Ik weet precies hoe dat soort lessen gaan. Goede workout wel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:11 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb net Engelse conversatieles gegeven aan 10 Japanse studenten. Geinig om te doen.
Jezus...spare me.. (my life)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe dat soort lessen gaan. Goede workout wel.
Sparemimylife! Sparemimylife!
mijn moeder wordt zestig begin oktober, dus voor mij zit er ook weer een kringfeestje aan te komen. Ik vind het altijd wel gezellig. Het is zeker tof als m'n vriend er ook bij is, want dan moeten al die lompe twenten in een keer engels of duits praten, wat grappig is om te zien!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:59 schreef Individual het volgende:
Vergeet niet de familie van en de beste vrienden te feliciteren met de jarige job. 3x zoenen op de wang voor de vrouwen en handenschudden voor de mannen. Van groot tot klein zijn aanwezig, van babies tot opa's en oma's. Verlaat de circel niet als je onderdeel wilt blijven van het feestje. Opa, Oma, kinderen en hun ouders mogen eerder weg, maar niet voordat 3x zoenen op de wang voor de vrouwen en handenschudden voor de mannen. Even toeteren voordat je weg rijdt en niet omdat iedereen dat constant doet in Bangkok, maar om de gasten (en de buurt) te laten weten hoe jofel je bent.
Het kan soms best gezellig zijn op die kringfeestjes.
Die Twenten spreken toch zeker wel Duuts? In de Achterhoek zeker wel iig. Daar zijn ook vaak grensoverschrijdende Pruusen die ook wel een beetje NL spreken en zeker wel verstaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mijn moeder wordt zestig begin oktober, dus voor mij zit er ook weer een kringfeestje aan te komen. Ik vind het altijd wel gezellig. Het is zeker tof als m'n vriend er ook bij is, want dan moeten al die lompe twenten in een keer engels of duits praten, wat grappig is om te zien!
quiche kan zeker...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:39 schreef Gaoxing het volgende:
Ik kan je verzekeren: als je er een jaar of 10 niet mee te maken hebt gehad, is het hoogst onwennig![]()
Mijn moeder werd deze zomer 70, maar als ik 10 minuten in de kring heb gezeten, is het ruim geschat. Dus dat viel mee
En ja, inderdaad: bitterballen! Maar ik heb niet eens een frituurpanEens kijken of we kunnen improviseren. En kan een quiche? Of is dat te internationaal?
Oh ieuw! Dat valt in de categorie "te erg".quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:23 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, en groentesoep met ballen, en witte kleffe broodjes!
och, eens in de zoveel tijd een wit klef broodje is best te doen, vind ik. Zeker met een laag roomboter en hagelslag...Nog een maandje, dan ben ik weer in NL!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:36 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh ieuw! Dat valt in de categorie "te erg".
En de buurman heeft een frituurpan
Ja hallo..... recept!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:38 schreef flipsen het volgende:
Indi is wel een expert zie ikEn gevulde eitjes maak ik hier ook wel eens, steel ik altijd de show mee
Te simpel voor woorden toch zeker? Eieren hard koken, in tweeën snijden en eigeel eruit mikken, mengen met wat zout, peper en mayo of mosterd, eventueel gehakte olijven erdoor, prutje terugscheppen in de halve eieren en klaar is Gao!quote:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Te simpel voor woorden toch zeker? Eieren hard koken, in tweeën snijden en eigeel eruit mikken, mengen met wat zout, peper en mayo of mosterd, eventueel gehakte olijven erdoor, prutje terugscheppen in de halve eieren en klaar is Gao!
Meestal pulk ik eerst even flink in mijn neus, dat geeft die lekkere extra bite! Maar niet verder vertellen hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]Ik dacht dat je iets ultrageheimlekkers had
Ja was prima gezouten!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:18 schreef Gaoxing het volgende:
Wie had er ook al weer bij flip gegeten? Jij, Indi?
Heb er wat rond gekeken. Ze heeft het ook over Holland versus Nederland waar ze niet helemaal uit kon komen. Maar na een tijdje viel het muntje: dat is net als Amerika en de VS. Na een berichtje van haar moeder (hopelijk haal ik geen personen door elkaar) die in Zuid-Amerika op stage was en daar niet hoefde aan te komen met Amerikaans als ze het over Verenigdestaats had.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:04 schreef Individual het volgende:
Birthdays in the Netherlands: Friendly ring or circle of death?
Gringos. Ook in bijvoeglijk naamwoord.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 03:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Heb er wat rond gekeken. Ze heeft het ook over Holland versus Nederland waar ze niet helemaal uit kon komen. Maar na een tijdje viel het muntje: dat is net als Amerika en de VS. Na een berichtje van haar moeder (hopelijk haal ik geen personen door elkaar) die in Zuid-Amerika op stage was en daar niet hoefde aan te komen met Amerikaans als ze het over Verenigdestaats had.
Vraag me wel af wat je moet zeggen ipv Amerikanen en Amerikaans als je het over de VS hebt.
Ik heb een paar erg goede Welsh vriendinnen, dus nee... die fout maak ik niet vaakquote:Op woensdag 29 augustus 2012 04:46 schreef devzero het volgende:
De meeste mensen zeggen toch ook Engeland als ze het Verenigd Koninkrijk bedoelen? Ik geloof dat ik daar ooit eens iemand uit Glasgow heel erg mee heb beledigd
Raar. Daar heb ik nog nooit last van gehad....quote:"Nog heel eventjes en het is weer zo ver. Bekent u maar eerlijk dames, dat u er al zwaar over loopt te denken en elke dag met gefronste wenkbrauwen naar de afwisselend zonnige en dan weer grauwe hemel kijkt. Ja zeker, het gaat over de schoonmaak. Maar het is toch écht niet nodig, dat gedurende die epidemie alle lekkere kostjes uit huis worden verbannen!" etc....
In Costa Rica was ik een avondje bier aan het drinken met een stel Panamanians die ook dat America verhaal hielden een Iedereen uit de 2 continenten zijn American, van Canada tot en met Chile. In de US zijn het US Americans en zij waren Panama Americans. (volgens een Colombiaanse vriendin hier zijn het gewoon Colombianenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 03:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Heb er wat rond gekeken. Ze heeft het ook over Holland versus Nederland waar ze niet helemaal uit kon komen. Maar na een tijdje viel het muntje: dat is net als Amerika en de VS. Na een berichtje van haar moeder (hopelijk haal ik geen personen door elkaar) die in Zuid-Amerika op stage was en daar niet hoefde aan te komen met Amerikaans als ze het over Verenigdestaats had.
Vraag me wel af wat je moet zeggen ipv Amerikanen en Amerikaans als je het over de VS hebt.
wat zijn onze nationaliteitsnamen dan?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:46 schreef Individual het volgende:
[..]
In Costa Rica was ik een avondje bier aan het drinken met een stel Panamanians die ook dat America verhaal hielden een Iedereen uit de 2 continenten zijn American, van Canada tot en met Chile. In de US zijn het US Americans en zij waren Panama Americans. (volgens een Colombiaanse vriendin hier zijn het gewoon Colombianen) Hoewel de Argentijnen zich weer bijna Europees noemen.
In de UK gebruik ik de correcte landnamen voor alle 4 de landen, maar ikzelf kom gewoon uit 'Holland' terwijl ik eigenlijk juist uit het verre oosten (van NL) kom. Het boeit mij weinig hoe ze het noemen.
Trouwens toen ik me hier (eindelijk) registreerde moest ik de naam van mij nationaliteit kiezen. De meeste officiele namen voor een nationaliteit was 3, totdat ik bij Nederland aankwam. We hebben 7 of 8 nationaliteitsnamen.
Dutch, Dutchman, Dutchwoman, Netherlander, Hollander en de rest kom ik zo even niet op. Het waren allemaal officiele benamingen volgens de Britse belastingdienst.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat zijn onze nationaliteitsnamen dan?
ik ga ook vaak de fout in met holland/nederland, en krijg de vraag ook vaak. Ook ik okm niet uit holland...Waar uit het oosten kom jij, Indi?
Hier (Engeland) weten ze niet van oranje of dat Willem van Oranje de enige 'buitenlander' is geweest die het land succesvol is binnengevallen sinds 1066 en zich als koning van UK&Ierland (British Isles) heeft gevestigd en de zittende koning naar Frankrijk heeft verbannen. In Noord Ierland hebben ze de hele avond biertjes voor me gehaald omdat ik nazaat ben van Willen van Oranje.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat Holland/Nederland verhaal heb ik hier al heel vaak uit moeten leggen. En ook wat Nederland met de kleur oranje heeft.
Overigens stond tot voor kort het vak Nederlands hier in de gemeente geregistreerd als Flamländska (Vlaams dus). Leerlingen die Nederlandse les volgen op school kregen dus een diploma in Vlaams, wat volgens mij niet eens een officiële taal is.
dan komen we vast bij elkaar uit den buurt vandaan...mijn ouders wonen in twente, in een klein dorpje 7 km. met de grens van de achterhoek vandaag..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Dutch, Dutchman, Dutchwoman, Netherlander, Hollander en de rest kom ik zo even niet op. Het waren allemaal officiele benamingen volgens de Britse belastingdienst.
Ik ben Achterhoeker, maar voor niet-Nederlanders ben ik vaak 'from Holland'. Ik ben zelfs geen Gelderlander, maar uut den vrye Achterhook.
[..]
Hier (Engeland) weten ze niet van oranje of dat Willem van Oranje de enige 'buitenlander' is geweest die het land succesvol is binnengevallen sinds 1066 en zich als koning van UK&Ierland (British Isles) heeft gevestigd en de zittende koning naar Frankrijk heeft verbannen. In Noord Ierland hebben ze de hele avond biertjes voor me gehaald omdat ik nazaat ben van Willen van Oranje.
Spreken ze bij jou Twaents-Graofschops of alleen Twaents?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dan komen we vast bij elkaar uit den buurt vandaan...mijn ouders wonen in twente, in een klein dorpje 7 km. met de grens van de achterhoek vandaag..
k heb geen idee, want van oorsprong kom ik uit Friesland! Als ik het kaartje eens goed bestudeer kon het wel eens Twaents-Graofschops zijn. Tof ook dat die pagina in het Noors vertaald is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Spreken ze bij jou Twaents-Graofschops of alleen Twaents?![]()
http://nds-nl.wikipedia.org/wiki/Twaents-Graofschops
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Bij mij is alles oke, dank je. Gelukkig woon ik redelijk hoog. Bij vrienden van mij dreef wel de huisraad door de woonkamer. En een collega van me was een dag lang zijn auto kwijt, die werd uren later total loss bijna een kilomter verderop gevonden tussen een berg andere weggespoelde auto´s.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:31 schreef Gaoxing het volgende:
Wow! Bij jou persoonlijk alles goed, Barbusse?
Knut, hoe gaat het bij jou? Al enig zicht op het verkopen van het huis?
ik zie een discussie aankomen hier...quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:19 schreef Ziba het volgende:
Danku. Ik woon op dit moment in Amsterdam op kamers en in Groningen bij mijn ouders. Maar ja, ik ga reizen. Ik ga dus eigenlijk tijdelijk in het buitenland wonen. Jullie wonen allemaal definitief in het buitenland enzo?Dan zit ik hier op zich ook niet helemaal goed.
Ik denk dat je meer hebt aan TRV.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:19 schreef Ziba het volgende:
Danku. Ik woon op dit moment in Amsterdam op kamers en in Groningen bij mijn ouders. Maar ja, ik ga reizen. Ik ga dus eigenlijk tijdelijk in het buitenland wonen. Jullie wonen allemaal definitief in het buitenland enzo?Dan zit ik hier op zich ook niet helemaal goed.
welkom in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:19 schreef Ziba het volgende:
En dat natuurlijk!quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer hebt aan TRV.
Definitief is zo definitief, maar er zitten hier wel mensen die vrij vast zijn. Het gaat hier over allerlei emigrant gerelateerde zaken die je niet zo zal tegenkomen als reiziger. Maar als je aspiraties hebt om ooit nog eens te emigreren kan je hier wellicht ideeen opdoen.
verder nog iemand anders hier gebruikt gemaakt van zijn rechten?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:13 schreef elvy het volgende:
Stembiljet ontvangen en gestemd! Ik was een beetje bang dat we het niet zouden gaan redden, maar dus net op tijd. De retourenveloppe was standaard al geadresseerd aan de ambassade in Nairobi, Die zullen het vast nog wel op tijd naar Nl weten te krijgen.
Nope, bewust niet.quote:Op donderdag 13 september 2012 02:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
verder nog iemand anders hier gebruikt gemaakt van zijn rechten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Bovendien, is het niet een beetje vreemd om te stemmen op 't beleid in een land waar je vrijwel niets meer mee te maken hebt? Vind ik een vreemd gevoel in ieder geval.quote:Op donderdag 13 september 2012 03:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Heb zelf niet gestemd, heb na 15 jaar in het buitenland niet zo veel meer met de Nederlandse politiek.
Imo moet je politiek "beleven" , er over praten op je werk, een discussie in je stamcafe etc. om er een goed beeld bij te krijgen
Als ik terugkom wil ik wel graag gewoon mijn grammetje wiet in de shop kunnen kopen, niet al te lang in de file staan en mijn toekomstige kinderen gewoon naast de Colombiaanse? ook de Nederlandse nationaliteit laten hebben...quote:Op donderdag 13 september 2012 04:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Bovendien, is het niet een beetje vreemd om te stemmen op 't beleid in een land waar je vrijwel niets meer mee te maken hebt? Vind ik een vreemd gevoel in ieder geval.
Maar dan ga je er al vanuit dat je teruggaat.quote:Op donderdag 13 september 2012 04:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik terugkom wil ik wel graag gewoon mijn grammetje wiet in de shop kunnen kopen, niet al te lang in de file staan en mijn toekomstige kinderen gewoon naast de Colombiaanse? ook de Nederlandse nationaliteit laten hebben...
Op bezoek (de eerste 2 punten) sowieso.quote:Op donderdag 13 september 2012 04:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar dan ga je er al vanuit dat je teruggaat.
Uiteraard.quote:Op donderdag 13 september 2012 02:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar natuurlijk! Het voelt heel anders, maar toch blijft Nederland m'n thuisland, en zou ik er eventueel best wel weer kunnen wonen. Met die gedachte heb ik gestemd.quote:Op donderdag 13 september 2012 02:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dit was voor mij ook een reden waarom ik niet gestemd heb....de kans dat ik ooit nog terug ga naar Nederland zijn erg kleinquote:Op donderdag 13 september 2012 08:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar natuurlijk! Het voelt heel anders, maar toch blijft Nederland m'n thuisland, en zou ik er eventueel best wel weer kunnen wonen. Met die gedachte heb ik gestemd.
ik weet 90% zeker dat ik niet in Zweden zal blijven (let op, dat zij ik 2 jaar geleden ook, en 3 maand daarna tekende ik een contract van 5 jaar)..maar, dat betekend niet dat ik naar NL terug ga. We hebben nu Berlijn op het oog, als volgende doel. Of eventueel München, Londen of New York.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dit was voor mij ook een reden waarom ik niet gestemd heb....de kans dat ik ooit nog terug ga naar Nederland zijn erg klein
Ik heb nog wel gestemd, maar ik ben ook nog maar 7.5 jaar weg uit Nederland. Maar je hebt gelijk dat je politiek moet beleven en daarom ben ik bang dat dit een van mijn laatste verkiezingen zal zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 03:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Heb zelf niet gestemd, heb na 15 jaar in het buitenland niet zo veel meer met de Nederlandse politiek.
Imo moet je politiek "beleven" , er over praten op je werk, een discussie in je stamcafe etc. om er een goed beeld bij te krijgen
Je hebt het over een proteststem. Zo is Pim Fortuijn op het pluche gekomen.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:31 schreef Individual het volgende:
Sinds 1998 (toen ik in NL woonde) heb ik niet meer gestemd.
[KAA] Stemmen in/vanuit je land
Wat nou opkomstplicht?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je hebt het over een proteststem. Zo is Pim Fortuijn op het pluche gekomen.
Als je opkomstplicht hebt maar niet stemmen wil, is blanco stemmen de enige juiste optie.
Ik hoef niets te laten weten; ik wil simpelweg geen steun geven aan die kermis. De poppenkast in de Tweede Kamer waar geluld wordt over onzinnige dingen als burqas en animal cops, terwijl er miljarden naar gyroslanden gestort worden en men niet eens een beetje normaal beleid kan maken.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:28 schreef Teslynd het volgende:
Bij ons niet meer, in België wel. Met die blanco stem laat je zien dat je niets stemt. Met niet stemmen weten ze niet of je bewust niet gestemd hebt of vergeten of niet kon.
Ik ben van mening dat er zo weinig mogelijk regels, zo weinig mogelijk politiek en zo weinig mogelijk overheid dient te zijn. Maar ja, dat bereik je nooit, zeker niet in een coalitieregering die wij hebben...quote:Op donderdag 13 september 2012 22:28 schreef Teslynd het volgende:
Sorry, ik praatte verder maar zag door de pauze niet meteen dat jij een ander bent. Dat was dus uitgaande van een proteststem: laten weten dat je het er niet mee eens bent. De meeste nieuwe regels waar over gezeverd wordt, zijn volkomen overbodig omdat er al regels voor zijn. Alleen moeten die eindelijk gehandhaafd worden.
Als je in Argentinie niet stemt kunnen ze dat zien in je identiteitsbewijs en krijg je daar wel eens vragen over als je de grens over wilquote:Op donderdag 13 september 2012 22:12 schreef El_Matador het volgende:
Ja, in Belgie heerst stemplicht, maar als je niet stemt, komt oom agent je dan opzoeken?
Serieus joh?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je in Argentinie niet stemt kunnen ze dat zien in je identiteitsbewijs en krijg je daar wel eens vragen over als je de grens over wil
Jup, was een douanebeambte die een slechte dag had, ruzie gehad met zijn vrouw waarschijnlijk. Uiteindelijk mochten we toch door (ging op het document van mijn vrouw uiteraard, ik mag hier nog niet stemmen).quote:
Australiequote:Op donderdag 13 september 2012 23:33 schreef Individual het volgende:
Belgie, Argentinie en volgens mij ook Griekenland heeft stemplicht. Alleen de best georganiseerde politieke landen dus.
Kringverjaardag in Twente?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben ook in nl., gister aangekomen. Mijn moeder wordt zestig dit weekend, en we zijn de hele dag al bezig te koken. IndoneschE rijsttafel voor twintig personen is nog best een uitdaging. De spekkoek is in ieder geval gelukt!
Née, niet eens een kring, maar twintig man aan lange tafels en met z'n allen eten. Veel leuker!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Kringverjaardag in Twente?![]()
[ afbeelding ]
Proost!
Toen ik vertrok waren ze nog bruin!
inderdaad, hier in NZ rij ik even op en neer naar Christchurch al het moet maar in NL is 40km al ver, helemaal als je je met je auto door de randstad moet wringenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 03:27 schreef Gaoxing het volgende:
Afstand is relatiefEigenlijk vlieg ik zonder problemen de hele wereld over, ook toen de kinderen nog heel klein waren, maar dan vind ik Rotterdam wel opeens heel ver vanuit 't noorden
Ik bedoelde het bekkenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:29 schreef flipsen het volgende:
Het is maar wat je vlakbij noemt he, toch nog een goeie 5 uur in de auto
Denk aan een Afrikaans vluchtelingenkamp.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:41 schreef Teslynd het volgende:
Misschien kinderen van Nederlanders die automatisch Nederlands werden? Voor bijvoorbeeld Amerikanen is dat een handige toegang tot alle Europese landen.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:27 schreef Individual het volgende:
Over 2 weken terug naar de ambassade en deze keer voor een nieuw paspoort (deze keer was het m'n ID kaart).
Ik kijk iig boos genoeg op m'n foto om in het paspoort te mogen. Zo kijk ik ook ongeveer na een long-haul vlucht dus wel passend.
De 10 jaar geldigheid van het paspoort wordt in de 2e kamer besproken volgens de ambtenaar. Lijkt me een prima idee iig.
4 jaar geleden had ik ook zelf foto's gemaakt en wat met photoshop gedaan. Helaas ook afgekeurd, maar gelukkig ook een kleine winkeltje dat op 20 minuten rijden zat. Volgend jaar moet ik naar Miami (6 uur rijden) en dan zorg ik dat ik dus wel goede foto's heb.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:31 schreef breaky het volgende:
Mijn foto's (gemaakt in Laos) waren niet goed genoeg toen ik vorig jaar een nieuw paspoort aanvroeg. Ze hadden iets teveel gefotoshopt en mij een soort lijkbleke kleur gegeven![]()
Gelukkig was er tegenover de ambasade een klein winkeltje dat wel wist hoe je foto's moest maken.
Mijn dochter bv. Die is straks 2.5 als ze haar nederlandse paspoort krijgt. Geen idee of ze ooit naar Europa wil verhuizen, dat zien we over 16+ jaar wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:41 schreef Teslynd het volgende:
Misschien kinderen van Nederlanders die automatisch Nederlands werden? Voor bijvoorbeeld Amerikanen is dat een handige toegang tot alle Europese landen.
In landen die niet als corrupt beschouwd worden sturen ze de pas gewoon opquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:59 schreef flipsen het volgende:
Ik moe(s)t 2x 2 uur vliegen voor dat kutpaspoortMaandag even bellen of ie al klaar is. Wel absurd dat je dat dan weer persoonlijk moet komen halen hoor
Serieus? Op de website van de ambassade staat toch echt dat je de aanvraag persoonlijk moet doen en hem ook persoonlijk moet komen ophalen...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
In landen die niet als corrupt beschouwd worden sturen ze de pas gewoon op
Noorwegen heeft een uitzondering, persoonlijk aanvragen en de pas komt in de post na een week ofzo (maar in tegenstelling tot de Noorse passen moest ik voor ontvangst tekenen, de Noorse passen -van kinderen- kwamen met de normale post).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Serieus? Op de website van de ambassade staat toch echt dat je de aanvraag persoonlijk moet doen en hem ook persoonlijk moet komen ophalen...
hier het zelfde, ik moet naar het consulaat in Christchurch en het paspoort wordt,aangetekend, met de koerier bezorgt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Noorwegen heeft een uitzondering, persoonlijk aanvragen en de pas komt in de post na een week ofzo (maar in tegenstelling tot de Noorse passen moest ik voor ontvangst tekenen, de Noorse passen -van kinderen- kwamen met de normale post).
Ik moest mijn paspoort persoonlijk in Bangkok aanvragen (wat voor mij ook bijna 2 uur vliegen is plus $350 voor een ticket, plus hotelkosten)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:59 schreef flipsen het volgende:
Ik moe(s)t 2x 2 uur vliegen voor dat kutpaspoortMaandag even bellen of ie al klaar is. Wel absurd dat je dat dan weer persoonlijk moet komen halen hoor
Via Western Union op het internet geld naar jezelf sturen (neem aan dat zij wel Uniopay accepteren) en dan bij een kantoor van WU het geld ophalen. (In Rotterdam zitten er veel)quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:52 schreef breaky het volgende:
Minder leuk....Unionpay word niet geaccepteerd in Nederland bij pin automaten.
Dit maakt Nederland het enigste land in West Europa waar ik mijn bank kaartje dus niet kan gebruiken om geld op te nemen....
Inderdaard raar. Nu zag ik ook dat Ierland nog geen ATM's met Union Pay heeft maar dat is dan ook echt het enige andere land in West Europa. Terwijl er best veel Chinese toeristen naar Nederland komen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Via Western Union op het internet geld naar jezelf sturen (neem aan dat zij wel Uniopay accepteren) en dan bij een kantoor van WU het geld ophalen. (In Rotterdam zitten er veel)
Belachelijk natuurlijk dat een globaal land als NL geen kaarten van het grootste land ter wereld accepteert. Ook credit kaarten zijn er moeilijk te gebruiken.
Kan je nog een treinkaartje met cash (of automaat) kopen of is het allemaal OV-kaart nu?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:26 schreef breaky het volgende:
[..]
Inderdaard raar. Nu zag ik ook dat Ierland nog geen ATM's met Union Pay heeft maar dat is dan ook echt het enige andere land in West Europa. Terwijl er best veel Chinese toeristen naar Nederland komen.
We nemen zoiezo een visa debit card mee en cash. Zomaar een treinkaartje pinnen zal waarschijnlijk moeilijker gaan![]()
Via Western Union/Moneygram versturen is inderdaad wel een goed idee!
hahaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:55 schreef Fogel het volgende:
Ja breaky, in Noorwegen kan je nagenoeg overal met je visakaart terecht, zelfs de 'bedelaars' voor goede doelen hebben steeds vaker een terminal bij zich
Ik heb altijd gedacht dat je niet een ID kaart én een paspoort kon hebben. Dat is wel interessant....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:40 schreef Individual het volgende:
Heb net m'n nieuwe ID-kaart gekregen. Het design is iets anders en vooral een stuk dunner. Over een paar dagen weer naar de ambassade voor mijn paspoort. Het zal wel niet zo'n mooie zijn als die van 10 jaar geleden met de NL geschiedenis er in.
Je kan zelfs een ID kaart, een normaal paspoort en een 2e paspoort tegelijk hebben.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat je niet een ID kaart én een paspoort kon hebben. Dat is wel interessant....
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:04 schreef Gaoxing het volgende:
En de ID kaart kun je ook bij een ambassade aanvragen?
Ja, maar zinloos -zeker voor jullie-. Die ID-kaart is alleen geldig in Europese landen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:04 schreef Gaoxing het volgende:
En de ID kaart kun je ook bij een ambassade aanvragen?
quote:Op donderdag 1 november 2012 03:47 schreef Gaoxing het volgende:
Nu is mijn tweede naam Antoinette, en het paspoort stond opeens op naam van Marie Antoinette. De baliemeneer begreep het niet toen ik het grapje maakte dat m'n hoofd me vrij lief was, en ik liever gewoon m'n eigen naam had.
We moeten voor de Amerikaanse paspoorten van de kinderen ook een soort photostory meenemen om te laten zien dat ze zich inderdaad zo ontwikkeld hebben door de jaren heen.quote:Op donderdag 1 november 2012 07:57 schreef Fogel het volgende:
Op zich wel logisch dat je als kind wat vaker moet vervangen, want die veranderen zoveel in hun gezicht...
Da's wel wat strenger dan hier... we kregen de vraag "is dat hetzelfde kind!?" (want de jongste zag er echt compleet anders uit, was een babyfoto in haar eerste pas), antwoord "ja". "OK", en klaarquote:Op donderdag 1 november 2012 11:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
We moeten voor de Amerikaanse paspoorten van de kinderen ook een soort photostory meenemen om te laten zien dat ze zich inderdaad zo ontwikkeld hebben door de jaren heen.
Het eerste paspoort wat ik zelf aanvroeg was al getypt of geprint...maar nog wel een pasfoto erin vastgezet met die ringetjes.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:24 schreef Individual het volgende:
Hopelijk komt die 10 jaar geldigheid door de 2e kamer. En voor iedereen onder de 18 elke 2-3 jaar.
Mijn eerste paspoort was nog handgeschreven.
Dat krijg je in een kleine gemeente. Je moet trouwens nog steeds wel je eigen lengte opgeven zonder dat ze het zelf meten.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:56 schreef breaky het volgende:
[..]
Het eerste paspoort wat ik zelf aanvroeg was al getypt of geprint...maar nog wel een pasfoto erin vastgezet met die ringetjes.
Jup, daarom ben ik nog steeds 1.90mquote:Op donderdag 1 november 2012 12:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat krijg je in een kleine gemeente. Je moet trouwens nog steeds wel je eigen lengte opgeven zonder dat ze het zelf meten.
Wij allen, niet?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:59 schreef Gaoxing het volgende:
Jij hebt gewoon een prima plek gevonden om te wonen
Snap ik. Met mijn 1,78 was ik klein in Nederland. Hier ben ik bijna altijd de langste.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:09 schreef Gaoxing het volgende:
Het sloeg op breaky's gewenste groeispurt![]()
Bummer!quote:Fraai plaatjeWij deden vorige week ook palmbomen en strand enzo, maar dat was met ziek kind net iets minder indrukwekkend
Snel weer terug...
als ik zo naar buiten kijk naar het weer dan vraag ik me het sosms toch wel eens afquote:
en pinguins.....die zijn alleen lekker op de BBQquote:
Ik ben 1.67 en woon dus inderdaad op een goede plek. Mannen hier zijn gemiddeld ongeveer hetzelfde terwijl veel vrouwen hier maar net boven de 1.50 uitkomen. (vaak nog minder met al die hill tribes hier)quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:40 schreef Gaoxing het volgende:
Ah op zo'n manier. Naja, mijn man had het met z'n 1.96 niet echt nodig. Ik ben met m'n 1.72 tamelijk gemiddeld in NL, maar reusachtig hier. En dochter van 10 gaat me dit jaar waarschijnlijk nog wel voorbij.
Het leukste is de basketbalcoach van de kinderen. Die is 2.11Lijkt me vreselijk vermoeiend, als je hier rondloopt. Ik stoot m'n hoofd al regelmatig aan marktstalletjes, e.d.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:59 schreef devzero het volgende:
Palmbomen, zijn zo overrated(heb er 2 in mijn tuin)
Het is voor een baan bij de Britse regering. De ambassade zegt niet meer te bellen totdat ze mij bellen.. Ik zal ze elke dag bellen om te kijken hoe het er voor staat..quote:"Meneer bel over 5 minuten maar terug want dan is de paspoort afdeling open.. het is nu 13:57.."
Mijn god het lijken wel Duitsers! Ik heb m'n paspoort nodig voor een SC (security clearance) en ze accepteren m'n ID-kaart niet..
Hoe kom je aan je geboortecertificaat en hoe lang duurt dat?
Oh, ik kom als mosterd na de maaltijd langs, maar nog even over het geboorte-uittreksel: aangezien je het toch voor de zekerheid laat komen (las ik in TRV), vraag dan ook meteen een internationale, dan hoef je het ook niet te laten vertalen, mocht je 'm serieus nodig hebben. (Voor de internationale nemen ze dan gewoon een vel met alle vermeldingen standaard in Nederlands, Engels, Frans en Duits (als ik me niet vergis).quote:Op maandag 19 november 2012 17:46 schreef Individual het volgende:
De ambassade belde net en ik krijg met hoge uitzondering snel mijn nieuwe paspoort. Zo kan ik de bureaucraten van de ambassade goed waarderen.(en wordt er hopelijk zelf ook snel een)
Vertalen is niet meer nodig:quote:Op woensdag 21 november 2012 00:48 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh, ik kom als mosterd na de maaltijd langs, maar nog even over het geboorte-uittreksel: aangezien je het toch voor de zekerheid laat komen (las ik in TRV), vraag dan ook meteen een internationale, dan hoef je het ook niet te laten vertalen, mocht je 'm serieus nodig hebben. (Voor de internationale nemen ze dan gewoon een vel met alle vermeldingen standaard in Nederlands, Engels, Frans en Duits (als ik me niet vergis).
Succes bij de solli-procedures!
Als KAA-veteraan heeft ze een levenslange pas.quote:Op woensdag 21 november 2012 01:51 schreef flipsen het volgende:
Zeg Bora, mag jij hier eigenlijk nog wel komen?
quote:Op woensdag 21 november 2012 01:51 schreef flipsen het volgende:
Zeg Bora, mag jij hier eigenlijk nog wel komen?
Merci Individual!quote:Op woensdag 21 november 2012 10:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Als KAA-veteraan heeft ze een levenslange pas.
Als ze pepernoten meenemen vind ik het primaquote:Op woensdag 21 november 2012 11:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Da's niet aardig.. ik bel een Zwarte Piet voor je! Komen ze even een ommetje maken langs Bariloche...
Daarom postte ik daar ook hequote:Op woensdag 21 november 2012 20:05 schreef Individual het volgende:
En in KLB kan je geen medeleven voor KAAs verwachten.
Hier zijn de huurders net als in Nederland erg goed beschermd.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:27 schreef flipsen het volgende:
Wie van de KAA´ers woont er in een huurhuis? En hoe goed is de huurder in jullie land "beschermd"? Hier is het dramatisch... KLB / Nederlandse huurders moeten niet zeiken!
In Engeland heb je als huurder weinig rechten. Als huurder moet ik me aan mijn contract houden, maar in mijn ervaring komt de huisbaas er simpel onderuit. In het ergste geval geven ze je 2 weken om iets nieuws te vinden.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:27 schreef flipsen het volgende:
Wie van de KAA´ers woont er in een huurhuis? En hoe goed is de huurder in jullie land "beschermd"? Hier is het dramatisch... KLB / Nederlandse huurders moeten niet zeiken!
Nee, een lege zak; de noten zijn tegen die tijd al op!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ze pepernoten meenemen vind ik het prima
Nou, wat een lol....quote:Op woensdag 21 november 2012 20:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daarom postte ik daar ook heAltijd leuk, even onzinnen in KLB
Ik kreeg begin oktober een smsje (!) dat OF de huur met 30% omhoog ging (per direct), OF ik binnen 10 dagen eruit moest....quote:Op woensdag 21 november 2012 22:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In Engeland heb je als huurder weinig rechten. Als huurder moet ik me aan mijn contract houden, maar in mijn ervaring komt de huisbaas er simpel onderuit. In het ergste geval geven ze je 2 weken om iets nieuws te vinden.
Iets dergelijks kan je hier inderdaad ook gebeuren.quote:Op donderdag 22 november 2012 03:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik kreeg begin oktober een smsje (!) dat OF de huur met 30% omhoog ging (per direct), OF ik binnen 10 dagen eruit moest....
Gelukkig gaat alles hier last minute, dus:quote:Op donderdag 22 november 2012 04:06 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Iets dergelijks kan je hier inderdaad ook gebeuren.
een ramp! ik probeer dan ook zoveel mogelijk kaartjes te kopen op Schiphol.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:09 schreef breaky het volgende:
Wat is het lastig tegenwoordig om in Nederland met het openbaar vervoer te reizen als je dus niet over een bankpas met maestro beschikt.
Het grappige dan wel weer is dat baggage kluizen op stations dus gewoon wel visa cards slikken en dat gaat prima.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:22 schreef Prego het volgende:
[..]
een ramp! ik probeer dan ook zoveel mogelijk kaartjes te kopen op Schiphol.
hoe doen andere toeristen dat??quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:22 schreef Prego het volgende:
[..]
een ramp! ik probeer dan ook zoveel mogelijk kaartjes te kopen op Schiphol.
Met hele stapels cash rondlopen.quote:Op zondag 25 november 2012 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hoe doen andere toeristen dat??
in Nieuw-Zeeland betaald echt iedereen met zijn bank card...en dat was 15 jaar geleden al zo.quote:Op zondag 25 november 2012 22:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met hele stapels cash rondlopen.
Nederland is een van de weinige landen waar ik kom waar ik niet zonder cash kan
Ja, zelfde in Noorwegen.quote:Op zondag 25 november 2012 22:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
in Nieuw-Zeeland betaald echt iedereen met zijn bank card...en dat was 15 jaar geleden al zo.
woowwww..... hier, in het diepe zuiden, mag je blij zijn als je sowieso organische produkten in de winkel tegen komquote:Op zondag 25 november 2012 23:10 schreef Individual het volgende:
Ook m'n organic boodschappen gaan online
http://www.abelandcole.co.uk/quote:Op zondag 25 november 2012 23:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
woowwww..... hier, in het diepe zuiden, mag je blij zijn als je sowieso organische produkten in de winkel tegen kom
Dat, gaat automatisch via mijn werk.quote:Op maandag 26 november 2012 07:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb gewoon mijn pensioenopbouw hier in Nieuw-Zeeland geregeld aangezien de kans dat ik ooit nog terug ga naar Nederland vrij klein is.
Ik weet niet hoeveel spaargeld je hebt, maar iemand inhuren voor dit soort zaken is zelden handig. Het kost gewoon veelal veel meer dan het op brengt, en is niet zonder risico's.quote:Op maandag 26 november 2012 07:33 schreef elvy het volgende:
Afgelopen zomer hebben we in Nederland in veel winkels toch met onze Visa cards (met magneetstrip) kunnen pinnen, ook al zeiden de meeste winkels in eerste instantie dat het niet (meer) kon. In de paar winkels waar het écht niet meer lukte, hebben we onze nederlandse pas gebruikt. (We hebben nog een Nederlandse rekening.)
Wij zijn op het moment trouwens erg op zoek naar de beste manier om onze financieën te regelen. Om te beginnen ter aanvulling van bijv. pensioen, en voor zaken zoals bijv. scholing van (nog te krijgen) kinderen. Maar daarnaast ook voor ons spaargeld. Op het moment staat alles (nog) op een Nederlandse spaarrekening, maar dat kán niet de beste manier zijn. Vorige week hebben we een gesprek gehad met iemand die 'Lifestyle management' doet, maar daar hadden we geen goed gevoel bij. Nu dus op zoek naar iemand anders die veel met expats/ emigranten werkt. Hoe doen jullie dit?
Hier ook.quote:Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef flipsen het volgende:
Allemaal gefinancierd, zelfs de supermarkt betaal je hier "en cuotas"
ik heb goede ervaringen met een adviseur in Den Haag. Voor ons heeft 'ie geholpen met de aangiften (en bijhorende adviezen) in ons jaar van vertrek, de beruchte M-aangifte.quote:Op maandag 26 november 2012 16:10 schreef elvy het volgende:
Nee we betalen in Nederland geen belasting meer. Vandaar ook dat we daar een onkostenvergoeding krijgen en geen salaris.
Is bovendien een extra reden waarom een huis in Nederland minder aantrekkelijk is. Als je niks betaald kun je ook niks aftrekken. Geldt trouwens voor meerdere financiele trucjes heb ik begrepen. Vandaar ook dat we niet 'zomaar' en financieel adviseur nodig hebben, maar één die gewend is aan dit soort (expat) constructies
Het is een Euro-rekening naast de Sterling-rekening. Wel handig voor bezoekjes aan NL soms bv. Daarnaast sluit ik niet uit dat ik ooit terugga. Ik heb ook nog steeds een NL paspoort en die geef ik ook niet op. Geen verbrande bruggen.quote:Op maandag 26 november 2012 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
het valt me op dat bijna iedereen hier nog een Nederlandse bankrekening heeft.... kan ik dat zien als: "als we dat opzeggen zijn we voorgoed weg"? en dus een soort vangnet?
Of is dat het verschil tussen een emigrant en een ex-pat?
ik heb nog steeds een NL paspoort hoewel ik ook makkelijk in aanmerking kom voor een NZ paspoort omdat mijn vrouw NZ'se is.quote:Op maandag 26 november 2012 21:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is een Euro-rekening naast de Sterling-rekening. Wel handig voor bezoekjes aan NL soms bv. Daarnaast sluit ik niet uit dat ik ooit terugga. Ik heb ook nog steeds een NL paspoort en die geef ik ook niet op. Geen verbrande bruggen.
Heb jij nog steeds een NL paspoort?
Expat ben je toch als je voor kortere tijd en voor werk in het buitenland woont?
15 jaarquote:Op maandag 26 november 2012 21:45 schreef Fogel het volgende:
Hoe lang ben je weg RD?
En ik heb geen Nederlandse bankrekening, nergens voor nodig.
Nee, ik heb ergens een rekening in de EU nodig en hou dus Nederland aan. Vanuit de UK naar de EU kost altijd verl meer tijd en is erg duur. Vanuit NL is het gratis en de dag zelf gedaan.quote:Op maandag 26 november 2012 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
het valt me op dat bijna iedereen hier nog een Nederlandse bankrekening heeft.... kan ik dat zien als: "als we dat opzeggen zijn we voorgoed weg"? en dus een soort vangnet?
Of is dat het verschil tussen een emigrant en een ex-pat?
Koud en winderig. Echt November weer. Veel pepernoten en amandelspijs e.d. Toch heb ik alweer zin om terug te keren naar Laos. Te koud en te grijs voor mij, dat Nederlandquote:Op zondag 25 november 2012 14:53 schreef Gaoxing het volgende:
Hoe is het breaky? Koud? Veel pepernoten?
Zo zou ik al 2x een Brits paspoort kunnen aanvragen en als ik was ingegaan op de druk van m'n nu ex (Engelse) om te trouwen had ik ook een paspoort kunnen aanvragen naast m'n NLse. Ik zie het punt niet van nog een Europees paspoort. Ik zou zelfs nog 2 andere (niet Europese naast de Britse) kunnen aanvragen, maar dat doe ik ook niet.quote:Op maandag 26 november 2012 21:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb nog steeds een NL paspoort hoewel ik ook makkelijk in aanmerking kom voor een NZ paspoort omdat mijn vrouw NZ'se is.
Ik zie mijzelf niet meer terug gaan naar NL, daarben ik ondertussen al te lang weg voor denk ik.
Ga je misschien weer terug naar NL Gao?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef Gaoxing het volgende:
Het begint erop te lijken dat wij de komende paar jaar in NL gaan doorbrengen, en eigenlijk is dat wel fijn. Zoals jij, elvy, schrijft: even een tijdje in de 'normale wereld'.
Typisch anglicisme van emigranten, rd...quote:Op dinsdag 27 november 2012 08:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
... als je kinderen op wil brengen....
Het is maar je hoe je het bekijkt. Culturele verschillen. Ik vind persoonlijk de culturele verschillen tussen de UK en NL al bizar groot. En niet altijd ten positieve. Maar als ik dan bijv. oost-Europese culturen zie, oef, die verschillen zijn echt groot.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:05 schreef Fogel het volgende:
"Nederland ... een vakantieoord is waar ze verwend worden."
Da's heel treffend eigenlijk. Maargoed, ik woon in Europa, en cultureel gezien verschilt het allemaal niet zo donders veel. Dus mijn kinderen hoeven wat mij betreft ook niet te leren hoe het "echte" Nederland is.
Er wordt hier nog een goede man/vrouw buitenteelt gezochtquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:46 schreef elvy het volgende:
Maar iets meer van de wereld zien zou ik ooit nog wel willen, en als we (en eventuele kinderen) ouder worden misschien ook wel weer een wat meer ontwikkeld land, met de bijbehorende luxe.
Stil totdat de vodka op tafel komt, metal op de stereo en pizza's bestellen! Wel de schoenen uit graag.quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:10 schreef Fogel het volgende:
Noren zijn niet schreeuwerig (op vrijdag en zaterdagnacht zijn ze wat luider vaak), en ongeveer even passievol als een rots
Functieomschrijving, -eisen en salarisindicatie?quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
Er wordt hier nog een goede man/vrouw buitenteelt gezocht
http://www.trademe.co.nz/(...)isting-529205264.htmquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Functieomschrijving, -eisen en salarisindicatie?
Niet voor mij, maar mijn vrouw ziet het misschien wel zitten om een jaartje of wat te verkassenGaat Tipica Reizen straks ook Nieuw Zeeland aanbieden
Koninklijk bedrijf.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
http://www.trademe.co.nz/(...)isting-529205264.htm
Oe elvy, Nieuw Zeeland! Leuk!quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
Er wordt hier nog een goede man/vrouw buitenteelt gezocht
Ik denk dat je eerder een verkrampte omgeving krijgt als je alleen iets mag zeggen als het zinnig & vriendelijk is. In Nederland is het directe zeggen niet het probleem, maar het gelijk losbranden op grond van een paar opgepikte woorden. Gewoon niet horen/lezen wat de ander vertelt, wel gelijk aanvallen. Maar in het beschaafde Zwitserland zag ik weer dat hoe-het-hoort erg belangrijk is en anders deug je niet, dus mag iedereen je uitlachen en z'n schoenen aan je afvegen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:57 schreef El_Matador het volgende:
Het punt wat me van Nederland het meeste tegenstaat, en ik vrees dan ook voor Gaoxing het meest confronterende is, is de neiging om overal, direct, zonder kennis en op een keiharde manier over te oordelen.
Bijzonder irritant; het geeft een heel verkrampte samenleving.
Ik kan je zeggen dat de shock vergeleken met dit mooie Latijns-Amerikaanse continent niet groter kan...quote:Op woensdag 28 november 2012 06:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder een verkrampte omgeving krijgt als je alleen iets mag zeggen als het zinnig & vriendelijk is. In Nederland is het directe zeggen niet het probleem, maar het gelijk losbranden op grond van een paar opgepikte woorden. Gewoon niet horen/lezen wat de ander vertelt, wel gelijk aanvallen. Maar in het beschaafde Zwitserland zag ik weer dat hoe-het-hoort erg belangrijk is en anders deug je niet, dus mag iedereen je uitlachen en z'n schoenen aan je afvegen.
Dat zeg ik ook steeds. Maar ik kan me zo voorstellen dat een dertienjarige daar minder ontvankelijk voor is.quote:
Darn, ik bedenk me net dat we ons volgend jaar ook een stuk minder aan het kerstgeweld kunnen onttrekken. Wat heb ik daar toch een hekel aan.....quote:Jagärtrut: Ik ga, zoals ieder jaar met kerst, naar de schoonouders.
Het Llaollao-hotel is NIET verkocht, is een hoax die al heel lang de rondte gaat. Mijn vrouw spreekt de General Manager zeer regelmatig en die weet heus wel of Kretina wel of niet de nieuwe eigenaar is. Het is nog steeds in handen van een particulier en een groep investeerders.quote:Op donderdag 29 november 2012 03:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Flipper, heb je het nieuwste nieuws gehoord van Vía Bariloche en LaoLao?
Hier ook elk jaar schoonouders in Stockholm, daarna week naar de Alpen met mijn familie en vrienden.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:03 schreef Fogel het volgende:
Goa, Noors is erg makkelijk te leren
Jagärtrut: Ik ga, zoals ieder jaar met kerst, naar de schoonouders.
Triest als je kinderen hebt en met kerst niet bij elkaar kan zijnquote:Op donderdag 29 november 2012 13:00 schreef Jagärtrut het volgende:
wat gaan de KAA'ers doen met kerst?
Wij gaan naar het zuiden, rondje Duitsland (schoonouders) en NL. Ivm gescheiden schoonouders een heel probleem, maar nu zijn we elke kerstdag bij een ander paar ouders (en dat terwijl er 1000 km tussen zijn en mijn ouders zit, ongeveer). Daarna nog oud en nieuw met vrienden van mij in NL, en op 2 januari weer lekker naar huis.
Jij ook altijd met je entrepreneurial spirit.. Zal je leren je kop boven het maaiveld te steken..quote:Op donderdag 29 november 2012 13:56 schreef flipsen het volgende:
Geweldig, ik ben weer eens op mijn vingers getikt dat ik zou spammen! En dan ging het niet eens over mijn reisorganisatie, nee... ik had een topic geopend over de Mil Millas die weer van start is gegaan (rally in en rondom Bariloche met zo´n 100-150 klassiekers) en netjes een link naar de officiële website erbij gezet. Werd weggehaald als zijnde spam
Je bent vast in de war met Zweeds (ned eng dui). Toen ik in Noorwegen was, kon ik bijna niets lezen.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:47 schreef Fogel het volgende:
Als je Engels en Nederlands spreek, dan ben je al een heel eind eigenlijk.
Kerst, ook niet mijn ding, maar peer pressure enzo...
Ja, ik ben in de war, compleet en totaal. En ik kan al helemaal geen vloeiend Noors ofzo, en Zweeds snap ik ook geen snaps vanquote:Op donderdag 29 november 2012 18:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je bent vast in de war met Zweeds (ned eng dui). Toen ik in Noorwegen was, kon ik bijna niets lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Geheel terecht, dat topic had absoluut niets met PTA te maken, was zuivere spam....quote:Op donderdag 29 november 2012 15:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Jij ook altijd met je entrepreneurial spirit.. Zal je leren je kop boven het maaiveld te steken..
Duiken op Cubaquote:Op donderdag 29 november 2012 13:00 schreef Jagärtrut het volgende:
wat gaan de KAA'ers doen met kerst?
O&N 2006-07 heb ik daar ook gevierd. Was heel goed.quote:
Herkenbaar....!quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:19 schreef El_Matador het volgende:
Ik merk trouwens dat ik een soort Nederlandse-allochtoon gevoel heb (wat Nederlandse Marokkanen en Turken ook hebben); kan slecht tegen andere "gringo's". Helemaal als ze dronken met 2 bier in de hand op de dansvloer staan te zwalken waar alle latino's en ik staan te salsa'en... godverdomme.
Dan kan ik net zo goed de auto schorsen en de verzekering stopzetten. Ook niet echt handig..quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon niet laten keuren en je auto ergens op de handelsvoorraad zetten
Mijn oom en tante zijn van Panama via Ecuador en Colombia naar Peru gereden met de motor en zijn nauwelijks buitenlanders tegengekomen buiten de touristcentra, schijnbaar zijn er toch niet zoveel buitenlanders, in elk geval niet op de weg
Dat kan tegenwoordig gewoon via de RDW in Spanje, las ik laatst. Was je van plan dat te doen? Dan zullen de kosten toch wel niet zo heel veel hoger uitvallen dan de kosten die je Nederland kwijt zou zijn voor een keuring, toch?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:36 schreef Marokveteraan het volgende:
Al iemand hier die z'n NL auto in Spanje heeft laten keuren toevallig? Kost dat?
Nee ik ben sowieso goedkoper uit (tenminste dat mag ik hopen?!) dan op en neer rijden. Maar moet pas in juni weer op voor de keuring en vroeg me af wat zoiets mag kosten in bijv. Barcelona en of iemand hier al gebruik van heeft gemaakt (al is het een vrij nieuw systeem geloof ik,, sinds november)quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat kan tegenwoordig gewoon via de RDW in Spanje, las ik laatst. Was je van plan dat te doen? Dan zullen de kosten toch wel niet zo heel veel hoger uitvallen dan de kosten die je Nederland kwijt zou zijn voor een keuring, toch?
Denen zijn tof dus ik vat het op als compliment.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:34 schreef Gaoxing het volgende:
Jij zou inderdaad goed voor een Deen kunnen doorgaan, Indi.
Had ik eerder moeten wetenquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Denen zijn tof dus ik vat het op als compliment.
http://www.sleepinginairports.net/
Wie heeft het niet gedaan?
Welke airport? Ik heb wel eens de laatste tube naar Heathrow genomen en de nacht doorgebracht in een verbouwing.. gewoon op een stuk karton op de harde grond.. als een echte 'zwerver'.quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Had ik eerder moeten wetenAfgelopen maart een nacht doorgebracht op die gewone leren stoelen terwijl ze aan het verbouwen waren... unpleasant to say the least.
Oh, Schiphol, sorryquote:Op zaterdag 1 december 2012 11:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Welke airport? Ik heb wel eens de laatste tube naar Heathrow genomen en de nacht doorgebracht in een verbouwing.. gewoon op een stuk karton op de harde grond.. als een echte 'zwerver'.
Ik heb net vandaag mijn nieuwe paspoort binnen.quote:Op maandag 3 december 2012 12:57 schreef flipsen het volgende:
Ik zag dat er in mijn nieuwe paspoort staat dat die is afgegeven door de ambassadeur in Santiago (Chili)Bezuinigingen volgens de NL ambassade in BsAs
quote:Op maandag 3 december 2012 10:02 schreef Individual het volgende:
Mijn nieuwe paspoort is binnen!![]()
Nu heb ik m'n ID kaart, paspoort en geboorteakte. Ik ben weer helemaal een officiële individual.
goh!quote:Op maandag 3 december 2012 13:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb net vandaag mijn nieuwe paspoort binnen.![]()
Nu heb ik de ID kaart, paspoort en zelfs mijn geboortecertificaat.![]()
Geboortecertificaat had ik binnen een dag (met dank aan m'n ouders), ID kaart 14 dagen en paspoort bijna een maand. Ik ben weer officieel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op maandag 3 december 2012 16:00 schreef El_Matador het volgende:
Welke KAA'er herkent dit in jouw buitenland (vul voor Colombia jouw KAA-land in)?
NWS / Junioren slaan grensrechter in elkaar na wedstrijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat het er in Engeland erger aan toe gaat : - )SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Vrees het ook.quote:Op maandag 3 december 2012 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat het er in Engeland erger aan toe gaat : - )
quote:Op maandag 3 december 2012 16:00 schreef El_Matador het volgende:
Welke KAA'er herkent dit in jouw buitenland (vul voor Colombia jouw KAA-land in)?
NWS / Junioren slaan grensrechter dood na wedstrijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar, waar haal jij nu vandaan dat het marokkanen waren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |