Een aygo doet me altijd denken aan een speelgoedautoquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:23 schreef dutch-lycan het volgende:
o ja..... fiat 500.....eigenlijk nog mooier. geen aygo kopen. daar rijdt de hele wereld al in.
Die Fiat rugzak lijkt ook op een speelgoedauto hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een aygo doet me altijd denken aan een speelgoedauto![]()
Dat bedoel ik, voor 9000 euro heb je zoveel keus op de tweedehands markt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:59 schreef Hyperdude het volgende:
Tweedehands Mini met twee jaar garantie.
Why not?
1.73, dus valt reuze mee. Vriend moet ook wel meekunnen, die is 1.89. Maar ook niet zeer lang dus.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:26 schreef dutch-lycan het volgende:
weet niet wat je lengte is, maar als je vrij groot bent let daar dan ook op met eventuele koop auto.
Zie topictitelquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:13 schreef Dagkaart het volgende:
Waar kont die 9000,- vandaan???
Audi A1 of fiat 500 Abarth
[ afbeelding ]
Die 9000 omdat mijn vader het dus zelf over een UP had, die ongeveer 9000 is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:13 schreef Dagkaart het volgende:
Waar kont die 9000,- vandaan???
Audi A1 of fiat 500 Abarth
[ afbeelding ]
Dat gaat sowieso nooit lukken. Mijn vader heeft ook niet zo veel verstand van auto's, maar hij koopt sowieso altijd een nieuwe.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:33 schreef Robar het volgende:
Ik zou je vader proberen te overtuigen om toch jong tweedehands te kopen. Voor 9000 euro is er niet zo heel veel leuks te koop.
Last hem overtuigen door iemand in de familie met verstand van autosquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso nooit lukken. Mijn vader heeft ook niet zo veel verstand van auto's, maar hij koopt sowieso altijd een nieuwe.
Die hebben we niet. Wel een buurjongen die monteur is, daar ga ik nog wel mee babbelen. Maar ik denk niet dat t gaat lukken hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Last hem overtuigen door iemand in de familie met verstand van autos
audi A1 voor 9000?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:13 schreef Dagkaart het volgende:
Waar kont die 9000,- vandaan???
Audi A1 of fiat 500 Abarth
[ afbeelding ]
quote:
Zijn uitstekende auto's voor het geld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:52 schreef trovey het volgende:
Hyundai i10, fijne en betrouwbare auto en goed betaalbaar in onderhoud....ik heb hem ook en daarvoor de Atos.
Die i40 is helaas dan wel boven budget voor TS.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:09 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Zijn uitstekende auto's voor het geld.![]()
De i40 is zo gaaf.
De i20 niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Die i40 is helaas dan wel boven budget voor TS.
Renault....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:21 schreef JDude het volgende:
Een Twingo heb je al vanaf 8490. Kun je met een beetje geluk nog één of twee opties aankruisen ook.
Ga dan voor de i10. 5 jaar kilometers onbeperkt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:04 schreef Cybje het volgende:
Een Twingo kun je met airco nog wel onder de 9000 regelen. Kwestie van iets van de prijs afpraten. Van de Renault dealer hier zie ik regelmatig dat ze een Twingo actie hebben voor onder de 9000 euro met allemaal leuke opties, waaronder airco.
Ik vind het ook wel grappige auto's. Heb vorig jaar 2 maanden in een nieuwe Twingo op diesel gereden, als huurauto. Reed best lekker
Verder kun je nog de Kia Picanto overwegen. Voordeel van Kia is dat ze 7 jaar garantie geven, dus afgezien van gewoon onderhoud heb je dan de komende tijd geen vreemde kosten
Bij VW zijn al die opties verdomd duur. Bij Ford is meer standaard, Ford Ka misschien? Of tweedehands Fiesta.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:32 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Die hebben we niet. Wel een buurjongen die monteur is, daar ga ik nog wel mee babbelen. Maar ik denk niet dat t gaat lukken hoor.![]()
Viel me op trouwens bij het bekijken van.die up hoeveel je los moet aanschaffen. Elektrische ramen, elektrische deurvergrendeling, zo'n sigarettending, niets is standaard. Zal wel bij alle auto's zo zijn, maar toch...
Renault heeft best leuke modellen hoor. Ik vind de Twingo er best grappig uit zien, maar ja, ik snap dat niet iedereen dat vindtquote:
Die eerste 2 zijn sowieso afgetrapt, paupertuning, paupervelgen en pauperverlagenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:10 schreef Grielen het volgende:
http://link.marktplaats.nl/576070476
http://link.marktplaats.nl/578032309
http://link.marktplaats.nl/577474099
http://link.marktplaats.nl/582276989
Ik had het wel geweten als ik ¤9000 zou krijgen
Ik zou naar een Skoda Mii of een Seat citygo kijken, zelfde als de down auto maar iets voordeliger/meer opties. Is wel een redelijke auto, maar behoorlijk kut dat het stuur niet te verstellen is in lengtequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:54 schreef Meike26 het volgende:
Moet er morgen vroeg uit dus nog even snel een reactie:
Kia Picanto, dit moment de beste Value for money deal die je kan maken. ¤ 9.000 is krap an, maar omdat je heen inruiler hebt, kan je misschien nog wel wat korting er af praten !
Zo één dus !
draai die 2 namen maar omquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou naar een Skoda Mii of een Seat citygo kijken,
Ok nice, houd me op de hoogte.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:49 schreef Leipo666 het volgende:
mijn vriendin is met ongeveer hetzelfde budget nu op zoek naar een kleine woon-werk auto
alleen nog in een Aygo gereden, maar die trilde wel erg bij stationair bij stilstand
morgen in de Up proefrijden, wilden eigenlijk in de Skoda Citigo rijden (toer uitvoering), maar die hadden ze niet als demo staan. De Up is 99,9% hetzelfde dus dan daar maar in rijden
Goed zo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:21 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Franse auto's vallen af, zonder duidelijk onderbouwde mening.
Ook, en ze zijn kut om te repareren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het vage idee dat ze sneller mankementen vertonen.
TS, word tijd dat Papie even gaat "luisteren". Wie betaald, bepaald, maar wie gaat er in rijden ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:57 schreef Hyperdude het volgende:
Toch jammer dat je alleen nieuw wil.
Loaded Toyota IQ met 1 jaar garantie
http://link.marktplaats.nl/577766368
Te veel op verjaardagsfeestjes gezeten?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:44 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb het vage idee dat ze sneller mankementen vertonen.
Heb je m'n ADAC linkje gezien? De Twingo is erg betrouwbaarquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het vage idee dat ze sneller mankementen vertonen.
Maar die is sowieso wel te klein.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
TS, word tijd dat Papie even gaat "luisteren". Wie betaald, bepaald, maar wie gaat er in rijden ?![]()
In zo'n iQ zit je bovendien veiliger, klinkt gek, als je dat autotje zo ziet, maar het ding zit veel beter in elkaar dan de VW Up + familie of de Aygo/familie.
En je rijdt tenminste iets speciaals, geen eenheidsworst !
ja die zag ik online ook, ziet er stoer uit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:27 schreef _Joy_ het volgende:
En de chevrolet spark, eventueel bifuel (op gas) is dat niks?
Heb er zelf ook een, fijne auto, lekker ruim van binnen! Zeker een aanrader.
Ahja, ik heb het gezien. Weinig panne.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 07:56 schreef Cybje het volgende:
[..]
Heb je m'n ADAC linkje gezien? De Twingo is erg betrouwbaarMaar op zich heb je gelijk, er zijn veel Renaults die niet echt goed scoren qua betrouwbaarheid.
Als je echt voor zekerheid wilt gaan is Kia en Hyundai goed. Alhoewel die qua betrouwbaarheid dacht ik niet zo goed scoren als auto's als de Ka, Twingo en Aygo, heb je wel veel garantie bij Kia en Hyundai. Dus als er iets mee is, wordt het opgelost. Uiteindelijk is statistiek maar statistiek natuurlijk. Je hebt niks aan een gemiddelde betrouwbaarheid als jij net een exemplaar hebt die wel veel problemen vertoont.
Wellicht niet maar met de i10 kun je voor het geplande bedrag wel net een iets meer krijgenquote:
Precies, gewoon een showroom/voorraad auto nemen, kan vaak wel wat van de prijs af dan..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:04 schreef Cybje het volgende:
Een Twingo kun je met airco nog wel onder de 9000 regelen. Kwestie van iets van de prijs afpraten. Van de Renault dealer hier zie ik regelmatig dat ze een Twingo actie hebben voor onder de 9000 euro met allemaal leuke opties, waaronder airco.
Ik vind het ook wel grappige auto's. Heb vorig jaar 2 maanden in een nieuwe Twingo op diesel gereden, als huurauto. Reed best lekker
Verder kun je nog de Kia Picanto overwegen. Voordeel van Kia is dat ze 7 jaar garantie geven, dus afgezien van gewoon onderhoud heb je dan de komende tijd geen vreemde kosten
Valt best mee.. de 206 vergeleken met mijn Ibiza is de Ibiza onbetrouwbaarder. Beide auto's gelijke km stand, motorisering(1.4).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het vage idee dat ze sneller mankementen vertonen.
Kun je even doorgeven dat ie een dwaas is en geld verspilt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso nooit lukken. Mijn vader heeft ook niet zo veel verstand van auto's, maar hij koopt sowieso altijd een nieuwe.
Ja dat ben ik ook zeker van plan, maar voordat ik alle auto's mooi vind want nieuw en overdonderd wordt door de verkoper wil ik me eerst wat inlezen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:44 schreef Cybje het volgende:
Anders ga je even langs een paar dealers om proefritten te maken. Dat helpt meer dan de mening van Fok!'ers waarschijnlijk
Die kleinere auto'tjes hebben ze vaak toch wel standaard klaar staan. Als je in 2 of 3 hebt gereden weet je ook een beetje waar je op moet letten en wat je leuk en minder leuk vindt van bepaalde modellen.
Geen mankementen ermee?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Wellicht niet maar met de i10 kun je voor het geplande bedrag wel net een iets meer krijgenen TS wil een kleine auto en geloof me, in vervoer van alles in de in die i10...mensen zijn verbaasd dat het net een klein vrachtwagentje is.
Nee, totaal niet en onderhoudsbeurten zijn in verhouding met het merk wat ik daarvoor had (Opel) bijzonder gunstig. Vergelijking: een nieuwe Hyundai i 10 is net zo duur als een 5 jaar oude Opel Corsa...dat was ook de reden dat ik ben overgestapt destijds.quote:
Ja daar liep ik ook tegenaan toen ik de mijne koos. Ik twijfelde tussen de spark en de ford ka maar de spark is volgens mij ruimer van binnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:34 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ja die zag ik online ook, ziet er stoer uit.![]()
Aaah. Te veel keus!
Roesten op de folder?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:39 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Ja daar liep ik ook tegenaan toen ik de mijne koos. Ik twijfelde tussen de spark en de ford ka maar de spark is volgens mij ruimer van binnen.
Ook wou ik geen Franse auto, net als jij, ik weet eigenlijk niet waarom. Vooroordeel van vroeger uit denk ik.
Renault: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd.quote:
Ow, niks van gemerkt. Ik vond 'm behoorlijk stil in ieder geval. En ja, met radio uit gereden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:09 schreef Leipo666 het volgende:
wij hebben vandaag maar 1 nadeel gevonden aan de Up!
de benzinetank klotst als je vanaf stilstand 'snel' optrekt
O.a. die jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:10 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Renault: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd.
wij ook en het gebeurde ook niet de hele tijd. zal wel te maken hebben met brandstofniveau in de tank en de manier van optrekken + meteen een bocht nemen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:11 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ow, niks van gemerkt. Ik vond 'm behoorlijk stil in ieder geval. En ja, met radio uit gereden.
Ja speciaal ja, samen met die 2675 mensen die ook een IQ hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:13 schreef Meike26 het volgende:
En je rijdt tenminste iets speciaals, geen eenheidsworst !
We hebben de radio ook wel even aangehad en dat klonk wat mij betreft wel prima. Maar bij het doorbladeren van het boekje kom ik erachter dat het een andere radio was dan die je er standaard bij kunt kiezen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:13 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
wij ook en het gebeurde ook niet de hele tijd. zal wel te maken hebben met brandstofniveau in de tank en de manier van optrekken + meteen een bocht nemen.
maar het viel wel op!
voor der rest is mijn vriendin alleen maar positief over de Up!
(maar van de radio hoef je niet veel te verwachten)
Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:27 schreef Breaker.Faker het volgende:
De laatste tijd staat VW helaas niet meer zo betrouwbaar als vroeger. Ik zal niet voor VW kiezen.
Waarom ga je niet voor een jonge 2de hands met weinig kilometer? Kan je kijken voor een grote auto met een wat grotere motor. Alleen moet je op letten op de reparatie geschiedenis en dat de auto NAP heeft.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:27 schreef Breaker.Faker het volgende:
De laatste tijd staat VW helaas niet meer zo betrouwbaar als vroeger. Ik zal niet voor VW kiezen.
Waarom ga je niet voor een jonge 2de hands met weinig kilometer? Kan je kijken voor een grote auto met een wat grotere motor. Alleen moet je op letten op de reparatie geschiedenis en dat de auto NAP heeft.
quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:33 schreef Robar het volgende:
Ik zou je vader proberen te overtuigen om toch jong tweedehands te kopen. Voor 9000 euro is er niet zo heel veel leuks te koop.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:59 schreef Hyperdude het volgende:
Tweedehands Mini met twee jaar garantie.
Why not?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:10 schreef Grielen het volgende:
http://link.marktplaats.nl/576070476
http://link.marktplaats.nl/578032309
http://link.marktplaats.nl/577474099
http://link.marktplaats.nl/582276989
Ik had het wel geweten als ik ¤9000 zou krijgen
Bedankt voor het meedenken allemaal, maar voor een tweedehands auto is mijn budget 0, aangezien mijn vader dat nooit gaat kopen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:57 schreef Hyperdude het volgende:
Toch jammer dat je alleen nieuw wil.
Loaded Toyota IQ met 1 jaar garantie
http://link.marktplaats.nl/577766368
Kleine auto's schrijven helemaal niet hard af, Itt die marktplaats rommel. Daarnaast heeft de Up niet de tfsi motor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:30 schreef Grielen het volgende:
Heb je de links überhaupt wel aangeklikt? Die met die audi's en die porsches waren waardeloos natuurlijk, maar mijn laatste 3 links zijn vrij nieuwe auto's, die je kunt kopen voor 9000 euro en 10 keer zo mooi zijn als een Volkswagen UP! () en waarbij je niet het gevoel krijgt dat je gelijk ¤2000 weggooid door de afschrijving. Je vader is om twee redenen niet goed wijs in dit verhaal:
1. Hij koopt een auto voor iemand anders. ALs je zelf iets moet kopen en onderhouden dan ga je er veel beter voor zorgen.
2. Waarom nieuw als jong tweedehands veel beter is dan zo'n nieuw eco-gebakje wat na 200.000 km compleet afgeschreven is door die waardeloze turbomotortjes.
Ik probeer alleen maar logisch advies te geven.
Tja maar je gaat toch niet beweren dat die UP! over 5 jaar nog meer ¤4000 waard is?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Kleine auto's schrijven helemaal niet hard af, Itt die marktplaats rommel. Daarnaast heeft de Up niet de tfsi motor.
Een alfa met meer dan 100.000 op de klok is toch gewoon een klote keuze. Die koop je op uiterlijk. Dr vader kiest een verstandige auto, weinig kosten in de maand, zuinig en een goede restwaarde. En een 5 jaar oude kleine auto doet nog makkelijk 60% van nieuw. De alfa zal dan op de sloop staan, de BMW zal 900 euro waarde over houden en gekocht worden door een zigeuner.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:42 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja maar je gaat toch niet beweren dat die UP! over 5 jaar nog meer ¤4000 waard is?
Die Alfa zal dan rond de ¤3000-4000 zitten.
Ik had het wel geweten... Maarja TS d'r vader moet het zelf weten.
Anno 2012 zou ik liever een Renault willen hebben als een VW als het op kwaliteit en service aankomt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het vage idee dat ze sneller mankementen vertonen.
de kwaliteit van VW op motorisch vlak is nooit goed geweestquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:11 schreef Revolution-NL het volgende:
De VW Up lijkt mij GEEN goede keuze. Zeer kale standaard uitrusting en slechts 2 jaar garantie.
De kwaliteit van VW op motorisch vlak is tegenwoordig ook niet meer wat het geweest.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:17 schreef egeltje1985 het volgende:
Die 9000 omdat mijn vader het dus zelf over een UP had, die ongeveer 9000 is.
Of op nr 17 zetten in t casino en een Aston Martin kopenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:36 schreef Woods het volgende:
Er zijn zat acties betaal nu de helft en de rest over 2 jaar. Das nieuw, kan je moeilijk ontkennen en dan als je pa al meegaat een knappe wagen uitzoeken, hoeft niet gelijk ¤18K te zijn maar ik zweer bij een Citroën DS3 in welke vorm dan ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook met doppen![]()
Binnenkort komt er ook een 3 pitter die nog goedkoper wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Haha, op vakantie ga ik al. Wel stukken goedkoper. Maar de Skoda wil ik sowieso nog even gaan bekijken. En dat hij hetzelfde is heb ik ook al gehoord. Maar in hoeverre hetzelfde? Motor? Specificaties? Uiterlijk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Skoda Citigo kopen dus voor 7500¤ is hetzelfde alleen goedkoper en van die 1500 lekker op vakantie
En dat ik dus over twee jaar de andere helft ophoest? Leuk idee, alleen denk ik dat ik dat geld hard nodig heb voor het inrichten van een huisje (woon nu nog in een studentenkamer) en voor het aflossen van mijn studieschuld.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:36 schreef Woods het volgende:
Er zijn zat acties betaal nu de helft en de rest over 2 jaar. Das nieuw, kan je moeilijk ontkennen en dan als je pa al meegaat een knappe wagen uitzoeken, hoeft niet gelijk ¤18K te zijn maar ik zweer bij een Citroën DS3 in welke vorm dan ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook met doppen![]()
Binnenkort komt er ook een 3 pitter die nog goedkoper wordt.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:48 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Of op nr 17 zetten in t casino en een Aston Martin kopen
Vandaar ook de 50/50 actieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al die merken vallen onder VAG en voeren onderhuids hetzelfde, alleen de hut is anders, zie anders hier Alleen dan moet je heel goed nadenken of je met VW in zee wilt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:51 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Haha, op vakantie ga ik al. Wel stukken goedkoper. Maar de Skoda wil ik sowieso nog even gaan bekijken. En dat hij hetzelfde is heb ik ook al gehoord. Maar in hoeverre hetzelfde? Motor? Specificaties? Uiterlijk?
[..]
En dat ik dus over twee jaar de andere helft ophoest? Leuk idee, alleen denk ik dat ik dat geld hard nodig heb voor het inrichten van een huisje (woon nu nog in een studentenkamer) en voor het aflossen van mijn studieschuld.
Ja, tuurlijk dat mag je zelf weten maar ¤9000 is natuurlijk mooi meegenomen maar er is weinig 'leuks'. Het enige wat zo in me opkomt zijn de kleine 3(C1, 107 & Aygo) en de VAG UP's. Moet wel gezegd worden dat ze de voordeeltjes hebben als weinig houderschapbelasting maar je kan beter wat bijleggen indien mogelijk of de 50/50 alsnog goed bekijken
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Nice. Ik begrijp alleen niet alles. VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii vergeleken: http://www.autoweek.nl/ca(...)&id2=68341&id3=68089quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:39 schreef Compliment het volgende:
TS, hier een handig linkje, daar kun je alle specificaties van de door jou gekozen auto's vergelijken.
http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php
Ah ok, tnx. Dan schiet ik er weinig mee op qua keus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef Cybje het volgende:
Die vergelijking klopt niet. Ze hebben allemaal de aandrijving voor, gewoon een injectiesysteem (carburateur kom je niet meer tegen op nieuwe auto's) en ze hebben ook allemaal een katalysator. Technisch zijn ze praktisch gelijk.
Dus de goedkoopste kopen ....De Skodaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:32 schreef egeltje1985 het volgende:....
Ah ok, tnx. Dan schiet ik er weinig mee op qua keus.Ik heb ook de euroncap-test bekeken, daar kwamen deze drie ook compleet gelijk (en goed) uit.
Alleen zit er geen dealer op fietsafstand waar ik 'm kan zien...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dus de goedkoopste kopen ....De Skoda![]()
En gaan met de banaan
Wat een onwetendheid weer. Elke auto heeft NAP.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:27 schreef Breaker.Faker het volgende:
De laatste tijd staat VW helaas niet meer zo betrouwbaar als vroeger. Ik zal niet voor VW kiezen.
Waarom ga je niet voor een jonge 2de hands met weinig kilometer? Kan je kijken voor een grote auto met een wat grotere motor. Alleen moet je op letten op de reparatie geschiedenis en dat de auto NAP heeft.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef Roos071985 het volgende:
Maak een lijstje van autootjes die je leuk vind en maak daar een proefrit in. Je pa wil vast wel mee.
dat ga je niet redden voor 9Kquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:20 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Nieuwe Fiat Panda misschien?
[ afbeelding ]
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Je kan dat in de up tsi motoren in zitten weer de turbo zijn af gebaalt en waar 1 cilinder er eraf is gehaaldquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.
De Polo Bluemotion diesel is zo traag als dikke stront door een trechter.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218850383
nieuwe type VW polo![]()
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Het kan zijn dat in de up tsi motoren in zitten waar de turbo en 1 cilinder eraf zijn gehaald. In het verleden had VW meer problemen met hun motoren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.
Ah, en Nissan is probleemvrij, met het fijne krakende interieur in de Qashqai enzo..quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:44 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Het kan zijn dat in de up tsi motoren in zitten waar de turbo en 1 cilinder eraf zijn gehaald. Ik het verleden had VW meer problemen met hun motoren.
Het wordt wel allemaal onder garantie verholpen maar het is niet leuk om je auto te missen of nog erger in de regen op de vluchtstrook staan op de ANWB wachten. Op google kan je veel vinden over problemen van de VW groep.
Wat ook eventueel een nadeel van VW is dat VAG auto's veel geliefd zijn bij autodieven.
Over 7 weken wordt mij auto afgeleverd maar de problemen bij VW of een reden om niet voor VW of voor een andere VAG auto te kiezen. Ik heb voor Nissan gekozen.
Die 9000 is niet de max hoor. Het is meer dat mijn vader zei dat de Up! een optie was, maar dat wil niet zeggen dat er dan geen opties bijmogen. Ik ben er nu wel achter hoeveel er bij alle auto's nog los bijgekocht moet worden. Dus eigenlijk moet ik zoeken naar een autootje met ongeveer een vanafprijs van 8 à 9000, die vervolgens uitgebreid wordt met wat redelijke opties. Dus airco, een eenvoudig radiootje en elektrische ramen mogen er gerust bij. Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:22 schreef DaDude1987 het volgende:
Eigenlijk helemaal niet veel keus, 9000 is net te weinig voor een leuke auto. Je kan er misschien wel een kopen, maar dan zonder allerlei opties. Ik heb voor dezelfde keus gestaan en ben nu aan het kijken voor een leuke tweedehandse..
Wow, superuitgebreide review zeg. Interessant om te lezen. Helpt me ook wel om proberen te bepalen wat voor mij belangrijk is bij mijn nieuwe autootje. Ruimte voor achterpassagiers interesseert me matig, omdat er voornamelijk max 2 mensen in zullen zitten. In de VW lukte het in ieder geval wel om redelijk comfortabel op de achterbank te zitten, dus voor sporadische uitjes is dat prima. Kofferbakruimte boeit me dan weer wat meer, al ga ik er niet mee verhuizen. Dat de achterbankstoelen makkelijk plat kunnen is dus wel een vereiste.quote:Op zondag 5 augustus 2012 08:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.autoweek.nl/autoreview/24044/daihatsu-cuore-10-comfort
De VAG problemen die er waren, zijn allemaal reeds opgelost, had als ik het goed herinner vooral te maken met een goedkope distributieketting die uitrekte.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Die 9000 is niet de max hoor. Het is meer dat mijn vader zei dat de Up! een optie was, maar dat wil niet zeggen dat er dan geen opties bijmogen. Ik ben er nu wel achter hoeveel er bij alle auto's nog los bijgekocht moet worden. Dus eigenlijk moet ik zoeken naar een autootje met ongeveer een vanafprijs van 8 à 9000, die vervolgens uitgebreid wordt met wat redelijke opties. Dus airco, een eenvoudig radiootje en elektrische ramen mogen er gerust bij. Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.
Maar ik ga in ieder geval nog wat meer proefritten maken en proberen een keuze te maken. Ik lees hierboven wat over problemen bij VAG-auto's, dus VW, Skoda en Seat als ik het goed begrijp. Zijn die problemen groot? Worden ze goed opgelost? Donderen de auto's uit elkaar?
[..]
Wow, superuitgebreide review zeg. Interessant om te lezen. Helpt me ook wel om proberen te bepalen wat voor mij belangrijk is bij mijn nieuwe autootje. Ruimte voor achterpassagiers interesseert me matig, omdat er voornamelijk max 2 mensen in zullen zitten. In de VW lukte het in ieder geval wel om redelijk comfortabel op de achterbank te zitten, dus voor sporadische uitjes is dat prima. Kofferbakruimte boeit me dan weer wat meer, al ga ik er niet mee verhuizen. Dat de achterbankstoelen makkelijk plat kunnen is dus wel een vereiste.
Verder rijd ik nooit te hard maar ook nooit te langzaam. Dus de 120 moet goed te halen zijn, zonder trillen ofzo en zonder optrekken als een slak. Met de Up! heb ik ook even de snelweg meegepakt en dat ging prima. Het optrekken ging volgens mij snel genoeg en ik hield ander verkeer niet op. Dus nu moet ik dat allemaal gaan vergelijken bij komende proefritten.
Welke extra kosten dan van de overheid? Zit allemaal bij de koopprijs en afleveringskosten in als het goed is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zal niet voor een Daihatsu kopen. Omdat Daihatsu dadelijk geen auto's meer verkoopt in Europa en zal de waarde snel dalen van deze wagen wanneer je deze auto weer verkoopt. Je zit ook eventueel met je onderdelen.
Ik weet wel dat PON de eigenaar van VW moeilijk deed met garantie op de TSI motoren. Na aandringen kwamen ze toch met een regeling. Zal even goed over nadenken of je een VW wilt kopen. Het kan ook zijn dat je geen enkele problemen krijg en dat het mee valt.
Wat je eventueel ook op moet letten is dat bij de prijs wat op de website staat altijd nog kosten bij komt aflevering kosten en extra kosten van de overheid.
qua aankleding en optie's misschien, maar qua rijden echt niet..quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef heyhallodaar het volgende:
Ga voor de Kia Picanto kijken, echt. Veel meer value for money. Staar je niet blind op een Up (of broetje of zusje).
Niet helemaal waren de problemen, buiten de kettingproblemen is er ook een probleem met de verbranding binnen een TSI motor.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De VAG problemen die er waren, zijn allemaal reeds opgelost, had als ik het goed herinner vooral te maken met een goedkope distributieketting die uitrekte.
Rest van je eisen bied volop mogelijkheden. Met een vanafprijs van zo'n 9000,- zou je b.v. een hele mooie Spark(bifuel) kunnen nemen, waarvan de achterbank plat kan, en volgens mij hebben die standaard airco e.d.
Denken ze bij Autoweek anders over.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
qua aankleding en optie's misschien, maar qua rijden echt niet..
Nouja, dan is dat veranderd.. Ik heb in het vorig model gereden, en dat was echt een 1/0 gaspedaal en een wegligging van een dweil.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:50 schreef heyhallodaar het volgende:
[..]
Denken ze bij Autoweek anders over.
Klik
De Picanto is nog altijd DE benchmark in het A-Segment, value voor money is absoluut het grootst.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
qua aankleding en optie's misschien, maar qua rijden echt niet..
Klopt, net nieuwe model is enorm veel beter dan het vorigequote:Op zondag 5 augustus 2012 11:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nouja, dan is dat veranderd.. Ik heb in het vorig model gereden, en dat was echt een 1/0 gaspedaal en een wegligging van een dweil.
Eigenlijk vergeten we nu helemaal de Twingo, een auto die ik in mijn omgeving veel meer zie rijden als de Kia(serieus, heel toevallig laatst zo'n Picanto gezien, maar verder zijn het allemaal Aygo/Twingo e.d.) En dat plaatstaal is een keuze. Zelf vind ik dat mooier als van dat keiharde plastic.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Picanto is nog altijd DE benchmark in het A-Segment, value voor money is absoluut het grootst.
De rijervaring van een picanto en de afwerking is B segment waardig.
Waar je bij de Up aan de binnenkant tegen plaatstaalzit aan te kijken is het bij de Kia netjes bekleed.
Daarnaast natuurlijk 5 jaar extra garantie.
Ik zou het wel weten!
Ik ook. Ik zou tegen mn pa zeggen weet je wat, ik spaar gewoon zelf voor een auto en zet dat geld maar aan de kant voor als je er straks niet meer bent. Ik dop mn eigen boontjes wel.quote:Ik zou het wel weten!
Parkeersensoren zijn op zo'n grasmaaier ook je reinste onzin natuurlijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:56 schreef egeltje1985 het volgende:
Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.
Dat plaatstaal, bedoelen jullie dat randje bij de deur mee? Dat boeit me echt niet in ieder geval.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Picanto is nog altijd DE benchmark in het A-Segment, value voor money is absoluut het grootst.
De rijervaring van een picanto en de afwerking is B segment waardig.
Waar je bij de Up aan de binnenkant tegen plaatstaalzit aan te kijken is het bij de Kia netjes bekleed.
Daarnaast natuurlijk 5 jaar extra garantie.
Ik zou het wel weten!
Filmpje bekeken en op de punten die er voor mij toe doen scoort de VW beter, qua opbergruimte e.d. Ook de wegligging vonden ze beter. Drie vs viercilinder is dan wel een pluspunt voor de Kia, al weet ik niet goed wat dat inhoudt. en de 7 jaar garantie is dus veel beter dan de 2 bij VW. Wat valt er eigenlijk allemaal onder zo'n garantie?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:50 schreef heyhallodaar het volgende:
[..]
Denken ze bij Autoweek anders over.
Klik
Ik heb het liefst dat mijn ouders gewoon al hun geld opmaken en niet opsparen voor mijn erfenis ofzo. Verder vindt mijn vader het erg leuk me dit nu cadeau te doen, nu hij zelf kan meemaken hoe blij ik er mee ben. En een grotere auto is natuurlijk duurder qua benzine en belasting, dus dat is nadelig. En nu denk ik dat ik wel genoeg uitgelegd heb waarom ik op zoek ben naar een klein nieuw autootje.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook. Ik zou tegen mn pa zeggen weet je wat, ik spaar gewoon zelf voor een auto en zet dat geld maar aan de kant voor als je er straks niet meer bent. Ik dop mn eigen boontjes wel.
Maargoed, dat is offtopic want dat stadium is TS gepasseerd want ze neemt gewoon die auto aan.
Compleet andere discussie dus, maar dat is wat ik zou doen.
Mocht ik dan toch een auto moeten kiezen dan koos ik er ook 1 waar net de kop vanaf is.
Dan kun je een grotere auto nemen met meer opties en toch nog steeds fabrieksgarantie etc
En of een auto nou kogelnieuw is of 10 of 20K ofzo op de klok heeft staan maakt eigenlijk geen enkel verschil
Jep, als ik hier al niet mee kan parkeren weet ik het ook niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Parkeersensoren zijn op zo'n grasmaaier ook je reinste onzin natuurlijk.
waarom neem je dan geen C1 of iets soortgelijks? Klein, erg zuinig en nog de beste en goedkoopste mogelijkheid voor wat je zoekt... Die dingen rijden echt prima.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het liefst dat mijn ouders gewoon al hun geld opmaken en niet opsparen voor mijn erfenis ofzo. Verder vindt mijn vader het erg leuk me dit nu cadeau te doen, nu hij zelf kan meemaken hoe blij ik er mee ben. En een grotere auto is natuurlijk duurder qua benzine en belasting, dus dat is nadelig. En nu denk ik dat ik wel genoeg uitgelegd heb waarom ik op zoek ben naar een klein nieuw autootje.
Ja, dat is toch ook de bedoeling? C1 zit toch in de categorie Up, spark, twingo enz.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
waarom neem je dan geen C1 of iets soortgelijks? Klein, erg zuinig en nog de beste en goedkoopste mogelijkheid voor wat je zoekt... Die dingen rijden echt prima.
dat+ de stoelen van een dergelijke auto zijn nogal waardeloos.. (zitten erg hard.)quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook de bedoeling? C1 zit toch in de categorie Up, spark, twingo enz.
Bij de C1 trouwens vind ik die achterklep wat goedkoop aandoen. Enkel een ruit en ook hoe hij vastzit aan de auto ziet er minder uit.
Tnx. Uit de kampioen van laatst kwam de up het beste uit de bus. Vandaar ook dat mijn ouders daar als eerste aan dachten. Die filmpjes zijn wel handig in ieder geval, dan kan ik al wat wegstrepen Anders ben ik straks 20 proefritten aan het maken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.anwb.nl/binari(...)autos-pdf-392439.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)citroen-c1-68847.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)hatsu-pdf-385288.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)ortwo-pdf-289462.pdf
alle links te vinden op: http://www.anwb.nl/kampio(...)ine-stadsauto-s.html
Je hoeft mij niet uit te leggen waarom je op zoek bent naar een kleine auto.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het liefst dat mijn ouders gewoon al hun geld opmaken en niet opsparen voor mijn erfenis ofzo. Verder vindt mijn vader het erg leuk me dit nu cadeau te doen, nu hij zelf kan meemaken hoe blij ik er mee ben. En een grotere auto is natuurlijk duurder qua benzine en belasting, dus dat is nadelig. En nu denk ik dat ik wel genoeg uitgelegd heb waarom ik op zoek ben naar een klein nieuw autootje.
misschien is het wat om een lijstje te maken met de plus en minpunten die je al ontdekt zo door reviews enzo te lezenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:41 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Tnx. Uit de kampioen van laatst kwam de up het beste uit de bus. Vandaar ook dat mijn ouders daar als eerste aan dachten. Die filmpjes zijn wel handig in ieder geval, dan kan ik al wat wegstrepen Anders ben ik straks 20 proefritten aan het maken.
Is goed hoor.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet uit te leggen waarom je op zoek bent naar een kleine auto.
Iemand zei ik zou het wel weten en vervolgens leg ik uit dat ik het ook wel zou weten.
Smart ook naar gekeken, maar die is maar voor twee personen. En heel af en toe met wat meer mensen naar walibi kunnen rijden zou leuk zijn. En verder vind ik zo'n smart best lelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien is het wat om een lijstje te maken met de plus en minpunten die je al ontdekt zo door reviews enzo te lezenhad je de smart eigenlijk al overwogen?
mja hij wordt voor jou dus dan is het een goed argument denk ikquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Smart ook naar gekeken, maar die is maar voor twee personen. En heel af en toe met wat meer mensen naar walibi kunnen rijden zou leuk zijn. En verder vind ik zo'n smart best lelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
ik vind dat toch een andere categorie. De C1/Aygo en 107 zijn een aparte klasse, namelijk de kleinste en de goedkoopste. Bij een stap verder ben je al veel meer geld kwijt, vooral met opties die erbij komen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook de bedoeling? C1 zit toch in de categorie Up, spark, twingo enz.
Bij de C1 trouwens vind ik die achterklep wat goedkoop aandoen. Enkel een ruit en ook hoe hij vastzit aan de auto ziet er minder uit.
Oude test zeg. Het is zeker voor 2008 gemaakt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.anwb.nl/binari(...)autos-pdf-392439.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)citroen-c1-68847.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)hatsu-pdf-385288.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)ortwo-pdf-289462.pdf
alle links te vinden op: http://www.anwb.nl/kampio(...)ine-stadsauto-s.html
edit: zie net dat het allemaal wel al uit 2008 is![]()
http://www.kia.nl/Specials/7-jaar-garantie/quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat plaatstaal, bedoelen jullie dat randje bij de deur mee? Dat boeit me echt niet in ieder geval.
[..]
Filmpje bekeken en op de punten die er voor mij toe doen scoort de VW beter, qua opbergruimte e.d. Ook de wegligging vonden ze beter. Drie vs viercilinder is dan wel een pluspunt voor de Kia, al weet ik niet goed wat dat inhoudt. en de 7 jaar garantie is dus veel beter dan de 2 bij VW. Wat valt er eigenlijk allemaal onder zo'n garantie?
Maar misschien is haar vader nog te overtuigen voor een bijna nieuwe auto met max 15k op te teller en nog 2 jaar fabrieksgarantie?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:41 schreef JDude het volgende:
Nieuw ook onder de 9000, mits instapversie. En TS heeft al meerdere malen aangegeven alleen naar een nieuwe auto te (mogen) zoeken.
Een drie- of viercilinder motor is afhankelijk van welke uitvoering je neemt bij de Picanto. De goedkoopste heeft een driecilinder. De Up! heeft dacht ik alleen maar driecilinders.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Filmpje bekeken en op de punten die er voor mij toe doen scoort de VW beter, qua opbergruimte e.d. Ook de wegligging vonden ze beter. Drie vs viercilinder is dan wel een pluspunt voor de Kia, al weet ik niet goed wat dat inhoudt. en de 7 jaar garantie is dus veel beter dan de 2 bij VW. Wat valt er eigenlijk allemaal onder zo'n garantie?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
1.73, dus valt reuze mee. Vriend moet ook wel meekunnen, die is 1.89. Maar ook niet zeer lang dus.
Even naar gekeken en de versie uit 2009 was blijkbaar best onveilig. Is dat beter nu?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat denk je van een Suzuki Alto dan? Nieuwprijs vanaf ¤7999,- dus dan kun je hem ook nog wat aankleden. En ze zijn betrouwbaar en zuinig.
Geen idee. Ik mag hopen van wel, we zijn nu 3 jaar verder. Maar je moet er ook niet mee botsen, hè?quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Even naar gekeken en de versie uit 2009 was blijkbaar best onveilig. Is dat beter nu?
hyderactiefquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:03 schreef Woods het volgende:
Ik zou het wel weten als ik een auto mocht uitzoeken, momenteel rijden we een Citroën Xantia 1.6. Nu zul je denken, uit barrel, integendeel. Mensen die bekend zijn met hydropnaumisme begrijpen me wel. Onderhoud is eventjes 1 x duur maar daarna rijd je als een vliegend tapijt![]()
Maar zo kan je nog wel tig 2de handsjes opnoemen.
Lol, ik rijd in een auto van 17.500, tweedehands. In één keer betaaldquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:02 schreef Leipo666 het volgende:
en er moeten altijd mensen zijn die nieuw kopen zodat de paupers hun 2e handsjes kunnen krijgen
Dat. Is al vaak gezegd maar het moet per se een nieuwe zijn. Ik snap dat niet zo goed, maar ja. Wanneer je de garage uitrijdt en je zou em willen verkopen ben je al ¤2000 euro kwijt. Is niet mijn geld en toch iemand moet nieuwe auto's kopenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:09 schreef Robar het volgende:
It
[..]
Lol, ik rijd in een auto van 17.500, tweedehands. In één keer betaald
Een nieuwe auto voor dat geld is gewoon niet slim naar mijn mening. Standaard kost zo een bakkie 8000 euro en dan heb je nog helemaal niets. Geen airco, geen metallic lak, geen sportvelgen. Standaard radio met hele trieste speakers die het op volume nog verliezen van je hoofdtelefoon. Noem maar op. En stel dat je voor standaard gaat, dan kan ik je op een papiertje geven dat je het volgende te horen krijgt als je wilt inruilen ooit. "Wel weinig opties, geen airco, geen velgjes, etcetera. Ik heb er al van staan met meer opties". Ergo, je inruilprijs zal om te huilen zijn. Vergeet niet, dat er heel veel van deze auto's rondrijden nu. Wanneer het belastingvoordeel verdwijnt zal het alleen nog maar moeilijker worden om in te ruilen.
Maar goed, het is paps zijn weggegooide geld.
Wat verwacht je voor krap an ¤7000. Wel eens in de C1 meegereden maar qua performance doet ie zeker niet onder. Naar de 100 in zn 3 en dan naar zn 5 maar de kwaliteit is natuurlijk niet zn sterkste punt. Wel goedkoop in onderhoud.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:09 schreef _Joy_ het volgende:
De aygo vond ik ook geen aanrader, leek wel poppenspul. Alles voelde licht en niet zo stevig, vooral bij de deuren had ik dat gevoel.
performance doet niet onder??? Ik weet niet hoor, maar probeer met zo'n ding met 3 man erin maar eens op te trekken vanaf 100 naar 130 om iemand in te halen.. Dan moet je hopen op wind mee of heuvelaf anders ben je een half uur verder..quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:23 schreef Woods het volgende:
[..]
Wat verwacht je voor krap an ¤7000. Wel eens in de C1 meegereden maar qua performance doet ie zeker niet onder. Naar de 100 in zn 3 en dan naar zn 5 maar de kwaliteit is natuurlijk niet zn sterkste punt. Wel goedkoop in onderhoud.
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:38 schreef Woods het volgende:
Ik zeg ook niet dat hij in 3 sec. naar de 100 gaat. Voor dat geld en vermogen vind ik het een knappe prestatie hoe we naar de 100 trokken, hoe snel je dan naar de 130 trekt boeit me geen reet. En vooral in het Nederlandse verkeer.
En wat al gezegd is, nieuw en max +/- ¤9.000.
Wat ik al zei, wat verwacht je nou? 100 is hard zat in zo'n ding, als je sneller wilt zul je toch echt een klasse hoger moeten gaan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:50 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.
Mijn zus had ook zo'n eco bakkie en ze dacht dat ze een bekende op de snelweg zag die haar inhaalde. Dus ze wilde even bijhalen. Het duurde lang dus zei ik dat ze gas moest geven als ze wilde inhalen. Maar ze reed al vol gas
Voor in de stad is zo'n klein motortje prima, maar op de snelweg gewoon niet.
Ik heb in de up ook even een stukje snelweg meegepakt. En tijdens het inhalen haalde ik de 120 toch redelijk snel. En dat was niet bergaf.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:04 schreef Woods het volgende:
[..]
Wat ik al zei, wat verwacht je nou? 100 is hard zat in zo'n ding, als je sneller wilt zul je toch echt een klasse hoger moeten gaan.
Jep.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Skoda Citigo haalt zelfs de 170km![]()
Nog steeds te ver fietsen![]()
Ik zou gewoon een lijstje maken met auto's die je potentiële kanshebbers vindt. En dan in die auto's gaan proefrijden. Daarbij even kijken of het lekker rijdt, of er nog aanbiedingen zijn qua optiepakketten e.d. en dan gaan beslissen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ga vanavond waarschijnlijk een proefrit maken in de picanto.Veel filmpjes die ik heb gezien vergelijken ook de up en de picanto, dus dat ga ik zelf ook maar doen.
Gewoon terugschakelen...niet verwachten dat hij in de 5 nog wat kracht heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:50 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.
Mijn zus had ook zo'n eco bakkie en ze dacht dat ze een bekende op de snelweg zag die haar inhaalde. Dus ze wilde even bijhalen. Het duurde lang dus zei ik dat ze gas moest geven als ze wilde inhalen. Maar ze reed al vol gas
Voor in de stad is zo'n klein motortje prima, maar op de snelweg gewoon niet.
Dit dus. 70 pk op 800 kilo wil op zich wel redelijk maar niet in de 5.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:51 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Gewoon terugschakelen...niet verwachten dat hij in de 5 nog wat kracht heeft.
Precies, dat is wat veel mensen vergeten. Mijn 1.0 is zoooooo zuinig. Zolang je onder de 90 blijft ja.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef the85mc het volgende:
Precies, maar toch zie je veel van dat soort bakkies op de snelweg. En dan rij je harder dan 100 als het goed is. Dan moet zo'n motortje toch hard werken en is ie ineens helemaal niet zo zuinig. Dan rijdt een B segmenter met een diesel veel zuiniger en voordeliger. En dan rij je ook wegenbelasting vrij. Dus als je af en toe op de snelweg rijdt dan weet ik het wel. Maar goed, we verzanden in een discussie waar we niet uit gaan komen. Hoeft ook niet, want het is TS waar het om gaat.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Jep.Maar morgen ga ik weer naar Utrecht en daar zit een Skoda center in de buurt, dus misschien dat ik dan even ga kijken.
Pubers die nog geen auto mogen rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:17 schreef Mierenneuker. het volgende:
Verwende wijven die van hun pa een nieuwe auto krijgen.
Wat heeft het niet mogen rijden te maken met het krijgen van een nieuwe auto?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Pubers die nog geen auto mogen rijden.![]()
Afgunst.
Dat jij een auto waarschijnlijk meer ziet als lustobject waar je gaaf mee kan doen en anderen die al jaren auto rijden een auto misschien wel als functioneel nuttig en misschien zelfs wel noodzakelijk apparaat zien om hun dagelijks leven mee door te kunnen komen. Beetje kort door de bocht (saw what I did therequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:49 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Wat heeft het niet mogen rijden te maken met het krijgen van een nieuwe auto?
Dat was dus gisterquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Jep.Maar morgen ga ik weer naar Utrecht en daar zit een Skoda center in de buurt, dus misschien dat ik dan even ga kijken.
Ik ben er nog! Ik ben dus niet gecrasht bij een proefrit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat was dus gister
Nu horen we niks meer van haar![]()
Watske beurt
Een C30 is nog best klein.... voor een Volvoquote:
En voor slechts 25.000quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Een C30 is nog best klein.... voor een Volvo
Dan nog heeft het er niet mee te maken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Dat jij een auto waarschijnlijk meer ziet als lustobject waar je gaaf mee kan doen en anderen die al jaren auto rijden een auto misschien wel als functioneel nuttig en misschien zelfs wel noodzakelijk apparaat zien om hun dagelijks leven mee door te kunnen komen. Beetje kort door de bocht (saw what I did there) om in 1x in een afgunst-modus te schieten als je het verhaal erachter niet kent, maar ja, open maar een topic in KLB als je hier verder over wilt discussieren
Precies !quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
klein en degelijk -> daihatsu cuore
klein en veel waar voor je euro -> kia
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
PONkwaliteit uit het verleden biedt geen enkele garantie voor de toekomst
Toch komt de UP! in veel testen allemaal wel goed uit de verf, wat is dat PON eigenlijk en hoe kom je aan die info mbt service etc?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:
VW (of eigenlijk VAG) zijn een beetje de auto's in de categorie waar vroeger de franse auto's in zaten denk hierbij aan de Laguna rond 2002.
Alleen heeft VW een uitstekende marketing campagne gestoelt op betrouwbaarheid en degelijkheid uit het verleden.
Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat een groot deel van de producten uit de VAG stal niet zo degelijk is als ze prediken en waarbij de service ook nog eens bar slecht is(hoor de vele klachten over coulance en garantie afhandelingen vannuit PON)
Maar ach... je hebt wel premium materialen op je dashboard. Dat is ook wat waard
Hoewel... onlangs nog in de showroom geweest om de nieuwe Jetta te bekijken, het lijkt wel of het interieur door blinde chinezen inelkaar is genaait
Dat de UP! goed uit veel testen komt zegt uiteraard niets over de kwaliteit / betrouwbaarheid van de auto, alleen dat het autootje door de journalisten schijnbaar ervaren wordt als een goed rijdende auto.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:04 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Toch komt de UP! in veel testen allemaal wel goed uit de verf, wat is dat PON eigenlijk en hoe kom je aan die info mbt service etc?
Dat kun je inderdaad wel aan Volkswagen overlaten.quote:Ik heb ook wel eens een testrit gemaakt in de Up! en het voelt allemaal wel lekker ouderwets Duits degelijk, en zo ziet eigenlijk alles in en op die auto er van dichtbij ook wel uit. Reed verder ook wel lekker.
Dacia scoort inderdaad erg goed. Mede door de oudere technieken die ze gebruiken, maar wel techniek die zich al heeft bewezen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is jammer dat veel mensen nog steeds denken dat een A merk nog steeds het beste is.
Ik moet er niet aan denken om steeds naar de garage moeten voor een defect onder garantie.
Dacia staat op nummer 1 als het gaat om betrouwbaarheid. Dit is 1 van de goedkope merken op de markt. En zeker gaan A merk dit zie de laatste tijd bij veel meer dingen.
Probleem met VAG is dat het zo gewild is, en dat er heel veel verkocht worden. Hierdoor zijn er dus ook veel meer klachten vaak, maar ik betwijfel of, als je het in verhouding zet tot aziatische/franse merken ofzo het best meevalt.. (hoewel ze wel een enorme faal hebben gemaakt: de TSI..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:
VW (of eigenlijk VAG) zijn een beetje de auto's in de categorie waar vroeger de franse auto's in zaten denk hierbij aan de Laguna rond 2002.
Alleen heeft VW een uitstekende marketing campagne gestoelt op betrouwbaarheid en degelijkheid uit het verleden.
Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat een groot deel van de producten uit de VAG stal niet zo degelijk is als ze prediken en waarbij de service ook nog eens bar slecht is(hoor de vele klachten over coulance en garantie afhandelingen vannuit PON)
Maar ach... je hebt wel premium materialen op je dashboard. Dat is ook wat waard
Hoewel... onlangs nog in de showroom geweest om de nieuwe Jetta te bekijken, het lijkt wel of het interieur door blinde chinezen inelkaar is genaait
Hyundai en Kia zijn wel in opmars ik Europa. En ik denk mede omdat een hoop modellen ontworpen zijn door Peter Schreyer in Duitsland en gebouwd in Tsjechië. Dus een product speciaal geproduceerd voor Europa. (denk aan de i serie van Hyundai, de Kia Venga/Picanto/Cee'd etc)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Net als Hyundai en Kia bijvoorbeeld, beide merken worden ook nog niet altijd als volwaardig beschouwd maar scoren qua betrouwbaarheid ook bovengemiddeld goed.
1 liter per 2000km valt bij ieder merk binnen de max norm. Dat is om zich in te dekken. De ene motor is de andere niet...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:38 schreef lezut het volgende:
De nukken van een importeur zegt niet zoveel over de kwaliteit van de auto, maar wat dat betreft heeft VAG het met Pon niet echt lekker voor elkaar in Nederland... Ze houden daar bijv. doodleuk vol dat het normaal is dat een hagelnieuwe auto 1 liter olie op 2000 km verbruikt(yep, idd, TSI)
Maar die verhalen zingen al jaren rond volgens mij... maarja ze zouden daar in Leusden hun top 10 quote500 notering maar kwijtraken.
Gelukkig ben je zelf wijs genoeg gezien je usernamequote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
1 liter per 2000km valt bij ieder merk binnen de max norm. Dat is om zich in te dekken. De ene motor is de andere niet...
Ik werk bij een vag dealer maar heb niets gehoord over veel olieverbruik bij tsi motoren. Wel over de ketting maar dat is een bepaalde serie die er last van hebben.
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Werkelijk waar maar er bestaat een betrouwbare Renault.![]()
Een Twingo 2, staat op Clio 2 onderstel, rammelt niet, weinig electronica.
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\
Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Ik heb een renault uit het zogenaamde 'rampjaar 2002'. Heeft nu 270.000 op de teller en still going strong.. Maar ja die vooroordelen he? die blijf je houden omdat sommigen die onzin blijven geloven. Maar door die vooroordelen kun je tweedehands renaults voor een appel en een ei kopen. Dus eigenlijk moeten die vooroordelen lekker blijven, scheelt mij in de portemonneequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!
motorisch zijn veel renaults prima. electronisch is de kwaliteit toch vaak wat minder.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik heb een renault uit het zogenaamde 'rampjaar 2002'. Heeft nu 270.000 op de teller en still going strong.. Maar ja die vooroordelen he? die blijf je houden omdat sommigen die onzin blijven geloven. Maar door die vooroordelen kun je tweedehands renaults voor een appel en een ei kopen. Dus eigenlijk moeten die vooroordelen lekker blijven, scheelt mij in de portemonnee
Daarom tweedehandsquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
motorisch zijn veel renaults prima. electronisch is de kwaliteit toch vaak wat minder.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\
Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Mijn moeder heeft ook zo'n Fransoos uit 2001, wat een rotding zeg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!
Zegt weinig over veel dingen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.skodaforum.nl/(...)aar-de-uk-19769.html
Citigo auto van het jaarBeat that
tsi was een leuke jaquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
Dat is hetzelfde dat de TSI engine of the year is geworden. Het zegt helaas niets over de kwaliteit.
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat italiaanse auto's niet deugen.quote:Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Kijk eens aan. Wat zit er allemaal op en aan dit autootje?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:49 schreef Leipo666 het volgende:
ik weet niet of TS al een keuze heeft kunnen maken, maar wij hebben dit weekend een nieuwe Hyundai i10 1.1 i-Drive Cool gekocht voor 9100euro (was een leuke aanbieding)
m'n vriendin is heel tevreden met dit karretje
Bedankt!quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:30 schreef davidov2009 het volgende:
Het moeilijke van beelden van automerken is dat je beeld eigenlijk altijd achterhaald is als het gaat om kopen van een nieuwe auto.
Franse auto's van 2000 zijn niet die van 2010, VW's van 2000 zijn niet de VW's van 2011. Hoe betrouwbaar een Franse auto uit 2012 is, weten we pas goed in 2017. Dat Renauls uit 2000 roesten als spijkers in zeewater heb je niks aan dus. Als model X wat opstartproblemen heeft in de eerste 3 jaar, die allemaal worden opgelost, is hun imago voor ons nú verknald, maar misschien blijken het over 10 jaar oerdegelijke wagens.
Naar mijn idee zijn automerken gewoon erg naar elkaar toe aan het kruipen als het gaat om betrouwbaarheid; regressie naar een gemiddelde. VAG stond hoog, daalt, Franse/Koreaanse/Italiaanse auto's waren regelmatig rommel (m.n. in jaren '90 en begin jaren '00), anno nu zou ik een Alfa Romeo Mio net zo hoog inschatten als een VW Golf.
Wat nog wél beter zichtbaar is dan betrouwbaarheid is:
1. Uitrusting, kosten van meeropties
2. Kwaliteit van afwerking en rijervaring
3. Kosten van standaard onderhoudsbeurten
4. Afschrijving
Op 1 scoren de Koreanen erg goed, maar op 2, 3, 4 matig tot belabberd.
Voorbeeld kwaliteit van afwerking/rijervaring: Hyundai i10 heeft zo'n ongevoelig koppelingspedaal dat afslaan voor het stoplicht je 2e natuur wordt, de versnellingsbak is met 1 vinger te bedienen en voelde eigenlijk precies zo aan als mijn Logitech racestuurtje voor bij de pc. De stuurbekrachtiging is zo overdreven licht dat als er een spin aan de linkerkant van het stuur naar beneden abseild je auto constant naar links trekt. Totaal geen gevoeld dat wielen verbonden zijn met dat grote ronde ding voor je. Leuk die 5 jaar garantie dan, maar je moet er ook in willen rijden. De oude Picanto was net zo, die nieuwste kan ik nog geen uitspraken over doen![]()
In ieder geval wat is de staat van die Koreaanse auto's ná hun garantietermijn van 5-7 jaar? Rammelt de boel er op los (maar werkt het nog wel) of misschien krijgen ze in de daaropvolgende jaren wel enorme kostenposten en is hun restwaarde nihil. Niemand kan het zeggen.
Voorbeeld Afschrijving: Een goede Toyota Corolla van 10 jaar oud is nog steeds 4000-5000 waard, de klasse-gelijke Hyundai Accident eh... Accent nog geen 2500.
Ik zou persoonlijk proef gaan rijden in een uit de Up-groep (maar koop bij het submerk die de meeste opties op doet voor de laagste prijs), de nieuwe Picanto en de Twingo. Normaliter ook de Cuore, maar inderdaad af te raden nu Daihatsu weggaat uit NL (uiteraard claimen ze dat de aftersales gewoon blijft, en men is verplicht 10 jaar lang onderdelen te leveren, maar zal restwaarde niet heel goed doen).
Maak je beslissing op rijervaring, hoe praktisch de auto is, prijs/optie/uitrusting verschil enz. Ik zou me niet zo druk maken over minieme verschillen in betrouwbaarheid in deze klasse. Een betrouwbaarheidsvoordeel voor de één wordt waarschijnlijk gecompenseerd door luxere materialen en lagere afschrijving in de ander.
Neem vooral een TSI, Duitse top kwaliteit!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Heej allemaal! Nog geen keus gemaakt, maar op vakantie geweest. De hyundai heb ik wel naar gekeken maar vond ik tegenvallen. Komende zaterdag ga ik weer proefritten maken. Mijn vader wilde ook kijken naar de VW Polo. Stukje groter dus.
ff copy/pasta:quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Wat zit er allemaal op en aan dit autootje?
Dat klinkt als een goede deal.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:45 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ff copy/pasta:
5 jaar Fabrieksgarantie
ABS en EBD
Airbags voor
Airconditioning
Bumpers in carrosseriekleur
Buitenspiegels en deurgrepen in carrosseriekleur
Centrale portiervergrendeling
Dakspoiler met geïntegreerd derde remlicht
Elektrisch bedienbare ramen voor
Hoofdsteunen achter
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Radio/CD/MP3 speler met AUX/USB-aansluiting en 6 luidsprekers
Stuurbekrachtiging
Metallic lak
en een 4-cilinder 1.1 ipv een 3-cilinder 1.0 motor
en die 9100 is inclusief alle bijkomende kosten zoals rijklaarmaken, leges, volle tank, pechpakket, etc.
dat vonden wij ook dus we hoefden er niet lang over na te denkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goede deal.
Oeh, een Polo is wel een erg goede keus dan, zou je erg veel plezier aan hebben: Zijn erg fijne auto's..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Heej allemaal! Nog geen keus gemaakt, maar op vakantie geweest. De hyundai heb ik wel naar gekeken maar vond ik tegenvallen. Komende zaterdag ga ik weer proefritten maken. Mijn vader wilde ook kijken naar de VW Polo. Stukje groter dus.
Ja, ik ben ook benieuwd naar de proefrit, groter en krachtiger natuurlijk dan de up.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oeh, een Polo is wel een erg goede keus dan, zou je erg veel plezier aan hebben: Zijn erg fijne auto's..
Die een verbruik heeft van 1:13 en achterhaald is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:45 schreef Leipo666 het volgende:
en een 4-cilinder 1.1 ipv een 3-cilinder 1.0 motor
Precies, en als je een bluemotion neemt ook nog eens lekker zuinig..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:53 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook benieuwd naar de proefrit, groter en krachtiger natuurlijk dan de up.
Toch niet zo'n trutdiesel?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, en als je een bluemotion neemt ook nog eens lekker zuinig..
En ongeveer net zo snel als een tractor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, en als je een bluemotion neemt ook nog eens lekker zuinig..
Je hebt ze geloof ik ook als benzine, maar dan nog? Stukken beter als een Aygo/Picanto/Up qua rijcomfort e.d.quote:
Werk je bij Pon ofzo?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Je hebt ze geloof ik ook als benzine, maar dan nog? Stukken beter als een Aygo/Picanto/Up qua rijcomfort e.d.
Ik zou zelf wel de BlueGT willen, Bluemotion techniek, verbruik van ver boven 1:20 en toch 0-100 in <8 sec en top 200km/h..
Haha nee, heb geen baan op dit moment..ben wel een beetje een petrolhead, dus tja..quote:
liever bewezen techniek dan een eerstejaars model (daar hebben we erg slechte ervaringen meequote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die een verbruik heeft van 1:13 en achterhaald is.
Daarnaast is een afrit op de snelweg of stevige zijwind al een avontuur met de wegligging van het ding.
Ik heb er in gereden toen mijn dochter een dag zo'n i10 als vervangende auto had toe haar Twingo een beurt kreeg.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:27 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
liever bewezen techniek dan een eerstejaars model (daar hebben we erg slechte ervaringen mee)
en heb je er al eens in gereden? wegligging is prima voor zo'n kleine auto (het is maar net wat je verwacht!)
Ja, nog 16 maanden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:45 schreef the85mc het volgende:
clio diesel is ook fijn. Goed onderstel, 1:23-1:25 in de praktijk, wegenbelastingvrij, 85 pk en 200 nm koppel. Das ruim een keer zoveel als in de up.
En zo'n turbodieseltje kun je makkelijk chippen naar 110pk en 260 nm. Dan heb je best een vlot bakkie met erg weinig maandelijkse lasten.
En traag.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, en als je een bluemotion neemt ook nog eens lekker zuinig..
En onbetrouwbaar.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
En traag.
En een teringherrie.
En gigantische afschrijving als ze niet meer wegenbelastingvrij zijn.
Dat valt bij die diesels wel mee dacht ik, wel is het verbruik veel ongunstiger in de praktijk omdat je in het normale verkeer zowat altijd volgas moet geven om beetje vaart te maken.quote:
Traag valt best mee, zeker in vergelijking met de rest van de voorgestelde auto's. (0-100 in 10.9 seconden is sneller als de meeste auto's die zijn voorgesteld..Tuurlijk, inhalen zal even duren, maar dat is bij de rest ook zo.. (of in ieder geval bij de Aygo...)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
En traag.
En een teringherrie.
En gigantische afschrijving als ze niet meer wegenbelastingvrij zijn.
Mwah, dat vol gas weet ik zo nog niet.. Of ze moeten dat al heel anders hebben als 9 jaar geleden.. Zo oud is mijn Ibiza namelijk(die gebaseerd is op de Polo...). Ik heb er de 100 pk 1.4 motor inliggen, en die verbruikt 1:12 op gas bij redelijk doorrijden.. fabrieksopgave is c.a. 1:14 op benzine..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat valt bij die diesels wel mee dacht ik, wel is het verbruik veel ongunstiger in de praktijk omdat je in het normale verkeer zowat altijd volgas moet geven om beetje vaart te maken.
Drama wegligging, onstabiel en extreem wind gevoelig. Een draak van een auto!quote:Volkswagen fox was ook een fijne auto.
Een aquarium op wielen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:14 schreef SosuaCafe het volgende:
Volkswagen fox was ook een fijne auto.
Had een tijdje een 1.4 te leen. Ging als een tierelier.
Ze zijn alleen te doen als je ze boven de 2500 tpm houdt, ik had er 1 onder de 2000 tpm volgas ingetrapt, kwam amper beweging inquote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Traag valt best mee, zeker in vergelijking met de rest van de voorgestelde auto's. (0-100 in 10.9 seconden is sneller als de meeste auto's die zijn voorgesteld..Tuurlijk, inhalen zal even duren, maar dat is bij de rest ook zo.. (of in ieder geval bij de Aygo...)
Lawaaierig tja, ik vind het wel meevallen, Volgens mij maken ze niet meer lawaai dan al die 3-cilindertjes..
De afschrijving zouden ze ook allemaal hebben, dus ook die Twingo e.d. Bovendien, als je hoge afschrijving wil voorkomen moet je sowieso geen nieuwe auto kopen.
Tja, tis niet voor niks een Turbo.. Die doen onder de 2000rpm sowieso niet bijzonder veel..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:06 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze zijn alleen te doen als je ze boven de 2500 tpm houdt, ik had er 1 onder de 2000 tpm volgas ingetrapt, kwam amper beweging in
En ze maken wel een teringherrie hoor, binnen heb je zo'n enorm lelijk geluid en buiten is de geluid even luid en lelijk als de sportuitlaat van de buurjongen
Nee? Die van ons heeft anders al zijn maximumkoppel bij 1250 tpm.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, tis niet voor niks een Turbo.. Die doen onder de 2000rpm sowieso niet bijzonder veel..
Overigens vind ik zelf het lawaai wel meevallen, is stiller als mijn 1.4 16kleppert.. (dat ding klinkt koud net als een tractor..)
ok, maar dat is dan voornamelijk de uitlaat...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:24 schreef Andyy het volgende:
S2000 blok klinkt alleen goed omdat die zoveel toeren maakt
Je hebt wel 4 cil blokken die goed klinken hoor, reed laatst achter een JCW mini aan die borrelde en plofte als de malleDacht dat onze 4 cil al goed klonk (ook plofjes en borrels, en scheten bij het opschakelen
)
Goede keus en alvast veel plezier ermeequote:Op woensdag 5 september 2012 19:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Oké, auto is besteld. Het is een VW Polo geworden.1.2 TSI BlueMotion Technology 66 kW/90 pk. Comfortline. Stukken duurder dus dan wat ik eerst als budget verwachtte, ¤20.000,- namelijk. Vier deuren, kleur peppergrey, parkeersensoren, navigatiesysteem, multimedia-iets zodat ik een mp3-speler kan aansluiten.
Ja, ook in verband met eventuele verkoop later. Vandaar ook de vier deuren, zelf vond ik twee wel genoeg eigenlijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:56 schreef Marco001 het volgende:
Zo, goed bezig ja..Direct lekker vol in de opties ook..
Tnx, alleen moet ik nog twee maanden wachten voordat ik 'm heb.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:56 schreef Compliment het volgende:
[..]
Goede keus en alvast veel plezier ermee
Niet van mij, maar de eerste 9000 uit de TT ook niet. Ik wist het budget niet precies, maar omdat mijn ouders het toen over een UP hadden gokte ik dat dat het budget ongeveer was. How wrong I was...quote:Op woensdag 5 september 2012 20:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
En waar komt die resterende 11.000,-¤ vandaan![]()
Ik was met een auto van ¤1000,- ook al superblij geweest, want nu heb ik alleen een fiets.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:31 schreef Cybje het volgende:
Leuk cadeau van je ouders, gefeliciteerd
Een nieuwe auto waarbij je de eerste eigenaar (eigenares...) bent is sowieso altijd een erg leuk idee. De auto is dan echt van jezelf.
Ik heb veel tweedehands auto's gereden en heb nu m'n eerste nieuwe auto (bijna een jaar al, maar goed). Geloof mij maar, met een nieuwe auto ben je nog veel blijer dan met een tweedehandsje van bijvoorbeeld 1000 euroquote:Op woensdag 5 september 2012 22:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik was met een auto van ¤1000,- ook al superblij geweest, want nu heb ik alleen een fiets.
Maar haar ouders slapen een stuk rustiger met hun dochter in een nieuwe auto met esp,abs en tig plofzakkenquote:Op woensdag 5 september 2012 23:37 schreef Kriegel het volgende:
Met een nieuwe auto zou ik de eerste jaren gek worden van de hoge afschrijving.
Succes met dat rampenblok.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Oké, auto is besteld. Het is een VW Polo geworden.1.2 TSI BlueMotion Technology 66 kW/90 pk. Comfortline. Stukken duurder dus dan wat ik eerst als budget verwachtte, ¤20.000,- namelijk. Vier deuren, kleur peppergrey, parkeersensoren, navigatiesysteem, multimedia-iets zodat ik een mp3-speler kan aansluiten.
ja... Bouw die zooi in en geef me mn auto!quote:Op zaterdag 8 september 2012 12:37 schreef Breaker.Faker het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Alleen het wachten is vervelend. Ik moest ook 2 maanden wachten op mij nieuwe Nissan Juke.
Op dit moment nog 3 weken het wachten duurt veel te lang.
hoe ben je van 10k naar 20k gegaan?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Oké, auto is besteld. Het is een VW Polo geworden.1.2 TSI BlueMotion Technology 66 kW/90 pk. Comfortline. Stukken duurder dus dan wat ik eerst als budget verwachtte, ¤20.000,- namelijk. Vier deuren, kleur peppergrey, parkeersensoren, navigatiesysteem, multimedia-iets zodat ik een mp3-speler kan aansluiten.
quote:Op zondag 9 september 2012 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoe ben je van 10k naar 20k gegaan?
quote:Op woensdag 5 september 2012 21:29 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Niet van mij, maar de eerste 9000 uit de TT ook niet. Ik wist het budget niet precies, maar omdat mijn ouders het toen over een UP hadden gokte ik dat dat het budget ongeveer was. How wrong I was...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |