abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115786124
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:11 schreef Keshet het volgende:
Tico, ik ben absoluut voor zo'n test, mits je die vrijwillig doet natuurlijk. Een dergelijke test zou mij 5 weken stress en een vruchtwaterpunctie bespaard hebben. ;)
Ik denk trouwens ook dat jullie een jongetje krijgen. 50% kans dat ik er naast zit trouwens. :')

Kwisted, ik ga je tóch feliciteren! *O*
Verlof hebben lijkt mij heerlijk trouwens. Nog een paar keer uitslapen, doen waar je zin in hebt, de laatste dingen in orde maken, etc. Enne, ik vind mijn werk ook leuk hoor. ;)
Hopelijk kun je er toch snel van gaan genieten!
Ik zie voors en tegens... Ik vind het ergens ook wel heel ver gaan. Net als embyo selectie, ja een uitkomst voor mensen die een vreselijke erfelijke ziekte meedragen.. Daar absoluut voor! Maar dan denk ik waar staan we dan over een jaar of 50... Kunnen we dan kiezen voor groene ogen, of een jongen of een meisje? Hebben we dan helemaal geen chromosomen afwijkingen meer? Ik bedoel, creeren we dan zelf niet een soort superras?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115786206
Oh en misschien gaan we nog verder. Want je kan zelf natuurlijk altijd kiezen om een kindje te houden, maar zijn we dan zo harde maatschappij geworden, dat je dan ook zelf maar de kosten moet dragen.. Kijk naar de discussie over de dure medicijnen voor een klein groepje mensen, die zonder dood zouden gaan, maar waar blijkbaar de meerderheid van de samenleving niet voor zou willen betalen als ze de keuze krijgen.
pi_115786380
Dit gaat mij wat te diep op de maandagmiddag. :{

Kwisted, ein-de-lijk verlof :P
Ik heb voor mijn verlof kleine projectjes gepland. Een lampenkap pimpen voor op de babykamer en ons trouwalbum maken. Maar ik zie mezelf inderdaad ook al na een week verveeld de teleshopping artikelen bestellen. Hoewel mijn werk helemaal niet zo leuk is (nou ja, normaal wel, maar als je hormonaal bent is er ècht geen zak aan. :') )
pi_115786418
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

<3

Ik ben toch wel steeds meer nieuwsgierig naar de kleine... Het kan zo goed zijn dat ik misschien wel een kindje aan het bakken ben met donkere haartjes in plaats van de 2 blonde draken die ik heb. Ergens zie ik dan een meisje ( :') ) met donkere krullen en lichte ogen...
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen! O+
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:26:14 #155
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115786702
Maar, als je zo'n test doet en je krijgt een 'positieve' uitslag op Down, dan wil dat nog niet zeggen dat je de zwangerschap afbreekt he?
Ik zou het in ieder geval héél graag willen weten, om voorbereid te zijn op een aantal zaken na de geboorte. Of ik een zwangerschap af zou laten breken weet ik echt niet; zolang ik niet in die situatie zit kan ik de keuze niet maken.

Ik weet dat er veel mensen zijn die vinden dat als je bewust 'kiest' voor het krijgen van een kindje met het Syndroom van Down (Lees: Zwanger worden, gestest worden, uitslag Down krijgen en de zwangerschap doorzetten) dat je dan dus ook maar moet betalen voor alle kosten die het hebben van zo'n kindje met zich meebrengt.

Ik vind dit altijd erg moeilijke onderwerpen. Mijn zus is na een hersenvliesontsteking toen ze 2,5 was doof geworden, heeft epilepsie en is geestelijk nooit verder gekomen dan de leeftijd van een kind van een jaar of 10. Ze is nu 35, woont bij mijn ouders (ze hebben moeite om een geschikte plek voor haar te vinden) en werkt fulltime op een sociale werkplaats.
Hoe ga je dan met dit soort situaties om? Gezond geboren maar daarna minstens net zo duur als een kindje met het Syndroom van Down, qua medische en maatschappelijke kosten.

Dezelfde discussie wordt ook gevoerd rondom de zorg voor premature kindjes. De kosten om ze in leven te houden zijn heel hoog en veel kinderen houden er een (flinke) handicap aan over.
In mijn geval: Ik kan en kon geen prijskaartje hangen aan het leven van E. maar als haar behandelingen destijds door mij betaald hadden moeten worden dan was het toch snel voorbij geweest.

Nou ja, moeilijk onderwerp dus. Zeker als er een klein kereltje in je buik bezig is om de boel te verbouwen. O+
A grand adventure has begun.
pi_115786952
Nou ja, ik vind dat er soms tegen beter weten in alles op alles wordt gezet om mensen in leven te houden, soms zelfs tegen het mensonterende aan... Dat gaat dan niet alleen om prematuren, babies enz.. Maar kijk nou eens naar Friso...
Of kankerpatienten, die echt een lijdensweg te gaan hebben als je gaat rekken, en dan toch alles op alles...
pi_115787939
Sparkling wat verdrietig, sterkte!

LeNeHe alweer 37 weken, kwisted 36 en Keshet 26!

Ik heb drie weken geleden ook haartjes gezien op de echo!

Vulpenballetje welkom!

Kyara fijn dat de echo goed was!

Ik ben morgen alweer 31 weken en heb dan de echo in het Erasmus, ben best zenuwachtig eigenlijk. En als alles zo door gaat, dan is de kleine er over 6 weken al :o help! Het kamertje is og lang niet klaar!
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:02:43 #158
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_115788037
FTA ik wil je alvast even heel veel succes wensen morgen :)
W
Z
E
pi_115788064
Dames, goedemiddag. Ik ben eindelijk uit mijn schulpje gekropen na 10 dagen kramen :O Bijgelezen heb ik nog niet, dus als ik mensen vergeet, sorry :( Dus wilde iedereen hier nog even bedanken voor alle leuke berichtjes en steun tijdens de laatste loodjes.

Alle nieuwe LLM's: Succes!

Labelloo en Vamp: Beiden gefeliciteerd met jullie kleintjes! *O* *O*

En alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

En FTA: fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt, en ben blij dat het allemaal wat beter lijkt te gaan (aan je berichten te lezen...)

Ik zal met een schuin oog de geboortes in de gaten houden ;) En verder allemaal tot ziens in het Babytopic!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_115788247
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:03 schreef _Bunny_ het volgende:
En verder allemaal tot ziens in het Babytopic!
Nietes! ;)

Maar ik zie je vást nog wel eens ergens anders posten. Geniet!!
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:17:39 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115788549
Dag dames :W

Interessante discussie hierboven... zeker als je moet gaan besluiten of je de combinatietest gaat laten doen of niet! Wij zijn er nog niet uit in elk geval.

Verder las ik verdrietig nieuws van Sparkling... dus toch ;( Heel veel sterkte gewenst, en jouw tijd komt vast nog! :*
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:18:46 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115788588
Oh Sorbootje! Heb jij nog die pdf voor mij van het Viva artikel? Ik kon m niet meer krijgen hier...
pi_115789147
Sparkling, shit! ;( Heel veel sterkte :*

Kwisted, toch gefeliciteerd met je verlof, komt vast helemaal goed ;)

Hier weer flink veel bruinverlies vandaag. Heb echt het gevoel dat het aan inspanning gerelateerd is. Afgelopen weekend bijna geen last van gehad, behalve na een flink stuk gewandeld te hebben. Nu heb ik vandaag weer gewerkt en is het weer heel veel. Werk in het ziekenhuis als verpleegkundige en heb dus vrij inspannend werk.
Zijn er hier dames die dat herkennen, bruinverlies bij inspanning?
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:53:43 #164
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115789878
Spark ... -O- heel veel sterkte! :*

Lot.. nee nooit bruin verlies gehad wel ongi krampen als ik erg emotioneel of boos ben geweest :')
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115789882
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:18 schreef LadyBlack het volgende:
Oh Sorbootje! Heb jij nog die pdf voor mij van het Viva artikel? Ik kon m niet meer krijgen hier...
pm je emailadres maar :)
pi_115790267
Ach Sparkling :* Sterkte.
pi_115791136
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:03 schreef _Bunny_ het volgende:
Dames, goedemiddag. Ik ben eindelijk uit mijn schulpje gekropen na 10 dagen kramen :O Bijgelezen heb ik nog niet, dus als ik mensen vergeet, sorry :( Dus wilde iedereen hier nog even bedanken voor alle leuke berichtjes en steun tijdens de laatste loodjes.

Alle nieuwe LLM's: Succes!

Labelloo en Vamp: Beiden gefeliciteerd met jullie kleintjes! *O* *O*

En alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

En FTA: fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt, en ben blij dat het allemaal wat beter lijkt te gaan (aan je berichten te lezen...)

Ik zal met een schuin oog de geboortes in de gaten houden ;) En verder allemaal tot ziens in het Babytopic!
Eigenlijk is de situatie onveranderd, maar om dat hier nou iedere dag te melden is ook zoiets hè.
pi_115791205
FTA veel succes morgen!
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:51:57 #169
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115791834
Succes morgen FTA :*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115792004
Is de groei nu weer wel goed? Dat waren de laatste berichten toch?
pi_115792794
Ik moet vanavond gymmen, en ik heb Echt. Geen. Zin. }:|
pi_115792833
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:15 schreef Mangostine het volgende:
Ik moet vanavond gymmen, en ik heb Echt. Geen. Zin. }:|
Haha!!! Ga je toch niet?
pi_115793813
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:55 schreef Ticootje het volgende:
Is de groei nu weer wel goed? Dat waren de laatste berichten toch?
Klopt de groei was vorige week in ieder geval wel in orde.
pi_115793943
Alles voor de kinderkamer is er nu in principe.
Kleertjes zijn er voldoende nu
(baby uitzet)
Nu nog wat klein spul en we zijn zover om het met 4 maanden te plaatsen.
Lijstje is niet zo groot meer gelukkig.
Wat je al niet kunt krijgen bij een kringloop vaak
pi_115794041
Jullie zijn er snel bij Asfalt

FTA succes morgen!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115794124
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:18 schreef LadyBlack het volgende:
Zou ik m ook mogen? Ik ben niet in de gelegenheid geweest om er 1 te kopen ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115794132
Als je overal wat weg krijg en wat dingen voor een paar euro bij de kringloop kunt krijgen ,tsja dan is het snel klaar.
Nu is het alleen nog klein spul zoals dekentjes extra lakens kruiken enz
pi_115794232
Dat is snel! Wij hebben nog helemaal niets.
pi_115794305
ja dat is waar :)
wij hoeven ook alleen nog maar de kleine dingetjes te kopen, heb al zoveel leuks gezien O+
maar willen wachten tot we weten wat "het" gaat worden
pi_115794356
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zou ik m ook mogen? Ik ben niet in de gelegenheid geweest om er 1 te kopen ;(
Ik ook! Ik was te laat ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_115794553
we hebben het gewoon neutraal en ik vind dat ik niet een hele kamer hoef te behangen als een rondom ook een mooie 20 cm brede baan kan doen + aankleding in de zelfde styl
pi_115794583
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Dat is snel! Wij hebben nog helemaal niets.
Behalve kinderwagen,box,commode :P
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_115794711
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:54 schreef Joene het volgende:

[..]

Behalve kinderwagen,box,commode :P
Ja dat heeft m'n moeder. :D
pi_115794754
Zo den kekke bugaboo!!!
pi_115794805
kinderwagen moeten we nog wel bestellen, dat is eigenlijk het enige wat we vorige keer nog niet hadden... nouja wel hadden, maar hebben afbesteld, beetje overbodig ook een tweelingwagen nu :P
pi_115795117
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Haha!!! Ga je toch niet?
ik heb vorige week ook al afgezegd.
pi_115795171
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:05 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ik heb vorige week ook al afgezegd.
Maar je bent zwanger!!
pi_115795448
Och verhip ja! /belt af
pi_115795549
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:11 schreef Mangostine het volgende:
Och verhip ja! /belt af
Zie je. Het is echt de ultieme smoes.
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:15:41 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115795634
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ook! Ik was te laat ;(
Tally!!

Welkom :W O+
pi_115795643
Lol :P
Je zwangerschapsgym afbellen omdat je zwanger bent! Ik vind het een goeie grap.
Das zoiets als niet naar de bedrijfsarts gaan omdat je ziek bent.
pi_115795729
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:15 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Tally!!

Welkom :W O+
Pardon?? Heb ik iets gemist?
pi_115795905
:o Jah ik heb wat gemist! Gefeliciteerd en welkom meis, zijn we weer samen zwanger O+
pi_115796346
Tally, feli de peli, wat een verrassingsei! :D
pi_115796591
Dank jullie. 3 september is de eerste echo. Dan weet ik hoe ver ik ben.
pi_115796846
Jaaaa, Tally O+ welkom!!
pi_115796879
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:37 schreef bellelena het volgende:
Jaaaa, Tally O+ welkom!!
Samen Bel! Samen!
pi_115796945
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Samen Bel! Samen!
Jaa *; Echt zo ontzettend gaaf! Kunnen we een dikke buiken meet&greet houden over een poosje :D

En een broertje of zusje voor Zoë O+ O+ O+
pi_115797092
Hoi! Bedankt dames voor het welkom gisteren en vandaag, hopelijk mag ik nu wat langer hier blijven!
Vanavond is de MvM mevrouw geweest, een dikke vette teststreep en een armband (nu heb ik het setje compleet! :') ) en ik kreeg ook nog het boek Paaseitjes zoeken in het AMC, omdat ik me nog in augustus heb aangemeld!

Zou ik in de OP erbij mogen aub?
Vulpenballetje 15 april 2013
vragen mag!
pi_115799120
VPB en Tally, gefeliciteerd en welkom! Wat gezellig *O*

Op de echo afgelopen zaterdag was al duidelijk te zien dat mijn dametje al een groot deel ingedaald is. Maar vandaag zag ik het ook 'ineens' aan mijn buik. Hij hangt veel lager en mijn navel wijst naar beneden haha.

Ik krijg trouwens echt super veel opmerkingen over mijn navel. Het is toch normaal dat die naar buiten ploept? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')