Of een beetje rust nodig misschien? Afgelopen weekend pittige tocht gehad toch?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:05 schreef eentwee het volgende:
Ik fiets nog steeds als een krantZal wel iets onder de leden hebben ofzo..
Heb best veel geslapen de afgelopen dagen. Gister hersteltraining gedaan (40km HR 110). Ik heb dit soort rare schommelingen helaas wel vaker, minimaal een paar keer per jaar. Soms zonder enige verklaring. Gaat wel weer over.. alleen wel frustrerend net nu ik tijd heb om te fietsen en het mooi weer is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Of een beetje rust nodig misschien? Afgelopen weekend pittige tocht gehad toch?
Ga eens een paar dagen vroeg naar bed en doe alleen een hersteltraining. Misschien gaat het dan beter.
Dat heb ik ook. Maandag reed ik slecht, dinsdag ook, vandaag ging het beter.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:17 schreef eentwee het volgende:
Heb best veel geslapen de afgelopen dagen. Gister hersteltraining gedaan (40km HR 110). Ik heb dit soort rare schommelingen helaas wel vaker, minimaal een paar keer per jaar. Soms zonder enige verklaring. Gaat wel weer over.. alleen wel frustrerend net nu ik tijd heb om te fietsen en het mooi weer is.
Net even doorgelezen, interessant!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.tco93.nl/trainingen.htm
Goed leesvoer, mag wat mij betreft in de OP.![]()
Nou niet exact maar de boeken die ik wel volg of heb gevolgd zijn qua trainingsleer en visie ongeveer wel hetzelfde.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef MarcoD het volgende:
Net even doorgelezen, interessant!
Gebruik of heb je dat gebruikt bij het maken van een trainingschema? Ik lees op de pagina specifiek voor wielrennen dat je lange duurtrainingen/hersteltrainingen ook met een snelheidstraining mag combineren (korte spurten tot 8 seconden), dat heb ik nog nooit gelezen bij andere trainingsadviezen (of ik lees de verkeerde of er gewoon overheen gelezen)
Zolang je het maar rond krijgt is er geen regel hoor. De meeste mensen klimmen met een lagere cadans dan op het vlakke. Ik vind het nog hoog, ik vind het bij steiler werk ( >8 % ) wel lekker om met 75-80 rpm een beetje zwaarder te kunnen trappen. Niet op een koffiemolentje omhoog in ieder geval, voor mij werkt dat niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
Ik klim met cadans 80-90. Heb totaal geen weet van cadansen tijdens klimmen. Iemand hier wat meer weet van?
Ziet eruit als een gevaarlijk segment dat verwijderd moet worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lol, dacht vanavond ff een segmentje mee te pakken...
[ afbeelding ]
Ik rij die weg op en begin als een malloot te rijden (was vlak na m'n start) en dacht dat ik wel m'n eerste KOM had gepakt.. Kom ik thuis, niets geregistreerd...
Heeft die kerel net een stukje bocht van een andere weg meegepakt:
[ afbeelding ]
Ik kwam uiteraard van rechts
ps met m'n e-piemeltje is niets mis dus graag geen laagmoedige opmerkingen over KOM dit dat
quote:The first 1.5 hours of racing were fast and aggressive as multiple teams and riders tried to get in a breakaway. However, Team Sky including Eisel had to evaluate each break to determine the threat to Overall Leader Wiggins. If anyone was a threat, Team Sky brought it back. It took many combinations and finally after about an hour and a half of racing, the right mix of riders was allowed to go up the road with the highest placed rider still over an hour down on Wiggins. This 1.5 hour effort cost Eisel 147 TSS. 100 TSS indicates a 100% all-out effort for an hour - a TSS of 147 for 1.5 hrs shows that Eisel held nothing back during the first 90 minutes of the stage as he defended Wiggins' lead.
The final 90 minutes of the stage were quite different from the first 90 minutes: 86.4 TSS, 278 Average Watts,316 NP, 56.7 km.
Since we've been following Eisel (Stage 3-15), he has accumulated over 3720 TSS points in 13 stages or 2 weeks of racing! By comparison, a recreational cyclist might accumulate 250 TSS points per week, riding about 6 hours at an easy to moderate pace. (1 hour of easy riding = 35 TSS).
Gekke is dat ik op het vlakke vaak maar met een gem. cadans van rond de 90-92 fiets.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zolang je het maar rond krijgt is er geen regel hoor. De meeste mensen klimmen met een lagere cadans dan op het vlakke. Ik vind het nog hoog, ik vind het bij steiler werk ( >8 % ) wel lekker om met 75-80 rpm een beetje zwaarder te kunnen trappen. Niet op een koffiemolentje omhoog in ieder geval, voor mij werkt dat niet.
klinkt goed , cadans ligt zeker lager als op het vlakke, en als je de snelheid daar mee goed kan vast houden is dat prima.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
Ik klim met cadans 80-90. Heb totaal geen weet van cadansen tijdens klimmen. Iemand hier wat meer weet van?
lol had ik van de week ook 2xquote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lol, dacht vanavond ff een segmentje mee te pakken...
[ afbeelding ]
Ik rij die weg op en begin als een malloot te rijden (was vlak na m'n start) en dacht dat ik wel m'n eerste KOM had gepakt.. Kom ik thuis, niets geregistreerd...
Heeft die kerel net een stukje bocht van een andere weg meegepakt:
[ afbeelding ]
Ik kwam uiteraard van rechts
ps met m'n e-piemeltje is niets mis dus graag geen laagmoedige opmerkingen over KOM dit dat
Hier train ik mee. Mijn trainer heeft mij een login van trainingpeaks gegeven.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Leuk, via de website van fiets kwam ik op http://home.trainingpeaks.com/ een online stukje software om je training bij te houden. Leuke is dat ze ook trainingsgegevens (hartslag, wattage, etc) van de pro's hebben, bijvoorbeeld tijdens de tour. Dan lees je:
[..]
http://home.trainingpeaks(...)15.aspx#.UDXWi8EaPng
Ik zie alleen een zadeltas, klein tasje bij stuur. Hartslagmeter en fietscomputer. In zijn 2e bidonhouder had hij een windjackje gepropt voor het afdalen. Ik moet wel zeggen dat het in de bergen verstandig is om 2 binnenbanden mee te nemen. Er ligt hier veel meer troep op de weg en bij het afdalen hebben je banden ook meer te voorduren. Je hebt hier ook veel meer afgelegen gebieden dus je wil jezelf wel kunnen helpen. En tot slot, zo'n man boeit het geen zakquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat een zooi heeft die aan z'n fiets hangen zeg![]()
Zadeltas, stuurtas, Ultra Ivo Pomp, handschoenenen 2 computers
Je hoeft hem niet te verdedigen hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zie alleen een zadeltas, klein tasje bij stuur. Hartslagmeter en fietscomputer. In zijn 2e bidonhouder had hij een windjackje gepropt voor het afdalen. Ik moet wel zeggen dat het in de bergen verstandig is om 2 binnenbanden mee te nemen. Er ligt hier veel meer troep op de weg en bij het afdalen hebben je banden ook meer te voorduren. Je hebt hier ook veel meer afgelegen gebieden dus je wil jezelf wel kunnen helpen. En tot slot, zo'n man boeit het geen zak
Edit: zie de pomp nu ook
Haha ik wil hem ook niet verdedigen. Het viel me alleen op dat je begon over zijn uitrusting terwijl het veel noemswaardiger is hoe die man op die leeftijd nog al die bergen op fietst. Zie genoeg mensen die dat nier meer presteren op die leeftijd.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hoeft hem niet te verdedigen hoorMaakt mij ook geen drol uit, maar op zo'n moderne LaPierre is het op z'n minst een opvallende verschijning. That's all.
Ja klopt. Hij zei dat hij boer was geweest en nu 10 jaar met pensioen is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:47 schreef eentwee het volgende:
Die vent is natuurlijk al 15 jaar met pensioen. God in Frankrijk.
QFT!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:03 schreef Gripper het volgende:
Die ouwe knar verdoet de kostbare tijd die hij nog op het zadel kan doorbrengen voordat ie écht te oud wordt vast niet op internetfora waar je toch alleen maar onzekerheid aangepraat krijgt over de hoogte van je sokken, de kleur van je zadel vs. stuurlint en hoe strak je shirtje om je afgetrainde torso past.
Als wij ook allemaal wat meer zouden fietsen zoals hij en minder hier rondhangen, kregen we ook kuiten als bakstenen, en konden we moeiteloos die 8 kg fiets + 4 kg accessoires de berg op ranselen. Alpe d' Huez onder het uur!
Haha, ja klopt, 2 keer per dag ff kijken. Gratis onbeperkt internet op de camping... Regent hier nu trouwensquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zegt meneer terwijl hij op vakantie om het uur fok komt checken
Ah, balen. Troost je ermee dat het hier de komende dag veel en veel slechter zal zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, ja klopt, paar keer per dag ff kijken. Regent hier nu trouwens
ja las het. Dit is onze 1e regen. We gaan dinsdag terug. Ben ook wel een beetje opgeblust qua fietsen. Jij nog lekker gefietst in het mooie weer?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, balen. Troost je ermee dat het hier de komende dag veel en veel slechter zal zijn
Af en toe naar het werk, 's ochtends om 7 uur al in korte broek en korte mouwquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja las het. Dit is onze 1e regen. We gaan dinsdag terug. Ben ook wel een beetje opgeblust qua fietsen. Jij nog lekker gefietst in het mooie weer?
Ja kan me voorstellen. Hier is het na 12uur ook niet meer te doen. Na de 120km tocht had ik het gevoel dat mijn voeten en kont in brand stond hahaquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Af en toe naar het werk, 's ochtends om 7 uur al in korte broek en korte mouwDit weekend helemaal niks gedaan, vond het echt te warm.
Ik wilde net zeggen, dat wordt een dure telefoonrekening straks als je terug bent, roaming is duur...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, ja klopt, 2 keer per dag ff kijken. Gratis onbeperkt internet op de camping... Regent hier nu trouwens
Weet je zo weinig van de Fransen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is zo'n Lapierre trouwens modern? Ik ken het niet. Wat voor land komt het?
Via via eigenlijk een Nederlands merk maar dat zullen we ze maar niet vertellenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:21 schreef dop het volgende:
[..]
Weet je zo weinig van de Fransen?
Lapierre is Frans, een echte Fransman zal zich 5x bedenken voor hij een niet franse fiets koopt
tot 1993 was het 100% frans en in 1996 voledig in nederlandse handen gekomen , en nee dat moet je de fransen inderdaad niet vertellen dan verkoop je geen fiets meerquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Via via eigenlijk een Nederlands merk maar dat zullen we ze maar niet vertellen
Gemiste kans voor Patroon dus om voor weinig een afgedankte Lapierre op de kop te tikkenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:25 schreef dop het volgende:
[..]
tot 1993 was het 100% frans en in 1996 voledig in nederlandse handen gekomen , en nee dat moet je de fransen inderdaad niet vertellen dan verkoop je geen fiets meer
t is wel OK spul schat ik, als Francaise des Jeux ermee rijdtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:21 schreef dop het volgende:
[..]
Weet je zo weinig van de Fransen?
Lapierre is Frans, een echte Fransman zal zich 5x bedenken voor hij een niet franse fiets koopt
Ja, Vacansoleil rijdt op Bianchi en dat is natuurlijk ook grotendeels bagger.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
t is wel OK spul schat ik, als Francaise des Jeux ermee rijdt![]()
[ afbeelding ]
Zeker omdat het vaak nog fietsen zijn die verschillen van de consumentenversie. Ja, zien er hetzelfde uit en hebben dezelfde naam, maar bij de profs bijvoorbeeld extra laag carbon omdat ze toch met dat gewicht van 6.8 zitten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:33 schreef Blik het volgende:
Sowieso zegt het vrij weinig of een profploeg er mee fietst of niet, is puur een kwestie van sponsoring
Goed gesproken, ga je zondag nog mee?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:03 schreef Gripper het volgende:
Die ouwe knar verdoet de kostbare tijd die hij nog op het zadel kan doorbrengen voordat ie écht te oud wordt vast niet op internetfora waar je toch alleen maar onzekerheid aangepraat krijgt over de hoogte van je sokken, de kleur van je zadel vs. stuurlint en hoe strak je shirtje om je afgetrainde torso past.
Als wij ook allemaal wat meer zouden fietsen zoals hij en minder hier rondhangen, kregen we ook kuiten als bakstenen, en konden we moeiteloos die 8 kg fiets + 4 kg accessoires de berg op ranselen. Alpe d' Huez onder het uur!
ik weet het nog niet Kaas, die bomen staan wel erg dicht bij het parcours. Ik zie mezelf al uit de bocht vliegen en me om zo'n boom vouwen...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed gesproken, ga je zondag nog mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |