Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:28 schreef H-D het volgende:
Het concept is nou ook niet echt heel nieuw te noemen toch![]()
Ik vind het ook totaal niks voor mij. Zou er nooit een kopen. Maar ze zien er wel geinig uit.
2e hands ook nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld.
Serieus?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden.
De nieuwe Ka echt niet hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Serieus?
Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's.
Watvoor Ka heb je?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden.
Alhoewel ik jaloers ben op de verbruikscijfers die soms worden genoemd.
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Watvoor Ka heb je?wist niet eens dat jij Ka reed
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelfquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Serieus?
Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's.
dat komt omdat ze dan stiekem vanuit hun bmw 1 serie naar je kontje kunnen kijken zonder dat jij denkt, omfg een homowagen, uitkijken!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelf
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc.
Heb destijds ook proefgereden met een Up!, een Panda en een Twingo. Maar persoonlijk vond ik de Ka de beste wegligging hebben, en het mooiste dashboard, en bovendien het meest "dynamische" uiterlijk van de kleintjes.
Hiervoor heb ik een Opel Astra gereden en een laatste model Hyundai Accent, maar kleiner rijdt niet persé minder wat mij betreft, wel lekker zuinig (al kan het altijd beter), en ik ontleen mijn mannelijkheid niet aan het formaat auto.
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt?
De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch".quote:Ka zal inderdaad wel de beste wegligging hebben idd. Hij ziet er ook het meest dynamisch uit. Dashboard vind ik persoonlijk vreselijk maar dat is een kwestie van smaak![]()
Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik).quote:En verder ontleen ik mijn mannelijkheid ook niet aan het formaat auto. Vind kleine auto's alleen niet mooi, niet handig en minder fijn om tijd in door te brengen/te rijden. Dus daarom heb ik er ook geen. En ze zijn vaak niet leuk gemotoriseerd vind ik.
Ah nette uitvoering danquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten.
[..]
De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch".
Het dashboard vind ik van de Ka qua vormgeving echt veruit het mooiste, qua gebruikte materialen is het natuurlijk niet geweldig en niet vergelijkbaar met auto's uit het C segment of hoger, maar voor het A segment voldoet het prima, en in vergelijking met concurrenten vind ik het dashboard van de Ka ook kwalitatief het beste.
[..]
Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik).
Snel zijn ze geen van allen inderdaad, of je moet een Twingo RS nemen.
Maar ik reed hiervoor in een auto met een 1.6 motor en 112 pk en ik merkte dat ik hoofdzakelijk toch heel rustig reed, en vrijwel nooit het potentieel van de auto benutte, maar was desondanks wel relatief onzuinig uit. Toen heb ik besloten op zoek te gaan naar een kleinere auto met minder (vaste) lasten, waarbij ik niet teveel hoefde in te leveren op comfort en wegligging.
Uiteindelijk heb ik die - naar mijn mening - met de Ford Ka gevonden.
Het is logisch dat je dan niet uitkomt bij de Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Nissan Pixo of Hyundai i10 wat mij betreft.
De Up! vond ik minder mooi dan de Ka, duurder, dashboard minder, en de wegligging minder, al reed tie goed, maar die viel dus af, de Twingo viel meteen af door het dashboard, de Kia Picanto vond ik te duur in de uitvoering zoals ik 'm wilde, en de Panda was het nog bijna geworden.
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:50 schreef D. het volgende:
De Ka heeft het lelijkste dashboard imho
De buitenkant vind ik wel leuk, maar de binnenruimte (voor de bestuurder) is minder ruim dan de UMC3 (Up/Mii/Citigo-drieling) en hij rijdt ook ietsje minder 'volwassen'.
In mijn beleving dus
Vind het net te futuristischquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.
Het dashboard van de Up vind ik er namelijk veel goedkoper uitzien dan dat van de Ka (komt bijvoorbeeld ook plaatwerk in het interieur voor).
Dat was duidelijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.
Ik vind dit toch geen lelijk interieur hoor:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |