abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116185005
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

pi_116185112
Alle andere weggebruikers zijn gewoon kut !
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:37:31 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_116185143
2 baans snelweg, ene rijd 100, de andere wil er met 101 voorbij. AAN DE KANT LUL.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_116185159
Randstad O+ overal minstens 3 banen O+
pi_116185195
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:38 schreef Yreal het volgende:
A20-->alleen in het gedeelte waar je 80 mag :')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:41:12 #6
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_116185253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:38 schreef Yreal het volgende:
En daar kan de Nederlandse automobilist ook nog niet mee omgaan. :(... Zo vaak als je daar naar de linkerbaan moet schuiven als je gewoon 120 wil rijden :')
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:49:02 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_116185505
Er zijn twee soorten mensen op de weg. Slome rijders die langzamer rijden dan ik en jakkeraars die harder willen dan ik.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_116185770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:49 schreef Pikkebaas het volgende:
Er zijn twee soorten mensen op de weg. Slome rijders die langzamer rijden dan ik en jakkeraars die harder willen dan ik.
ergo: jij bent geen (soort) mens.

:?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:58:20 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_116185816
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:56 schreef spoorrails het volgende:

[..]

ergo: jij bent geen (soort) mens.

:?
Klopt. Ik ben Pikkebaas.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:02:18 #10
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_116185947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:31 schreef Daeron het volgende:

[..]

Misschien op het rechte stuk ja, maar wat als verderop een bocht komt en hij drukt een of andere blonde bimbo van de weg die dacht dat ze er nog wel tussen paste?
Lange rechte weg. Hooguit een flauwe bocht. En op het punt waar hij reed kon hij zien dat het nog een flink stuk recht was.

Maar goed, maakt verder niet uit waarom, hij deed het. En het was niet handig :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_116188047
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:02 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Lange rechte weg. Hooguit een flauwe bocht. En op het punt waar hij reed kon hij zien dat het nog een flink stuk recht was.

Maar goed, maakt verder niet uit waarom, hij deed het. En het was niet handig :)
Niet handig voor jou, misschien wel handig voor hem ;)
pi_116188165
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:07 schreef Daeron het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad iets te makkelijk om de schuld af te schuiven op de chauffeur. Zoals vele verhalen kent dit verhaal ook een andere kant.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:12:19 #13
6067 Turbomuis
pi_116188218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:07 schreef Daeron het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Misschien vond hij de auto's die achter hem zaten wel irritant. Maar hij post hier niet blijkbaar :)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:13:16 #14
6067 Turbomuis
pi_116188257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:10 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad iets te makkelijk om de schuld af te schuiven op de chauffeur. Zoals vele verhalen kent dit verhaal ook een andere kant.
????

Als je het zo gaat bekijken kan dit topic wel opgedoekt worden...
pi_116189814
ehm toch wel het overmatig aanbrengen van verkeersdrempels.
Daarnaast delen we een rijstrook met bussen, zodra ze een halve kil;ometer weg zijn, moeten wij braaf bij iedere rotonde wachten tot die bus voorbij is.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_116201771
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:04 schreef Descendent het volgende:

[..]

Een middenbaanrijder met gele kentekenplaten offe?? ;)
Nee, mooie witte. :)
pi_116203103
Het was weer genieten vanavond om te zien hoe de vele incapabele bestuurders bumper aan bumper met z'n allen continu in de rem schieten :')
pi_116205192
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het was weer genieten vanavond om te zien hoe de vele incapabele bestuurders bumper aan bumper met z'n allen continu in de rem schieten :')
Waarom ben je dan incapabel?
pi_116205822
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:30 schreef H-D het volgende:

[..]

Waarom ben je dan incapabel?
Omdat 40% van de verkeersongevallen uit een kopstaartbotsing bestaat waarvan 90% wordt veroorzaakt door onvoldoende afstand houden.

Begrijp me niet verkeerd ik ben zeker geen heilige en ik rij graag fors door (als de ruimte er is) maar ik vind afstand houden enorm belangrijk. Alleen zijn er veel mensen die rijden met een soort van bangheid dat er mogelijk een auto de ruimte voor hun in gaat nemen.
pi_116205861
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Omdat 40% van de verkeersongevallen uit een kopstaartbotsing bestaat waarvan 90% wordt veroorzaakt door onvoldoende afstand houden.

Begrijp me niet verkeerd ik ben zeker geen heilige en ik rij graag fors door (als de ruimte er is) maar ik vind afstand houden enorm belangrijk. Alleen zijn er veel mensen die rijden met een soort van bangheid dat er mogelijk een auto de ruimte voor hun in gaat nemen.
Ja nja als het druk is rij je vaak wat dichter op elkaar. Ben je toch niet meteen incapabel :')
pi_116205920
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:42 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja nja als het druk is rij je vaak wat dichter op elkaar. Ben je toch niet meteen incapabel :')
Wel als je bumper aan bumper gaat rijden ja.
pi_116206020
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wel als je bumper aan bumper gaat rijden ja.
Wat dichter op elkaar in drukte vind ik vrij normaal. Weet niet of jij dat meteen bumper aan bumper vind.
pi_116209479
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik ben tegen bumperkleven, maar geloof me, als er ruimte is, wordt 'ie genomen ook. Het is alleen kwestie van tijd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 30 augustus 2012 @ 22:43:34 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116209556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben tegen bumperkleven, maar geloof me, als er ruimte is, wordt 'ie genomen ook. Het is alleen kwestie van tijd.
Dat dacht ik ook... Totdat ik van de week voor het Coenplein reed, liet constant ruimte en niemand die het gebruikt. Mensen met hun knipper aan, gas los en ruimte geven, neehoor. Nou, dan niet. :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116211435
Pff, waar moet ik beginnen? Automobilisten die kleven op een 60 weg waar je al 75 rijdt? Wielrenners op een 80 weg? Landbouw vuil ( mest, graan, mais, weet ik veel) op de weg? Oliesporen die al 5 weken lang op de weg liggen? Een vrachtwagenband die op de weg ligt in een bocht?
Allemaal sinds maandag...
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_116212052
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:15 schreef RainofDeath het volgende:
Pff, waar moet ik beginnen? Automobilisten die kleven op een 60 weg waar je al 75 rijdt? Wielrenners op een 80 weg? Landbouw vuil ( mest, graan, mais, weet ik veel) op de weg? Oliesporen die al 5 weken lang op de weg liggen? Een vrachtwagenband die op de weg ligt in een bocht?
Allemaal sinds maandag...
Damn...waar woon jij? :P
pi_116214332
Mensen die op een 80 weg 70 a 75 rijden, hun stuur omgooien om (al remmend richting de 60) van de linkerbaan naar de rechterbaan te gaan hierna weer iets gas geven om voor een flitspaal op de rem te gaan staan om dan met ong. 60 voorbij de flitspaal te gaan rijden.
Het betrof hier een oudere man in een blauwe Prius op de N3 vanaf de A15 richting Dordrecht.
pi_116216654
van de week op provinciale weg, oude lul voor me, reed 60 ofzo (mag 80) elke keer op rem bij minste of geringste (als iemand weg overstak, al had je 120 gereden had je hem nog niet geraakt)

Als klap op vuurpijl, remmen voor groen verkeerslicht.
Ben er toen maar voorbij gereden op baan voor linksaf. (weet het illegaal en asociaal, maar was volkomen veilig)

kilometer verderop sta ik voor rood licht, ik rij weg en die auto was in nog geen velden of wegen te bekennen :')
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:24:59 #29
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_116222196
Ik reed gisteren op de A13 in de file vanuit DH richting Rotterdam. Na de afrit bij de McDonalds, heb je uiteraard de oprit vanaf de McDonalds. Ongeveer 100 meter achter mij komt er een dikke Audi uit de file, rijdt over de invoegstroom helemaal naar voren, om hem er daar weer tussen te smijten...

Asociale eikel :r

Ook leuk dat daar een treintje ontstond om in te voegen, omdat mensen het begrip "pas je snelheid aan, aan het verkeer waar je in invoegd", niet begrepen....
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:49:17 #30
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116222787
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:24 schreef Bootje84 het volgende:
Ik reed gisteren op de A13 in de file vanuit DH richting Rotterdam. Na de afrit bij de McDonalds, heb je uiteraard de oprit vanaf de McDonalds. Ongeveer 100 meter achter mij komt er een dikke Audi uit de file, rijdt over de invoegstroom helemaal naar voren, om hem er daar weer tussen te smijten...

Asociale eikel :r
Nou, ik heb er hier wel eens van op me kop gekregen als verklikker en verkeersn*zi en meer van dat soort kreten, maar ik zeg het maar weer eens: het zou mooi zijn als je een kliklijn kon bellen om dit soort asociaal gedrag te melden aan, weet ik het, KLPD of politie of rijkswaterstaat.... kenteken en lokatie doorgeven, en hopen dat ze er wat mee doen.
How can I make this topic about me?
pi_116223208
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou, ik heb er hier wel eens van op me kop gekregen als verklikker en verkeersn*zi en meer van dat soort kreten, maar ik zeg het maar weer eens: het zou mooi zijn als je een kliklijn kon bellen om dit soort asociaal gedrag te melden aan, weet ik het, KLPD of politie of rijkswaterstaat.... kenteken en lokatie doorgeven, en hopen dat ze er wat mee doen.
wat kan de politie doen als jij zegt dat iemand anders iets fout doet in het verkeer? Precies, helemaal niks.
pi_116223228
quote:

[..]

jouw woord tegen de zijne, doen ze niets aan, of je moet het filmen.
pi_116223322
quote:

[..]

0800-8844. Daar kan dat. En ze doen er wat mee, ik ben namelijk al eens gebeld geworden omdat ik mij asociaal gedragen zou hebben. :)

Nu bleek degene die gebeld had het verhaal extreem overdreven te hebben en had ik een getuige om te kunnen aangeven dat zijn verhaal compleet onwaar was. De persoon die gebeld had ken ik persoonlijk en dat figuur kan het niet hebben dat iemand sneller is. En hij heeft al verschillende keren zelf een rijontzegging gehad in zowel Nederland als Duitsland.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:06:25 #34
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116223325
ja, filmen kan, als je een dashcam hebt meelopen heb je in elk geval wat.
Maar dan wordt het alweer zo'n gedoe met het uploaden van het videomateriaal enzo. Moet de overtreding al wel heel erg zijn wil je daar zoveel energie in stoppen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:09:49 #35
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_116223441
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:06 schreef gebrokenglas het volgende:
ja, filmen kan, als je een dashcam hebt meelopen heb je in elk geval wat.
Maar dan wordt het alweer zo'n gedoe met het uploaden van het videomateriaal enzo. Moet de overtreding al wel heel erg zijn wil je daar zoveel energie in stoppen.
Ik heb van een bevriende agent begrepen dat ze geen bekeuring kunnen geven puur op basis van vidoemateriaal van bijvoorbeeld een dashcam ivm fraudegevoeligheid door video-editing....
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:14:36 #36
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116223572
Misschien dan geen bekeuring maar als ze plots gebeld worden door de politie en aangesproken worden op hun rijgedrag, schrikken ze in elk geval natuurlijk flink. Hopelijk. Is veel effectiever nog dan de zoveelste acceptgiro op de deurmat.
Tenzij het echt een hufter is maar dan werkt sowieso niks.
pi_116223892
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:28 schreef spoorrails het volgende:
van de week op provinciale weg, oude lul voor me, reed 60 ofzo (mag 80) elke keer op rem bij minste of geringste (als iemand weg overstak, al had je 120 gereden had je hem nog niet geraakt)

Als klap op vuurpijl, remmen voor groen verkeerslicht.
Ben er toen maar voorbij gereden op baan voor linksaf. (weet het illegaal en asociaal, maar was volkomen veilig)

kilometer verderop sta ik voor rood licht, ik rij weg en die auto was in nog geen velden of wegen te bekennen :')
Misschien is hij wel linksaf gegaan waar jij hem inhaalde?
pi_116223920
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Misschien is hij wel linksaf gegaan waar jij hem inhaalde?
Nope of moet tie dat na verkeerslicht gedaan hebben.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:26:28 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116223964
Dat soort figuren horen niet meer op de weg thuis.
  FOK!fotograaf vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:28:45 #40
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116244195
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:09 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik heb van een bevriende agent begrepen dat ze geen bekeuring kunnen geven puur op basis van vidoemateriaal van bijvoorbeeld een dashcam ivm fraudegevoeligheid door video-editing....
Echter een dashcam kan jou wel helpen in een schadegeval of in het ontkrachten van een boete.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:05:39 #41
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116245718
Om het eens anders te doen hier:

Tijd voor een verkeersquiz:
U rijdt, als vrouw zijnde, in een Opel Astra sedan/coupé van ongeveer 12 a 14 jaar oud op de A9, met opende spitsstrook, tussen Zijkanaal C en Rottepolderplein een vrachtwagen voorbij. De auto achter u doet dit ook en gaat vervolgens de spitsstrook op. U:

Stelling 1.
Rijdt verder op de middenstrook met een snelheid varierend tussen de 85 en 105 terwijl de auto achter u inmiddels een neuslengte achter, maar dan op de rechterstrook, u rijdt. Bij knooppunt Raasdorp moet er worden geritst. U laat uw gas los en gaat vervolgens naar rechts. U spiegelt niet en doet geen schouder check, spiegels zijn immers voor de sier en van de schouder check krijgt u een stijve nek. Tevens waren de richtingaanwijzers bij dit type auto een optie die u niet genomen heeft. Dat de auto op de rechterstrook inmiddels net niet naast u zit maakt u niet uit. Dat deze vol in de remmen gaat en de claxon flink gebruikt maakt u ook niet uit, uw
conversatie met uw passagier is immers zo belangrijk dat het verkeer er niet toe doet. En de auto naast u heeft eigenlijk die zijschermen en de motorkap toch niet nodig.

Stelling 2.
Rijdt verder, geeft wat gas bij en gaat vervolgens keurig rechts rijden, want daar is de spitsstrook voor. U rijdt met een constante snelheid door en de auto's achter u kunnen gewoon hun weg vervolgen zonder telkens het gas los te hoeven laten. Voor uw actie naar rechts heeft u uiteraard eerst goed gespiegeld en de schoudercheck gedaan en ook tijdens de actie checkt u alles nogmaals.

Een stukje later komen we bij afrit Badhoevedorp. Hier gaat u eraf. De auto achter u gaat er ook af. De eerste rotonde is een turborotonde. U moet hier driekwart rond, de auto achter u moet halfrond. Er komen auto's aan op de binnenste rijstrook. Wat doet u?

Stelling 3.
U keek voldoende vooruit om te zien dat op de binnenring geen ruimte was, maar op de buitenste wel, waardoor u niet hoefde te remmen en via de rechterstrook keurig driekwart rond kon gaan waarbij u alsnog op de binnenste strook kwam, omdat u ook zag dat de auto's die daar reden een afslag nadat u erop gegaan bent, eraf gingen. Doordat u bleef rollen, kon u dus de rotonde op zonder de daarop al reeds aanwezige weggebruikers te hinderen. Goed voor het millieu en de doorstroming.
Op het stukje voor de afrit bleef u trouwens voldoende afstand houden van het busje voor u.

Stelling 4.
U probeert nog de buitenstrook op te rijden, echter rijdt hier inmiddels de auto die achter u reed al, omdat deze rechts van u langs mag komen (u bent immers voorgesorteerd voor linksaf) en bent vervolgens verontwaardigd dat deze u hier kan passeren. Aangezien u niet weet hoe u moet spiegelen of moet schouder checken, is deze auto naast u een komplete verrassing en bent u hierdoor totaal overdondert. Hoe durft deze bestuurder?!
Op het stukje voor de afrit kroop u trouwens zo dicht op het busje voor u, dat een aanhanger jaloers zou zijn.

Welke stellingen zijn juist?
A. Stelling 1 en 3 zijn juist
B. Stelling 1 en 4 zijn juist
C. Stelling 2 en 3 zijn juist
D. Stelling 2 en 4 zijn juist

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 31-08-2012 22:57:31 ]
The summer is magic!

pi_116249971
Stelling 2 ff afmaken Pizza. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:38:41 #43
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116250151
Valt niet veel aan af te maken. Keurig naar rechts gaan en verder constant rijden is alles wat we vragen. Maargoed, zo iets beter?
The summer is magic!

vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:02:11 #44
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116251320
Ik vrees 1 & 4 :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116252758
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Valt niet veel aan af te maken. Keurig naar rechts gaan en verder constant rijden is alles wat we vragen. Maargoed, zo iets beter?
Neuh, niet beter.
Is geen stelling, je eindigt met een vraag. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Er komen auto's aan op de binnenste rijstrook. Wat doet u?

FOK!fotograaf vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:31:19 #46
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116252807
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Neuh, niet beter.
Is geen stelling, je eindigt met een vraag. ;)

[..]

Nee, dat is een nieuw deel, de inleiding van stelling 3 en 4.
The summer is magic!

pi_116253805
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, dat is een nieuw deel, de inleiding van stelling 3 en 4.
Dan moet je dat niet aan het einde van stelling 2 als een vraag neerzetten. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:52:48 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116253872
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan moet je dat niet aan het einde van stelling 2 als een vraag neerzetten. ;)
Daarom staat er ook daar een witregel tussen.
The summer is magic!

pi_116254053
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarom staat er ook daar een witregel tussen.
Ah, nú snap ik em!

Doe dan ff extra witregels na stelling 2 en maak je nieuwe case vetgedrukt of zo.
Tip van Flip. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:57:39 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116254097
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ah, nú snap ik em!

Doe dan ff extra witregels na stelling 2 en maak je nieuwe case vetgedrukt of zo.
Tip van Flip. ;)
En nu, Flip? :D
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')