Leon II had ik voor de Civic, de Civic is er nu al een jaartje uit, ik heb nu als voorloper een nieuwe Focus.quote:Op zondag 2 september 2012 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Want de Leon II en de nieuwe Focus heb je ook?
En jij beweert dat de Civic een van de mooiere wagens is in die klasse? Dat je dat vindt, oke, maar mooier is een volledig subjectief iets.quote:Op zondag 2 september 2012 22:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Leon II had ik voor de Civic, de Civic is er nu al een jaartje uit, ik heb nu als voorloper een nieuwe Focus.
Als je het heb over sedans in het C segment, ja. Dan moeten er wel fraaie velgen onder zitten.quote:Op zondag 2 september 2012 22:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En jij beweert dat de Civic een van de mooiere wagens is in die klasse? Dat je dat vindt, oke, maar mooier is een volledig subjectief iets.
Als je het over sedans in het C segment hebt ben je ook behoorlijk off-topicquote:Op zondag 2 september 2012 22:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je het heb over sedans in het C segment, ja. Dan moeten er wel fraaie velgen onder zitten.
Johquote:Op zondag 2 september 2012 22:58 schreef D. het volgende:
[..]
Als je het over sedans in het C segment hebt ben je ook behoorlijk off-topic
quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:05 schreef ArnosL het volgende:
Hoe staat het hier met de UP's? Doen ze het allemaal nog?
Oei, dat is zuurquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben toen de Mii precies 5 weken oud/jong was tijdens een storm een bouwplaat van 244 * 122cm van de buren op de auto gekregen.2840 euro schade......
quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben toen de Mii precies 5 weken oud/jong was tijdens een storm een bouwplaat van 244 * 122cm van de buren op de auto gekregen.2840 euro schade......
Weet ik niet. Ben net terug uit Sicilië.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oei, dat is zuur![]()
Is het verbruik nog steeds goed nu het 's ochtends kouder wordt?
650 km gereden en nog 140 km te gaan volgens de bc. 1:22 ongeveer.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oei, dat is zuur![]()
Is het verbruik nog steeds goed nu het 's ochtends kouder wordt?
Doen we ook. Die 650 km zijn gereden en 100km halen we wel als de boordcomputer 140km aangeeft. Dan komen we uit op 750 km met 35 liter. De bc is idd 0,5 liter per 100km positiever dan de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:22 schreef MdMa98 het volgende:
1 op 22,5 was mijn max, berekenen van de kms uiteindelijk wel via t tankbonnetje doen he
Het neusje ziet er een stuk volwassener en moderner uit dan de UP. Best een leuk autootje zo.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:35 schreef DeUitverkorene het volgende:
18 september rij ik erin rond. Voor mij m'n eerste auto. Ik ben er erg tevreden over! Alleen het verbruik valt mij dan weer een beetje tegen (maar dat komt door een vrij zware rechtervoet), ik rij 1 op 16.. Ondertussen staan er 2400 kilometers op de teller.Mijn Citigo is een Tour-uitvoering, 60pk met mediapakket en zwarte 14" Apus velgen. Kleur: candy white (Ik weiger om bij te betalen voor een kleur). Verder heeft'ie PIAA H-724 dagrijverlichting en Bosch Plus
Originele armsteun nu voor 125¤ bij de dealerquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef MdMa98 het volgende:......Binnenkort bestel ik een armsteun, deze mis ik toch wel hoor!
.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
up! from behind!
nsfw dit dat waarschuwing warningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
up! from behind!
nsfw dit dat waarschuwing warningWeer een UP! minderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Echt verschrikkelijk de groeiende hoeveelheid koektrommels / brommobielen genaamd UP! op de weg.
up! from behind!
nsfw dit dat waarschuwing warningAi, dat ziet er wel heel slecht uit. Van een VW zou je beter verwachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
Net alsof VW lees VAG tegenwoordig nog voor degelijkheid staat. Daar is anno 2013 weinig meer van over, enkel de marketing afdeling houd deze mythe in stand. Een degelijk interieur: JA. Degelijke motorisering en lage onderhoudskosten: NEEquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:09 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ai, dat ziet er wel heel slecht uit. Van een VW zou je beter verwachten
up! from behind!
nsfw dit dat waarschuwing warningBeetje ombuigen en je hebt de VW versie van de Renault TwizzySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mocht VW willen. Voordat die een EV productie klaar hebben...... Met hybride techniek lopen ze inmiddels ook 16 jaar achter op Toyota. Het is natuurlijk kansloos dat een Prius (Wagon) in de praktijk zuiniger is dan een VW UP.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:31 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Beetje ombuigen en je hebt de VW versie van de Renault Twizzy
Men spreekt over een wereldwijde terugroep actie maar tja.. met PON weet je het nooit.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:32 schreef Catch22- het volgende:
worden de Upjes in NL ook teruggeroepen ivm falende airbags?
quote:Terugroepactie VW Up
Volkswagen roept wereldwijd 42.926 auto’s terug vanwege problemen met de aansturing van de airbag. Het gaat om de VW Up en de daarvan afgeleide Seat Mii en de Skoda Citigo.
Dat heeft een woordvoerder van het Volkswagen-concern tegen Auto, Motor & Sport gezegd. Het gaat volgens hem om de auto’s die in de eerste drie maanden van dit jaar zijn gebouwd. Het mankement betreft de configuratie van de elektronica die de airbags aanstuurt. Door een onjuiste configuratie kan het voorkomen dat de crashsensoren voor de zijairbags niet tijdig herkend worden, waardoor deze niet of niet tijdig in werking treden. Met herprogrammering kan het mankement in een half uur verholpen worden. Om hoeveel auto’s het in ons land gaat is nog niet bekend.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Men spreekt over een wereldwijde terugroep actie maar tja.. met PON weet je het nooit.
Ik lees op internet trouwens ook flink wat UP! eigenaren die last hebben van een slecht haperende versnellingsbak.
[..]
Jullie vergeten het scheef trekken bij rechtdoor jongens. Versnellingsbak is kleinschalig probleem. Maar ik denk dat elk automerk gewoon zijn startproblemen heeft.. Trouwens haperende airbag? gewoon niet botsen, heb je er ook geen last van.
Google geeft als eerste suggestie de UP als je intypt "versnellingsbak problemen vw"quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:09 schreef MdMa98 het volgende:
Het gaat overigens alleen maar om de zij-airbags, even een software update en je bent zo weer klaar. Geen groot probleem mijn inziens.
Over de versnellingsbak problemen kan ik niks groots vinden qua nieuws, sporadisch een probleem, zegt dus eigenlijk niks over of de bak wel of niet slecht functioneert.
https://www.google.nl/sea(...)&hl=nl&client=safariquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Google geeft als eerste suggestie de UP als je intypt "versnellingsbak problemen vw"
Toch wel typisch voor een auto die nog maar zo kort op de markt is.
Zit zelf al bij de club, heb trouwens een prachtige clubsticker achteropquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.vwupforum.nl/v(...)96413245f77e85ab176f
Ik de polo, jouw google spoort gewoon nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Google geeft als eerste suggestie de UP als je intypt "versnellingsbak problemen vw"
Toch wel typisch voor een auto die nog maar zo kort op de markt is.
tnx!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:25 schreef Bhuddy het volgende:
Wij zijn na 4000km in een maandje ook heel tevreden.
Ring Ultima Xenon zijn gewoon standaard H4 lampen, dus plug and play. Op eBay goedkoop te krijgen, 21 euro incl verzending!
Welkom !quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:35 schreef DeUitverkorene het volgende:
Een Citigo-rijder meldt zich! Vanaf 18 september rij ik erin rond. Voor mij m'n eerste auto. Ik ben er erg tevreden over! Alleen het verbruik valt mij dan weer een beetje tegen (maar dat komt door een vrij zware rechtervoet), ik rij 1 op 16.. Ondertussen staan er 2400 kilometers op de teller.
Mijn Citigo is een Tour-uitvoering, 60pk met mediapakket en zwarte 14" Apus velgen. Kleur: candy white (Ik weiger om bij te betalen voor een kleur). Verder heeft'ie PIAA H-724 dagrijverlichting en Bosch Plus 90 dimlicht. Ik heb de Skoda Citigo-letters er ondertussen vanaf gehaald.
Plaatjes!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben 187cm.. Rij dagelijks 60km woon werk en we zijn er ook mee naar zuid frankrijk gereden. Auto rijdt echt volwassen, vrij stil bij hoge snelheden, ook trilvrij, en het voelt als een grote auto. Het zal je verrassen, ik zou zeggen ga er eens in rijden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ik me afvraag: hoe doet zo'n ding het nou op lange ritten voor lange mensen? Ik moet er niet aan denken om zo'n ding te hebben want waarschijnlijk zijn de stoelen te kort, is de beenruimte veel te beperkt als je groter bent dan 1.80m en rammel je compleet kapot als met 130 over de snelweg tuft. Of ben ik nu te sceptisch?
Gaaf! kost dat nou?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:09 schreef Bhuddy het volgende:
Gisteren de ruiten laten tinten van onze Up, dolgelukkig ermee!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Vergeleken met m'n huidige auto (ook niet heel groot) een 30cm verschil in wielbasis. Dat moet je gewoon ergens in merken, heb ik het idee. Ligt misschien ook aan wat je gewend bent. Ben ook een nogal forse kerel, dat scheeltquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:20 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik ben 187cm.. Rij dagelijks 60km woon werk en we zijn er ook mee naar zuid frankrijk gereden. Auto rijdt echt volwassen, vrij stil bij hoge snelheden, ook trilvrij, en het voelt als een grote auto. Het zal je verrassen, ik zou zeggen ga er eens in rijden.
Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onderquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Vergeleken met m'n huidige auto (ook niet heel groot) een 30cm verschil in wielbasis. Dat moet je gewoon ergens in merken, heb ik het idee. Ligt misschien ook aan wat je gewend bent. Ben ook een nogal forse kerel, dat scheelt.
En wat is hoge snelheid? Ik rij nu meestal, afhankelijk van de drukte, tussen 120 en 150. Ik kan me voorstellen dat dat ding dan gaat rammelen en behoorlijk zoekerig wordt?
Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs.quote:
Hmm met sticker van de club achterop mn kofferdeksel, kunnen ze er niet omheen dat ik een clubber ben:)quote:Op zondag 19 mei 2013 03:58 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs.
up is volledig stabiel bij 160 km/h, niks zoekerig of zwevend. Gewoon strak op de weg, stil en stuurt zeker. Perfect. Rijdt hetzelfde als een Polo. Maak gewoon een proefrit, dan geloof je het pas
Stoelen zijn erg prettig, genoeg steun, ook niet te kort. Kan ook heel laag en ook heel hoog. Ik ben 1,83 en kan prima achter mezelf zitten, stoel kan nog veel verder naar achteren. De breedte is sowieso erg goed, niet schouder aan schouder. Wij hebben nog een middenarmsteun er tussenin, past prima. Inmiddels staat na exact een maand bijna 5000km op de teller, lange ritten zijn absoluut geen straf.
Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maarquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:48 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onder
Mjah aan een bmw zal hij niet toppen de up, maar dat is niet meer dan logisch.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maar. Zo'n Up is het komende jaar nog niet aan de orde overigens, maar heel misschien dat ik 'm als werkauto krijg over een tijdje. Ben wel benieuwd of ik daarmee uit de voeten zou kunnen, vandaar
Persoonlijk vind ik de up hoger in kwaliteit als bijvoorbeeld een c1, alleen al qua rijgevoel..quote:Op zondag 19 mei 2013 09:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een beetje inleveren zou geen drama zijn als dat kostentechnisch een hoop scheelt. Maar ik ga geen koekblik rijden waar ik acuut rugklachten van krijg.
Ben zelf 1.92 en zit echt heerlijk in de auto.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ik me afvraag: hoe doet zo'n ding het nou op lange ritten voor lange mensen? Ik moet er niet aan denken om zo'n ding te hebben want waarschijnlijk zijn de stoelen te kort, is de beenruimte veel te beperkt als je groter bent dan 1.80m en rammel je compleet kapot als met 130 over de snelweg tuft. Of ben ik nu te sceptisch?
Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt?quote:Op zondag 19 mei 2013 12:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hmmm, bij mijn rijstijl is dat ding dus echt niet meer zuinig
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijkquote:Op zondag 19 mei 2013 12:36 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt?![]()
Eenmaal op gang is t uppie vlot en kan dan prima mee.
Ik heb gisteren getankt, 1/19,7 gedaan en niet een mn best gedaan op zuinig rijden.
Overigens is het zo dat je wel heel veel tijd en geduld moet hebben om 1/23 te halen, en geloof dan ook zeker niet de boardcomputer. Die is nogal positief. Gewoon via t bonnetje rekenen. Zo kwam ik uit op 1/22,5 en dat is zeker niet slecht.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=708 u vraagt, wij plakken!quote:Op zondag 19 mei 2013 11:57 schreef Bhuddy het volgende:
MdMa98: nee heb ik niet gelezen, waar kan ik het vinden?
YoshiBignose: heb je het nou over de iQ of over de Up? Want de Up heeft serieus goede stoelen (vind ik) en een fantastisch comfort voor zo'n klein gebakje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |