Bart | dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aanmelden bètaversie. [ Bericht 14% gewijzigd door Bart op 21-08-2012 22:51:48 ] | |
Aether | dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:33 |
Toekito | dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:42 |
aangemeldt | |
remcoP | dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:48 |
| |
admiraal_anaal | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:04 |
Ik blijf hangen bij het DxDiag file wat ik moet selecteren ofzo ![]() | |
Starm | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:06 |
http://wizards.custhelp.c(...)eating-a-dxdiag-file Volg deze stappen en voila | |
Bart | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:06 |
windows->uitvoeren->dxdiag intikken en enter-> alle gegevens opslaan Die txt-file uploaden. | |
admiraal_anaal | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:09 |
Top ![]() ![]() | |
mschol | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:13 |
al een tijdje terug aangemeld... ben benieuwd.. | |
SuperHarregarre | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:21 |
Niet aangemeld, wel benieuwd. Maar ik vrees dat ze te veel grapjes in 't spel willen verwerken en zich niet concentreren op wat bij city-building echt belangrijk is. | |
Aether | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:30 |
LoggedIn | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:47 |
Dat DOF effect is verschrikkelijk, maar verder vind ik het er wel leuk uit zien ![]() Verder hopen dat het gewoon een echte Simcity wordt, maar dat weet je pas als je het speelt.. | |
SuperHarregarre | dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:58 |
Afgaande op dat interview ben ik er niet geheel gerust op, klinkt alsof dingen wel dumbed down zijn. Ik bedoel, serieus geen toegang tot informatie over de stad en alleen maar infographics? Verder erg veel precies dezelfde residential buildings met een niet erg generieke vorm. Kijk, dat je veel dezelfde flats hebt, dat is logisch. Maar dertig precies dezelfde gebouwen met die specifieke NY-vorm en blauwe punt op het dak, dat is gewoon vervelend. Al zal de modding scene daar wel wat mee kunnen. | |
Sideshowbobbie | woensdag 22 augustus 2012 @ 08:26 |
Ook maar even aangemeld ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 augustus 2012 @ 08:45 |
Ik ben ook zeker wel benieuwd maar heb er ook serieus een hard hoofd in dat dit een waardige opvolger gaat worden. Doordat ze vinden dat je zusje van 7 het ook moet kunnen spelen zal er natuurlijk geen diepgang meer overblijven. | |
Kreator | woensdag 22 augustus 2012 @ 08:49 |
Ik hoop juist dat het weet een beetje simpeler wordt. Vond deel 1 en 2 leuker dan deel 3 en 4. Die gingen me net iets te ver. Vooral dat opdelen in stukken vond ik niks. | |
Kleffe_Dop | woensdag 22 augustus 2012 @ 08:56 |
Waar denk ik veel gamers tegenaan liepen in SC4 waren de belachelijke commute times die ontstonden in grote steden, ook al had je je infrastructuur op orde. Dat ging uiteindelijk ten koste ging van je stad (leegstand, verpauperde gebouwen etc.) zonder dat je er heel veel invloed op kon uitoefenen. Daar ontstonden dan ook al snel mods voor. Dat mogen ze wel aanpassen voor SC5. ![]() | |
mschol | woensdag 22 augustus 2012 @ 09:17 |
dat gaf juist erg leuke mogelijkheden tot aparte industrie gebieden aan de rand van een grote stad.. de dirty industry uit de stad en high-tech in je stad zelf | |
Solique | woensdag 22 augustus 2012 @ 09:18 |
Vanavond maar aanmelden, de diag van de pc op werk insturen gaat niet bijdragen denk. ![]() | |
100% Tukker | woensdag 22 augustus 2012 @ 13:42 |
Te veel micro-managen, dat vind ik het grote nadeel van deel 4. ![]() | |
SuperHarregarre | woensdag 22 augustus 2012 @ 17:28 |
Daar heb je wel gelijk in, bepaalde delen mogen makkelijker qua micro-management. Het opdelen in verschillende stukken was juist interessant, omdat je dan inderdaad een gebied met heavy industry kon maken en een centrum en weer ergens anders een suburbs. Ik denk dat dat voor online play ook best wel eens interessant kan zijn. Dat je je concentreert op een bepaalde sector en je voor andere sectoren gaat verbinden met de steden van andere mensen online. Dat zou wel tof kunnen zijn. | |
FutureWorld | vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:04 |
Micro-management is in het begin wel relaxt en zorgt ervoor dat je al vrij snel een bescheiden winst boekt. Als de stad echter groter wordt, wordt het gewoon klote en zou er een makkelijkere oplossing moeten komen (alle lagere scholen in een overzicht zou bv. al handig zijn of gewoon een systeem waarin je zou kunnen aangeven hoeveel procent je boven/onder of op het benodigde wilt zitten voor elke school). @SuperHarregarre; zoals ik het filmpje (interview) op de E3 zag, wordt het idd mogelijk op verschillende steden/sectoren met elkaar te verbinden incl. de voors- en tegens. Heb je een stad met een hoog crimineelgehalte dan zullen de 'boeven' eerder overvallen gaan plegen in een naburige stad met florerende economie. Dat vind ik wel gaaf. Wat ik ook toejuich is het gegeven dat in een vervuilde stad straks bomen zullen sterven etc. Voorheen kon je midden in een heavy-industrieterrein een parkje plaatsen dat net zo groen bleef als hetzelfde parkje langs een promenade. Waar ik iets minder enthousiast over ben is dat er op 't moment erg weinig variatie lijkt te zitten in de gebouwen en auto's. Dat er soms dezelfde auto's naast of achter elkaar rijden is prima, maar 6 dezelfde achter elkaar in een file? Met ook nog eens dezelfde kleur.. mwah. Wat wel weer erg tof is zijn de remlichtjes in bv. de files. Die maken het er wel weer wat realistischer op. Kortom; ik ben nogsteeds erg enthousiast! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:19 |
Doe mij maar maximaal micromanagement. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:40 |
Ben vooral benieuwd naar de logistieke en infrastructurele mogelijkheden. | |
onlogisch | vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:14 |
Wat is de verwachting dat dit spel uit komt? | |
Aether | vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:57 |
Februari 2013. | |
Johan1994 | maandag 27 augustus 2012 @ 14:46 |
Heb me ook aangemeldt, ben redelijk benieuwd hoe en wat! | |
Aether | zaterdag 8 september 2012 @ 23:34 |
![]() ![]() | |
Computerfluisteraar | zondag 9 september 2012 @ 00:00 |
Nog geen mailtje ontvangen voor de beta. | |
mymoodfentje | zondag 9 september 2012 @ 00:03 |
Hopelijk kan je ook alle grafische prut uitzetten en het nog op de ouderwetse manier spelen. ![]() | |
Kadafi | dinsdag 11 september 2012 @ 17:04 |
Ik hoop dat ze mogelijkheden bieden om compact te bouwen. Het is allemaal zo ruim opgezet als ik de gameplay (link in de OP) bekijk. Daardoor wordt het zo levenloos, net als in Cities XL 2011. Het bouwen van een oud Europees stadscentrum a la Amsterdam of Siena is onmogelijk. Nu zie ik van die 1/4 volgebouwde kavels en de rest groen, dat moet gewoon beter. | |
bjorntju | woensdag 12 september 2012 @ 17:09 |
Komt er eigenlijk mod support voor de game? Zal wel niet EA kennende ![]() | |
0108daniel | vrijdag 14 september 2012 @ 10:04 |
Het spel lijkt nu meer op een cartoon.... Deel 3 was het leukst en grafisch in orde. | |
mschol | vrijdag 14 september 2012 @ 10:26 |
3000 kwam imho juist over als cartoonachtig.. 4 was daarin stukken beter(meer realistisch, minder cartoonachtig) en deze is weer een verslechtering inderdaad (meer cartoonachtig) | |
SlaadjeBla | vrijdag 14 september 2012 @ 12:58 |
Jawel. Je kunt bij EA vanaf de eerste dag mods downloaden (tegen een kleine vergoeding) | |
bjorntju | vrijdag 14 september 2012 @ 16:51 |
![]() | |
Thrilled | zondag 16 september 2012 @ 11:48 |
Ben altijd wel fan geweest van dit genre dus ook even aangemeld voor de beta ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 september 2012 @ 11:52 |
Ik werd volledig afgekraakt toen ik hier over de graphics begon, zo te zien had ik toen gelijk ![]() | |
SlaadjeBla | maandag 17 september 2012 @ 10:03 |
Als de onderliggende gameplay goed is, zul je mij niet snel horen klagen over de graphics. Wat ik wel vrees is dat het gebrek aan variatie in auto's en gebouwen verholpen gaat worden door betaalde DLC. Er is niets makkelijkers dan een bundeltje aangepaste graphics verkopen. | |
Aether | zaterdag 22 september 2012 @ 08:41 |
http://www.simcity.com/en_US/insider/blog/article/SimCity’;s-Heavy-Traffic%20%20 http://www.simcity.com/en(...)ry-System-of-SimCity ![]() ![]() | |
FutureWorld | zaterdag 22 september 2012 @ 11:12 |
Hee, trams ![]() Vind de graphics er op de eerste 'afbeelding' ook wel op vooruit gegaan. Als dat het eindresultaat wordt (of dichtbij) ben ik tevreden. | |
Jirdo | zondag 23 september 2012 @ 11:21 |
Hoe lang duurt het ongeveer voor je een mailtje terugkrijgt? | |
mschol | zondag 23 september 2012 @ 12:16 |
het eerste is een duidelijke render | |
sinepedraap | maandag 24 september 2012 @ 09:48 |
Deze lijkt me echt fucking tof ![]() Februari 2013 pas ![]() | |
FutureWorld | woensdag 26 september 2012 @ 13:58 |
Op een ander forum gelezen dat er geen optie tot metro's zou wezen. Mocht het waar zijn, zou dat wel een tegenvaller zijn zeg ![]() | |
DjinN | woensdag 26 september 2012 @ 14:05 |
Aangemeld ![]() | |
abhinnaya | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:26 |
Extra opwarmertje ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:50 |
Wauw dat ziet er echt gaaf uit! Ik vind het hele systeem mooi werken, je kan veel meer 'regelen', zelfs op detailgebied. | |
BlaZ | vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:45 |
Valt inderdaad niet tegen ![]() | |
Red_85 | vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:54 |
Tuurlijk. Dat is het hele punt van een stad bouwen. Alleen wat ik wel mis bij alle simcity's is dat er in een commercieel (winkel) gebouw ook mensen kunnen wonen. Kijk naar de binnensteden in de wereld. Er zijn veel woongebouwen met winkels in de 'plint'. Dat is niet alleen zo in NL, maar ook in veel andere gebieden. Sim City ondersteund dit nog steeds niet.. vind ik een beetje jammer. Maar dat is echt mijn enige puntje op een game die me echt jarenlang plezier heeft gebracht en ben ook benieuwd naar 5. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:01 |
Het hele water- en elektriciteitsgebeuren hebben ze wel veel makkelijker en ook beter gemaakt zo te zien. Geen gezeik meer met leidingen en zulks en toch nog een soort management tussen vraag en aanbod. Naar mijn mening hebben ze alle 'onoverzichtelijke' dingen van SC4 in SC5 allemaal gevisualiseerd en dit maakt het een stuk beter speelbaar. | |
mschol | vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:15 |
water en electra in SC4 was niet onoverzichtelijk, was prima werkbaar en prima realistisch | |
Kiyoaki | vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:32 |
Het probleem met dit spel is dat ze hebben geprobeerd er een spel van te maken. Simcity 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was om een stad te bouwen of een of ander doel te halen, het was met wat gedownloade gebouwen meer een soort landschapsontwerper. Dat het dan ook nog een beetje organisch functioneerde was ook leuk maar ik speelde het niet omdat ik zo nodig zoveel inwoners wilde hebben of dingen wilde unlocken of iets dergelijks. Het hele spel element aan deel 4 boeide aan het eind niemand meer. Als het dus een spelletje-spelletje blijft zal het niemand lang boeien denk ik, alleen als het totaal te modden valt en dat societies-achtige uiterlijk van de wegen en gebouwen af te halen valt zal ik het misschien kopen. Maar goed, 4 was aanvankelijk ook een simpel programma waarin alles eruit zag als een soort onsmakelijke zuid-californische suburb met een bos wolkenkrabbers. Alleen lijkt mij dat deze engine zo gericht is op een bepaalde structuur van spelen dat hij misschien niet zo flexibel is als die van 4. | |
DarkAccountant | vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:36 |
Precies, ik vond SC4 ook zo leuk omdat er zo bizar veel user-made content te vinden was op fansites. Ik geloof dat er zelfs iemand half Amsterdam had nagebouwd. ![]() Bij SC4 was het eerste wat ik deed een cheat gebruiken die me een paar miljard euro gaf, en dan kon ik beginnen aan het leuke werk: steden bouwen. Ook al was het cheaten, het maakte het absoluut niet minder verslavend op een of andere manier. | |
mschol | vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:39 |
que 4 was niet leuk omdat het zo uitdagend was? ik vond het anders altijd bijzonder knap als je een grote stad had waar je A) winst maakte, B) weinig tot geen verkeersproblemen had en C) een hoog inwoners aantal had... dat je vervolgens ook custom gebouwen e.d. kon neerzetten waardoor je je stad kon opfleuren is leuk, maar dat was een extra'tje.. | |
Kiyoaki | vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:57 |
Mwoah, in 4 was dat wel makkelijk juist vond ik. Geld was makkelijk te verdienen door gewoon snel en veel high tech industry en high wealth residential te laten groeien (een probleem van het spel was ook dat het je min of meer in die richting duwde, en een groezelige industriestad moeilijker klaar te spelen was) en de budgetten van je scholen en ziekenhuizen enzo op peil te houden. Maar op zich vind ik die uitdaging potentieel niet zo interessant als gewoon vrijuit te kunnen bouwen. 4 begon als dit: ![]() ... maar was zo flexibel dat je er uiteindelijk ook bijvoorbeeld dit mee kon: http://img243.imageshack.us/img243/4594/paradisefalls12jul72116il5.jpg (copy/paste deze link) Over dit nieuwe spel heb ik vooral dingen gelezen die je er niet meer mee kan, zoals terraformen en enorme steden maken, en je moet je aan een bepaalde economische structuur houden, dat beperkt toch de mogelijkheden denk ik. Het doet me denken aan civ4 vergeleken met civ5, wel wat smoother en speelbaarder maar met minder echte mogelijkheden. | |
Blik | vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:19 |
Mij lijkt het een dik spel, ga het zeker kopen. En dat modden zal echt wel mogelijk blijven, kan me niet voorstellen dat ze dat er opeens uit gaan halen | |
TigerXtrm | vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:50 |
Dat modden komt inderdaad wel goed. Er komen ongetwijfeld ook mods uit om de cartoony sfeer er uit te halen ofzo. Iemand trouwens enig idee wanneer ze die beta keys gaan uitdelen? Zit met smart te wachten ![]() | |
AgLarrr | vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:48 |
Oei. Pijnlijk herkenbaar. Ik beleef aan CIV5 lang niet zoveel lol als aan 4. Ik hoop echt dat ze in dit geval niet een vergelijkbare fout maken. Maar wat ik er tot dusver van gezien heb is dat er aardig wat mogelijkheden komen. Dus ook qua stijl (lees: ook Europese architectuur etc). | |
Kiyoaki | vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:02 |
Wat me vooral niet zo bevalt zijn die reusachtig brede, Amerikaanse wegen en huisjes met lawns enzo. Wat als ik zoiets als tokyo wil bouwen, met allemaal kleine straatjes en dicht op elkaar gepakte shit. In de trailer wordt gezegd dat je alleen langs wegen kan bouwen, dus dat is dan al niet mogelijk tenzij de manier waarop het bouwen gebeurt zelf wordt aangepast, of je (net als in simcity 4) reusachtige lots kan importeren met ingebouwde straatjes. maar dat lijkt me al een stuk moeilijker met krommende wegen en onvoorspelbare lot vormen. Het komt allemaal erg "amerikaans" over. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:05 |
Maar dat was 4 ook, je kon alleen VS style gridcities bouwen. Maar ik moet toegeven het oogt allemaal erg simpel en basic, niet eens een metro. | |
DarkAccountant | vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:13 |
Je had daar wel trucs voor in SC4, bv. altijd 1x1 zonen en dan op medium of high density, dan kreeg je rijhuizen. Maar de Europese steden zijn er inderdaad enkel gekomen door de modders. ![]() | |
Kiyoaki | vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:14 |
![]() Eerdere dingen: ![]() ![]() ![]() Zou het jammer vinden als dit niet meer kan. | |
Aether | zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:01 |
Rampen: aardbeving, tornado, meteoorinslag.![]() ![]() ![]() | |
Aether | zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:05 |
ZwartmetSuiker | zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:41 |
Als ik die plaatjes van SC4 zie heb ik weer zin om het te gaan spelen maar dat is geen goed idee ![]() | |
Computerfluisteraar | zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:06 |
![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:56 |
Die social media promotie op Facebook komt me ook de strot uit hoor. ![]() "Blijven liken en commenten om het volgende plaatje en de trailer te zien!" En dan krijg je na 4000 mensen die geliked hebben en een paar honderd man die reageert 1 plaatje van een tornado. Nou geweldig. Lekker bezig EA. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:20 |
Wees blij dat je die plaatjes niet hoeft te kopen met Microsoft points ofzo. | |
Yuri_Boyka | zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:23 |
Ziet er treurig uit. Een voorbeeldje van hoe je niet met social media om moet gaan. ![]() | |
DarkAccountant | zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:52 |
Nee, voor mij ook niet. Veel te veel uren aan verslaafd geweest. ![]() | |
Aether | zondag 14 oktober 2012 @ 01:37 |
![]() | |
Kiyoaki | zondag 14 oktober 2012 @ 11:22 |
Die wegen komen rechtstreeks uit simcity societies. Hebben ze nou ook geen straten en paadjes ingebouwd, of gewoon smallere, niet-amerikaanse wegen? Vind het er maar treurig uitzien, wat boeit mij nou dat je een ruimteschip kan oproepen? Dat heb ik in SC4 misschien 3 keer gedaan, maar voegt verder niets toe aan het spel. Als ik het soort simcity wil spelen waar je dingen unlocked en rampen bestrijd doe ik de snes versie wel, die had dat al geperfectioneerd. Ik denk dat de perfecte simcity open source zal worden. Het enige wat eigenlijk nodig is is een basis terraformer met menuutjes om lots in te zetten en een wisselbare analoge/digitale manier om wegen aan te leggen, vervolgens een standaardpakketje textures en lots erbij doen van de bestaande mod gemeenschap en je hebt al heel wat. Vervolgens hoef je alleen maar te wachten tot mensen er dingen voor maken en de parameters van het spel verfijnen. [ Bericht 37% gewijzigd door Kiyoaki op 14-10-2012 11:38:27 ] | |
jackson | zondag 14 oktober 2012 @ 12:27 |
Dat je daar naar kijkt... ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 14 oktober 2012 @ 13:22 |
Ik snap echt niet wat daar de lol van is. | |
DarkAccountant | zondag 14 oktober 2012 @ 16:38 |
Op een console wil je dit spel juist niet, lijkt me. Maar inderdaad: de beste manier om dit spel interessant te maken is de open source manier. Maar dan niet meer op de anarchistische manier zoals bij SC4. Daar had je vaak addons waarbij je urenlang moest zoeken voor je de juiste bestanden had om ze te doen werken. | |
Kiyoaki | zondag 14 oktober 2012 @ 16:45 |
Nee, de SNES versie was een heel leuk spel, maar had een totaal andere opzet. Het was een simcity waar het doel meer was om zoveel mogelijk burgers te krijgen op een zo efficient mogelijke manier, terwijl je geinige nintendo gebouwtjes unlocked en die bouwt. Het is een puur spel en geen serieuze stedenbouwer. Simcity 4 was weer heel anders en meer een echte simulatie en ontwerpprogramma. Die twee uitersten combineren denk ik slecht, daarom was simcity societies ook zo'n rukspel: als spelletje-spelletje was het overgecompliceerd en niet beter dan eerdere games, als simulator was het te tekenfilmachtig en ongecompliceerd. | |
Kiyoaki | zondag 14 oktober 2012 @ 21:28 |
Leuk hoor dat 3D stadje bouwen, maar kan ik er ook, bij voorbeeld, een lieflijk overkoepeld techno-lustoord met bijpassende vactrain en kabbelend beekje mee maken?![]() (ik moet hem nog omringen met een gewone stad en wat smaakvol gerangschikte, futuristische wolkenkrabbers) | |
FutureWorld | maandag 15 oktober 2012 @ 14:54 |
Verschrikkelijk inderdaad. En dat voor die ene foto.. ![]() Als er nu wat meer filmpjes kwamen zoals die de laatste tijd zijn vrijgegeven, maar kom aan.. een zo'n kutplaatje zeg. Het Disasters-filmpje is wel geinig opgezet, maar ik zit helemaal niet te wachten op disasters eigenlijk.. | |
abruzzese | dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:17 |
gelukkig kan ik SimCity 5 op mijn laptop draaien http://www.game-debate.co(...)3&ram=6&checkSubmit= | |
Yi-Long | dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:16 |
Geil ![]() Ik vond Sim City 4 ook geweldig. Maar ik deed nooit aan cheats en qua plug-ins heb ik me nooit in kunnen verdiepen, dus daar ben ik helaas nooit mee aan de slag gegaan. Helaas lijkt het niet echt lekker te werken op mijn nieuwe krachtigere PC, want in 1920x1080 gaat het opeens allemaal heel erg langzaam, terwijl ik het qua specs gewoon makkelijk zou moeten kunnen draaien. Ik mis het wel. ![]() | |
T-zooi | dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:44 |
Het ziet er meer uit als Sim Village of Sim Town. Het gaat om een grote groep van kleine plaatsjes die met elkaar in een omgeving zitten. Leuk idee maar het lijkt allemaal te kleinschalig en simpel. De graphics helpen daarbij niet. Ik denk dat EA totaal niet begrijpt wat mensen willen en ons steeds maar hun ideeen opdringt zoals met Socities en nu ook weer. Wordt echt tijd voor een goede concurrent, laat EA maar lijden. [ Bericht 0% gewijzigd door T-zooi op 16-10-2012 16:45:36 (typo) ] | |
Kiyoaki | dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:40 |
Yes, met een hele berg plugins. Op zich is het installen van plugins niet zo heel moeilijk, je begint gewoon bij de NAM en het installeren van alle BSC standaard dependency packs, de columbus of italia terrain mod + tree controller en dan gewoon gebouwtjes trekken. | |
Aether | dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:59 |
Computerfluisteraar | dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:11 |
![]() ![]() ![]() | |
Guidetti | dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:15 |
Kun je jezelf ook aanmelden voor een Mac beta versie? | |
mschol | woensdag 17 oktober 2012 @ 01:09 |
de jongens achter citiesXL begonnen heel erg hoopvol.. maar dat is helaas niks geworden.. | |
Computerfluisteraar | maandag 22 oktober 2012 @ 20:51 |
Halve stad kwijt omdat Simcity 4 crashte ![]() ![]() Twee uur werk ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 22 oktober 2012 @ 21:29 |
Nooit gehoord van tussentijds opslaan? | |
Computerfluisteraar | maandag 22 oktober 2012 @ 21:36 |
Niet aan gedacht. | |
FutureWorld | maandag 22 oktober 2012 @ 21:44 |
Ogh, dat is me ook (te) vaak overkomen. Dan ben je zo bezig, dat je er niet aan denkt.. todat'ie crasht inderdaad.. ![]() | |
BlaZ | maandag 22 oktober 2012 @ 21:51 |
Was toch wel het probleem met simcity 4, de crashgevoeligheid van de engine. | |
PennyWise84 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:21 |
wanneer gaat de beta van start? | |
Computerfluisteraar | dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:23 |
Geen idee, ik wacht nog steeds met smart op een mailtje. | |
Aether | woensdag 24 oktober 2012 @ 15:12 |
Releasedatum SimCity bekend | |
TigerXtrm | woensdag 24 oktober 2012 @ 15:32 |
Mogen ze wel eens gaan beginnen met die beta. Zal je zien dat ze de beta vlak voor release nog houden en vervolgens geen tijd hebben om iets met de feedback te doen ![]() | |
mschol | woensdag 24 oktober 2012 @ 17:49 |
beta releases. daar staat EA bekend om.. ![]() ![]() | |
abruzzese | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:32 |
Het grootste probleem is met nieuwe PC games of je hem kunt draaien op jouw PC ???? Ik kan SimCity 5 met mijn Mobile Grafische Nvidia GT630M 2 GB op minimaal draaien en dat moet genoeg zijn want ze maken de games steeds mooier maar voor diegene wat een tragere grafische kaart hebben kunnen toch plezier aan beleven . Als ik de kwaliteit heb van games die 2 jaar oud zijn ben ik dik tevreden . ![]() | |
mschol | donderdag 25 oktober 2012 @ 18:00 |
mijn 3 jaar oude kaart kan nog steeds prima mee (een HD5870) | |
Probably_on_pcp | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:15 |
Nice! | |
Aether | maandag 12 november 2012 @ 19:43 |
Interview: http://www.vg247.com/2012(...)ugh-a-glassbox-lens/ | |
Probably_on_pcp | maandag 12 november 2012 @ 20:04 |
Ik kan niet wachten tot hij uitkomt. Heeft mn leven eindelijk weer zin! | |
Aether | zondag 18 november 2012 @ 19:19 |
![]() ![]() ![]() | |
Aether | zondag 18 november 2012 @ 19:28 |
DarkAccountant | zondag 18 november 2012 @ 20:24 |
Geen subways dus, minpunt nummer 1. En geen vrije terraforming. Nummer 2. Nee, ik zie deze niet zo goed worden als Sim City 3 (de beste!) of 4. | |
ZwartmetSuiker | zondag 18 november 2012 @ 20:37 |
Nee maar 4 was complex. Voor sommige mensen té complex. | |
DarkAccountant | zondag 18 november 2012 @ 20:54 |
Je kon het zelf zo complex maken als je wilde. | |
mschol | zondag 18 november 2012 @ 21:40 |
4 was helemaal niet zo enorm complex je had wel een heleboel mogelijkheden, maar dat is juist de kracht van het hele spel ![]() ik gebruikte b.v. nooit bussen, of alleen bij de randen.. werkte prima , de rails in het spel (de reguliere treinen) heb ik zelfs nooit aangeraakt ![]() | |
FutureWorld | maandag 19 november 2012 @ 11:26 |
Vond 4 ook niet zo complex.. Moet zeggen dat met name screen 2 er toch wel erg gaaf uit vind zien. Nummer 3 is overduidelijk 'n Amerikaanse bouwer geweest ![]() | |
Rickocum | dinsdag 20 november 2012 @ 00:20 |
Ik vond vier ook maar net hoe complex je het zelf wilde maken. Als je echt een supermega goede stad wilt maken dan moet je ook van de belasting de ins en outs weten alsook de projecten die je kan gaan financiëren. Tevens een tvp voor komende deel, lijkt me leuk. Al hoop ik niet dat EA ook met dit spel om de 2 week met nieuwe betalende DLC komt. | |
Sfeermaker | dinsdag 20 november 2012 @ 11:19 |
Simcity 3000 world edition heb ik grijs gespeeld met een vriend van me. We pakten vaak een grid met een rivier in het midden, ik bebouwde de ene kant, hij de andere. Daar zijn zoveel prachtige steden uitgerold. Simcity 4 vond ik iets minder leuk want het crashte zo vaak, op een oude en nieuwe pc, dat maakte niet uit, het was continu opslaan of je was je mooie stad kwijt. Het was wel een lichte vooruitgang t.o.v. Simcity 3000 WE, want de vele plugins die je kon downloaden maakte het wel leuk. Heb ooit nog gele NS dubbeldekker- treinen rond laten rijden en het arsenaal aan hoge kantoorpanden uitgebreid. Ben nu zeer benieuwd naar deze nieuwe versie van Simcity. - Gaat de computer het spel aankunnen? - De vormen van openbaar vervoer? - De financiën? - Terraforming en modding? | |
ThaBrain | dinsdag 20 november 2012 @ 12:09 |
4 was helemaal niet zo complex. Als je eenmaal weet hoe je moet beginnen, is de rest niet zo moeilijk. De truc is om eerst huizen+scholen+electriciteit te bouwen en de funding voor scholen zo laag mogelijk. Vervolgens pas water maken als ze erom vragen. Pas brandweer bouwen bij de eerste brand. Politie kan ook voorlopig wachten. Wanneer je een beetje geld hebt opgespaard beginnen aan metro (sims lopen 6 tiles naar een halte toe) ![]() Maar naar de nieuwe SimCity ben ik heel erg benieuwd ![]() | |
Sfeermaker | dinsdag 20 november 2012 @ 12:19 |
Simcity 4 was inderdaad net zo makkelijk als 3000. De Rush Hour uitbreiding in combinatie met de network addon mod hielp wel met het verkeer. Dan liepen je sims 12 tiles naar een halte en namen ze vaker het openbaar vervoer. De industrie 4x plugin was ook prettig. Maar wat ik nooit begrepen heb was dat er altijd wel gebouwen verlaten werden of gingen downgraden. Niets hielp daartegen. | |
Rickocum | dinsdag 20 november 2012 @ 12:24 |
Wat vaak ook een probleem was dat ze te lang moesten reizen en daardoor ook abondoned gebouwtjes kwamen. | |
Sfeermaker | dinsdag 20 november 2012 @ 12:29 |
Ja precies. De oplossing was gedeeltelijk te zoeken in het door elkaar bouwen van alle functies, maarja die industrie dichtbij de woonfuncties weigerde ik te doen, want dat was oerlelijk. Commercial offices and high/medium residential area's door elkaar ging nog wel. | |
ThaBrain | dinsdag 20 november 2012 @ 12:52 |
In SC4 wil de Hi-tech industrie juist bij woongebieden zitten. De truc om vervuilende industrie weg te houden is om de belasting op 15-20% te zetten vanaf het begin dat je de stad bouwt (of voordat je industrie gaat plannen). Wat helpt tegen verlaten gebouwen: bomen planten! en voldoende plaza's bij commercieel. De enige cheat die ik wel eens gebruik is de god mode om bomen te planten. Dit zijn dan meteen volwassen bomen. Deze helpen ook tegen de luchtvervuiling trouwens ![]() | |
Sfeermaker | dinsdag 20 november 2012 @ 13:03 |
Ja de truc met de belastingverhogingen heb ik ook altijd gebruikt, wellicht dat ik alsnog onvoldoende bomen en plaza's in de stad bouwde. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 20 november 2012 @ 14:06 |
Dat is een logisch gevolg van het grid systeem. In SC3 en SC4 bleef het uiteindelijk de meeste efficiënte manier van bouwen. Die blokken zien er oersaai uit, maar bieden je wel de mogelijkheid om de ruimte optimaal te benutten en om het maximale rendement uit het openbaar vervoer te halen. SC5 zal er wel meer vrijheid in geven. | |
Sfeermaker | dinsdag 20 november 2012 @ 14:10 |
Als de stad in Simcity 5 maar bruist en niet zoals met Cities XL 2011/2012 er kaal en levenloos uitziet. Trouwens, wat was dat een slecht spel, draaide maar op een processor, met als gevolg een schokkende gameplay, vooral wanneer de stad groter werd. | |
FutureWorld | dinsdag 20 november 2012 @ 15:33 |
Had t over de screens mbt SC5 ![]() | |
DutchErrorist | zondag 25 november 2012 @ 18:06 |
Welke mods zijn nu trouwens het beste om te downloaden? | |
Kiyoaki | zondag 25 november 2012 @ 18:32 |
Het wordt blijkbaar totaal onmogelijk om gebouwen buiten de wegen te bouwen, ze moeten direct aansluiten. Verder zijn er in principe maar 2 typen wegen (breed en smal) die upgraden. De trams uit sommige screenshots zijn dus niet veel meer dan een cosmetisch iets om aan te geven dat het om een hoog-capaciteit weg gaat. Totaal onflexibel en saai dus. Je kan net zo goed Caesar IV of Anno 1503 spelen. | |
Probably_on_pcp | maandag 26 november 2012 @ 00:12 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Probably_on_pcp op 26-11-2012 00:12:46 ] | |
TigerXtrm | maandag 26 november 2012 @ 00:43 |
Ik wacht sowieso de eerste reviews en ervaringen even af. Het blijft een EA game. Hoe graag ik de titel ook de eerste dag in huis zou willen hebben, mijn ervaringen met EA zeggen me dat ik beter gewoon even kan wachten. | |
Kiyoaki | maandag 26 november 2012 @ 00:46 |
Aangezien gamesjournalistiek verrot is, zullen de eerste reviews zolang het er niet uitziet als een drol wel positief zijn. De eerste reviews van Spore waren ook wel positief geloof ik... | |
TigerXtrm | maandag 26 november 2012 @ 00:48 |
Mwa, PU is vaak redelijk eerlijk maar ook zij krijgen natuurlijk hun goodies van EA enzo. Partijdigheid heb je altijd. Maar had het ook meer over online reviews van mensen die wel zo stom zijn hem op de eerste dag te kopen. | |
FutureWorld | maandag 26 november 2012 @ 11:47 |
Meen je dat , ja? Waar is dat te lezen.. zou toch enorm jammer zijn als dat zo is. | |
Kiyoaki | maandag 26 november 2012 @ 12:35 |
Had het ergens op somethingawful forums gelezen, kan het nu niet meer terugvinden. In principe is de tram gewoon een upgrade van het brede wegtype naar een hogere capaciteit. Misschien dat het ook nog een soort netwerk op zichzelf vormt, maar weet niet, klinkt allemaal weer erg simpel. edit: ah
| |
Aether | dinsdag 27 november 2012 @ 20:55 |
TigerXtrm | dinsdag 27 november 2012 @ 21:21 |
Zou 5 maart dit keer wel definitief zijn? | |
Kiyoaki | dinsdag 27 november 2012 @ 21:37 |
"You can build a city in the shape of a guitar, because you're a rock star!" Tja, ze zullen zelf ook wel wanhopig worden. | |
Rickocum | woensdag 28 november 2012 @ 00:04 |
Aangezien men wel met de onintelligente generatie van 12- 20 mee moeten gaan zal ook dit spel dumbed down worden. | |
Kiyoaki | zaterdag 8 december 2012 @ 04:57 |
![]() Nieuwe screenshot. Wat een lelijke troep. | |
Computerfluisteraar | zaterdag 8 december 2012 @ 07:52 |
![]() Inderdaad, wat een lelijk zooi.... Ze moeten gewoon Simcity 4-achtige graphics aanhouden. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 8 december 2012 @ 10:49 |
Er lijkt mij maar één woord toepasselijk: fancy. Ik wil geen fancy spel, ik wil een mooi en functioneel spel. | |
mschol | zaterdag 8 december 2012 @ 11:12 |
de gebouwen zijn echt teveel verlicht, de rest qua verlichting lijkt wel te kloppen en is ook niet storend.. | |
Kiyoaki | zaterdag 8 december 2012 @ 11:38 |
Het gaat me niet alleen om de lichten, het hele plaatje ziet er gewoon niet uit. Er zit geen enkel organisch verband tussen de gebouwen bijvoorbeeld, het komt gewoon niet over als een stad. Helemaal realistisch hoeft het allemaal niet te zijn (het minimalisme van bijv. a-train spreekt me wel aan bijvoorbeeld), maar simcity straalt gewoon geen leven uit. | |
DJKoster | zaterdag 8 december 2012 @ 11:57 |
Leuk voor een casino 'strip' misschien, maar zo midden in de stad, bah! | |
#ANONIEM | zaterdag 8 december 2012 @ 12:07 |
Dat riep ik een aantal maandrn geleden ook en werd compleet afgemaakt hier ![]() Het ziet er gewoon niet uit | |
mschol | zaterdag 8 december 2012 @ 12:24 |
het plaatje komt over als een "villa"wijk met een dikke straat erdoor heen, dat is vreemd, maar ik ga geen definitief oordeel vellen | |
TigerXtrm | zaterdag 8 december 2012 @ 14:29 |
Die overdaad aan 'bloom' in die screenshots ziet er echt niet uit. Hopelijk is dit spel een beetje toegankelijk voor de modding community, die kunnen dan mooi nieuwe textures enzo regelen. Hoop ook dat je die bloom onzin uit kan zetten. Dit wordt dus eerst een downloadtje om te kijken of het alleen überhaupt lekker speelt. Zo ja dan koop ik hem voor de multiplayer. | |
Jungle_Jim | zaterdag 8 december 2012 @ 15:07 |
wat een gezeik in dit topic | |
#ANONIEM | zaterdag 8 december 2012 @ 15:26 |
Meer realistisch | |
TigerXtrm | zaterdag 8 december 2012 @ 15:48 |
Als het je eerste Simcity is ziet het er natuurlijk geweldig uit. Maar voor mensen die met de originele games zijn opgegroeid is dit een beetje een slap in the face. In ieder geval grafisch. Simcity was altijd een realistische simulator met wat verborgen humor. Nu is het cartoony en dat schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat. | |
Jungle_Jim | zaterdag 8 december 2012 @ 15:51 |
die laatste screen is wel een beetje gay ja, maar de andere screenshots zien er wel tof uit vind ik. | |
DJKoster | zaterdag 8 december 2012 @ 16:17 |
Inderdaad, deze screens zien er bijvoorbeeld wel leuk uit. | |
bjorntju | zaterdag 8 december 2012 @ 21:09 |
Bah ![]() | |
Kiyoaki | zondag 9 december 2012 @ 11:42 |
Het gezeik over dit spel komt vooral doordat het eerdere optimisme omgeslagen is in teleurstelling. Bij de aankondiging en eerste trailers van glassbox zag het er nog leuk uit en beweerden ze naar de bestaande liefhebbers van SC4 te hebben geluisterd, maar een half jaar later blijken ze er met de pet naar te hebben gegooid. | |
mschol | zondag 9 december 2012 @ 12:13 |
gelukkig valt daar nog weinig over te zeggen zolang er geen beta is geweest of uberhaupt een degelijke review zolang hij niet in het RC status zit dan kan er nog vanalles veranderen | |
FutureWorld | zondag 9 december 2012 @ 14:02 |
Precies. Heb er al veel voorbij zien komen en dit is de eerste waarbij ik denk "nee". Laten we rustig blijven afwachten. Wel vind ik dat er veel knoppen onder in de menubalk zitten, dat is wellicht een nadeel. Ben wel blij dat ze onderin zitten en niet rechts of links op het scherm. | |
Computerfluisteraar | zondag 9 december 2012 @ 19:25 |
![]() Wat ziet dat er vreselijk kinderachtig uit. Ik ben benieuwd. | |
TigerXtrm | maandag 10 december 2012 @ 01:11 |
Dat vind ik dan wel weer meevallen. Zeker niet kinderachtiger dan de voorgaande SimCity's. | |
Fir3fly | maandag 10 december 2012 @ 01:41 |
Het is natuurlijk altijd makkelijk om dat 'NOT FINAL SOFTWARE' te missen. Staat er ook helemaal niet groot ofzo. | |
Rickocum | maandag 10 december 2012 @ 06:43 |
Laten we nog effe wat afwachtOn, die eerste plaatjes zien dr nog prima uit. Maar je weet wat de trend is ![]() Daar hoort geen uitdaging bij | |
FutureWorld | maandag 10 december 2012 @ 11:28 |
Precies. Vind die screen er prima uit zien. | |
Kiyoaki | maandag 10 december 2012 @ 13:50 |
Niet mee eens trouwens, ook de eerdere screenshots zien er kinderlijk en Societies-achtig uit. "Not final software" is natuurlijk ook niet echt geruststellend zo kort voor de launch, ze hebben tijd om dingen te veranderen, maar waarschijnlijk zal het uiteindelijke product grotendeels overeenkomen met wat we zien. | |
Longcat. | dinsdag 11 december 2012 @ 21:37 |
Jungle_Jim | dinsdag 11 december 2012 @ 22:10 |
![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 11 december 2012 @ 22:15 |
Ziet er leuk uit. | |
TigerXtrm | dinsdag 11 december 2012 @ 22:16 |
Leuk, steden in blokken met enorme ruimtes er tussen. Ziet er niet uit man | |
Punkerdude | dinsdag 11 december 2012 @ 23:03 |
Ik vind het juist er heel erg dope uit zien! een dikke verbetering tov alle voorgaande versies (incl societies) Het ziet er maybe een beetje cartoony uit, maar dat is oa de kracht van Maxis en maakt t aangenaam om te zien. Itt CitiesXL wat er erg abstract en boring uit zag, laat staan de gameplay die niet kan tippen aan de simcity reeks en hoogstwaarschijnlijk sc 2013. | |
DjinN | dinsdag 11 december 2012 @ 23:19 |
Ik vind het er ook superleuk uit zien ![]() ![]() | |
DarkAccountant | dinsdag 11 december 2012 @ 23:41 |
Zou je eigenlijk kunnen terraformen in SC5? Die optie heb ik nog in geen enkel filmpje voorbij zien komen. Zou wel jammer zijn als je niet zelf het landschap kan bepalen of een stad die je kent nabouwen. | |
abhinnaya | dinsdag 11 december 2012 @ 23:48 |
Ik moet het nog het zien als het om de graphics gaat. Tot nu toe zijn de filmpjes in slechte kwaliteit zodat de afwezige anti-aliases en details minder opvatten ofzo?! ![]() | |
Probably_on_pcp | woensdag 12 december 2012 @ 00:30 |
Nee kan niet. | |
TigerXtrm | woensdag 12 december 2012 @ 00:34 |
Als de modders bezig gaan zul je vast wel een regio kunnen downloaden ofzo. Maar het blijft stom dat het niet kan inderdaad. | |
Aether | vrijdag 14 december 2012 @ 21:33 |
![]() ![]() | |
AgLarrr | zaterdag 15 december 2012 @ 11:22 |
Ik vind het zo jammer dat het allemaal zo Amerikaans is.. Zouden ze ook een Euro-mode doen? | |
DJKoster | zaterdag 15 december 2012 @ 13:05 |
Als er überhaupt gemod kan gaan worden.. Of is dat al bevestigd? Dat Multi-play city filmpje gezien, het lijkt wel of steden beperkt zijn in hun grootte. ![]() Nog steeds erg nieuwsgierig, iets minder enthousiast, en het gaat zeker geen direct buy worden. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 15 december 2012 @ 13:13 |
Kan je apart kopen. | |
bjorntju | zaterdag 15 december 2012 @ 14:02 |
Als je de Digital Deluxe Edition koopt krijg je die er extra bij. Verwacht maar geen mod tools, anders kunnen ze geen betaalde DLC meer uitbrengen ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door bjorntju op 15-12-2012 14:09:02 ] | |
BlaZ | zaterdag 15 december 2012 @ 14:22 |
Erg klein ![]() Het landschap ziet er wel mooi uit maar als je niet eens zelf kan terraformen bah. | |
DarkAccountant | zaterdag 15 december 2012 @ 15:31 |
Ik denk dan ook dat dit de grootste misser is die ze gaan maken. Ik heb een tijd lang intensief Sim City 4 gespeeld, juist omdat het een "simulatie" was. Je kon gewoon (zeker als je naar simtropolis ging voor extra content) elke stad ter wereld nabouwen, bij wijze van spreken. Er zat daar ook een kerel op dat forum die bv. Amsterdam had nagebouwd met alle kanalen, grachtenpanden, etc. Dat soort van mensen, die er enorm veel tijd in steken en echt gepassioneerd zijn door dit spel, die zal je nu wel verliezen denk ik. (En die mensen zijn vaak professionals hé, dat zijn bv. architecten in opleiding die in hun vrije tijd Sim City speelden en gebouwen gingen ontwerpen). | |
BlaZ | zaterdag 15 december 2012 @ 15:36 |
Dit dus, juist de enorme verscheidenheid aan gebouwen, landschappen etc maakten het spels zo interessant. | |
PLAE@ | zaterdag 15 december 2012 @ 16:26 |
Zonder modmogelijkheid is dit spel veel sneller overleden...dan zullen de ontwerpers nog wel een keer met een update komen en daarna klaarrrr | |
Re.active | zaterdag 15 december 2012 @ 18:09 |
Zonder modmogelijkheid is de game al dood voordat het uit komt ![]() Erg jammer. | |
Aether | zaterdag 22 december 2012 @ 09:22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Jungle_Jim | zaterdag 22 december 2012 @ 12:22 |
Surveillance-Fiets | zaterdag 22 december 2012 @ 12:39 |
dat is toch met elk nieuw spel zo ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 22 december 2012 @ 12:56 |
Die laatste screens zien er vet uit. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 22 december 2012 @ 13:15 |
Constante internet verbinding verplicht, laat dan maar zitten... ![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 22 december 2012 @ 14:34 |
Ze hadden dat hele always online gebeuren anders moeten verkopen. Ze hadden Simcity aan moeten kaarten als een city building MMO. Dan had je niemand er over gehoord. Ik twijfel nog steeds enorm zwaar. Aan de ene kant denk ik dat dit een geweldig spel wordt want Maxis. Aan de andere kant denk ik dat EA nu zo'n grote invloed heeft op de ontwikkeling van het spel dat de focus ligt op geld verdienen en dat grote features hierdoor worden geschrapt en het spel versimpeld wordt om zo veel mogelijk publiek aan te spreken. Time will tell. | |
Fir3fly | zaterdag 22 december 2012 @ 14:37 |
![]() ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 22 december 2012 @ 14:41 |
Die rare wazige foto's zijn apart maar opzich niet verkeerd. | |
TigerXtrm | zaterdag 22 december 2012 @ 16:12 |
Geld verdienen ten kosten van een spel dat onder Maxis' eigen regie geweldig zou zijn geworden... | |
SosuaCafe | zondag 23 december 2012 @ 09:09 |
Die always-on pulkt iemand *kuch* er wel uit. | |
TigerXtrm | zondag 23 december 2012 @ 15:52 |
Als de simulatie gedeeltelijk door EA servers wordt gedaan dan is het onmogelijk om er uit te slopen omdat je anders het spel sloopt. Wat dat betreft wel slim gedaan. | |
Surveillance-Fiets | zondag 23 december 2012 @ 15:54 |
Dat gaat je niet lukken... want het gaat via Origin... Daar moet je eerst inloggen. Vervolgens start je pas het spel. | |
Kiyoaki | zondag 23 december 2012 @ 15:58 |
Spore. Dit spel is ontworpen door managers, en in elkaar gesleuteld door ontwerpers. | |
mschol | zondag 23 december 2012 @ 16:08 |
was qua concept prima, uitvoering kon beter maar was niet echt beroerd te noemen ofzo, ik ken games die echt VEEEL beroerder zijn.. dat zal niet.. | |
blow... | dinsdag 25 december 2012 @ 00:47 |
Ik heb me al een maand of 2 geleden aangemeld maar nooit wat gehoord... | |
blow... | dinsdag 25 december 2012 @ 01:03 |
Hebben jullie al een reactie? | |
mschol | dinsdag 25 december 2012 @ 01:39 |
nope nog niets gehoord | |
blow... | dinsdag 25 december 2012 @ 01:42 |
Ik ook niet... Ik wacht al een flinke tijd... | |
SosuaCafe | dinsdag 25 december 2012 @ 13:45 |
| |
PennyWise84 | dinsdag 25 december 2012 @ 22:41 |
| |
DJKoster | dinsdag 25 december 2012 @ 23:37 |
Ook niet. En een snelle google search levert ook alleen maar wachtende mensen op. Op 1 zeer waarschijnlijke photoshop van een Origin Account na waar een Beta in zou staan.. | |
onlogisch | vrijdag 28 december 2012 @ 21:56 |
Wat betekent dat always on drm? Oh, en wat is de ETA van dit spel? ![]() | |
blow... | vrijdag 28 december 2012 @ 21:58 |
eta?? Wat is dat? | |
onlogisch | vrijdag 28 december 2012 @ 21:59 |
Estimated Time of Arrival. | |
lkb9000 | vrijdag 28 december 2012 @ 22:26 |
Hij berekent bepaalde dingen in de cloud van EA, waardoor het zonder connectie met EA niet te spelen is in principe. | |
blow... | vrijdag 28 december 2012 @ 22:27 |
Maart 2013 toch? | |
SosuaCafe | vrijdag 28 december 2012 @ 23:29 |
Toch is de kans groot dat 'ie gepiraat kan worden. Zal ze de eer te na zijn. | |
lkb9000 | vrijdag 28 december 2012 @ 23:32 |
Daar ga ik ook wel van uit ja ![]() | |
TigerXtrm | vrijdag 28 december 2012 @ 23:33 |
Nogmaals, als het spel gedeeltelijk op de EA servers draait, zoals Maxis claimt, dan is het spel niet te te kraken. Net als dat je een MMO als World of Warcraft niet kan kraken. Als je dat wel zou doen dan sloopt je een essentieel deel van het spel en is het onspeelbaar. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 28 december 2012 @ 23:33 |
dat gaat ze echt niet lukken. | |
TigerXtrm | vrijdag 28 december 2012 @ 23:34 |
De beta (als die ooit nog uitkomt, ik denk het niet) zal voor mij bepalend zijn of ik hem ga kopen en anders een demo die hopelijk beschikbaar komt. | |
Disorder | vrijdag 28 december 2012 @ 23:45 |
Gezien het doorzetten van de speelse grafische stijl van The sims naar deze SimCity en de always online 'beveiliging' is mijn interesse ineens.. foetsie. | |
blow... | vrijdag 28 december 2012 @ 23:48 |
Als hij echt leuk is wil ik hem wel kopen hoor. Doe ik bij best veel spelle, maar sommigen wil ik liever wel proberen eerst. | |
mschol | vrijdag 28 december 2012 @ 23:49 |
zeer grote kans dat er binnen de kortste keren een patch komt om de always on drm te verwijderen (of dat het in zwaar afgezwakte vorm erin zit) | |
Disorder | zaterdag 29 december 2012 @ 00:00 |
Kan zijn. Dan nog. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit spel in 2013 uitkomt. Ik heb lang niet meer zoiets lelijks gezien. Dit lijkt op een indie developer die voor de 1e keer een SimCity kloon wil maken. | |
Kiyoaki | zaterdag 29 december 2012 @ 00:01 |
Het spel ziet er inderdaad uit als een drol. | |
DjinN | zaterdag 29 december 2012 @ 00:03 |
Het interesseert mij geen drol wat mensen negatief over dit spel zeggen, this one is mine ![]() | |
Kiyoaki | zaterdag 29 december 2012 @ 00:04 |
Het spel interesseert je dus niet??? | |
DjinN | zaterdag 29 december 2012 @ 00:05 |
Goed lezen is ook een vak he ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 29 december 2012 @ 00:45 |
Wat ben jij een ongelooflijke kutuser zeg. | |
Kiyoaki | zaterdag 29 december 2012 @ 01:14 |
Waarom dat nou weer dan. | |
mschol | zaterdag 29 december 2012 @ 03:07 |
een spel alleen waarderen op zijn graphics ![]() hier: beide behoorlijk lelijk, maar gigantisch populair en goed.... daarnaast zijn de graphics van the sims niet slecht ofzo... dat rare idee heb jij in je hoofd ![]() | |
Probably_on_pcp | zaterdag 29 december 2012 @ 03:37 |
Ah, een medestander ![]() | |
Probably_on_pcp | zaterdag 29 december 2012 @ 03:37 |
Je bent vaak negatief en zeikerig en niet alleen in dit topic. | |
Kiyoaki | zaterdag 29 december 2012 @ 03:43 |
Gaan jullie twee nou echt bilmaatjes worden omdat ik een DRM-geinfecteerde, sterk versimpelde en overduidelijk door de marketingafdeling van EA verziekte, en daarom teleurstellende opvolger van een heel goed spel terecht afzeik? | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 29 december 2012 @ 09:25 |
is dat wel terecht dan? | |
blow... | zaterdag 29 december 2012 @ 09:32 |
Eens. | |
blow... | zaterdag 29 december 2012 @ 09:33 |
Dan blijf je toch die oude spelen? Als die nieuwe je niet interesseert rot je maar op uit dit topic. | |
Bosbeetle | zaterdag 29 december 2012 @ 09:38 |
Wat is het toch altijd een fijn sfeertje in GAM ![]() Sinds wanneer zou iemand die een spel niet leuk lijkt uit een topic weg moeten blijven.. ![]() | |
blow... | zaterdag 29 december 2012 @ 10:52 |
Sinds ze negatief en zeikerig zijn. | |
Disorder | zaterdag 29 december 2012 @ 11:34 |
Het is raar van jou om dat te zeggen. IK vind het namelijk ontzettend lelijk. Maar dat is het punt eigenlijk niet. SimCity stond erom bekend er prachtig en adembenemend uit te zien. Ze slaan nu een totaal andere grafische weg in. De 'cute'-look van the Sims noem ik het maar even. Ik vind de woede en verontwaardiging daarom ook meer dan terecht. Dit is stijlbreuk. Tel daarbij op dat EA het natuurlijk absoluut honderd procent het beste voor heeft voor u als speler en daarom maar veel van de berekeningen serverside uitvoert om u te ontlasten en totaal geen belang heeft bij DRM op andere manieren ![]() Zie ook de metamorfose van Syndicate, Dead space, Assassin's creed, etc. Eigenlijk alles wat EA aanraakt verandert van een spel in een product dat ontworpen is zoveel mogelijk cash binnen te harken. | |
mschol | zaterdag 29 december 2012 @ 11:56 |
SC was allang niet meer zo gedetailleerd meer met Simcity societies.. je hebt kennelijk wat gemist dat ligt dan aan jou als je dat niet ziet: het is tevens ervoor om te zorgen dat inkomsten zekerder zijn (min of meer, er kan namelijk minder snel een gekraakte versie worden gemaakt) welkom in de echte wereld zou ik zeggen.. als je daar nu pas achter komt ![]() | |
DjinN | zaterdag 29 december 2012 @ 11:56 |
Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe een user dat duidelijk maakt. Als iemand 9 van de 10x negatief en zeikerig is in (meer dan) een topic, kan je er donderop zeggen dat mensen op een gegeven moment zoiets hebben van blijf maar lekker weg | |
Disorder | zaterdag 29 december 2012 @ 12:09 |
Nooit gespeeld. Klopt. Het zorgt er ook voor dat heel veel mensen het spel nu al niet eens meer willen. Nee hoor. genoeg leuke games waarbij het zwaartepunt bij plezier en gameplay ligt. | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 29 december 2012 @ 12:30 |
Je ziet het toch met alle spelletjes... Rollercoaster Tycoon is toch ook verkracht toen het 3D werd. Games als Ski Resort Tycoon zijn gewoon episch. Team Hospital. ![]() Ik snap wel dat ze af zijn gestapt van de Sim City in de oude vorm. Doorgaan op die manier zou gewoon een uitbreiding zijn voor 4 in plaats van een nieuw spel. Ik vind het juist tof dat ze je nu de keuze geven wat voor stad je wil maken. Het spel is nu veel dynamischer. De regio's in 4 stelden echt geen fuck voor. De enige interactie die je had was het kopen van infra of het dumpen van je afval. | |
Kiyoaki | zaterdag 29 december 2012 @ 13:01 |
De reden dat ik het spel zo afzeik heeft te maken met de manier waarop het begin dit jaar aangekondigd is, Maxis beweerde dat men naar fans van de serie geluisterd heeft en de glassbox engine zag er in principe goed uit, de eerste screenshots (eigenlijk concept art) waren ook niet verkeerd. Dat blijkt nu echter compleet misleidend te zijn geweest, getuige hoe het spel er nu uit gaat zien en hoe het gaat spelen: ![]() Er is nog een meer recente screenshot die dit beter laat zien, maar die kan ik nu even niet terugvinden. In ieder geval lijkt het erop dat de steden in dit spel erg klein worden, en in de region view gescheiden zijn door onooglijke grasvelden. Wolkenkrabbers staan tekenfilmachtig naast kleine huisjes, het bouwen van echt grote steden (realistisch of anderszins) is niet langer mogelijk. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat het spel niet is gebouwd om zo goed mogelijk een stad te simuleren, maar om een multiplayer-achtig element te koppelen aan iets wat voor Simcity moet doorgaan, multiplayer games maken immers veel meer winst, want ze zijn vatbaarder voor DRM en spelers zullen er eerder DLC voor kopen. In de nieuwe Simcity zal je bovendien vanwege de DRM altijd online moeten zijn, als je internetverbinding even hapert word je er binnen 3 minuten afgeknikkerd. Het ergste is echter dat het spel niet modbaar zal zijn. Logisch natuurlijk, want modders zijn lastig en maken dingen gratis, terwijl EA liever geld vraagt voor nieuwe gebouwtjes. Alles wijst er dus op dat de vorm van dit spel geheel is aangepast om zoveel mogelijk winst te maken, en niet om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Dat geldt natuurlijk voor wel meer games tegenwoordig in de tijd van steam, origin en DLC, maar in dit geval is het wel erg overduidelijk en vergaand. De reden dat dit gebeurt is o.a. dat de pers en de consument niet kritisch genoeg is. Mensen zien "Maxis" en "Simcity" en kopen het wel even, in de aanname dat het wel goed zal zijn, en de gamespers geeft eigenlijk standaard een 7 of hoger aan grote uitgevers. Het spel afzeiken is dus gerechtvaardigd, aangezien het verdienmodel van een bedrijf als EA erop berust dat mensen klotegames kopen puur om de naam of de eerste indruk uit screenshots. | |
Kiyoaki | zaterdag 29 december 2012 @ 13:09 |
Vind ik niet overigens, dat ging best goed. RCT3 was een beetje klungelig in elkaar gezet, maar het was in ieder geval nog vrij flexibel en het 3D had een duidelijke toepassing (in je eigen achtbanen zitten). In Simcity 4 had je ook een keuze voor wat voor stad je wil maken, sterker nog, je kon (afhankelijk van de moeite die je wilde doen) in dat spel in principe alles bouwen wat je kon bedenken. Ik vind het vernieuwingen (bijvoorbeeld resources) ook op zich niet verkeerd, maar in dit spel is juist de invloed die je hebt op dat wat je maakt sterk ingeperkt. Gebouwen kan je niet langer los van wegen bouwen, je hebt geen echte controle over de verbindingen tussen steden en hun omgeving, en je kan geen mods installeren. Hoe kan je dat nou als een goede ontwikkeling zien? | |
blow... | zaterdag 29 december 2012 @ 13:28 |
Ik vind de nieuwe look juist wel tof. | |
lkb9000 | zaterdag 29 december 2012 @ 15:11 |
Zag het er maar zo uit ![]() https://vimeo.com/9679622 | |
TigerXtrm | zaterdag 29 december 2012 @ 16:29 |
Precies dit. De kenmerkende modus operandi van EA en bedrijven onder EA. Een spel met super mooie dingen toezeggen, mooie beloftes doen, geweldige gameplay beloven en vervolgens een spel bezorgen dat aan elkaar hangt van ellende. Omdat het in dit geval om Maxis ging hoopt ik dat ze nog enig tegengas konden geven aangezien het toch één van de grotere studio's is in EA's portfolio. Maar helaas, ook Simcity is slachtoffer geworden van de overname van Maxis. Jammer wel, want de nieuwe engine heeft zeker enorm potentieel voor een spel als Simcity, het is erg jammer dat men de die hard Simcity fans nu 8 jaar later blij maakt met een dode mus. Simcity 4 blijft nog steeds beter dan deze troep, maar raakt helaas wel gedateerd, zelfs met alle modders die hart en ziel steken in het maken van mods en nieuwe content. Goed werk EA, weer een game franchise dood. ![]() | |
mschol | zaterdag 29 december 2012 @ 16:40 |
@alle zeikaards: wacht gewoon eens met al dat gezeik tot het spel definitief uit is.. als dan iets niet lekker zit, DAN heb je recht tot klagen, nu is het gewoon (imho) kansloos ranten op een paar plaatjes.. | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 29 december 2012 @ 16:44 |
Ja, als je het op deze manier bekijkt heb je gelijk als je zegt dat het spel verkracht en vermoord is. Aan de andere kant heb je dan gamers zoals ik die het spel niet modden en gewoon spelen. Ik ben dus juist blij met alle vernieuwingen en neem de crap als Origin maar gewoon voor lief. Daar ontkom je echt niet meer aan bij grote titels als dit. | |
Disorder | zaterdag 29 december 2012 @ 16:55 |
Ja, want je kunt aan de hand van screens en gegevens die we nu al hebben helemaal niet klagen over datgene wat we dus al wél weten en zien ![]() | |
jackson | zaterdag 29 december 2012 @ 16:55 |
Origin werkt overigens vrij redelijk bij Fifa 13. Het ligt er wel vaak uit nog maar dat heeft ook met de servers van EA te maken. | |
Disorder | zaterdag 29 december 2012 @ 16:56 |
Nou, dat belooft wat. | |
mschol | zaterdag 29 december 2012 @ 16:59 |
en dan hoop je dus dat wat je ziet en leest ook voor het definitieve spel geld.. er is notabene nog geen beta uitgeschreven en er kan dan dus nog vanalles veranderen... | |
mschol | zaterdag 29 december 2012 @ 17:00 |
origin ligt er hier eens per half jaar (max) uit? dus dat vaak herken ik totaal niet.. | |
Disorder | zaterdag 29 december 2012 @ 17:03 |
Nog zo'n 3 maanden tot de release, toch? Wat verwacht je nog te zien veranderen? | |
mschol | zaterdag 29 december 2012 @ 18:12 |
een relese kan altijd verschuiven, het is niet alsof het dan op de markt MOET komen.. ![]() daarnaast zal de glassbox engine het meeste tijd kosten om te maken, het stylen kost volgens mij helemaal niet zo veel tijd | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 29 december 2012 @ 18:26 |
Niet zo zeer dat origin eruit ligt, maar wel de servers van fifa13. Vandaag ook weer. Ik ben wel benieuwd of je wel net als bij fifa13 door kan spelen als je geen verbinding meer hebt met de servers, of dat je dan niet meer verder kan. | |
DjinN | zaterdag 29 december 2012 @ 19:28 |
Ik zie het allemaal tijdens de béta ![]() | |
lkb9000 | zaterdag 29 december 2012 @ 19:30 |
Volgens mij kan je nog zo'n 5 minuten doorspelen als de verbinding wegvalt. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 29 december 2012 @ 19:48 |
Vind ik vrij weinig. | |
blow... | zaterdag 29 december 2012 @ 19:53 |
Als dbeta nog komt, wat ik wel hoop. ![]() | |
Kiyoaki | zaterdag 29 december 2012 @ 21:32 |
Ah ja, dit argument. Het spel is minder dan 3 maanden van de launch af. Radicale veranderingen zullen er niet in zitten, en de kenmerken die nu al structureel zichtbaar zijn in de engine, zoals het formaat van de steden zelf en de basisprincipes van de engine, bederven de lol al bij voorbaat voor iedereen met enig onderscheidingsvermogen. | |
TigerXtrm | zaterdag 29 december 2012 @ 21:50 |
Dit dus. Grote metropolen bouwen is bij voorbaat gewoon al niet mogelijk. Dat was juist het coole aan SC4, een hele regio vol kunnen bouwen die enigsinds met elkaar in verbinding staat en invloed heeft op elkaar. | |
jackson | zondag 30 december 2012 @ 00:39 |
Dan zal het aan Fifa liggen ![]() | |
SosuaCafe | zondag 30 december 2012 @ 09:35 |
De limited edition is te koop voor 5 tientjes op g2play. De gewone 4 tientjes. | |
Aether | maandag 31 december 2012 @ 10:56 |
![]() ![]() ![]() | |
TigerXtrm | maandag 31 december 2012 @ 14:06 |
Erg mooie plaatjes, maar zonder degelijke gameplay is het helemaal niets waard ![]() | |
SuperAnon | maandag 31 december 2012 @ 14:39 |
SimCity 2000 was godtier voor z'n tijd. Geen enkel videospel dat iemand zijn organisatievermogen zo tot het uiterste drukt. Ben benieuwd naar dit deel. | |
SuperAnon | maandag 31 december 2012 @ 14:42 |
Inderdaad, als je genoeg informatie kan onttrekken uit enige trailers/screenshots etc. dan kun je al een hele precieze inschatting maken wat het eindproduct betreft. | |
De_Dakgoot | maandag 31 december 2012 @ 14:43 |
is er al iets gezegd over mod tools? | |
DJKoster | maandag 31 december 2012 @ 16:19 |
Niet bij de release, de mogelijkheid tot het toevoegen van mods is wel ingebouwd. Waarschijnlijk eerst een hoop DLC om er nog meer geld aan te verdienen.. Nu al 3 stedensets voor 'slechts' 20 euro extra. | |
Computerfluisteraar | dinsdag 1 januari 2013 @ 15:08 |
![]() | |
Computerfluisteraar | dinsdag 1 januari 2013 @ 15:09 |
Even serieus hoor, ik kan niet meer wachten... * Computerfluisteraar start Simcity 4 maar weer | |
Sfeermaker | dinsdag 1 januari 2013 @ 15:29 |
Jammer dat we dit soort steden waarschijnlijk niet kunnen bouwen: Siena ![]() Brugge ![]() | |
Kiyoaki | woensdag 2 januari 2013 @ 09:18 |
Je kan vrijwel geen enkele denkbare realistische stad bouwen, behalve Amerikaanse steden. Het type stratenplan wat glassbox simuleert (waarbij elk gebouw direct toegang tot een autoweg heeft) bestaat in werkelijkheid vrijwel niet. Simcity 4 was relatief flexibel (je kon in ieder geval voetgangerspaden modden en het openbaar vervoer was uitgebreid), maar zonder mods kan je dat deze keer wel vergeten. | |
TigerXtrm | woensdag 2 januari 2013 @ 14:00 |
De hype heeft mij ook weer zin gegeven om Simcity 4 op te pakken. Interesse voor dit spel vervaagd snel moet ik eerlijk zeggen. ![]() | |
Surveillance-Fiets | donderdag 3 januari 2013 @ 14:01 |
ben ik dan de enige die de pre-order al heeft? | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 3 januari 2013 @ 14:03 |
Ik heb 'em al in het winkelwagentje liggen. Telt dat ook? | |
Surveillance-Fiets | donderdag 3 januari 2013 @ 14:06 |
Nee. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 3 januari 2013 @ 14:06 |
Dan waarschijnlijk wel. | |
TigerXtrm | donderdag 3 januari 2013 @ 14:10 |
Ik pre-order geen games van EA aangezien dit in het verleden te vaak is uitgelopen op een enorme teleurstelling. Nu vis ik ze meestal uit de budgetbak een paar maanden na release. | |
gtalikker | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:45 |
opgegeven ![]() | |
Fe2O3 | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:01 |
Tijd geleden al aangemeld voor beta .... ik maak me wel zorgen over het stukje "berekeningen op de EA server" ben benieuwd hoe stabiel dat allemaal is | |
sinepedraap | zaterdag 5 januari 2013 @ 10:45 |
Ik had me destijds ook opgegeven maar nog niks gehoord of zo | |
gtalikker | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:16 |
volgens mij trollen zij gewoon | |
TigerXtrm | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:09 |
Zal we een beta van een week worden ofzo ![]() | |
Fe2O3 | zondag 6 januari 2013 @ 10:37 |
Release datum staat op 5 maart oid, dan moeten de hardcopies wel begin feb in productie gaan. Dan zou de game inmiddels behoorlijk in de laatste fases moeten zitten qua development ![]() Misschien dat de beta alleen een stresstest is van het serverside rekenen, maar dan nog, ze hebben daar dan technisch gezien nog 2 maanden voor ![]() | |
DJKoster | zondag 6 januari 2013 @ 10:47 |
Mwah, na de productie van de hardcopies kunnen ze natuurlijk gewoon een patch klaar zetten. Je hebt toch een internetverbinding nodig. | |
Computerfluisteraar | zondag 6 januari 2013 @ 18:57 |
Ik heb het idee dat deze versie van Simcity 't niet gaat worden voor mij. DRM... Altijd online moeten zijn... Nee, ik sla over. | |
SosuaCafe | zondag 6 januari 2013 @ 19:14 |
Zijn er serieus mensen niet altijd online? Ik snap het probleem niet zo. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 6 januari 2013 @ 19:45 |
Je internetverbinding ligt er uit, je kan niet spelen. De servers van EA liggen er uit, je kan ook niet spelen. Lijkt me reden genoeg. | |
TigerXtrm | zondag 6 januari 2013 @ 20:05 |
En dat is bij andere multiplayer spellen niet zo? Battlefield 3 kan je toch ook niet online spelen als je geen internet hebt? Het echte probleem is dat ze van deze Simcity een multiplayer game hebben gemaakt waardoor je dus online moet zijn. Daar moet iedereen nog even aan wennen, aangezien iedereen gewend is dat Simcity een singleplayer offline game is. | |
Surveillance-Fiets | zondag 6 januari 2013 @ 20:08 |
precieees | |
Disorder | zondag 6 januari 2013 @ 20:15 |
Wat mij betreft is het echte probleem dat wanneer EA beslist dat het spel niet meer zo populair is de stekkers uit de servers gaan. Ik speel af en toe nog wel eens games van een x aantal jaren terug. Dat kan dan dus gewoon niet met een spel als deze, omdat de servers tegen die tijd niet langer bestaan. Dan zit je dus feitelijk thuis met een niet werkend product op de schappen waar je wel geld voor hebt betaald. | |
bleiblei | zondag 6 januari 2013 @ 20:18 |
of wat dacht je van ff in de trein een potje gamen? Of op vakantie? | |
Luctor.et.Emergo | zondag 6 januari 2013 @ 20:19 |
Ook dat inderdaad. Maar dat doe ik zelf nooit. | |
LoggedIn | zondag 6 januari 2013 @ 20:49 |
Ik heb in 2012 een half jaar alleen internet gehad op m'n telefoon en verder nergens.. Dan wil je dit soort shit niet. | |
Kiyoaki | zondag 6 januari 2013 @ 20:59 |
Dat hele online moeten is overigens nog een relatief klein bezwaar vergeleken met de andere ontwerpfouten die ze gemaakt lijken te hebben. | |
blow... | maandag 7 januari 2013 @ 00:21 |
Ik vind het wel mooi voor wat ik kan zien nu hoor. | |
TigerXtrm | maandag 7 januari 2013 @ 00:43 |
Kom maar terug als je het hebt gespeeld. | |
blow... | maandag 7 januari 2013 @ 07:14 |
Wat dan? | |
Fe2O3 | maandag 7 januari 2013 @ 09:19 |
Een hoop filmpjes zien er te gemaakt uit imho, ben benieuwd hoe dat in de daadwerkelijke engine zit. Meest lastige lijkt me idd wat als EA de stekker er over 2 of 3 jaar uittrekt en je zit met een waardeloze game. EA heeft dat al vaker geflikt namelijk. | |
Altron | maandag 7 januari 2013 @ 09:49 |
Ik wacht wel even tot het spel helemaal ''af'' is... Zag er allemaal veel belovend uit , de reacties hier in dit topic niet helaas... | |
Kiyoaki | maandag 7 januari 2013 @ 22:01 |
Ik houd het voorlopig hier op![]() | |
Aether | donderdag 10 januari 2013 @ 20:06 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 10 januari 2013 @ 20:18 |
Die trailer laat perfect zien hoe groot die gaten tussen die steden zijn. Gaat em niet worden voor mij, echt doodzonde maar ik weet zeker dat ik hier niks aan ga vinden. De simulatie draaien zal wel heel tof zijn, maar het niet kunnen bouwen van grote steden is echt DE dealbreaker. | |
Kiyoaki | donderdag 10 januari 2013 @ 20:25 |
Wel grappig hoe ze met zoveel trots en fanfaremuziek iets tonen wat er zo overduidelijk beroerd uit ziet. | |
Pheno | donderdag 10 januari 2013 @ 20:33 |
De vraag is wie het allemaal gespeeld heeft. Niemand namelijk, er is nog geen beta. Ik heb het twee keer (E3, gamescom) en ik ga de laatste versie woensdag spelen. Mochten er vragen zijn: shoot, dan kan ik die meenemen. | |
Altron | donderdag 10 januari 2013 @ 22:08 |
Ik wacht jou preview graag af Pheno ![]() Kan me zo even niets bedenken wat ik wil vragen/weten van tevoren. | |
Probably_on_pcp | donderdag 10 januari 2013 @ 22:09 |
Een beetje zoals jouw ouders zich gedroegen op je geboortedag. | |
Kiyoaki | donderdag 10 januari 2013 @ 22:18 |
Beetje last van emotietjes joh? Rukkertje. Is er uberhaubt iets zichtbaar qua modbaarheid, op zijn minst de mogelijkheid om lots te maken? Zijn er nog variaties in thema's per regio? | |
Jungle_Jim | donderdag 10 januari 2013 @ 22:50 |
die steden zijn wel heel erg klein ![]() ![]() ![]() |