15 jaarquote:Op maandag 26 november 2012 21:45 schreef Fogel het volgende:
Hoe lang ben je weg RD?
En ik heb geen Nederlandse bankrekening, nergens voor nodig.
Nee, ik heb ergens een rekening in de EU nodig en hou dus Nederland aan. Vanuit de UK naar de EU kost altijd verl meer tijd en is erg duur. Vanuit NL is het gratis en de dag zelf gedaan.quote:Op maandag 26 november 2012 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
het valt me op dat bijna iedereen hier nog een Nederlandse bankrekening heeft.... kan ik dat zien als: "als we dat opzeggen zijn we voorgoed weg"? en dus een soort vangnet?
Of is dat het verschil tussen een emigrant en een ex-pat?
Koud en winderig. Echt November weer. Veel pepernoten en amandelspijs e.d. Toch heb ik alweer zin om terug te keren naar Laos. Te koud en te grijs voor mij, dat Nederlandquote:Op zondag 25 november 2012 14:53 schreef Gaoxing het volgende:
Hoe is het breaky? Koud? Veel pepernoten?
Zo zou ik al 2x een Brits paspoort kunnen aanvragen en als ik was ingegaan op de druk van m'n nu ex (Engelse) om te trouwen had ik ook een paspoort kunnen aanvragen naast m'n NLse. Ik zie het punt niet van nog een Europees paspoort. Ik zou zelfs nog 2 andere (niet Europese naast de Britse) kunnen aanvragen, maar dat doe ik ook niet.quote:Op maandag 26 november 2012 21:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb nog steeds een NL paspoort hoewel ik ook makkelijk in aanmerking kom voor een NZ paspoort omdat mijn vrouw NZ'se is.
Ik zie mijzelf niet meer terug gaan naar NL, daarben ik ondertussen al te lang weg voor denk ik.
Ga je misschien weer terug naar NL Gao?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef Gaoxing het volgende:
Het begint erop te lijken dat wij de komende paar jaar in NL gaan doorbrengen, en eigenlijk is dat wel fijn. Zoals jij, elvy, schrijft: even een tijdje in de 'normale wereld'.
Typisch anglicisme van emigranten, rd...quote:Op dinsdag 27 november 2012 08:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
... als je kinderen op wil brengen....
Het is maar je hoe je het bekijkt. Culturele verschillen. Ik vind persoonlijk de culturele verschillen tussen de UK en NL al bizar groot. En niet altijd ten positieve. Maar als ik dan bijv. oost-Europese culturen zie, oef, die verschillen zijn echt groot.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:05 schreef Fogel het volgende:
"Nederland ... een vakantieoord is waar ze verwend worden."
Da's heel treffend eigenlijk. Maargoed, ik woon in Europa, en cultureel gezien verschilt het allemaal niet zo donders veel. Dus mijn kinderen hoeven wat mij betreft ook niet te leren hoe het "echte" Nederland is.
Er wordt hier nog een goede man/vrouw buitenteelt gezochtquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:46 schreef elvy het volgende:
Maar iets meer van de wereld zien zou ik ooit nog wel willen, en als we (en eventuele kinderen) ouder worden misschien ook wel weer een wat meer ontwikkeld land, met de bijbehorende luxe.
Stil totdat de vodka op tafel komt, metal op de stereo en pizza's bestellen! Wel de schoenen uit graag.quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:10 schreef Fogel het volgende:
Noren zijn niet schreeuwerig (op vrijdag en zaterdagnacht zijn ze wat luider vaak), en ongeveer even passievol als een rots
Functieomschrijving, -eisen en salarisindicatie?quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
Er wordt hier nog een goede man/vrouw buitenteelt gezocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |