abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115868841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:44 schreef jack4ya het volgende:
Muzas, een zeem is meer tegen het schuren dan dat het echt pijn tegengaat. Dan zou ik eerder een ander zadel proberen. Toeval wil dat ik briljant op een zadel van de Lidl zit. En een duurdere lederen vond ik minder. Dus dat is ook een optie.

Je hebt inderdaad mtb broeken, die vallen wat losser. Met een aangesloten binnenbroek. Decathlon heeft aardige, voor een leuke prijs. Decathlon heeft sowieso aardige goedkope en wat duurdere spullen, loont absoluut om daar te kijken.

Schoenen was voor mij lastig, een tip: bespaar hier niet op. Wordt je onwijs narrig van. Ga passen en neem degene die het meest netjes/prettig zit. Voor 100,- moet je zéker klaar kunnen zijn en die dingen verslijt je eigenlijk niet zo snel. Kleding is waar veel mensen zich gek mee laten maken (ook bij hardlopen trouwens) ik fiets in een broekje en de rest gewoon normale aansluitende shirts of hemdjes.
Dit inderdaad. Van m'n schoenen heb ik het gevoel dat ze amper slijten. Jammer want ik vind ze niet meer mooi :')
pi_115868846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:39 schreef eentwee het volgende:
De Ronde van Delft _O-

@jack4ya: welkom! Lijkt me een prima binnenkomer. Eerst maar eens zien of je het echt leuk vindt. Vast wel, een beetje minder comfort vind ik persoonlijk een stuk minder erg dan modder :P Post hier gerust een foto van je fiets of technische vragen. Waarschijnlijk weet ik er niks van maar dan hebben we altijd ultra_ivo nog die elke vintage roestbak een pareltje vindt zoals ze tegenwoordig niet meer gemaakt worden :P
Dan kan ie zijn lol op... Ik krijg geloof ik de zadelpen van een echte reuze wielrennert (en weet ik nog wat meer)... (mijn pa was prof mechanieker) Mij zal het boeien maar mensen schijnen het leuk te vinden..

[ Bericht 1% gewijzigd door jack4ya op 22-08-2012 15:56:12 ]
pi_115868880
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef muzas het volgende:
*zomermalloot meldt zich
Ook welkom :)

quote:
Welnu, kleding. Ik rij nu, zoals eerder in dit topic toevallig genoemd, in een sportbroek en een polo. Soms een trainingsbroek. Ik heb dus fietskleding nodig... Want ik begreep dat een broek met zeem zadelpijn tegengaat? Aangezien voorlopig iedere vorm van winst op het gebied van aerodynamica en gewicht bij mezelf ligt, leek het me niet nodig om zo'n strak bretel-broekje te kopen. Ik heb vrij harige benen die ik NIET ga scheren. Dus ik dacht aan zo'n boxer met zeem... Tegen de zadelpijn, en dan gewoon 'normale' sportkleding. Of is dat een no-go en zijn er voordelen aan zo'n bretelbroek die ik nog niet bedacht heb?
Voor racefietsers / serieuze MTB'-ers is er vooral voordeel dat het niet wappert bij hoge snelheden. Je zult zelf inmiddels wel doorhebben dat een zeem je aardig weat zadelpijn scheelt... Je kunt inderdaad een fietsonderbroek met zeem dragen, en daaroverheen wat je maar wilt. Trainingsbroek is misschien niet handig omdat die in de ketting kan komen, maar dat kun je met een elastiekje om je broekspijp wel oplossen. Er zijn ook MTB-shorts, voor "stoere" bikers die niet in een strak broekje willen. Dan heb je binnenin een strakke fietsbroek zoals wij ook allemaal dragen, en daaroverheen een baggy korte of 3/4 broek.

het grote voordeel vind ik vooral: dicht op de huid, dus goed vochttransport/zweetafvoer. geen plooien waardoor je schuurplekken krijgt. Zeem sluit aan op je achterwerk, met bretels verschuift het spulletje niet/zakt de broek niet af. tenslotte geven snelle strakke fietspakjes me een niet te onderschatten psychologisch voordeel. :)

quote:
Daarnaast schoenen. Heb nu gewoon m'n sneakers aan. Maar ik snap dat je efficiënter trapt met van die klikpedalen. Die schijn je dus ook in verschillende soorten etc te hebben. En ook van 30 tot 300 euro.
t;'dr : Wat voor kleding zouden jullie een absolute beginner aanraden op een fitnessbike/crosshybride met een beperkt budget. Want aangezien het allemaal nog niet zo héél serieus is hoeft het ook geen bergen te kosten.
Tenminste een fietsbroek-achtig iets met zeem, om lange ritten te kunnen verteren zonder dat je kont eruit ziet als een tartaartje. Dan een helm (in mijn ogen het belangrijkste stuk van je kleding-outfit)
Een helm hoeft niet duur te zijn, maar spendeer je geld wel aan 1 die comfortabel zit, anders laat je m na 3x in een hoek liggen. je kunt best met sportsokken en sportschoenen fietsen, maar dat is niet noodzakelijk.
na een tijdje zou je kunnen upgraden met een zweetshirtje (strak op de huid, ook weer voor dat hoognodige vochttransport) en een fietsshirt. Als je strak lekker vindt zitten doe je dat, als je je er niet gemakkelijk bij voelt, dan toch lekker niet?
En fietsschoenen en pedalen: ik zou gaan voor mountainbike-achtige schoenen met een enigszins flexibele loopzool, en SPD plaatjes. Daarmee kun je nog eens een terrasje oplopen.
Dat je er efficienter mee trapt klopt, en het gaat je enorm veel voordeel opleveren!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115869165
Gripper, het "psychologische voordeel" van een strak fietspakje is uiteraard ook enigszins afhankelijk van je fysieke gesteldheid ;)
pi_115869176
Samenvattend voor Muzas dus:
Een zeembroek al dan niet verstopt onder een short
Een lekker zittende mountainbike schoen met spd plaatjes en mtb pedalen. (futurum biedt leuke prijsjes aan)
Een helm (hoewel ik die dus niet draag :X )

De rest is nice to have, geen must.
pi_115869303

[ Bericht 100% gewijzigd door jack4ya op 22-08-2012 15:57:13 ]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:58:50 #109
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869375
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef jack4ya het volgende:
Samenvattend voor Muzas dus:
Een zeembroek al dan niet verstopt onder een short
Een lekker zittende mountainbike schoen met spd plaatjes en mtb pedalen. (futurum biedt leuke prijsjes aan)

De rest is nice to have, geen must.
Zo ongeveer wel ja, maar de rest komt wss vanzelf wel als je eens merkt hoeveel fijner het zit ten opzichte van die wapper shirts en opkruipende broeken :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_115869388
Een helm, ja ik ken de argumenten.. Maar met mijn snelheden is het als een gordel op een skelter.

Ik moet ook gaan leren klimmen.. Als ik over platte stukken rij, kan ik m'n tempo redelijk aanhouden zonder al te veel moeite. Maar zodra ik de duinen in ga, en de weg dus heuvelig wordt, rij ik mezelf binnen 5 kilometer he-le-maal stuk. Heeft denk ik ook te maken met verkeerde keuzes bij het schakelen.
pi_115869405
muzas:

mocht het je maat zijn is er v&a iemand die atb scheonen van shimano aanbiedt [TK] Verschillende kleding + Shimano ATB Schoenen

Volgens mij heb ik datzelfde V&A ook eens een kledingsetje van Greenedge gezien, maat xl?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:01:01 #112
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869458
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:59 schreef muzas het volgende:
Een helm, ja ik ken de argumenten.. Maar met mijn snelheden is het als een gordel op een skelter.

Ik moet ook gaan leren klimmen.. Als ik over platte stukken rij, kan ik m'n tempo redelijk aanhouden zonder al te veel moeite. Maar zodra ik de duinen in ga, en de weg dus heuvelig wordt, rij ik mezelf binnen 5 kilometer he-le-maal stuk. Heeft denk ik ook te maken met verkeerde keuzes bij het schakelen.
Je lage rijsnelheid is het slechtste argument wat je kan hebben voor het niet dragen van een helm ;). Ook al sta je practisch stil kan je nog door een niet oplettende automobilist van je fiets gereden worden en dan ben je heel erg blij als je een helm op hebt hoor ;).

Wat betreft klimmen is de tip (ook al zondig ik ook weleens) om niet te zwaar te trappen want dan lopen je benen veel sneller vol
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:01:58 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_115869497
@muzas en jack4ya.

Als je het nog niet hebt, zou ik in ieder geval voor spd-schoenen gaan. Die kun je ook mooi combineren met je mountainbike, en zijn ook het goedkoopste in aanschaf. Persoonlijk zou ik ook gaan voor een broek met bretels, zit gewoon een stuk lekkerder dan zonder en het kan niet afzakken. Helm is verder een must-have, en moet je gewoon altijd dragen.

Voorbeeld van het nut van een helm: Mijn oom is een fanatiek fietser, 52 jaar oud en fietst al 30 jaar. 2 weken geleden fietste die in Limburg. Tijdens een langzame bocht op het vlakke vliegt zijn band van zijn wiel en crashed die. 2 gebroken sleutelbenen (aan beide kanten dus) en z'n helm in 2-en. De ambulance-broeder zei tegen hem dat die blij mocht zijn met zijn helm, als die die niet op had gehad lag die waarschijnlijk met zwaar trauma in het ziekenhuis of erger... Het kan iedereen overkomen, je kunt ook aangereden worden omdat iemand je niet ziet. Dus gewoon altijd je helm op.

het valt me voornamelijk op dat het vooral oude mannen zijn die het niet nodig vinden om een helm te dragen, de jongeren hebben vaak wel een helm op.
pi_115869500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:01 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Je lage rijsnelheid is het slechtste argument wat je kan hebben voor het niet dragen van een helm ;). Ook al sta je practisch stil kan je nog door een niet oplettende automobilist van je fiets gereden worden en dan ben je heel erg blij als je een helm op hebt hoor ;).

Wat betreft klimmen is de tip (ook al zondig ik ook weleens) om niet te zwaar te trappen want dan lopen je benen veel sneller vol
klopt in theorie wel en op de racefiets draag je ook een helm in dat soort gevallen.
Echter kan je dan ook een helm op wanneer je naar de supermarkt fietst of zelfs loopt
pi_115869510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef jack4ya het volgende:
Collegaatje van me die ook wielrent deed dat tot voor kort ook niet...
Ik ging pas een keer met haar en dr vriendje fietsen. Hij zou dr ophalen van het werk, en dan gingen ze samen met mij een stukje rijden. Allebei geen helm op "die dragen we alleen als we hard gaan fietsen" |:(

3 weken terug is ze in dr vakantie onderuit gegaan, stuurde tegen dr vriendjes achterwiel aan, plat op dr bek en een zware hersenschudding. Vakantie naar de haaien, nu werkt ze nog steeds halve dagen, maar ze heeft er gelukkig wel van geleerd en ze zal voortaan altijd een helm opdoen, heeft ze me gisteren beloofd.

Dat asfalt is echt niet zachter als je met 25 ipv 40 km/u op je kneiter gaat....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:02:14 #116
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:59 schreef Holenbeer het volgende:
muzas:

mocht het je maat zijn is er v&a iemand die atb scheonen van shimano aanbiedt [TK] Verschillende kleding + Shimano ATB Schoenen

Volgens mij heb ik datzelfde V&A ook eens een kledingsetje van Greenedge gezien, maat xl?
Ha, ik heb practisch dezelfde schoenen staan. Shimano MO86 in maat 45. Zien er nog prima uit maar draag ze niet meer omdat ze mij toch een maatje te groot waren

Tegenwoordig rij ik natuurlijk met soigne witte sidi's in maat 44
pi_115869518
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:59 schreef muzas het volgende:

Een gordel op een skelter heeft niet veel zin, maar als jij met een lage snelheid een steentje schept, of in een bocht wegglijdt, val je alsnog op je hoofd
pi_115869572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:59 schreef Holenbeer het volgende:
muzas:

Kan je misschien nog wat vanaf praten als je deze link doorstuurt ;) http://www.bike-discount.(...)k-white.html?mfid=43
pi_115869592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:02 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ha, ik heb practisch dezelfde schoenen staan. Shimano MO86 in maat 45. Zien er nog prima uit maar draag ze niet meer omdat ze mij toch een maatje te groot waren
zijn mijn schoenen niet hoor (ook niet mijn advertentie dus). Ik houd dat deel van Fok vaak wel een beetje in de gaten of er toffe dingen op staan
pi_115869620
Wat is nou het wezelijke verschil tussen MTB- en Raceschoenen? Alleen het profiel op de schoen?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:04:54 #121
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:04 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

zijn mijn schoenen niet hoor (ook niet mijn advertentie dus). Ik houd dat deel van Fok vaak wel een beetje in de gaten of er toffe dingen op staan
Ja dat snap ik, maar doordat ik even keek bedacht ik me ineens dat ik nog schoenen had staan :P
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:05:12 #122
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115869630
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:04 schreef muzas het volgende:
Wat is nou het wezelijke verschil tussen MTB- en Raceschoenen? Alleen het profiel op de schoen?
En vaak een verschillend kliksysteem en raceschoenen hebben een iets stijvere zool
pi_115869644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:02 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

klopt in theorie wel en op de racefiets draag je ook een helm in dat soort gevallen.
Echter kan je dan ook een helm op wanneer je naar de supermarkt fietst of zelfs loopt
Behalve dat dat vaak een ritje is van een km of 5. Als ik van huis weg ga zie ik ALLES. Als ik na 100 km moe terug kom merk ik dat ik de laatste 25 km ofzo echt een stuk minder scherp ben. Gaat soms net goed. Als je moe bent dan kan je wel eens iets over het hoofd zien..
pi_115869672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:05 schreef Narcotical het volgende:

[..]

En vaak een verschillend kliksysteem en raceschoenen hebben een iets veel stijvere zool
Bovendien niet goedgekeurd door de smaakpolitie, maar dat is bij jullie waarschijnlijk nog een slecht argument :P
pi_115869683
quote:
Raceschoenen hebben een stijvere zool en andere plaatjes, waardoor je beter kracht kunt zetten
pi_115869694
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Behalve dat dat vaak een ritje is van een km of 5. Als ik van huis weg ga zie ik ALLES. Als ik na 100 km moe terug kom merk ik dat ik de laatste 25 km ofzo echt een stuk minder scherp ben. Gaat soms net goed. Als je moe bent dan kan je wel eens iets over het hoofd zien..
klopt ook wel en je hoeft mij te overtuigen.
Overigens let ik op de racefiets vaak wel veel beter op overig verkeer dan op de stadsfiets. Anticipeer veel meer op mogelijke problemen
pi_115869703
Dan heb ik denk ik toch liever race- pedalen en schoenen. Gezien ik voornamelijk verhard rijd.
pi_115869751
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

klopt ook wel en je hoeft mij te overtuigen.
Overigens let ik op de racefiets vaak wel veel beter op overig verkeer dan op de stadsfiets. Anticipeer veel meer op mogelijke problemen
Eens. Op de stadsfiets zit ik vaak nog te iPhonen :')

quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef muzas het volgende:
Dan heb ik denk ik toch liever race- pedalen en schoenen. Gezien ik voornamelijk verhard rijd.
Goede keuze :Y
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:08:19 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_115869756
quote:
Voor jou is het gewoon handiger om nu nog MTB-schoenen te kopen, aangezien je die in beide fietsen kunt gebruiken.

Blijkbaar wil je raceschoenen, dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk ;)
pi_115869810
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef muzas het volgende:
Als je alleen verhard rijdt, en niet van plan bent ermee te lopen, is dat idd misschien net zo handig
pi_115869828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor jou is het gewoon handiger om nu nog MTB-schoenen te kopen, aangezien je die in beide fietsen kunt gebruiken.

Blijkbaar wil je raceschoenen, dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk ;)
Mijn prachtige renault MTB gaat naar mijn neefje :P
pi_115870173

En dan heb je race pedalen (over/gehad) en spd schoenen... En moet je dus het contra kopen. :{

En aangezien pedalen goedkoper zijn dan schoenen, koop ik maar een setje spd pedalen en gaan de race pedalen de kast in tot nader order.
pi_115870696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eens. Op de stadsfiets zit ik vaak nog te iPhonen :')

Dat dus, met mp3 speler in de oren en een tas aan het stuur.

Overigens heb ik op de stadsfiets laatste tijd dat mijn ketting er wel eens af gaat en dat is verdomd lastig wanneer je alleen een terugtraprem hebt. Wat dat betreft is een helm niet geheel onverstandig voor mij
pi_115870714
quote:
Volgens mij is de raceschoen + pedaal combi ook wat smaller, waardoor je minder snel de straat raakt als je op snelheid door trappend door de bocht gaat.
pi_115870759
het contactoppervlakte van schoen en pedaal is bij een racesetje groter dan bij een mtb setje. Dat zet eenvoudiger en prettiger kracht (dat laatste vooral op lange tochten)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:35:03 #136
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115870793
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Lijkt me niet handig om mn eerste koersmeters ooit in de stromende regen te doen.... ;)
Als t OK weer is kom ik misschien wel ff langs Gouda, rondje lek & hollandse ijssel en kan je mn wieltjes zien.
Juist goed, met regen is de bochtensnelheid lager. Volgens mij is het voor jou nog wel te doen op de fiets naar gouda? :P

Jack4ya :W
pi_115872173
Mag ik mee met die koers? :P
pi_115873776
En ik ben de volgende mooiweerfietser in dit topic.... Vandaag toevallig een stuk opgereden met een iemand met een kunstonderbeen op een racefiets. Dat ging toch nog best hard door ook, hij reed sprintjes en ik had daar (als goed willende, net begonnen amateur) de kracht niet meer voor. En ik heb gemerkt dat hij een stuk sneller weg was bij verkeerslichten dan ik :{ Dus daar moet ik wat aan gaan doen, om hem bij te halen kostte veel te veel moeite
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_115874804
Dit is ongeveer hoe je je voelt als je met een 26" mountainbike over een lang stuk asfalt rechtdoor rijdt.

pi_115874914
doet me een beetje denken aan al die (volwassen) aziaten die hier op kinderfietsjes door de stad en over de campus fietsen :')
pi_115875075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:24 schreef Holenbeer het volgende:
doet me een beetje denken aan al die (volwassen) aziaten die hier op kinderfietsjes door de stad en over de campus fietsen :')
Wij hadden pas geleden een gozer uit India die wat werk bij ons moest doen. Fiets voor hem geregeld want hij vond de metro maar niks. Heeft hij 1 dag gedaan want kwam de Erasmusbrug niet over _O-
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:43:37 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115875569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:08 schreef Oksel het volgende:
Ja. :)
pi_115875689
Koersen in de regen, nerveus peloton, gladde putdeksels en wegmarkering, weinig zien met de druppels op je bril. Lijkt me spannend. Waar kan ik inschrijven?:)
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:07:47 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115876463
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:08 schreef Oksel het volgende:
Net nog even gebeld met de club, je mag wel starten op een dagkaart (dus zonder KNWU licentie) maar daar heb je een basislidmaatschap voor sportieve fietsers van de KNWU nodig. Dat kost je 35.- per jaar, je krijgt dan wel Wielerlandmagazine het hele jaar erbij voor niks en 10% korting bij toertochten en weet ik wat nog meer. Je kan dan ook eens bij de Nedereindse berg gaan rijden voor een paar Euro of bij de Almelose wielerboys.

http://www.knwu.nl/leden/lid_worden.html

Ze zeggen dat je binnen een paar dagen de boel geregeld kan hebben, mss is die bevestigingsmail ook wel voldoende om mee te nemen naar de club. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 22-08-2012 19:54:02 ]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:59:25 #145
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115878239
Aangezien m'n fiets aan gort gereden is maandag en ik verzekeringstechnisch hierdoor een meevallertje krijg (totaal het ongeluk niet waard hoor..) wil ik in plaats van de standaard pedalen met een 'tuigje' (caged) een paar klikpedalen kopen.

Niet om te racen, meer een beetje mooiweer fietsen en KM's maken. Ik neem aan dat een (ietsje) groter oppervlak dan racepedalen beter voor me is. Aangezien ik vrij weinig van de kwaliteit ga merken aangezien ik er geen ervaring mee heb wil ik niet aan de top gaan beginnen..maar uiteraard ook niet rommel kopen of voor een dubbeltje 1e rang zitten.

Ze komen op een Giant Defy 3. Iemand tipjessssssssss :D ?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:02:23 #146
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115878355
Gewoon SPD-SL pedalen nemen :P

Die tuigjes heten trouwens toeclips
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:09:31 #147
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115878602
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:02 schreef Narcotical het volgende:
Gewoon SPD-SL pedalen nemen :P

Die tuigjes heten trouwens toeclips
Google geeft inderdaad niet veel anders...behalve 'pool' pedalen.. maar dat lijkt me een beetje op hetzelfde neerkomen.

Nog specifieke dingen, behalve gewicht en materiaal, waar je op moet letten? Kom deze bijvoorbeeld tegen: http://www.fietssportiefo(...)edalen-pd-5700.html/

Zitten een beetje in het midden / lagere prijsklasse. Prima om mee te beginnen? De duurdere hebben vrijwel, voor mij als leek, het enige verschil dat er onderdelen carbon zijn en dus lichter.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:11:04 #148
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115878665
Je kan ook nog gaan voor Look of Time bijvoorbeeld ;). Maar dat maakt allemaal niet zo heel veel verschil volgens mij.
pi_115879708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:09 schreef baaart het volgende:

[..]

Google geeft inderdaad niet veel anders...behalve 'pool' pedalen.. maar dat lijkt me een beetje op hetzelfde neerkomen.

Nog specifieke dingen, behalve gewicht en materiaal, waar je op moet letten? Kom deze bijvoorbeeld tegen: http://www.fietssportiefo(...)edalen-pd-5700.html/

Zitten een beetje in het midden / lagere prijsklasse. Prima om mee te beginnen? De duurdere hebben vrijwel, voor mij als leek, het enige verschil dat er onderdelen carbon zijn en dus lichter.
Niks mis met die dingen. Ik heb nog een niveau lager. Die heb ik hier pagina of 2 terug ook nog geplaatst met een linkje voor 25 E. Fiets er al 2 jaar mee zonder problemen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:55:55 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115880456
Ik rijd met gewone Look keo's op de koersfiets. Geen titanium asjes of carbon tierelantijntjes.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:52:35 #151
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_115883130
^O^
pi_115883587
Vandaag eindelijk weer een stukje kunnen fietsen, met de hitte van de afgelopen dagen en mijn nog niet al te beste conditie leek het me niet zo slim om te gaan dus even uitgesteld.

Vandaag toch 25 km kunnen fietsen. Heb de hele rit het buitenblad niet gebruikt deze keer en de eerste kilometers waren behoorlijk zwaar maar daarna merkte ik dat het inderdaad went en ging het eigenlijk wel goed. Door de harde wind was het vandaag op stukken met tegenwind ook wel nodig dat scheelde ^O^
pi_115883823
Ik fiets nog steeds als een krant :{ Zal wel iets onder de leden hebben ofzo..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')