat gebruik je normaal toch samen met zijn allen bij voorkeur je eigen opritten
Dat punt hebben we laatst wel bereikt ja...een of andere bal die de achterste 1m van zijn volvo voor onze oprit liet uitstekenquote:Op donderdag 6 september 2012 18:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Je mag niet eens voor een op/afrit parkeren, volgende keer dus gewoon even de politie waarschuwen..
zodra de blokken op de weg beginnen moet je invoegen, dat weet je toch...quote:Op donderdag 6 september 2012 21:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even voor die opa en oma op de A7 gisteren: daar mag je 130. En 130 is beduidend harder dan 80.
En vanmiddag kwam ik weer iemand tegen die met 60 invoegde op de snelweg. Echt, waarom doen die mensen dat....
volgens mij is dat het zijn linker remlicht en niet zijn knipperlicht (rechter remlicht is volgens mij defect) kijk maar naar het 3e remlicht.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:50 schreef TR08 het volgende:
Die voorste knippert toch ook gewoon?
Dat die achterste hem er perse als eerste voorbij moet jakkeren is ook niet je van het.
Waar zit je reedquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:59 schreef -Erick- het volgende:
Moeders die hun kinderwagen half op een 50km/u weg hebben staan... ik dacht eerst mevrouw drukt zo die kinderwagen voor mijn auto.
Had eigenlijk terug moeten rijden en die vrouw een schop onder de reed moeten geven.
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Magic-IRC het volgende:
Geleend uit een ander topic:
[ afbeelding ]
De gevolgen van niet knipperen en niet opletten.
nope is gewoon knipperlicht, remlicht zit eronder die zie je aan einde goedquote:Op vrijdag 7 september 2012 15:02 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
volgens mij is dat het zijn linker remlicht en niet zijn knipperlicht (rechter remlicht is volgens mij defect) kijk maar naar het 3e remlicht.
En het opletten deden ze samen niet.
Waarom zit die achterste fout? Hij geeft richting aan en terwijl hij inhaalt gat zijn voorganger naar links.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef spoorrails het volgende:
[..]
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
Even mijzelf quoten...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:28 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier in de buurt is een weg veranderd van rechts parkeren en links rijden naar een zigzagweg met verkeersvakken om en om aan beide zijden van de weg. Nu moet ik daar eigenlijk altijd wel door op weg naar het werk, en als ik zie dat er een tegenligger aankomt en ik genoeg ruimte heb om te stoppen dan ga ik netjes aan de kant en maak ik een gebaar van "Komt u maar hoor!" of ik knipper even met het licht.
Is het dan godverdomme te veel gevraagd om even te lachen of je hand op te steken om mij even vriendelijk te bedanken dat ik geheel vrijwillig ruimte voor je maak...?
Negen van de tien blijven strak voor zich uit kijken om volgas door te rijden...
Wij hebben ook zo'n straat in de buurt en ook elke keer passen en meten vaak met andere tegemoet komende bestuurders. Wat ik dan minder begrijp is dat je je auto daar überhaupt neerzet. Dan kun je toch niet met een fijn gevoel binnen zitten...quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Even mijzelf quoten...
Vanavond op dezelfde plek, tegemoetkomend taxibus stopt netjes aan het einde van de straat om mij voorrang te verlenen, ik rij door, komt er achter het busje een ouwe lul in een stationcar vandaan die mij bijna van de weg drukt....
Dan was je waarschijnlijk zelf te afwachtend en kwam je dus onzeker over.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:06 schreef Masque-Obscura het volgende:
Wielrenners in het algemeen. Godsklere, laatst bijna een aanrijding gehad omdat er een, terwijl hij me aankijkt, doorfietst terwijl ik voorrang had, duidelijke haaientanden op de weg.
Het is dat je met een motor zelf waarschijnlijk ook onderuit gaat....
Mensen zijn zo dom, die denken daar echt niet bij na.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:35 schreef dester_martijn het volgende:
Wat ik dan minder begrijp is dat je je auto daar überhaupt neerzet. Dan kun je toch niet met een fijn gevoel binnen zitten...
omdat degene die voor hem zat ook aangaf in te gaan halen, zodra je licht kan zien, knippert tie.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarom zit die achterste fout? Hij geeft richting aan en terwijl hij inhaalt gat zijn voorganger naar links.
Ok, hij haalt wel in als een malloot, dat wel.
wel een ontzettende baas op die zijspanmotor door gewoon door te rijdenquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Magic-IRC het volgende:
Geleend uit een ander topic:
[ afbeelding ]
De gevolgen van niet knipperen en niet opletten.
Dat klopt, maar je weet niet hoe lang die al knippert. En die voorste let aan zijn reactie te zien ook niet echt op. .quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:29 schreef spoorrails het volgende:
[..]
omdat degene die voor hem zat ook aangaf in te gaan halen, zodra je licht kan zien, knippert tie.
degene die voor je rijd moet je voorrang geven
Er zijn opritten, maar omdat ieder huishouden meerdere auto's heeft kun je het niet voorkomen. Dan nog zou ik een alternatief zoeken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Ferry_76 het volgende:
Tsja, weinig keus als dat de enige parkeervakken in de straat zijn..
Nee, ik kwam met redelijke vaart aanrijden...quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan was je waarschijnlijk zelf te afwachtend en kwam je dus onzeker over.
Dan reed je waarschijnlijk te hard.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:46 schreef Masque-Obscura het volgende:
[..]
Nee, ik kwam met redelijke vaart aanrijden...
Bij Zevenhuizen zit een smal bruggetje, daar sta ik ook vaak vol verbazing te kijken hoe blind sommige automobilisten zijn. Ik had voorrang, maar ik zie aan de andere kant een auto zo onhandig dicht op de brug staan dat ik er maar net langs zou kunnen. Maar de brede landbouwtrekker erachter was daar echt niet te passeren. Dus ik stop een stukje van de brug vandaan waar t nog aardig breed is, geef tegenligger een seintje dat 'ie op mag rijden, netjes sociaal en gemakkelijker voor iedereen. Komt er zo'n midlife crisis geval aan die niet snapt waarom ik stilsta, mij dus nog inhaalt met de nodige kwade gebaren, de brug op dendert, en vervolgens de hele boel blokkeert en luid toeterend probeert om die landbouwtrekker met twee aanhangers aan de kant te duwen. Ja sufkut, dat kan 'ie dus niet. En dan staan er ineens een hoop auto's stil. Toen kwam de verrassing - mevrouw kan niet achteruitrijden :-( Heeft r echt een kwartier gekost om achteruit de brug weer op te rijden zonder schade.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:34 schreef H-D het volgende:
2. Wegversmalling met bord wat voorrang regelde ( kant waar ik vandaan kwam had geen voorrang). Er kwamen auto's van de andere kant dus ik sloot in het rijtje aan om die voor te laten. Vervolgens is de weg vrij en kunnen we gaan. Iedereen, ook ik, trek op echter besluit de bejaarde achter mij dat ze wel even om/langs mij heen konnou mooi niet vrouw.
Echt he dat soort mensenquote:Op zondag 9 september 2012 09:35 schreef JF_ het volgende:
[..]
Bij Zevenhuizen zit een smal bruggetje, daar sta ik ook vaak vol verbazing te kijken hoe blind sommige automobilisten zijn. Ik had voorrang, maar ik zie aan de andere kant een auto zo onhandig dicht op de brug staan dat ik er maar net langs zou kunnen. Maar de brede landbouwtrekker erachter was daar echt niet te passeren. Dus ik stop een stukje van de brug vandaan waar t nog aardig breed is, geef tegenligger een seintje dat 'ie op mag rijden, netjes sociaal en gemakkelijker voor iedereen. Komt er zo'n midlife crisis geval aan die niet snapt waarom ik stilsta, mij dus nog inhaalt met de nodige kwade gebaren, de brug op dendert, en vervolgens de hele boel blokkeert en luid toeterend probeert om die landbouwtrekker met twee aanhangers aan de kant te duwen. Ja sufkut, dat kan 'ie dus niet. En dan staan er ineens een hoop auto's stil. Toen kwam de verrassing - mevrouw kan niet achteruitrijden :-( Heeft r echt een kwartier gekost om achteruit de brug weer op te rijden zonder schade.
Okee, dus we rijden weer. Dan denk je dat ze haast heeft. Maar nee, ze gaat keurig 30 rijden. Midden op een dijk waar je 60 mag :-( AARGGGH!!!
Redelijke vaart. Das niet te hard, zat net op een rotonde.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan reed je waarschijnlijk te hard.
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant:
[..]
Mensen die met 0.2km uur verschil gaan inhalen, en dat zonder blozen of opkijken ruim 4 km lang doen "want ik mag maar 120" .... GRRRRRRR![]()
En vervolgens de afslag nemen...
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.quote:Op maandag 10 september 2012 02:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Voor een camera aan de kant van de weg maakt het niet uit wat je op dat moment aan het doen bent. Te snel=flits=prent.quote:Op maandag 10 september 2012 02:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...quote:Op maandag 10 september 2012 02:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Ja dat dus. Het komt zo dwarsliggerig over.quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).
Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
Och, zo had ik er vanochtend eentje die, nadat ik hem had ingehaald, van de meest rechtse strook naar de meest linkse strook ging om daar te blijven hangen. En dat terwijl de weg voor de rest helemaal leeg was.quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant: Middenstrook rijders (met 110), zo'n grijze duif, in haar blauwe Nissan Micra. Ga je er links voorbij en dan direct voor haar de 2 stroken overstekend naar rechts, in de hoop dat ze de hint zou snappen.. Er waren 6 auto's achter me die precies datzelfde ook deden: inhalen, en direct van links naar rechts... maar ze (een vrouw ja) had oogkleppen van die van een paard op, het kwartje viel totaal niet. kliklijn waar ben je? Ik vind dat soort stommelingen mogen een beste straf hebben, ze frustreren het hele verkeersbeeld en de doorstroming.
Sterker nog: zo heeft mijn rij-instructeur het destijds me ook aangeleerd. Inhalen en verwisselen van baan zijn bijzondere verrichtingen die het beste zo vlug mogelijk kunnen gebeuren. Als je verwisselt van baan is dat dus een bijzondere verrichting die geen voorrang heeft op een auto die in zijn baan blijft, oftewel het is hinderen.quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).
Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
je mag niet inhalen als je ingehaald wordt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef spoorrails het volgende:
[..]
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
Welke Volvo?quote:Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef vannelle het volgende:
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die Volvobestuurder?
[ afbeelding ]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
Omdat van rijstrook wisselen een bijzondere verrichting is waarbij je dus al het overig verkeer voor moet laten gaan.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Je begrijpt het concept van doorstroming in het verkeer niet? Zoals vannelle ook zegt: het is een bijzondere verrichting en daarbij moet je het overige verkeer voorrang verlenen. Net zoals jij ook netjes moet wachten op het overige verkeer als jij in een straat wilt keren.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Had die auto dan op de plek van die Suzuki neergezet, die stond er toen toch niet. Ik parkeer altijd in een vak, omdat ik niet wil dat als die 'schuinparkeerder' naast me weg is, ik raar staat en iedereen denkt dat ik de 'vals' parkeerder ben...quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
De richtingaanwijzers zaten boven zijn budget...quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Die 'dure meneer' in zijn Audi Q7, beste man, je mag niet met 110 langs wegwerkzaamheden.
En is je richtingsaanwijzer stuk? Ofnee, geeft ook niet, je blijft toch altijd links plakken....
Die ander kan toch ook ongehinderd inhalen als ie gewoon met de snelheid van de rest even meerijdt ipv stoïcijns door blijven rollen met 110 ofzo.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Waarom parkeer je dan niet achteruit in?quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
Ik had hem er ook zo naast gezet, doe ik regelmatig in dit soort situaties. Moet jij hem maar niet buiten het vak zetten.quote:Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef vannelle het volgende:
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die VolvoSuzukibestuurder?
[ afbeelding ]
En dan netjes in het vak gaan staan zodat ik zelf niet uit kan stappen?quote:Op maandag 10 september 2012 21:11 schreef Light het volgende:
[..]
Waarom parkeer je dan niet achteruit in?
Ik sta IETS buiten het vak omdat ik rekening houd met die ene die er al stond.quote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik had hem er ook zo naast gezet, doe ik regelmatig in dit soort situaties. Moet jij hem maar niet buiten het vak zetten.
Nee, natuurlijk niet. Wel rekening houden met degene die er al staat, maar als die vooruit heeft geparkeerd en jij parkeert achteruit, dan gebruik je allebei dezelfde ruimte voor het in- en uitstappen.quote:Op maandag 10 september 2012 21:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan netjes in het vak gaan staan zodat ik zelf niet uit kan stappen?
Niet als ik links van hem ga staan, zitten beide bestuurdersportieren aan dezelfde kant.quote:Op maandag 10 september 2012 22:04 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Wel rekening houden met degene die er al staat, maar als die vooruit heeft geparkeerd en jij parkeert achteruit, dan gebruik je allebei dezelfde ruimte voor het in- en uitstappen.
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.quote:Op maandag 10 september 2012 02:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
Misschein omdat het gewoon sociaal is om even rekening te houden met anderen die aankomen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.
En als je gewoon 120 wilt rijden; waarom zou je je dan laten klemrijden achter een vrachtwagen, omdat iemand anders vindt dat hij/zij 130 moet rijden?
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..quote:Op maandag 10 september 2012 22:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Misschein omdat het gewoon sociaal is om even rekening te houden met anderen die aankomen.
Als je zolang wacht met opschuiven tot je je bijna klem rijdt hinder je wss iemand die met 120 aankomt ook...quote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je zolang wacht met opschuiven tot je je bijna klem rijdt hinder je wss iemand die met 120 aankomt ook...
Tenzij je op een geijkte teller rijdt, is het heel lastig om te weten of je 120 rijdt. Het is heel goed mogelijk dat je denkt 120 te rijden omdat je teller dat aangeeft en toch iemand hindert die sneller dan jij aankomt en ook denkt 120 te rijden, omdat zijn teller dat aangeeft.quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..
Ooh zo had een andere situatie in gedachten. Dat zou kunnen maar dan nog zou ik denken van wacht gewoon even. Gruwelijk irritant als mensen naar links komen en je daar weer voor moet remmen omdat ze niet eventjes kunne wachten.quote:Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd..
Ik ga in dit geval uit van geijkte tellers, anders blijf je aan het discussiërenquote:Op maandag 10 september 2012 23:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tenzij je op een geijkte teller rijdt, is het heel lastig om te weten of je 120 rijdt.
Toch is dat ook wel een grote bron van ergernis op de weg denk ik. Het gebeurt best vaak dat mensen links rijden met het idee dat ze zich aan de maximumsnelheid houden, maar toch mensen die achterop komen ophouden omdat zij een andere snelheid aanhouden, maar ook met het idee dat dat de maximumsnelheid is.quote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik ga in dit geval uit van geijkte tellers, anders blijf je aan het discussiëren
Nou ja, goed. Soms is het in het algemene belang verstandiger om niet overal moeilijk over te doen; ik hou er dus wel degelijk rekening mee en als ik mezelf anders klem dreig te rijden, als er een snellere rijder aan komt, ga ik dermate vroeg naar links, dat hij/zij zat ruimte heeft om zijn snelheid, zonder gebruik van de rem, aan te passen. Kan het niet op die manier, dan gebeurt het niet.quote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh zo had een andere situatie in gedachten. Dat zou kunnen maar dan nog zou ik denken van wacht gewoon even. Gruwelijk irritant als mensen naar links komen en je daar weer voor moet remmen omdat ze niet eventjes kunne wachten.
Sorry maar dan kan je echt totaal niet anticiperenquote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker..
Wellicht moet je ook mijn andere posts eens lezen. En over mijn verkeersinzicht hoef je je écht geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 11 september 2012 00:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Sorry maar dan kan je echt totaal niet anticiperen
Misschien moet je niet eerst helemaal tot aan de vrachtwagen rijden of al veel eerder je snelheid aanpassen of al eerder naar links en dan versnellen, etc.
En dát is inderdaad ook voor degene die inhaalt een kwestie van rekening houden met...quote:Op maandag 10 september 2012 22:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar.
En als je gewoon 120 wilt rijden; waarom zou je je dan laten klemrijden achter een vrachtwagen, omdat iemand anders vindt dat hij/zij 130 moet rijden?
Kijk als je m nu achterstevoren had geparkeerd had je dit probleem niet.quote:Op maandag 10 september 2012 17:45 schreef vannelle het volgende:
Het was hoe dan ook een irritatie, ongeacht wat de oorzaak was.
precies wat bij mij gebeurde vandaag. een of andere domme kut in haar gare clio met tienduizend deuken. Ik loop naar m'n auto, mevrouw zit in haar auto met 3 vriendinnen te beppen. Deur open.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef gebrokenglas het volgende:
... zonder schade open kunt zwaaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |