inderdaad, hier in NZ rij ik even op en neer naar Christchurch al het moet maar in NL is 40km al ver, helemaal als je je met je auto door de randstad moet wringenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 03:27 schreef Gaoxing het volgende:
Afstand is relatiefEigenlijk vlieg ik zonder problemen de hele wereld over, ook toen de kinderen nog heel klein waren, maar dan vind ik Rotterdam wel opeens heel ver vanuit 't noorden
Ik bedoelde het bekkenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:29 schreef flipsen het volgende:
Het is maar wat je vlakbij noemt he, toch nog een goeie 5 uur in de auto
Denk aan een Afrikaans vluchtelingenkamp.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:41 schreef Teslynd het volgende:
Misschien kinderen van Nederlanders die automatisch Nederlands werden? Voor bijvoorbeeld Amerikanen is dat een handige toegang tot alle Europese landen.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:27 schreef Individual het volgende:
Over 2 weken terug naar de ambassade en deze keer voor een nieuw paspoort (deze keer was het m'n ID kaart).
Ik kijk iig boos genoeg op m'n foto om in het paspoort te mogen. Zo kijk ik ook ongeveer na een long-haul vlucht dus wel passend.
De 10 jaar geldigheid van het paspoort wordt in de 2e kamer besproken volgens de ambtenaar. Lijkt me een prima idee iig.
4 jaar geleden had ik ook zelf foto's gemaakt en wat met photoshop gedaan. Helaas ook afgekeurd, maar gelukkig ook een kleine winkeltje dat op 20 minuten rijden zat. Volgend jaar moet ik naar Miami (6 uur rijden) en dan zorg ik dat ik dus wel goede foto's heb.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:31 schreef breaky het volgende:
Mijn foto's (gemaakt in Laos) waren niet goed genoeg toen ik vorig jaar een nieuw paspoort aanvroeg. Ze hadden iets teveel gefotoshopt en mij een soort lijkbleke kleur gegeven![]()
Gelukkig was er tegenover de ambasade een klein winkeltje dat wel wist hoe je foto's moest maken.
Mijn dochter bv. Die is straks 2.5 als ze haar nederlandse paspoort krijgt. Geen idee of ze ooit naar Europa wil verhuizen, dat zien we over 16+ jaar wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:41 schreef Teslynd het volgende:
Misschien kinderen van Nederlanders die automatisch Nederlands werden? Voor bijvoorbeeld Amerikanen is dat een handige toegang tot alle Europese landen.
In landen die niet als corrupt beschouwd worden sturen ze de pas gewoon opquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:59 schreef flipsen het volgende:
Ik moe(s)t 2x 2 uur vliegen voor dat kutpaspoortMaandag even bellen of ie al klaar is. Wel absurd dat je dat dan weer persoonlijk moet komen halen hoor
Serieus? Op de website van de ambassade staat toch echt dat je de aanvraag persoonlijk moet doen en hem ook persoonlijk moet komen ophalen...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
In landen die niet als corrupt beschouwd worden sturen ze de pas gewoon op
Noorwegen heeft een uitzondering, persoonlijk aanvragen en de pas komt in de post na een week ofzo (maar in tegenstelling tot de Noorse passen moest ik voor ontvangst tekenen, de Noorse passen -van kinderen- kwamen met de normale post).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Serieus? Op de website van de ambassade staat toch echt dat je de aanvraag persoonlijk moet doen en hem ook persoonlijk moet komen ophalen...
hier het zelfde, ik moet naar het consulaat in Christchurch en het paspoort wordt,aangetekend, met de koerier bezorgt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Noorwegen heeft een uitzondering, persoonlijk aanvragen en de pas komt in de post na een week ofzo (maar in tegenstelling tot de Noorse passen moest ik voor ontvangst tekenen, de Noorse passen -van kinderen- kwamen met de normale post).
Ik moest mijn paspoort persoonlijk in Bangkok aanvragen (wat voor mij ook bijna 2 uur vliegen is plus $350 voor een ticket, plus hotelkosten)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:59 schreef flipsen het volgende:
Ik moe(s)t 2x 2 uur vliegen voor dat kutpaspoortMaandag even bellen of ie al klaar is. Wel absurd dat je dat dan weer persoonlijk moet komen halen hoor
Via Western Union op het internet geld naar jezelf sturen (neem aan dat zij wel Uniopay accepteren) en dan bij een kantoor van WU het geld ophalen. (In Rotterdam zitten er veel)quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:52 schreef breaky het volgende:
Minder leuk....Unionpay word niet geaccepteerd in Nederland bij pin automaten.
Dit maakt Nederland het enigste land in West Europa waar ik mijn bank kaartje dus niet kan gebruiken om geld op te nemen....
Inderdaard raar. Nu zag ik ook dat Ierland nog geen ATM's met Union Pay heeft maar dat is dan ook echt het enige andere land in West Europa. Terwijl er best veel Chinese toeristen naar Nederland komen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Via Western Union op het internet geld naar jezelf sturen (neem aan dat zij wel Uniopay accepteren) en dan bij een kantoor van WU het geld ophalen. (In Rotterdam zitten er veel)
Belachelijk natuurlijk dat een globaal land als NL geen kaarten van het grootste land ter wereld accepteert. Ook credit kaarten zijn er moeilijk te gebruiken.
Kan je nog een treinkaartje met cash (of automaat) kopen of is het allemaal OV-kaart nu?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:26 schreef breaky het volgende:
[..]
Inderdaard raar. Nu zag ik ook dat Ierland nog geen ATM's met Union Pay heeft maar dat is dan ook echt het enige andere land in West Europa. Terwijl er best veel Chinese toeristen naar Nederland komen.
We nemen zoiezo een visa debit card mee en cash. Zomaar een treinkaartje pinnen zal waarschijnlijk moeilijker gaan![]()
Via Western Union/Moneygram versturen is inderdaad wel een goed idee!
hahaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:55 schreef Fogel het volgende:
Ja breaky, in Noorwegen kan je nagenoeg overal met je visakaart terecht, zelfs de 'bedelaars' voor goede doelen hebben steeds vaker een terminal bij zich
Ik heb altijd gedacht dat je niet een ID kaart én een paspoort kon hebben. Dat is wel interessant....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:40 schreef Individual het volgende:
Heb net m'n nieuwe ID-kaart gekregen. Het design is iets anders en vooral een stuk dunner. Over een paar dagen weer naar de ambassade voor mijn paspoort. Het zal wel niet zo'n mooie zijn als die van 10 jaar geleden met de NL geschiedenis er in.
Je kan zelfs een ID kaart, een normaal paspoort en een 2e paspoort tegelijk hebben.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat je niet een ID kaart én een paspoort kon hebben. Dat is wel interessant....
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:04 schreef Gaoxing het volgende:
En de ID kaart kun je ook bij een ambassade aanvragen?
Ja, maar zinloos -zeker voor jullie-. Die ID-kaart is alleen geldig in Europese landen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:04 schreef Gaoxing het volgende:
En de ID kaart kun je ook bij een ambassade aanvragen?
quote:Op donderdag 1 november 2012 03:47 schreef Gaoxing het volgende:
Nu is mijn tweede naam Antoinette, en het paspoort stond opeens op naam van Marie Antoinette. De baliemeneer begreep het niet toen ik het grapje maakte dat m'n hoofd me vrij lief was, en ik liever gewoon m'n eigen naam had.
We moeten voor de Amerikaanse paspoorten van de kinderen ook een soort photostory meenemen om te laten zien dat ze zich inderdaad zo ontwikkeld hebben door de jaren heen.quote:Op donderdag 1 november 2012 07:57 schreef Fogel het volgende:
Op zich wel logisch dat je als kind wat vaker moet vervangen, want die veranderen zoveel in hun gezicht...
Da's wel wat strenger dan hier... we kregen de vraag "is dat hetzelfde kind!?" (want de jongste zag er echt compleet anders uit, was een babyfoto in haar eerste pas), antwoord "ja". "OK", en klaarquote:Op donderdag 1 november 2012 11:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
We moeten voor de Amerikaanse paspoorten van de kinderen ook een soort photostory meenemen om te laten zien dat ze zich inderdaad zo ontwikkeld hebben door de jaren heen.
Het eerste paspoort wat ik zelf aanvroeg was al getypt of geprint...maar nog wel een pasfoto erin vastgezet met die ringetjes.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:24 schreef Individual het volgende:
Hopelijk komt die 10 jaar geldigheid door de 2e kamer. En voor iedereen onder de 18 elke 2-3 jaar.
Mijn eerste paspoort was nog handgeschreven.
Dat krijg je in een kleine gemeente. Je moet trouwens nog steeds wel je eigen lengte opgeven zonder dat ze het zelf meten.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:56 schreef breaky het volgende:
[..]
Het eerste paspoort wat ik zelf aanvroeg was al getypt of geprint...maar nog wel een pasfoto erin vastgezet met die ringetjes.
Jup, daarom ben ik nog steeds 1.90mquote:Op donderdag 1 november 2012 12:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat krijg je in een kleine gemeente. Je moet trouwens nog steeds wel je eigen lengte opgeven zonder dat ze het zelf meten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |