abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:14:50 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115865573
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De Ronde van Delft :')
Ik zou kunnen starten, maar ik kan beter naar de club gaan met 0km koers in de benen dit jaar.

Lijkt me wel een leuk rondje bij de TU/Rotterdamseweg. :9
pi_115865667
quote:
4s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zondag aanstaande de ronde van Delft. Komt dat zien! http://www.rondevandelft.nl/rondemiss.html
Knap, het meest oninteressante stukje Delft :P
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:18:16 #78
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115865701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:17 schreef Sautor het volgende:

[..]

Knap, het meest oninteressante stukje Delft :P
En een rechthoek van 1.100 meter.. Tegen de tijd dat je uit de bocht bent en weer op snelheid bent kan je weer gaan afremmen :')
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:19:08 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115865741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:18 schreef Narcotical het volgende:

[..]

En een rechthoek van 1.100 meter.. Tegen de tijd dat je uit de bocht bent en weer op snelheid bent kan je weer gaan afremmen :')
Als je voorin rijdt hoef je heel niet te remmen, dan kachel je gewoon full speed door de bochten door.
pi_115865803
quote:

[..]

:D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:22:23 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115865859
Delft klinkt nog best "groot" vind ik.

De ronde van Kwadendamme
De ronde van Stampersgat
De ronde van Standdaarbuiten O+

Ik reed eens in Kwadendamme de ronde aldaar toen stond de jury op een boerenkar. O+
pi_115866066
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
Delft klinkt nog best "groot" vind ik.

De ronde van Kwadendamme
De ronde van Stampersgat
De ronde van Standdaarbuiten O+

Ik reed eens in Kwadendamme de ronde aldaar toen stond de jury op een boerenkar. O+
Daar fietste ik vroeger ook nog wel eens :s) Niet de ronde though.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:29:42 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115866158
De Brabantse koersen zijn toch wel de mooiste. Of de Waalse, maar dat is niet in Nederland.
pi_115866230
quote:
Ah, nu snap ik hem :D
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:34:04 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115866330
Nouja, 't is toch meer Dubbel Daisy uit Pijnackert. :9

Pijnacker doet zijn naam eer aan trouwens.

Pijn dat ik daar op die akkers heb geleden in de ronde, of met de Run-bike-run van de IJsvereniging. :'(
Bloed zweet en tranen.

[ Bericht 23% gewijzigd door kaasplankje op 22-08-2012 14:41:54 ]
pi_115866739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je voorin rijdt hoef je heel niet te remmen, dan kachel je gewoon full speed door de bochten door.
Bocht de Jaffalaan op is best uitdagend volgens mij, met verkeersdrempel, putdeksels en de enorme hoeveelheid regen die zondag wordt voorspeld.
Ga wel even kijken, steenworp bij mij vandaan.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:50:09 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115866921
*kaas neemt zich voor a.s. zondag naar de club in gouda te gaan*

Gripper, als je meewilt, er start ook een B categorie en je mag geloof ik wel op een dagkaart starten. ;)
pi_115867476
Ik werd verwezen naar dit fiets topic, maar het gaat voornamelijk over wat jullie wegen en eten...? ^O^ :D

Post uit ander topic...
quote:
Zit ik hier goed voor de beginnende rijd(st)ers?

Ik fiets nu sinds een jaartje op een MTB (vloek ik nu in de kerk?).
De fiets heb ik tweedehands gekocht omdat ik altijd vind dat ik het eerst maar waar moet maken, dat blijkt nu.... In de winter modder verzamelen, door de weeks af en toe naar werk (en dan oldskool aan de wasbak opfrissen). En ik merk dat ik nu zomers graag 'toer' in de zon. Best comfortabel fietsje, maar ik merk ook dat ik best wel wat verder wil, en dan is een mtb met zijn noppies niet echt snel (gem 25km/h) En dan kom je met 2/3 uur niet zo ver.

Dus... ik overwoog een racefietsje voor erbij... Maar ook hier, eerst maar eens zien, of ik het wat vind. Is natuurlijk een stuk minder comfortabel qua vering en bandjes en owjee... ik moet leren een binnenbandje mee te nemen (en te verwisselen :o ) Dus mijn pa zet nu een fietsje in elkaar met tweedehands spulletjes, (alleen pedalen moet ik kopen omdat ik al spd / mountainbikeschoenen heb.)
Tuurlijk is alles precies op maat kopen het beste/leukste, maar aan de andere kant, wat weet ik nou precies wat goed is als ik nog geen meter op een racefiets gezeten heb.
Als na een jaar blijkt dat ik het waar maak ga ik wel shoppen voor een goed (tweedehands) fietsje. Eerst maar eens enorm vintage (frame is ouder dan ik :') ) rijden, hopelijk met een paar dagen de eerste poging. O+
Als ik dan hier foeterend terug kom, dan weten we genoeg.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:08:55 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_115867542
succes dit weekend, het wordt hondenweer. Ik zou de MTB pakken :D
pi_115867579
Erger, ik ga naar Mysteryland of Miserieland zoals ik het alvast maar noem.
pi_115867630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:09 schreef jack4ya het volgende:
Erger, ik ga naar Mysteryland of Miserieland zoals ik het alvast maar noem.
Ook leuk om je MTB mee te nemen! :D
pi_115867874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
*kaas neemt zich voor a.s. zondag naar de club in gouda te gaan*

Gripper, als je meewilt, er start ook een B categorie en je mag geloof ik wel op een dagkaart starten. ;)
Lijkt me niet handig om mn eerste koersmeters ooit in de stromende regen te doen.... ;)
Als t OK weer is kom ik misschien wel ff langs Gouda, rondje lek & hollandse ijssel en kan je mn wieltjes zien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115867970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:06 schreef jack4ya het volgende:
Ik werd verwezen naar dit fiets topic, maar het gaat voornamelijk over wat jullie wegen en eten...? ^O^ :D
Post uit ander topic...
[..]
Welkom in het fietsende zeikwijven-topic! :)

Als we niet klagen over hoe dik we zijn, dan scheppen we wel op over hoe we met de snelle jongens weer eens keihard kop over kop hebben gereden of hoe we op Strava een segment van een ander afgepakt hebben. En als je wat over materialen of techniek wilt weten, kun je ervan op aan dat eentwee binnen het kwartier reageert op je posting.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115868067
quote:
4s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zondag aanstaande de ronde van Delft. Komt dat zien! http://www.rondevandelft.nl/rondemiss.html
Hmm nice! Vorig jaar werden 'we' hier nog 1-2. Bijna nog 1-2-3.

Ik doe overigens niet mee, heb een triathlon.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:26:50 #95
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115868102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als we niet klagen over hoe dik we zijn, dan scheppen we wel op over hoe we met de snelle jongens weer eens keihard kop over kop hebben gereden of hoe we op Strava een segment van een ander afgepakt hebben. En als je wat over materialen of techniek wilt weten, kun je ervan op aan dat eentwee binnen het kwartier reageert op je posting.
:D
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_115868199
Eentwee gaat waarschijnlijk op vakantie de komende weken, wat moeten wij dan hier :N :{ :'(
pi_115868482
*zomermalloot meldt zich

Vorig jaar een tweedehands MTB gekocht om te kijken of fietsen wat voor me is. Toen maar 3x op gereden, en eigenlijk vanaf dit voorjaar opgepakt, en de laatste maand eigenlijk 2 tot 3 keer per week. Vorige week na lang wikken en wegen een gloednieuwe fiets gekocht, en helemaal op me af laten stellen. Hoewel ik conditioneel nog geen opafiets waard ben, wilde ik graag van 26" naar 28", en iets dunnere banden. Omdat ik eigenlijk nooit van de verharde wegen af ga. Een racefiets heb ik heel even aan gedacht, maar die vouw ik dubbel (1m91 103kg). Bovendien zijn de duinen hier nou niet echt voorzien van een glad asfalt, maar gewoon bakstenen. Goed, me laten adviseren door BALK, en met een Cube SL cross thuisgekomen. Wereld van verschil, en ik zit echt stukken beter.

Welnu, kleding. Ik rij nu, zoals eerder in dit topic toevallig genoemd, in een sportbroek en een polo. Soms een trainingsbroek. Ik heb dus fietskleding nodig... Want ik begreep dat een broek met zeem zadelpijn tegengaat? Aangezien voorlopig iedere vorm van winst op het gebied van aerodynamica en gewicht bij mezelf ligt, leek het me niet nodig om zo'n strak bretel-broekje te kopen. Ik heb vrij harige benen die ik NIET ga scheren. Dus ik dacht aan zo'n boxer met zeem... Tegen de zadelpijn, en dan gewoon 'normale' sportkleding. Of is dat een no-go en zijn er voordelen aan zo'n bretelbroek die ik nog niet bedacht heb?

Daarnaast schoenen. Heb nu gewoon m'n sneakers aan. Maar ik snap dat je efficiënter trapt met van die klikpedalen. Die schijn je dus ook in verschillende soorten etc te hebben. En ook van 30 tot 300 euro.

t;'dr : Wat voor kleding zouden jullie een absolute beginner aanraden op een fitnessbike/crosshybride met een beperkt budget. Want aangezien het allemaal nog niet zo héél serieus is hoeft het ook geen bergen te kosten.
pi_115868526
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mag ik dan ook gewoon roepen dat ik nog slechter fiets dan dat ik hardloop? Dat fietskledingfabrikanten de ballen verstand hebben van vrouwelijke fietsters? Dat ik modder terug vind op plaatsen waar het niet hoort?
Gewoon alles naast techniek en materiaal? O+

Ik zweer het Muzas! We zijn hetzelfde begonnen :D
pi_115868609
De Ronde van Delft _O-

@jack4ya: welkom! Lijkt me een prima binnenkomer. Eerst maar eens zien of je het echt leuk vindt. Vast wel, een beetje minder comfort vind ik persoonlijk een stuk minder erg dan modder :P Post hier gerust een foto van je fiets of technische vragen. Waarschijnlijk weet ik er niks van maar dan hebben we altijd ultra_ivo nog die elke vintage roestbak een pareltje vindt zoals ze tegenwoordig niet meer gemaakt worden :P
pi_115868685
Weet iemand waar ik Catlike helm straps kan kopen? Ik heb er nu roze in maar wil een andere kleur zonder de helm te vervangen. Op de site van Catlike zie ik ze niet. En Google helpt ook niet echt mee.
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')