Kan je nog een treinkaartje met cash (of automaat) kopen of is het allemaal OV-kaart nu?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:26 schreef breaky het volgende:
[..]
Inderdaard raar. Nu zag ik ook dat Ierland nog geen ATM's met Union Pay heeft maar dat is dan ook echt het enige andere land in West Europa. Terwijl er best veel Chinese toeristen naar Nederland komen.
We nemen zoiezo een visa debit card mee en cash. Zomaar een treinkaartje pinnen zal waarschijnlijk moeilijker gaan![]()
Via Western Union/Moneygram versturen is inderdaad wel een goed idee!
hahaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:55 schreef Fogel het volgende:
Ja breaky, in Noorwegen kan je nagenoeg overal met je visakaart terecht, zelfs de 'bedelaars' voor goede doelen hebben steeds vaker een terminal bij zich
Ik heb altijd gedacht dat je niet een ID kaart én een paspoort kon hebben. Dat is wel interessant....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:40 schreef Individual het volgende:
Heb net m'n nieuwe ID-kaart gekregen. Het design is iets anders en vooral een stuk dunner. Over een paar dagen weer naar de ambassade voor mijn paspoort. Het zal wel niet zo'n mooie zijn als die van 10 jaar geleden met de NL geschiedenis er in.
Je kan zelfs een ID kaart, een normaal paspoort en een 2e paspoort tegelijk hebben.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat je niet een ID kaart én een paspoort kon hebben. Dat is wel interessant....
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:04 schreef Gaoxing het volgende:
En de ID kaart kun je ook bij een ambassade aanvragen?
Ja, maar zinloos -zeker voor jullie-. Die ID-kaart is alleen geldig in Europese landen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:04 schreef Gaoxing het volgende:
En de ID kaart kun je ook bij een ambassade aanvragen?
quote:Op donderdag 1 november 2012 03:47 schreef Gaoxing het volgende:
Nu is mijn tweede naam Antoinette, en het paspoort stond opeens op naam van Marie Antoinette. De baliemeneer begreep het niet toen ik het grapje maakte dat m'n hoofd me vrij lief was, en ik liever gewoon m'n eigen naam had.
We moeten voor de Amerikaanse paspoorten van de kinderen ook een soort photostory meenemen om te laten zien dat ze zich inderdaad zo ontwikkeld hebben door de jaren heen.quote:Op donderdag 1 november 2012 07:57 schreef Fogel het volgende:
Op zich wel logisch dat je als kind wat vaker moet vervangen, want die veranderen zoveel in hun gezicht...
Da's wel wat strenger dan hier... we kregen de vraag "is dat hetzelfde kind!?" (want de jongste zag er echt compleet anders uit, was een babyfoto in haar eerste pas), antwoord "ja". "OK", en klaarquote:Op donderdag 1 november 2012 11:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
We moeten voor de Amerikaanse paspoorten van de kinderen ook een soort photostory meenemen om te laten zien dat ze zich inderdaad zo ontwikkeld hebben door de jaren heen.
Het eerste paspoort wat ik zelf aanvroeg was al getypt of geprint...maar nog wel een pasfoto erin vastgezet met die ringetjes.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:24 schreef Individual het volgende:
Hopelijk komt die 10 jaar geldigheid door de 2e kamer. En voor iedereen onder de 18 elke 2-3 jaar.
Mijn eerste paspoort was nog handgeschreven.
Dat krijg je in een kleine gemeente. Je moet trouwens nog steeds wel je eigen lengte opgeven zonder dat ze het zelf meten.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:56 schreef breaky het volgende:
[..]
Het eerste paspoort wat ik zelf aanvroeg was al getypt of geprint...maar nog wel een pasfoto erin vastgezet met die ringetjes.
Jup, daarom ben ik nog steeds 1.90mquote:Op donderdag 1 november 2012 12:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat krijg je in een kleine gemeente. Je moet trouwens nog steeds wel je eigen lengte opgeven zonder dat ze het zelf meten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |