Of een beetje rust nodig misschien? Afgelopen weekend pittige tocht gehad toch?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:05 schreef eentwee het volgende:
Ik fiets nog steeds als een krantZal wel iets onder de leden hebben ofzo..
Heb best veel geslapen de afgelopen dagen. Gister hersteltraining gedaan (40km HR 110). Ik heb dit soort rare schommelingen helaas wel vaker, minimaal een paar keer per jaar. Soms zonder enige verklaring. Gaat wel weer over.. alleen wel frustrerend net nu ik tijd heb om te fietsen en het mooi weer is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Of een beetje rust nodig misschien? Afgelopen weekend pittige tocht gehad toch?
Ga eens een paar dagen vroeg naar bed en doe alleen een hersteltraining. Misschien gaat het dan beter.
Dat heb ik ook. Maandag reed ik slecht, dinsdag ook, vandaag ging het beter.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:17 schreef eentwee het volgende:
Heb best veel geslapen de afgelopen dagen. Gister hersteltraining gedaan (40km HR 110). Ik heb dit soort rare schommelingen helaas wel vaker, minimaal een paar keer per jaar. Soms zonder enige verklaring. Gaat wel weer over.. alleen wel frustrerend net nu ik tijd heb om te fietsen en het mooi weer is.
Net even doorgelezen, interessant!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.tco93.nl/trainingen.htm
Goed leesvoer, mag wat mij betreft in de OP.![]()
Nou niet exact maar de boeken die ik wel volg of heb gevolgd zijn qua trainingsleer en visie ongeveer wel hetzelfde.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef MarcoD het volgende:
Net even doorgelezen, interessant!
Gebruik of heb je dat gebruikt bij het maken van een trainingschema? Ik lees op de pagina specifiek voor wielrennen dat je lange duurtrainingen/hersteltrainingen ook met een snelheidstraining mag combineren (korte spurten tot 8 seconden), dat heb ik nog nooit gelezen bij andere trainingsadviezen (of ik lees de verkeerde of er gewoon overheen gelezen)
Zolang je het maar rond krijgt is er geen regel hoor. De meeste mensen klimmen met een lagere cadans dan op het vlakke. Ik vind het nog hoog, ik vind het bij steiler werk ( >8 % ) wel lekker om met 75-80 rpm een beetje zwaarder te kunnen trappen. Niet op een koffiemolentje omhoog in ieder geval, voor mij werkt dat niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
Ik klim met cadans 80-90. Heb totaal geen weet van cadansen tijdens klimmen. Iemand hier wat meer weet van?
Ziet eruit als een gevaarlijk segment dat verwijderd moet worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lol, dacht vanavond ff een segmentje mee te pakken...
[ afbeelding ]
Ik rij die weg op en begin als een malloot te rijden (was vlak na m'n start) en dacht dat ik wel m'n eerste KOM had gepakt.. Kom ik thuis, niets geregistreerd...
Heeft die kerel net een stukje bocht van een andere weg meegepakt:
[ afbeelding ]
Ik kwam uiteraard van rechts
ps met m'n e-piemeltje is niets mis dus graag geen laagmoedige opmerkingen over KOM dit dat
quote:The first 1.5 hours of racing were fast and aggressive as multiple teams and riders tried to get in a breakaway. However, Team Sky including Eisel had to evaluate each break to determine the threat to Overall Leader Wiggins. If anyone was a threat, Team Sky brought it back. It took many combinations and finally after about an hour and a half of racing, the right mix of riders was allowed to go up the road with the highest placed rider still over an hour down on Wiggins. This 1.5 hour effort cost Eisel 147 TSS. 100 TSS indicates a 100% all-out effort for an hour - a TSS of 147 for 1.5 hrs shows that Eisel held nothing back during the first 90 minutes of the stage as he defended Wiggins' lead.
The final 90 minutes of the stage were quite different from the first 90 minutes: 86.4 TSS, 278 Average Watts,316 NP, 56.7 km.
Since we've been following Eisel (Stage 3-15), he has accumulated over 3720 TSS points in 13 stages or 2 weeks of racing! By comparison, a recreational cyclist might accumulate 250 TSS points per week, riding about 6 hours at an easy to moderate pace. (1 hour of easy riding = 35 TSS).
Gekke is dat ik op het vlakke vaak maar met een gem. cadans van rond de 90-92 fiets.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zolang je het maar rond krijgt is er geen regel hoor. De meeste mensen klimmen met een lagere cadans dan op het vlakke. Ik vind het nog hoog, ik vind het bij steiler werk ( >8 % ) wel lekker om met 75-80 rpm een beetje zwaarder te kunnen trappen. Niet op een koffiemolentje omhoog in ieder geval, voor mij werkt dat niet.
klinkt goed , cadans ligt zeker lager als op het vlakke, en als je de snelheid daar mee goed kan vast houden is dat prima.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
Ik klim met cadans 80-90. Heb totaal geen weet van cadansen tijdens klimmen. Iemand hier wat meer weet van?
lol had ik van de week ook 2xquote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lol, dacht vanavond ff een segmentje mee te pakken...
[ afbeelding ]
Ik rij die weg op en begin als een malloot te rijden (was vlak na m'n start) en dacht dat ik wel m'n eerste KOM had gepakt.. Kom ik thuis, niets geregistreerd...
Heeft die kerel net een stukje bocht van een andere weg meegepakt:
[ afbeelding ]
Ik kwam uiteraard van rechts
ps met m'n e-piemeltje is niets mis dus graag geen laagmoedige opmerkingen over KOM dit dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |