klopt ook wel en je hoeft mij te overtuigen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Behalve dat dat vaak een ritje is van een km of 5. Als ik van huis weg ga zie ik ALLES. Als ik na 100 km moe terug kom merk ik dat ik de laatste 25 km ofzo echt een stuk minder scherp ben. Gaat soms net goed. Als je moe bent dan kan je wel eens iets over het hoofd zien..
Eens. Op de stadsfiets zit ik vaak nog te iPhonenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
klopt ook wel en je hoeft mij te overtuigen.
Overigens let ik op de racefiets vaak wel veel beter op overig verkeer dan op de stadsfiets. Anticipeer veel meer op mogelijke problemen
Goede keuzequote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef muzas het volgende:
Dan heb ik denk ik toch liever race- pedalen en schoenen. Gezien ik voornamelijk verhard rijd.
Voor jou is het gewoon handiger om nu nog MTB-schoenen te kopen, aangezien je die in beide fietsen kunt gebruiken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:04 schreef muzas het volgende:
Wat is nou het wezelijke verschil tussen MTB- en Raceschoenen? Alleen het profiel op de schoen?
Als je alleen verhard rijdt, en niet van plan bent ermee te lopen, is dat idd misschien net zo handigquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef muzas het volgende:
Dan heb ik denk ik toch liever race- pedalen en schoenen. Gezien ik voornamelijk verhard rijd.
Mijn prachtige renault MTB gaat naar mijn neefjequote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor jou is het gewoon handiger om nu nog MTB-schoenen te kopen, aangezien je die in beide fietsen kunt gebruiken.
Blijkbaar wil je raceschoenen, dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk
Dat dus, met mp3 speler in de oren en een tas aan het stuur.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens. Op de stadsfiets zit ik vaak nog te iPhonen
Volgens mij is de raceschoen + pedaal combi ook wat smaller, waardoor je minder snel de straat raakt als je op snelheid door trappend door de bocht gaat.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:04 schreef muzas het volgende:
Wat is nou het wezelijke verschil tussen MTB- en Raceschoenen? Alleen het profiel op de schoen?
Juist goed, met regen is de bochtensnelheid lager. Volgens mij is het voor jou nog wel te doen op de fiets naar gouda?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lijkt me niet handig om mn eerste koersmeters ooit in de stromende regen te doen....
Als t OK weer is kom ik misschien wel ff langs Gouda, rondje lek & hollandse ijssel en kan je mn wieltjes zien.
Wij hadden pas geleden een gozer uit India die wat werk bij ons moest doen. Fiets voor hem geregeld want hij vond de metro maar niks. Heeft hij 1 dag gedaan want kwam de Erasmusbrug niet overquote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:24 schreef Holenbeer het volgende:
doet me een beetje denken aan al die (volwassen) aziaten die hier op kinderfietsjes door de stad en over de campus fietsen
Net nog even gebeld met de club, je mag wel starten op een dagkaart (dus zonder KNWU licentie) maar daar heb je een basislidmaatschap voor sportieve fietsers van de KNWU nodig. Dat kost je 35.- per jaar, je krijgt dan wel Wielerlandmagazine het hele jaar erbij voor niks en 10% korting bij toertochten en weet ik wat nog meer. Je kan dan ook eens bij de Nedereindse berg gaan rijden voor een paar Euro of bij de Almelose wielerboys.quote:
Google geeft inderdaad niet veel anders...behalve 'pool' pedalen.. maar dat lijkt me een beetje op hetzelfde neerkomen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:02 schreef Narcotical het volgende:
Gewoon SPD-SL pedalen nemen
Die tuigjes heten trouwens toeclips
Niks mis met die dingen. Ik heb nog een niveau lager. Die heb ik hier pagina of 2 terug ook nog geplaatst met een linkje voor 25 E. Fiets er al 2 jaar mee zonder problemen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:09 schreef baaart het volgende:
[..]
Google geeft inderdaad niet veel anders...behalve 'pool' pedalen.. maar dat lijkt me een beetje op hetzelfde neerkomen.
Nog specifieke dingen, behalve gewicht en materiaal, waar je op moet letten? Kom deze bijvoorbeeld tegen: http://www.fietssportiefo(...)edalen-pd-5700.html/
Zitten een beetje in het midden / lagere prijsklasse. Prima om mee te beginnen? De duurdere hebben vrijwel, voor mij als leek, het enige verschil dat er onderdelen carbon zijn en dus lichter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |