quote:Op zondag 19 augustus 2012 07:59 schreef Incantrix het volgende:
Het blijft ook gewoon lastig om als zuipschuit ineens niet meer te drinken zonder dat het opvalt. Met de feestjes die ik had kreeg ik regelmatig hulp van de gastheer/vrouw, dan liep ik gewoon de hele avond met een glas alcoholvrije wijn en dan had niemand door dat ik niet écht dronk
Papiermolen? Da's een lekker koel zwembadquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:47 schreef freecell het volgende:
Oeh, das lekker vlot
Ik zit echt even te kraken wat we vandaag moeten gaan doen. Hier thuis is het echt niet comfortabel. Kinderen en man hebben er vrij veel laat van :p
I confessquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:32 schreef Limone het volgende:
[..]![]()
Voor de volgende keer ook maar een wingman inschakelen.
Moah, dat waren in ons geval mijn schoonzus en onze beste vrienden en die wisen het toch alquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef Tinuviel het volgende:
Incantrix, maar dan heb je het dus eerst aan de gastvrouwen moeten vertellen toch? En altijd zorgen, dat je altijd een gevuld glas hebt
quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hai!
Gisteren voelde ik voor het eerst de beeb echt draaien enzo, ipv alleen trappen. Zo tof![]()
Mijn buik golft ervan
En toch heb ik de afgelopen drie weken duidelijk kunnen merken dat mini duidelijk minder actief is als het boven de 30 graden isquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Haha, je mini zit in een constante temperatuur van 37 graden.
Zoiets zal het wel zijn ja.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:57 schreef Mangostine het volgende:
Maar je bent zelf waarschijnlijk wel minder actief, daar zal je baby ook wel iets van merken lijkt me.
ongeacht welke termijn en dat er nog wel af en toe een reactie komt? Bij mij is het namelijk ook een stuk rustiger sinds de warmte...quote:
Hoe leukquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hai!
Gisteren voelde ik voor het eerst de beeb echt draaien enzo, ipv alleen trappen. Zo tof![]()
Mijn buik golft ervan
Ik heb de afgelopen weken duidelijk gemerkt dat er 's avonds zodra het afkoelt gecompenseerd wordt dus ik zie er eigenlijk geen reden toe. Volgens mij is het niet zo ongewoon dat een mini rustiger is bij hitte.quote:
Je vergeet pluizig en gestreept?quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:06 schreef freecell het volgende:
Tara vergelijkt mij net met een hommel
(dik, schattig en schommelig)
Humpf.
Ow en hier juist meer beweging, tis geen kwartier rustig hier de afgelopen week.
Lolquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je vergeet pluizig en gestreept?
Nu moet ik met jouw UI aan het liedje "Pluizig en blauw" van Sesamstraat denkenquote:
Vanaf 27 wekenquote:Op zondag 19 augustus 2012 15:57 schreef nytar het volgende:
[..]
ongeacht welke termijn en dat er nog wel af en toe een reactie komt? Bij mij is het namelijk ook een stuk rustiger sinds de warmte...
Mijn gyn zei laatst dat je je daar pas zorgen om hoefde te maken vanaf 30 weken (op voorwaarde dat je geen flinke stress hebt gehad, niet bent gevallen, geen rare pijnen hebt gehad of bloedverlies. Oh, en dat de groei van je kindje goed is.).quote:
Leuk!quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:16 schreef Kyara het volgende:
Zo, schoonzusje en zwager zijn ook geinformeerd en superblij. Morgen termijnecho. Ben benieuwd!
Zit jij bij de vk in Noord of Zuid?quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:28 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Leuk!En leuk/spannend morgen, succes plaatsgenoot
Ohja, natuurlijkquote:Op zondag 19 augustus 2012 19:21 schreef Kyara het volgende:
De vorige keer in Zuid. Nu in Rijnstate dus.
21, vamp mag al uit de lijstquote:Op zondag 19 augustus 2012 19:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik sta 22e nu.. daar kan ik wel mee leven geloof ik
quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:31 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ohja, natuurlijkIk heb volgende week ook mijn echo bij de gyn in Rijnstate.
Wist niet echt welke praktijk ik moest kiezen, woon bij allebei ongv. even ver vandaan. Was jij tevreden over Zuid?
hoe reageerden ze op de eerste zwangerschap? Bij mij was dat positief en toen ik 3 maanden na mn bevalling meldde dat ik weer zwanger was moesten ze even slikken maar waren ze vooral blij voor mij. Minder acceptabel vond mn baas het dat ik aankondigde na mn 2e zwangerschapsverlof te stoppen met werken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:30 schreef Kyara het volgende:
Ben ook nieuwsgierig naar Vamp
Ja, familie reageert allemaal heel lief en blij. Maar ik zie er eerlijk gezegd best tegen op om het volgende week op mijn werk te vertellen.
Laat Zwitsal niet juist ook een vettig laagje achter? Meen laatst zoiets gelezen te hebben.quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:40 schreef danic het volgende:
Goedemorgen!
Even een vraag, ik heb een kwaaltje dat ik niet ken van mijn vorige zwangerschap, namelijk vet haar. Ik was (altijd) iedere dag mijn haar, maar nu zou het eigenlijk 2x per dag moeten. Wat weer tegenwerkt, want massage van de hoofdhuid zorgt dat er meer talg wordt afgegeven.
Heeft er iemand tips voor een goede shampoo?
Ik heb normaal andrélon perfecte krul en mijn vriend antiroos, maar dat is dus al vetter van zichzelf. Ook de zwitsalshampoo van Eva werkt niet.
Oei, het is echt heel veel om je haar elke dag te wassen. Daardoor maakt je hoofdhuid steeds meer vet aan... Je kunt eens proberen om minder vaak te wassen en in plaats daarvan heel goed spoelen. Dan is het in het begin natuurlijk vette bende, maar als je max 3x in de week gaat wassen en je hoofdhuid is helemaal tot rust ook, dan zal je haar er ook beter door worden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:40 schreef danic het volgende:
Goedemorgen!
Even een vraag, ik heb een kwaaltje dat ik niet ken van mijn vorige zwangerschap, namelijk vet haar. Ik was (altijd) iedere dag mijn haar, maar nu zou het eigenlijk 2x per dag moeten. Wat weer tegenwerkt, want massage van de hoofdhuid zorgt dat er meer talg wordt afgegeven.
Ik heb normaal andrélon perfecte krul en mijn vriend antiroos, maar dat is dus al vetter van zichzelf. Ook de zwitsalshampoo van Eva werkt niet.
Hoho, vandaag nog! Althans, hier wordt et 26 gradenquote:Op maandag 20 augustus 2012 08:45 schreef Ticootje het volgende:
Slapen was vannacht echt drama ja... Veel te warm.
Maar goed, we hebben de zomer weer gehad..
Nou ja, het is nederland... We hebben max 3 dagen dat het echt zo warm is...quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:48 schreef pessie het volgende:
[..]
Hoho, vandaag nog! Althans, hier wordt et 26 graden![]()
Nu nog even alle ramen open, flink luchten. Ik zag op de babyfoon dat het op Nathan's kamer 30 graden was, dat wordt straks de babykamer, hoop toch dat ik het er volgend jaar iets koeler kan houden.
Eens...quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, het is nederland... We hebben max 3 dagen dat het echt zo warm is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en voor de rest is het een mooie dag en gelukkig wat koeler![]()
hahaha ik dus ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 10:44 schreef Mangostine het volgende:
Gatverdamme, ik had een mental picture.
Geen dankquote:Op maandag 20 augustus 2012 10:44 schreef Mangostine het volgende:
Gatverdamme, ik had een mental picture.
Dat is logisch inderdaad! Ben benieuwd of je al.te.strippen bent!quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef LeNeHe het volgende:
Frups; gyn wil me niet over de 40 weken door laten lopen i.v.m. voorgeschiedenis. Ze zegt; met 38 weken hebben ze het buiten de buik net zo goed als daarbinnen.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:15 schreef rebel-angel het volgende:
aaaah sparkling ik hoop voor je dat het toch nog goed komt![]()
en even eenvoor de bijzondere mijlpaal van LeNeHe
zo kind is weer naar school, hij had er gewoon zin in maar vond het ook wel een beetje jammer dat de vakantie voorbij was.
vandaag nog een laatste dag vrij en morgen weer werken en ik heb er zoooo geen zin in.
ach nog maar een week of 13 denken we dan maar.
afspraak gemaakt voor een pretecho zodat zoonlief even kan kijken![]()
en even klagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en voor de rest is het een mooie dag en gelukkig wat koelerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ene dag wassen en andere dag droogshampoo gebruiken? Dat scheelt ook voor de vettigheid en dan was je het toch minderquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:00 schreef danic het volgende:
Sparkling nee hè, gatver!
Vulpenballetje, wb en nu voor 40 weken!
Keshet (mijn telefoon maakte er 'besmet' van), 26 weken alweer jeuj!
Over mijn haar, ik was altijd iedere dag mijn haar. Ik weet dat het advies anders is, maar anders voel ik me niet fris. En nooit problemen behalve nu dus. Ik wou dat ik het vast kon doen, maar daar is het niet lang genoeg voor, wordt aan gewerkt. Heb net ff een andere shampoo gehaald, hopelijk helpt et.
Eigenlijk hoe minder zooi in je haar hoe beter.. Bind het gewoon bij elkaar, dan maakt het niet uit dat het wat vetter is na 3 dagen. Af en toe een maskertje erin dat wel <3.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:09 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ene dag wassen en andere dag droogshampoo gebruiken? Dat scheelt ook voor de vettigheid en dan was je het toch minder
Truequote:Op maandag 20 augustus 2012 15:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eigenlijk hoe minder zooi in je haar hoe beter.. Bind het gewoon bij elkaar, dan maakt het niet uit dat het wat vetter is na 3 dagen. Af en toe een maskertje erin dat wel <3.
Maar spul wat op je haar komt te "liggen" en daar ook blijft, is eigenlijk niet zo goed... Net als dat antiklitspray..
Had ik idd tijdje terug al gelezen, dat ze met iets van 8 weken (correct me if I'm wrong) zouden kunnen testen op ernstige afwijkingen etc, zonder de risico's van een vruchtwaterpunctie.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:17 schreef Ticootje het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)et-in-nederland.html
Zal het een kwestie van tijd worden?? Dat dit soort dingen getest worden bij bijvoorbeeld je eerste bloedafname?
Wat vinden jullie van dit soort ontwikkelingen?
Ik was het en dan doe ik in het losse deel care and repair en dan bij elkaar binden... Bij mn hoofdhuid gebruik ik helemaal geen producten. Als ik het helemaal style gaat er nog serum in, tegen het pluizen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:32 schreef Enfermera het volgende:
[..]
TrueMaar het kan misschien in het begin wat helpen als je hoofdhuid nog moet wennen aan het minder wassen.
Bij mij werkt het iig super, was het om de dag of om de 2 dagen, doe er behalve wat mousse na het douchen en dan droogshampoo ook niets in.
Van guhl? Care & Repair? Nee idd, doe ik ook niet, conditioner na het wassen alleen in de punten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was het en dan doe ik in het losse deel care and repair en dan bij elkaar binden... Bij mn hoofdhuid gebruik ik helemaal geen producten. Als ik het helemaal style gaat er nog serum in, tegen het pluizen.
Gewoon die van andrelon... Als het los blijft hangen dan niet, want het wordt wel sneller vettig ervan. Maar zolang in knot boeit me dat niet, en ik merk aan de punten dat het haar wel langer mooi blijft.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Van guhl? Care & Repair? Nee idd, doe ik ook niet, conditioner na het wassen alleen in de punten.
Ikke ikke ikkequote:Op maandag 20 augustus 2012 15:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon die van andrelon... Als het los blijft hangen dan niet, want het wordt wel sneller vettig ervan. Maar zolang in knot boeit me dat niet, en ik merk aan de punten dat het haar wel langer mooi blijft.
/offtopic...
Wie had er ook alweer babyhaartjes gezien??
<3quote:
Maar jongens hebben piemels... Die plassen je onder als je gaat verschonen...quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:54 schreef Mangostine het volgende:
Neeee, jij bakt nu gewoon een jongen. Zo'n hartenbreker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:01 schreef Kwisted het volgende:
en ik heb verlof!Moest je eerder verlof nemen? Want je mag doorwerken tot 36 weken he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
AH... Ja... nou pak een fles chloor, dat werkt troostend.quote:
Ik wilde nog toevoegen, of ga even tankenquote:Op maandag 20 augustus 2012 16:07 schreef Kwisted het volgende:
ik ben al gaan tanken, dat hielp iets
De 95 was weer van een goed jaar ja?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:09 schreef Kwisted het volgende:
BenzineDe euro95 rook weer heerlijk vandaag. Expres met de autodeur open getankt, zodat ik op weg naar huis nog kon nagenieten
![]()
en nu moet ik gaan uitkijken dat ik geen tientonner wordt, want als ik me verveel ga ik snacken. En als ik lang thuis zit ga ik me vervelen.
Ik zie voors en tegens... Ik vind het ergens ook wel heel ver gaan. Net als embyo selectie, ja een uitkomst voor mensen die een vreselijke erfelijke ziekte meedragen.. Daar absoluut voor! Maar dan denk ik waar staan we dan over een jaar of 50... Kunnen we dan kiezen voor groene ogen, of een jongen of een meisje? Hebben we dan helemaal geen chromosomen afwijkingen meer? Ik bedoel, creeren we dan zelf niet een soort superras?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:11 schreef Keshet het volgende:
Tico, ik ben absoluut voor zo'n test, mits je die vrijwillig doet natuurlijk. Een dergelijke test zou mij 5 weken stress en een vruchtwaterpunctie bespaard hebben.
Ik denk trouwens ook dat jullie een jongetje krijgen. 50% kans dat ik er naast zit trouwens.![]()
Kwisted, ik ga je tóch feliciteren!![]()
Verlof hebben lijkt mij heerlijk trouwens. Nog een paar keer uitslapen, doen waar je zin in hebt, de laatste dingen in orde maken, etc. Enne, ik vind mijn werk ook leuk hoor.
Hopelijk kun je er toch snel van gaan genieten!
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen!quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
<3
Ik ben toch wel steeds meer nieuwsgierig naar de kleine... Het kan zo goed zijn dat ik misschien wel een kindje aan het bakken ben met donkere haartjes in plaats van de 2 blonde draken die ik heb. Ergens zie ik dan een meisje () met donkere krullen en lichte ogen...
Nietes!quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:03 schreef _Bunny_ het volgende:
En verder allemaal tot ziens in het Babytopic!
pm je emailadres maarquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:18 schreef LadyBlack het volgende:
Oh Sorbootje! Heb jij nog die pdf voor mij van het Viva artikel? Ik kon m niet meer krijgen hier...
Eigenlijk is de situatie onveranderd, maar om dat hier nou iedere dag te melden is ook zoiets hè.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:03 schreef _Bunny_ het volgende:
Dames, goedemiddag. Ik ben eindelijk uit mijn schulpje gekropen na 10 dagen kramenBijgelezen heb ik nog niet, dus als ik mensen vergeet, sorry
Dus wilde iedereen hier nog even bedanken voor alle leuke berichtjes en steun tijdens de laatste loodjes.
Alle nieuwe LLM's: Succes!
Labelloo en Vamp: Beiden gefeliciteerd met jullie kleintjes!![]()
En alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!
En FTA: fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt, en ben blij dat het allemaal wat beter lijkt te gaan (aan je berichten te lezen...)
Ik zal met een schuin oog de geboortes in de gaten houdenEn verder allemaal tot ziens in het Babytopic!
Haha!!! Ga je toch niet?quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:15 schreef Mangostine het volgende:
Ik moet vanavond gymmen, en ik heb Echt. Geen. Zin.
Klopt de groei was vorige week in ieder geval wel in orde.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:55 schreef Ticootje het volgende:
Is de groei nu weer wel goed? Dat waren de laatste berichten toch?
Zou ik m ook mogen? Ik ben niet in de gelegenheid geweest om er 1 te kopenquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:18 schreef LadyBlack het volgende:
Oh Sorbootje! Heb jij nog die pdf voor mij van het Viva artikel? Ik kon m niet meer krijgen hier...
Ik ook! Ik was te laatquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zou ik m ook mogen? Ik ben niet in de gelegenheid geweest om er 1 te kopen
Behalve kinderwagen,box,commodequote:Op maandag 20 augustus 2012 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Dat is snel! Wij hebben nog helemaal niets.
Ja dat heeft m'n moeder.quote:
Maar je bent zwanger!!quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:05 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik heb vorige week ook al afgezegd.
Zie je. Het is echt de ultieme smoes.quote:
Samen Bel! Samen!quote:
Jaaquote:
Ik heb een schema meegekregen wie je wanneer ziet als je in het ziekenhuis loopt voor begeleiding en ze zagen geen aanleiding om daar van af te wijken. Volgende keer krijg ik een gyn die me waarschijnlijk de rest van de tijd gaat begeleiden. Tweelingexpert (welliswaar in eeneiige tweelingen maar ach...).quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:48 schreef klumsy het volgende:
Kyara fijn dat je je 2 guppies gezien hebt en dat het er goed uitzag
wel vreemd dat je zoveel tijd tussen je echo's hebt, ik moest elke 3 weken langs komen voor bloeddruk, gewicht en gesprek en dan vaak ook een echo
Ik mag de 30e weer voor een echo, de vorige lijkt alweer zo lang geleden maar zie net dat dat de 8e geweest is![]()
Kan in ieder geval niet wachten tot de volgende echo, want ben het weekend niet fit geweest, had behoorlijke verhoging 38,8 en veel last van m'n buik ( volgens mij voornamelijk darmen en maag ) alles was echt super gevoelig en af en toe steken, dus was een beetje bang voor iets met m'n blindedarm, maar temperatuur is weer normaal en de buikpijn is zo goed als weg
Gadver?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:37 schreef YPPY het volgende:
Wow Tally, wat gaaaaaaf! Nu ben je dus zwanger door te neuken?
As konijnen!quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:37 schreef YPPY het volgende:
Wow Tally, wat gaaaaaaf! Nu ben je dus zwanger door te neuken?
Pas op! Straks is het een zesling!!!!!!!!!!! OMG!!!!!!!! Zes!!!!!!!quote:
Nee gelukkig is het niet hoe vaker je sex hebt hoe zwangerder je wordt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:06 schreef YPPY het volgende:
[..]
Pas op! Straks is het een zesling!!!!!!!!!!! OMG!!!!!!!! Zes!!!!!!!
quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:06 schreef YPPY het volgende:
[..]
Pas op! Straks is het een zesling!!!!!!!!!!! OMG!!!!!!!! Zes!!!!!!!
Koop anders de buren uit?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:09 schreef Tally het volgende:
[..]
Dan moet ik niet te lang wachten met mn huis te koop te zetten.
Als dat toch eens zou kunnen!quote:
ach joh als je er plaats voor hebt, why not??quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:12 schreef LadyBlack het volgende:
Wanneer zijn jullie eigenlijk de eerste dingen gaan kopen?
Ik zit te kwijlen bij een kinderwagen op marktplaats, en ik wil ook heel graag de familiewieg op gaan halen bij mn oom en tantemaarja... supervroeg nog
leuk!!!quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:29 schreef danic het volgende:
Ah, afbeelding gevonden.
Tis niet meer verkrijgbaar, dus klein plaatje maar:
[ afbeelding ]
Omdat het heel spannend isquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:26 schreef becky27 het volgende:
[..]
ach joh als je er plaats voor hebt, why not??
dan haal je toch een knuffeltje of een pakje om die drang tijdelijk te stillen en haal je wat later in de zwangerschap de rest?quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Omdat het heel spannend ishet idee dat het nog misgaat, en dat die spullen je dan aan staan te kijken...
![]()
Plaats is er ook nog niet echt trouwenser gaat nog wel wat tijd overheen denk ik voor we onze spullen zo gereorganiseerd hebben dat de babykamer ingericht kan worden
Ik moest 'm ff opzoeken, maar dat is geen verkeerde droom!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gedroomd over Ian Sommerhalder en een vliegend tapijt.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:25 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik moest 'm ff opzoeken, maar dat is geen verkeerde droom!
quote:
Ik heb in het begin vooral boekjes gekocht, dat voelde wat neutraler. (ik had sowieso al een forse collectie kinderboeken)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 06:08 schreef nytar het volgende:
[..]
dan haal je toch een knuffeltje of een pakje om die drang tijdelijk te stillen en haal je wat later in de zwangerschap de rest?
Banden?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:48 schreef Fieder het volgende:
GoeiemorgenNiet echt bijgelezen...
Ik heb vannacht amper geslapen, ik had steeds hele gemene scherpe steekjes in mn buik, rondom mn baarmoeder. Voornamelijk aan de zijkanten maar ook iets meer naar het midden toe.
Ik heb gister wel zware boodschappen getild, misschien banden? Of voelt dat toch anders?
Ben flink geschrokken iig...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat klinkt dat goed klumsquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 07:39 schreef klumsy het volgende:
Ow en ik heb heerlijk geslapen en heb nog maar weinig last van misselijkheid
had het eerst niet verwacht maar kan ook echt super genieten van het feit dat ik gewoon weer zwanger benalle kwaaltjes jagen die roze wolk nog wel eens weg, maar als ik daar weinig last van heb dan is die wolk ook duidelijk aanwezig
Roan en Senna krijgen gewoon een broertje of zusje
Zo dat was wel weer genoeg vrolijkheid zo op de vroege ochtend
Klums, ik word er gewoon helemaal blij van dit te lezen!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 07:39 schreef klumsy het volgende:
Ow en ik heb heerlijk geslapen en heb nog maar weinig last van misselijkheid
had het eerst niet verwacht maar kan ook echt super genieten van het feit dat ik gewoon weer zwanger benalle kwaaltjes jagen die roze wolk nog wel eens weg, maar als ik daar weinig last van heb dan is die wolk ook duidelijk aanwezig
Roan en Senna krijgen gewoon een broertje of zusje
Zo dat was wel weer genoeg vrolijkheid zo op de vroege ochtend
Ik heb iets minder buikpijn dan gisteren, toen voelde het net of ik 1000 sit ups had gedaan de dag ervoor, tenminste dat denk ik, want sit ups zijn voor sportieve mensen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:08 schreef pessie het volgende:
Cantare, hoe voel je je nu, bij je oudste was jij toch met 38 weken bevallen? Rot van die ws blaasontsteking![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FTA veel succes!
En volgens mij hebben verschillende van jullie vandaag weer mijlpalen![]()
Gelukkig hebben wij een heel gezellig pufclubje! Er was er alleen eentje bij die de partnerles oversloeg want dat was 'onzin'. Nou ja, moet ieder voor zich weten natuurlijk![]()
Succes Cantare!
Krijg de warmte hier ook het huis niet uit .. Boven opzich wel, maar onder is het nog steeds 27 graden ondanks alle ramen/deuren tegen mekaar open en zulks.
Dat alleen al is een reden om dat soort klasjes over te slaan.. Ik zou me werkelijk kapot ergeren aan de domheid van anderen. Ik zie dan ook een soort giebelklasje voor me en gewoon standaard domme wijven..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:21 schreef Mangostine het volgende:
Succes voor FTA en beterschap voor Cantare
Ik ben gister naar de gym geweest, wat zit er toch een stel domme wijven daar. Serieus vragen stellen als:
"Hoe komt het dat de pijnbeleving bij de bevalling per vrouw verschilt?"
"Als je weeën om de minuut hebt moet je de vk bellen, toch?"
"Wat nou als ik het pufritme vergeet tijdens de bevalling?"
Ok, dat het nieuw voor je is snap ik, maar met een termijn zo rond de 30 weken mag ik toch aannemen dat je je een béétje hebt ingelezen.
En de docente die zo heerlijk op peuterniveau uitlegt: "Hoe herkennen we het begin van de bevalling?" Klas: "Weeën!" Zij: "Wat zijn weeën?" Klas: "Samentrekkingen van de baarmoeder!" "Ja, samentrekkingen, en met een duur woord noemen we dat contracties."
Echt, hoe oud ben ik, 10?/hormonaal
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm .. Bekkenpijn.. En niet te zuinig!
De holle ader? Do Tell!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FTA veel succes!
En volgens mij hebben verschillende van jullie vandaag weer mijlpalen![]()
Gelukkig hebben wij een heel gezellig pufclubje! Er was er alleen eentje bij die de partnerles oversloeg want dat was 'onzin'. Nou ja, moet ieder voor zich weten natuurlijk![]()
Succes Cantare!
Krijg de warmte hier ook het huis niet uit .. Boven opzich wel, maar onder is het nog steeds 27 graden ondanks alle ramen/deuren tegen mekaar open en zulks.
Je kan gewoon op je rug liggen hoor, als die ader wordt afgekneld dan merk je dat heus wel.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Echt hè. Mijnes staat me aan het eind van de avond ook heel enthousiast thuis op te wachten. "Was het weer gezellig schat?"quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef Tally het volgende:
Dat vond ik ook vreselijk Mango. Daarom ben ik alleen nog naar de partneravonden geweest.
Omdat mijn man helemaal niet wist wat hij kon verwachten. Dus vond ik het wel belangrijk dat hij iets er over had gehoord. Want lezen wilde hij niet
Ik ben ook niet meer naar de baby bijeenkomsten geweestIk vond het zo vreselijk.
En mijn man maar elke week lachen als ik ging
Doordat je op je rug sliep, of had dat een andere oorzaak?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:30 schreef Tally het volgende:
Die holle ader was de reden waarom ik in Maastricht op de EH terecht kwam met een bloeddruk van 60/40
Volgens mij is het geheim van de tens, dat je zo met het kreng bezig bent, zodat je wat minder met je bevalling bezig bent..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:30 schreef pessie het volgende:
Whaha Mango!
En mijn ervaring is dat ik mn eigen pufritme bepaalde, gewoon doen wat goed voelt, werkte hier als een trein.
Wij hebben samen bevallen gedaan bij Nathan, was beter dan wat ik zo hoor van jou. (al was er serieus een vent die "hechten" "vlechten" wilde noemen want hij wilde er toch niet aan denken dat zn vrouw hechtingen zou krijgen in dat gebied).
Wie vroeg er nou naar een TENS? Ik heb er bij de zwangerschap van Nathan naar gekeken, maar toen bleek dat je dan vanaf 4 a 5 cm niet meer onder de douche kunt heb ik besloten het niet te gebruiken, douchen leek mij prettiger. Achteraf bleek ik alleen rugweeën te hebben gehad dus het zou wel effectief zijn geweest.
Twinkle, bij mij hielp een slaapzak onder mn onderlaken en genoeg kussens in mn rug om half rechtop te slapen.
Jup. Door op mijn rug te liggen. Niet eens slapen want ik was al wakker.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Doordat je op je rug sliep, of had dat een andere oorzaak?
Ik lees her en der, dat je snel genoeg door hebt dat je duizelig wordt als dat gebeurd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:44 schreef Tally het volgende:
[..]
Jup. Door op mijn rug te liggen. Niet eens slapen want ik was al wakker.
Mwoa of pijnbestrijding nou psychisch is of niet, als et maar werkt tochquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij is het geheim van de tens, dat je zo met het kreng bezig bent, zodat je wat minder met je bevalling bezig bent..
Dat vertelde mijn fysio ook destijds.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik lees her en der, dat je snel genoeg door hebt dat je duizelig wordt als dat gebeurd.
Ik werd licht in mijn hoofd en mijn hartslag begon te zakken. De arts op de EH schrok zich rot. Daar heb ik ook een tijdje geleden aan de hartmonitor. Later ging mn hart vanzelf weer sneller kloppen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik lees her en der, dat je snel genoeg door hebt dat je duizelig wordt als dat gebeurd.
Jij bent / was toch ook wel aan de forse kant van jezelf?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik werd licht in mijn hoofd en mijn hartslag begon te zakken. De arts op de EH schrok zich rot. Daar heb ik ook een tijdje geleden aan de hartmonitor. Later ging mn hart vanzelf weer sneller kloppen.
Je voelt je echt rot. De arts hoorde van een gyn in dat ziekenhuis dat het normaal was maar dat het best lang duurde bij me. Dus mocht ik weer zo'n dikke pens krijgen, let ik wel 2 keer op dat ik niet op mijn rug terecht kom
Jup. Benquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij bent / was toch ook wel aan de forse kant van jezelf?
quote:
Ik! mmm dat douchen is wel een punt ja... naja ik zal er nog eens over nadenken en anders moet mijn man maar gewoon mijn onderrug masserenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:30 schreef pessie het volgende:
Wie vroeg er nou naar een TENS? Ik heb er bij de zwangerschap van Nathan naar gekeken, maar toen bleek dat je dan vanaf 4 a 5 cm niet meer onder de douche kunt heb ik besloten het niet te gebruiken, douchen leek mij prettiger. Achteraf bleek ik alleen rugweeën te hebben gehad dus het zou wel effectief zijn geweest.
Hahahaha! Ik hou 'm erin!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:30 schreef pessie het volgende:
Wij hebben samen bevallen gedaan bij Nathan, was beter dan wat ik zo hoor van jou. (al was er serieus een vent die "hechten" "vlechten" wilde noemen want hij wilde er toch niet aan denken dat zn vrouw hechtingen zou krijgen in dat gebied).
Klopt dat is o.a. 1 van de dingen jaquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij is het geheim van de tens, dat je zo met het kreng bezig bent, zodat je wat minder met je bevalling bezig bent..
zeker weten dat het niet een andere vagale reactie was (misselijk, volle blaas?)? ik zie zulke reacties ook vaak als mensen bijvoorbeeld heel misselijk zijn... dan zakt de hartslag soms echt tot onder de 30, en daarbij een hele lage bloeddruk...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik werd licht in mijn hoofd en mijn hartslag begon te zakken. De arts op de EH schrok zich rot. Daar heb ik ook een tijdje geleden aan de hartmonitor. Later ging mn hart vanzelf weer sneller kloppen.
Je voelt je echt rot. De arts hoorde van een gyn in dat ziekenhuis dat het normaal was maar dat het best lang duurde bij me. Dus mocht ik weer zo'n dikke pens krijgen, let ik wel 2 keer op dat ik niet op mijn rug terecht kom
Nee ik had voor de rest nergens last van.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
zeker weten dat het niet een andere vagale reactie was (misselijk, volle blaas?)? ik zie zulke reacties ook vaak als mensen bijvoorbeeld heel misselijk zijn... dan zakt de hartslag soms echt tot onder de 30, en daarbij een hele lage bloeddruk...
kee just checkin'quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:58 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee ik had voor de rest nergens last van.
Ik zet in op anderhalf uur bij jou.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik doe het wel weer gewoon binnen 3 uur...
Haha... Als ik nog moet eten gaat dat wel voor ja.. Zeker snack.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zet in op anderhalf uur bij jou.
En een patatje met en frikadel speciaal.
Je haar minder vaak wassen, en als je het wast eens wassen met afwasmiddel zomaar een druppel.quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:40 schreef danic het volgende:
Goedemorgen!
Daarom raadden ze dus aan dat ding er bij 4 a 5 cm op te zetten en er niet meer af te halen. Maar ik vind jouw tip ook wel handig, en dan met watervaste stift markeren waar de electrodes moetenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:02 schreef mignonne het volgende:
Hahahha dokter kunt u even naar mijn vlechtingen kijken?
Over die TENS, het schijnt niet voor iedereen even effectief te zijn, maar wat ik ervan zag bij een vrouw heeft zij er wel echt iets aan gehad, niet alleen qua afleiding van het knopje. Die mevrouw is van tevoren ook nog een hele tijd in bad geweest. Dat je niet meer in bad kunt vanaf 4-5 cm is onzin, je kunt niet meer in bad/douchen vanaf het moment dat die electrodes erop geplakt zitten. Of je dat bij 2-3 cm al doet of pas bij 7-8 dat moet je zelf weten.
Tip... laat je verloskundige wellicht wel bij 2-3 cm alvast even kijken waar ze de electrodes moet gaan plakken op je rug. Die moeten een bepaald aantal cm's van elkaar af geplakt worden en een bepaald aantal cm's boven je heupbeenderen. Het zag er niet heel plezierig uit voor die mevrouw toen vlk en partner bij 6-7 cm nog met een meetlint in de weer waren
J krijgt tzt ook nog een korte uitleg wat hij moet doen als de vk te laat is. We houden met dat scenario wel rekening ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef pessie het volgende:
[..]
Daarom raadden ze dus aan dat ding er bij 4 a 5 cm op te zetten en er niet meer af te halen. Maar ik vind jouw tip ook wel handig, en dan met watervaste stift markeren waar de electrodes moeten![]()
Het hangt er gewoon ook echt van af wat voor weeën je hebt.
Whaha Tico, ook zo lekker snel! Ik (de vk trouwens ook) denk dat ik een snelle bevalling ga hebben, Nathan ging namelijk ook wel erg rap. Mag van de vk niet wachten op manlief om te bellen in februari, moet ik zelf doen, ze wil graag op tijd komen![]()
Hoe is het met de blaasontsteking van sorbo?
Nou, er is zelfs al 2x een kind uit gekomen.. Moet je dan uberhaupt nog persen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:37 schreef pessie het volgende:
Het risico is dit keer gewoon dat persen ws veel sneller gaat omdat er al een keer een kind langs is gegaan, de vorige keer kwam de vk toen ik al persweeën had. Goed dat je J instructie geeft, gaat ie leuk vinden, zn eigen kind opvangen
Hm, denk dat je met 1 keer dat kind wel tegen de muur aanslingerd (weet je meteen waar J moet gaan staan om em op te vangenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, er is zelfs al 2x een kind uit gekomen.. Moet je dan uberhaupt nog persen?
Jawel hoor, geeft de burger juist moed. Bij de eerste wordt er nog gesproken over 3 dagen bevallen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Hm, denk dat je met 1 keer dat kind wel tegen de muur aanslingerd (weet je meteen waar J moet gaan staan om em op te vangen).
Maar goed, laten we het weer over zwangerschappen hebben, denk dat de mensen die hier voor de eerste keer moeder worden dit nog niet willen lezen
niet altijd neequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, er is zelfs al 2x een kind uit gekomen.. Moet je dan uberhaupt nog persen?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:44 schreef lily het volgende:
[..]
niet altijd nee
Ik kreeg bij de derde nog even een geplande keizersnede ivm voorliggende placenta (en ik maar denken; oh, die derde doe ik wel ff)
De eerste deed ik iets van 12 tot 14 uur over... En dan helemaal vanaf begin van de weeën.. Dus die je echt nog heel goed kunt opvangen en dat je echt nog niet hoeft te bellen...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:43 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Jawel hoor, geeft de burger juist moed. Bij de eerste wordt er nog gesproken over 3 dagen bevallen.
Of 6 uurtjes. Weet je, ik was helemaal panisch van tevoren (degenen die hier weer met mij zitten weten dat helaas ws nog wel) achteraf gezien is het "gewoon" loslaten en zien wat er van komt. Dat loslaten was een beetje een uitdagingquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:43 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Jawel hoor, geeft de burger juist moed. Bij de eerste wordt er nog gesproken over 3 dagen bevallen.
Kaarsjes bij de bevalling toch?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:48 schreef pessie het volgende:
[..]
Of 6 uurtjes. Weet je, ik was helemaal panisch van tevoren (degenen die hier weer met mij zitten weten dat helaas ws nog wel) achteraf gezien is het "gewoon" loslaten en zien wat er van komt. Dat loslaten was een beetje een uitdagingmaar het is goed gekomen. En mocht het toch een drama worden kun je altijd nog naar het ziekenhuis voor pijnbestrijding.
Lily, dat weet ik nogik weet ook nog hoe verdrietig je ervan was en hoe ontzettend absoluut niet de manier van bevallen dat voor jou was.
Ik was bij de vk en ze hebben een zwangere lopen die een kindje in stuit heeft liggen met de navelstreng om de nek, de zwangere had thuis willen bevallen maar het is het veiligst om een ks te doen. Heel jammer en verdrietig, wel fijn dat ze het vantevoren zien en dat ze een plan van aanpak hebben die het beste is voor moeder en kind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |