Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:28 schreef H-D het volgende:
Het concept is nou ook niet echt heel nieuw te noemen toch![]()
Ik vind het ook totaal niks voor mij. Zou er nooit een kopen. Maar ze zien er wel geinig uit.
2e hands ook nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld.
Serieus?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden.
De nieuwe Ka echt niet hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Serieus?
Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's.
Watvoor Ka heb je?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden.
Alhoewel ik jaloers ben op de verbruikscijfers die soms worden genoemd.
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Watvoor Ka heb je?wist niet eens dat jij Ka reed
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelfquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Serieus?
Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's.
dat komt omdat ze dan stiekem vanuit hun bmw 1 serie naar je kontje kunnen kijken zonder dat jij denkt, omfg een homowagen, uitkijken!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelf
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc.
Heb destijds ook proefgereden met een Up!, een Panda en een Twingo. Maar persoonlijk vond ik de Ka de beste wegligging hebben, en het mooiste dashboard, en bovendien het meest "dynamische" uiterlijk van de kleintjes.
Hiervoor heb ik een Opel Astra gereden en een laatste model Hyundai Accent, maar kleiner rijdt niet persé minder wat mij betreft, wel lekker zuinig (al kan het altijd beter), en ik ontleen mijn mannelijkheid niet aan het formaat auto.
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt?
De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch".quote:Ka zal inderdaad wel de beste wegligging hebben idd. Hij ziet er ook het meest dynamisch uit. Dashboard vind ik persoonlijk vreselijk maar dat is een kwestie van smaak![]()
Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik).quote:En verder ontleen ik mijn mannelijkheid ook niet aan het formaat auto. Vind kleine auto's alleen niet mooi, niet handig en minder fijn om tijd in door te brengen/te rijden. Dus daarom heb ik er ook geen. En ze zijn vaak niet leuk gemotoriseerd vind ik.
Ah nette uitvoering danquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten.
[..]
De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch".
Het dashboard vind ik van de Ka qua vormgeving echt veruit het mooiste, qua gebruikte materialen is het natuurlijk niet geweldig en niet vergelijkbaar met auto's uit het C segment of hoger, maar voor het A segment voldoet het prima, en in vergelijking met concurrenten vind ik het dashboard van de Ka ook kwalitatief het beste.
[..]
Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik).
Snel zijn ze geen van allen inderdaad, of je moet een Twingo RS nemen.
Maar ik reed hiervoor in een auto met een 1.6 motor en 112 pk en ik merkte dat ik hoofdzakelijk toch heel rustig reed, en vrijwel nooit het potentieel van de auto benutte, maar was desondanks wel relatief onzuinig uit. Toen heb ik besloten op zoek te gaan naar een kleinere auto met minder (vaste) lasten, waarbij ik niet teveel hoefde in te leveren op comfort en wegligging.
Uiteindelijk heb ik die - naar mijn mening - met de Ford Ka gevonden.
Het is logisch dat je dan niet uitkomt bij de Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Nissan Pixo of Hyundai i10 wat mij betreft.
De Up! vond ik minder mooi dan de Ka, duurder, dashboard minder, en de wegligging minder, al reed tie goed, maar die viel dus af, de Twingo viel meteen af door het dashboard, de Kia Picanto vond ik te duur in de uitvoering zoals ik 'm wilde, en de Panda was het nog bijna geworden.
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:50 schreef D. het volgende:
De Ka heeft het lelijkste dashboard imho
De buitenkant vind ik wel leuk, maar de binnenruimte (voor de bestuurder) is minder ruim dan de UMC3 (Up/Mii/Citigo-drieling) en hij rijdt ook ietsje minder 'volwassen'.
In mijn beleving dus
Vind het net te futuristischquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.
Het dashboard van de Up vind ik er namelijk veel goedkoper uitzien dan dat van de Ka (komt bijvoorbeeld ook plaatwerk in het interieur voor).
Dat was duidelijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.
Ik vind dit toch geen lelijk interieur hoor:
Doordat het zo naar binnenkomt bedoel je?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:48 schreef D. het volgende:
[..]
Dat was duidelijk
Doe mij maar een 'gewoon' dashboard. Scheelt ook in de ruimte
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:49 schreef H-D het volgende:
Echt veel te futuristisch voor mij. En er zit een bepaalde frivoliteit in die ik niet zo vind...en ik zou bang zijn dat ik er snel op uitgekeken zou zijn.
Ik ben ietsje groter, en heb dat als storend ervarenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Doordat het zo naar binnenkomt bedoel je?
Ik vind dat juist wel mooi, maar goed, ik ben ook niet zo'n groot menneke (1.73) dus dat scheelt.
Ik vind een dat een dashboard juist saai mag zijn. Het moet functioneel zijn, en daarnaast zo min mogelijk afleidenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.
Wat dat betreft heeft Volkswagen - zoals de Up! - wel wat conservatievere dashboards. Ook netjes en strak, maar daar ben ik juist weer zo op uitgekeken.
Druk is niet per definitie niks voor mij. Ik hou erg van Italiaanse auto's en die houden ook wel van drukke dashesquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.
Wat dat betreft heeft Volkswagen - zoals de Up! - wel wat conservatievere dashboards. Ook netjes en strak, maar daar ben ik juist weer zo op uitgekeken.
Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Het moet mij ook niet té druk worden hoor. Van de Ka vind ik het persoonlijk de juiste nuance tussen niet te saai en niet te druk.
Als je kijkt naar het dasboard van de nieuwste Ford Focus bijvoorbeeld, of van veel nieuwe Hyundai's, dan weet je niet waar je het zoeken moet, zo druk zijn die dashboards. Daar houd ik ook niet zo van.
Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar.
Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar.
Het is tevens een intelligent systeem, want ik heb tevens start / stop functie op m''n Ka, en als ik ergens stop om de route in te stellen, dan slaat de motor dus af bij stilstaan, en zodra de route berekend is slaat de motor automatisch aan, ontdekte ik laatst.
Ik zal kijken of ik er foto's van kan vinden.
Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets.
Al lijkt mij een start/stop systeem niks eigenlijk.
Ik zou gewoon ook de motor willen horen als ik stil sta. Voor het gevoel. De beleving.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel.
Ziet er strak uit, dat wel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo ziet zo'n A-stijlhouder met TomTom 1000 er dus uit bij een Ka:
[ afbeelding ]
Voordeel is dus dat het intelligent samenwerkt met de computers van de auto, en het is netjes weggewerkt op een goede plek, dus geen gekloot meer met zuignappen en draden naar de 12v aansluiting.
Ja klopt maar over het algemeen doet ie het nog goed. En in de (binnen)steden waar je het meest op navi vertrouwt veranderd er vaak ook niet gruwelijk veel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Geintegreerde navi is nog vele malen mooier inderdaad, alleen lastiger / duurder met updates geloof ik.
ik denk dat je vriendin geen vw meer kan hebben. zulk slechte ervaringen en dan merktrouw blijven? dapperquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding.
Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur).
Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP?
Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen.
Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding.
Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur).
Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP?
Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen.
Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie?quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo.
Ja hij heeft wel het beste imago inderdaad. Maar vind de CitiGo wat koddiger ogen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:41 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |