Met hele stapels cash rondlopen.quote:Op zondag 25 november 2012 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hoe doen andere toeristen dat??
in Nieuw-Zeeland betaald echt iedereen met zijn bank card...en dat was 15 jaar geleden al zo.quote:Op zondag 25 november 2012 22:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met hele stapels cash rondlopen.
Nederland is een van de weinige landen waar ik kom waar ik niet zonder cash kan
Ja, zelfde in Noorwegen.quote:Op zondag 25 november 2012 22:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
in Nieuw-Zeeland betaald echt iedereen met zijn bank card...en dat was 15 jaar geleden al zo.
woowwww..... hier, in het diepe zuiden, mag je blij zijn als je sowieso organische produkten in de winkel tegen komquote:Op zondag 25 november 2012 23:10 schreef Individual het volgende:
Ook m'n organic boodschappen gaan online
http://www.abelandcole.co.uk/quote:Op zondag 25 november 2012 23:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
woowwww..... hier, in het diepe zuiden, mag je blij zijn als je sowieso organische produkten in de winkel tegen kom
Dat, gaat automatisch via mijn werk.quote:Op maandag 26 november 2012 07:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb gewoon mijn pensioenopbouw hier in Nieuw-Zeeland geregeld aangezien de kans dat ik ooit nog terug ga naar Nederland vrij klein is.
Ik weet niet hoeveel spaargeld je hebt, maar iemand inhuren voor dit soort zaken is zelden handig. Het kost gewoon veelal veel meer dan het op brengt, en is niet zonder risico's.quote:Op maandag 26 november 2012 07:33 schreef elvy het volgende:
Afgelopen zomer hebben we in Nederland in veel winkels toch met onze Visa cards (met magneetstrip) kunnen pinnen, ook al zeiden de meeste winkels in eerste instantie dat het niet (meer) kon. In de paar winkels waar het écht niet meer lukte, hebben we onze nederlandse pas gebruikt. (We hebben nog een Nederlandse rekening.)
Wij zijn op het moment trouwens erg op zoek naar de beste manier om onze financieën te regelen. Om te beginnen ter aanvulling van bijv. pensioen, en voor zaken zoals bijv. scholing van (nog te krijgen) kinderen. Maar daarnaast ook voor ons spaargeld. Op het moment staat alles (nog) op een Nederlandse spaarrekening, maar dat kán niet de beste manier zijn. Vorige week hebben we een gesprek gehad met iemand die 'Lifestyle management' doet, maar daar hadden we geen goed gevoel bij. Nu dus op zoek naar iemand anders die veel met expats/ emigranten werkt. Hoe doen jullie dit?
Hier ook.quote:Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef flipsen het volgende:
Allemaal gefinancierd, zelfs de supermarkt betaal je hier "en cuotas"
ik heb goede ervaringen met een adviseur in Den Haag. Voor ons heeft 'ie geholpen met de aangiften (en bijhorende adviezen) in ons jaar van vertrek, de beruchte M-aangifte.quote:Op maandag 26 november 2012 16:10 schreef elvy het volgende:
Nee we betalen in Nederland geen belasting meer. Vandaar ook dat we daar een onkostenvergoeding krijgen en geen salaris.
Is bovendien een extra reden waarom een huis in Nederland minder aantrekkelijk is. Als je niks betaald kun je ook niks aftrekken. Geldt trouwens voor meerdere financiele trucjes heb ik begrepen. Vandaar ook dat we niet 'zomaar' en financieel adviseur nodig hebben, maar één die gewend is aan dit soort (expat) constructies
Het is een Euro-rekening naast de Sterling-rekening. Wel handig voor bezoekjes aan NL soms bv. Daarnaast sluit ik niet uit dat ik ooit terugga. Ik heb ook nog steeds een NL paspoort en die geef ik ook niet op. Geen verbrande bruggen.quote:Op maandag 26 november 2012 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
het valt me op dat bijna iedereen hier nog een Nederlandse bankrekening heeft.... kan ik dat zien als: "als we dat opzeggen zijn we voorgoed weg"? en dus een soort vangnet?
Of is dat het verschil tussen een emigrant en een ex-pat?
ik heb nog steeds een NL paspoort hoewel ik ook makkelijk in aanmerking kom voor een NZ paspoort omdat mijn vrouw NZ'se is.quote:Op maandag 26 november 2012 21:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is een Euro-rekening naast de Sterling-rekening. Wel handig voor bezoekjes aan NL soms bv. Daarnaast sluit ik niet uit dat ik ooit terugga. Ik heb ook nog steeds een NL paspoort en die geef ik ook niet op. Geen verbrande bruggen.
Heb jij nog steeds een NL paspoort?
Expat ben je toch als je voor kortere tijd en voor werk in het buitenland woont?
15 jaarquote:Op maandag 26 november 2012 21:45 schreef Fogel het volgende:
Hoe lang ben je weg RD?
En ik heb geen Nederlandse bankrekening, nergens voor nodig.
Nee, ik heb ergens een rekening in de EU nodig en hou dus Nederland aan. Vanuit de UK naar de EU kost altijd verl meer tijd en is erg duur. Vanuit NL is het gratis en de dag zelf gedaan.quote:Op maandag 26 november 2012 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
het valt me op dat bijna iedereen hier nog een Nederlandse bankrekening heeft.... kan ik dat zien als: "als we dat opzeggen zijn we voorgoed weg"? en dus een soort vangnet?
Of is dat het verschil tussen een emigrant en een ex-pat?
Koud en winderig. Echt November weer. Veel pepernoten en amandelspijs e.d. Toch heb ik alweer zin om terug te keren naar Laos. Te koud en te grijs voor mij, dat Nederlandquote:Op zondag 25 november 2012 14:53 schreef Gaoxing het volgende:
Hoe is het breaky? Koud? Veel pepernoten?
Zo zou ik al 2x een Brits paspoort kunnen aanvragen en als ik was ingegaan op de druk van m'n nu ex (Engelse) om te trouwen had ik ook een paspoort kunnen aanvragen naast m'n NLse. Ik zie het punt niet van nog een Europees paspoort. Ik zou zelfs nog 2 andere (niet Europese naast de Britse) kunnen aanvragen, maar dat doe ik ook niet.quote:Op maandag 26 november 2012 21:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb nog steeds een NL paspoort hoewel ik ook makkelijk in aanmerking kom voor een NZ paspoort omdat mijn vrouw NZ'se is.
Ik zie mijzelf niet meer terug gaan naar NL, daarben ik ondertussen al te lang weg voor denk ik.
Ga je misschien weer terug naar NL Gao?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef Gaoxing het volgende:
Het begint erop te lijken dat wij de komende paar jaar in NL gaan doorbrengen, en eigenlijk is dat wel fijn. Zoals jij, elvy, schrijft: even een tijdje in de 'normale wereld'.
Typisch anglicisme van emigranten, rd...quote:Op dinsdag 27 november 2012 08:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
... als je kinderen op wil brengen....
Het is maar je hoe je het bekijkt. Culturele verschillen. Ik vind persoonlijk de culturele verschillen tussen de UK en NL al bizar groot. En niet altijd ten positieve. Maar als ik dan bijv. oost-Europese culturen zie, oef, die verschillen zijn echt groot.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:05 schreef Fogel het volgende:
"Nederland ... een vakantieoord is waar ze verwend worden."
Da's heel treffend eigenlijk. Maargoed, ik woon in Europa, en cultureel gezien verschilt het allemaal niet zo donders veel. Dus mijn kinderen hoeven wat mij betreft ook niet te leren hoe het "echte" Nederland is.
Er wordt hier nog een goede man/vrouw buitenteelt gezochtquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:46 schreef elvy het volgende:
Maar iets meer van de wereld zien zou ik ooit nog wel willen, en als we (en eventuele kinderen) ouder worden misschien ook wel weer een wat meer ontwikkeld land, met de bijbehorende luxe.
Stil totdat de vodka op tafel komt, metal op de stereo en pizza's bestellen! Wel de schoenen uit graag.quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:10 schreef Fogel het volgende:
Noren zijn niet schreeuwerig (op vrijdag en zaterdagnacht zijn ze wat luider vaak), en ongeveer even passievol als een rots
Functieomschrijving, -eisen en salarisindicatie?quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
Er wordt hier nog een goede man/vrouw buitenteelt gezocht
http://www.trademe.co.nz/(...)isting-529205264.htmquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Functieomschrijving, -eisen en salarisindicatie?
Niet voor mij, maar mijn vrouw ziet het misschien wel zitten om een jaartje of wat te verkassenGaat Tipica Reizen straks ook Nieuw Zeeland aanbieden
Koninklijk bedrijf.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
http://www.trademe.co.nz/(...)isting-529205264.htm
Oe elvy, Nieuw Zeeland! Leuk!quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
Er wordt hier nog een goede man/vrouw buitenteelt gezocht
Ik denk dat je eerder een verkrampte omgeving krijgt als je alleen iets mag zeggen als het zinnig & vriendelijk is. In Nederland is het directe zeggen niet het probleem, maar het gelijk losbranden op grond van een paar opgepikte woorden. Gewoon niet horen/lezen wat de ander vertelt, wel gelijk aanvallen. Maar in het beschaafde Zwitserland zag ik weer dat hoe-het-hoort erg belangrijk is en anders deug je niet, dus mag iedereen je uitlachen en z'n schoenen aan je afvegen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:57 schreef El_Matador het volgende:
Het punt wat me van Nederland het meeste tegenstaat, en ik vrees dan ook voor Gaoxing het meest confronterende is, is de neiging om overal, direct, zonder kennis en op een keiharde manier over te oordelen.
Bijzonder irritant; het geeft een heel verkrampte samenleving.
Ik kan je zeggen dat de shock vergeleken met dit mooie Latijns-Amerikaanse continent niet groter kan...quote:Op woensdag 28 november 2012 06:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder een verkrampte omgeving krijgt als je alleen iets mag zeggen als het zinnig & vriendelijk is. In Nederland is het directe zeggen niet het probleem, maar het gelijk losbranden op grond van een paar opgepikte woorden. Gewoon niet horen/lezen wat de ander vertelt, wel gelijk aanvallen. Maar in het beschaafde Zwitserland zag ik weer dat hoe-het-hoort erg belangrijk is en anders deug je niet, dus mag iedereen je uitlachen en z'n schoenen aan je afvegen.
Dat zeg ik ook steeds. Maar ik kan me zo voorstellen dat een dertienjarige daar minder ontvankelijk voor is.quote:
Darn, ik bedenk me net dat we ons volgend jaar ook een stuk minder aan het kerstgeweld kunnen onttrekken. Wat heb ik daar toch een hekel aan.....quote:Jagärtrut: Ik ga, zoals ieder jaar met kerst, naar de schoonouders.
Het Llaollao-hotel is NIET verkocht, is een hoax die al heel lang de rondte gaat. Mijn vrouw spreekt de General Manager zeer regelmatig en die weet heus wel of Kretina wel of niet de nieuwe eigenaar is. Het is nog steeds in handen van een particulier en een groep investeerders.quote:Op donderdag 29 november 2012 03:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Flipper, heb je het nieuwste nieuws gehoord van Vía Bariloche en LaoLao?
Hier ook elk jaar schoonouders in Stockholm, daarna week naar de Alpen met mijn familie en vrienden.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:03 schreef Fogel het volgende:
Goa, Noors is erg makkelijk te leren
Jagärtrut: Ik ga, zoals ieder jaar met kerst, naar de schoonouders.
Triest als je kinderen hebt en met kerst niet bij elkaar kan zijnquote:Op donderdag 29 november 2012 13:00 schreef Jagärtrut het volgende:
wat gaan de KAA'ers doen met kerst?
Wij gaan naar het zuiden, rondje Duitsland (schoonouders) en NL. Ivm gescheiden schoonouders een heel probleem, maar nu zijn we elke kerstdag bij een ander paar ouders (en dat terwijl er 1000 km tussen zijn en mijn ouders zit, ongeveer). Daarna nog oud en nieuw met vrienden van mij in NL, en op 2 januari weer lekker naar huis.
Jij ook altijd met je entrepreneurial spirit.. Zal je leren je kop boven het maaiveld te steken..quote:Op donderdag 29 november 2012 13:56 schreef flipsen het volgende:
Geweldig, ik ben weer eens op mijn vingers getikt dat ik zou spammen! En dan ging het niet eens over mijn reisorganisatie, nee... ik had een topic geopend over de Mil Millas die weer van start is gegaan (rally in en rondom Bariloche met zo´n 100-150 klassiekers) en netjes een link naar de officiële website erbij gezet. Werd weggehaald als zijnde spam
Je bent vast in de war met Zweeds (ned eng dui). Toen ik in Noorwegen was, kon ik bijna niets lezen.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:47 schreef Fogel het volgende:
Als je Engels en Nederlands spreek, dan ben je al een heel eind eigenlijk.
Kerst, ook niet mijn ding, maar peer pressure enzo...
Ja, ik ben in de war, compleet en totaal. En ik kan al helemaal geen vloeiend Noors ofzo, en Zweeds snap ik ook geen snaps vanquote:Op donderdag 29 november 2012 18:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je bent vast in de war met Zweeds (ned eng dui). Toen ik in Noorwegen was, kon ik bijna niets lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
Geheel terecht, dat topic had absoluut niets met PTA te maken, was zuivere spam....quote:Op donderdag 29 november 2012 15:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Jij ook altijd met je entrepreneurial spirit.. Zal je leren je kop boven het maaiveld te steken..
Duiken op Cubaquote:Op donderdag 29 november 2012 13:00 schreef Jagärtrut het volgende:
wat gaan de KAA'ers doen met kerst?
O&N 2006-07 heb ik daar ook gevierd. Was heel goed.quote:
Herkenbaar....!quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:19 schreef El_Matador het volgende:
Ik merk trouwens dat ik een soort Nederlandse-allochtoon gevoel heb (wat Nederlandse Marokkanen en Turken ook hebben); kan slecht tegen andere "gringo's". Helemaal als ze dronken met 2 bier in de hand op de dansvloer staan te zwalken waar alle latino's en ik staan te salsa'en... godverdomme.
Dan kan ik net zo goed de auto schorsen en de verzekering stopzetten. Ook niet echt handig..quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon niet laten keuren en je auto ergens op de handelsvoorraad zetten
Mijn oom en tante zijn van Panama via Ecuador en Colombia naar Peru gereden met de motor en zijn nauwelijks buitenlanders tegengekomen buiten de touristcentra, schijnbaar zijn er toch niet zoveel buitenlanders, in elk geval niet op de weg
Dat kan tegenwoordig gewoon via de RDW in Spanje, las ik laatst. Was je van plan dat te doen? Dan zullen de kosten toch wel niet zo heel veel hoger uitvallen dan de kosten die je Nederland kwijt zou zijn voor een keuring, toch?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:36 schreef Marokveteraan het volgende:
Al iemand hier die z'n NL auto in Spanje heeft laten keuren toevallig? Kost dat?
Nee ik ben sowieso goedkoper uit (tenminste dat mag ik hopen?!) dan op en neer rijden. Maar moet pas in juni weer op voor de keuring en vroeg me af wat zoiets mag kosten in bijv. Barcelona en of iemand hier al gebruik van heeft gemaakt (al is het een vrij nieuw systeem geloof ik,, sinds november)quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat kan tegenwoordig gewoon via de RDW in Spanje, las ik laatst. Was je van plan dat te doen? Dan zullen de kosten toch wel niet zo heel veel hoger uitvallen dan de kosten die je Nederland kwijt zou zijn voor een keuring, toch?
Denen zijn tof dus ik vat het op als compliment.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:34 schreef Gaoxing het volgende:
Jij zou inderdaad goed voor een Deen kunnen doorgaan, Indi.
Had ik eerder moeten wetenquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Denen zijn tof dus ik vat het op als compliment.
http://www.sleepinginairports.net/
Wie heeft het niet gedaan?
Welke airport? Ik heb wel eens de laatste tube naar Heathrow genomen en de nacht doorgebracht in een verbouwing.. gewoon op een stuk karton op de harde grond.. als een echte 'zwerver'.quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Had ik eerder moeten wetenAfgelopen maart een nacht doorgebracht op die gewone leren stoelen terwijl ze aan het verbouwen waren... unpleasant to say the least.
Oh, Schiphol, sorryquote:Op zaterdag 1 december 2012 11:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Welke airport? Ik heb wel eens de laatste tube naar Heathrow genomen en de nacht doorgebracht in een verbouwing.. gewoon op een stuk karton op de harde grond.. als een echte 'zwerver'.
Ik heb net vandaag mijn nieuwe paspoort binnen.quote:Op maandag 3 december 2012 12:57 schreef flipsen het volgende:
Ik zag dat er in mijn nieuwe paspoort staat dat die is afgegeven door de ambassadeur in Santiago (Chili)Bezuinigingen volgens de NL ambassade in BsAs
quote:Op maandag 3 december 2012 10:02 schreef Individual het volgende:
Mijn nieuwe paspoort is binnen!![]()
Nu heb ik m'n ID kaart, paspoort en geboorteakte. Ik ben weer helemaal een officiële individual.
goh!quote:Op maandag 3 december 2012 13:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb net vandaag mijn nieuwe paspoort binnen.![]()
Nu heb ik de ID kaart, paspoort en zelfs mijn geboortecertificaat.![]()
Geboortecertificaat had ik binnen een dag (met dank aan m'n ouders), ID kaart 14 dagen en paspoort bijna een maand. Ik ben weer officieel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op maandag 3 december 2012 16:00 schreef El_Matador het volgende:
Welke KAA'er herkent dit in jouw buitenland (vul voor Colombia jouw KAA-land in)?
NWS / Junioren slaan grensrechter in elkaar na wedstrijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat het er in Engeland erger aan toe gaat : - )SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Vrees het ook.quote:Op maandag 3 december 2012 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat het er in Engeland erger aan toe gaat : - )
quote:Op maandag 3 december 2012 16:00 schreef El_Matador het volgende:
Welke KAA'er herkent dit in jouw buitenland (vul voor Colombia jouw KAA-land in)?
NWS / Junioren slaan grensrechter dood na wedstrijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar, waar haal jij nu vandaan dat het marokkanen waren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |