abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:52:35 #151
324709 baaart
ŻŻŻŻŻŻŻ
pi_115883130
^O^
pi_115883587
Vandaag eindelijk weer een stukje kunnen fietsen, met de hitte van de afgelopen dagen en mijn nog niet al te beste conditie leek het me niet zo slim om te gaan dus even uitgesteld.

Vandaag toch 25 km kunnen fietsen. Heb de hele rit het buitenblad niet gebruikt deze keer en de eerste kilometers waren behoorlijk zwaar maar daarna merkte ik dat het inderdaad went en ging het eigenlijk wel goed. Door de harde wind was het vandaag op stukken met tegenwind ook wel nodig dat scheelde ^O^
pi_115883823
Ik fiets nog steeds als een krant :{ Zal wel iets onder de leden hebben ofzo..
pi_115884038
Ik klim met cadans 80-90. Heb totaal geen weet van cadansen tijdens klimmen. Iemand hier wat meer weet van?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115884302
Lees trouwens dat de giro in 2015 een etappe gaat finishen in Leeuwarden. Geschikt moment voor een meet en zuip in de friesche hoofdstad.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:14:48 #156
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115884368
quote:
18s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:05 schreef eentwee het volgende:
Ik fiets nog steeds als een krant :{ Zal wel iets onder de leden hebben ofzo..
Of een beetje rust nodig misschien? Afgelopen weekend pittige tocht gehad toch?

Ga eens een paar dagen vroeg naar bed en doe alleen een hersteltraining. Misschien gaat het dan beter.
pi_115884381
Morgen ga ik de Forclaz (tour kant) oprijden en een gooi naar een KOM op col de Bluffy doen.
pi_115884563
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Of een beetje rust nodig misschien? Afgelopen weekend pittige tocht gehad toch?

Ga eens een paar dagen vroeg naar bed en doe alleen een hersteltraining. Misschien gaat het dan beter.
Heb best veel geslapen de afgelopen dagen. Gister hersteltraining gedaan (40km HR 110). Ik heb dit soort rare schommelingen helaas wel vaker, minimaal een paar keer per jaar. Soms zonder enige verklaring. Gaat wel weer over.. alleen wel frustrerend net nu ik tijd heb om te fietsen en het mooi weer is.
pi_115884587
Die semnoz naar 1700m is wel een super mooie klim trouwens!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:19:06 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115884646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:17 schreef eentwee het volgende:

Heb best veel geslapen de afgelopen dagen. Gister hersteltraining gedaan (40km HR 110). Ik heb dit soort rare schommelingen helaas wel vaker, minimaal een paar keer per jaar. Soms zonder enige verklaring. Gaat wel weer over.. alleen wel frustrerend net nu ik tijd heb om te fietsen en het mooi weer is.
Dat heb ik ook. Maandag reed ik slecht, dinsdag ook, vandaag ging het beter.

Als je maar door blijft trainen gaat op een geg. moment ook de prestatiecurve omlaag.
pi_115884804
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.tco93.nl/trainingen.htm

Goed leesvoer, mag wat mij betreft in de OP. :P
Net even doorgelezen, interessant!
Gebruik of heb je dat gebruikt bij het maken van een trainingschema? Ik lees op de pagina specifiek voor wielrennen dat je lange duurtrainingen/hersteltrainingen ook met een snelheidstraining mag combineren (korte spurten tot 8 seconden), dat heb ik nog nooit gelezen bij andere trainingsadviezen (of ik lees de verkeerde of er gewoon overheen gelezen)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:33:09 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115885528
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef MarcoD het volgende:

Net even doorgelezen, interessant!
Gebruik of heb je dat gebruikt bij het maken van een trainingschema? Ik lees op de pagina specifiek voor wielrennen dat je lange duurtrainingen/hersteltrainingen ook met een snelheidstraining mag combineren (korte spurten tot 8 seconden), dat heb ik nog nooit gelezen bij andere trainingsadviezen (of ik lees de verkeerde of er gewoon overheen gelezen)
Nou niet exact maar de boeken die ik wel volg of heb gevolgd zijn qua trainingsleer en visie ongeveer wel hetzelfde.

Uiteindelijk is variatie prestatie dus kun je in je duurtrainingen na de opbouwfase best blokken inbouwen die intensief zijn.

Als je dan maar goed tijd neemt om te herstellen nadien.
pi_115887016
Lol, dacht vanavond ff een segmentje mee te pakken...

Ik rij die weg op en begin als een malloot te rijden (was vlak na m'n start) en dacht dat ik wel m'n eerste KOM had gepakt.. Kom ik thuis, niets geregistreerd...

Heeft die kerel net een stukje bocht van een andere weg meegepakt:

Ik kwam uiteraard van rechts _O-

ps met m'n e-piemeltje is niets mis dus graag geen laagmoedige opmerkingen over KOM dit dat
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115887224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
Ik klim met cadans 80-90. Heb totaal geen weet van cadansen tijdens klimmen. Iemand hier wat meer weet van?
Zolang je het maar rond krijgt is er geen regel hoor. De meeste mensen klimmen met een lagere cadans dan op het vlakke. Ik vind het nog hoog, ik vind het bij steiler werk ( >8 % ) wel lekker om met 75-80 rpm een beetje zwaarder te kunnen trappen. Niet op een koffiemolentje omhoog in ieder geval, voor mij werkt dat niet.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115888963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

Ik rij die weg op en begin als een malloot te rijden (was vlak na m'n start) en dacht dat ik wel m'n eerste KOM had gepakt.. Kom ik thuis, niets geregistreerd...

[ afbeelding ]

ps met m'n e-piemeltje is niets mis dus graag geen laagmoedige opmerkingen over KOM dit dat
Ziet eruit als een gevaarlijk segment dat verwijderd moet worden.
pi_115889229
Nee! Overmorgen nieuwe herkansing!

PS m'n Movistar outfit is binnen _O_
Normaal vind ik dat 3x niks maar voor 40 euro wil ik het nog wel proberen :p.
pi_115890578
Van een Chinees?
pi_115890779
Nee gewoon MP! Kaartjes zaten er allemaal nog aan, al zegt dat ook weinig tegenwoordig...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 07:22:18 #169
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115896242
Van een dief?
pi_115896384
Misschien van cobo, die heeft ze tOch niet meer nodig.
pi_115897294
Leuk, via de website van fiets kwam ik op http://home.trainingpeaks.com/ een online stukje software om je training bij te houden. Leuke is dat ze ook trainingsgegevens (hartslag, wattage, etc) van de pro's hebben, bijvoorbeeld tijdens de tour. Dan lees je:

quote:
The first 1.5 hours of racing were fast and aggressive as multiple teams and riders tried to get in a breakaway. However, Team Sky including Eisel had to evaluate each break to determine the threat to Overall Leader Wiggins. If anyone was a threat, Team Sky brought it back. It took many combinations and finally after about an hour and a half of racing, the right mix of riders was allowed to go up the road with the highest placed rider still over an hour down on Wiggins. This 1.5 hour effort cost Eisel 147 TSS. 100 TSS indicates a 100% all-out effort for an hour - a TSS of 147 for 1.5 hrs shows that Eisel held nothing back during the first 90 minutes of the stage as he defended Wiggins' lead.
The final 90 minutes of the stage were quite different from the first 90 minutes: 86.4 TSS, 278 Average Watts,316 NP, 56.7 km.
Since we've been following Eisel (Stage 3-15), he has accumulated over 3720 TSS points in 13 stages or 2 weeks of racing! By comparison, a recreational cyclist might accumulate 250 TSS points per week, riding about 6 hours at an easy to moderate pace. (1 hour of easy riding = 35 TSS).
_O-

http://home.trainingpeaks(...)15.aspx#.UDXWi8EaPng
pi_115897582
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zolang je het maar rond krijgt is er geen regel hoor. De meeste mensen klimmen met een lagere cadans dan op het vlakke. Ik vind het nog hoog, ik vind het bij steiler werk ( >8 % ) wel lekker om met 75-80 rpm een beetje zwaarder te kunnen trappen. Niet op een koffiemolentje omhoog in ieder geval, voor mij werkt dat niet.
Gekke is dat ik op het vlakke vaak maar met een gem. cadans van rond de 90-92 fiets.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:48:26 #173
545 dop
:copyright: dop
pi_115897955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
klinkt goed , cadans ligt zeker lager als op het vlakke, en als je de snelheid daar mee goed kan vast houden is dat prima.
het is vaak ook gewoon belangrijk om op gevoel de werken, je hebt een teller en een hartslag meter waar naar je kijkt , als je daar naast ook nog eens op je cadans blijft letten dan ben je meer in gevecht met de getalletjes als met de berg.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:57:12 #174
545 dop
:copyright: dop
pi_115898144
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lol had ik van de week ook 2x

1 keer de heinenoordtunnel waar je aan de noorkant waar hij net iets voor bij een splitsing loopt en ik natuurlijk de verkeerde kant nam.

en 1 keer een viaduct waar ik de 2de plaats pak omdat de de afdaling ook bij de kom hoorde en ik al lang en rustig uit reed naar de rotonde die onderaan de helling lag.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_115898642
Overkwam mij ook dinsdag. Dat ik te vroeg weer omdraaide :')

Had nog wel een andere KOM, 42.1 gem over 4,5 km :)

En ik heb zonet m'n nieuwe speeltje uitgetest, een rollenbank :D
Heb 'm bij m'n werk neergezet zodat ik met slecht weer binnen gerepareerde fietsen kan uittesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')