ik deed het ook alleen waar het mogelijk was, ga geen gevaarlijke stunts uithalen natuurlijkquote:Op zondag 2 september 2012 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als een tankstation zo is ingericht, is daar niks mis mee. Maar zo is het niet ingericht. Dus je kiest gewoon een pomp en daar doe je het maar mee. Alsof het zo erg is om even te moeten wachten tot je aan de beurt bent
Maar sowieso, wie tankt er nou langs de snelweg?
Hiero is een liter diesel aan de snelweg 1.56 euro.... 1 km verder de snelweg af en daar zit vlakbij hetzelfde merk tankstation, waar je maar 1.43 de liter tankt. Echt een flink verschil, dat loont wel op een tank van 60 liter.quote:Op zondag 2 september 2012 12:56 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ik deed het ook alleen waar het mogelijk was, ga geen gevaarlijke stunts uithalen natuurlijk
tankpas van de zaak, dus ben gelimiteerd verder waar ik kan tanken, omrijden is vaak duurder (tijd technisch gesproken)
Soms heb je gewoon geen keus en moet je wel langs de snelweg tanken....quote:Op zondag 2 september 2012 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als een tankstation zo is ingericht, is daar niks mis mee. Maar zo is het niet ingericht. Dus je kiest gewoon een pomp en daar doe je het maar mee. Alsof het zo erg is om even te moeten wachten tot je aan de beurt bent
Maar sowieso, wie tankt er nou langs de snelweg?
Oneens. Ik heb echt nog nooit langs de snelweg getankt. En ja, ik rij meer dan 3 km per dag.quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Soms heb je gewoon geen keus en moet je wel langs de snelweg tanken....
Gezien je avatar ben ik niet heel verbaasd, zo kan ik ook heel ver rijden zonder ooit aan de snelweg te tanken.quote:Op zondag 2 september 2012 16:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Oneens. Ik heb echt nog nooit langs de snelweg getankt. En ja, ik rij meer dan 3 km per dag.
Die 3x per jaar wacht je dan maar gewoon even netjes tot degene voor je weg is, in plaats van als een maniak tientallen meters achter de pompen te gaan wachten op een gaatje.quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Vorige keer kwam het door de warmte volgens hun, die smoes gaat nu niet op.quote:Op zondag 2 september 2012 14:33 schreef NoBody122 het volgende:
De Ketelbrug vormt op dit moment ook een behoorlijke irritatie..
In Nederland? Meestal heb ik de tank niet leeg voor ik op mijn bestemming ben. Als ik langs de snelweg tank is het in het buitenland.quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Het was ook niet de brug zelf, maar de spoorbomen die niet meer omhoog wildenquote:Op zondag 2 september 2012 17:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vorige keer kwam het door de warmte volgens hun, die smoes gaat nu niet op.
Noem eens een voorbeeld van zo'n situatie?quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh? Ik las dat de brug niet volledig sloot....quote:Op zondag 2 september 2012 17:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het was ook niet de brug zelf, maar de spoorbomen die niet meer omhoog wilden
Het is inderdaad wel vaker raak. Gewoon naar beneden houden die brug en alleen op een select paar gezette tijden op laten komen, ver buiten spitstijden. Die pleziervaarders zorgen maar dat ze er dan bij zijn, en als dat ze niet bevalt zorgen ze maar voor een lagere boot of men gaat maar elders spelevaren..
Als je vergeet te tanken ofzo voor je weg gaat.quote:Op zondag 2 september 2012 17:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In Nederland? Meestal heb ik de tank niet leeg voor ik op mijn bestemming ben. Als ik langs de snelweg tank is het in het buitenland.
Zie boven.quote:Op zondag 2 september 2012 18:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van zo'n situatie?
Bij te laat vertrekken dus? Erg matige reden.quote:Op zondag 2 september 2012 18:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je vergeet te tanken ofzo voor je weg gaat.
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig.quote:Op zondag 2 september 2012 18:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bij te laat vertrekken dus? Erg matige reden.
Ik doe het wel elke keer, maar dat komt ook doordat die auto dat aangeeft hoeveel je nog kan rijdenquote:Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig.
Jawel, en dan nog, als je het niet haalt kun je toch nog steeds gaan tanken buiten de snelweg..quote:Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig.
Voor zover ik het terplekke begreep, van een mede-Wazer, die vooraan stond, ging het om de slagbomen. Maar wellicht heeft hij niet in de gaten gehad dat de brug ook nog op een kier stondquote:Op zondag 2 september 2012 18:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh? Ik las dat de brug niet volledig sloot....
Nou, als je éénmaal op de snelweg zit, begrijp ik het nog wel. Het is dan amper goedkoper om van de snelweg af te gaan, een pompstation te zoeken en daar te tanken. Dat kost namelijk alweer extra brandstof en ook tijd.quote:Op zondag 2 september 2012 18:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jawel, en dan nog, als je het niet haalt kun je toch nog steeds gaan tanken buiten de snelweg..
Oh op die manier ja dat klopt. Maar meestal neem ik die extra moeite niet. Moet ik helemaal weer de snelweg af, pomp zoeken, snelweg op...teveel werk.quote:Op zondag 2 september 2012 18:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jawel, en dan nog, als je het niet haalt kun je toch nog steeds gaan tanken buiten de snelweg..
Ik ga wel denken als ik nog maar 2 of 3 streepjes op m'n dashboard heb staan "Goh, ik zal binnenkort eens tanken". Dan heb ik nog zeker een rit of 5 voordat het ook echt moet. Daarvoor ben ik over het algemeen allang een keer langs een onbemande pomp in de bebouwde kom gereden.quote:Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Als ik een lange rit ga maken gooi ik de tank altijd vol.quote:Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik als het uitkomt. Meestal wel maar soms ook niet.quote:Op zondag 2 september 2012 22:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik een lange rit ga maken gooi ik de tank altijd vol.
Wat voor mensen doen dat bij jou dan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Netjes. Ik kan ook niet tegen meerijders. Dat gezeik de hele tijd aan je hoofd: "pasop die fietser" "Het is roohoood". "Je mag hier maar vijftig hoor".
En dan parkeren, waarbij die medepassagier de hele tijd staat te wijzen "daar kun je wel in" "ja hier is een gat" "je kunt beter daar gaan staan".
Gaan me nekharen van overeind staan.
Maar meestal weet je van tevoren wanneer je een lange rit gaat maken, is mij nog nooit overkomen dat het als verrassing kwam.quote:Op zondag 2 september 2012 22:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik als het uitkomt. Meestal wel maar soms ook niet.
Je vergeet de 30, 50, 60 en 80 km/h stukken te melden.quote:Op maandag 3 september 2012 01:41 schreef Eenskijken het volgende:
mijn irritatie is tegenwoordig al die wisselende snelheidslimieten op een traject dat ik rijd. Was eerst 100 en daarna 120 een stuk en daarna weer 100, maar nu mag je op bepaalde stukken ook 130 en soms weer 120 in de middag (staat niet bij hoe hard je dan 's avonds mag).. echt heel irritant.
dus dan heb je 100-130-100-120-100 >.<....
70 en stapvoets komen ook voor. Maar ik zie het probleem niet echt.quote:Op maandag 3 september 2012 07:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je vergeet de 30, 50, 60 en 80 km/h stukken te melden.
En voor in de avond hoeft er geen snelheid te staan. Als er geen beperking is mag je namelijk gewoon 130.
Dat klopt maar ook dan denk ik er niet altijd over na.quote:Op maandag 3 september 2012 00:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar meestal weet je van tevoren wanneer je een lange rit gaat maken, is mij nog nooit overkomen dat het als verrassing kwam.
quote:Op zondag 2 september 2012 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die 3x per jaar wacht je dan maar gewoon even netjes tot degene voor je weg is, in plaats van als een maniak tientallen meters achter de pompen te gaan wachten op een gaatje.
Wie was hier de asoquote:Op maandag 3 september 2012 10:23 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ik word per kwartier betaald, dus als ik lang moet wachten krijg ik extra geld
Ik heb er laatst een uur gestaan omdat alleen de rode lampen aan bleven. Bomen stonden gewoon open en de brug zat potdicht. Uiteindelijk kwam de pliesie en een RWS-weginspecteur de mensen met de welbekende armbeweging over de brug jagen.quote:Op zondag 2 september 2012 18:10 schreef NoBody122 het volgende:
Voor zover ik het terplekke begreep, van een mede-Wazer, die vooraan stond, ging het om de slagbomen. Maar wellicht heeft hij niet in de gaten gehad dat de brug ook nog op een kier stond
Dit^^quote:Op maandag 3 september 2012 17:11 schreef Bootje84 het volgende:
Iets wat ik ook altijd stom vind, zijn mensen die pech hebben, die doodleuk in hun auto blijven zitten die op de vluchtstrook staat..
Alsof je enige kans van overleven hebt, als je ff met een gangetje van 100+ wordt geraakt..
Leuk en aardig, tot aan de andere kant van de vangrails een andere snelweg ligt. Laatst een keer gespot, een paar mensen die dus aan de andere kant van de vangrail dan hun auto stonden te kijken naar het overige verkeer dat met 120 langsraasde. Dan heb je in je auto toch iets meer overlevingskans dan als je daar zo staat.quote:Op maandag 3 september 2012 17:11 schreef Bootje84 het volgende:
Iets wat ik ook altijd stom vind, zijn mensen die pech hebben, die doodleuk in hun auto blijven zitten die op de vluchtstrook staat..
Alsof je enige kans van overleven hebt, als je ff met een gangetje van 100+ wordt geraakt..
dan ga je paar 100 meter voor je auto staan, zodoende vangt je auto een eventuele klap op en sta jij veiligquote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Daeron het volgende:
[..]
Leuk en aardig, tot aan de andere kant van de vangrails een andere snelweg ligt. Laatst een keer gespot, een paar mensen die dus aan de andere kant van de vangrail dan hun auto stonden te kijken naar het overige verkeer dat met 120 langsraasde. Dan heb je in je auto toch iets meer overlevingskans dan als je daar zo staat.
De situaties die ik beschrijf, zijn waarbij je achter de vangrail 100% veilig staat.. Ik begrijp jouw situatie, maar nogmaals, mijn situatie lag dus zo, dat je wél veiliger achter de vangrail stond..quote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Daeron het volgende:
[..]
Leuk en aardig, tot aan de andere kant van de vangrails een andere snelweg ligt. Laatst een keer gespot, een paar mensen die dus aan de andere kant van de vangrail dan hun auto stonden te kijken naar het overige verkeer dat met 120 langsraasde. Dan heb je in je auto toch iets meer overlevingskans dan als je daar zo staat.
Ik zit elke dag in de vrachtwaggel, regelmatig zie je dus zulke kamikazepiloten staan. Soms kán ik geen baan opschuiven, als bijvoorbeeld een auto links van je zit. Dan is het soms beetje billenknijpen, maar kan ik er helaas weinig aan doen. Het kan dan ook zelfs nóg linker, als het een vrachtwagen met pech is, terwijl ik door een vrachtwagen ingehaald word.. Dan kan de wagen links van mij niet zien dat er iets op de vluchtstrook staat, terwijl ik niet al teveel naar links kan...quote:Op maandag 3 september 2012 18:20 schreef spoorrails het volgende:
[..]
dan ga je paar 100 meter voor je auto staan, zodoende vangt je auto een eventuele klap op en sta jij veilig
ik probeer trouwens van baan te wisselen als ik auto zie staan op vluchtstrook. zou maar precies uitstappen op moment dat ik aan kom rijden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
De twee punten waar ik die borden tegen kom is als er geen of een versmalde vluchtstrook is..quote:Op maandag 3 september 2012 19:50 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb een nieuw irritatiepuntje, of eigenlijk meer een vraag. Er staan al een tijdje borden op de snelweg waarop staat om ruimte te maken als de alarmdiensten erdoor moeten. Waarom gebruiken die alarmdiensten niet gewoon de vluchtstrook, daar zijn die dingen toch voor gemaakt?
Ja, daar was wat mee, met die vluchtstrook. Heeft Koos Spee een keer uitgelegd volgens mij bij wegmisbruikers.quote:Op maandag 3 september 2012 19:50 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb een nieuw irritatiepuntje, of eigenlijk meer een vraag. Er staan al een tijdje borden op de snelweg waarop staat om ruimte te maken als de alarmdiensten erdoor moeten. Waarom gebruiken die alarmdiensten niet gewoon de vluchtstrook, daar zijn die dingen toch voor gemaakt?
Goed voor het milieu ook.quote:Op maandag 3 september 2012 01:41 schreef Eenskijken het volgende:
mijn irritatie is tegenwoordig al die wisselende snelheidslimieten op een traject dat ik rijd. Was eerst 100 en daarna 120 een stuk en daarna weer 100, maar nu mag je op bepaalde stukken ook 130 en soms weer 120 in de middag (staat niet bij hoe hard je dan 's avonds mag).. echt heel irritant.
dus dan heb je 100-130-100-120-100 >.<....
Wat denk je van aangereden worden door een niet oplettende vrachtwagenchauffeur die te dicht achter zijn voorganger zit en even een shaggie draait, daarbij af en toe over de vluchtstrook rijdend.quote:Op maandag 3 september 2012 17:11 schreef Bootje84 het volgende:
Ben ik ook benieuwd naar!quote:Op maandag 3 september 2012 19:50 schreef DrSnuggle het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |