Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:28 schreef H-D het volgende:
Het concept is nou ook niet echt heel nieuw te noemen toch![]()
Ik vind het ook totaal niks voor mij. Zou er nooit een kopen. Maar ze zien er wel geinig uit.
2e hands ook nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld.
Serieus?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden.
De nieuwe Ka echt niet hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Serieus?
Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's.
Watvoor Ka heb je?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden.
Alhoewel ik jaloers ben op de verbruikscijfers die soms worden genoemd.
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Watvoor Ka heb je?wist niet eens dat jij Ka reed
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelfquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Serieus?
Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's.
dat komt omdat ze dan stiekem vanuit hun bmw 1 serie naar je kontje kunnen kijken zonder dat jij denkt, omfg een homowagen, uitkijken!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelf
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc.
Heb destijds ook proefgereden met een Up!, een Panda en een Twingo. Maar persoonlijk vond ik de Ka de beste wegligging hebben, en het mooiste dashboard, en bovendien het meest "dynamische" uiterlijk van de kleintjes.
Hiervoor heb ik een Opel Astra gereden en een laatste model Hyundai Accent, maar kleiner rijdt niet persé minder wat mij betreft, wel lekker zuinig (al kan het altijd beter), en ik ontleen mijn mannelijkheid niet aan het formaat auto.
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt?
De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch".quote:Ka zal inderdaad wel de beste wegligging hebben idd. Hij ziet er ook het meest dynamisch uit. Dashboard vind ik persoonlijk vreselijk maar dat is een kwestie van smaak![]()
Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik).quote:En verder ontleen ik mijn mannelijkheid ook niet aan het formaat auto. Vind kleine auto's alleen niet mooi, niet handig en minder fijn om tijd in door te brengen/te rijden. Dus daarom heb ik er ook geen. En ze zijn vaak niet leuk gemotoriseerd vind ik.
Ah nette uitvoering danquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten.
[..]
De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch".
Het dashboard vind ik van de Ka qua vormgeving echt veruit het mooiste, qua gebruikte materialen is het natuurlijk niet geweldig en niet vergelijkbaar met auto's uit het C segment of hoger, maar voor het A segment voldoet het prima, en in vergelijking met concurrenten vind ik het dashboard van de Ka ook kwalitatief het beste.
[..]
Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik).
Snel zijn ze geen van allen inderdaad, of je moet een Twingo RS nemen.
Maar ik reed hiervoor in een auto met een 1.6 motor en 112 pk en ik merkte dat ik hoofdzakelijk toch heel rustig reed, en vrijwel nooit het potentieel van de auto benutte, maar was desondanks wel relatief onzuinig uit. Toen heb ik besloten op zoek te gaan naar een kleinere auto met minder (vaste) lasten, waarbij ik niet teveel hoefde in te leveren op comfort en wegligging.
Uiteindelijk heb ik die - naar mijn mening - met de Ford Ka gevonden.
Het is logisch dat je dan niet uitkomt bij de Toyota Aygo, Citroėn C1, Peugeot 107, Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Nissan Pixo of Hyundai i10 wat mij betreft.
De Up! vond ik minder mooi dan de Ka, duurder, dashboard minder, en de wegligging minder, al reed tie goed, maar die viel dus af, de Twingo viel meteen af door het dashboard, de Kia Picanto vond ik te duur in de uitvoering zoals ik 'm wilde, en de Panda was het nog bijna geworden.
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:50 schreef D. het volgende:
De Ka heeft het lelijkste dashboard imho
De buitenkant vind ik wel leuk, maar de binnenruimte (voor de bestuurder) is minder ruim dan de UMC3 (Up/Mii/Citigo-drieling) en hij rijdt ook ietsje minder 'volwassen'.
In mijn beleving dus
Vind het net te futuristischquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.
Het dashboard van de Up vind ik er namelijk veel goedkoper uitzien dan dat van de Ka (komt bijvoorbeeld ook plaatwerk in het interieur voor).
Dat was duidelijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.
Ik vind dit toch geen lelijk interieur hoor:
Doordat het zo naar binnenkomt bedoel je?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:48 schreef D. het volgende:
[..]
Dat was duidelijk
Doe mij maar een 'gewoon' dashboard. Scheelt ook in de ruimte
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:49 schreef H-D het volgende:
Echt veel te futuristisch voor mij. En er zit een bepaalde frivoliteit in die ik niet zo vind...en ik zou bang zijn dat ik er snel op uitgekeken zou zijn.
Ik ben ietsje groter, en heb dat als storend ervarenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Doordat het zo naar binnenkomt bedoel je?
Ik vind dat juist wel mooi, maar goed, ik ben ook niet zo'n groot menneke (1.73) dus dat scheelt.
Ik vind een dat een dashboard juist saai mag zijn. Het moet functioneel zijn, en daarnaast zo min mogelijk afleidenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.
Wat dat betreft heeft Volkswagen - zoals de Up! - wel wat conservatievere dashboards. Ook netjes en strak, maar daar ben ik juist weer zo op uitgekeken.
Druk is niet per definitie niks voor mij. Ik hou erg van Italiaanse auto's en die houden ook wel van drukke dashesquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.
Wat dat betreft heeft Volkswagen - zoals de Up! - wel wat conservatievere dashboards. Ook netjes en strak, maar daar ben ik juist weer zo op uitgekeken.
Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Het moet mij ook niet té druk worden hoor. Van de Ka vind ik het persoonlijk de juiste nuance tussen niet te saai en niet te druk.
Als je kijkt naar het dasboard van de nieuwste Ford Focus bijvoorbeeld, of van veel nieuwe Hyundai's, dan weet je niet waar je het zoeken moet, zo druk zijn die dashboards. Daar houd ik ook niet zo van.
Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar.
Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar.
Het is tevens een intelligent systeem, want ik heb tevens start / stop functie op m''n Ka, en als ik ergens stop om de route in te stellen, dan slaat de motor dus af bij stilstaan, en zodra de route berekend is slaat de motor automatisch aan, ontdekte ik laatst.
Ik zal kijken of ik er foto's van kan vinden.
Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets.
Al lijkt mij een start/stop systeem niks eigenlijk.
Ik zou gewoon ook de motor willen horen als ik stil sta. Voor het gevoel. De beleving.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel.
Ziet er strak uit, dat wel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo ziet zo'n A-stijlhouder met TomTom 1000 er dus uit bij een Ka:
[ afbeelding ]
Voordeel is dus dat het intelligent samenwerkt met de computers van de auto, en het is netjes weggewerkt op een goede plek, dus geen gekloot meer met zuignappen en draden naar de 12v aansluiting.
Ja klopt maar over het algemeen doet ie het nog goed. En in de (binnen)steden waar je het meest op navi vertrouwt veranderd er vaak ook niet gruwelijk veel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Geintegreerde navi is nog vele malen mooier inderdaad, alleen lastiger / duurder met updates geloof ik.
ik denk dat je vriendin geen vw meer kan hebben. zulk slechte ervaringen en dan merktrouw blijven? dapperquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding.
Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur).
Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP?
Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen.
Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding.
Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur).
Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP?
Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen.
Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie?quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo.
Ja hij heeft wel het beste imago inderdaad. Maar vind de CitiGo wat koddiger ogen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:41 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie?
Je wilt niet weten wat voor problemen collega's hebben met VAG producten. Ik vind het in iedergeval dapper dat je wederom VW gaat rijden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Maandagmorgen producten heb je overal, alhoewel het bij NS dan iedere dag maandag is, maar de Lupo an sich is niks mis mee, waren het niet dat het bijna twee jaar heeft geuurt dat we het euvel konden traceren, hij af en toe wel... en dan weer geen verlichting toont bij de knoppen voor verwarming e.d.
Echte grote pech hebben we in de twee jaar maar 1 keer gehad, waarna de ANWB meneer om kwart over twaalf 's avonds de boel weer aan de gang kreeg (zit je dan met 2000 watt op schoot omdat de dynamo overleden is).
Verder waren het vooral kleine dingen die allemaal waren te herleiden aan het soms falen van de dynamo voor dat ie vorige maand volledig de geest gaf.
Dat ik met -14 in de berm van de A4 heb gestaan was door een klapband nadat ik over iets op de weg ben gereden... (bad luck)
Al met al ben ik best tevreden met VolksWagen. De Lupo was onze eerste auto en daarmee gebeuren nu eenmaal beginnersfoutjes... zoals het uitwijken voor een kat en vervolgens in de slip komen, ja, volgende keer rij ik zo'n beest dood.
Ga je huiswerk eens doen voordat allemaal onzin post.....quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
De Up! heeft 5 EuroNCAP sterren.....quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
Geloof me, als je met een dergelijk klein speelgoed autootje tussen een dikke Mercedes en BMW komt trek jij niet aan het langste eind... Geen enkele Airbag gaat jou dan nog redden. Daarom ben ik geen fan van de nieuwe "kleine" auto's hype.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:03 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga je huiswerk eens doen voordat allemaal onzin post.....
Hoe groot is die kans? En geloof mij maar dat in je BMW voor 10000 euro uit 2003 niet beter zit dan een moderne kleine auto.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:08 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Geloof me, als je met een dergelijk klein speelgoed autootje tussen een dikke Mercedes en BMW komt trek jij niet aan het langste eind... Geen enkele Airbag gaat jou dan nog redden. Daarom ben ik geen fan van de nieuwe "kleine" auto's hype.
In een botsing of gewoon? Want ik denk dat je in een 5serie uit 2003 nog altijd lekkerder zit op een lange reis dan in een Up oidquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe groot is die kans? En geloof mij maar dat in je BMW voor 10000 euro uit 2003 niet beter zit dan een moderne kleine auto.
Beiden, geen twijfel.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:44 schreef H-D het volgende:
[..]
In een botsing of gewoon? Want ik denk dat je in een 5serie uit 2003 nog altijd lekkerder zit op een lange reis dan in een Up oid
Dat laatste is natuurlijk gewoon niet waar. Dat weet je zelf ook welquote:Op zondag 19 augustus 2012 22:50 schreef MdMa98 het volgende:
Heb op een nieuwsite een ongeluk gezien met een Up! en een Pick-Up truck.. Frontaal, Up heeft het anders prima doorstaan. Size doesn`t matter meer deze dagen.
Trouwens een lange rit in een bmw of een Up! Zal tegenwoordig ook niet veel meer uitmaken.
Dat is natuurlijk dikke onzin.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:50 schreef MdMa98 het volgende:
Heb op een nieuwsite een ongeluk gezien met een Up! en een Pick-Up truck.. Frontaal, Up heeft het anders prima doorstaan. Size doesn`t matter meer deze dagen.
Trouwens een lange rit in een bmw of een Up! Zal tegenwoordig ook niet veel meer uitmaken.
Leg het dan eens uit? Het gaat er namelijk om hoe de kinetische energie omgezet wordt in vervormingsenergie. Nieuwere auto's doen dat echt vele malen beter dan oude auto's. Ik zit in een botsing veel liever in een kleine auto van 1000 kg van nu dan in een auto van 10-15 jaar oud die 1500 kg weegt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:07 schreef Apekoek het volgende:
Dat is natuurlijk dikke onzin.
Een gewicht van een pickup truck ligt rond de 1700 a 2000 kilo? En dat frontaal tegen een up van 800 kilo kan niet goed aflopen, en als dat wel is gebeurd is dat puur geluk. Jij snapt hopelijk toch ook wel dat een zwaarder gewicht het andere uiteindelijk altijd te baas is, simpele natuurkunde waar uitleg overbodig is.
Klopt. Maar dan moet je ook niet gaan roepen dat een lange rit in een Up! net zo comfortabel is als in een dikke BMW. Want dat is natuurlijk gewoon kul.quote:Op maandag 20 augustus 2012 05:53 schreef The_Dean het volgende:
Daar zijn ze toch ook niet voor. Een Up vergelijken met een 5 serie slaat natuurlijk nergens op.
Ik denk dat je net echt kan gaan ontkennen dat de natuurlijke habitat van een Up! meer de stad is. En dat als je langere afstand ( en vaak dus ook op hogere snelheid) gaat afleggen een auto uit een hoger segment (BMW 5 en hoger) natuurlijk veel en veel comfortabeler is. Slaat toch gewoon nergens op om dat rijcomfort gelijk te trekken met een auto als de Up! ?quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:15 schreef MdMa98 het volgende:
Ik kwam anders uitgerust aan in Frankrijk, geen rugklachten of moeheid, Zo slecht is het dus allemaal niet.
Ten eerste is het enige, ten tweede, ik zie niet in waarom je dood gevonden zou willen worden in welke auto dan ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 12:00 schreef Zwappel het volgende:
Fans van microhokken
Enigste reden dat je in zoiets dood gevonden zou willen worden zou het financieel meevallertje ervan zijn.
Trek je afzeikverhaal dan maar gauw in. Want nergens heb ik Up rijders niet in hun waarde gelaten. Duw doe even rustig en normaal?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:23 schreef Godshand het volgende:
Waarom moeten de bezitters van dikke bakken zo denigrerend doen over kleine auto´s?
Dikke bakken zijn gemaakt voor mensen die van snelheid houden, comfortabiliteit (hoewel airco ed ook in een klein autootje past) en hun geslachtslans virtueel willen vergroten.
Dat laatste beeld vergroten ze met de denigrerende posts nog even, proberen naar beneden te trappen in de pikorde.
Helemaal niet nodig!
Deze autootjes zijn gemaakt voor bezitters wiens lul al groot genoeg is, en dus niet virtueel vergroot hoeft te worden, die gewoon van A naar B willen rijden met genoeg comfort (maar geen luxe), die de voordelen van het kopen van een nieuwe auto willen hebben (garantie, nog nauwelijks slijtage) bij een lage prijs, die vooral stadsritten rijdt en hun geld aan meer dan benzine willen besteden.
Fijn dat jij lekker kan crossen met je getunede Impreza, bij 220 km/hr (en niet piepen als je vanaf je nek verlamd wakker wordt na een crash), deze mensen hebben zoiets niet nodig, of zit voorlopig nog niet in hun bereik. Kortom, laat lekker iedereen in hun waarden, dan trek ik mijn afzeikverhaal ook weer in.
Ik heb het ook niet alleen over jou, maar grappig dat jij je aangesproken voeltquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Trek je afzeikverhaal dan maar gauw in. Want nergens heb ik Up rijders niet in hun waarde gelaten. Duw doe even rustig en normaal?
quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
Gaat meer om dit soort quotes...quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:00 schreef Zwappel het volgende:
Fans van microhokken
Enigste reden dat je in zoiets dood gevonden zou willen worden zou het financieel meevallertje ervan zijn.
Ja ook heel raar aangezien ik ook bij die discussie betrokken wasquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet alleen over jou, maar grappig dat jij je aangesproken voelt
[..]
[..]
Gaat meer om dit soort quotes...
Wat een kinderachtig lul verhaal. "Virtuele lans", waar heb je het over?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:23 schreef Godshand het volgende:
Waarom moeten de bezitters van dikke bakken zo denigrerend doen over kleine auto´s?
Dikke bakken zijn gemaakt voor mensen die van snelheid houden, comfortabiliteit (hoewel airco ed ook in een klein autootje past) en hun geslachtslans virtueel willen vergroten.
Dat laatste beeld vergroten ze met de denigrerende posts nog even, proberen naar beneden te trappen in de pikorde.
Helemaal niet nodig!
Deze autootjes zijn gemaakt voor bezitters wiens lul al groot genoeg is, en dus niet virtueel vergroot hoeft te worden, die gewoon van A naar B willen rijden met genoeg comfort (maar geen luxe), die de voordelen van het kopen van een nieuwe auto willen hebben (garantie, nog nauwelijks slijtage) bij een lage prijs, die vooral stadsritten rijdt en hun geld aan meer dan benzine willen besteden.
Fijn dat jij lekker kan crossen met je getunede Impreza, bij 220 km/hr (en niet piepen als je vanaf je nek verlamd wakker wordt na een crash), deze mensen hebben zoiets niet nodig, of zit voorlopig nog niet in hun bereik. Kortom, laat lekker iedereen in hun waarden, dan trek ik mijn afzeikverhaal ook weer in.
Om nu die autootjes af te doen als troep vind ik nou ook niet echt een toonbeeld van discussiequote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:30 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat een kinderachtig lul verhaal. "Virtuele lans", waar heb je het over?
Wij hadden hier een discussie waar toe kleine hokken tov grotere hokken in staat zijn als het gaat om techniek/veiligheid.
Wat jij nu zegt slaat echt als een pik op een drumstel.
Misschien een verkeerde woord keuze van mijn kant. Maar de up! blijft de bodem segment als het om auto's gaat. Veel mensen schieten dan gelijk in de verdediging met onredelijke argumenten over hoe goed dit hokje concurreert met de duurdere en zwaardere auto's op het gebied van veiligheid techniek en comfort.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Om nu die autootjes af te doen als troep vind ik nou ook niet echt een toonbeeld van discussie
Het is een apart segment, dat durf ik ook niet te ontkennenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Misschien een verkeerde woord keuze van mijn kant. Maar de up! blijft de bodem segment als het om auto's gaat. Veel mensen schieten dan gelijk in de verdediging met onredelijke argumenten over hoe goed dit hokje concurreert met de duurdere en zwaardere auto's op het gebied van veiligheid techniek en comfort.
pdc?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:35 schreef Captain_koek het volgende:
Voor de liefhebbers: de Up! heeft op geen enkele uitvoering standaard cruisecontrole. Dit zit samen met pdc en volgens mij een boordcomputer in het drivepakket voor ¤375
Park Distance Control.quote:
De nieuwe Ka vond je niets?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is een apart segment, dat durf ik ook niet te ontkennen
Ik vind het wel knap van de autofabrikanten, dat ze nog zoveel comfort en redelijke rijkracht kunnen proppen, in een dergelijke kleine inhoud..
Ik vind zelf de UP niets, de oude Ka trok mij meer, tegenwoordig vind ik de nieuwe Panda er wel leuk uitzien, evenals de 500. Heb ze alleen niet gekocht vanwege te weinig power en bij de 500 te weinig bergruimte.
Dan wel als 3 deurs. Want als 5 deurs is het een vierkant koekblik. Dan kan het net zo goed een Daihatsu Cuore zijn van 20 jaar oud.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:58 schreef ArnosL het volgende:
Ik had vandaag voor het eerst dat ik een Up! een mooie auto vond. Tussen Heino en Zwolle kwam ik er een in de kleur Silver Grey tegen. Althans, volgens mij was die kleur hetZag er erg goed uit
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De nieuwe Ka vond je niets?
Die is gebaseerd op de Fiat 500, maar heeft dan een ruimere kofferbak.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht.
Ik heb nogal hobby met muziek maken, dus ik sleep regelmatig drums en gitaren mee in mn auto. Dan zijn UPjes en Panda's zo vol...
Verkeerd geschreven?quote:
quote:
Ok, dom van mequote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:30 schreef henkde_j het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach nee Godshand, je bedoelt een carrosserie!
Tenzij je echt het onderstel geen mooie vorm vindt hebben![]()
Congrats! Fijne auto's en als je weet hoe het ima systeem werkt heb je het verbruik van een A segmenter.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht.
Ik heb nogal hobby met muziek maken, dus ik sleep regelmatig drums en gitaren mee in mn auto. Dan zijn UPjes en Panda's zo vol...
Hij ziet er iig voor hybridebegrippen heel aardig uitquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Congrats! Fijne auto's en als je weet hoe het ima systeem werkt heb je het verbruik van een A segmenter.
Reed zelf 1:17 - 1:19.5 met de Civic.
Met een fraai setje 17inch velgen is de Civic gewoon een van de mooiere sedans in het C segment.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij ziet er iig voor hybridebegrippen heel aardig uit
Nou ik zou 'm niet een van de mooiere sedans in het C segment noemen tbh maar wel oke gewoon en zeker mooier dan een Leon of een Focus.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een fraai setje 17inch velgen is de Civic gewoon een van de mooiere sedans in het C segment.
Ik kreeg altijd veel complimentjes over de Civic. Veel meer in vergelijking met de Seat Leon II en de nieuwe Focus.
Want de Leon II en de nieuwe Focus heb je ook?quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een fraai setje 17inch velgen is de Civic gewoon een van de mooiere sedans in het C segment.
Ik kreeg altijd veel complimentjes over de Civic. Veel meer in vergelijking met de Seat Leon II en de nieuwe Focus.
Leon II had ik voor de Civic, de Civic is er nu al een jaartje uit, ik heb nu als voorloper een nieuwe Focus.quote:Op zondag 2 september 2012 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Want de Leon II en de nieuwe Focus heb je ook?
En jij beweert dat de Civic een van de mooiere wagens is in die klasse? Dat je dat vindt, oke, maar mooier is een volledig subjectief iets.quote:Op zondag 2 september 2012 22:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Leon II had ik voor de Civic, de Civic is er nu al een jaartje uit, ik heb nu als voorloper een nieuwe Focus.
Als je het heb over sedans in het C segment, ja. Dan moeten er wel fraaie velgen onder zitten.quote:Op zondag 2 september 2012 22:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En jij beweert dat de Civic een van de mooiere wagens is in die klasse? Dat je dat vindt, oke, maar mooier is een volledig subjectief iets.
Als je het over sedans in het C segment hebt ben je ook behoorlijk off-topicquote:Op zondag 2 september 2012 22:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je het heb over sedans in het C segment, ja. Dan moeten er wel fraaie velgen onder zitten.
Johquote:Op zondag 2 september 2012 22:58 schreef D. het volgende:
[..]
Als je het over sedans in het C segment hebt ben je ook behoorlijk off-topic
quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:05 schreef ArnosL het volgende:
Hoe staat het hier met de UP's? Doen ze het allemaal nog?
Oei, dat is zuurquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben toen de Mii precies 5 weken oud/jong was tijdens een storm een bouwplaat van 244 * 122cm van de buren op de auto gekregen.2840 euro schade......
quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben toen de Mii precies 5 weken oud/jong was tijdens een storm een bouwplaat van 244 * 122cm van de buren op de auto gekregen.2840 euro schade......
Weet ik niet. Ben net terug uit Siciliė.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oei, dat is zuur![]()
Is het verbruik nog steeds goed nu het 's ochtends kouder wordt?
650 km gereden en nog 140 km te gaan volgens de bc. 1:22 ongeveer.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oei, dat is zuur![]()
Is het verbruik nog steeds goed nu het 's ochtends kouder wordt?
Doen we ook. Die 650 km zijn gereden en 100km halen we wel als de boordcomputer 140km aangeeft. Dan komen we uit op 750 km met 35 liter. De bc is idd 0,5 liter per 100km positiever dan de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:22 schreef MdMa98 het volgende:
1 op 22,5 was mijn max, berekenen van de kms uiteindelijk wel via t tankbonnetje doen he
Het neusje ziet er een stuk volwassener en moderner uit dan de UP. Best een leuk autootje zo.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:35 schreef DeUitverkorene het volgende:
18 september rij ik erin rond. Voor mij m'n eerste auto. Ik ben er erg tevreden over! Alleen het verbruik valt mij dan weer een beetje tegen (maar dat komt door een vrij zware rechtervoet), ik rij 1 op 16.. Ondertussen staan er 2400 kilometers op de teller.Mijn Citigo is een Tour-uitvoering, 60pk met mediapakket en zwarte 14" Apus velgen. Kleur: candy white (Ik weiger om bij te betalen voor een kleur). Verder heeft'ie PIAA H-724 dagrijverlichting en Bosch Plus
Originele armsteun nu voor 125¤ bij de dealerquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef MdMa98 het volgende:......Binnenkort bestel ik een armsteun, deze mis ik toch wel hoor!
.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
up! from behind!
nsfw dit dat waarschuwing warningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
up! from behind!
nsfw dit dat waarschuwing warningWeer een UP! minderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Echt verschrikkelijk de groeiende hoeveelheid koektrommels / brommobielen genaamd UP! op de weg.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
up! from behind!
nsfw dit dat waarschuwing warningAi, dat ziet er wel heel slecht uit. Van een VW zou je beter verwachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
Net alsof VW lees VAG tegenwoordig nog voor degelijkheid staat. Daar is anno 2013 weinig meer van over, enkel de marketing afdeling houd deze mythe in stand. Een degelijk interieur: JA. Degelijke motorisering en lage onderhoudskosten: NEEquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:09 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ai, dat ziet er wel heel slecht uit. Van een VW zou je beter verwachten
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
up! from behind!
nsfw dit dat waarschuwing warningBeetje ombuigen en je hebt de VW versie van de Renault TwizzySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mocht VW willen. Voordat die een EV productie klaar hebben...... Met hybride techniek lopen ze inmiddels ook 16 jaar achter op Toyota. Het is natuurlijk kansloos dat een Prius (Wagon) in de praktijk zuiniger is dan een VW UP.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:31 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Beetje ombuigen en je hebt de VW versie van de Renault Twizzy
Men spreekt over een wereldwijde terugroep actie maar tja.. met PON weet je het nooit.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:32 schreef Catch22- het volgende:
worden de Upjes in NL ook teruggeroepen ivm falende airbags?
quote:Terugroepactie VW Up
Volkswagen roept wereldwijd 42.926 auto’s terug vanwege problemen met de aansturing van de airbag. Het gaat om de VW Up en de daarvan afgeleide Seat Mii en de Skoda Citigo.
Dat heeft een woordvoerder van het Volkswagen-concern tegen Auto, Motor & Sport gezegd. Het gaat volgens hem om de auto’s die in de eerste drie maanden van dit jaar zijn gebouwd. Het mankement betreft de configuratie van de elektronica die de airbags aanstuurt. Door een onjuiste configuratie kan het voorkomen dat de crashsensoren voor de zijairbags niet tijdig herkend worden, waardoor deze niet of niet tijdig in werking treden. Met herprogrammering kan het mankement in een half uur verholpen worden. Om hoeveel auto’s het in ons land gaat is nog niet bekend.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Men spreekt over een wereldwijde terugroep actie maar tja.. met PON weet je het nooit.
Ik lees op internet trouwens ook flink wat UP! eigenaren die last hebben van een slecht haperende versnellingsbak.
[..]
Jullie vergeten het scheef trekken bij rechtdoor jongens. Versnellingsbak is kleinschalig probleem. Maar ik denk dat elk automerk gewoon zijn startproblemen heeft.. Trouwens haperende airbag? gewoon niet botsen, heb je er ook geen last van.
Google geeft als eerste suggestie de UP als je intypt "versnellingsbak problemen vw"quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:09 schreef MdMa98 het volgende:
Het gaat overigens alleen maar om de zij-airbags, even een software update en je bent zo weer klaar. Geen groot probleem mijn inziens.
Over de versnellingsbak problemen kan ik niks groots vinden qua nieuws, sporadisch een probleem, zegt dus eigenlijk niks over of de bak wel of niet slecht functioneert.
https://www.google.nl/sea(...)&hl=nl&client=safariquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Google geeft als eerste suggestie de UP als je intypt "versnellingsbak problemen vw"
Toch wel typisch voor een auto die nog maar zo kort op de markt is.
Zit zelf al bij de club, heb trouwens een prachtige clubsticker achteropquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.vwupforum.nl/v(...)96413245f77e85ab176f
Ik de polo, jouw google spoort gewoon nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Google geeft als eerste suggestie de UP als je intypt "versnellingsbak problemen vw"
Toch wel typisch voor een auto die nog maar zo kort op de markt is.
tnx!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:25 schreef Bhuddy het volgende:
Wij zijn na 4000km in een maandje ook heel tevreden.
Ring Ultima Xenon zijn gewoon standaard H4 lampen, dus plug and play. Op eBay goedkoop te krijgen, 21 euro incl verzending!
Welkom !quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:35 schreef DeUitverkorene het volgende:
Een Citigo-rijder meldt zich! Vanaf 18 september rij ik erin rond. Voor mij m'n eerste auto. Ik ben er erg tevreden over! Alleen het verbruik valt mij dan weer een beetje tegen (maar dat komt door een vrij zware rechtervoet), ik rij 1 op 16.. Ondertussen staan er 2400 kilometers op de teller.
Mijn Citigo is een Tour-uitvoering, 60pk met mediapakket en zwarte 14" Apus velgen. Kleur: candy white (Ik weiger om bij te betalen voor een kleur). Verder heeft'ie PIAA H-724 dagrijverlichting en Bosch Plus 90 dimlicht. Ik heb de Skoda Citigo-letters er ondertussen vanaf gehaald.
Plaatjes!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben 187cm.. Rij dagelijks 60km woon werk en we zijn er ook mee naar zuid frankrijk gereden. Auto rijdt echt volwassen, vrij stil bij hoge snelheden, ook trilvrij, en het voelt als een grote auto. Het zal je verrassen, ik zou zeggen ga er eens in rijden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ik me afvraag: hoe doet zo'n ding het nou op lange ritten voor lange mensen? Ik moet er niet aan denken om zo'n ding te hebben want waarschijnlijk zijn de stoelen te kort, is de beenruimte veel te beperkt als je groter bent dan 1.80m en rammel je compleet kapot als met 130 over de snelweg tuft. Of ben ik nu te sceptisch?
Gaaf! kost dat nou?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:09 schreef Bhuddy het volgende:
Gisteren de ruiten laten tinten van onze Up, dolgelukkig ermee!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Vergeleken met m'n huidige auto (ook niet heel groot) een 30cm verschil in wielbasis. Dat moet je gewoon ergens in merken, heb ik het idee. Ligt misschien ook aan wat je gewend bent. Ben ook een nogal forse kerel, dat scheeltquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:20 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik ben 187cm.. Rij dagelijks 60km woon werk en we zijn er ook mee naar zuid frankrijk gereden. Auto rijdt echt volwassen, vrij stil bij hoge snelheden, ook trilvrij, en het voelt als een grote auto. Het zal je verrassen, ik zou zeggen ga er eens in rijden.
Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onderquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Vergeleken met m'n huidige auto (ook niet heel groot) een 30cm verschil in wielbasis. Dat moet je gewoon ergens in merken, heb ik het idee. Ligt misschien ook aan wat je gewend bent. Ben ook een nogal forse kerel, dat scheelt.
En wat is hoge snelheid? Ik rij nu meestal, afhankelijk van de drukte, tussen 120 en 150. Ik kan me voorstellen dat dat ding dan gaat rammelen en behoorlijk zoekerig wordt?
Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs.quote:
Hmm met sticker van de club achterop mn kofferdeksel, kunnen ze er niet omheen dat ik een clubber ben:)quote:Op zondag 19 mei 2013 03:58 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs.
up is volledig stabiel bij 160 km/h, niks zoekerig of zwevend. Gewoon strak op de weg, stil en stuurt zeker. Perfect. Rijdt hetzelfde als een Polo. Maak gewoon een proefrit, dan geloof je het pas
Stoelen zijn erg prettig, genoeg steun, ook niet te kort. Kan ook heel laag en ook heel hoog. Ik ben 1,83 en kan prima achter mezelf zitten, stoel kan nog veel verder naar achteren. De breedte is sowieso erg goed, niet schouder aan schouder. Wij hebben nog een middenarmsteun er tussenin, past prima. Inmiddels staat na exact een maand bijna 5000km op de teller, lange ritten zijn absoluut geen straf.
Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maarquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:48 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onder
Mjah aan een bmw zal hij niet toppen de up, maar dat is niet meer dan logisch.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maar. Zo'n Up is het komende jaar nog niet aan de orde overigens, maar heel misschien dat ik 'm als werkauto krijg over een tijdje. Ben wel benieuwd of ik daarmee uit de voeten zou kunnen, vandaar
Persoonlijk vind ik de up hoger in kwaliteit als bijvoorbeeld een c1, alleen al qua rijgevoel..quote:Op zondag 19 mei 2013 09:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een beetje inleveren zou geen drama zijn als dat kostentechnisch een hoop scheelt. Maar ik ga geen koekblik rijden waar ik acuut rugklachten van krijg.
Ben zelf 1.92 en zit echt heerlijk in de auto.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ik me afvraag: hoe doet zo'n ding het nou op lange ritten voor lange mensen? Ik moet er niet aan denken om zo'n ding te hebben want waarschijnlijk zijn de stoelen te kort, is de beenruimte veel te beperkt als je groter bent dan 1.80m en rammel je compleet kapot als met 130 over de snelweg tuft. Of ben ik nu te sceptisch?
Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt?quote:Op zondag 19 mei 2013 12:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hmmm, bij mijn rijstijl is dat ding dus echt niet meer zuinig
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijkquote:Op zondag 19 mei 2013 12:36 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt?![]()
Eenmaal op gang is t uppie vlot en kan dan prima mee.
Ik heb gisteren getankt, 1/19,7 gedaan en niet een mn best gedaan op zuinig rijden.
Overigens is het zo dat je wel heel veel tijd en geduld moet hebben om 1/23 te halen, en geloof dan ook zeker niet de boardcomputer. Die is nogal positief. Gewoon via t bonnetje rekenen. Zo kwam ik uit op 1/22,5 en dat is zeker niet slecht.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=708 u vraagt, wij plakken!quote:Op zondag 19 mei 2013 11:57 schreef Bhuddy het volgende:
MdMa98: nee heb ik niet gelezen, waar kan ik het vinden?
YoshiBignose: heb je het nou over de iQ of over de Up? Want de Up heeft serieus goede stoelen (vind ik) en een fantastisch comfort voor zo'n klein gebakje.
T zal m ook niet in de snelheid zitten die je wilt halen, maar hoe he hem haalt, normaal of iets rustiger optrekken, en je snelheid vasthouden, geven een gunstig gebruik.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijk
Als je gewoon 120kmh op de gps rijdt blijft je verbruik netjes op de 1:19 steken. Best netjes lijkt me.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijk
Schade lager dan pakweg 2-3k moet je bijna nooit claimen (tenzij je een topkorting heb en alleen in schadevrije jaren, maar niet in premie terugvalt). Als je nog wat laag op de bonus/malus-ladder zit, betaal je je schade drie keer. Minimaal.quote:
Oh, dat is nog wel best netjes voor zo'n kleine auto.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:24 schreef Bhuddy het volgende:
100km/h: 1:23
110km/h: 1:21
120km/h: 1:18
130km/h: 1:16,5
140km/h: 1:15
150km/h: 1:14
Is wel de 60pk versie. De 75pk heeft een kortere 5, draait dus wat meer toeren en is wat onzuiniger bij dezelfde snelheid
wij ook welquote:Op zondag 19 mei 2013 13:11 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, dat is nog wel best netjes voor zo'n kleine auto.
Ik hoop dat VW binnenkort dat nieuwe twee cilinder diesel blokje op de markt brengt, ben wel benieuwd naar de prestaties daarvan.
ik zal evengoed de verzekering ff bellen hoor, hou er meer van als de auto strak in z`n pak zit.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Schade lager dan pakweg 2-3k moet je bijna nooit claimen (tenzij je een topkorting heb en alleen in schadevrije jaren, maar niet in premie terugvalt). Als je nog wat laag op de bonus/malus-ladder zit, betaal je je schade drie keer. Minimaal.
Mn pa heeft de 1.0 non-blue motion 60 pk en heeft de auto al meer als een jaar, en is krap ingereden en rijdt 1/16,5 hij heeft trouwens nog een move up zonder dashpad, afgrijselijkquote:Op zondag 19 mei 2013 13:11 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, dat is nog wel best netjes voor zo'n kleine auto.
Ik hoop dat VW binnenkort dat nieuwe twee cilinder diesel blokje op de markt brengt, ben wel benieuwd naar de prestaties daarvan.
Ben ik al voor naar een adresje hier in Alkmaar (Van der Sande) geweest, is geen makkelijk deukje (zit een knik in) maar hier kost het mij ¤275,- ipv de ¤400 die de schadehersteller van schilder durft te vragen. Ga toch nog even het waarborgfonds proberen. Niet geschoten...quote:Op zondag 19 mei 2013 14:20 schreef Bhuddy het volgende:
Heb je een foto van de schade? Voor spotrepair (spuiten met uitnevelen, max ter grootte van een a4tje) heb ik nog wel een goed en betaalbaar adres, hoef je je verzekering niet aan te spreken.
Wow best groot verschil! Alleen 1:16,5? Dat moet ook met een non-bm beter kunnen! Houdt ie zich een beetje aan het nieuwe rijden?quote:Op zondag 19 mei 2013 14:22 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Mn pa heeft de 1.0 non-blue motion 60 pk en heeft de auto al meer als een jaar, en is krap ingereden en rijdt 1/16,5 hij heeft trouwens nog een move up zonder dashpad, afgrijselijk![]()
[ afbeelding ]
Zie het verschil in rijhoogte
Nah er staat krap 6000km op de teller bij hem geloof ik, de auto staat meer binnen als buiten. Vrij veel korte ritjes en dat merk je. Nee hoor in het begin was die dashpad niet standaard.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:29 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Wow best groot verschil! Alleen 1:16,5? Dat moet ook met een non-bm beter kunnen! Houdt ie zich een beetje aan het nieuwe rijden?
Dacht dat alle move ups met dashpad geleverd werden.
T is alleen niet de bumperquote:Op zondag 19 mei 2013 14:32 schreef Bhuddy het volgende:
Trouwens, de bumper is van kunststof. Probeer een föhn of een verfstripper (wel op afstand dan) de bumper van binnenuit te verwarmen en zelf de deuk met de hand er dan uit te wrijven. Zijn goede resultaten mee te boeken.
Alleen bij de 5 deurs. De wielkasten zitten in de weg om de achterramen naar beneden te laten gaan.quote:
Ik gebruik voor het dimlicht Ring Ultima Xenons (21 euro), hele fijne halogeenlampen met blauw witte gloed, voor drl (15 euro) en mistlicht (2 euro) gebruik ik blauw witte lampjes van eBay en voor het knipperlicht gebruik ik chromen lampjes (5 euro) ook van eBay. Alles is makkelijk te vervangen, alleen voor het mistlicht moet je de wielkast een klein beetje openschroeven. Geen probleem.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:51 schreef Stroopwafels het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het veranderen van de lampjes?
En welke kan ik dan het beste gebruiken?
Thanks!quote:Op maandag 20 mei 2013 14:40 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Ik gebruik voor het dimlicht Ring Ultima Xenons (21 euro), hele fijne halogeenlampen met blauw witte gloed, voor drl (15 euro) en mistlicht (2 euro) gebruik ik blauw witte lampjes van eBay en voor het knipperlicht gebruik ik chromen lampjes (5 euro) ook van eBay. Alles is makkelijk te vervangen, alleen voor het mistlicht moet je de wielkast een klein beetje openschroeven. Geen probleem.
Zie mijn topic op vwupforum voor foto's vd verlichting.
Heb je een foto van het sierstuk? Ik twijfel heel erg...quote:Op maandag 20 mei 2013 16:11 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Thanks!
Heb je een Ebay link voor je lampen?
edit: Net je topic gevonden op vwupforum.
Het dubbele uitlaatsierstuk heb ik vorige week ook opgehaald in Hoogland. Ziet er een stuk sportiever uit zo.
Helaas nog geen foto gemaakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:27 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Heb je een foto van het sierstuk? Ik twijfel heel erg...
V&Aquote:Op zondag 26 mei 2013 15:33 schreef ColtZ40 het volgende:
Iemand nog interesse in winterbanden met originele Seat Mii licht metalen velgen 14"?
Dan post je daar het topic, en hier het linkjequote:Op zondag 26 mei 2013 15:33 schreef ColtZ40 het volgende:
Iemand nog interesse in winterbanden met originele Seat Mii licht metalen velgen 14"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |