abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115856576

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115856606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Op zich bereiken die gasten wel snel resultaten. Als ik zo foto's en statistieken bekijk, werken sommigen hun vetpercentage in enkele weken omlaag van 18 naar 11%...toch knap. Ben er zelf ook niet zo van om volgens schema's te leven; vroeger kon ik dat wel, nu heb ik toch iets meer vrijheid nodig. Ben trouwens door mijn niet-suikerdieet trouwens in 3 dagen (na 200km fietsen) wel al 1.5 kilo kwijt, maar vermoed dat dat ook vocht is (hoewel ik wel veel drink). Ga vandaag even een huidplooimeter kopen zodat ik ook mijn vet goed kan meten (goedkope weegschaal geeft telkens tussen de 22 en 25% aan wat ik niet geloof, want ik ben 1.78 bij 69kg)

@Oksel: knap man, ik heb nog nooit 55 gehaald op het vlakke, zelfs niet met meewind (hoogste is geloof ik 44 met meewind en dan krijg ik na een tijdje de versnelling al niet meer rond :'))
Een kort stuk kom je toch wel boven de 44 :?
pi_115856634
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je zo'n mager scharminkel bent als John (69 kg is echt al behoorlijk dun met jouw lengte, dus ik vraag me in godsnaam af waarom jij zonodig gewicht kwijt wilt) dan heb je niet eens het vermogen om zo hard te trappen ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115856878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je zo'n mager scharminkel bent als John (69 kg is echt al behoorlijk dun met jouw lengte, dus ik vraag me in godsnaam af waarom jij zonodig gewicht kwijt wilt) dan heb je niet eens het vermogen om zo hard te trappen ;)
Om eerlijk te zijn Gripper, ik heb gewoon nauwelijks spieren! Behalve in mijn benen inmiddels een klein beetje...op mijn armen en buik echt niets.

Zo dun ben ik trouwens niet, ik weet ook niet precies hoe dat zit maar ik heb toch best een buikje, vet op mijn billen, onderrug en bovenarmen. Schat dat ik nog wel een paar kilootjes vet kwijt kan. Ben waarschijnlijk licht gebouwd, kan me herinneren dat ik ooit toen ik 14 was 1.72/48 kg was, en zelfs toen had ik nog een buikje!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115856947
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, ik heb het wel eens geprobeerd, kwam een seconde op de 45 en daarna viel ik terug. :')
pi_115857009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn Gripper, ik heb gewoon nauwelijks spieren! Behalve in mijn benen inmiddels een klein beetje...op mijn armen en buik echt niets.

Zo dun ben ik trouwens niet, ik weet ook niet precies hoe dat zit maar ik heb toch best een buikje, vet op mijn billen, onderrug en bovenarmen. Schat dat ik nog wel een paar kilootjes vet kwijt kan. Ben waarschijnlijk licht gebouwd, kan me herinneren dat ik ooit toen ik 14 was 1.72/48 kg was, en zelfs toen had ik nog een buikje!
Tuurlijk, ik chargeerde ook maar ff :)
Maar 1.72 en 48 kg, da's geen buikje, da's een holle rug of te weinig buikspieren waardoor er niet zoveel vorm in zit.

Misschien zul je moeten overwegen om ff tijdelijk te gaan leven als een bodybuilder als je spieren erbij wilt... Afvallen en spieren opbouwen tegelijk gaan niet goed samen vandaar dat die gasten ook eerst vreten als een malle tijdens de bulkperiode, en dan tegelijk veel spieren & vet opbouwen. Daarna "cutten" ze het vet er weer af, en voila, er blijft meer spier over dan voor de bulk&cut sessie.

Als je dat niet wilt, en het wel lekker vindt om zo licht te zijn, dan word je een licht&taai klimmertje, maar zul je nooit echt kunnen meesprinten om de plaatsnaambordjes.
Die laatste paar kg vet raak je nooit kwijt, want onder de 5% wordt het toch wel erg ongezond.
Mijn foto's op Flickr!
pi_115857071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik chargeerde ook maar ff :)
Maar 1.72 en 48 kg, da's geen buikje, da's een holle rug of te weinig buikspieren waardoor er niet zoveel vorm in zit.

Misschien zul je moeten overwegen om ff tijdelijk te gaan leven als een bodybuilder als je spieren erbij wilt... Afvallen en spieren opbouwen tegelijk gaan niet goed samen vandaar dat die gasten ook eerst vreten als een malle tijdens de bulkperiode, en dan tegelijk veel spieren & vet opbouwen. Daarna "cutten" ze het vet er weer af, en voila, er blijft meer spier over dan voor de bulk&cut sessie.

Als je dat niet wilt, en het wel lekker vindt om zo licht te zijn, dan word je een licht&taai klimmertje, maar zul je nooit echt kunnen meesprinten om de plaatsnaambordjes.
Die laatste paar kg vet raak je nooit kwijt, want onder de 5% wordt het toch wel erg ongezond.
Ik zit heus niet bij de 5% hoor. Denk eerder dat ik op 18% zit ongeveer, als ik naar mijn lichaam kijk. Er kan heus nog wel wat vet vanaf!

In principe zou ik trouwens liever een klimmertje zijn, weet niet waar mijn natuurlijke talent ligt - maar in principe houd ik meer van klimmen!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:00:13 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_115857176
Je hebt een BMI van 21,8. Kan me niet voorstellen dat je vetpercentage 18% is.

Maargoed, je moet zelf weten wat je wilt doen. Maar als je wat meer spieren wilt ga dan gewoon eens opdrukken en buikspieroefeningen doen. Niet specifiek heel goed voor het fietsen, maar wel voor hoe je lichaam eruit ziet
pi_115857329
Het lijkt hier wel een anorexia forum :X Is het dan nog wel nog steeds recreatief wielrennen? Voor mij is dat hard tegen de bulten opfietsen, vlakke kilometers tegen de wind en mooie tochtjes in het buitenland. Verder wel gezond eten maar mijn bier-, chips-, wijn- en bourgondische eetlust ga ik er niet voor opgeven.
Want zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na de amstel gold race of mergelheuvelland twee daagse een heerlijke bourgondische stoofpot te eten met een goede fles wijn of een karmeliet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deetch op 22-08-2012 10:33:12 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115857488
Core stability oefeningen doen, alleen je buikspieren trainen is niet goed. Meer info (bijv) hier: http://www.livestrong.com/core-exercises/ of even googlen op core stability.
Met genoeg fietsen en minder bewerkte (toegevoegde) suikers eten zou genoeg resultaat op moeten leveren over een bepaalde tijd, dat is ook veel beter vol te houden.
Die vetpercentages van die weegschalen moet je niet geloven.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_115857544
Ik vind die mannen op die bodybuild fora ook maar enge gasten. Train 4x per week en doe daarnaast gewoon alles wat ik lekker vind. Gelukkig hoef ik niet veel op m'n voeding te letten omdat m'n metabolisme gewoon in order is, en ik van nature een awesome stofwisseling heb.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:26:10 #12
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_115857701
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:08 schreef Deetch het volgende:

Wnat zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na de amstel gold race of mergelheuvelland twee daagse een heerlijke bourgondische stoofpot te eten met een goede fles wijn of een karmeliet.
_O_
.
pi_115857750
Dat is ook wel het beste denk ik. Ik heb hetzelfde, lekker eten wat ik wil, slechts een klein beetje er op letten en verder veel trainen.

Afgelopen 1,5 week amper gefietst helaas, en in het vooruitzicht wordt het ook niet veel meer. :( Ben nu dus op werkweek van de introductie van de studentenvereniging en gisteren heb ik 12 uur gewerkt. Helemaal gesloopt dus en heb zelfs nu amper energie (en veel spierpijn) om te trainen.

Heb wel zin in vrijdag t/m zondag, dan ben ik 3 dagen vrij en eigenlijk wil ik dan wel rond de 300 km maken. :)
pi_115857877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:00 schreef Blik het volgende:
Je hebt een BMI van 21,8. Kan me niet voorstellen dat je vetpercentage 18% is.

Maargoed, je moet zelf weten wat je wilt doen. Maar als je wat meer spieren wilt ga dan gewoon eens opdrukken en buikspieroefeningen doen. Niet specifiek heel goed voor het fietsen, maar wel voor hoe je lichaam eruit ziet
Tsja ik heb gewoon wel een buikje. Dacht ook dat ik er goed voorstond omdat ik zo weinig weeg maar heb een paar dagen op het strand doorgebracht en kwam er daar wel achter dat er ook mannen zijn met strakke buiken.

Hoef echt geen wasbordje ofzo, dat interesseert me niet zoveel, maar ik wil wel dat vet kwijt, lekker in mijn vel zitten en gewoon keihard bergop kunnen fietsen...dus dan moet dat buikje er toch af. En dat doe je alleen maar door vet kwijt te raken.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:33:48 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_115857895
quote:

Want zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na de amstel gold race of mergelheuvelland twee daagse een heerlijke bourgondische stoofpot te eten met een goede fles wijn of een karmeliet.
100% mee eens :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:36:12 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_115857948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Tsja ik heb gewoon wel een buikje. Dacht ook dat ik er goed voorstond omdat ik zo weinig weeg maar heb een paar dagen op het strand doorgebracht en kwam er daar wel achter dat er ook mannen zijn met strakke buiken.

Hoef echt geen wasbordje ofzo, dat interesseert me niet zoveel, maar ik wil wel dat vet kwijt, lekker in mijn vel zitten en gewoon keihard bergop kunnen fietsen...dus dan moet dat buikje er toch af. En dat doe je alleen maar door vet kwijt te raken.
foute gedachtegang, dat doe je door je vet om te zetten in spieren. Ik heb al buikspier-oefeningen genoemd, en als je ook specifiek oefeningen wilt doen voor het fietsen moet je core-stability oefeningen gaan doen. Gevolg hiervan is wel dat je waarschijnlijk aan zult komen ;)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:37:16 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_115857970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:27 schreef Erik92 het volgende:

Heb wel zin in vrijdag t/m zondag, dan ben ik 3 dagen vrij en eigenlijk wil ik dan wel rond de 300 km maken. :)
het wordt heerlijk fietsweer dit weekend...not

http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ :')
pi_115857980
Vet kan je niet omzetten in spieren en tegelijkertijd vet kwijtraken terwijl je spierweefsel opbouwt is vrij lastig (niet onmogelijk).
pi_115857989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:36 schreef Blik het volgende:

[..]

foute gedachtegang, dat doe je door je vet om te zetten in spieren. Ik heb al buikspier-oefeningen genoemd, en als je ook specifiek oefeningen wilt doen voor het fietsen moet je core-stability oefeningen gaan doen. Gevolg hiervan is wel dat je waarschijnlijk aan zult komen ;)
Kan dat, vet omzetten in spieren? Ik dacht dat je spieren moest kweken en vet moest verliezen? Bovendien: er is toch niet zoiets als lokaal vet verliezen?

Kijk zo ziet mijn buik er ongeveer uit, misschien nog iets vetter dan deze meneer:
http://2.bp.blogspot.com/(...)1600/belly_fat+5.jpg
pi_115858036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:37 schreef Blik het volgende:

[..]

het wordt heerlijk fietsweer dit weekend...not

http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ :')
FML. :') Daarna ben ik ook weer een week weg.
pi_115858057
Kloteland :')

Zul je zien dat het zaterdag nog wel meevalt, dan kan ik niet namelijk :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:41:15 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_115858067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:37 schreef Ericr het volgende:
Vet kan je niet omzetten in spieren en tegelijkertijd vet kwijtraken terwijl je spierweefsel opbouwt is vrij lastig (niet onmogelijk).
ok, daar heb je gelijk in. vet wordt niet omgezet in spieren. Maar door specifieke spieroefeningen te doen kweek je spieren en verlies te tegelijkertijd vet :)
pi_115858186
Dan wordt het vanavond nog maar ff lekker fietsen!
pi_115858329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:41 schreef Blik het volgende:

[..]

ok, daar heb je gelijk in. vet wordt niet omgezet in spieren. Maar door specifieke spieroefeningen te doen kweek je spieren en verlies te tegelijkertijd vet :)
Geloof persoonlijk toch meer in de cardio om vet te verliezen. Als je 4 uur op de fiets zit, verlies je echt wel sneller vet dan door een paar buikspieroefeningen denk ik zo!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:55:29 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_115858434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:51 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Geloof persoonlijk toch meer in de cardio om vet te verliezen. Als je 4 uur op de fiets zit, verlies je echt wel sneller vet dan door een paar buikspieroefeningen denk ik zo!
Tuurlijk verbrand je daar meer vet mee, lijkt me logisch. Maar cardio doe je genoeg als je op de fiets zit. En volgens mij heb je niet echt overtollig vet maar gewoon een gebrek aan een gespierd middenrif. Dus lijkt het me verstandig om naast cardio (moet je toch doen voor wielrennen) ook specifieke trainingen voor je middenrif te doen
pi_115858465
Lijkt me vervelend als je zo met je gewicht bezig moet zijn :{
pi_115858638
quote:
Het lijkt hier wel een anorexia forum :X Is het dan nog wel nog steeds recreatief wielrennen? Voor mij is dat hard tegen de bulten opfietsen, vlakke kilometers tegen de wind en mooie tochtjes in het buitenland. Verder wel gezond eten maar mijn bier-, chips-, wijn- en bourgondische eetlust ga ik er niet voor opgeven.
Als je een keer op een BBQ-meet bij mij zou komen, dan weet je we nooit anorexisch zullen worden :)
Ik ben ook dol op (bourgondisch) eten. neemt niet weg dat ik dit jaar wel streng ga zijn voor mezelf: de marmotte moet ik doen met 75 kg eigen gewicht, en dat is nu nog 78-79
Omdat het dan allemaal net wat makkelijker gaat bergop :)

Dan zal ik misschien deze winter iets minder vette stoofpotjes moeten maken (of nóg harder en nóg meer trappen, dat kan ook)
Mijn foto's op Flickr!
pi_115858739
Ik zou voor het meer trappen gaan Gripper. :P
pi_115858753
Heb altijd last gehad met mijn gewicht; op mijn 11e was ik 1.50m/72kg, op mijn 14e 1.72/48kg, later tussen mijn 18e en 28e (nu) geschommeld tussen 84 en 68kg. Zit nu al een jaar stabiel op 69-70, maar heb toch het idee dat het nog strakker kan en moet! :)
pi_115858871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:02 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je een keer op een BBQ-meet bij mij zou komen, dan weet je we nooit anorexisch zullen worden :)
Ik ben ook dol op (bourgondisch) eten. neemt niet weg dat ik dit jaar wel streng ga zijn voor mezelf: de marmotte moet ik doen met 75 kg eigen gewicht, en dat is nu nog 78-79

Dan zal ik misschien deze winter iets minder vette stoofpotjes moeten maken (of nóg harder en nóg meer trappen, dat kan ook)
Volgens mij valt dat ook wel mee bij een paar kilo, als je toch al niet zwaar bent. Op verschillende sites (bv http://www.fietsica.be/hoesnel.htm) kun je het mogelijke verschil uitrekenen op bv de alpe d heuz en dat is dan echt maar een paar seconde per kilo. Daar laat ik m'n biertje niet voor staan :P
pi_115858873
Als iedereen toch over gewicht praat: 1.89 en 73 kg hier.
pi_115858882
1.85 en 80 *O*
pi_115858955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Kan dat, vet omzetten in spieren? Ik dacht dat je spieren moest kweken en vet moest verliezen? Bovendien: er is toch niet zoiets als lokaal vet verliezen?

Kijk zo ziet mijn buik er ongeveer uit, misschien nog iets vetter dan deze meneer:
http://2.bp.blogspot.com/(...)1600/belly_fat+5.jpg
Los vel dus. En geen buikspieren eronder (die worden trouwens ook alleen maar zichtbaar als je buik droog is)
Een vetcel wordt natuurlijk nooit een spiercel, maar spieren zijn high maintenance popjes, en hebben dus altijd honger. Een groot voordeel van een gespierd(er) lijf is dat het zelfs in ruste vet verbrandt.
Jij verbrandt alleen maar vet tijdens rustige duurtrainingen, en dan nog zal je lichaam altijd liever koolhydraten opstoken als die voorhanden zijn. Bij alles wat harder gaat, verbrandt je lichaam al helemaal geen vet en alleen koolhydraten. Ik neem aan dat je niet op een lege maag een ronde gaat fietsen om je lichaam te leren hoe het the hard way moet, maar dat je net zoals ieder ander voor een flinke fietstocht 6 boterhammen of een bord pasta wegkaant, en onderweg wat repen eet en limonade drinkt.

Zodra je dan thuiskomt van het fietsen (op zn best de andere 18 uur van de dag?) doet je lichaam weinig meer, omdat jij zo weinig spierweefsel hebt, en alles wat je eet ga je dan meteen lekker opslaan als vet.

ik ben geen echte kenner, en ken ook je voedingspatroon niet, maar dit zou een scenario kunnen zijn. Ergo: doe krachttraining, zodat je lichaam wat minder spaarzaam met de vetreserves omgaat en er een hogere verbranding ontstaat! En over je vraag of je lokaal vet kan verbranden: nee. Maar je lichaam lost dat slim op, want als het honger heeft gaat het in alle hoeken en gaten zoeken of er nog lekkere vetcellen zijn om op te stoken.

Voor sceptici: dit kan nog steeds goed samen met een biertje/wijntje/chips met dipsaus, daarvoor blijven er nog genoeg uren over in een dag :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_115858961
1.84 en 95 kg :@
pi_115858973
1.84 en 82kg (was ooit 57, later opgelopen naar 98 :@ ) .Streefgewicht is nu 75, voor de Alpe d'Huzes volgend jaar
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:13:30 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_115859012
1.96 nu 96 kilo in mijn jonge jaren en in top conditie 85 kilo
max is 100 kilo.

[ Bericht 15% gewijzigd door dop op 22-08-2012 12:04:01 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_115859123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Los vel dus. En geen buikspieren eronder (die worden trouwens ook alleen maar zichtbaar als je buik droog is)
Een vetcel wordt natuurlijk nooit een spiercel, maar spieren zijn high maintenance popjes, en hebben dus altijd honger. Een groot voordeel van een gespierd(er) lijf is dat het zelfs in ruste vet verbrandt.
Jij verbrandt alleen maar vet tijdens rustige duurtrainingen, en dan nog zal je lichaam altijd liever koolhydraten opstoken als die voorhanden zijn. Bij alles wat harder gaat, verbrandt je lichaam al helemaal geen vet en alleen koolhydraten. Ik neem aan dat je niet op een lege maag een ronde gaat fietsen om je lichaam te leren hoe het the hard way moet, maar dat je net zoals ieder ander voor een flinke fietstocht 6 boterhammen of een bord pasta wegkaant, en onderweg wat repen eet en limonade drinkt.

Zodra je dan thuiskomt van het fietsen (op zn best de andere 18 uur van de dag?) doet je lichaam weinig meer, omdat jij zo weinig spierweefsel hebt, en alles wat je eet ga je dan meteen lekker opslaan als vet.

ik ben geen echte kenner, en ken ook je voedingspatroon niet, maar dit zou een scenario kunnen zijn. Ergo: doe krachttraining, zodat je lichaam wat minder spaarzaam met de vetreserves omgaat en er een hogere verbranding ontstaat! En over je vraag of je lokaal vet kan verbranden: nee. Maar je lichaam lost dat slim op, want als het honger heeft gaat het in alle hoeken en gaten zoeken of er nog lekkere vetcellen zijn om op te stoken.

Voor sceptici: dit kan nog steeds goed samen met een biertje/wijntje/chips met dipsaus, daarvoor blijven er nog genoeg uren over in een dag :)
Nou heb een paar dagen geleden toevallig (per ongeluk) zonder teveel eten gefietst, na het ontbijt weggegaan, 6 uur op de fiets gezeten met een halve boterham, een banaan en 2 reepjes. Daarna wel even moeten bijkomen...

Maar volgens jou heb ik dus los vel zonder buikspieren...hoe zie ik of ik vel of vet op de buik heb? Het lijkt inderdaad wat "hangerig" dus is het dan vel? Waarom gaat dat vel niet weg? Kan ik dat wegkrijgen want het is best veel?
pi_115859129
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:12 schreef cafca het volgende:
1.84 en 82kg (was ooit 57, later opgelopen naar 98 :@ ) .Streefgewicht is nu 75, voor de Alpe d'Huzes volgend jaar
57???? of 75?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:17:51 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_115859144
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:12 schreef cafca het volgende:
lol, 57 kilo is volgens mij verre van gezond

Ik ben 1,84 en 86 kilo, mogen wel wat kilotjes vanaf. (was ooit 96)
pi_115859194
quote:
15s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:11 schreef nodisch18 het volgende:
1.84 en 95 kg :@
:r
vieze speklel, ga jij even snel naar het recreatieve afvallers langzaamfiets-topic!
Mijn foto's op Flickr!
pi_115859248
57 kg was inderdaad behoorlijk ondergewicht. Rond de 70 is volgens mij ideaal met mijn lichaamsbouw, maar ook ik ben wat Bourgondisch aangelegd ;)
pi_115859643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

vieze speklel, ga jij even snel naar het recreatieve afvallers langzaamfiets-topic!
hehe, * Deetch = 1.86 en 74 kg dus in topvorm voor Mont Ventoux
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115860045
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

:Y)
pi_115861300
Oeh, viva-forum topic!!

ik ben 1,80 en schommel al een tijdje tussen de 70 en 76 kg. Wel buikje, die ik vanavond volgende week ( :') ) weg wil werken met oa mijn sportschool abonnementje waar ik al tijden niet meer geweest ben.
pi_115861684
Daar worden de sportscholen ook rijk van. een groot deel betaalt maar komt niet
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:35:38 #46
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115861703
Laat ik ook maar een duit in het zakje doen door te zeggen dat er bij mij ook nog wel wat kilo's afkunnen :').

Benen kan weinig meer af denk ik, maar vet op de buik zou er nog veel af kunnen en ook de armen kunnen wel iets aangetrokken. Zou ik alleen wel krachttraining moeten gaan doen en dat vind ik toch zo dodelijk saai..
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_115861787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:23 schreef Holenbeer het volgende:
Oeh, viva-forum topic!!

ik ben 1,80 en schommel al een tijdje tussen de 70 en 76 kg. Wel buikje, die ik vanavond volgende week ( :') ) weg wil werken met oa mijn sportschool abonnementje waar ik al tijden niet meer geweest ben.
Echt hé? :') Hierna gaat het weer over de beste ontharingsproducten, strakste truitjes en boehoe als die leuke jongen op de fiets je niet groet :')
pi_115861986
1.86 hier en 95 kilo streven is <90.

Het viel mij trouwens net op dat mijn achterband er wat vierkant/afgeplat uitziet. Is dat gewoon een teken om hem te vervangen of kan het niet veel kwaad?
eten!!!
pi_115862040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Echt hé? :') Hierna gaat het weer over de beste ontharingsproducten, strakste truitjes en boehoe als die leuke jongen op de fiets je niet groet :')
_O-
pi_115862059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:44 schreef janatwork het volgende:
1.86 hier en 95 kilo streven is <90.

Het viel mij trouwens net op dat mijn achterband er wat vierkant/afgeplat uitziet. Is dat gewoon een teken om hem te vervangen of kan het niet veel kwaad?
Achterband gaat wel sneller dat je voorband inderdaad. Als het nog niet te ver is kun je je achter- en voorband even omwisselen zodat ze wat langer meegaan.
pi_115862114
Zwaar genoeg om amper voordeel te hebben als ik bij andere wielrenners in het wiel ga zitten, ze schuilen verder wel graag achter mijn rug. Ben wel bezig om iets af te vallen maar dat gewicht zal wel weer rebounden als ik in de winter de sportschool in duik. Boeit me ook weinig, zie er liever niet uit als een Biafraan ala Rasmussen of zoals andere ultralichte klimmertjes. Dan maar wat langzamer de klimmetjes op.
pi_115862225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Achterband gaat wel sneller dat je voorband inderdaad. Als het nog niet te ver is kun je je achter- en voorband even omwisselen zodat ze wat langer meegaan.
Top, doe ik dat zo eventjes.
eten!!!
pi_115862413
1.66 en 55kg 1kg aangekomen. Ik dieet ook niet hoor. Ik hou van burgers.
Haters gonna hate.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:00:59 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_115862561
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:34 schreef kiekjesdief het volgende:
Daar worden de sportscholen ook rijk van. een groot deel betaalt maar komt niet
Ik heb 3 weken geleden de brief tot opzegging verstuurd ;)
pi_115862565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:57 schreef CyclingGirl het volgende:
1.66 en 55kg 1kg aangekomen. Ik dieet ook niet hoor. Ik hou van burgers.
That's my girl. Een wedstrijdrenster die niet alleen maar droge pasta en rode biefstuk eet O+
Mijn foto's op Flickr!
pi_115862738
2015 de Vuelta in Nederland :)
pi_115862751
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:05 schreef Holenbeer het volgende:
5 dagen _O-
pi_115862782
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:05 schreef Holenbeer het volgende:
Hoor het ook net op 3 FM ja, tof! 2 etappes in Drenthe & Overijssel, dan Brabant en Zeeland :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_115862820
ik hoorde het ook op 3fm inderdaad

vind het wel tof dat dat soort rondes in Nederland starten. Goed voor de wielergekte
pi_115862929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:51 schreef janatwork het volgende:

[..]

Top, doe ik dat zo eventjes.
Alleen als je achterband te plat is, is het niet aan te raden. Het stuurt een stuk minder prettig namelijk. Als je met dezelfde soort banden blijft rijden, kun je net zo goed je achterband oprijden en dan vervangen door een nieuwe.
pi_115863038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:07 schreef Holenbeer het volgende:
ik hoorde het ook op 3fm inderdaad

vind het wel tof dat dat soort rondes in Nederland starten. Goed voor de wielergekte
betekent natuurlijk wel dat de zomermalloten nóg langer op de weg zijn dan in andere jaren... Normaal komen ze pas vlak voor de tour uit hun holletjes, en gaan ze in een voetbalbroekje+zweetband over de dijken razen. Het worden er nu alweer minder, straks blijven ze nog tot eind augustus doorfietsen.. :{
Mijn foto's op Flickr!
pi_115863087
Ja wat mij betreft hoeft de recreatieve sport niet meer te groeien. Er is bijna geen verkeerssituatie meer mogelijk waarin je niet de gebeten hond bent, ondanks goede bedoelingen.
pi_115863248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

betekent natuurlijk wel dat de zomermalloten nóg langer op de weg zijn dan in andere jaren... Normaal komen ze pas vlak voor de tour uit hun holletjes, en gaan ze in een voetbalbroekje+zweetband over de dijken razen. Het worden er nu alweer minder, straks blijven ze nog tot eind augustus doorfietsen.. :{
zit wat in inderdaad, maar moet wel zeggen dat ik mij minder erger aan andere wielrenners dan aan normale fietsers/wandelaars op het fietspad. Als ze rekening houden dat het fietspad niet alleen van hun is heb ik snel vrede met de extra wielrenners.
Daarnaast fiets ik hier in twente veel over wegen die breed genoeg zijn
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:22:02 #64
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115863280
Dat type verkeersdeelnemer snijd ik altijd gewoon af en scheld ik vervolgens de botten vol, zoals een echte wielrenner betaamt...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:22:39 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115863296
quote:
Terwijl ik dit lees eet ik 2 volkorenboterhammen met in roomboter gebakken eieren en spek, en een groot glas boeren karnemelk erbij.
pi_115863297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:16 schreef eentwee het volgende:
Ja wat mij betreft hoeft de recreatieve sport niet meer te groeien. Er is bijna geen verkeerssituatie meer mogelijk waarin je niet de gebeten hond bent, ondanks goede bedoelingen.
Om dat hele imago-gedoe wil ik me niet meer druk maken. Ik weet van mijzelf dat ik mij prima gedraag op de racefiets, dus vind ik het wel prima, ongeacht wat andere idioten op een racefiets uitvreten
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:37:37 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115863796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:02 schreef Gripper het volgende:

Eigenlijk moet je het doen zoals de bodybuilders maar dan op je eigen manier. Je kan als coureur van iedereen wat leren. Ook van die grote kleerkasten.

Als jij in vorm wilt zijn voor La Marmotte zou ik zeggen:
-eerst krachttraining doen en spieren kweken (van sept tot dec) en wel gewoon ook fietsen erbij natuurlijk
-dan duurtrainingen en souplessetraining starten (van dec t/m juli met zwaartepunt in 't vroege voorjaar)
-dan clubkoersen gaan rijden voor de snelheid, is opgedane kracht toepassen, en af en toe een duurtraining voor 't onderhoud (maart t/m juli).

Dit is iig mijn voorbereiding, ik ben eigenlijk al goed op gewicht maar 't kan allemaal nog droger en taaier. Net als bulk/cut voor bodybuilders dus eigenlijk alleen over een langere periode. (macrocyclus)

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 22-08-2012 13:49:14 ]
pi_115864264
Zo net ff geluncht, broodje bal, panini en een croissantje. Ik moet dat enkele bakje müesli van vanochtend toch compenseren hè? :')
pi_115864365
4 dubbele boterhammen met vlees :9~
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:00:19 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115864862
http://www.tco93.nl/trainingen.htm

Goed leesvoer, mag wat mij betreft in de OP. :P

[ Bericht 34% gewijzigd door kaasplankje op 22-08-2012 14:12:11 ]
pi_115865011
Zondag aanstaande de ronde van Delft. Komt dat zien! http://www.rondevandelft.nl/rondemiss.html
pi_115865048
Een heuse Beuker.
pi_115865147
quote:
4s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zondag aanstaande de ronde van Delft. Komt dat zien! http://www.rondevandelft.nl/rondemiss.html
Ik moet gelijk aan die Freddeh grap denken :')
pi_115865411
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik moet gelijk aan die Freddeh grap denken :')
Een goed karakter is het belangrijkste.
Bij Freddeh kan ik alleen nog maar aan verkennende vingers denken, zijn er nog meer grappen?
pi_115865471
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:10 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Een goed karakter is het belangrijkste.
Bij Freddeh kan ik alleen nog maar aan verkennende vingers denken, zijn er nog meer grappen?
De Ronde van Delft :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:14:50 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115865573
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik zou kunnen starten, maar ik kan beter naar de club gaan met 0km koers in de benen dit jaar.

Lijkt me wel een leuk rondje bij de TU/Rotterdamseweg. :9
pi_115865667
quote:
Knap, het meest oninteressante stukje Delft :P
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:18:16 #78
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115865701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:17 schreef Sautor het volgende:

[..]

Knap, het meest oninteressante stukje Delft :P
En een rechthoek van 1.100 meter.. Tegen de tijd dat je uit de bocht bent en weer op snelheid bent kan je weer gaan afremmen :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:19:08 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115865741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:18 schreef Narcotical het volgende:

[..]

En een rechthoek van 1.100 meter.. Tegen de tijd dat je uit de bocht bent en weer op snelheid bent kan je weer gaan afremmen :')
Als je voorin rijdt hoef je heel niet te remmen, dan kachel je gewoon full speed door de bochten door.
pi_115865803
quote:

[..]

:D
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:22:23 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115865859
Delft klinkt nog best "groot" vind ik.

De ronde van Kwadendamme
De ronde van Stampersgat
De ronde van Standdaarbuiten O+

Ik reed eens in Kwadendamme de ronde aldaar toen stond de jury op een boerenkar. O+
pi_115866066
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
Delft klinkt nog best "groot" vind ik.

De ronde van Kwadendamme
De ronde van Stampersgat
De ronde van Standdaarbuiten O+

Ik reed eens in Kwadendamme de ronde aldaar toen stond de jury op een boerenkar. O+
Daar fietste ik vroeger ook nog wel eens :s) Niet de ronde though.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:29:42 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115866158
De Brabantse koersen zijn toch wel de mooiste. Of de Waalse, maar dat is niet in Nederland.
pi_115866230
quote:
Ah, nu snap ik hem :D
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:34:04 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115866330
Nouja, 't is toch meer Dubbel Daisy uit Pijnackert. :9

Pijnacker doet zijn naam eer aan trouwens.

Pijn dat ik daar op die akkers heb geleden in de ronde, of met de Run-bike-run van de IJsvereniging. :'(
Bloed zweet en tranen.

[ Bericht 23% gewijzigd door kaasplankje op 22-08-2012 14:41:54 ]
pi_115866739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je voorin rijdt hoef je heel niet te remmen, dan kachel je gewoon full speed door de bochten door.
Bocht de Jaffalaan op is best uitdagend volgens mij, met verkeersdrempel, putdeksels en de enorme hoeveelheid regen die zondag wordt voorspeld.
Ga wel even kijken, steenworp bij mij vandaan.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:50:09 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115866921
*kaas neemt zich voor a.s. zondag naar de club in gouda te gaan*

Gripper, als je meewilt, er start ook een B categorie en je mag geloof ik wel op een dagkaart starten. ;)
pi_115867476
Ik werd verwezen naar dit fiets topic, maar het gaat voornamelijk over wat jullie wegen en eten...? ^O^ :D

Post uit ander topic...
quote:
Zit ik hier goed voor de beginnende rijd(st)ers?

Ik fiets nu sinds een jaartje op een MTB (vloek ik nu in de kerk?).
De fiets heb ik tweedehands gekocht omdat ik altijd vind dat ik het eerst maar waar moet maken, dat blijkt nu.... In de winter modder verzamelen, door de weeks af en toe naar werk (en dan oldskool aan de wasbak opfrissen). En ik merk dat ik nu zomers graag 'toer' in de zon. Best comfortabel fietsje, maar ik merk ook dat ik best wel wat verder wil, en dan is een mtb met zijn noppies niet echt snel (gem 25km/h) En dan kom je met 2/3 uur niet zo ver.

Dus... ik overwoog een racefietsje voor erbij... Maar ook hier, eerst maar eens zien, of ik het wat vind. Is natuurlijk een stuk minder comfortabel qua vering en bandjes en owjee... ik moet leren een binnenbandje mee te nemen (en te verwisselen :o ) Dus mijn pa zet nu een fietsje in elkaar met tweedehands spulletjes, (alleen pedalen moet ik kopen omdat ik al spd / mountainbikeschoenen heb.)
Tuurlijk is alles precies op maat kopen het beste/leukste, maar aan de andere kant, wat weet ik nou precies wat goed is als ik nog geen meter op een racefiets gezeten heb.
Als na een jaar blijkt dat ik het waar maak ga ik wel shoppen voor een goed (tweedehands) fietsje. Eerst maar eens enorm vintage (frame is ouder dan ik :') ) rijden, hopelijk met een paar dagen de eerste poging. O+
Als ik dan hier foeterend terug kom, dan weten we genoeg.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:08:55 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_115867542
succes dit weekend, het wordt hondenweer. Ik zou de MTB pakken :D
pi_115867579
Erger, ik ga naar Mysteryland of Miserieland zoals ik het alvast maar noem.
pi_115867630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:09 schreef jack4ya het volgende:
Erger, ik ga naar Mysteryland of Miserieland zoals ik het alvast maar noem.
Ook leuk om je MTB mee te nemen! :D
pi_115867874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
*kaas neemt zich voor a.s. zondag naar de club in gouda te gaan*

Gripper, als je meewilt, er start ook een B categorie en je mag geloof ik wel op een dagkaart starten. ;)
Lijkt me niet handig om mn eerste koersmeters ooit in de stromende regen te doen.... ;)
Als t OK weer is kom ik misschien wel ff langs Gouda, rondje lek & hollandse ijssel en kan je mn wieltjes zien.
Mijn foto's op Flickr!
pi_115867970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:06 schreef jack4ya het volgende:
Ik werd verwezen naar dit fiets topic, maar het gaat voornamelijk over wat jullie wegen en eten...? ^O^ :D
Post uit ander topic...
[..]
Welkom in het fietsende zeikwijven-topic! :)

Als we niet klagen over hoe dik we zijn, dan scheppen we wel op over hoe we met de snelle jongens weer eens keihard kop over kop hebben gereden of hoe we op Strava een segment van een ander afgepakt hebben. En als je wat over materialen of techniek wilt weten, kun je ervan op aan dat eentwee binnen het kwartier reageert op je posting.
Mijn foto's op Flickr!
pi_115868067
quote:
Hmm nice! Vorig jaar werden 'we' hier nog 1-2. Bijna nog 1-2-3.

Ik doe overigens niet mee, heb een triathlon.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:26:50 #95
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115868102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als we niet klagen over hoe dik we zijn, dan scheppen we wel op over hoe we met de snelle jongens weer eens keihard kop over kop hebben gereden of hoe we op Strava een segment van een ander afgepakt hebben. En als je wat over materialen of techniek wilt weten, kun je ervan op aan dat eentwee binnen het kwartier reageert op je posting.
pi_115868199
Eentwee gaat waarschijnlijk op vakantie de komende weken, wat moeten wij dan hier :N :{ :'(
pi_115868482
*zomermalloot meldt zich

Vorig jaar een tweedehands MTB gekocht om te kijken of fietsen wat voor me is. Toen maar 3x op gereden, en eigenlijk vanaf dit voorjaar opgepakt, en de laatste maand eigenlijk 2 tot 3 keer per week. Vorige week na lang wikken en wegen een gloednieuwe fiets gekocht, en helemaal op me af laten stellen. Hoewel ik conditioneel nog geen opafiets waard ben, wilde ik graag van 26" naar 28", en iets dunnere banden. Omdat ik eigenlijk nooit van de verharde wegen af ga. Een racefiets heb ik heel even aan gedacht, maar die vouw ik dubbel (1m91 103kg). Bovendien zijn de duinen hier nou niet echt voorzien van een glad asfalt, maar gewoon bakstenen. Goed, me laten adviseren door BALK, en met een Cube SL cross thuisgekomen. Wereld van verschil, en ik zit echt stukken beter.

Welnu, kleding. Ik rij nu, zoals eerder in dit topic toevallig genoemd, in een sportbroek en een polo. Soms een trainingsbroek. Ik heb dus fietskleding nodig... Want ik begreep dat een broek met zeem zadelpijn tegengaat? Aangezien voorlopig iedere vorm van winst op het gebied van aerodynamica en gewicht bij mezelf ligt, leek het me niet nodig om zo'n strak bretel-broekje te kopen. Ik heb vrij harige benen die ik NIET ga scheren. Dus ik dacht aan zo'n boxer met zeem... Tegen de zadelpijn, en dan gewoon 'normale' sportkleding. Of is dat een no-go en zijn er voordelen aan zo'n bretelbroek die ik nog niet bedacht heb?

Daarnaast schoenen. Heb nu gewoon m'n sneakers aan. Maar ik snap dat je efficiënter trapt met van die klikpedalen. Die schijn je dus ook in verschillende soorten etc te hebben. En ook van 30 tot 300 euro.

t;'dr : Wat voor kleding zouden jullie een absolute beginner aanraden op een fitnessbike/crosshybride met een beperkt budget. Want aangezien het allemaal nog niet zo héél serieus is hoeft het ook geen bergen te kosten.
pi_115868526
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mag ik dan ook gewoon roepen dat ik nog slechter fiets dan dat ik hardloop? Dat fietskledingfabrikanten de ballen verstand hebben van vrouwelijke fietsters? Dat ik modder terug vind op plaatsen waar het niet hoort?
Gewoon alles naast techniek en materiaal? O+

Ik zweer het Muzas! We zijn hetzelfde begonnen :D
pi_115868609
De Ronde van Delft _O-

@jack4ya: welkom! Lijkt me een prima binnenkomer. Eerst maar eens zien of je het echt leuk vindt. Vast wel, een beetje minder comfort vind ik persoonlijk een stuk minder erg dan modder :P Post hier gerust een foto van je fiets of technische vragen. Waarschijnlijk weet ik er niks van maar dan hebben we altijd ultra_ivo nog die elke vintage roestbak een pareltje vindt zoals ze tegenwoordig niet meer gemaakt worden :P
pi_115868685
Weet iemand waar ik Catlike helm straps kan kopen? Ik heb er nu roze in maar wil een andere kleur zonder de helm te vervangen. Op de site van Catlike zie ik ze niet. En Google helpt ook niet echt mee.
Haters gonna hate.
pi_115868781
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef muzas het volgende:
*zomermalloot meldt zich

Vorig jaar een tweedehands MTB gekocht om te kijken of fietsen wat voor me is. Toen maar 3x op gereden, en eigenlijk vanaf dit voorjaar opgepakt, en de laatste maand eigenlijk 2 tot 3 keer per week. Vorige week na lang wikken en wegen een gloednieuwe fiets gekocht, en helemaal op me af laten stellen. Hoewel ik conditioneel nog geen opafiets waard ben, wilde ik graag van 26" naar 28", en iets dunnere banden. Omdat ik eigenlijk nooit van de verharde wegen af ga. Een racefiets heb ik heel even aan gedacht, maar die vouw ik dubbel (1m91 103kg). Bovendien zijn de duinen hier nou niet echt voorzien van een glad asfalt, maar gewoon bakstenen. Goed, me laten adviseren door BALK, en met een Cube SL cross thuisgekomen. Wereld van verschil, en ik zit echt stukken beter.

Welnu, kleding. Ik rij nu, zoals eerder in dit topic toevallig genoemd, in een sportbroek en een polo. Soms een trainingsbroek. Ik heb dus fietskleding nodig... Want ik begreep dat een broek met zeem zadelpijn tegengaat? Aangezien voorlopig iedere vorm van winst op het gebied van aerodynamica en gewicht bij mezelf ligt, leek het me niet nodig om zo'n strak bretel-broekje te kopen. Ik heb vrij harige benen die ik NIET ga scheren. Dus ik dacht aan zo'n boxer met zeem... Tegen de zadelpijn, en dan gewoon 'normale' sportkleding. Of is dat een no-go en zijn er voordelen aan zo'n bretelbroek die ik nog niet bedacht heb?

Daarnaast schoenen. Heb nu gewoon m'n sneakers aan. Maar ik snap dat je efficiënter trapt met van die klikpedalen. Die schijn je dus ook in verschillende soorten etc te hebben. En ook van 30 tot 300 euro.

t;'dr : Wat voor kleding zouden jullie een absolute beginner aanraden op een fitnessbike/crosshybride met een beperkt budget. Want aangezien het allemaal nog niet zo héél serieus is hoeft het ook geen bergen te kosten.
Persoonlijk vind ik zo'n fietsbroek met bretels ook gewoon lekkerder zitten. Niks flappert (en dat heeft dan niks met aero te maken voor mij) en vooral, niks schuift. Ik kan me voorstellen dat een boxer met zeem toch gaat schuiven en kruipen :X

Fietsschoenen en pedalen kun je vaak wel een mooi beginnerssetje voor aanschaffen.

Ik heb de goedkoopste schoenen en pedalen van shimano en dat bevalt nog best. Zullen vast niet zo stijf zijn maar dat is in jouw geval ook niet het belangrijkste.

http://www.bike-discount.(...)l-white.html?mfid=43

en

http://www.bike-discount.de/shop/k681/a47466/sh-rt52.html?mfid=43
pi_115868797
Muzas, een zeem is meer tegen het schuren dan dat het echt pijn tegengaat. Dan zou ik eerder een ander zadel proberen. Toeval wil dat ik briljant op een zadel van de Lidl zit. En een duurdere lederen vond ik minder. Dus dat is ook een optie.

Je hebt inderdaad mtb broeken, die vallen wat losser. Met een aangesloten binnenbroek. Decathlon heeft aardige, voor een leuke prijs. Decathlon heeft sowieso aardige goedkope en wat duurdere spullen, loont absoluut om daar te kijken.

Schoenen was voor mij lastig, een tip: bespaar hier niet op. Wordt je onwijs narrig van. Ga passen en neem degene die het meest netjes/prettig zit. Voor 100,- moet je zéker klaar kunnen zijn en die dingen verslijt je eigenlijk niet zo snel. Kleding is waar veel mensen zich gek mee laten maken (ook bij hardlopen trouwens) ik fiets in een broekje en de rest gewoon normale aansluitende shirts of hemdjes.
pi_115868841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:44 schreef jack4ya het volgende:
Muzas, een zeem is meer tegen het schuren dan dat het echt pijn tegengaat. Dan zou ik eerder een ander zadel proberen. Toeval wil dat ik briljant op een zadel van de Lidl zit. En een duurdere lederen vond ik minder. Dus dat is ook een optie.

Je hebt inderdaad mtb broeken, die vallen wat losser. Met een aangesloten binnenbroek. Decathlon heeft aardige, voor een leuke prijs. Decathlon heeft sowieso aardige goedkope en wat duurdere spullen, loont absoluut om daar te kijken.

Schoenen was voor mij lastig, een tip: bespaar hier niet op. Wordt je onwijs narrig van. Ga passen en neem degene die het meest netjes/prettig zit. Voor 100,- moet je zéker klaar kunnen zijn en die dingen verslijt je eigenlijk niet zo snel. Kleding is waar veel mensen zich gek mee laten maken (ook bij hardlopen trouwens) ik fiets in een broekje en de rest gewoon normale aansluitende shirts of hemdjes.
Dit inderdaad. Van m'n schoenen heb ik het gevoel dat ze amper slijten. Jammer want ik vind ze niet meer mooi :')
pi_115868846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:39 schreef eentwee het volgende:
De Ronde van Delft _O-

@jack4ya: welkom! Lijkt me een prima binnenkomer. Eerst maar eens zien of je het echt leuk vindt. Vast wel, een beetje minder comfort vind ik persoonlijk een stuk minder erg dan modder :P Post hier gerust een foto van je fiets of technische vragen. Waarschijnlijk weet ik er niks van maar dan hebben we altijd ultra_ivo nog die elke vintage roestbak een pareltje vindt zoals ze tegenwoordig niet meer gemaakt worden :P
Dan kan ie zijn lol op... Ik krijg geloof ik de zadelpen van een echte reuze wielrennert (en weet ik nog wat meer)... (mijn pa was prof mechanieker) Mij zal het boeien maar mensen schijnen het leuk te vinden..

[ Bericht 1% gewijzigd door jack4ya op 22-08-2012 15:56:12 ]
pi_115868880
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef muzas het volgende:
*zomermalloot meldt zich
Ook welkom :)

quote:
Voor racefietsers / serieuze MTB'-ers is er vooral voordeel dat het niet wappert bij hoge snelheden. Je zult zelf inmiddels wel doorhebben dat een zeem je aardig weat zadelpijn scheelt... Je kunt inderdaad een fietsonderbroek met zeem dragen, en daaroverheen wat je maar wilt. Trainingsbroek is misschien niet handig omdat die in de ketting kan komen, maar dat kun je met een elastiekje om je broekspijp wel oplossen. Er zijn ook MTB-shorts, voor "stoere" bikers die niet in een strak broekje willen. Dan heb je binnenin een strakke fietsbroek zoals wij ook allemaal dragen, en daaroverheen een baggy korte of 3/4 broek.

het grote voordeel vind ik vooral: dicht op de huid, dus goed vochttransport/zweetafvoer. geen plooien waardoor je schuurplekken krijgt. Zeem sluit aan op je achterwerk, met bretels verschuift het spulletje niet/zakt de broek niet af. tenslotte geven snelle strakke fietspakjes me een niet te onderschatten psychologisch voordeel. :)

quote:
Tenminste een fietsbroek-achtig iets met zeem, om lange ritten te kunnen verteren zonder dat je kont eruit ziet als een tartaartje. Dan een helm (in mijn ogen het belangrijkste stuk van je kleding-outfit)
Een helm hoeft niet duur te zijn, maar spendeer je geld wel aan 1 die comfortabel zit, anders laat je m na 3x in een hoek liggen. je kunt best met sportsokken en sportschoenen fietsen, maar dat is niet noodzakelijk.
na een tijdje zou je kunnen upgraden met een zweetshirtje (strak op de huid, ook weer voor dat hoognodige vochttransport) en een fietsshirt. Als je strak lekker vindt zitten doe je dat, als je je er niet gemakkelijk bij voelt, dan toch lekker niet?
En fietsschoenen en pedalen: ik zou gaan voor mountainbike-achtige schoenen met een enigszins flexibele loopzool, en SPD plaatjes. Daarmee kun je nog eens een terrasje oplopen.
Dat je er efficienter mee trapt klopt, en het gaat je enorm veel voordeel opleveren!
Mijn foto's op Flickr!
pi_115869165
Gripper, het "psychologische voordeel" van een strak fietspakje is uiteraard ook enigszins afhankelijk van je fysieke gesteldheid ;)
pi_115869176
Samenvattend voor Muzas dus:
Een zeembroek al dan niet verstopt onder een short
Een lekker zittende mountainbike schoen met spd plaatjes en mtb pedalen. (futurum biedt leuke prijsjes aan)
Een helm (hoewel ik die dus niet draag :X )

De rest is nice to have, geen must.
pi_115869303

[ Bericht 100% gewijzigd door jack4ya op 22-08-2012 15:57:13 ]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:58:50 #109
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869375
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef jack4ya het volgende:
Samenvattend voor Muzas dus:
Een zeembroek al dan niet verstopt onder een short
Een lekker zittende mountainbike schoen met spd plaatjes en mtb pedalen. (futurum biedt leuke prijsjes aan)

De rest is nice to have, geen must.
Zo ongeveer wel ja, maar de rest komt wss vanzelf wel als je eens merkt hoeveel fijner het zit ten opzichte van die wapper shirts en opkruipende broeken :P
pi_115869388
Een helm, ja ik ken de argumenten.. Maar met mijn snelheden is het als een gordel op een skelter.

Ik moet ook gaan leren klimmen.. Als ik over platte stukken rij, kan ik m'n tempo redelijk aanhouden zonder al te veel moeite. Maar zodra ik de duinen in ga, en de weg dus heuvelig wordt, rij ik mezelf binnen 5 kilometer he-le-maal stuk. Heeft denk ik ook te maken met verkeerde keuzes bij het schakelen.
pi_115869405
muzas:

mocht het je maat zijn is er v&a iemand die atb scheonen van shimano aanbiedt [TK] Verschillende kleding + Shimano ATB Schoenen

Volgens mij heb ik datzelfde V&A ook eens een kledingsetje van Greenedge gezien, maat xl?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:01:01 #112
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869458
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:59 schreef muzas het volgende:
Een helm, ja ik ken de argumenten.. Maar met mijn snelheden is het als een gordel op een skelter.

Ik moet ook gaan leren klimmen.. Als ik over platte stukken rij, kan ik m'n tempo redelijk aanhouden zonder al te veel moeite. Maar zodra ik de duinen in ga, en de weg dus heuvelig wordt, rij ik mezelf binnen 5 kilometer he-le-maal stuk. Heeft denk ik ook te maken met verkeerde keuzes bij het schakelen.
Je lage rijsnelheid is het slechtste argument wat je kan hebben voor het niet dragen van een helm ;). Ook al sta je practisch stil kan je nog door een niet oplettende automobilist van je fiets gereden worden en dan ben je heel erg blij als je een helm op hebt hoor ;).

Wat betreft klimmen is de tip (ook al zondig ik ook weleens) om niet te zwaar te trappen want dan lopen je benen veel sneller vol
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:01:58 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_115869497
@muzas en jack4ya.

Als je het nog niet hebt, zou ik in ieder geval voor spd-schoenen gaan. Die kun je ook mooi combineren met je mountainbike, en zijn ook het goedkoopste in aanschaf. Persoonlijk zou ik ook gaan voor een broek met bretels, zit gewoon een stuk lekkerder dan zonder en het kan niet afzakken. Helm is verder een must-have, en moet je gewoon altijd dragen.

Voorbeeld van het nut van een helm: Mijn oom is een fanatiek fietser, 52 jaar oud en fietst al 30 jaar. 2 weken geleden fietste die in Limburg. Tijdens een langzame bocht op het vlakke vliegt zijn band van zijn wiel en crashed die. 2 gebroken sleutelbenen (aan beide kanten dus) en z'n helm in 2-en. De ambulance-broeder zei tegen hem dat die blij mocht zijn met zijn helm, als die die niet op had gehad lag die waarschijnlijk met zwaar trauma in het ziekenhuis of erger... Het kan iedereen overkomen, je kunt ook aangereden worden omdat iemand je niet ziet. Dus gewoon altijd je helm op.

het valt me voornamelijk op dat het vooral oude mannen zijn die het niet nodig vinden om een helm te dragen, de jongeren hebben vaak wel een helm op.
pi_115869500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:01 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Je lage rijsnelheid is het slechtste argument wat je kan hebben voor het niet dragen van een helm ;). Ook al sta je practisch stil kan je nog door een niet oplettende automobilist van je fiets gereden worden en dan ben je heel erg blij als je een helm op hebt hoor ;).

Wat betreft klimmen is de tip (ook al zondig ik ook weleens) om niet te zwaar te trappen want dan lopen je benen veel sneller vol
klopt in theorie wel en op de racefiets draag je ook een helm in dat soort gevallen.
Echter kan je dan ook een helm op wanneer je naar de supermarkt fietst of zelfs loopt
pi_115869510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef jack4ya het volgende:
Collegaatje van me die ook wielrent deed dat tot voor kort ook niet...
Ik ging pas een keer met haar en dr vriendje fietsen. Hij zou dr ophalen van het werk, en dan gingen ze samen met mij een stukje rijden. Allebei geen helm op "die dragen we alleen als we hard gaan fietsen" |:(

3 weken terug is ze in dr vakantie onderuit gegaan, stuurde tegen dr vriendjes achterwiel aan, plat op dr bek en een zware hersenschudding. Vakantie naar de haaien, nu werkt ze nog steeds halve dagen, maar ze heeft er gelukkig wel van geleerd en ze zal voortaan altijd een helm opdoen, heeft ze me gisteren beloofd.

Dat asfalt is echt niet zachter als je met 25 ipv 40 km/u op je kneiter gaat....
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:02:14 #116
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:59 schreef Holenbeer het volgende:
muzas:

mocht het je maat zijn is er v&a iemand die atb scheonen van shimano aanbiedt [TK] Verschillende kleding + Shimano ATB Schoenen

Volgens mij heb ik datzelfde V&A ook eens een kledingsetje van Greenedge gezien, maat xl?
Ha, ik heb practisch dezelfde schoenen staan. Shimano MO86 in maat 45. Zien er nog prima uit maar draag ze niet meer omdat ze mij toch een maatje te groot waren

Tegenwoordig rij ik natuurlijk met soigne witte sidi's in maat 44
pi_115869518
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:59 schreef muzas het volgende:

Een gordel op een skelter heeft niet veel zin, maar als jij met een lage snelheid een steentje schept, of in een bocht wegglijdt, val je alsnog op je hoofd
pi_115869572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:59 schreef Holenbeer het volgende:
muzas:

Kan je misschien nog wat vanaf praten als je deze link doorstuurt ;) http://www.bike-discount.(...)k-white.html?mfid=43
pi_115869592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:02 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ha, ik heb practisch dezelfde schoenen staan. Shimano MO86 in maat 45. Zien er nog prima uit maar draag ze niet meer omdat ze mij toch een maatje te groot waren
zijn mijn schoenen niet hoor (ook niet mijn advertentie dus). Ik houd dat deel van Fok vaak wel een beetje in de gaten of er toffe dingen op staan
pi_115869620
Wat is nou het wezelijke verschil tussen MTB- en Raceschoenen? Alleen het profiel op de schoen?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:04:54 #121
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:04 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

zijn mijn schoenen niet hoor (ook niet mijn advertentie dus). Ik houd dat deel van Fok vaak wel een beetje in de gaten of er toffe dingen op staan
Ja dat snap ik, maar doordat ik even keek bedacht ik me ineens dat ik nog schoenen had staan :P
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:05:12 #122
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869630
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:04 schreef muzas het volgende:
Wat is nou het wezelijke verschil tussen MTB- en Raceschoenen? Alleen het profiel op de schoen?
En vaak een verschillend kliksysteem en raceschoenen hebben een iets stijvere zool
pi_115869644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:02 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

klopt in theorie wel en op de racefiets draag je ook een helm in dat soort gevallen.
Echter kan je dan ook een helm op wanneer je naar de supermarkt fietst of zelfs loopt
Behalve dat dat vaak een ritje is van een km of 5. Als ik van huis weg ga zie ik ALLES. Als ik na 100 km moe terug kom merk ik dat ik de laatste 25 km ofzo echt een stuk minder scherp ben. Gaat soms net goed. Als je moe bent dan kan je wel eens iets over het hoofd zien..
pi_115869672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:05 schreef Narcotical het volgende:

[..]

En vaak een verschillend kliksysteem en raceschoenen hebben een iets veel stijvere zool
Bovendien niet goedgekeurd door de smaakpolitie, maar dat is bij jullie waarschijnlijk nog een slecht argument :P
pi_115869683
quote:
Raceschoenen hebben een stijvere zool en andere plaatjes, waardoor je beter kracht kunt zetten
pi_115869694
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Behalve dat dat vaak een ritje is van een km of 5. Als ik van huis weg ga zie ik ALLES. Als ik na 100 km moe terug kom merk ik dat ik de laatste 25 km ofzo echt een stuk minder scherp ben. Gaat soms net goed. Als je moe bent dan kan je wel eens iets over het hoofd zien..
klopt ook wel en je hoeft mij te overtuigen.
Overigens let ik op de racefiets vaak wel veel beter op overig verkeer dan op de stadsfiets. Anticipeer veel meer op mogelijke problemen
pi_115869703
Dan heb ik denk ik toch liever race- pedalen en schoenen. Gezien ik voornamelijk verhard rijd.
pi_115869751
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

klopt ook wel en je hoeft mij te overtuigen.
Overigens let ik op de racefiets vaak wel veel beter op overig verkeer dan op de stadsfiets. Anticipeer veel meer op mogelijke problemen
Eens. Op de stadsfiets zit ik vaak nog te iPhonen :')

quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef muzas het volgende:
Dan heb ik denk ik toch liever race- pedalen en schoenen. Gezien ik voornamelijk verhard rijd.
Goede keuze :Y
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:08:19 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_115869756
quote:
Voor jou is het gewoon handiger om nu nog MTB-schoenen te kopen, aangezien je die in beide fietsen kunt gebruiken.

Blijkbaar wil je raceschoenen, dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk ;)
pi_115869810
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef muzas het volgende:
Als je alleen verhard rijdt, en niet van plan bent ermee te lopen, is dat idd misschien net zo handig
pi_115869828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor jou is het gewoon handiger om nu nog MTB-schoenen te kopen, aangezien je die in beide fietsen kunt gebruiken.

Blijkbaar wil je raceschoenen, dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk ;)
Mijn prachtige renault MTB gaat naar mijn neefje :P
pi_115870173

En dan heb je race pedalen (over/gehad) en spd schoenen... En moet je dus het contra kopen. :{

En aangezien pedalen goedkoper zijn dan schoenen, koop ik maar een setje spd pedalen en gaan de race pedalen de kast in tot nader order.
pi_115870696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eens. Op de stadsfiets zit ik vaak nog te iPhonen :')

Dat dus, met mp3 speler in de oren en een tas aan het stuur.

Overigens heb ik op de stadsfiets laatste tijd dat mijn ketting er wel eens af gaat en dat is verdomd lastig wanneer je alleen een terugtraprem hebt. Wat dat betreft is een helm niet geheel onverstandig voor mij
pi_115870714
quote:
Volgens mij is de raceschoen + pedaal combi ook wat smaller, waardoor je minder snel de straat raakt als je op snelheid door trappend door de bocht gaat.
pi_115870759
het contactoppervlakte van schoen en pedaal is bij een racesetje groter dan bij een mtb setje. Dat zet eenvoudiger en prettiger kracht (dat laatste vooral op lange tochten)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:35:03 #136
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115870793
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Lijkt me niet handig om mn eerste koersmeters ooit in de stromende regen te doen.... ;)
Als t OK weer is kom ik misschien wel ff langs Gouda, rondje lek & hollandse ijssel en kan je mn wieltjes zien.
Juist goed, met regen is de bochtensnelheid lager. Volgens mij is het voor jou nog wel te doen op de fiets naar gouda? :P

Jack4ya :W
pi_115872173
Mag ik mee met die koers? :P
pi_115873776
En ik ben de volgende mooiweerfietser in dit topic.... Vandaag toevallig een stuk opgereden met een iemand met een kunstonderbeen op een racefiets. Dat ging toch nog best hard door ook, hij reed sprintjes en ik had daar (als goed willende, net begonnen amateur) de kracht niet meer voor. En ik heb gemerkt dat hij een stuk sneller weg was bij verkeerslichten dan ik :{ Dus daar moet ik wat aan gaan doen, om hem bij te halen kostte veel te veel moeite
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_115874804
Dit is ongeveer hoe je je voelt als je met een 26" mountainbike over een lang stuk asfalt rechtdoor rijdt.

pi_115874914
doet me een beetje denken aan al die (volwassen) aziaten die hier op kinderfietsjes door de stad en over de campus fietsen :')
pi_115875075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:24 schreef Holenbeer het volgende:
doet me een beetje denken aan al die (volwassen) aziaten die hier op kinderfietsjes door de stad en over de campus fietsen :')
Wij hadden pas geleden een gozer uit India die wat werk bij ons moest doen. Fiets voor hem geregeld want hij vond de metro maar niks. Heeft hij 1 dag gedaan want kwam de Erasmusbrug niet over _O-
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:43:37 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115875569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:08 schreef Oksel het volgende:
Ja. :)
pi_115875689
Koersen in de regen, nerveus peloton, gladde putdeksels en wegmarkering, weinig zien met de druppels op je bril. Lijkt me spannend. Waar kan ik inschrijven?:)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:07:47 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115876463
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:08 schreef Oksel het volgende:
Net nog even gebeld met de club, je mag wel starten op een dagkaart (dus zonder KNWU licentie) maar daar heb je een basislidmaatschap voor sportieve fietsers van de KNWU nodig. Dat kost je 35.- per jaar, je krijgt dan wel Wielerlandmagazine het hele jaar erbij voor niks en 10% korting bij toertochten en weet ik wat nog meer. Je kan dan ook eens bij de Nedereindse berg gaan rijden voor een paar Euro of bij de Almelose wielerboys.

http://www.knwu.nl/leden/lid_worden.html

Ze zeggen dat je binnen een paar dagen de boel geregeld kan hebben, mss is die bevestigingsmail ook wel voldoende om mee te nemen naar de club. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 22-08-2012 19:54:02 ]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:59:25 #145
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115878239
Aangezien m'n fiets aan gort gereden is maandag en ik verzekeringstechnisch hierdoor een meevallertje krijg (totaal het ongeluk niet waard hoor..) wil ik in plaats van de standaard pedalen met een 'tuigje' (caged) een paar klikpedalen kopen.

Niet om te racen, meer een beetje mooiweer fietsen en KM's maken. Ik neem aan dat een (ietsje) groter oppervlak dan racepedalen beter voor me is. Aangezien ik vrij weinig van de kwaliteit ga merken aangezien ik er geen ervaring mee heb wil ik niet aan de top gaan beginnen..maar uiteraard ook niet rommel kopen of voor een dubbeltje 1e rang zitten.

Ze komen op een Giant Defy 3. Iemand tipjessssssssss :D ?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:02:23 #146
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115878355
Gewoon SPD-SL pedalen nemen :P

Die tuigjes heten trouwens toeclips
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:09:31 #147
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115878602
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:02 schreef Narcotical het volgende:
Gewoon SPD-SL pedalen nemen :P

Die tuigjes heten trouwens toeclips
Google geeft inderdaad niet veel anders...behalve 'pool' pedalen.. maar dat lijkt me een beetje op hetzelfde neerkomen.

Nog specifieke dingen, behalve gewicht en materiaal, waar je op moet letten? Kom deze bijvoorbeeld tegen: http://www.fietssportiefo(...)edalen-pd-5700.html/

Zitten een beetje in het midden / lagere prijsklasse. Prima om mee te beginnen? De duurdere hebben vrijwel, voor mij als leek, het enige verschil dat er onderdelen carbon zijn en dus lichter.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:11:04 #148
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115878665
Je kan ook nog gaan voor Look of Time bijvoorbeeld ;). Maar dat maakt allemaal niet zo heel veel verschil volgens mij.
pi_115879708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:09 schreef baaart het volgende:

[..]

Google geeft inderdaad niet veel anders...behalve 'pool' pedalen.. maar dat lijkt me een beetje op hetzelfde neerkomen.

Nog specifieke dingen, behalve gewicht en materiaal, waar je op moet letten? Kom deze bijvoorbeeld tegen: http://www.fietssportiefo(...)edalen-pd-5700.html/

Zitten een beetje in het midden / lagere prijsklasse. Prima om mee te beginnen? De duurdere hebben vrijwel, voor mij als leek, het enige verschil dat er onderdelen carbon zijn en dus lichter.
Niks mis met die dingen. Ik heb nog een niveau lager. Die heb ik hier pagina of 2 terug ook nog geplaatst met een linkje voor 25 E. Fiets er al 2 jaar mee zonder problemen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:55:55 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115880456
Ik rijd met gewone Look keo's op de koersfiets. Geen titanium asjes of carbon tierelantijntjes.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:52:35 #151
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115883130
^O^
pi_115883587
Vandaag eindelijk weer een stukje kunnen fietsen, met de hitte van de afgelopen dagen en mijn nog niet al te beste conditie leek het me niet zo slim om te gaan dus even uitgesteld.

Vandaag toch 25 km kunnen fietsen. Heb de hele rit het buitenblad niet gebruikt deze keer en de eerste kilometers waren behoorlijk zwaar maar daarna merkte ik dat het inderdaad went en ging het eigenlijk wel goed. Door de harde wind was het vandaag op stukken met tegenwind ook wel nodig dat scheelde ^O^
pi_115883823
Ik fiets nog steeds als een krant :{ Zal wel iets onder de leden hebben ofzo..
pi_115884038
Ik klim met cadans 80-90. Heb totaal geen weet van cadansen tijdens klimmen. Iemand hier wat meer weet van?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115884302
Lees trouwens dat de giro in 2015 een etappe gaat finishen in Leeuwarden. Geschikt moment voor een meet en zuip in de friesche hoofdstad.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:14:48 #156
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115884368
quote:
18s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:05 schreef eentwee het volgende:
Ik fiets nog steeds als een krant :{ Zal wel iets onder de leden hebben ofzo..
Of een beetje rust nodig misschien? Afgelopen weekend pittige tocht gehad toch?

Ga eens een paar dagen vroeg naar bed en doe alleen een hersteltraining. Misschien gaat het dan beter.
pi_115884381
Morgen ga ik de Forclaz (tour kant) oprijden en een gooi naar een KOM op col de Bluffy doen.
pi_115884563
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Of een beetje rust nodig misschien? Afgelopen weekend pittige tocht gehad toch?

Ga eens een paar dagen vroeg naar bed en doe alleen een hersteltraining. Misschien gaat het dan beter.
Heb best veel geslapen de afgelopen dagen. Gister hersteltraining gedaan (40km HR 110). Ik heb dit soort rare schommelingen helaas wel vaker, minimaal een paar keer per jaar. Soms zonder enige verklaring. Gaat wel weer over.. alleen wel frustrerend net nu ik tijd heb om te fietsen en het mooi weer is.
pi_115884587
Die semnoz naar 1700m is wel een super mooie klim trouwens!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:19:06 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115884646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:17 schreef eentwee het volgende:

Heb best veel geslapen de afgelopen dagen. Gister hersteltraining gedaan (40km HR 110). Ik heb dit soort rare schommelingen helaas wel vaker, minimaal een paar keer per jaar. Soms zonder enige verklaring. Gaat wel weer over.. alleen wel frustrerend net nu ik tijd heb om te fietsen en het mooi weer is.
Dat heb ik ook. Maandag reed ik slecht, dinsdag ook, vandaag ging het beter.

Als je maar door blijft trainen gaat op een geg. moment ook de prestatiecurve omlaag.
pi_115884804
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.tco93.nl/trainingen.htm

Goed leesvoer, mag wat mij betreft in de OP. :P
Net even doorgelezen, interessant!
Gebruik of heb je dat gebruikt bij het maken van een trainingschema? Ik lees op de pagina specifiek voor wielrennen dat je lange duurtrainingen/hersteltrainingen ook met een snelheidstraining mag combineren (korte spurten tot 8 seconden), dat heb ik nog nooit gelezen bij andere trainingsadviezen (of ik lees de verkeerde of er gewoon overheen gelezen)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:33:09 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115885528
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef MarcoD het volgende:

Net even doorgelezen, interessant!
Gebruik of heb je dat gebruikt bij het maken van een trainingschema? Ik lees op de pagina specifiek voor wielrennen dat je lange duurtrainingen/hersteltrainingen ook met een snelheidstraining mag combineren (korte spurten tot 8 seconden), dat heb ik nog nooit gelezen bij andere trainingsadviezen (of ik lees de verkeerde of er gewoon overheen gelezen)
Nou niet exact maar de boeken die ik wel volg of heb gevolgd zijn qua trainingsleer en visie ongeveer wel hetzelfde.

Uiteindelijk is variatie prestatie dus kun je in je duurtrainingen na de opbouwfase best blokken inbouwen die intensief zijn.

Als je dan maar goed tijd neemt om te herstellen nadien.
pi_115887016
Lol, dacht vanavond ff een segmentje mee te pakken...

Ik rij die weg op en begin als een malloot te rijden (was vlak na m'n start) en dacht dat ik wel m'n eerste KOM had gepakt.. Kom ik thuis, niets geregistreerd...

Heeft die kerel net een stukje bocht van een andere weg meegepakt:

Ik kwam uiteraard van rechts _O-

ps met m'n e-piemeltje is niets mis dus graag geen laagmoedige opmerkingen over KOM dit dat
pi_115887224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
Ik klim met cadans 80-90. Heb totaal geen weet van cadansen tijdens klimmen. Iemand hier wat meer weet van?
Zolang je het maar rond krijgt is er geen regel hoor. De meeste mensen klimmen met een lagere cadans dan op het vlakke. Ik vind het nog hoog, ik vind het bij steiler werk ( >8 % ) wel lekker om met 75-80 rpm een beetje zwaarder te kunnen trappen. Niet op een koffiemolentje omhoog in ieder geval, voor mij werkt dat niet.
Mijn foto's op Flickr!
pi_115888963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

Ik rij die weg op en begin als een malloot te rijden (was vlak na m'n start) en dacht dat ik wel m'n eerste KOM had gepakt.. Kom ik thuis, niets geregistreerd...

[ afbeelding ]

ps met m'n e-piemeltje is niets mis dus graag geen laagmoedige opmerkingen over KOM dit dat
Ziet eruit als een gevaarlijk segment dat verwijderd moet worden.
pi_115889229
Nee! Overmorgen nieuwe herkansing!

PS m'n Movistar outfit is binnen _O_
Normaal vind ik dat 3x niks maar voor 40 euro wil ik het nog wel proberen :p.
pi_115890578
Van een Chinees?
pi_115890779
Nee gewoon MP! Kaartjes zaten er allemaal nog aan, al zegt dat ook weinig tegenwoordig...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 07:22:18 #169
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115896242
Van een dief?
pi_115896384
Misschien van cobo, die heeft ze tOch niet meer nodig.
pi_115897294
Leuk, via de website van fiets kwam ik op http://home.trainingpeaks.com/ een online stukje software om je training bij te houden. Leuke is dat ze ook trainingsgegevens (hartslag, wattage, etc) van de pro's hebben, bijvoorbeeld tijdens de tour. Dan lees je:

quote:
The first 1.5 hours of racing were fast and aggressive as multiple teams and riders tried to get in a breakaway. However, Team Sky including Eisel had to evaluate each break to determine the threat to Overall Leader Wiggins. If anyone was a threat, Team Sky brought it back. It took many combinations and finally after about an hour and a half of racing, the right mix of riders was allowed to go up the road with the highest placed rider still over an hour down on Wiggins. This 1.5 hour effort cost Eisel 147 TSS. 100 TSS indicates a 100% all-out effort for an hour - a TSS of 147 for 1.5 hrs shows that Eisel held nothing back during the first 90 minutes of the stage as he defended Wiggins' lead.
The final 90 minutes of the stage were quite different from the first 90 minutes: 86.4 TSS, 278 Average Watts,316 NP, 56.7 km.
Since we've been following Eisel (Stage 3-15), he has accumulated over 3720 TSS points in 13 stages or 2 weeks of racing! By comparison, a recreational cyclist might accumulate 250 TSS points per week, riding about 6 hours at an easy to moderate pace. (1 hour of easy riding = 35 TSS).
_O-

http://home.trainingpeaks(...)15.aspx#.UDXWi8EaPng
pi_115897582
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zolang je het maar rond krijgt is er geen regel hoor. De meeste mensen klimmen met een lagere cadans dan op het vlakke. Ik vind het nog hoog, ik vind het bij steiler werk ( >8 % ) wel lekker om met 75-80 rpm een beetje zwaarder te kunnen trappen. Niet op een koffiemolentje omhoog in ieder geval, voor mij werkt dat niet.
Gekke is dat ik op het vlakke vaak maar met een gem. cadans van rond de 90-92 fiets.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:48:26 #173
545 dop
pi_115897955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
klinkt goed , cadans ligt zeker lager als op het vlakke, en als je de snelheid daar mee goed kan vast houden is dat prima.
het is vaak ook gewoon belangrijk om op gevoel de werken, je hebt een teller en een hartslag meter waar naar je kijkt , als je daar naast ook nog eens op je cadans blijft letten dan ben je meer in gevecht met de getalletjes als met de berg.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:57:12 #174
545 dop
pi_115898144
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lol had ik van de week ook 2x

1 keer de heinenoordtunnel waar je aan de noorkant waar hij net iets voor bij een splitsing loopt en ik natuurlijk de verkeerde kant nam.

en 1 keer een viaduct waar ik de 2de plaats pak omdat de de afdaling ook bij de kom hoorde en ik al lang en rustig uit reed naar de rotonde die onderaan de helling lag.
pi_115898642
Overkwam mij ook dinsdag. Dat ik te vroeg weer omdraaide :')

Had nog wel een andere KOM, 42.1 gem over 4,5 km :)

En ik heb zonet m'n nieuwe speeltje uitgetest, een rollenbank :D
Heb 'm bij m'n werk neergezet zodat ik met slecht weer binnen gerepareerde fietsen kan uittesten.
pi_115898772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Leuk, via de website van fiets kwam ik op http://home.trainingpeaks.com/ een online stukje software om je training bij te houden. Leuke is dat ze ook trainingsgegevens (hartslag, wattage, etc) van de pro's hebben, bijvoorbeeld tijdens de tour. Dan lees je:

[..]

_O-

http://home.trainingpeaks(...)15.aspx#.UDXWi8EaPng
Hier train ik mee. Mijn trainer heeft mij een login van trainingpeaks gegeven.
Haters gonna hate.
pi_115900762
Begin de 2 weken bergen in de benen te voelen. Kom op het vlakke/valsplat niet meer vooruit. Thuis maar ff een herstelweek
pi_115903088
Kwam vandaag voor de 2e keer een wielrenner tegen die in een klein plaatsje vlak bij het meer van Annecy woont. Vorige keer ook al ff met hem gesproken en nu weer. Hij is al 69 jaar en heeft dit jaar alweer 9500km op de teller. Hij had kuiten als bakstenen. Respect dat hij op zo'n leeftijd nog alle bergcols zonder moeite opfietst.
pi_115903274
Die vent is natuurlijk al 15 jaar met pensioen. God in Frankrijk.
pi_115903344
Wat een zooi heeft die aan z'n fiets hangen zeg :D

Zadeltas, stuurtas, Ultra Ivo Pomp, handschoenen :? en 2 computers :P
pi_115903520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat een zooi heeft die aan z'n fiets hangen zeg :D

Zadeltas, stuurtas, Ultra Ivo Pomp, handschoenen :? en 2 computers :P
Ik zie alleen een zadeltas, klein tasje bij stuur. Hartslagmeter en fietscomputer. In zijn 2e bidonhouder had hij een windjackje gepropt voor het afdalen. Ik moet wel zeggen dat het in de bergen verstandig is om 2 binnenbanden mee te nemen. Er ligt hier veel meer troep op de weg en bij het afdalen hebben je banden ook meer te voorduren. Je hebt hier ook veel meer afgelegen gebieden dus je wil jezelf wel kunnen helpen. En tot slot, zo'n man boeit het geen zak :P

Edit: zie de pomp nu ook :P
pi_115903572
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zie alleen een zadeltas, klein tasje bij stuur. Hartslagmeter en fietscomputer. In zijn 2e bidonhouder had hij een windjackje gepropt voor het afdalen. Ik moet wel zeggen dat het in de bergen verstandig is om 2 binnenbanden mee te nemen. Er ligt hier veel meer troep op de weg en bij het afdalen hebben je banden ook meer te voorduren. Je hebt hier ook veel meer afgelegen gebieden dus je wil jezelf wel kunnen helpen. En tot slot, zo'n man boeit het geen zak :P

Edit: zie de pomp nu ook :P
Je hoeft hem niet te verdedigen hoor :') Maakt mij ook geen drol uit, maar op zo'n moderne LaPierre is het op z'n minst een opvallende verschijning. That's all.
pi_115903707
quote:
12s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je hoeft hem niet te verdedigen hoor :') Maakt mij ook geen drol uit, maar op zo'n moderne LaPierre is het op z'n minst een opvallende verschijning. That's all.
Haha ik wil hem ook niet verdedigen. Het viel me alleen op dat je begon over zijn uitrusting terwijl het veel noemswaardiger is hoe die man op die leeftijd nog al die bergen op fietst. Zie genoeg mensen die dat nier meer presteren op die leeftijd.

Is zo'n Lapierre trouwens modern? Ik ken het niet. Wat voor land komt het?
pi_115903774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:47 schreef eentwee het volgende:
Die vent is natuurlijk al 15 jaar met pensioen. God in Frankrijk.
Ja klopt. Hij zei dat hij boer was geweest en nu 10 jaar met pensioen is.
pi_115903810
Die ouwe knar verdoet de kostbare tijd die hij nog op het zadel kan doorbrengen voordat ie écht te oud wordt vast niet op internetfora waar je toch alleen maar onzekerheid aangepraat krijgt over de hoogte van je sokken, de kleur van je zadel vs. stuurlint en hoe strak je shirtje om je afgetrainde torso past.

Als wij ook allemaal wat meer zouden fietsen zoals hij en minder hier rondhangen, kregen we ook kuiten als bakstenen, en konden we moeiteloos die 8 kg fiets + 4 kg accessoires de berg op ranselen. Alpe d' Huez onder het uur! ;)
Mijn foto's op Flickr!
pi_115903864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:03 schreef Gripper het volgende:
Die ouwe knar verdoet de kostbare tijd die hij nog op het zadel kan doorbrengen voordat ie écht te oud wordt vast niet op internetfora waar je toch alleen maar onzekerheid aangepraat krijgt over de hoogte van je sokken, de kleur van je zadel vs. stuurlint en hoe strak je shirtje om je afgetrainde torso past.

Als wij ook allemaal wat meer zouden fietsen zoals hij en minder hier rondhangen, kregen we ook kuiten als bakstenen, en konden we moeiteloos die 8 kg fiets + 4 kg accessoires de berg op ranselen. Alpe d' Huez onder het uur! ;)
QFT!
pi_115903887
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

QFT!
Zegt meneer terwijl hij op vakantie om het uur fok komt checken :')
pi_115903946
quote:
12s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zegt meneer terwijl hij op vakantie om het uur fok komt checken :')
Haha, ja klopt, 2 keer per dag ff kijken. Gratis onbeperkt internet op de camping... Regent hier nu trouwens :(
pi_115903983
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha, ja klopt, paar keer per dag ff kijken. Regent hier nu trouwens :(
Ah, balen. Troost je ermee dat het hier de komende dag veel en veel slechter zal zijn :'(
pi_115904034
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ah, balen. Troost je ermee dat het hier de komende dag veel en veel slechter zal zijn :'(
ja las het. Dit is onze 1e regen. We gaan dinsdag terug. Ben ook wel een beetje opgeblust qua fietsen. Jij nog lekker gefietst in het mooie weer?
pi_115904073
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

ja las het. Dit is onze 1e regen. We gaan dinsdag terug. Ben ook wel een beetje opgeblust qua fietsen. Jij nog lekker gefietst in het mooie weer?
Af en toe naar het werk, 's ochtends om 7 uur al in korte broek en korte mouw *O* Dit weekend helemaal niks gedaan, vond het echt te warm.
pi_115904118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Af en toe naar het werk, 's ochtends om 7 uur al in korte broek en korte mouw *O* Dit weekend helemaal niks gedaan, vond het echt te warm.
Ja kan me voorstellen. Hier is het na 12uur ook niet meer te doen. Na de 120km tocht had ik het gevoel dat mijn voeten en kont in brand stond haha

Ik heb nog meer respect voor de profs gekregen.
pi_115904218
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha, ja klopt, 2 keer per dag ff kijken. Gratis onbeperkt internet op de camping... Regent hier nu trouwens :(
Ik wilde net zeggen, dat wordt een dure telefoonrekening straks als je terug bent, roaming is duur...
Maar het valt allemaal weer mee :)

Ik ben straks gewoon ff 2 weken van de radar als ik naar Noorwegen ga hoor, ik wil in mn vakantie geen beschaving zien.
Mijn foto's op Flickr!
pi_115904242
Fietsen in de regen in de bergen is juist kicken!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:21:58 #195
545 dop
pi_115904408
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is zo'n Lapierre trouwens modern? Ik ken het niet. Wat voor land komt het?
Weet je zo weinig van de Fransen?
Lapierre is Frans, een echte Fransman zal zich 5x bedenken voor hij een niet franse fiets koopt
pi_115904470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:21 schreef dop het volgende:

[..]

Lapierre is Frans, een echte Fransman zal zich 5x bedenken voor hij een niet franse fiets koopt
Via via eigenlijk een Nederlands merk maar dat zullen we ze maar niet vertellen :P
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:25:12 #197
545 dop
pi_115904499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Via via eigenlijk een Nederlands merk maar dat zullen we ze maar niet vertellen :P
tot 1993 was het 100% frans en in 1996 voledig in nederlandse handen gekomen , en nee dat moet je de fransen inderdaad niet vertellen dan verkoop je geen fiets meer
pi_115904540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:25 schreef dop het volgende:

[..]

tot 1993 was het 100% frans en in 1996 voledig in nederlandse handen gekomen , en nee dat moet je de fransen inderdaad niet vertellen dan verkoop je geen fiets meer
Gemiste kans voor Patroon dus om voor weinig een afgedankte Lapierre op de kop te tikken ;)
pi_115904587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:21 schreef dop het volgende:

[..]

t is wel OK spul schat ik, als Francaise des Jeux ermee rijdt :)

Mijn foto's op Flickr!
pi_115904687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

t is wel OK spul schat ik, als Francaise des Jeux ermee rijdt :)

[ afbeelding ]
Ja, Vacansoleil rijdt op Bianchi en dat is natuurlijk ook grotendeels bagger.

Verliezen het constant in de testen op basis van gewicht en stijfheid. Afmontage is ook onder de maat vergeleken met andere fabrikanten.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:33:22 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_115904781
Sowieso zegt het vrij weinig of een profploeg er mee fietst of niet, is puur een kwestie van sponsoring
pi_115904912
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:33 schreef Blik het volgende:
Sowieso zegt het vrij weinig of een profploeg er mee fietst of niet, is puur een kwestie van sponsoring
Zeker omdat het vaak nog fietsen zijn die verschillen van de consumentenversie. Ja, zien er hetzelfde uit en hebben dezelfde naam, maar bij de profs bijvoorbeeld extra laag carbon omdat ze toch met dat gewicht van 6.8 zitten.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:06:24 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115906084
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:03 schreef Gripper het volgende:

Goed gesproken, ga je zondag nog mee? O-)

[ Bericht 6% gewijzigd door kaasplankje op 23-08-2012 14:22:20 ]
pi_115907057
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

ik weet het nog niet Kaas, die bomen staan wel erg dicht bij het parcours. Ik zie mezelf al uit de bocht vliegen en me om zo'n boom vouwen...

Als het takkeweer wordt geef ik mezelf een weekendje fietsvrij, en gaan we wat dingen in huis klussen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_115907353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

ik weet het nog niet Kaas, die bomen staan wel erg dicht bij het parcours. Ik zie mezelf al uit de bocht vliegen en me om zo'n boom vouwen...

Als het takkeweer wordt geef ik mezelf een weekendje fietsvrij, en gaan we wat dingen in huis klussen.
_O-
pi_115909143
Maarja, er zijn genoeg patsers die per se zo'n celeste fiets, zo slap als een vaatdoek willen hebben.

Ik noem verder geen namen hoor :')
pi_115909498
Geen fietsvrij hier. Ik ben weer begonnen met de training, nu voor de Silkroad 1200. Afgelopen zondag een testritje van 200km gedaan. Ging niet al te soepel maar dat zal aan 't weer gelegen hebben. Komend weekend de 600 van CC Raches.
pi_115910687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Geen fietsvrij hier. Ik ben weer begonnen met de training, nu voor de Silkroad 1200. Afgelopen zondag een testritje van 200km gedaan. Ging niet al te soepel maar dat zal aan 't weer gelegen hebben. Komend weekend de 600 van CC Raches.
Silkroad 1200 als in fietsen in Centraal-Azië? :P
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:09:48 #209
168576 Idioteque
take the money and run
pi_115911457
Net een stukje gefietst, maar Strava geeft een error als ik de rit wil uploaden :(
pi_115911503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:09 schreef Idioteque het volgende:
Net een stukje gefietst, maar Strava geeft een error als ik de rit wil uploaden :(
Dan gebruik je een e-bike waarschijnlijk.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:15:15 #211
168576 Idioteque
take the money and run
pi_115911728
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dan gebruik je een e-bike waarschijnlijk.
Waarschijnlijk reed ik zo langzaam dat ze bij Strava dachten dat ik me gewoon door de wind vooruit liet duwen :(
pi_115916163
Geloof dat je ook minimale tijd/afstand moet rijden.
pi_115916764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Silkroad 1200 als in fietsen in Centraal-Azië? :P
:Y
1200km brevet vanuit Samarkand. Eerst een rondje van 600km via Tashkent. Daarna een rondje van 600km via Bukhara. Dit alles binnen de gebruikelijke limiet, 90 uur.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 18:04:01 #214
168576 Idioteque
take the money and run
pi_115916945
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Geloof dat je ook minimale tijd/afstand moet rijden.
Hmm, het was 65,5km, dus ik denk niet dat het te kort was. Wel jammer, dit was pas m'n 5e rit ofzo en de eerste keer boven de 50km :P

Na een tijdje laden geeft ie aan 'Upload Finished with Errors, Tap here to upload again'. De error blijft komen.
pi_115917050
Is t wel een gpx?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 18:19:50 #216
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115917501
quote:

Valt heel erg mee hoor, je zult eerst in een baggersloot belanden. Maar dat zal wel niet want het parcours is heel breed.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 18:33:43 #217
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_115917994
quote:

[..]

_O- wat een pussy
.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 18:35:47 #218
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115918063
Ha ha ha

Zo drukke middag gehad zeg, van 12 tot 18 door tot aan het gaatje. Rijd ik naar huis om 18 uur op de fiets, ben ik nog net geen getuige van hoe een vrouw (50) op een elektrieke fiets wordt aangereden door een jonge gast in een vw lupo. Vrouw op de grond, geen bloed maar wel bij kennis en pijn aan haar hoofd en heup. Er waren gelijk 5 mensen bij. Kaas ambulance gebeld, die vrouw lag op de grond "Auw auw mijn hoofd!" ik zeg tegen de telefoniste "Geen bloed en er komt nog geluid uit, valt wel mee geloof ik." En de wacht gehouden tot de ziekenbroeders arriveerden.

Daarna afgetaaid. :P

[ Bericht 52% gewijzigd door kaasplankje op 23-08-2012 19:06:01 ]
pi_115927634
Na een maandje trainen van 30 km/uur gemiddeld naar 34 km/uur gegaan op mijn vaste trainingsronde van 40 km. Rijd in het weekend wel verder maar na het werk is zo'n rondje best lekker om te rijden. Tevreden met de progressie in ieder geval, nu nog wat KOM's pakken als de wind weer wat aantrekt richting de herfst.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 23:16:00 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_115931906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:04 schreef Idioteque het volgende:

[..]

Hmm, het was 65,5km, dus ik denk niet dat het te kort was. Wel jammer, dit was pas m'n 5e rit ofzo en de eerste keer boven de 50km :P

Na een tijdje laden geeft ie aan 'Upload Finished with Errors, Tap here to upload again'. De error blijft komen.
Gebeurt wel vaker via de telefoon, zit je wel op wifi?
pi_115938414
sinds vandaag Holenbeer MSc, stiekem wel een beetje trots en morgen vast een heerlijk gevoel op de fiets :)
pi_115940389
gefeliciteerd Holenbeer
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:08:07 #223
545 dop
pi_115940991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is t wel een gpx?
mag ook tcx zijn , ik heb een bryton rider 35 en die poept ook bcx en pwx , maar dan start strava niet eens met uploaden tcx een, gpx geen probleem

wat de minimum afstand is weet ik niet maar mijn kortste ritje is 3,8km.
pi_115941080
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ha ha ha

Zo drukke middag gehad zeg, van 12 tot 18 door tot aan het gaatje. Rijd ik naar huis om 18 uur op de fiets, ben ik nog net geen getuige van hoe een vrouw (50) op een elektrieke fiets wordt aangereden door een jonge gast in een vw lupo. Vrouw op de grond, geen bloed maar wel bij kennis en pijn aan haar hoofd en heup. Er waren gelijk 5 mensen bij. Kaas ambulance gebeld, die vrouw lag op de grond "Auw auw mijn hoofd!" ik zeg tegen de telefoniste "Geen bloed en er komt nog geluid uit, valt wel mee geloof ik." En de wacht gehouden tot de ziekenbroeders arriveerden.

Pff die elektrische fietsers tegenwoordig...
pi_115941937
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ha ha ha

Goed bezig kaas! :7

Laatst had een collega van me nog een verkeersopstootje gesust. Kregen we een briefje in de bus: Dank aan de fietskoerier die me geholpen heeft tijdens die ruzie.

pi_115942149
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 02:18 schreef Holenbeer het volgende:
sinds vandaag Holenbeer MSc, stiekem wel een beetje trots en morgen vast een heerlijk gevoel op de fiets :)
Gefeliciteerd!

Uni Twente (vermoeden vanwege je onderschrift)? Afgelopen dinsdag is mijn afstudeerder daar afgestudeerd. Wat fietsen daar nog veel vrouwen rond voor een technische universiteit.
pi_115942181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 02:18 schreef Holenbeer het volgende:
Lekker zeg, feli!
MSc in wat?
Mijn foto's op Flickr!
pi_115942209
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Laatst had een collega van me nog een verkeersopstootje gesust. Kregen we een briefje in de bus: Dank aan de fietskoerier die me geholpen heeft tijdens die ruzie.
Fietsers zijn gewoon goed volk. Verbeter de wereld: ga fietsen!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:51:26 #229
168576 Idioteque
take the money and run
pi_115942429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Gebeurt wel vaker via de telefoon, zit je wel op wifi?
Ja, ik zit op wifi. Vanmorgen weer geprobeerd en toen lukte het gewoon :) Ik denk dat er gister dan toch een kleine storing was, ofzo.
pi_115942449
Vodafone toevallig?
Die hadden wat problemen laatste dagen :p.

Je moet nu wel de FOK! groep joinen op Strava he!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:54:26 #231
545 dop
pi_115942481
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
is dat bij rotterdam airport dat baantje ?
pi_115943751
No-P, ik durf het bijna niet te vragen maar heb jij misschien die route nog die wij vorig jaar gefietst hebben? O-) De link in je vorige pm doet het niet meer :'(
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:48:52 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115943921
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:54 schreef dop het volgende:

[..]

is dat bij rotterdam airport dat baantje ?
Nee Gouda.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:57:45 #234
168576 Idioteque
take the money and run
pi_115944190
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vodafone toevallig?
Die hadden wat problemen laatste dagen :p.

Je moet nu wel de FOK! groep joinen op Strava he!
Nee, KPN, maar dat zou ook niet echt uit moeten maken omdat ik op wifi zat.

Ik denk niet dat ik een aanwinst zal zijn in de FOK! groep van Strava :P Daarnaast zou ik ook niet weten hoe ik dat moet doen.
pi_115944284
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:38 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Uni Twente (vermoeden vanwege je onderschrift)? Afgelopen dinsdag is mijn afstudeerder daar afgestudeerd. Wat fietsen daar nog veel vrouwen rond voor een technische universiteit.
UT inderdaad. Vrouwen zijn er inderdaad wel. Duits en psychologiestudent waarschijnlijk ;)

Jij, Kiekjesdief en Gripper, dank voor de felicitaties. MSc Business Administration heb ik nu.

Overigens vind ik het nu wel schaamteloos dat ik het vannacht met mijn dronkenkop gepost heb :P
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:01:48 #236
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115944306
Gefeliciteerd heur.
pi_115944322
dank, dank
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:06:24 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_115944415
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:57 schreef Idioteque het volgende:

[..]

Nee, KPN, maar dat zou ook niet echt uit moeten maken omdat ik op wifi zat.

Ik denk niet dat ik een aanwinst zal zijn in de FOK! groep van Strava :P Daarnaast zou ik ook niet weten hoe ik dat moet doen.
Net of ik zo'n verrijking ben voor de club :')

Op de Strava-website kun je bij "Explore" zoeken naar clubs. Als je daar Fok! intikt vind je de FOK! groep.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:14:16 #239
545 dop
pi_115944645
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee Gouda.
http://app.strava.com/segments/1364483
daar dus

dordrecht
maassluis
rotterdam airport
ken ik wel van er langs fietsen , misschien ook wel eens langs dat baantje gereden maar is me nooit opgevallen

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 24-08-2012 11:19:32 ]
pi_115944755
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:14 schreef dop het volgende:

[..]

http://app.strava.com/segments/1364483
daar dus

dordrecht maassluis rotterdam airport , ken ik wel van er langs fietsen , misschien ook wel eens langs dat baantje gereden maar is me nooit opgevallen
Whut 74.6 _O- Dat rijd Lars Boom niet eens op zo'n bochtig parcours.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:20:41 #241
545 dop
pi_115944853
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

zal wel een log foutje zijn, 50 kilometer het uur is al heel erg fors
pi_115944935
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Klopt weer eens geen klote van op Strava, kijk maar bij performance. Zie je dat het gemiddelde ergens rond de 43 km/uur ligt. De tweede plek klopt ook niks van, gemiddelde ook net boven de 40 km/uur in werkelijkheid. Derde en vierde plek gaan ook nergens over.
pi_115945024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

Klopt weer eens geen klote van op Strava, kijk maar bij performance. Zie je dat het gemiddelde ergens rond de 43 km/uur ligt. De tweede plek klopt ook niks van, gemiddelde ook net boven de 40 km/uur in werkelijkheid.
Moet iemand ff telefoon aan Kaas lenen zodat hij dat segment rijdt en daarna kan flaggen.

pi_115945088
Goed nieuws vandaag over Armstrong :r btw *O*
pi_115945138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:57 schreef Idioteque het volgende:

[..]

http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners

Alsof er alleen maar pro's zitten. Ik rij ook totaal niet hard.

@Holenbeer: Gefeliciteerd! Business Administration heb ik ook nog een halfjaar geprobeerd :P. Tis hem niet geworden haha.
pi_115945192
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Moet iemand ff telefoon aan Kaas lenen zodat hij dat segment rijdt en daarna kan flaggen.

Ben de hele zooi al aan het flaggen, weg met die onzinnige rides.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:35:08 #247
27167 SuperWeber
pi_115945312
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:01 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

UT inderdaad. Vrouwen zijn er inderdaad wel. Duits en psychologiestudent waarschijnlijk ;)

Jij, Kiekjesdief en Gripper, dank voor de felicitaties. MSc Business Administration heb ik nu.

Overigens vind ik het nu wel schaamteloos dat ik het vannacht met mijn dronkenkop gepost heb :P
Elke niet bèta opleiding is geen echte opleiding... :{w

Om je euforie dan toch nog even schaamteloos de grond in te boren 8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115946500
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:35 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Elke niet bèta opleiding is geen echte opleiding... :{w

Om je euforie dan toch nog even schaamteloos de grond in te boren 8-)
Iemand moet bèta mensen aan het werk zetten, laat mij dat dan maar doen :7

overigens hoorde ik gisteren wel iets tofs over ICT mensen. De intro voor nieuwe studenten is momenteel bezig. Bij de ICT gerichte opleidingen huurden ze vaak de ict-clown in op de eerste dag. Die clown liep alleen maar wat rond, sprak niet, deed geen truukjes ofzo. Het enige wat hij deed was in een belachelijk clownspak rondlopen met de hoop dat ICT studenten de clown zien en met elkaar gaan praten :')
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:12:05 #249
168576 Idioteque
take the money and run
pi_115946561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:30 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners

Alsof er alleen maar pro's zitten. Ik rij ook totaal niet hard.

Ik heb me toegevoegd :)
pi_115946611
Zo gisteren even Amsterdam-Delft-Amsterdam gedaan met omwegen, uiteindelijk 180km gefietst en was om 12 uur 's nachts pas thuis. Mooie tocht. 180 is mijn grootste afstand tot nu toe, was opmerkelijk genoeg in een uitzonderlijke vorm en had tot aan 165km eigenlijk nergens last van - toen wat pijntjes.

Ben trouwens ook blij met mijn nieuwe broekje van 45 euro, met gel erin, heb werkelijk waar nergens last meer van daaronder.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:39:25 #251
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115947433
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

Klopt weer eens geen klote van op Strava, kijk maar bij performance. Zie je dat het gemiddelde ergens rond de 43 km/uur ligt. De tweede plek klopt ook niks van, gemiddelde ook net boven de 40 km/uur in werkelijkheid. Derde en vierde plek gaan ook nergens over.

Ik snap dat Strava ook niet geheel, moeilijk om nou te zien hoe lang dat segment is enzovoorts.

43km/u gemiddeld over 65/70km kan wel hoor, bij de A's bij ons op de club zijn dat geen uitzonderingen op de woensdagavondwedstrijd of zondagmorgen. Als het segment 1 rondje is zou het nog hoger moeten zijn, de bochten zijn behoorlijk snel.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:44:30 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115947575
Ow wacht ff, 't is in Mijlen natuurlijk.

1 mijl is 1.6km toch?

Dus die KOM is 56.96 gemiddeld, 20 juni was het algemeen clubkampioenschap, vandaar. :')

Die Shane ken ik wel trouwens.

[ Bericht 23% gewijzigd door kaasplankje op 24-08-2012 12:50:15 ]
pi_115947796
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:44 schreef kaasplankje het volgende:
Ow wacht ff, 't is in Mijlen natuurlijk.

1 mijl is 1.6km toch?

Dus die KOM is 56.96 gemiddeld, 20 juni was het algemeen clubkampioenschap, vandaar. :')

Die Shane ken ik wel trouwens.
Nee, de KOM is 73 gemiddeld :P
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:54:29 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115947896
Ik snap niet waar jullie zo lyrisch over zijn mbt tot Strava :{w

Onze wielerclub bestaat 30 september 80 jaar btw. En daarvan ben ik er al ongeveer 12 lid. :7
pi_115948100
Iemand die mij kan vertellen wat KOM inhoudt? Met Google kon ik niks vinden.

Trouwens, eenmaal op de gang (uurtje ofzo) fiets je na tijdje over een fietspad van stoeptegels met flinke snelheid. (Weg van Haarsteeg naar Herpt).

Dit is toch veel lekkerder dan over asfalt? Het levert je dat gelukzalige gevoel, die je met gewoon asfalt niet gauw hebt. Mee eens? :Y

Iemand dit wel eens gereden?
pi_115948155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, de KOM is 73 gemiddeld :P
Ik zie geen 73 hoor? 55,3 zie ik hier.
pi_115948246
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:00 schreef KeimpeHart het volgende:
Iemand die mij kan vertellen wat KOM inhoudt? Met Google kon ik niks vinden.

Trouwens, eenmaal op de gang (uurtje ofzo) fiets je na tijdje over een fietspad van stoeptegels met flinke snelheid. (Weg van Haarsteeg naar Herpt).

[ afbeelding ]

Dit is toch veel lekkerder dan over asfalt? Het levert je dat gelukzalige gevoel, die je met gewoon asfalt niet gauw hebt. Mee eens? :Y

KOM = King of Mountain
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:05:33 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115948256
Strava heeft kuren.
pi_115948314
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
Strava heeft kuren.
Hater
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:10:27 #260
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_115948419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
No-P, ik durf het bijna niet te vragen maar heb jij misschien die route nog die wij vorig jaar gefietst hebben? O-) De link in je vorige pm doet het niet meer :'(
Zal hem weer publiekelijk maken, dan niet die weer te zien en te downloaden zijn.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_115948448
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:10 schreef No-P het volgende:

[..]

Zal hem weer publiekelijk maken, dan niet die weer te zien en te downloaden zijn.
Dank _O_
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:11:48 #262
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115948468
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Hater
_O-
pi_115949273
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Goed nieuws vandaag over Armstrong :r btw *O*
Gaan ze nu Ullrich, Basso, Escartin, Vino, Hamilton, Rasmussen, Zulle, Klöden, Rumsas en Beloki huldigen? Ook een lekker lijstje _O_

Ik vind het slecht nieuws voor de sport. Iedereen zat aan de dope toen, hadden ze ze toen maar moeten pakken! Soms zou je willen dat er net zo'n doofpot is als in het voetbal.
pi_115949334
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gaan ze nu Ullrich, Basso, Escartin, Vino, Hamilton, Rasmussen, Zulle, Klöden, Rumsas en Beloki huldigen? Ook een lekker lijstje _O_

Ik vind het slecht nieuws voor de sport. Iedereen zat aan de dope toen, hadden ze ze toen maar moeten pakken! Soms zou je willen dat er net zo'n doofpot is als in het voetbal.
Nee, 7 keer blanco wat mij betreft.
pi_115949372
Net tijdens het koerieren lek gereden omdat ik met 35 over een klein drempeltje reed, amateur :')
pi_115949601
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Deze is wel mooi wat dat betreft:

Eigenlijk echt :')!
pi_115950033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik snap dat Strava ook niet geheel, moeilijk om nou te zien hoe lang dat segment is enzovoorts.

43km/u gemiddeld over 65/70km kan wel hoor, bij de A's bij ons op de club zijn dat geen uitzonderingen op de woensdagavondwedstrijd of zondagmorgen. Als het segment 1 rondje is zou het nog hoger moeten zijn, de bochten zijn behoorlijk snel.
Zal ik het dan maar weer uitleggen? Strava werkt niet goed met rondjes waarbij de heen- en terugweg zo dicht bij elkaar liggen, of bijvoorbeeld routepunt en eindpunt. Dat komt door 2 dingen: GPS-onnauwkeurigheid en het Strava algoritme. Strava matcht je GPS coordinaten met een bestaand segment als je voldoende dicht bij het beginpunt, voldoende dicht bij het eindpunt en in een logische volgorde bij ca. 75% van het tussenliggende bent geweest. Als je eenmaal beginpunt en die 75% in de tas hebt en je komt in de buurt van het eindpunt dan stopt de tijd. Terwijl je misschien nog niet bij het eindpunt bent maar alleen ergens in de buurt en bijv. nog een bocht moet o.i.d. De GPS onnauwkeurigheid versterkt dit effect. Een afwijking van 20meter is al snel gemaakt waardoor de kans groter is dat Strava denkt dat je bij het eindpunt bent. De totale segmentlengte wordt echter wel gebruikt voor het berekenen van de gemiddelde snelheid mbv de te korte eindtijd. Vandaar die hoge gemiddeldes. Als je op de tijden klikt zie je welke datapunten gebruikt zijn om de tijd te registeren (blauwe lijn).
pi_115950089
Ohja, Armstrong 7 Tourzeges afpakken: :') :') :')
Lijkt me dan toch dat je keiharde bewijzen moet hebben voor dopinggebruik in de drie weken in juli van elk jaar. Sowieso is het een selectieve heksenjacht waar de sport geen reet mee opschiet.
pi_115950119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:02 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik zie geen 73 hoor? 55,3 zie ik hier.
Heb wat KOM's geflagged, die zijn nu pleite. Maar voor dat parcours is er geen beginnen aan, staat vol met gare snelle rondjes voor dat parcours. Makkelijk te zien als je bij performance de snelheid bekijkt, die ligt constant ver onder het gemiddelde waarmee het rondje mee gereden moet zijn.
pi_115950264
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:51 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me dan toch dat je keiharde bewijzen moet hebben voor dopinggebruik in de drie weken in juli van elk jaar. Sowieso is het een selectieve heksenjacht waar de sport geen reet mee opschiet.
Als je een stuk of 15 man onder ede kan laten vertellen dat Armstrong aan de dope zat lijkt me dat wel genoeg toch.

Sowieso dat hele zoete teelbal american dream gezeik :r Mag van mij lek geprikt worden dat luchtkasteeltje.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:57:37 #271
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115950332
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:51 schreef eentwee het volgende:
Ja
pi_115950497
Daarom zou het ook zo'n mooi statement zijn om gewoon 7 keer blanco tourwinnaar te doen. Al is de leugen nog zo snel etc.
pi_115950575
Als ik niks tijdens werk te doen heb ga ik ook gewoon diverse rides flaggen hoor.

:') NSB'er ook :p
pi_115950616
Inderdaad. Vlakke segments :r
pi_115950642
Hey Kaas, kan jij eigenlijk nog wel een beetje koerieren? Alle bruggen zijn afgezet nu toch?
pi_115950645
Nee gewoon diverse rides van mensen die met de auto zijn gegaan ofzo _O-
pi_115950671
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nee gewoon diverse rides van mensen die met de auto zijn gegaan ofzo _O-
Oh, die kom ik gelukkig nog niet zo vaak tegen.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:06:48 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115950727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hey Kaas, kan jij eigenlijk nog wel een beetje koerieren? Alle bruggen zijn afgezet nu toch?
Tuurlijk wel, ik heb maar 45cm nodig hé?
pi_115950734
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als ik niks tijdens werk te doen heb ga ik ook gewoon diverse rides flaggen hoor.

:') NSB'er ook :p
Je opa.
pi_115950814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:06 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je opa.
pi_115950835
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, ik heb maar 45cm nodig hé?
Dat scheelt wel ja :P Anders watertaxi *O*
pi_115953148
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:13 schreef JohnDDD het volgende:
Zo gisteren even Amsterdam-Delft-Amsterdam gedaan met omwegen, uiteindelijk 180km gefietst en was om 12 uur 's nachts pas thuis. Mooie tocht. 180 is mijn grootste afstand tot nu toe, was opmerkelijk genoeg in een uitzonderlijke vorm en had tot aan 165km eigenlijk nergens last van - toen wat pijntjes.
12 uur 's nachts? Had je een afspraak in Delft oid? Rijd wel eens naar de bosbaan/ Amstel vanuit Delft als er een mooie roeiwedstrijd is, maar die weggetjes zijn volgens mij helemaal niet zo geweldig midden in de nacht zonder verlichting.

Overigens zijn pijntjes volgens mij altijd van de laatste kilometers. Rijd ik 80 dan voel ik vanaf 70 dat het moeilijker wordt, rijd ik 150 dan voel ik het na 140. Er zit een psychologische factor in lijkt het.
pi_115953724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:06 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je opa.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:51:50 #284
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115955140
Zucht! M'n fiets is niet meer leverbaar :'( ... wilde dezelfde bestellen, Giant Defy 3 maat M... maar er is niet meer aan te komen.

Een maat groter M/L wel... dat scheelt 3cm. Mijn binnenbeen lengte is 86cm (ben zelf 180) en dat zou uitkomen op een L/XL volgens de giant maattabel. Maar een L/XL lijkt me echt te groot... aangezien ik zelf nu een week of 2 ervaring heb vraag ik me af of ik de 3cm van een M naar M/L ga merken of dat dat wel los zal gaan lopen. Uiteindelijk ook maar 4x gefietst op een M... wat op zich wel prima zat.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:53:19 #285
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115955202
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:51 schreef baaart het volgende:
Zucht! M'n fiets is niet meer leverbaar :'( ... wilde dezelfde bestellen, Giant Defy 3 maat M... maar er is niet meer aan te komen.

Een maat groter M/L wel... dat scheelt 3cm. Mijn binnenbeen lengte is 86cm (ben zelf 180) en dat zou uitkomen op een L/XL volgens de giant maattabel. Maar een L/XL lijkt me echt te groot... aangezien ik zelf nu een week of 2 ervaring heb vraag ik me af of ik de 3cm van een M naar M/L ga merken of dat dat wel los zal gaan lopen. Uiteindelijk ook maar 4x gefietst op een M... wat op zich wel prima zat.
Gelukkig zijn er ook nog andere merken en modellen verkrijgbaar.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:08:38 #286
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115955825
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook nog andere merken en modellen verkrijgbaar.
Oh, echt? ... ik vroeg me gewoon af of ik die 3cm verschil (negatief) ga merken... heb nog op een BeOne gezeten in dezelfde prijsklasse maar vind het stuur van de Giant fijner in de hand liggen.

Om weer niet alles af te gaan voor een andere fiets van een ander merk leek me dit handiger..
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:14:55 #287
27167 SuperWeber
pi_115956113
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:08 schreef baaart het volgende:

[..]

Oh, echt? ... ik vroeg me gewoon af of ik die 3cm verschil (negatief) ga merken... heb nog op een BeOne gezeten in dezelfde prijsklasse maar vind het stuur van de Giant fijner in de hand liggen.

Om weer niet alles af te gaan voor een andere fiets van een ander merk leek me dit handiger..
Het is belangrijk om op een goed passende fiets te fietsen, ik zou dus niet zomaar op een groter frame gaan fietsen, alhoewel het geen problemen hoeft op te leveren...
pi_115957485
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:02 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

12 uur 's nachts? Had je een afspraak in Delft oid? Rijd wel eens naar de bosbaan/ Amstel vanuit Delft als er een mooie roeiwedstrijd is, maar die weggetjes zijn volgens mij helemaal niet zo geweldig midden in de nacht zonder verlichting.

Overigens zijn pijntjes volgens mij altijd van de laatste kilometers. Rijd ik 80 dan voel ik vanaf 70 dat het moeilijker wordt, rijd ik 150 dan voel ik het na 140. Er zit een psychologische factor in lijkt het.
Klopt had een afspraak om een uur of 7 in Delft. Moest toen nog terug. Dacht ook dat het 63 km was (ongeveer 2 uur) maar het bleek wel langer en ja je stopt ook wel eens als je de weg niet goed kent.

Niet alle wegen zijn mooi inderdaad, langs de snelweg bij Sassenheim ligt een heel stuk fietspad zonder licht, had gelukkig wel licht op de fiets. :)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:54:12 #289
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115957613
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:14 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Het is belangrijk om op een goed passende fiets te fietsen, ik zou dus niet zomaar op een groter frame gaan fietsen, alhoewel het geen problemen hoeft op te leveren...
Ja ik snap 't... alleen als ik m'n binnenbeenlengte opmeet en daar de fietsmaat van afleid dan kom ik op een L uit, terwijl de winkel me toen een M adviseerde. Een M/L zit daar dus tussen in.

Ik moet zeggen dat de M wel lekker fietste, maar heb geen vergelijking met een andere fiets.. en proefritjes maken op racefietsen zit er vaak niet in, helaas.

Gewoon zitten en houding innemen op een M/L merk ik niet echt verschil, ook niet wat betreft afstand tussen zadel/stuur... maar of dat ook zo blijft na 2 uur fietsen... sja, geen idee.

Zucht... kut automobilist ;( ;(
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:05:35 #290
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115958020
Een proefritje maken kan bijna altijd wel en anders is het een prut FM ;)
pi_115958506
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:00 schreef KeimpeHart het volgende:

[ afbeelding ]

Niemand die dit herkent, of wel eens op een lang stuk fietspad van stoeptegels gereden heeft?
pi_115958686
Gisteravond nog rondje met de club gereden. Kleinere groep, veel oude mannen die geen kopwerk doen. Beetje kopwerk gedaan, maar had dinsdag nog in de benen. Op de dijk nog even doorgetrokken naar mooi 40+, maar veel zat d'r niet in.
pi_115958763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:18 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Niemand die dit herkent, of wel eens op een lang stuk fietspad van stoeptegels gereden heeft?
Nee, ja
pi_115959296
Iemand tips om tintelende vingers/slapende handen tegen te gaan?

Vandaag een stuk gefietst, maar soms gewoon helemaal het gevoel in m'n pink, ring- en middelvinger weg...
pi_115959386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:18 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Klinkertjes rijden af en toe best lekker, maar niets gaat boven dat gevoel als je van een slechte weg, op gloednieuw asfalt komt :9~
pi_115959581
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:39 schreef muzas het volgende:
Iemand tips om tintelende vingers/slapende handen tegen te gaan?

Vandaag een stuk gefietst, maar soms gewoon helemaal het gevoel in m'n pink, ring- en middelvinger weg...
Minder druk in je voorband, ellebogen meer gebogen houden, zadel tikje achterover... Niet in het stuur knijpen maar je handen met licht gebogen ellebogen ontspannen op het stuur leggen.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:29:32 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115961123
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:54 schreef baaart het volgende:

[..]

Ja ik snap 't... alleen als ik m'n binnenbeenlengte opmeet en daar de fietsmaat van afleid dan kom ik op een L uit, terwijl de winkel me toen een M adviseerde. Een M/L zit daar dus tussen in.

Ik moet zeggen dat de M wel lekker fietste, maar heb geen vergelijking met een andere fiets.. en proefritjes maken op racefietsen zit er vaak niet in, helaas.

Gewoon zitten en houding innemen op een M/L merk ik niet echt verschil, ook niet wat betreft afstand tussen zadel/stuur... maar of dat ook zo blijft na 2 uur fietsen... sja, geen idee.

Als ik jou was zou ik geen fiets nemen die 3cm groter is dan je oude zonder daar eerst een proefritje op gemaakt te hebben. Je bent ook niet verplicht de schade van de aanrijding te herstellen bij de FM die het schaderapport opmaakt.
pi_115961386
Ben al 10 jaar vegetariër en zit er de laatste tijd aan te denken om weer (biologisch) vlees te gaan eten in de hoop mijn sportieve prestaties te verbeteren. Ik heb al een grote verbetering gezien qua energie en uithoudingsvermogen sinds ik weer vis eet.

Mensen hier ervaring met al dan niet eten van vlees en fietsprestaties?
pi_115963341
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:54 schreef baaart het volgende:

[..]

Kijk naar bovenbuis lengte en balhoofdlengte. Zit je nu goed zonder spacers dan zou ik niet kleiner gaan. Hoeveel is de bovenbuis korter/langer? Kan je dat opvangen met een kortere of langere stuurpen? Is de bovenbuis korter en heb je nu al 13cm pen zou ik het niet doen. Is de bovenbuis langer en heb je nu al 10cm pen zou ik het niet doen.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:56:48 #300
168576 Idioteque
take the money and run
pi_115964769
Ik ben dus net begonnen met fietsen en moet zeggen dat ik er een beetje verslaafd aan begin te raken :p Nu wordt het (uiteraard) een stuk slechter weer, maar ik heb geen zin om mijn zojuist verbeterde conditie weer kwijt te raken.
Ik zat er aan te denken om een rollerbank te kopen zodat ik met slecht weer toch kan fietsen. Er werd mij zojuist echter verteld dat dat echt onwijs saai is en ik beter kan gaan spinnen of mountainbiken.

Wat doen jullie/raden jullie aan?
pi_115964889
Slecht weer bestaat niet. Alleen slechte excuses en slechte kleding.

Je zal denk ik alleen wat meer onderhoud aan je fiets moeten plegen, qua schoonmaken denk ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')