Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:28 schreef H-D het volgende:
Het concept is nou ook niet echt heel nieuw te noemen toch![]()
Ik vind het ook totaal niks voor mij. Zou er nooit een kopen. Maar ze zien er wel geinig uit.
2e hands ook nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld.
Serieus?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden.
De nieuwe Ka echt niet hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Serieus?
Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's.
Watvoor Ka heb je?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden.
Alhoewel ik jaloers ben op de verbruikscijfers die soms worden genoemd.
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Watvoor Ka heb je?wist niet eens dat jij Ka reed
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelfquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Serieus?
Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's.
dat komt omdat ze dan stiekem vanuit hun bmw 1 serie naar je kontje kunnen kijken zonder dat jij denkt, omfg een homowagen, uitkijken!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelf
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc.
Heb destijds ook proefgereden met een Up!, een Panda en een Twingo. Maar persoonlijk vond ik de Ka de beste wegligging hebben, en het mooiste dashboard, en bovendien het meest "dynamische" uiterlijk van de kleintjes.
Hiervoor heb ik een Opel Astra gereden en een laatste model Hyundai Accent, maar kleiner rijdt niet persé minder wat mij betreft, wel lekker zuinig (al kan het altijd beter), en ik ontleen mijn mannelijkheid niet aan het formaat auto.
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt?
De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch".quote:Ka zal inderdaad wel de beste wegligging hebben idd. Hij ziet er ook het meest dynamisch uit. Dashboard vind ik persoonlijk vreselijk maar dat is een kwestie van smaak![]()
Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik).quote:En verder ontleen ik mijn mannelijkheid ook niet aan het formaat auto. Vind kleine auto's alleen niet mooi, niet handig en minder fijn om tijd in door te brengen/te rijden. Dus daarom heb ik er ook geen. En ze zijn vaak niet leuk gemotoriseerd vind ik.
Ah nette uitvoering danquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten.
[..]
De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch".
Het dashboard vind ik van de Ka qua vormgeving echt veruit het mooiste, qua gebruikte materialen is het natuurlijk niet geweldig en niet vergelijkbaar met auto's uit het C segment of hoger, maar voor het A segment voldoet het prima, en in vergelijking met concurrenten vind ik het dashboard van de Ka ook kwalitatief het beste.
[..]
Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik).
Snel zijn ze geen van allen inderdaad, of je moet een Twingo RS nemen.
Maar ik reed hiervoor in een auto met een 1.6 motor en 112 pk en ik merkte dat ik hoofdzakelijk toch heel rustig reed, en vrijwel nooit het potentieel van de auto benutte, maar was desondanks wel relatief onzuinig uit. Toen heb ik besloten op zoek te gaan naar een kleinere auto met minder (vaste) lasten, waarbij ik niet teveel hoefde in te leveren op comfort en wegligging.
Uiteindelijk heb ik die - naar mijn mening - met de Ford Ka gevonden.
Het is logisch dat je dan niet uitkomt bij de Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Nissan Pixo of Hyundai i10 wat mij betreft.
De Up! vond ik minder mooi dan de Ka, duurder, dashboard minder, en de wegligging minder, al reed tie goed, maar die viel dus af, de Twingo viel meteen af door het dashboard, de Kia Picanto vond ik te duur in de uitvoering zoals ik 'm wilde, en de Panda was het nog bijna geworden.
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:50 schreef D. het volgende:
De Ka heeft het lelijkste dashboard imho
De buitenkant vind ik wel leuk, maar de binnenruimte (voor de bestuurder) is minder ruim dan de UMC3 (Up/Mii/Citigo-drieling) en hij rijdt ook ietsje minder 'volwassen'.
In mijn beleving dus
Vind het net te futuristischquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.
Het dashboard van de Up vind ik er namelijk veel goedkoper uitzien dan dat van de Ka (komt bijvoorbeeld ook plaatwerk in het interieur voor).
Dat was duidelijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja mijn beleving is heel anders hahaha.
Ik vind dit toch geen lelijk interieur hoor:
Doordat het zo naar binnenkomt bedoel je?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:48 schreef D. het volgende:
[..]
Dat was duidelijk
Doe mij maar een 'gewoon' dashboard. Scheelt ook in de ruimte
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:49 schreef H-D het volgende:
Echt veel te futuristisch voor mij. En er zit een bepaalde frivoliteit in die ik niet zo vind...en ik zou bang zijn dat ik er snel op uitgekeken zou zijn.
Ik ben ietsje groter, en heb dat als storend ervarenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Doordat het zo naar binnenkomt bedoel je?
Ik vind dat juist wel mooi, maar goed, ik ben ook niet zo'n groot menneke (1.73) dus dat scheelt.
Ik vind een dat een dashboard juist saai mag zijn. Het moet functioneel zijn, en daarnaast zo min mogelijk afleidenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.
Wat dat betreft heeft Volkswagen - zoals de Up! - wel wat conservatievere dashboards. Ook netjes en strak, maar daar ben ik juist weer zo op uitgekeken.
Druk is niet per definitie niks voor mij. Ik hou erg van Italiaanse auto's en die houden ook wel van drukke dashesquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.
Wat dat betreft heeft Volkswagen - zoals de Up! - wel wat conservatievere dashboards. Ook netjes en strak, maar daar ben ik juist weer zo op uitgekeken.
Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Het moet mij ook niet té druk worden hoor. Van de Ka vind ik het persoonlijk de juiste nuance tussen niet te saai en niet te druk.
Als je kijkt naar het dasboard van de nieuwste Ford Focus bijvoorbeeld, of van veel nieuwe Hyundai's, dan weet je niet waar je het zoeken moet, zo druk zijn die dashboards. Daar houd ik ook niet zo van.
Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar.
Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar.
Het is tevens een intelligent systeem, want ik heb tevens start / stop functie op m''n Ka, en als ik ergens stop om de route in te stellen, dan slaat de motor dus af bij stilstaan, en zodra de route berekend is slaat de motor automatisch aan, ontdekte ik laatst.
Ik zal kijken of ik er foto's van kan vinden.
Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets.
Al lijkt mij een start/stop systeem niks eigenlijk.
Ik zou gewoon ook de motor willen horen als ik stil sta. Voor het gevoel. De beleving.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel.
Ziet er strak uit, dat wel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo ziet zo'n A-stijlhouder met TomTom 1000 er dus uit bij een Ka:
[ afbeelding ]
Voordeel is dus dat het intelligent samenwerkt met de computers van de auto, en het is netjes weggewerkt op een goede plek, dus geen gekloot meer met zuignappen en draden naar de 12v aansluiting.
Ja klopt maar over het algemeen doet ie het nog goed. En in de (binnen)steden waar je het meest op navi vertrouwt veranderd er vaak ook niet gruwelijk veel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Geintegreerde navi is nog vele malen mooier inderdaad, alleen lastiger / duurder met updates geloof ik.
ik denk dat je vriendin geen vw meer kan hebben. zulk slechte ervaringen en dan merktrouw blijven? dapperquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding.
Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur).
Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP?
Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen.
Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding.
Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur).
Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP?
Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen.
Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie?quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo.
Ja hij heeft wel het beste imago inderdaad. Maar vind de CitiGo wat koddiger ogen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:41 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie?
Je wilt niet weten wat voor problemen collega's hebben met VAG producten. Ik vind het in iedergeval dapper dat je wederom VW gaat rijden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Maandagmorgen producten heb je overal, alhoewel het bij NS dan iedere dag maandag is, maar de Lupo an sich is niks mis mee, waren het niet dat het bijna twee jaar heeft geuurt dat we het euvel konden traceren, hij af en toe wel... en dan weer geen verlichting toont bij de knoppen voor verwarming e.d.
Echte grote pech hebben we in de twee jaar maar 1 keer gehad, waarna de ANWB meneer om kwart over twaalf 's avonds de boel weer aan de gang kreeg (zit je dan met 2000 watt op schoot omdat de dynamo overleden is).
Verder waren het vooral kleine dingen die allemaal waren te herleiden aan het soms falen van de dynamo voor dat ie vorige maand volledig de geest gaf.
Dat ik met -14 in de berm van de A4 heb gestaan was door een klapband nadat ik over iets op de weg ben gereden... (bad luck)
Al met al ben ik best tevreden met VolksWagen. De Lupo was onze eerste auto en daarmee gebeuren nu eenmaal beginnersfoutjes... zoals het uitwijken voor een kat en vervolgens in de slip komen, ja, volgende keer rij ik zo'n beest dood.
Ga je huiswerk eens doen voordat allemaal onzin post.....quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
De Up! heeft 5 EuroNCAP sterren.....quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
Geloof me, als je met een dergelijk klein speelgoed autootje tussen een dikke Mercedes en BMW komt trek jij niet aan het langste eind... Geen enkele Airbag gaat jou dan nog redden. Daarom ben ik geen fan van de nieuwe "kleine" auto's hype.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:03 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga je huiswerk eens doen voordat allemaal onzin post.....
Hoe groot is die kans? En geloof mij maar dat in je BMW voor 10000 euro uit 2003 niet beter zit dan een moderne kleine auto.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:08 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Geloof me, als je met een dergelijk klein speelgoed autootje tussen een dikke Mercedes en BMW komt trek jij niet aan het langste eind... Geen enkele Airbag gaat jou dan nog redden. Daarom ben ik geen fan van de nieuwe "kleine" auto's hype.
In een botsing of gewoon? Want ik denk dat je in een 5serie uit 2003 nog altijd lekkerder zit op een lange reis dan in een Up oidquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe groot is die kans? En geloof mij maar dat in je BMW voor 10000 euro uit 2003 niet beter zit dan een moderne kleine auto.
Beiden, geen twijfel.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:44 schreef H-D het volgende:
[..]
In een botsing of gewoon? Want ik denk dat je in een 5serie uit 2003 nog altijd lekkerder zit op een lange reis dan in een Up oid
Dat laatste is natuurlijk gewoon niet waar. Dat weet je zelf ook welquote:Op zondag 19 augustus 2012 22:50 schreef MdMa98 het volgende:
Heb op een nieuwsite een ongeluk gezien met een Up! en een Pick-Up truck.. Frontaal, Up heeft het anders prima doorstaan. Size doesn`t matter meer deze dagen.
Trouwens een lange rit in een bmw of een Up! Zal tegenwoordig ook niet veel meer uitmaken.
Dat is natuurlijk dikke onzin.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:50 schreef MdMa98 het volgende:
Heb op een nieuwsite een ongeluk gezien met een Up! en een Pick-Up truck.. Frontaal, Up heeft het anders prima doorstaan. Size doesn`t matter meer deze dagen.
Trouwens een lange rit in een bmw of een Up! Zal tegenwoordig ook niet veel meer uitmaken.
Leg het dan eens uit? Het gaat er namelijk om hoe de kinetische energie omgezet wordt in vervormingsenergie. Nieuwere auto's doen dat echt vele malen beter dan oude auto's. Ik zit in een botsing veel liever in een kleine auto van 1000 kg van nu dan in een auto van 10-15 jaar oud die 1500 kg weegt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:07 schreef Apekoek het volgende:
Dat is natuurlijk dikke onzin.
Een gewicht van een pickup truck ligt rond de 1700 a 2000 kilo? En dat frontaal tegen een up van 800 kilo kan niet goed aflopen, en als dat wel is gebeurd is dat puur geluk. Jij snapt hopelijk toch ook wel dat een zwaarder gewicht het andere uiteindelijk altijd te baas is, simpele natuurkunde waar uitleg overbodig is.
Klopt. Maar dan moet je ook niet gaan roepen dat een lange rit in een Up! net zo comfortabel is als in een dikke BMW. Want dat is natuurlijk gewoon kul.quote:Op maandag 20 augustus 2012 05:53 schreef The_Dean het volgende:
Daar zijn ze toch ook niet voor. Een Up vergelijken met een 5 serie slaat natuurlijk nergens op.
Ik denk dat je net echt kan gaan ontkennen dat de natuurlijke habitat van een Up! meer de stad is. En dat als je langere afstand ( en vaak dus ook op hogere snelheid) gaat afleggen een auto uit een hoger segment (BMW 5 en hoger) natuurlijk veel en veel comfortabeler is. Slaat toch gewoon nergens op om dat rijcomfort gelijk te trekken met een auto als de Up! ?quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:15 schreef MdMa98 het volgende:
Ik kwam anders uitgerust aan in Frankrijk, geen rugklachten of moeheid, Zo slecht is het dus allemaal niet.
Ten eerste is het enige, ten tweede, ik zie niet in waarom je dood gevonden zou willen worden in welke auto dan ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 12:00 schreef Zwappel het volgende:
Fans van microhokken
Enigste reden dat je in zoiets dood gevonden zou willen worden zou het financieel meevallertje ervan zijn.
Trek je afzeikverhaal dan maar gauw in. Want nergens heb ik Up rijders niet in hun waarde gelaten. Duw doe even rustig en normaal?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:23 schreef Godshand het volgende:
Waarom moeten de bezitters van dikke bakken zo denigrerend doen over kleine auto´s?
Dikke bakken zijn gemaakt voor mensen die van snelheid houden, comfortabiliteit (hoewel airco ed ook in een klein autootje past) en hun geslachtslans virtueel willen vergroten.
Dat laatste beeld vergroten ze met de denigrerende posts nog even, proberen naar beneden te trappen in de pikorde.
Helemaal niet nodig!
Deze autootjes zijn gemaakt voor bezitters wiens lul al groot genoeg is, en dus niet virtueel vergroot hoeft te worden, die gewoon van A naar B willen rijden met genoeg comfort (maar geen luxe), die de voordelen van het kopen van een nieuwe auto willen hebben (garantie, nog nauwelijks slijtage) bij een lage prijs, die vooral stadsritten rijdt en hun geld aan meer dan benzine willen besteden.
Fijn dat jij lekker kan crossen met je getunede Impreza, bij 220 km/hr (en niet piepen als je vanaf je nek verlamd wakker wordt na een crash), deze mensen hebben zoiets niet nodig, of zit voorlopig nog niet in hun bereik. Kortom, laat lekker iedereen in hun waarden, dan trek ik mijn afzeikverhaal ook weer in.
Ik heb het ook niet alleen over jou, maar grappig dat jij je aangesproken voeltquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Trek je afzeikverhaal dan maar gauw in. Want nergens heb ik Up rijders niet in hun waarde gelaten. Duw doe even rustig en normaal?
quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
Gaat meer om dit soort quotes...quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:00 schreef Zwappel het volgende:
Fans van microhokken
Enigste reden dat je in zoiets dood gevonden zou willen worden zou het financieel meevallertje ervan zijn.
Ja ook heel raar aangezien ik ook bij die discussie betrokken wasquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet alleen over jou, maar grappig dat jij je aangesproken voelt
[..]
[..]
Gaat meer om dit soort quotes...
Wat een kinderachtig lul verhaal. "Virtuele lans", waar heb je het over?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:23 schreef Godshand het volgende:
Waarom moeten de bezitters van dikke bakken zo denigrerend doen over kleine auto´s?
Dikke bakken zijn gemaakt voor mensen die van snelheid houden, comfortabiliteit (hoewel airco ed ook in een klein autootje past) en hun geslachtslans virtueel willen vergroten.
Dat laatste beeld vergroten ze met de denigrerende posts nog even, proberen naar beneden te trappen in de pikorde.
Helemaal niet nodig!
Deze autootjes zijn gemaakt voor bezitters wiens lul al groot genoeg is, en dus niet virtueel vergroot hoeft te worden, die gewoon van A naar B willen rijden met genoeg comfort (maar geen luxe), die de voordelen van het kopen van een nieuwe auto willen hebben (garantie, nog nauwelijks slijtage) bij een lage prijs, die vooral stadsritten rijdt en hun geld aan meer dan benzine willen besteden.
Fijn dat jij lekker kan crossen met je getunede Impreza, bij 220 km/hr (en niet piepen als je vanaf je nek verlamd wakker wordt na een crash), deze mensen hebben zoiets niet nodig, of zit voorlopig nog niet in hun bereik. Kortom, laat lekker iedereen in hun waarden, dan trek ik mijn afzeikverhaal ook weer in.
Om nu die autootjes af te doen als troep vind ik nou ook niet echt een toonbeeld van discussiequote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:30 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat een kinderachtig lul verhaal. "Virtuele lans", waar heb je het over?
Wij hadden hier een discussie waar toe kleine hokken tov grotere hokken in staat zijn als het gaat om techniek/veiligheid.
Wat jij nu zegt slaat echt als een pik op een drumstel.
Misschien een verkeerde woord keuze van mijn kant. Maar de up! blijft de bodem segment als het om auto's gaat. Veel mensen schieten dan gelijk in de verdediging met onredelijke argumenten over hoe goed dit hokje concurreert met de duurdere en zwaardere auto's op het gebied van veiligheid techniek en comfort.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Om nu die autootjes af te doen als troep vind ik nou ook niet echt een toonbeeld van discussie
Het is een apart segment, dat durf ik ook niet te ontkennenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Misschien een verkeerde woord keuze van mijn kant. Maar de up! blijft de bodem segment als het om auto's gaat. Veel mensen schieten dan gelijk in de verdediging met onredelijke argumenten over hoe goed dit hokje concurreert met de duurdere en zwaardere auto's op het gebied van veiligheid techniek en comfort.
pdc?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:35 schreef Captain_koek het volgende:
Voor de liefhebbers: de Up! heeft op geen enkele uitvoering standaard cruisecontrole. Dit zit samen met pdc en volgens mij een boordcomputer in het drivepakket voor ¤375
Park Distance Control.quote:
De nieuwe Ka vond je niets?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is een apart segment, dat durf ik ook niet te ontkennen
Ik vind het wel knap van de autofabrikanten, dat ze nog zoveel comfort en redelijke rijkracht kunnen proppen, in een dergelijke kleine inhoud..
Ik vind zelf de UP niets, de oude Ka trok mij meer, tegenwoordig vind ik de nieuwe Panda er wel leuk uitzien, evenals de 500. Heb ze alleen niet gekocht vanwege te weinig power en bij de 500 te weinig bergruimte.
Dan wel als 3 deurs. Want als 5 deurs is het een vierkant koekblik. Dan kan het net zo goed een Daihatsu Cuore zijn van 20 jaar oud.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:58 schreef ArnosL het volgende:
Ik had vandaag voor het eerst dat ik een Up! een mooie auto vond. Tussen Heino en Zwolle kwam ik er een in de kleur Silver Grey tegen. Althans, volgens mij was die kleur hetZag er erg goed uit
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De nieuwe Ka vond je niets?
Die is gebaseerd op de Fiat 500, maar heeft dan een ruimere kofferbak.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht.
Ik heb nogal hobby met muziek maken, dus ik sleep regelmatig drums en gitaren mee in mn auto. Dan zijn UPjes en Panda's zo vol...
Verkeerd geschreven?quote:
quote:
Ok, dom van mequote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:30 schreef henkde_j het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach nee Godshand, je bedoelt een carrosserie!
Tenzij je echt het onderstel geen mooie vorm vindt hebben![]()
Congrats! Fijne auto's en als je weet hoe het ima systeem werkt heb je het verbruik van een A segmenter.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht.
Ik heb nogal hobby met muziek maken, dus ik sleep regelmatig drums en gitaren mee in mn auto. Dan zijn UPjes en Panda's zo vol...
Hij ziet er iig voor hybridebegrippen heel aardig uitquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Congrats! Fijne auto's en als je weet hoe het ima systeem werkt heb je het verbruik van een A segmenter.
Reed zelf 1:17 - 1:19.5 met de Civic.
Met een fraai setje 17inch velgen is de Civic gewoon een van de mooiere sedans in het C segment.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij ziet er iig voor hybridebegrippen heel aardig uit
Nou ik zou 'm niet een van de mooiere sedans in het C segment noemen tbh maar wel oke gewoon en zeker mooier dan een Leon of een Focus.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een fraai setje 17inch velgen is de Civic gewoon een van de mooiere sedans in het C segment.
Ik kreeg altijd veel complimentjes over de Civic. Veel meer in vergelijking met de Seat Leon II en de nieuwe Focus.
Want de Leon II en de nieuwe Focus heb je ook?quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een fraai setje 17inch velgen is de Civic gewoon een van de mooiere sedans in het C segment.
Ik kreeg altijd veel complimentjes over de Civic. Veel meer in vergelijking met de Seat Leon II en de nieuwe Focus.
Leon II had ik voor de Civic, de Civic is er nu al een jaartje uit, ik heb nu als voorloper een nieuwe Focus.quote:Op zondag 2 september 2012 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Want de Leon II en de nieuwe Focus heb je ook?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |